Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow
1 | Data: Kwiecien 21 2014 20:58:19 |
Temat: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | |
Autor: atm | http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg2r7 2 |
Data: Kwiecien 21 2014 21:35:51 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: megrimsES | W dniu 2014-04-21 20:58, atm pisze: http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg2r7I dlatego mam między innymi E36, a F11 oddałem żonie. 3 |
Data: Kwiecien 21 2014 22:36:05 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: J.F. | Dnia Mon, 21 Apr 2014 20:58:19 +0200, atm napisał(a): http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg2r7 Ale zarzut z rozrzadem nieprawdziwy. Praktycznie w kazdym aucie z silnikiem ustawionym wzdluznie rozrzad jest od strony chlodnicy. I tylko od innych elementow zalezy czy uda sie to wymienic prosto, czy napierw trzeba pol przodu zdemontowac. Wiecej aut ma silnik ustawiony poprzecznie ... i tam rozrzad musi byc z boku a miejsca zazwyczaj brak. Niestety - pod maska coraz bardziej upchane i serwis coraz trudniejszy. J 4 |
Data: Kwiecien 21 2014 23:23:07 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: anacron | W dniu 21.04.2014 22:36, J.F. pisze: Dnia Mon, 21 Apr 2014 20:58:19 +0200, atm napisał(a): A jaki ma sens cofanie komputerem tłoczków zacisków hamulców? Znajomy mechanik mi mówił, że są auta, gdzie się klocków hamulcowych z tego powodu bez podpięcia do komputera wymienić nie da już. -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 5 |
Data: Kwiecien 21 2014 23:33:16 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: J.F. | Dnia Mon, 21 Apr 2014 23:23:07 +0200, anacron napisał(a): W dniu 21.04.2014 22:36, J.F. pisze: Ale z drugiej strony klocka juz nie ma prymitywnej pompy hamulcowej, tylko skomplikowany sterownik ABS/ASR/ESP/IHWCJ cofniecie tloczka moze nie byc takie proste ... J. 6 |
Data: Kwiecien 21 2014 23:39:47 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: anacron | W dniu 21.04.2014 23:33, J.F. pisze: Dnia Mon, 21 Apr 2014 23:23:07 +0200, anacron napisał(a): No popatrz, a jednak u innych producentów mimo tych systemów się da... -- anacron Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/ Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 7 |
Data: Kwiecien 23 2014 07:42:38 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: J.F. | Dnia Mon, 21 Apr 2014 23:39:47 +0200, anacron napisał(a): W dniu 21.04.2014 23:33, J.F. pisze: No bo one maja jakis prymitywny system z poprzedniego wieku :-P J. 8 |
Data: Kwiecien 22 2014 18:52:00 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: dddddddd | W dniu 2014-04-21 20:58, atm pisze: http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg2r7 odnosząc się do tematu: 2.0TDi - sprzedany przy >260.000km, przy 200.000km zrobiony program na 165KM, praktycznie zero problemów 2,5V6TDI - faktycznie problematyczny, ale dowolny mechanik nie ma z nim problemu -- Pozdrawiam Łukasz 9 |
Data: Kwiecien 22 2014 17:08:40 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: Budzik | Użytkownik dddddddd ... Mysle ze to jednak westia prawdodpobienstwa.http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali Przeciez to nie jest tak, ze 100% egzemplarzy padnie. 10 |
Data: Kwiecien 22 2014 23:18:28 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: Czesław Wiśniak | 2,5V6TDI - faktycznie problematyczny, ale dowolny mechanik nie ma zMysle ze to jednak westia prawdodpobienstwa. Na 100% w kazdym silniku AKE wytra sie walki rozrzadu miedzy 100 a 200 tys. km. Walki do regeneracji lub mozna kupic zamienniki. Koszt z wymiana okolo 3000zl W kazdym silniku BLB po podobnym przebiegu do wymiany naped pompy oleju. Koszt, lepiej nie mowic :) 11 |
Data: Kwiecien 23 2014 08:38:44 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: dddddddd | W dniu 2014-04-22 23:18, Czesław Wiśniak pisze: 2,5V6TDI - faktycznie problematyczny, ale dowolny mechanik nie ma zMysle ze to jednak westia prawdodpobienstwa. nie wiem co to AKE czy BLB (nie jestem mechanikiem tylko użytkownikiem), ale jeśli mówisz o 2,5TDi to zgodzę się że to nie udany silnik, ale jeśli masz na myśli 2,0TDi to się nie zgodzę, bo w moim do 260kkm prawie nic nie robiłem (przy silniku jakąś jedną pierdółkę zaprojektowaną tak by się zepsuła, ale nie pamiętam nazwy :) Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :) -- Pozdrawiam Łukasz 12 |
Data: Kwiecien 23 2014 08:57:01 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: Czesław Wiśniak | jeśli masz na myśli 2,0TDi to się nie zgodzę, bo w moim do 260kkm prawie nic nie robiłem (przy silniku jakąś jedną pierdółkę zaprojektowaną tak by się zepsuła, ale nie pamiętam nazwy :) Problem napedu pompy czyli wycierania zebow dotyczyl 2.0TDI BLB produkowanego w okreslonych latach, czy jeszcze innych trzeba by sprawdzic. Zestawy naprawcze byly dostepne przez bardzo krotki okres potem trzeba bylo przejsc na nowe rozwiazanie za gruba kase. Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo wszystkie to złomy i w ogóle najlepiej kupić 1,9tdi :) Zgadzam co do 1.9tdi. 13 |
