Grupy dyskusyjne   »   Cios w plecy

Cios w plecy



1 Data: Luty 03 2015 07:33:42
Temat: Cios w plecy
Autor: J.F. 


Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

I to zaledwie po dwoch latach prowadzenie ambitnego programu poprawy
bezpieczenstwa planowanego na lata 2013-2020 :-)
W ramach ktorego przeprowadzo np kampanie "10 mniej, zwolnij" i
"predkosc zabija".

J.

P.S.
http://www.krbrd.gov.pl/files/gallery/fotob-4.jpg

Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...



2 Data: Luty 03 2015 00:39:47
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Jimiasty 

W dniu wtorek, 3 lutego 2015 07:33:42 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...

No przeciez na tym obrazku ktory podlinkowales jest napisane:
"nie ma wypadku bez udzialu predkosci". Wiec na razie przeforsuja 30km/h
a docelowo bedzie to 0, slownie zero.

--
Pozdro.
Jimiasty

3 Data: Luty 03 2015 09:58:21
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: J.F. 

Użytkownik "Jimiasty"  napisał w wiadomo¶ci grup
W dniu wtorek, 3 lutego 2015 07:33:42 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...

No przeciez na tym obrazku ktory podlinkowales jest napisane:
"nie ma wypadku bez udzialu predkosci". Wiec na razie przeforsuja 30km/h
a docelowo bedzie to 0, slownie zero.

No prawde mowi±c to taki jest logiczny wniosek z wykresu :-)
Szczegolnie jak sie da pieszym pierwszenstwo na przejsciach.



J.

4 Data: Luty 03 2015 20:21:41
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Tue, 3 Feb 2015, J.F. wrote:

Użytkownik "Jimiasty"  napisał
No przeciez na tym obrazku ktory podlinkowales jest napisane:
"nie ma wypadku bez udzialu predkosci". Wiec na razie przeforsuja 30km/h
a docelowo bedzie to 0, slownie zero.

No prawde mowi±c to taki jest logiczny wniosek z wykresu :-)

  E, nie - bo o bezpieczeństwie decyduje jeszcze możliwo¶ć
dożycia do momentu dojechania do celu ;)

Szczegolnie jak sie da pieszym pierwszenstwo na przejsciach.

  IMO (od zawsze) - wła¶nie nie.
  Po prostu kierowca będzie wiedział to samo, co wie zbliżaj±c
się do skrzyżowania.
  Dzi¶ jest tak, że sporo kierowców bazuje na tezie "bo tamten
musi" (i wcale nie dotyczy to tylko przej¶ć i tylko kolizji
z pieszymi), a dopiero po wypadku jest zaskoczony "no jak
to".
  Brak podstawy "bo tamten musi" raczej *zmniejsza* liczbę
błędnych wymuszeń.
  Prawda, powinien być zakaz "utrudniania ruchu" w obrębie
przej¶cia, tak jak przy skrzyżowaniu (i dotycz±cy pieszych).

pzdr, Gotfryd

5 Data: Luty 03 2015 08:55:08
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Tue, 3 Feb 2015, J.F. wrote:

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

  To tak dla ¶cisło¶ci - obywatele czy kierowcy (czuj± się bezpiecznie),
albo jak kto woli, czy to jest opinia obejmuj±ca pieszych (że chc±
jeĽdzić szybciej :P)?

P.S.
http://www.krbrd.gov.pl/files/gallery/fotob-4.jpg

Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...

  Chyba to drugie.

pzdr, Gotfryd

6 Data: Luty 03 2015 10:17:50
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: J.F. 

Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomo¶ci
On Tue, 3 Feb 2015, J.F. wrote:

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.
Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

 To tak dla ¶cisło¶ci - obywatele czy kierowcy (czuj± się bezpiecznie),
albo jak kto woli, czy to jest opinia obejmuj±ca pieszych (że chc±
jeĽdzić szybciej :P)?

