Grupy dyskusyjne   »   Ciekawe skalowanie liczników w UE i US

Ciekawe skalowanie liczników w UE i US



1 Data: Kwiecien 27 2009 20:21:28
Temat: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: kamil_pl 

Oto prędkościomierz z nowego Renault Thalia - 1.2 75 KM
katalogowa prędkość max - 167 km/h
(zakładam że taki sam jest w wesji 100 KM)
http://moto.onet.pl/122634,4880377,2,zdjecie.html#id4880378 - 250 Km/h

Teraz jedziemy troche dalej do "wujka" i oto licznik z Hodny Civic mającej
moc powyżej 100 KM
http://www.flickr.com/photos/wolfworld/280117237/sizes/l/ - 200 Km/h

Ford Taurus z przełomu lat 80/90 - (najmniejszy dostępny silnik to 2.5 L)
http://www.taurusclub.com/encyclopedia/G2/Odometer_SLO.jpg 130? Kmh

Ford Taurus 2008 (nie wiem jaka wersja ale zapewne ma konkretną pojemność i
moc)
http://z.about.com/d/cars/1/0/2/g/fmc_08taurus_dash.jpg - 120 Mph - 200 Km/h

Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki? Irytujące jest jeżdżenie za
wskazówką głownie z jednej strony tarczy, rzadko (bądź nigdy) przekraczającą
3/4 jej obrotu... Może się czepiam ale zauważyłem że tak właśnie jest w
większości przypadków.



2 Data: Kwiecien 27 2009 21:09:56
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: ginger 


Użytkownik "kamil_pl"  napisał w wiadomości


Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki? Irytujące jest jeżdżenie
za

bo samochod musi miec mały przebieg i dużo "wyciagac"

3 Data: Kwiecien 28 2009 01:06:00
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: kamil_pl 


Użytkownik "ginger"  napisał w wiadomości
news:49f6030d$0$29432

bo samochod musi miec mały przebieg i dużo "wyciagac"

Sugerujesz że producenci robią tak z myślą o Polakach?

4 Data: Kwiecien 27 2009 21:16:16
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: jerzu 

On Mon, 27 Apr 2009 20:21:28 +0200, "kamil_pl"
 wrote:

Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki?

Oszczędności. Ten sam zestaw wskaźników stosuje się w całej serii aut.
Np. w Transicie miałem prędkościomierz wyskalowany do 240 km/h -
http://jerzu.waw.pl/trash/transit_150kmh.jpg - ten sam zestaw był
montowany w Mondeo.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

5 Data: Kwiecien 28 2009 01:05:04
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: kamil_pl 


Użytkownik "jerzu"  napisał w
wiadomości

http://jerzu.waw.pl/trash/transit_150kmh.jpg - ten sam zestaw był
montowany w Mondeo.

Niesamowite...

6 Data: Kwiecien 27 2009 22:50:29
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: J.F. 

On Mon, 27 Apr 2009 20:21:28 +0200,  kamil_pl wrote:

Oto prędkościomierz z nowego Renault Thalia - 1.2 75 KM
katalogowa prędkość max - 167 km/h
http://moto.onet.pl/122634,4880377,2,zdjecie.html#id4880378 - 250 Km/h

I w czym problem - ze do 250 ? Dobrze Jerzu pisze - minimalizacja
kosztow :-)

Ford Taurus z przełomu lat 80/90 - (najmniejszy dostępny silnik to 2.5 L)
http://www.taurusclub.com/encyclopedia/G2/Odometer_SLO.jpg 130? Kmh

ten silnik nie mial duzej mocy, a auto jednak duze.

Poza tym moglo tam byc jakies prawo czy umowa ze wiecej niz tych 85
mph nie mozna .. i moze dzis tez cos podobnego obowiazuje.

Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki? Irytujące jest jeżdżenie za
wskazówką głownie z jednej strony tarczy, rzadko (bądź nigdy) przekraczającą
3/4 jej obrotu... Może się czepiam ale zauważyłem że tak właśnie jest w
większości przypadków.

Jak auto ma 100KM, to wskazowka moze do 200 podejsc, a 250 to tylko
20% nadmiaru.

Specjalnie dla ciebie widac wymyslili nieliniowa skale, ktora w co
nowszych pojazdach juz jest  :-)

J.

7 Data: Kwiecien 28 2009 08:01:52
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: Sawa 

Użytkownik "kamil_pl"  napisał w wiadomości


Dlaczego u nas się tak dziwnie skaluje liczniki? Irytujące jest jeżdżenie
za wskazówką głownie z jednej strony tarczy, rzadko (bądź nigdy)
przekraczającą 3/4 jej obrotu... Może się czepiam ale zauważyłem że tak
właśnie jest w większości przypadków.

A mnie denerwuje że mam licznik do 210km/h bo jak jadę z kobietami 200 to
marudzą nie że jadę 200 tylko że się licznik kończy ;-D różnicy w aucie
między 150 a 200 na autostradzie nie widać no ale zegar prawie się kończy i
panikują. Jak je wiozłem kiedyś nie moim autkiem wyskalowanym na 280
jechałem na odcięciu (Audi) do końca zegara jeszcze trochę było więc nie
ględziły :-)

Sawa

8 Data: Kwiecien 28 2009 09:16:35
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: Kuba (aka cita) 

kamil_pl wydusił z siebie te słowy:
....


bo w USA wszystko jest dziwne.
Nie wiem jak teraz, ale stare amerykanskie sportowe (i nie tylko) samochody, z silnikami V8 i pojemnościasz często powyżej 5 litrów, wyciągające ponad 200km/h bez problemu miały liczniki skalowane do ... 120-130km/h

bo wiecej jechać i tak nie wolno..