Data: Kwiecien 23 2014 09:00:44 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: Budzik | Użytkownik dddddddd ... Co lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo Pytanie po co zmieniać coś co swietnie działało? :) No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to dlaczego nie... 14 |
Data: Kwiecien 23 2014 13:05:15 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: dddddddd | W dniu 2014-04-23 11:00, Budzik pisze: Użytkownik dddddddd ... bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :) (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM) Wcześniej też wydawało jej się to zbędne (a teraz trasą jechała 100-120km/h, tyle że miała trochę wyprzedzania) No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to Dla mojej żony ważna była ergonomiczna kuchnia, wygodna kanapa itp. Ja więcej czasu spędzałem w aucie niż w łóżku, więc tam szukałem komfortu. A teraz - jeżdżę jakby troszkę mniej (choć nadal dużo w trasach), ale ciężko się przesiąść z powrotem do taczki :P -- Pozdrawiam Łukasz 15 |
Data: Kwiecien 23 2014 12:38:20 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: Budzik | Użytkownik dddddddd ... Hmm, ale pytanie czy chcesz auto z wieksza moca ktore co 150 tysiecyCo lepsze - jak chcesz mocniejsze auto, to nie kupisz żadnego, bo zalicza pad czy takie które moc ma mniejsza ale przezdza 3 x tyle bez awarii? Ja wybieram opcje nr 2. Wszystko zalezy co kto rozumie przez komfort.No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to 16 |
Data: Kwiecien 23 2014 19:25:52 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: dddddddd | W dniu 2014-04-23 14:38, Budzik pisze: Użytkownik dddddddd ... to zależy co rozumiemy pod pojęciem 'pad' :) pewnie gdzieś jest granica, każdy ją dostosowuje do swoich warunków. Jeden chce auto które się nie zepsuje, ale może palić 25/100 bo mało jeździ. Ja jeżdżę więcej więc włożenie w auto 15000zł co 150.000km to tak naprawdę 20% kosztów paliwa - jak dla mnie do przełknięcia (ale jak ktoś mało jeździ i kupuje używane auto to bez sensu żeby pchał się w takie w które wkłada się 15000zł... Ja też patrzę na to inaczej - kupuję auto za 10000zł, wkładam 6 czy 8000zł i cieszę się dobrym autem, przez najbliższe kilka lat będzie mnie kosztowało tyle co inne, komfort lepszy niż w aucie za 20.000zł, a łączna cena niższa :) ale można też stwierdzić że to do dupy auto bo jeszcze trochę i włożę w niego więcej niż cena zakupu Wszystko zalezy co kto rozumie przez komfort.No ale w sumie jak ktoś nie bawi sie za swoje tylko za kase klientów to niestety do lepszego szybko się człowiek przyzwyczaja, a później jeździj octavią po serwisach, bo audi a6 płynęło po drodze, a to skacze jak taczka :P -- Pozdrawiam Łukasz 17 |
Data: Kwiecien 23 2014 15:18:06 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: Czesław Wiśniak | bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się moim autem w trasie (nie na autostradzie czy po mieście bo tam już wcześniej jeździła) i stwierdziła że też chce mieć zczipowane auto :) (mamy dwa takie same auta - ona fabryczne 180KM, ja po czipie 230KM) Tak ? I co za auta, i gdzie tuningowane ? 18 |
Data: Kwiecien 23 2014 19:38:42 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: dddddddd | W dniu 2014-04-23 15:18, Czesław Wiśniak pisze: bo mocy nigdy za wiele, moja żona ostatnio miała okazję przejechać się marka nie lubiana na tej grupie, ale jedyna z sensownymi silnikami diesla - BMW e39 530d - 184KM i chyba 390Nm, obydwie z '99r., moją przez kilka miesięcy doprowadziłem do stanu normalności (kupiłem za 10.000zł, włożyłem ok. 6000zł, do zrobienia zostały pierdoły nie związane z silnikiem i bezpieczeństwem, jeszcze ok. 1000, może 2000zł muszę włożyć, ale nic pilnego, wygląd zewnętrzny pomijam bo nie jest to auto na sprzedaż i porysowany lakier mi nie przeszkadza) i zrobiłem program w ADT (Wrocław) -232KM i 456Nm następna pewnie będzie e60 535d, ale niestety raczej przed liftem - bo konkurencja nie ma takich silników- tyle że zakładam że do ceny zakupu muszę doliczyć 10-15tyś zł na przygotowanie zakupionego auta do jazdy - na razie to dla mnie za dużo :) Ale pomijając cenę zakupu (wraz z kwotą startową i tak będzie tańsze od jakiejś nowej Kijii Ceeed :) auto nie pali dużo (jak na swoją moc), koszty utrzymania na poziomie średnim, a banan na twarzy bezcenny :) -- Pozdrawiam Łukasz 19 |
Data: Kwiecien 22 2014 19:29:19 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: Mumin | W dniu 2014-04-21 20:58, atm pisze: http://moto.onet.pl/sam-juz-nie-naprawisz-auta-producenci-o-to-zadbali/cg2r7 Same diesle... -- Pozdrawiam, Mumin 20 |
Data: Kwiecien 23 2014 09:54:07 | Temat: Re: Ciekawostki odnosnie wspolczesnych silnikow i podejscia producentow | Autor: MichaelDataÂŽ | Mumin wydumał(a) w : W dniu 2014-04-21 20:58, atm pisze: Kłamiesz :) -- Michael________⢠______/) /\ | /\ "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)⏠|