Grupy dyskusyjne   »   Cinquecento - stracil obroty

Cinquecento - stracil obroty



1 Data: Grudzien 24 2006 06:36:07
Temat: Cinquecento - stracil obroty
Autor: kat15pl 

hej @ll:) mam pytanie...:
Wczoraj wymienilem klocki hamulcowe przednie i swiece. Przejechalem sie
ok. 30 km. i nagle ni z tego ni z owego stracil obroty, max. jedzie na
jedynce i to mniej niz 10km/h przy wcisnietym na max. sprzegle. Czy to
wina jest swiec, czy tez tej "rurki" ktora jest od pojemnika z filtrem
powietrza (zeby z nad silnika lecial), ktorej niestety nie posiadam?
czy tez czegos innego?? prosze pomozcie... (chce to zrobic po jak
najmniejszych kosztach)



2 Data: Grudzien 24 2006 06:39:09
Temat: Re: Cinquecento - stracil obroty
Autor: kat15pl 


kat15pl wrote:

hej @ll:) mam pytanie...:
Wczoraj wymienilem klocki hamulcowe przednie i swiece. Przejechalem sie
ok. 30 km. i nagle ni z tego ni z owego stracil obroty, max. jedzie na
jedynce i to mniej niz 10km/h przy wcisnietym na max. sprzegle. Czy to
wina jest swiec, czy tez tej "rurki" ktora jest od pojemnika z filtrem
powietrza (zeby z nad silnika lecial), ktorej niestety nie posiadam?
czy tez czegos innego?? prosze pomozcie... (chce to zrobic po jak
najmniejszych kosztach)

PS. juz kiedys tak mialem, z tego co pamietam rok temu (tez w zime (na
na poczatku stycznia))... ale pojechal do mechanika... i on cos
zrobil...

3 Data: Grudzien 24 2006 23:33:20
Temat: Re: Cinquecento - stracil obroty
Autor: Maciek 

kat15pl napisał(a):

Wczoraj wymienilem klocki hamulcowe przednie i swiece. Przejechalem sie
ok. 30 km. i nagle ni z tego ni z owego stracil obroty, max. jedzie na
jedynce i to mniej niz 10km/h przy wcisnietym na max. sprzegle. Czy to
wina jest swiec, czy tez tej "rurki" ktora jest od pojemnika z filtrem
powietrza (zeby z nad silnika lecial), ktorej niestety nie posiadam?
czy tez czegos innego?? prosze pomozcie... (chce to zrobic po jak
najmniejszych kosztach)
Po pierwsze nie napisałeś co to za CC, a silników to tam jednak kilka było.
Ta rurka ma za zadanie podawać do gaźnika ciepłe i suche powietrze o określonej temperaturze (termostat w puszce z filtrem powietrza ma za zadanie temperaturę mniej więcej ustawić). Jeśli jej nie masz, to do gaźnika trafia powietrze zimne i wilgotne, co ma wpływ na iloć zbierającej się w nim wody i może mieć wpływ na pracę silnika, ale raczej nie na utratę obrotów, tylko na nierównomierną pracę, gaśnięcie, problemy z zapalaniem.
Utrata obrotów, o której piszesz, bardziej mi się kojarzy z pracą na jednym cylindrze (w przypadku CC700), czy też na niepełnej ich liczbie (inne modele), czyli albo masz walniętą świecę, albo przy wymianie uszkodziłeś któryś przewód WN (ewentualnie się trochę zsunął, złapał trochę wilgoci, ma przebicia itp).
Pierwszą rzeczą jaką warto zrobić, to zobaczyć czy na kablach są przebicia - odpalasz silnik, uchylasz nieco klapę silnika (w środku ma być ciemnawo) i patrzysz, gdzie skaczą iskry (na niskich obrotach). Może cewka popękała, albo wystarczy wymienić kable WN.

--
Pozdrawiam
Maciek

4 Data: Grudzien 25 2006 08:07:17
Temat: Re: Cinquecento - stracil obroty
Autor: kat15pl 


Maciek wrote:

kat15pl napisał(a):
> Wczoraj wymienilem klocki hamulcowe przednie i swiece. Przejechalem sie
> ok. 30 km. i nagle ni z tego ni z owego stracil obroty, max. jedzie na
> jedynce i to mniej niz 10km/h przy wcisnietym na max. sprzegle. Czy to
> wina jest swiec, czy tez tej "rurki" ktora jest od pojemnika z filtrem
> powietrza (zeby z nad silnika lecial), ktorej niestety nie posiadam?
> czy tez czegos innego?? prosze pomozcie... (chce to zrobic po jak
> najmniejszych kosztach)
Po pierwsze nie napisałeś co to za CC, a silników to tam jednak kilka było.
Ta rurka ma za zadanie podawać do gaźnika ciepłe i suche powietrze o
określonej temperaturze (termostat w puszce z filtrem powietrza ma za
zadanie temperaturę mniej więcej ustawić). Jeśli jej nie masz, to do
gaźnika trafia powietrze zimne i wilgotne, co ma wpływ na ilość
zbierającej się w nim wody i może mieć wpływ na pracę silnika, ale
raczej nie na utratę obrotów, tylko na nierównomierną pracę, gaśnięcie,
problemy z zapalaniem.
Utrata obrotów, o której piszesz, bardziej mi się kojarzy z pracą na
jednym cylindrze (w przypadku CC700), czy też na niepełnej ich liczbie
(inne modele), czyli albo masz walniętą świecę, albo przy wymianie
uszkodziłeś któryś przewód WN (ewentualnie się trochę zsunął, złapał
trochę wilgoci, ma przebicia itp).
Pierwszą rzeczą jaką warto zrobić, to zobaczyć czy na kablach są
przebicia - odpalasz silnik, uchylasz nieco klapę silnika (w środku ma
być ciemnawo) i patrzysz, gdzie skaczą iskry (na niskich obrotach). Może
cewka popękała, albo wystarczy wymienić kable WN.