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

9 Data: Kwiecien 28 2009 10:50:51
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: kamil_pl 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

kamil_pl wydusił z siebie te słowy:
...


bo w USA wszystko jest dziwne.

Tam wszystko jest dziwaczne... jak spalanie liczone przez gallons per mile..
zamiast chociaż ile galonów na 100 mil...

10 Data: Kwiecien 28 2009 11:28:08
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Tue, 28 Apr 2009 10:50:51 +0200, kamil_pl na pl.misc.samochody
napisał(a):

jak spalanie liczone przez gallons per mile..
zamiast chociaż ile galonów na 100 mil...

MPG - miles per gallon ;-)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Piękna jest tylko prawda, i tylko ona jest godna miłości. Nicolas
Boileau-Despreaux (1636 - 1711)"

11 Data: Kwiecien 28 2009 11:20:35
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

kamil_pl pisze:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości
kamil_pl wydusił z siebie te słowy:
...


bo w USA wszystko jest dziwne.

Tam wszystko jest dziwaczne... jak spalanie liczone przez gallons per mile.. zamiast chociaż ile galonów na 100 mil...

Gdzieś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Spalanie to Miles Per Gallon. Czyli ile mil zrobisz na 1 galonie paliwa. A nie ile galonów na milę.
Dlatego im wyższa wartość tym lepiej.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL

12 Data: Kwiecien 28 2009 17:30:24
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: kamil_pl 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" 
napisał w wiadomości >

Gdzieś dzwoni ale nie wiesz gdzie. Spalanie to Miles Per Gallon. Czyli ile
mil zrobisz na 1 galonie paliwa. A nie ile galonów na milę.
Dlatego im wyższa wartość tym lepiej.

No tak miles per gallon myślałem właśnie o tym a napisałem na odwrót :P

13 Data: Kwiecien 30 2009 14:45:15
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: Toworek 

kamil_pl pisze:

Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości
kamil_pl wydusił z siebie te słowy:
...


bo w USA wszystko jest dziwne.

Tam wszystko jest dziwaczne... jak spalanie liczone przez gallons per mile.. zamiast chociaż ile galonów na 100 mil...
IMHO wskaźnik MPG znacznie czytelniej pokazuje spalanie paliwa niż magiczne l/100km

14 Data: Kwiecien 30 2009 22:42:15
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: J.F. 

On Thu, 30 Apr 2009 14:45:15 +0200,  Toworek wrote:

kamil_pl pisze:
bo w USA wszystko jest dziwne.
Tam wszystko jest dziwaczne... jak spalanie liczone przez gallons per mile..
zamiast chociaż ile galonów na 100 mil...

IMHO wskaźnik MPG znacznie czytelniej pokazuje spalanie paliwa niż magiczne l/100km

Taa .. tam jak zatankujesz 10 galonow to szybko wiesz na ile mol
starczy, u nas jak masz w planie X-set km, to latwo policzyc ile
trzeba wlac do baku :-)

J.

15 Data: Kwiecien 28 2009 12:51:12
Temat: Re: Ciekawe skalowanie liczników w UE i US
Autor: kamil 


"kamil_pl"  wrote in message

Oto prędkościomierz z nowego Renault Thalia - 1.2 75 KM
katalogowa prędkość max - 167 km/h
(zakładam że taki sam jest w wesji 100 KM)
http://moto.onet.pl/122634,4880377,2,zdjecie.html#id4880378 - 250 Km/h

Nikt nie bedzie produkowac osobnych wskaznikow do kazdej wersji silnikowej.
Te same pakuje sie w 1.2 i 3.0 V6.


Teraz jedziemy troche dalej do "wujka" i oto licznik z Hodny Civic mającej
moc powyżej 100 KM
http://www.flickr.com/photos/wolfworld/280117237/sizes/l/ - 200 Km/h

Lekka honda z ponad 100KM rozpedzi sie do tych 200km/h....

Ford Taurus z przełomu lat 80/90 - (najmniejszy dostępny silnik to 2.5 L)
http://www.taurusclub.com/encyclopedia/G2/Odometer_SLO.jpg 130? Kmh

..... a ciezki Taurus juz pewnie nie. 3.0 V6 mialo cale 140KM, wiec te 2.5
pewnie ze 100 ma. Tak latwo juz tego nie pogonisz ponad ograniczenie. :)


Ford Taurus 2008 (nie wiem jaka wersja ale zapewne ma konkretną pojemność
i moc)
http://z.about.com/d/cars/1/0/2/g/fmc_08taurus_dash.jpg - 120 Mph - 200
Km/h

A ten juz ma japonski silnik i rozpedza sie znacznie zwawiej jakby nie bylo.



Pozdrawiam
Kamil

Ciekawe skalowanie liczników w UE i US



Grupy dyskusyjne