Uslyszalem, ze piesi tez sa zadowoleni, wiec osmielilem sie napisac "obywatele".

O,
http://m.wyborcza.biz/biznes/1,106501,17349058,Polacy_chca_jezdzic_szybciej_i____placic_wyzsze_mandaty.html

Domyslam sie, ze rzad szybko zaspokoi obywateli ... i podniesie mandaty :-)

J.

7 Data: Luty 03 2015 12:32:48
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Pawel O'Pajak 


Powitanko,

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Juz w samym tytule popelniasz blad. Zakladasz bowiem, ze dla KRBRD wynik badania jest "ciosem w plecy". Otoz drogi kolego jest dokladnie odwrotnie. To "woda na mlyn" tej instytucji. Z jeszcze wiekszym zapalem wezma sie do roboty, by wychowywac spoleczenstwo. Oni nie kieruja sie glosem wiekszosci (to akurat slusznie), nie kieruja sie tez, rzecz jasna, zdrowym rozsadkiem, oni kieruja sie wlasnym zdaniem. Uwazaja, ze wiedza najlepiej. Posluchaj sobie takiego mojego "ulubienca" - Galasa. Ten gosc uwaza, ze wie najlepiej i jesli fakty nie pasuja do teorii, to tym gorzej dla faktow. Ta rada sklada sie wylacznie z takich ludzi.
Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku. Oni nie sa w stanie opanowac samochodu jadacego wiecej niz 50 i sa przekonani, ze nikt nie potrafi.
Poza sprawami zwiazanymi ze znikoma wiedza i praktyka czlonkow KRBRD, jest jeszcze sprawa pieniedzy. Kierowcow wydoic najlatwiej, mozna dowolnie podnosic podatki i mandaty, nikt nie pisnie. Eh, gdybysmy mieli taki "dar przekonywania" jak gornicy...

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

8 Data: Luty 03 2015 12:47:02
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Heraklit 

Był sobie taki dzień: 3 luty (wtorek), gdy o godzinie 12:32 *Pawel
O'Pajak* naskrobał(a):

Eh, gdybysmy mieli
taki "dar przekonywania" jak gornicy...
Ale górnicy to też kierowcy. Może ich przekonasz dodania kilku
postulatów?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2015-02-03 12:43:48

9 Data: Luty 03 2015 14:23:44
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)
--
Jacek

10 Data: Luty 03 2015 14:37:38
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: yabba 

Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)


Strach latać samolotem.

--
Pozdrawiam,

yabba

11 Data: Luty 03 2015 14:37:58
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello yabba,

Tuesday, February 3, 2015, 2:37:38 PM, you wrote:

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.
E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)
Strach latać samolotem.

Lataj nisko i powoli!

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

12 Data: Luty 03 2015 15:38:52
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 3 Feb 2015 14:37:38 +0100, yabba napisał(a):

Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomo¶ci

Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)


Strach latać samolotem.

Strach się bać :)
--
Jacek

13 Data: Luty 03 2015 20:28:53
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Tue, 3 Feb 2015, yabba wrote:

Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał
E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)

Strach latać samolotem.

  Jak dojdzie do czołówki to i owszem.
  Albo kolizji z pieszym (dla pieszego).
  Gesto¶ć samolotów NA RAZIE jest na tyle mała, że czołówki
można policzyć na palcach, a najtragiczniejsza z nich
miała miejsce na styku "powietrze-ziemia" (na pasie
startowym).

  Ergo, najbardziej bać się trzeba JAZDY samolotem :>

  Ale jak gęsto¶ć machin latajacych zbliży się do gęsto¶ci
pojazdów na autostradzie, to pewnie jak piszesz ;)

pzdr, Gotfryd

14 Data: Luty 03 2015 16:02:23
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: t-1 

W dniu 2015-02-03 o 14:23, Jacek Maciejewski pisze:

Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)


Proszę, nie tylko Golas ale i o¶wieceni s± przeciw.

