Grupy dyskusyjne   »   Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow

Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow



1 Data: Kwiecien 21 2014 20:58:19
Temat: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: atm 

http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg2r7
http://moto.onet.pl/top-10-te-silniki-doprowadza-cie-do-ruiny/ke7kc



2 Data: Kwiecien 21 2014 21:35:51
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: megrimsES 
3 Data: Kwiecien 21 2014 22:36:05
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 21 Apr 2014 20:58:19 +0200, atm napisał(a):

http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg2r7

Ale zarzut z rozrzadem nieprawdziwy.
Praktycznie w kazdym aucie z silnikiem ustawionym wzdluznie rozrzad
jest od strony chlodnicy. I tylko od innych elementow zalezy czy uda
sie to wymienic prosto, czy napierw trzeba pol przodu zdemontowac.

Wiecej aut ma silnik ustawiony poprzecznie ... i tam rozrzad musi byc
z boku a miejsca zazwyczaj brak.

Niestety - pod maska coraz bardziej upchane i serwis coraz
trudniejszy.


J

4 Data: Kwiecien 21 2014 23:23:07
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: anacron 

W dniu 21.04.2014 22:36, J.F. pisze:

Dnia Mon, 21 Apr 2014 20:58:19 +0200, atm napisał(a):
http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg2r7

Niestety - pod maska coraz bardziej upchane i serwis coraz
trudniejszy.

A jaki ma sens cofanie komputerem tłoczków zacisków hamulców? Znajomy
mechanik mi mówił, że są auta, gdzie się klocków hamulcowych z tego
powodu bez podpięcia do komputera wymienić nie da już.

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

5 Data: Kwiecien 21 2014 23:33:16
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 21 Apr 2014 23:23:07 +0200, anacron napisał(a):

W dniu 21.04.2014 22:36, J.F. pisze:
http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg2r7
Niestety - pod maska coraz bardziej upchane i serwis coraz
trudniejszy.
A jaki ma sens cofanie komputerem tłoczków zacisków hamulców? Znajomy
mechanik mi mówił, że są auta, gdzie się klocków hamulcowych z tego
powodu bez podpięcia do komputera wymienić nie da już.

Ale z drugiej strony klocka juz nie ma prymitywnej pompy hamulcowej,
tylko skomplikowany sterownik ABS/ASR/ESP/IHWCJ

cofniecie tloczka moze nie byc takie proste ...

J.

6 Data: Kwiecien 21 2014 23:39:47
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: anacron 

W dniu 21.04.2014 23:33, J.F. pisze:

Dnia Mon, 21 Apr 2014 23:23:07 +0200, anacron napisał(a):
W dniu 21.04.2014 22:36, J.F. pisze:
http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg2r7
Niestety - pod maska coraz bardziej upchane i serwis coraz
trudniejszy.
A jaki ma sens cofanie komputerem tłoczków zacisków hamulców? Znajomy
mechanik mi mówił, że są auta, gdzie się klocków hamulcowych z tego
powodu bez podpięcia do komputera wymienić nie da już.

Ale z drugiej strony klocka juz nie ma prymitywnej pompy hamulcowej,
tylko skomplikowany sterownik ABS/ASR/ESP/IHWCJ

cofniecie tloczka moze nie byc takie proste ...

No popatrz, a jednak u innych producentów mimo tych systemów się da...

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

7 Data: Kwiecien 23 2014 07:42:38
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 21 Apr 2014 23:39:47 +0200, anacron napisał(a):

W dniu 21.04.2014 23:33, J.F. pisze:
A jaki ma sens cofanie komputerem tłoczków zacisków hamulców? Znajomy
mechanik mi mówił, że są auta, gdzie się klocków hamulcowych z tego
powodu bez podpięcia do komputera wymienić nie da już.

Ale z drugiej strony klocka juz nie ma prymitywnej pompy hamulcowej,
tylko skomplikowany sterownik ABS/ASR/ESP/IHWCJ
cofniecie tloczka moze nie byc takie proste ...

No popatrz, a jednak u innych producentów mimo tych systemów się da...

No bo one maja jakis prymitywny system z poprzedniego wieku :-P

J.

