Grupy dyskusyjne   »   Cisnienie w oponach

Cisnienie w oponach



1 Data: Marzec 14 2014 08:21:40
Temat: Cisnienie w oponach
Autor: Prawy 

Trochę sie pogubiłem w tym wszystkim, aby mieć dobre ci¶nienie w oponach to mam dodać czy odj±ć ci¶nienie atmosferyczne 1013hPa?

Na stacji mówi± tylko że ma być 2,1 bara a 1bar to 100kPa , czyli w sumie 210kPa a atmosfera ma 1013hPa, także w końcu po ludzku ile to ma być...?



2 Data: Marzec 14 2014 16:48:56
Temat: Re: Cisnienie w oponach
Autor: Hinek 

Użytkownik "Prawy"  napisał


Na stacji mówi± tylko że ma być 2,1 bara a 1bar to 100kPa , czyli w
sumie 210kPa a atmosfera ma 1013hPa, także w końcu po ludzku ile to ma być...?


Zdaj się na nanotechnologię. PojedĽ do dobrego gumiarza i
popro¶ żeby napompował opony azotem z nanocz±steczkami.
Ci¶nienie wówczas zawsze będzie wła¶ciwe - bo nanocz±steczki
maj± je zakodowane. Istotne jest żeby były wła¶ciwego producenta.
Do Dunlopa - nanocz±stki od Dunlopa itd.  Uważaj na
tanie chińskie podróbki.

--
Hinek

3 Data: Marzec 16 2014 06:21:54
Temat: Re: Cisnienie w oponach
Autor: MarcinJM 

W dniu 2014-03-14 16:21, Prawy pisze:

Trochę sie pogubiłem w tym wszystkim, aby mieć dobre ci¶nienie w oponach to mam dodać czy odj±ć ci¶nienie atmosferyczne 1013hPa?

Na stacji mówi± tylko że ma być 2,1 bara a 1bar to 100kPa , czyli w sumie 210kPa a atmosfera ma 1013hPa, także w końcu po ludzku ile to ma być...?

Napisz, że to żart. Prosze.

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

4 Data: Marzec 16 2014 23:04:20
Temat: Re: Cisnienie w oponach
Autor: __Maciek 

Fri, 14 Mar 2014 08:21:40 -0700 (PDT) Prawy
napisał:

Trochę sie pogubiłem w tym wszystkim, aby mieć dobre ci¶nienie w oponach to mam dodać czy odj±ć ci¶nienie atmosferyczne 1013hPa?
Na stacji mówi± tylko że ma być 2,1 bara a 1bar to 100kPa , czyli w sumie 210kPa a atmosfera ma 1013hPa, także w końcu po ludzku ile to ma być...?

3,1415926 :-)

No dobra, na poważniej:

- Pneumatyka przemysłowa to nie apteka, różnica rzędu kilku procent
nie jest istotna, dlatego też spokojnie można przyj±ć że 1at=1atm=1bar
itp. Wahania ci¶nienia atmosferycznego też nas nie interesuj±. Jeżeli
przyjmiemy że ci¶nienie to wynosi 1at/bar to wystarczy.

- W pneumatyce (poza jakimi¶ naukowymi zastosowaniami) najczę¶ciej
operuje sie warto¶ci± nadci¶nienia względem ci¶nienia atmosferycznego.
To dlatego manometr kompresora, pokazuje 0at (a nie 1at) gdy zbiornik
jest "pusty". W rzeczywisto¶ci panuje w nim ci¶nienie atmosferyczne,
ale wówczas powietrze w zbiorniku nie jest dla nas użyteczne, bo nie
może wykonać żadnej pracy. Naprawdę nie jest przy tym istotne czy
Cegielska w TV podała na dzi¶ 990 czy 1020hPa ;-)

Czasem (choć raczej to zarzucono) zapisywano jednostki jako atn
(atmosfery nadci¶nienia), barg (od gauge - ci¶nienie manometryczne),
psig (tak samo).

- W prostych słowach - napompuj tak żeby manometr w pistolecie pokazał
takie ci¶nienie jak zaleca producent pojazdu. Czyli 2,1at(n)/bar(g)
albo 30,5psi(g).

Cisnienie w oponach



Grupy dyskusyjne