15 Data: Luty 03 2015 19:16:35
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Tue, 03 Feb 2015 16:02:23 +0100, t-1 napisał(a):

W dniu 2015-02-03 o 14:23, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej
niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej
przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)


Proszę, nie tylko Golas ale i o¶wieceni s± przeciw.

Miło że uważasz mnie za o¶wieconego :) ale gdzie ty tu widzisz
sprzeciw?? I przeciw czemu?? :)
--
Jacek

16 Data: Luty 03 2015 22:50:13
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Pawel O'Pajak 

Powitanko,

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)

No ale co ma z tego niby wynikac? Ze wiecej energii musza wytracic hamulce? So what? Od tego sa. Nie mowimy o jezdzie wyczynowej, tylko o normalnym ruchu. Kazdy, kto ma pare godzin wyjezdzone, wie mniej wiecej gdzie sie zatrzyma przy danej predkosci. Jak nie wie, to sie dowie w miej, lub bardziej brutalny sposob. Nie widze powodow, by na 3 pasmowej drodze przy sprzyjajacych warunkach jechac 50. To, ze paru kapeluszom z jakies rady predkosc powyzej 50 wydaje sie zabojcza, nie znaczy, ze normalny przecietny kierowca jak ja nie jest w stanie opanowac samochodu przy np. 80.
A skoro juz o fizyke zahaczamy, to jakos pewniej sie czuje w moim Volvo o m=1600kg, niz w skodzince o m cos kolo 1000kg;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

17 Data: Luty 03 2015 23:03:20
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Shrek 

On 2015-02-03 22:50, Pawel O'Pajak wrote:

Powitanko,

E=0,5mV^2. Polecam uwadze t± dwójkę :)

No ale co ma z tego niby wynikac? Ze wiecej energii musza wytracic
hamulce? So what? Od tego sa. Nie mowimy o jezdzie wyczynowej, tylko o
normalnym ruchu. Kazdy, kto ma pare godzin wyjezdzone, wie mniej wiecej
gdzie sie zatrzyma przy danej predkosci.

Nie demagoguj:P NIe chodzi o to, że kto¶ jad±c 80 nie będzie potrafił ocenic kiedy wcisn±ć hamulec, żeby się zatrzymać przed ¶wiatłami, a o to co się stanie jak jednak w co¶ przypierdoli ( z różnych powodów, aczkolwiek nie z tego co powyyżej;). I tu nie ma co dyskutować - skutki s± proporcjonalne do kwadratu prędko¶ci. Można też sprowadzać sprawę do absurdów, ale nie o to chodzi. Po prostu poruszanie się pojazdami mechanicznymi wi±że się z ryzykiem, a to skutki tego ryzyka niew±tpliwie zależ± od prędko¶ci. Nie ma się co napinać - "nie b±dĽ pan gł±b...";)

Shrek.

18 Data: Luty 03 2015 18:08:44
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: J.F. 

Użytkownik "Pawel O'Pajak"  napisał w wiadomo¶ci

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Juz w samym tytule popelniasz blad. Zakladasz bowiem, ze dla KRBRD wynik badania jest "ciosem w plecy". Otoz drogi kolego jest dokladnie odwrotnie. To "woda na mlyn" tej instytucji. Z jeszcze wiekszym zapalem wezma sie do roboty, by wychowywac spoleczenstwo. Oni nie kieruja sie glosem wiekszosci (to akurat slusznie), nie kieruja sie tez, rzecz jasna, zdrowym rozsadkiem, oni kieruja sie wlasnym zdaniem.

