Citroen C4 Picasso
1 | Data: Luty 10 2015 14:55:28 |
Temat: Citroen C4 Picasso | |
Autor: mz | Witam 2 |
Data: Luty 10 2015 18:28:52 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .02.2015 o 14:55 mz pisze: Witam JeĹ›li rozważasz diesla - szukaj 2.0, 1.6 miał problemy wieku dzieciÄ™cego, które powodowały kolejne problemy. Możesz trafić na minÄ™. 2.0 hdi w tym aucie spisuje siÄ™ bdb, jest w wersji 136, 150 i 163 KM. Nie bój sie FAP'a, dwumasy, turbo - w kolektorze jest dodatkowy wtryskiwacz, jeĹ›li sterownik uzna, że trzeba wypalić fap'a - zrobi to nawet gdy auto bÄ™dzie stało w korku. Uruchamiane sÄ… wtedy dodatkowe odbiorniki prÄ…du (ogrzewanie szyb i lusterek) i podawana dawka paliwa na piÄ…ty wtryskiwacz, przez co podnosi siÄ™ temp. spalin. Nie trzeba przeganiać go w trasie, działa niewidocznie dla usera. Przy każdym tankowaniu dodawany jest do zbiornika dodatek wspomagajÄ…cy wypalanie fap, starcza na około 160-180kkm. 1 litr kosztuje 250PLN. Jak siÄ™ skoĹ„czy możesz dolać całoć (2,5l) lub dolewać po litrze (mniej boli). Nie słyszałem aby komuĹ› na forum "skoĹ„czyła siÄ™" turbina, a sÄ… tam auta z przebiegiem 250kkm+. SprzÄ™gło zużywa siÄ™ przy przebiegu 150-200kkm, dwumasa wytrzymuje ponad 250kkm. Nie kupuj "półautomatu" - czyli MCP, jeĹ›li koniecznie chcesz takÄ… skrzyniÄ™ - zaloguj siÄ™ na forum "cytrynki" (http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=56) i zapoznaj siÄ™ z wÄ…tkiem: "Kangury przy ruszaniu...." CiÄ…gła walka z przyuczaniem sterownika, ustalaniem punktu styku sprzÄ™gła itp. Ja mam Grand Picasso 2.0 HDI 163KM automat AM6 - od nowoĹ›ci (31 grudzieĹ„ 2010) do wczoraj zero problemów - aktualny przebieg 163kkm. Wymieniłem raz tarcze z przodu, 2 razy klocki przód i tył, raz łÄ…czniki stabilizatora, raz sworznie wahacza. Nic wiÄ™cej nie było robione. Na gwarancji obszyli mi kierownicÄ™ skórÄ… (oryginalna eko-skóra wytrzymała 20kkm). Napisałem do wczoraj - bo wczoraj padł mi czujnik temp. ON. Auto poinformowało mnie o tym stosownym komunikatem na desce. Nie wiem jakie masz priorytety - ale szukaj Granda. Już trzecia osoba, której doradziłem zakup tego auta powiedziała mi, że żałuje, że nie kupiła tego wiÄ™kszego. TG 3 |
Data: Luty 10 2015 22:53:36 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: ToMasz |
JeĹ›li rozważasz diesla - szukaj 2.0, 1.6 miał problemy wiekuznaczy siÄ™ cieknÄ…ca smarowania turbo która..... itd. JEĹ›li ktoĹ› nie zauważa oleju pod swoim autem - katastrofa Możesz trafić na minÄ™.hdi2.0 jest wyjÄ…tkowo trwały w wersji 90km. co tym wersjom daje wiÄ™cej koni? Nie bój sie FAP'a, dwumasy, turboZ twojego dalszgo opisu wynika że zgłÄ™biłeĹ› temat. ja jednak na miejscu kupujÄ…cego dowiedziałbym siÄ™ jakie wogóle silniki sÄ… dostÄ™pne w tym modelu w tm wieku, i o ile bym mógł wybrałbym najsłabszy model. chyba ze kasa na naprawy niegra roli a prawa stopa ciÄ™żka Co do fapu, (oryginalnego, nie z allegro) turbiny (ze zmiennÄ… geometriÄ… nie naprawisz i nie wymienisz) i ceny dwumasy - dobrze byłoby zrobić własne rozpoznanie. Reszta, o ile wtryski i pompa sÄ… bosha a nie siemensa, można powiedzieć że jest bezawaryjna. W każdym razie awarie nie sÄ… wpisane w życie auta i unieruchamiajÄ…ce pojazd. ToMasz 4 |