8 Data: Kwiecien 22 2014 18:52:00
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-04-21 20:58, atm pisze:

http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg2r7

http://moto.onet.pl/top-10-te-silniki-doprowadza-cie-do-ruiny/ke7kc

odnosząc się do tematu:
2.0TDi - sprzedany przy >260.000km, przy 200.000km zrobiony program na 165KM, praktycznie zero problemów
2,5V6TDI - faktycznie problematyczny, ale dowolny mechanik nie ma z nim problemu

--
Pozdrawiam
Łukasz

9 Data: Kwiecien 22 2014 17:08:40
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: Budzik 

Użytkownik dddddddd  ...

http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali
/cg2r7

http://moto.onet.pl/top-10-te-silniki-doprowadza-cie-do-ruiny/ke7kc

odnosząc się do tematu:
2.0TDi - sprzedany przy >260.000km, przy 200.000km zrobiony program na
165KM, praktycznie zero problemów
2,5V6TDI - faktycznie problematyczny, ale dowolny mechanik nie ma z
nim problemu

Mysle ze to jednak westia prawdodpobienstwa.
Przeciez to nie jest tak, ze 100% egzemplarzy padnie.

10 Data: Kwiecien 22 2014 23:18:28
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: Czesław Wiśniak 

2,5V6TDI - faktycznie problematyczny, ale dowolny mechanik nie ma z
nim problemu

Mysle ze to jednak westia prawdodpobienstwa.
Przeciez to nie jest tak, ze 100% egzemplarzy padnie.

Na 100% w kazdym silniku AKE wytra sie  walki rozrzadu miedzy 100 a 200 tys. km.
Walki do regeneracji lub mozna kupic zamienniki. Koszt z wymiana okolo 3000zl

W kazdym silniku BLB po podobnym przebiegu do wymiany naped pompy oleju. Koszt, lepiej nie mowic :)

11 Data: Kwiecien 23 2014 08:38:44
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-04-22 23:18, Czesław Wiśniak pisze:

2,5V6TDI - faktycznie problematyczny, ale dowolny mechanik nie ma z
nim problemu

Mysle ze to jednak westia prawdodpobienstwa.
Przeciez to nie jest tak, ze 100% egzemplarzy padnie.

Na 100% w kazdym silniku AKE wytra sie  walki rozrzadu miedzy 100 a 200
tys. km.
Walki do regeneracji lub mozna kupic zamienniki. Koszt z wymiana okolo
3000zl

W kazdym silniku BLB po podobnym przebiegu do wymiany naped pompy oleju.
Koszt, lepiej nie mowic :)

nie wiem co to AKE czy BLB (nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem), ale jeśli mówisz o 2,5TDi to zgodzę się że to nie udany silnik, ale jeśli masz na myśli 2,0TDi to się nie zgodzę, bo w moim do 260kkm prawie nic nie robiłem (przy silniku jakąś jedną pierdółkę zaprojektowaną tak by się zepsuła, ale nie pamiętam nazwy :)
Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

12 Data: Kwiecien 23 2014 08:57:01
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: Czesław Wiśniak 

jeśli masz na myśli 2,0TDi to się nie zgodzę, bo w moim do 260kkm prawie nic nie robiłem (przy silniku jakąś jedną pierdółkę zaprojektowaną tak by się zepsuła, ale nie pamiętam nazwy :)

Problem napedu pompy czyli wycierania zebow dotyczyl 2.0TDI BLB produkowanego w okreslonych latach, czy jeszcze innych  trzeba by sprawdzic.
Zestawy naprawcze byly dostepne przez bardzo krotki okres potem trzeba bylo przejsc na nowe rozwiazanie za gruba kase.

Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

Zgadzam co do 1.9tdi.

13 Data: Kwiecien 23 2014 09:00:44
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: Budzik 

Użytkownik dddddddd  ...

Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)
No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
dlaczego nie...

14 Data: Kwiecien 23 2014 13:05:15
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-04-23 11:00, Budzik pisze:

Użytkownik dddddddd  ...

Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)

bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :) (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała 100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania)

No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
dlaczego nie...

Dla mojej żony ważna była ergonomiczna kuchnia, wygodna kanapa itp. Ja więcej czasu spędzałem w aucie niż w łóżku, więc tam szukałem komfortu. A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P

--
Pozdrawiam
Łukasz

15 Data: Kwiecien 23 2014 12:38:20
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: Budzik 

Użytkownik dddddddd  ...

Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)

bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
(mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała
100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania)

Hmm, ale pytanie czy chcesz auto z wieksza moca ktore co 150 tysiecy
zalicza pad czy takie które moc ma mniejsza ale przezdza 3 x tyle bez
awarii?
Ja wybieram opcje nr 2.