Ale na dwoje babka wrozyła - ktos moze uznac, ze skoro jest bezpiecznie, to caly program do roku 2020 zostal zrealizowany i można ich zwolnic :-)
Ale sami moga tez uznac, ze plany do 2020 zrealizowano i czas na nastepny krok - np 30 na obszarze zabudowanym :-)

Ktos może tez uznac, ze obywatele nie zycza sobie dalszego spowalniania.
A przypominam ze wybory blisko, bardzo blisko :-)

Uwazaja, ze wiedza najlepiej. Posluchaj sobie takiego mojego "ulubienca" - Galasa. Ten gosc uwaza, ze wie najlepiej i jesli fakty nie pasuja do teorii, to tym gorzej dla faktow. Ta rada sklada sie wylacznie z takich ludzi.

Nie ma dla nich zadnego znaczenia, ze jadac 50 jedziesz 2 razy dluzej niz jadac 100, ze w zwiazku z tym bedziesz bardziej zmeczony, dluzej przebywasz na drodze i wieksze bedzie prawdopodobienstwo wypadku.

Zawsze mozna zamontowac tachograf :-)

Poza sprawami zwiazanymi ze znikoma wiedza i praktyka czlonkow KRBRD, jest jeszcze sprawa pieniedzy. Kierowcow wydoic najlatwiej, mozna dowolnie podnosic podatki i mandaty, nikt nie pisnie. Eh, gdybysmy mieli taki "dar przekonywania" jak gornicy...

Wybory blisko, ale my d* jestesmy :-)

J.

19 Data: Luty 03 2015 23:49:17
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: jerzu 

On Tue, 3 Feb 2015 18:08:44 +0100, "J.F."
 wrote:

Ale na dwoje babka wrozyła - ktos moze uznac, ze skoro jest
bezpiecznie, to caly program do roku 2020 zostal zrealizowany i można
ich zwolnic :-)

Nikogo nie bÄ™dÄ… zwalniać. Ba, nawet bÄ™dÄ… tworzyć nowe stołki.



"Międzynarodowi eksperci Banku Światowego ds. bezpieczeństwa ruchu
drogowego sÄ… zgodni, że Polska potrzebuje silnej Instytucji WiodÄ…cej
do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Krajowa Rada
BezpieczeĹ„stwa Ruchu Drogowego opublikowała właĹ›nie najważniejsze
wstÄ™pne zalecenia, które majÄ… poprawić system zarzÄ…dzania
bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce.

Pierwsze rekomendacje dotyczÄ… struktury instytucjonalnej, systemu
finansowania oraz edukacji w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego.
MIiR na ich podstawie przygotowuje zmiany konieczne do wzmocnienia
bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Publikacja „Sprawozdania
wstępnego o ustanowieniu Instytucji Wiodącej ds. bezpieczeństwa ruchu
drogowego”, ma otworzyć dyskusjÄ™ i pomóc zbudować konsensus wokół
proponowanych rozwiązań. To pierwszy krok w procesie konsultacji
proponowanych rozwiÄ…zaĹ„, które w perspektywie długoterminowej powinny
zapewnić trwałÄ… poprawÄ™ systemu zarzÄ…dzania bezpieczeĹ„stwem ruchu
drogowego. DoĹ›wiadczenia miÄ™dzynarodowe wskazujÄ… bowiem, że wiÄ™ksza
skutecznoć zarzÄ…dzania bezpieczeĹ„stwem jest jednym kluczowych
warunków poprawy jego stanu w ruchu drogowym.

Twórcy raportu zarekomendowali wdrożenie w Polsce systemowych zmian w
zakresie organu zarzÄ…dzajÄ…cego BRD ze stworzeniem docelowego modelu
opartego o kompetentnÄ…, niezależnÄ… i silnÄ… InstytucjÄ™ WiodÄ…cÄ… do spraw
bezpieczeństwa ruchu drogowego. Takie rozwiązanie powinno zapewnić
lepszą realizację Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
W opinii Banku Światowego, zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego
wymaga interdyscyplinarnego podejścia oraz koordynacji kompetencji
wielu instytucji rzÄ…dowych zajmujÄ…cych siÄ™ miÄ™dzy innymi: inżynieriÄ…,
edukacjÄ…, nadzorem oraz ratownictwem.