Data: Luty 11 2015 07:07:39 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .02.2015 o 22:53 ToMasz pisze: W c4 picasso nie ma silnika 2.0 90KM. SÄ… wersje takie jak napisałem: 136KM był od poczÄ…tku (2006) - 150 i 163 pojawiły siÄ™ w 2010r.2.0 hdi w tym aucie spisuje siÄ™ bdb, jest w wersji 136, 150 i 163 KM.hdi2.0 jest wyjÄ…tkowo trwały w wersji 90km. co tym wersjom daje wiÄ™cej koni? Różnica konstrukcji w stosunku do 90KM: -DOHC -16V -turbina o zmiennej geometrii chłodzona płynem -pompa oleju o zmiennym wydatku -system wtryskowy o ciĹ›nieniu do 2000 barów (90KM miał do 1350) TG 5 |
Data: Luty 11 2015 08:06:21 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: mz |
6 |
Data: Luty 11 2015 11:26:51 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: Marek | W tej chwili mam Zafire A z 2003 r. i powiem ci, że pompy bosha sÄ… Silnik 1,7 czy 2,0 DTI ? -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 7 |
Data: Luty 12 2015 14:13:25 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: mz |
W tej chwili mam Zafire A z 2003 r. i powiem ci, że pompy bosha sÄ… Silnik 1,7 czy 2,0 DTI ? -- -- -- -- -- -- -- - 2,0 8 |
Data: Luty 11 2015 19:29:50 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: gizmo | W dniu 2015-02-10 o 14:55, mz pisze: Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta - jakie s± najczęstsze ich Mam C4P 2.0 HDI 136KM z 2010r., niecałe 100kkm. Na gwarancji wymienione siedzisko fotela kierowcy (g±bka wewn±trz popękała), przetoczone tarcze hamulcowe (bicie). Poza tym 2 razy wymieniane ł±czniki stabilizatora, wymienione tarcze z przodu (też już przetoczone) - albo mam pecha, albo jeĽdzić nie potrafię - kolega ma kupionego w tym samym czasie i jeĽdzi na fabrycznych tarczach przy podobnym przebiegu. Zawieszenie stuka od nowo¶ci, ten typ tak ma - trzeba się przyzwyczaić. SprawdĽ boczn± szybę od strony kierowcy. Pisz±, że lubi wariować przy odsuwaniu/zasuwaniu, teorie s± różne - przeł±cznik, wi±zka w drzwiach, sterownik. ¦wiadomie wybrałem krótk± wersję, a nie Granda i nie żałuję - bagażnika mi jeszcze nie zabrakło (rodzina 2+2), a wg mnie jest ładniejszy i wygodniej się jeĽdzi. Równolegle jeżdżę Octavi± i Avensis, po C4P czuję się w nich jak w czołgu - ciasno, niewygodnie się wsiada i wysiada, niewiele widać. g. 9 |
Data: Luty 11 2015 20:01:23 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: ToMasz | W dniu 11.02.2015 o 19:29, gizmo pisze: Poza tym 2 razy wymieniane ł±czniki stabilizatora,czyli jeĽdzisz po dziurach wymienione tarcze zpopatrz tu jak się "doktoryzowałem" z tarcz https://imageshack.com/i/jwgifwj mnie już lokalny mechanior i norauto poprosili że oddadza kasę ale ma jechać do kogo¶ innego naprawiać. pojechałem do kumpla pożyczyć czujnik mikrometryczny. sprawdziłem jak "bije" tarcza i piasta. okazało się że już sama piasta (widoczna na fotografii) ma bicie. na tyle małe, że tarcz nie trzeba przetaczać, ale na tyle duże, że jak już złapało krzywo hamulec, to tarcze były pokrzywione. Tak czy owak, sam "przetoczyłem" pisatę. tzn auto na kołki, bez koła i tarczy uruchmiłem silnik, na bieg i .... jazda. jak się piasta szybko kręciła to k±tówk± (na zrobionym uchwycie) dosłownie "lizn±łem" piastę. OD tego czasu problem hamulców znikn±ł. umnie auto zrobiło jakie¶ 40 ty¶, albo jak może lepiej brzmi 5 lat. Tak więc radzę przy najbliższej wymianie tarcz wyminić też piasty ToMasz 10 |
