Witam
Problem jest tego typu, że z silnika cieknie olej. Wygląda jakby spod
głowicy, ale:
-nie ma oleju w płynie chłodzącym
-nie ubywa płynu chłodzącego
-w zbiorniku wyrównawczym nie pojawiają się spaliny
-oleju ubywa tylko do momentu kiedy na bagnecie jest prawie równo z
kreską min.
-ciśnienie oleju, kiedy rosną obroty jest prawidłowe i stałe (około
0,35)
Z czego wnioskuję, że to nie jest wina uszczelki pod głowicą. Jednak
nie wiem co by to mogło być. Samochód nie ma mocy. V max. to jakieś
110-120 km/h. Na świtałach tiry startują szybciej niż ja. Odpala bez
problemu, na benzynie i na LPG. Jednak na benzynie ma problem z
wchodzeniem na wyższe obroty (tylko w czasie jazdy). Jeśli ktoś miał
podobne doświadczenia lub ma pomysł jak się zabrać za naprawę to
chętnie posłucham:) Samochód to zagazowany polonez caro 1.6 GLE.
2 |
Data: Luty 11 2007 20:58:20 |
Temat: Re: Cieknący silnik poloneza |
Autor: Tomek |
Witam
Problem jest tego typu, że z silnika cieknie olej. Wygląda jakby spod
głowicy, ale:
-nie ma oleju w płynie chłodzącym
-nie ubywa płynu chłodzącego
-w zbiorniku wyrównawczym nie pojawiają się spaliny
-oleju ubywa tylko do momentu kiedy na bagnecie jest prawie równo z
kreską min.
-ciśnienie oleju, kiedy rosną obroty jest prawidłowe i stałe (około
0,35)
Z czego wnioskuję, że to nie jest wina uszczelki pod głowicą. Jednak
nie wiem co by to mogło być. Samochód nie ma mocy. V max. to jakieś
110-120 km/h. Na świtałach tiry startują szybciej niż ja. Odpala bez
problemu, na benzynie i na LPG. Jednak na benzynie ma problem z
wchodzeniem na wyższe obroty (tylko w czasie jazdy). Jeśli ktoś miał
podobne doświadczenia lub ma pomysł jak się zabrać za naprawę to
chętnie posłucham:) Samochód to zagazowany polonez caro 1.6 GLE.
A plamę z oleju robi. Jaki ma przebieg. Tomek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
3 |
Data: Luty 12 2007 08:06:21 | Temat: Re: Cieknący silnik poloneza | Autor: Nightwalker |
A plamę z oleju robi. Jaki ma przebieg. Tomek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl
Plamy z oleju nie robi. Przebieg to 140 kkm.
Bartek
4 |
Data: Luty 12 2007 10:22:55 | Temat: Re: Cieknący silnik poloneza | Autor: Cyneq |
Nightwalker napisał(a):
Witam
Problem jest tego typu, że z silnika cieknie olej. Wygląda jakby spod
głowicy, ale:
-nie ma oleju w płynie chłodzącym
-nie ubywa płynu chłodzącego
[...]
Z czego wnioskuję, że to nie jest wina uszczelki pod głowicą.
To nie wyklucza uszczelki, poważnie to się zdarza, zwłaszcza jak była robiona uszczelka a głowica nie była planowana.
Chociaż częściej olej cieknie z innych miejsc a wygląda jak spod głowicy. Np z pod aparatu zapłonowego albo pompki, z pod dekla.
> Samochód nie ma mocy. V max. to jakieś
110-120 km/h. Na świtałach tiry startują szybciej niż ja.
IMHO prewencyjnie zrób tą uszczelkę, plus planowanie głowicy. Bo zakładam że probley regulacyjne wyeliminowałeś?
--
Cyneq
5 |
Data: Luty 21 2007 19:38:22 | Temat: Re: Cieknący silnik poloneza | Autor: Nightwalker |
On Feb 12, 10:22 am, Cyneq wrote:
Nightwalker napisał(a):> Witam
> Problem jest tego typu, że z silnika cieknie olej. Wygląda jakby spod
> głowicy, ale:
> -nie ma oleju w płynie chłodzącym
> -nie ubywa płynu chłodzącego
[...]
> Z czego wnioskuję, że to nie jest wina uszczelki pod głowicą.
To nie wyklucza uszczelki, poważnie to się zdarza, zwłaszcza jak była
robiona uszczelka a głowica nie była planowana.
Chociaż częściej olej cieknie z innych miejsc a wygląda jak spod
głowicy. Np z pod aparatu zapłonowego albo pompki, z pod dekla.
> Samochód nie ma mocy. V max. to jakieś
> 110-120 km/h. Na świtałach tiry startują szybciej niż ja.
IMHO prewencyjnie zrób tą uszczelkę, plus planowanie głowicy. Bo
zakładam że probley regulacyjne wyeliminowałeś?
--
Cyneq
Dzięki za pomoc - olej ciekł spod dekla:) Co do mocy niestety nie
udało mi się jeszcze znaleźć przyczyny. Czy to możliwe, aby spadek
mocy był spowodowany uszkodzonym wzmacniaczem iskry/kablem od tego
wzmacniacza? Ostatnio samochód potrafi nagle gasnąć na światłach
(obroty są na poziomie 850-900 obr/min, silnik pracuje stabilnie i
nagle gaśnie). Przewody zapłonowe sprawdzone, kopułka sprawdzona,
układ paliwowy sprawdzony, gaźnik sprawdzony - te elementy są OK.
6 |
Data: Luty 22 2007 17:00:08 | Temat: Re: Cieknący silnik poloneza | Autor: Nightwalker |
Czy to możliwe, aby spadek
mocy był spowodowany uszkodzonym wzmacniaczem iskry/kablem od tego
wzmacniacza?
Chodziło mi oczywiście o cewkę zapłonową :)
| | | | |