No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
dlaczego nie...

Dla mojej żony ważna była ergonomiczna kuchnia, wygodna kanapa itp. Ja
więcej czasu spędzałem w aucie niż w łóżku, więc tam szukałem komfortu.
A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale
ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P

Wszystko zalezy co kto rozumie przez komfort.

16 Data: Kwiecien 23 2014 19:25:52
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-04-23 14:38, Budzik pisze:

Użytkownik dddddddd  ...

Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo
wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :)

Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :)

bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
(mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)
Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała
100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania)

Hmm, ale pytanie czy chcesz auto z wieksza moca ktore co 150 tysiecy
zalicza pad czy takie które moc ma mniejsza ale przezdza 3 x tyle bez
awarii?
Ja wybieram opcje nr 2.



to zależy co rozumiemy pod pojęciem 'pad' :)
pewnie gdzieś jest granica, każdy ją dostosowuje do swoich warunków. Jeden chce auto które się nie zepsuje, ale może palić 25/100 bo mało jeździ. Ja jeżdżę więcej więc włożenie w auto 15000zł co 150.000km to tak naprawdę 20% kosztów paliwa - jak dla mnie do przełknięcia (ale jak ktoś mało jeździ i kupuje używane auto to bez sensu żeby pchał się w takie w które wkłada się 15000zł...
Ja też patrzę na to inaczej - kupuję auto za 10000zł, wkładam 6 czy 8000zł i cieszę się dobrym autem, przez najbliższe kilka lat będzie mnie kosztowało tyle co inne, komfort lepszy niż w aucie za 20.000zł, a łączna cena niższa :) ale można też stwierdzić że to do dupy auto bo jeszcze trochę i włożę w niego więcej niż cena zakupu

No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to
dlaczego nie...

Dla mojej żony ważna była ergonomiczna kuchnia, wygodna kanapa itp. Ja
więcej czasu spędzałem w aucie niż w łóżku, więc tam szukałem komfortu.
A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale
ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P

Wszystko zalezy co kto rozumie przez komfort.

niestety do lepszego szybko się człowiek przyzwyczaja, a później jeździj octavią po serwisach, bo audi a6 płynęło po drodze, a to skacze jak taczka :P

--
Pozdrawiam
Łukasz

17 Data: Kwiecien 23 2014 15:18:06
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: Czesław Wiśniak 

bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :) (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)

Tak ? I co za auta, i gdzie tuningowane ?

18 Data: Kwiecien 23 2014 19:38:42
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-04-23 15:18, Czesław Wiśniak pisze:

bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się
moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już
wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :)
(mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM)

Tak ? I co za auta, i gdzie tuningowane ?

marka nie lubiana na tej grupie, ale jedyna z sensownymi silnikami diesla - BMW e39 530d - 184KM i chyba 390Nm, obydwie z '99r., moją przez kilka miesięcy doprowadziłem do stanu normalności (kupiłem za 10.000zł, włożyłem ok. 6000zł, do zrobienia zostały pierdoły nie związane z silnikiem i bezpieczeństwem, jeszcze ok. 1000, może 2000zł muszę włożyć, ale nic pilnego, wygląd zewnętrzny pomijam bo nie jest to auto na sprzedaż i porysowany lakier mi nie przeszkadza) i zrobiłem program w ADT (Wrocław) -232KM i 456Nm
następna pewnie będzie e60 535d, ale niestety raczej przed liftem - bo konkurencja nie ma takich silników- tyle że zakładam że do ceny zakupu muszę doliczyć 10-15tyś zł na przygotowanie zakupionego auta do jazdy - na razie to dla mnie za dużo :)
Ale pomijając cenę zakupu (wraz z kwotą startową i tak będzie tańsze od jakiejś nowej Kijii Ceeed :) auto nie pali dużo (jak na swoją moc), koszty utrzymania na poziomie średnim, a banan na twarzy bezcenny :)

--
Pozdrawiam
Łukasz

19 Data: Kwiecien 22 2014 19:29:19
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: Mumin 
20 Data: Kwiecien 23 2014 09:54:07
Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
Autor: MichaelDataÂŽ 

Mumin wydumał(a) w  :

W dniu 2014-04-21 20:58, atm pisze:
http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg
2r7 http://moto.onet.pl/top-10-te-silniki-doprowadza-cie-do-ruiny/ke7kc
Same diesle...

Kłamiesz :)

--
Michael________™
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)€

Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow



Grupy dyskusyjne