Aby umożliwić szybkie rozpoczÄ™cie procesu zmian zaproponowano również
rozwiÄ…zania poĹ›rednie wskazujÄ…ce na koniecznoć podkreĹ›lenia wagi
bezpieczeństwa drogowego w pracach rządu oraz kompetencyjnego
wzmocnienia istniejących struktur Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu
Drogowego oraz jej organu wykonawczego Sekretariatu Krajowej Rady.

Prace nad koniecznymi zmianami bÄ™dÄ… kontynuowane w ramach bieżÄ…cej
współpracy Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Banku
Światowego. Od września 2014 r. Bank Światowy pracuje nad kompleksowym
raportem dotyczącym bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce."

--
Pozdrawiam - Dariusz NiemczyĹ„ski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

20 Data: Luty 04 2015 00:49:55
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 03 Feb 2015 23:49:17 +0100, jerzu napisał(a):

On Tue, 3 Feb 2015 18:08:44 +0100, "J.F."
Ale na dwoje babka wrozyła - ktos moze uznac, ze skoro jest
bezpiecznie, to caly program do roku 2020 zostal zrealizowany i można
ich zwolnic :-)

Nikogo nie bÄ™dÄ… zwalniać. Ba, nawet bÄ™dÄ… tworzyć nowe stołki.

"Międzynarodowi eksperci Banku Światowego ds. bezpieczeństwa ruchu
drogowego sÄ… zgodni, że Polska potrzebuje silnej Instytucji WiodÄ…cej
do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD). Krajowa Rada
BezpieczeĹ„stwa Ruchu Drogowego opublikowała właĹ›nie najważniejsze
wstÄ™pne zalecenia, które majÄ… poprawić system zarzÄ…dzania
bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce.

Hm ... ale jak to rozumiec - ze KR juz sie poczula Instytucja Wiodaca,
czy miedzynarodowi eksperci doszli do wniosku ze sie nie sprawdzila i
potrzebujemy nowej, lepszej, silniejszej :-)

Pierwsze rekomendacje dotyczÄ… struktury instytucjonalnej, systemu
finansowania oraz edukacji w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego.
MIiR na ich podstawie przygotowuje zmiany konieczne do wzmocnienia
bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Publikacja „Sprawozdania
wstępnego o ustanowieniu Instytucji Wiodącej ds. bezpieczeństwa ruchu
drogowego”, ma otworzyć dyskusjÄ™ i pomóc zbudować konsensus wokół
proponowanych rozwiązań. To pierwszy krok w procesie konsultacji

Hm ... brzmi jak wyrok, czy KRBRD zostanie, a obok powola sie IW ?

J.

21 Data: Luty 03 2015 18:14:27
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Shrek 

On 2015-02-03 12:32, Pawel O'Pajak wrote:

Eh, gdybysmy mieli
taki "dar przekonywania" jak gornicy...

Ale to już było - równie dobrze możesz założyć partię mężczyzn czy rudych, albo w ogóle ludzi:P

Shrek.

22 Data: Luty 03 2015 23:34:53
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 03 Feb 2015 12:32:48 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

Powitanko,

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Juz w samym tytule popelniasz blad. Zakladasz bowiem, ze dla KRBRD wynik
badania jest "ciosem w plecy". Otoz drogi kolego jest dokladnie
odwrotnie. To "woda na mlyn" tej instytucji. Z jeszcze wiekszym zapalem
wezma sie do roboty, by wychowywac spoleczenstwo.

