On Tue, 12 Jun 2007 08:38:18 +0200, "Marcin Narzynski"
 wrote:
To jeszcze bardzo poproszę o opisanie zasady działania tego lock-upu. Jakie 
korzyści to przynosi i jakie ma wady?
Banalne - sprzęga na sztywno silnik ze skrzynią. Normalnie między
silnikiem a skrzyniuą masz sprzęgło hydrauliczne (a dokładniej
konwerter momentu). Ma ono jedna wadę - zawsze ma jakiś poślizg, a co
za tym idzie - masz na nim straty mocy. Lockup to dodatkowe sprzęgło
mechaniczne, które po włączeniu łączy na sztywno (bez poślizgu) silnik
ze skrzynią, tym samym 'wyłaczając' z obiegu konwerter i likwidując
poślizg i straty mocy. 
--  
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     
http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
| 13 | 
Data: Czerwiec 11 2007 23:15:02 | 
| Temat: Re: Ciekawe zachowanie automatu - proszę o interpretację | 
| Autor: Karolek  | 
 
Użytkownik "Marcin Narzynski"  napisał w wiadomości  
 Pojeździłem sobie trochę samochodem z automatyczną skrzynią biegów. Silnik 2.0 benzynowy, automat 4 biegowy, rocznik 2005 - specjalnie nie podaję marki, żeby nie sugerować nikogo. 
 
Otóż zauważyłem takie zachowanie: 
 
Jadę spokojnie, powiedzmy80-90 km/h. Automat jest na najwyższym biegu, obroty około 2300 i po kilku sekundach obroty wyraźnie spadają o około 200-300. Nie odczuwam żadnych szarpnięć, nie zmieniam prędkości. Po prostu spokojna jazda. Na innych biegach też to zauważyłem. Wystarczy jednak docisnąć pedał gazu i obroty wracają "na swoje miejsce". Jak to zinterpretujecie? 
 
 
Lock-Up?
 
Karolek
  |