Data: Luty 11 2015 20:23:12 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .02.2015 o 19:29 gizmo pisze: Poza tym 2 razy wymieniane łÄ…czniki stabilizatora, wymienione tarcze z przodu (też już przetoczone) - albo mam pecha, albo jeĽdzić nie potrafiÄ™ Moje fabryczne tarcze dostały bicia po 18kkm. Wywaliłem w diabły (ASO siÄ™ wypiÄ™ło) i założyłem najdroższe ATE. JeżdżÄ™ na nich do dzisiaj - 163kkm. Wstawili na pierwszy montaż najgorsze dziadostwo jakie udało im siÄ™ znaleĽÄ‡. Fabryczne łÄ…czniki padły przy ~ 40kkm, kupiłem jakieĹ› ze Ĺ›redniej półki i nie majÄ… luzów do dzisiaj. TG 11 |
Data: Luty 11 2015 20:23:12 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .02.2015 o 19:29 gizmo pisze: Poza tym 2 razy wymieniane łÄ…czniki stabilizatora, wymienione tarcze z przodu (też już przetoczone) - albo mam pecha, albo jeĽdzić nie potrafiÄ™ Moje fabryczne tarcze dostały bicia po 18kkm. Wywaliłem w diabły (ASO siÄ™ wypiÄ™ło) i założyłem najdroższe ATE. JeżdżÄ™ na nich do dzisiaj - 163kkm. Wstawili na pierwszy montaż najgorsze dziadostwo jakie udało im siÄ™ znaleĽÄ‡. Fabryczne łÄ…czniki padły przy ~ 40kkm, kupiłem jakieĹ› ze Ĺ›redniej półki i nie majÄ… luzów do dzisiaj. TG 12 |
Data: Luty 11 2015 20:54:21 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: Franc | Dnia Wed, 11 Feb 2015 19:29:50 +0100, gizmo napisał(a): W dniu 2015-02-10 o 14:55, mz pisze: Ja mam C4p 1,6 16 z 2013 roku. Obecnie najechane 29kkm. Jak Ci się udało na gwarancji wymienić siedzisko kierowcy? Na mnie w ASO się wypieli zasłaniaj±c się, że to "element" eksploatacyjny i nie podlega wymianie. U mnie siedzisko wygl±da jakby miało wielki celulit. To od wsiadania i wysiadania - jak powiedział szpeniu. Wybuchłem ¶miechem, bo od tego jest fotel - ale Citroen Polska nie uznaje tego w ramach reklamacji i mam spadać na bambus. Tak samo jak to, że od strony pasażera powyżej 90 na godzinę ¶wiszczy - uszczelka, albo hgw. Citroen o tym wiem i to "ten typ tak ma" - jest OK. Pominę milczeniem praktyki gwarancyjne tej marki... -- Franc 13 |
Data: Luty 11 2015 22:53:42 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: ToMasz | Jak Ci się udało na gwarancji wymienić siedzisko kierowcy? Na mnie w ASOwszystko jest elementem eksploatacyjnym. słabo co¶ Ci poszło. Masz odpowiedĽ na pi¶mie? U mnie siedzisko wygl±da jakby miało wielki celulit. To odto samo. JA bym nie dał za wygran±. ToMasz Ps rzecznik praw konsumenta w każdym urzędzie miejskim! 14 |
Data: Luty 12 2015 07:50:50 | Temat: Re: Citroen C4 Picasso | Autor: gizmo | W dniu 2015-02-11 o 20:54, Franc pisze: Jak Ci się udało na gwarancji wymienić siedzisko kierowcy? Na mnie w ASO Sprawę załatwiłem "z marszu" - pojechałem, zgłosiłem, zrobili zdjęcia i obiecali się odezwać. Po ok. 3 tyg. zadzwonili, żeby przyjechać na wymianę. To było chyba w 2012r., może im się co¶ zmieniło od tego czasu. g. |