No taki wła¶nie wydĽwięk płynie z tego:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,17349058,Polacy_chca_szybciej_jezdzic_i____placic_wyzsze_mandaty.html

Ale tak ogólnie to co¶ mi się te dane nie trzymaj± kupy.
Zwłaszcza to zadowolenie ze stanu bezpieczeństwa - o ile pozostałe
odpowiedzi trudno jako¶ weryfikować, to jednak obraz przeciętnego
użytkownika dróg, który czuje się jak jedyny rozs±dny atakowany zewsz±d
przez stada czychaj±cych na jego życie jako¶ nie pasuje mi do twierdzenia
że połowa jest zadowolona ze stanu bezpieczeństwa.

Chętnie bym zobaczył t± ankietę, jakie dokładnie były pytania i jakie
odpowiedzi były dostępne.
Bo to mi wygl±da w najlepszym razie na kretywne obrabianie wyników.

23 Data: Luty 03 2015 23:44:03
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 3 Feb 2015 23:34:53 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

ChÄ™tnie bym zobaczył tÄ… ankietÄ™, jakie dokładnie były pytania i jakie
odpowiedzi były dostÄ™pne.

Mam:
http://krbrd.gov.pl/files/file/Badanie-postaw-spoleczenstwa-wzgledem-bezpieczenstwa-ruchu-drogowego-2014.pdf

No i od razu inaczej brzmi:
Jeżeli chodzi o zagrożenie wypadkami – czy uważa Pan(i), że po polskich
drogach podróżuje siÄ™ bezpiecznie?

zdecydowanie tak/ raczej tak/ raczej nie/ zdecydowanie nie

4%/39%/40%/17%
czyli nie "prawie połowa", a 4% jest zadowolone z poziomu bezpieczeĹ„stwa :)

Reszta pytaĹ„ doć standardowo - obraz szybkiego i bezpiecznego kierowcy,
otoczonego stadem baranów, dla których jest jak najbardziej za surowym
karaniem :)

24 Data: Luty 04 2015 09:15:03
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Maciek 

W dniu 2015-02-03 o 23:44, Tomasz Pyra pisze:

Mam:
http://krbrd.gov.pl/files/file/Badanie-postaw-spoleczenstwa-wzgledem-bezpieczenstwa-ruchu-drogowego-2014.pdf
Bardzo to ładnie opracowane, ale mam takie pytanie retoryczne: po ch*
płacić jakiejĹ› łajzie za graficznÄ… prezentacjÄ™ wyników ankiety, jeĹ›li na
jednej stronie umieszcza ona Ĺ›liczne wykresy, na których na górze strony
"zawsze" oznacza siÄ™ na czerwono, "nigdy" na zielono, a na dole
odwrotnie??? Chyba, że to takie kreowanie rzeczywistoĹ›ci dla "góry",
która tylko oglÄ…da obrazki.

--
Pozdrawiam
Maciek

25 Data: Luty 05 2015 18:02:22
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Alf/red/ 

On 04/02/15 09:15, Maciek wrote:

po ch* płacić jakiejĹ› łajzie za graficznÄ… prezentacjÄ™ wyników ankiety

....oraz za zwroty "sytuacja uległa poprawie" (pierwsza strona wniosków).
Długo siÄ™ opierała i zawziÄ™cie, aż wreszcie uległa :(

DziÄ™kujÄ™ również za wartoĹ›ciowe uwagi "Kierowcy to w wiÄ™kszoĹ›ci osoby miÄ™dzy 25 a 60 rokiem życia". Rozumiem, że ci miÄ™dzy 73 a 74 rokiem to mniejszoć? Ciekawe!

Strona 2. Jedynie 44% badanych deklaruje, że byliby w stanie
udzielić pierwszej pomocy. Jedynie?? To dużo! SprawdĽmy wiÄ™c, jak by wyglÄ…dała ta pomoc. Ile uciĹ›nięć? "Takiej [prawidłowej] odpowiedzi udzieliło zaledwie 22% ankietowanych". No piÄ™knie, resztÄ™ właĹ›nie wypłoszyliĹ›cie, że nie potrafiÄ…, wiÄ™c już nie bÄ™dÄ… deklarować. Ja bym jednak wolał być ratowany z np. 15:2 (stare zalecenia) niż w ogóle...

