Grupy dyskusyjne   »   Ciśnienie LPG za reduktorem

Ciśnienie LPG za reduktorem



1 Data: Maj 26 2007 10:32:59
Temat: Ciśnienie LPG za reduktorem
Autor: Samotnik 

Sterownik LPG (STAG-200) pokazuje mi ciśnienie za reduktorem rzędu 3-4 bar.
Oczywiście samochód niespecjalnie chce jechać na LPG, gaśnie itd. Jak jest
odpowiednio ciepło, to wręcz się nie przełącza. Jak jest chłodno - zero
problemów.

Próbuję dociec, czy jest to reduktor, czy czujnik ciśnienia. Nie mam
czujnika na podmianę, nie mam również reduktora na podmianę. :)

Jeden gaziarz powiedział, że gaz płynny przed reduktorem ma 2,5bar i że w
związku z tym ciśnienie 3-4 bar ZA jest nierealne. Natomiast w sieci wyczytałem,
że LPG skrapla się przy 6bar dopiero, czyli ciśnienie 3-4 w stanie gazowym
JEST możliwe, więc MOŻE to być reduktor. Stawiałbym bardziej na reduktor,
bo temat się zmienia wraz ze zmianą temperatury, czyli ciśnienia gazu
płynnego. Pewnie reduktor "puszcza" więcej wtedy. Reduktor to Lovtec, czyli
podobno "wszystko możliwe". :) Jak to w końcu jest?

Pytam, bo nie umiem znaleźć w okolicy nikogo, kto chciałby mi podmienić na
chwilę czujnik, żeby go sprawdzić. Wszędzie chcą WYMIENIĆ, na mój koszt.
Oczywiście czujnik (PS-01) ~150 zł.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/



2 Data: Maj 26 2007 15:38:16
Temat: Re: Ciœnienie LPG za reduktorem
Autor: J.F. 

On Sat, 26 May 2007 10:32:59 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:

Sterownik LPG (STAG-200) pokazuje mi ciśnienie za reduktorem rzędu 3-4 bar.
Oczywiście samochód niespecjalnie chce jechać na LPG, gaśnie itd. Jak jest
odpowiednio ciepło, to wręcz się nie przełącza. Jak jest chłodno - zero
problemów.

Jeden gaziarz powiedział, że gaz płynny przed reduktorem ma 2,5bar i że w
związku z tym ciśnienie 3-4 bar ZA jest nierealne. Natomiast w sieci wyczytałem,
że LPG skrapla się przy 6bar dopiero, czyli ciśnienie 3-4 w stanie gazowym
JEST możliwe, więc MOŻE to być reduktor.

To mocno zalezy od temperatury zbiornika. Ostatnio bylo goraco,
wiec moze nawet przekroczyc te 4at
Skoro piszesz ze na zimno jest dobrze - czujnik moze byc dobry.

Stawiałbym bardziej na reduktor,
bo temat się zmienia wraz ze zmianą temperatury, czyli ciśnienia gazu
płynnego. Pewnie reduktor "puszcza" więcej wtedy. Reduktor to Lovtec, czyli
podobno "wszystko możliwe". :) Jak to w końcu jest?

A sonda nie pokazuje zbyt bogatej mieszanki ?

Pytam, bo nie umiem znaleźć w okolicy nikogo, kto chciałby mi podmienić na
chwilę czujnik, żeby go sprawdzić. Wszędzie chcą WYMIENIĆ, na mój koszt.
Oczywiście czujnik (PS-01) ~150 zł.

A manometru nikt w okolicy nie ma ? mozna podlaczyc zamiast czujnika,
zamiast wtryskiwacza, albo mozna napompowac listwe powietrzem czy
lepiej azotem ..

J.

3 Data: Maj 26 2007 13:53:31
Temat: Re: Ciœnienie LPG za reduktorem
Autor: Samotnik 

Dnia 26.05.2007 J.F  napisał/a:

On Sat, 26 May 2007 10:32:59 +0000 (UTC),  Samotnik wrote:
Sterownik LPG (STAG-200) pokazuje mi ciśnienie za reduktorem rzędu 3-4 bar.
Oczywiście samochód niespecjalnie chce jechać na LPG, gaśnie itd. Jak jest
odpowiednio ciepło, to wręcz się nie przełącza. Jak jest chłodno - zero
problemów.

Jeden gaziarz powiedział, że gaz płynny przed reduktorem ma 2,5bar i że w
związku z tym ciśnienie 3-4 bar ZA jest nierealne. Natomiast w sieci wyczytałem,
że LPG skrapla się przy 6bar dopiero, czyli ciśnienie 3-4 w stanie gazowym
JEST możliwe, więc MOŻE to być reduktor.

To mocno zalezy od temperatury zbiornika. Ostatnio bylo goraco,
wiec moze nawet przekroczyc te 4at
Skoro piszesz ze na zimno jest dobrze - czujnik moze byc dobry.

No właśnie, też tak uważam.

Stawiałbym bardziej na reduktor,
bo temat się zmienia wraz ze zmianą temperatury, czyli ciśnienia gazu
płynnego. Pewnie reduktor "puszcza" więcej wtedy. Reduktor to Lovtec, czyli
podobno "wszystko możliwe". :) Jak to w końcu jest?

A sonda nie pokazuje zbyt bogatej mieszanki ?

Chyba pokazuje, chociaż nie jest to tak wyraźny sygnał, żebym go
jednoznacznie zinterpretował.