--
Pozdrawiam
Maciek

Dzieki, ale niestety dopiero po swietach bede mogl oblukac go:(
Ten CC to jest 700:]
Jak sprawdze, odezwe sie:) jak cos jeszcze raz dzieki:)

5 Data: Grudzien 25 2006 09:16:44
Temat: Re: Cinquecento - stracil obroty
Autor: Dr.Endriu 



Dzieki, ale niestety dopiero po swietach bede mogl oblukac go:(
Ten CC to jest 700:]
Jak sprawdze, odezwe sie:) jak cos jeszcze raz dzieki:)

To że 700 tonam nic nie mówi. Jaki masz gażnik: Aissan, Aeber, A może od
Fiata Bis ?



--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

6 Data: Grudzien 25 2006 09:50:48
Temat: Re: Cinquecento - stracil obroty
Autor: kat15pl 


Dr.Endriu wrote:

> Dzieki, ale niestety dopiero po swietach bede mogl oblukac go:(
> Ten CC to jest 700:]
> Jak sprawdze, odezwe sie:) jak cos jeszcze raz dzieki:)

To że 700 tonam nic nie mówi. Jaki masz gażnik: Aissan, Aeber, A może od
Fiata Bis ?



--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

szczerze, to * wie:P ech... jak sie dowiem, napewno napisze... a tak
wogole.. ma to jakies znaczenie?? (sadze, ze mam oryginalny fiatowski..
ale nie wiem...) ps. jak je rozpoznac??:]

7 Data: Grudzien 25 2006 11:53:45
Temat: Re: Cinquecento - stracil obroty
Autor: Dr.Endriu 



szczerze, to * wie:P ech... jak sie dowiem, napewno napisze... a tak
wogole.. ma to jakies znaczenie?? (sadze, ze mam oryginalny fiatowski..
ale nie wiem...) ps. jak je rozpoznac??:]

Aisan
http://www.allegro.pl/item152327642_cc_700_aisan_regenerowany_kompletny_rok_
gwarancji.html

Weber, lub Fos
http://www.allegro.pl/item151229526_gaznik_cc_fos_lub_weber_regenerowany_gwa
rancja.html


--
Pozdrawiam
Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

8 Data: Grudzien 25 2006 13:46:31
Temat: Re: Cinquecento - stracil obroty
Autor: kat15pl 

Z tego co sie dowiedzialem, to mam z katalizatorem, wiec gaznik aisan

9 Data: Grudzien 25 2006 22:09:30
Temat: Re: Cinquecento - stracil obroty
Autor: Maciek 

kat15pl napisał(a):

Z tego co sie dowiedzialem, to mam z katalizatorem, wiec gaznik aisan
No tak, to do tego co napisałem wcześniej dodaj jeszcze gaźnik - wężyki itp itd. Na tym się kompletnie nie znam, bo mam normalny gaźnik :-)

--
Pozdrawiam
Maciek

10 Data: Grudzien 25 2006 22:02:24
Temat: Re: Cinquecento - stracil obroty
Autor: kat15pl 


Maciek wrote:

kat15pl napisał(a):
> Z tego co sie dowiedzialem, to mam z katalizatorem, wiec gaznik aisan
No tak, to do tego co napisałem wcześniej dodaj jeszcze gaźnik - wężyki
itp itd. Na tym się kompletnie nie znam, bo mam normalny gaźnik :-)

--
Pozdrawiam
Maciek

Czyli do czego mam dodac gaznik??
PS. a czy ktos, kto juz to kiedys przerabial, albo sie orientuje w tym
moglby mi pomoc??:(

11 Data: Grudzien 26 2006 15:40:41
Temat: Re: Cinquecento - stracil obroty
Autor: Maciek 

kat15pl napisał(a):

PS. a czy ktos, kto juz to kiedys przerabial, albo sie orientuje w tym
moglby mi pomoc??:(
Masz chyba trochę za duże wymagania. Chciałbyś chyba, żeby Ci na odległość zdiagnozować samochód i najlepiej napisać, w którym miejscu walnąć młotkiem, żeby zadziałało.
Problemy pojawiły się u Ciebie po wymianie świec, więc od sprawdzenia tego bym zaczął (napisałem to parę maili wcześniej). Jednak objawy, które podajesz (zresztą niezbyt precyzyjnie) mogą być spowodowane, wieloma rzeczami, a jedną z nich jest gaźnik, zwłaszcza ten japoński twór, który masz.

--
Pozdrawiam
Maciek

Cinquecento - stracil obroty



Grupy dyskusyjne