Dalej. "Inne niebezpieczne zachowania pieszych na naszych
drogach to [...] chodzenie po ulicy zamiast po chodniku". Ciekawe dlaczego? Czy dlatego, że na chodniku parkujÄ… samochody? Czy ot tak, dla adrenaliny lub z lenistwa?

"Ponad połowa rowerzystów przyznaje, że nigdy nie nosi
kasków rowerowych". Straszne! Ĺšmiertelne! Miałem na rowerze kilka przewrotek. Bez kasku. Miałem uszkodzone: nadgarstek, kolano, podbródek. Co mi by pomógł kask? Widziałem kiedyĹ› małÄ… dziewczynkÄ™ na małym rowerku. Na głowie czapka z pomponem, bo to jesieĹ„ była, na pomponie zatkniÄ™ty kask. Hura, jestem bezpieczna!

"Ponad 1/3 kierowców przyznaje, że podczas jazdy samochodem lub motocyklem rozmawiajÄ… przez telefon komórkowy wymagajÄ…cy trzymania w rÄ™ku". Dobrzy sÄ…! Motocykl, kask - i rozmawia przez telefon trzymany w rÄ™ce. Pewnie jeszcze prawej.


Sorki że mi siÄ™ ulało...

--
Alf/red/

26 Data: Luty 05 2015 18:47:59
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:

Dalej. "Inne niebezpieczne zachowania pieszych na naszych
drogach to [...] chodzenie po ulicy zamiast po chodniku". Ciekawe dlaczego? Czy dlatego, że na chodniku parkujÄ… samochody? Czy ot tak, dla adrenaliny lub z lenistwa?

Pewnie zwykły kretynizm, w rodzaju rowerzystów jadÄ…cych jezdniÄ…, wzdłuż i obok nowiutkiej Ĺ›cieżki rowerowej.

27 Data: Luty 05 2015 23:50:18
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Thu, 5 Feb 2015 18:47:59 +0100, Cavallino napisał(a):

Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomo¶ci grup
dyskusyjnych:

Dalej. "Inne niebezpieczne zachowania pieszych na naszych
drogach to [...] chodzenie po ulicy zamiast po chodniku". Ciekawe
dlaczego? Czy dlatego, że na chodniku parkuj± samochody? Czy ot tak, dla
adrenaliny lub z lenistwa?

Pewnie zwykły kretynizm, w rodzaju rowerzystów jad±cych jezdni±, wzdłuż i
obok nowiutkiej ¶cieżki rowerowej.

Ale pieszych id±cych jezdni± wzdłuż chodnika, to chyba nie widziałem :)

28 Data: Luty 06 2015 00:22:26
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Pawel O'Pajak 

Powitanko,

Ale pieszych id±cych jezdni± wzdłuż chodnika, to chyba nie widziałem:)

Malo widziales, bardzo czeste zachowanie.
Czasem podjezdzam do takich i przez szczekaczke: "A nie wygodniej by bylo po chodniku?". Przerazenie w oczach;-)


Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

29 Data: Luty 06 2015 09:18:47
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Tomasz,

Thursday, February 5, 2015, 11:50:18 PM, you wrote:

Dalej. "Inne niebezpieczne zachowania pieszych na naszych
drogach to [...] chodzenie po ulicy zamiast po chodniku". Ciekawe
dlaczego? Czy dlatego, że na chodniku parkuj± samochody? Czy ot tak, dla
adrenaliny lub z lenistwa?
Pewnie zwykły kretynizm, w rodzaju rowerzystów jad±cych jezdni±, wzdłuż i
obok nowiutkiej ¶cieżki rowerowej.
Ale pieszych id±cych jezdni± wzdłuż chodnika, to chyba nie widziałem :)

Nie widziałe¶ mamu¶ z dziećmi w wózeczkach na mało uczęszczanych
ulicach, jak im po chodniku niewygodnie i jad± ulic±?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

30 Data: Luty 06 2015 19:28:46
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Shrek 

On 2015-02-05 18:47, Cavallino wrote:

Pewnie zwykły kretynizm, w rodzaju rowerzystów jadÄ…cych jezdniÄ…, wzdłuż
i obok nowiutkiej Ĺ›cieżki rowerowej.

