On Tue, 12 Jun 2007 08:38:18 +0200, "Marcin Narzynski"
wrote:
To jeszcze bardzo poproszę o opisanie zasady działania tego lock-upu. Jakie
korzyści to przynosi i jakie ma wady?
Banalne - sprzęga na sztywno silnik ze skrzynią. Normalnie między
silnikiem a skrzyniuą masz sprzęgło hydrauliczne (a dokładniej
konwerter momentu). Ma ono jedna wadę - zawsze ma jakiś poślizg, a co
za tym idzie - masz na nim straty mocy. Lockup to dodatkowe sprzęgło
mechaniczne, które po włączeniu łączy na sztywno (bez poślizgu) silnik
ze skrzynią, tym samym 'wyłaczając' z obiegu konwerter i likwidując
poślizg i straty mocy.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_
http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
13 |
Data: Czerwiec 11 2007 23:15:02 |
Temat: Re: Ciekawe zachowanie automatu - proszę o interpretację |
Autor: Karolek |
Użytkownik "Marcin Narzynski" napisał w wiadomości
Pojeździłem sobie trochę samochodem z automatyczną skrzynią biegów. Silnik 2.0 benzynowy, automat 4 biegowy, rocznik 2005 - specjalnie nie podaję marki, żeby nie sugerować nikogo.
Otóż zauważyłem takie zachowanie:
Jadę spokojnie, powiedzmy80-90 km/h. Automat jest na najwyższym biegu, obroty około 2300 i po kilku sekundach obroty wyraźnie spadają o około 200-300. Nie odczuwam żadnych szarpnięć, nie zmieniam prędkości. Po prostu spokojna jazda. Na innych biegach też to zauważyłem. Wystarczy jednak docisnąć pedał gazu i obroty wracają "na swoje miejsce". Jak to zinterpretujecie?
Lock-Up?
Karolek
|