Grupy dyskusyjne   »   Cieknący silnik poloneza

Cieknący silnik poloneza



1 Data: Luty 11 2007 15:18:59
Temat: Cieknący silnik poloneza
Autor: Nightwalker 

Witam

Problem jest tego typu, że z silnika cieknie olej. Wygląda jakby spod
głowicy, ale:
-nie ma oleju w płynie chłodzącym
-nie ubywa płynu chłodzącego
-w zbiorniku wyrównawczym nie pojawiają się spaliny
-oleju ubywa tylko do momentu kiedy na bagnecie jest prawie równo z
kreską min.
-ciśnienie oleju, kiedy rosną obroty jest prawidłowe i stałe (około
0,35)
Z czego wnioskuję, że to nie jest wina uszczelki pod głowicą. Jednak
nie wiem co by to mogło być.  Samochód nie ma mocy. V max. to jakieś
110-120 km/h. Na świtałach tiry startują szybciej niż ja. Odpala bez
problemu, na benzynie i na LPG. Jednak na benzynie ma problem z
wchodzeniem na wyższe obroty (tylko w czasie jazdy). Jeśli ktoś miał
podobne doświadczenia lub ma pomysł jak się zabrać za naprawę to
chętnie posłucham:) Samochód to zagazowany polonez caro 1.6 GLE.



2 Data: Luty 11 2007 20:58:20
Temat: Re: Cieknący silnik poloneza
Autor: Tomek 

Witam

Problem jest tego typu, że z silnika cieknie olej. Wygląda jakby spod
głowicy, ale:
-nie ma oleju w płynie chłodzącym
-nie ubywa płynu chłodzącego
-w zbiorniku wyrównawczym nie pojawiają się spaliny
-oleju ubywa tylko do momentu kiedy na bagnecie jest prawie równo z
kreską min.
-ciśnienie oleju, kiedy rosną obroty jest prawidłowe i stałe (około
0,35)
Z czego wnioskuję, że to nie jest wina uszczelki pod głowicą. Jednak
nie wiem co by to mogło być.  Samochód nie ma mocy. V max. to jakieś
110-120 km/h. Na świtałach tiry startują szybciej niż ja. Odpala bez
problemu, na benzynie i na LPG. Jednak na benzynie ma problem z
wchodzeniem na wyższe obroty (tylko w czasie jazdy). Jeśli ktoś miał
podobne doświadczenia lub ma pomysł jak się zabrać za naprawę to
chętnie posłucham:) Samochód to zagazowany polonez caro 1.6 GLE.


A plamę z oleju robi. Jaki ma przebieg. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

3 Data: Luty 12 2007 08:06:21
Temat: Re: Cieknący silnik poloneza
Autor: Nightwalker 

A plamę z oleju robi. Jaki ma przebieg. Tomek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

Plamy z oleju nie robi. Przebieg to 140 kkm.

Bartek

4 Data: Luty 12 2007 10:22:55
Temat: Re: Cieknący silnik poloneza
Autor: Cyneq 

Nightwalker napisał(a):

Witam

Problem jest tego typu, że z silnika cieknie olej. Wygląda jakby spod
głowicy, ale:
-nie ma oleju w płynie chłodzącym
-nie ubywa płynu chłodzącego
[...]

Z czego wnioskuję, że to nie jest wina uszczelki pod głowicą.

To nie wyklucza uszczelki, poważnie to się zdarza, zwłaszcza jak była robiona uszczelka a głowica nie była planowana.
Chociaż częściej olej cieknie z innych miejsc a wygląda jak spod głowicy. Np z pod aparatu zapłonowego albo pompki, z pod dekla.


>  Samochód nie ma mocy. V max. to jakieś
110-120 km/h. Na świtałach tiry startują szybciej niż ja.

IMHO prewencyjnie zrób tą uszczelkę, plus planowanie głowicy. Bo zakładam że probley regulacyjne wyeliminowałeś?

--
Cyneq

5 Data: Luty 21 2007 19:38:22
Temat: Re: Cieknący silnik poloneza
Autor: Nightwalker 

On Feb 12, 10:22 am, Cyneq  wrote:

Nightwalker napisał(a):> Witam

> Problem jest tego typu, że z silnika cieknie olej. Wygląda jakby spod
> głowicy, ale:
> -nie ma oleju w płynie chłodzącym
> -nie ubywa płynu chłodzącego

[...]

> Z czego wnioskuję, że to nie jest wina uszczelki pod głowicą.

To nie wyklucza uszczelki, poważnie to się zdarza, zwłaszcza jak była
robiona uszczelka a głowica nie była planowana.
Chociaż częściej olej cieknie z innych miejsc a wygląda jak spod
głowicy. Np z pod aparatu zapłonowego albo pompki, z pod dekla.

 >  Samochód nie ma mocy. V max. to jakieś

> 110-120 km/h. Na świtałach tiry startują szybciej niż ja.

IMHO prewencyjnie zrób tą uszczelkę, plus planowanie głowicy. Bo
zakładam że probley regulacyjne wyeliminowałeś?

--
Cyneq

Dzięki za pomoc - olej ciekł spod dekla:) Co do mocy niestety nie
udało mi się jeszcze znaleźć przyczyny. Czy to możliwe, aby spadek
mocy był spowodowany uszkodzonym wzmacniaczem iskry/kablem od tego
wzmacniacza? Ostatnio samochód potrafi nagle gasnąć na światłach
(obroty są na poziomie 850-900 obr/min, silnik pracuje stabilnie i
nagle gaśnie). Przewody zapłonowe sprawdzone, kopułka sprawdzona,
układ paliwowy sprawdzony, gaźnik sprawdzony - te elementy są OK.

6 Data: Luty 22 2007 17:00:08
Temat: Re: Cieknący silnik poloneza
Autor: Nightwalker 

 Czy to możliwe, aby spadek

mocy był spowodowany uszkodzonym wzmacniaczem iskry/kablem od tego
wzmacniacza?

Chodziło mi oczywiście o cewkę zapłonową :)

Cieknący silnik poloneza



Grupy dyskusyjne