Zwykle ma to jednak jakieĹ› uzasadnienie;)

Shrek.

31 Data: Luty 03 2015 15:49:33
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: t-1 

W dniu 2015-02-03 o 07:33, J.F. pisze:


Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

I to zaledwie po dwoch latach prowadzenie ambitnego programu poprawy
bezpieczenstwa planowanego na lata 2013-2020 :-)
W ramach ktorego przeprowadzo np kampanie "10 mniej, zwolnij" i
"predkosc zabija".

J.

P.S.
http://www.krbrd.gov.pl/files/gallery/fotob-4.jpg

Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...


Ciekawe, jak zmniejszenie dopuszczalnej szybko¶ci wpływa na spadek PKB.
Opinie obywateli opieraj± się bowiem na naturalnej obserwacji, że jak jeĽdzi się szybciej to więcej się na ogół zarabia.

32 Data: Luty 03 2015 16:08:26
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Liwiusz 

W dniu 2015-02-03 o 15:49, t-1 pisze:

W dniu 2015-02-03 o 07:33, J.F. pisze:

Zaslyszane w radio: krajowa rada bezpieczenstwa ruchu drogowego
przeprowadzila badanie wsrod obywateli.

Obywatele czuja sie bezpiecznie na drogach i chca jezdzic szybciej.

I to zaledwie po dwoch latach prowadzenie ambitnego programu poprawy
bezpieczenstwa planowanego na lata 2013-2020 :-)
W ramach ktorego przeprowadzo np kampanie "10 mniej, zwolnij" i
"predkosc zabija".

J.

P.S.
http://www.krbrd.gov.pl/files/gallery/fotob-4.jpg

Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...


Ciekawe, jak zmniejszenie dopuszczalnej szybkoĹ›ci wpływa na spadek PKB.
Opinie obywateli opierajÄ… siÄ™ bowiem na naturalnej obserwacji, że jak
jeĽdzi siÄ™ szybciej to wiÄ™cej siÄ™ na ogół zarabia.

W normalnym ustroju. U nas nie ma znaczenia, urzÄ™dnik poczeka na łapówkÄ™.

--
Liwiusz

33 Data: Luty 03 2015 18:03:28
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: J.F. 

Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomo¶ci grup

P.S.
http://www.krbrd.gov.pl/files/gallery/fotob-4.jpg
Nie rozumiem ... to jest jakies uzasadnienie dla 50 w miastach, czy
zadne - 50 czy 80, i tak martwy ?
Czy przy 50 kierowca troche wyhamuje i uderzy 30 ...


Ciekawe, jak zmniejszenie dopuszczalnej szybko¶ci wpływa na spadek PKB.
Opinie obywateli opieraj± się bowiem na naturalnej obserwacji, że jak jeĽdzi się szybciej to więcej się na ogół zarabia.

Dobrze wplywa, im obywatel dluzej jedzie, tym wiecej ludzi musi pracowac i bezrobotnych ubywa :-)

J.

34 Data: Luty 03 2015 18:16:16
Temat: Re: Cios w plecy
Autor: Shrek 

On 2015-02-03 15:49, t-1 wrote:

Ciekawe, jak zmniejszenie dopuszczalnej szybko¶ci wpływa na spadek PKB.
Opinie obywateli opieraj± się bowiem na naturalnej obserwacji, że jak
jeĽdzi się szybciej to więcej się na ogół zarabia.

To powinni¶my mieć najwyższy po Niemacach:P

Shrek.

Cios w plecy



Grupy dyskusyjne