Pytam, bo nie umiem znaleźć w okolicy nikogo, kto chciałby mi podmienić na
chwilę czujnik, żeby go sprawdzić. Wszędzie chcą WYMIENIĆ, na mój koszt.
Oczywiście czujnik (PS-01) ~150 zł.

A manometru nikt w okolicy nie ma ? mozna podlaczyc zamiast czujnika,
zamiast wtryskiwacza, albo mozna napompowac listwe powietrzem czy
lepiej azotem ..

No, z manometrem to też już mi Błyskacz podpowiedział, ale... prawdę mówiąc
gazowników jakoś nie spytałem. :( Nie przyszło mi do głowy. A sam nie mam.
Nic, ale chyba znalazłem jeden zakład, który twierdzi, że ma, tylko w
poniedziałek muszą sprawdzić.

A tak swoją drogą - jaki reduktor polecacie? Autko ma 100KM z groszami.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

4 Data: Maj 26 2007 16:42:26
Temat: Re: Ciśnienie LPG za reduktorem
Autor: Pabl 


Użytkownik "Samotnik"  napisał w wiadomości


Pytam, bo nie umiem znaleźć w okolicy nikogo, kto chciałby mi podmienić na
chwilę czujnik, żeby go sprawdzić. Wszędzie chcą WYMIENIĆ, na mój koszt.
Oczywiście czujnik (PS-01) ~150 zł.

Przy 3-4 barach na listwie (za reduktorem) 3 omowe valteki (wtryskiwacze)
juz sie nie otworza wiec auto raczej nie bedzie na tym jechac. Trudnosci
pojawiaja sie juz przy 1,9 bara. Podlacz w miejscu czujnika cisnienia
najzwyklejszy manometr
np taki:
http://allegro.pl/item197561035_manometr_0_0_6_mpa_m063mm_g1_4npt_okazja_.html
0,1 MPa to 1 bar.
Zalezy tez jaki manometr bedziesz mial ale jesli gwint bedzie pasowal to
mozesz go wkrecic na koncu listwy wtryskowej.
Picasso

5 Data: Maj 26 2007 14:56:24
Temat: Re: Ciśnienie LPG za reduktorem
Autor: Samotnik 

Dnia 26.05.2007 Pabl  napisał/a:

Pytam, bo nie umiem znaleźć w okolicy nikogo, kto chciałby mi podmienić na
chwilę czujnik, żeby go sprawdzić. Wszędzie chcą WYMIENIĆ, na mój koszt.
Oczywiście czujnik (PS-01) ~150 zł.

Przy 3-4 barach na listwie (za reduktorem) 3 omowe valteki (wtryskiwacze)
juz sie nie otworza wiec auto raczej nie bedzie na tym jechac.

Ha! dokładnie mi to się dzieje! Mam co prawda listwę Matrix, ale jak jest
już naprawdę ciepło, to zaczyna występować efekt "jazdy bez paliwa", tzn.
wszystko niby OK - gaz załączony, widać nawet na komputerze że sterownik
przełączył się na LPG, ale nie jest podawane paliwo, bo mimo trzymania gazu
w podłodze następuje efekt hamowania silnikiem. Po chwili sterownik
przełącza na benzynę z błędem "za duże ciśnienie gazu".

Za chwilę dojrzeję do wypie*nia tego lovteca bez dalszego dłubania, bo już
nie mam nerwów do tego. :) To ponawiam pytanie: jaki reduktor zamiast, do
auta 100KM, "reasonably priced"?
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

6 Data: Maj 26 2007 21:08:34
Temat: Re: Ciśnienie LPG za reduktorem
Autor: Pabl 


Użytkownik "Samotnik"  napisał w wiadomości



Za chwilę dojrzeję do wypie*nia tego lovteca bez dalszego dłubania, bo już
nie mam nerwów do tego. :) To ponawiam pytanie: jaki reduktor zamiast, do
auta 100KM, "reasonably priced"?


Trzeba bylo napisac od razu, ze to lovtec - kto Ci to gó...o  zalozyl ? Do
tej mocy podejdzie praktycznie kazdy reduktor. A to, ze sterownik wywala
blad zbyt wysokiego cisnienia nie oznacza, ze takie cisnienie jest caly
czas - wystarczy jedna krotka szpilka. Lovteci sa znane w tego typu zachowan
(niestabilne cisnienia).

Picasso

7 Data: Maj 27 2007 09:17:45
Temat: Re: Ciśnienie LPG za reduktorem
Autor: Samotnik 

Dnia 26.05.2007 Pabl  napisał/a:

Za chwilę dojrzeję do wypie*nia tego lovteca bez dalszego dłubania, bo już
nie mam nerwów do tego. :) To ponawiam pytanie: jaki reduktor zamiast, do
auta 100KM, "reasonably priced"?


Trzeba bylo napisac od razu, ze to lovtec - kto Ci to gó...o  zalozyl ? Do
tej mocy podejdzie praktycznie kazdy reduktor. A to, ze sterownik wywala
blad zbyt wysokiego cisnienia nie oznacza, ze takie cisnienie jest caly
czas - wystarczy jedna krotka szpilka. Lovteci sa znane w tego typu zachowan
(niestabilne cisnienia).

Patrzę na laptopa i jest cały czas przy cutoffie. Jak się już jedzie to
jest normalniej.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Ciśnienie LPG za reduktorem



Grupy dyskusyjne