Grupy dyskusyjne   »   Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso



1 Data: Luty 10 2015 14:55:28
Temat: Citroen C4 Picasso
Autor: mz 

Witam
Czy mógłby mi kto¶ doradzić, który silnik jest najmniej awaryjny w Citroenie Picasso C4 ?
Roczniki 2008 - 2010
Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta - jakie s± najczęstsze ich usterki ?

Pozdrawiam



2 Data: Luty 10 2015 18:28:52
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .02.2015 o 14:55 mz  pisze:

Witam
Czy mógłby mi ktoĹ› doradzić, który silnik jest najmniej awaryjny w  Citroenie Picasso C4 ?
Roczniki 2008 - 2010
Na co zwrócić uwagÄ™ przy zakupie takiego auta - jakie sÄ… najczÄ™stsze ich  usterki ?



JeĹ›li rozważasz diesla - szukaj 2.0, 1.6 miał problemy wieku dzieciÄ™cego,  które powodowały kolejne problemy. Możesz trafić na minÄ™. 2.0 hdi w tym  aucie spisuje siÄ™ bdb, jest w wersji 136, 150 i 163 KM.
Nie bój sie FAP'a, dwumasy, turbo - w kolektorze jest dodatkowy  wtryskiwacz, jeĹ›li sterownik uzna, że trzeba wypalić fap'a - zrobi to  nawet gdy auto bÄ™dzie stało w korku. Uruchamiane sÄ… wtedy dodatkowe  odbiorniki prÄ…du (ogrzewanie szyb i lusterek) i  podawana dawka paliwa na  piÄ…ty wtryskiwacz, przez co podnosi siÄ™ temp. spalin.
Nie trzeba przeganiać go w trasie, działa niewidocznie dla usera.
Przy każdym tankowaniu dodawany jest do zbiornika dodatek wspomagajÄ…cy  wypalanie fap, starcza na około 160-180kkm. 1 litr kosztuje 250PLN. Jak  siÄ™ skoĹ„czy możesz dolać całoć (2,5l) lub dolewać po litrze (mniej boli).
Nie słyszałem aby komuĹ› na forum "skoĹ„czyła siÄ™" turbina, a sÄ… tam auta z  przebiegiem 250kkm+.
SprzÄ™gło zużywa siÄ™ przy przebiegu 150-200kkm, dwumasa wytrzymuje ponad  250kkm.
Nie kupuj "półautomatu" - czyli  MCP, jeĹ›li koniecznie chcesz takÄ…  skrzyniÄ™ - zaloguj siÄ™ na forum "cytrynki"  (http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=56) i  zapoznaj siÄ™ z wÄ…tkiem: "Kangury przy ruszaniu...."
CiÄ…gła walka z przyuczaniem sterownika, ustalaniem punktu styku sprzÄ™gła  itp.

Ja mam Grand Picasso 2.0 HDI 163KM automat AM6 - od nowoĹ›ci (31 grudzieĹ„  2010) do wczoraj zero problemów - aktualny przebieg 163kkm. Wymieniłem raz  tarcze z przodu, 2 razy klocki przód i tył, raz łÄ…czniki stabilizatora,  raz sworznie wahacza. Nic wiÄ™cej nie było robione. Na gwarancji obszyli mi  kierownicÄ™ skórÄ… (oryginalna eko-skóra wytrzymała 20kkm).
Napisałem do wczoraj - bo wczoraj padł mi czujnik temp. ON. Auto  poinformowało mnie o tym stosownym komunikatem na desce.

Nie wiem jakie masz priorytety - ale szukaj Granda. Już trzecia osoba,  której doradziłem zakup tego auta powiedziała mi, że żałuje, że nie kupiła  tego wiÄ™kszego.

TG

3 Data: Luty 10 2015 22:53:36
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: ToMasz 


JeĹ›li rozważasz diesla - szukaj 2.0, 1.6 miał problemy wieku
dzieciÄ™cego, które powodowały kolejne problemy.
znaczy siÄ™ cieknÄ…ca smarowania turbo która..... itd. JEĹ›li ktoĹ› nie zauważa oleju pod swoim autem - katastrofa


Możesz trafić na minÄ™.
2.0 hdi w tym aucie spisuje siÄ™ bdb, jest w wersji 136, 150 i 163 KM.
hdi2.0 jest wyjÄ…tkowo trwały w wersji 90km. co tym wersjom daje wiÄ™cej koni?
Nie bój sie FAP'a, dwumasy, turbo
Z twojego dalszgo opisu wynika że zgłÄ™biłeĹ› temat. ja jednak na miejscu kupujÄ…cego dowiedziałbym siÄ™ jakie wogóle silniki sÄ… dostÄ™pne w tym modelu w tm wieku, i o ile bym mógł wybrałbym najsłabszy model. chyba ze kasa na naprawy niegra roli a prawa stopa ciÄ™żka
Co do fapu, (oryginalnego, nie z allegro) turbiny (ze zmiennÄ… geometriÄ… nie naprawisz i nie wymienisz) i ceny dwumasy - dobrze byłoby zrobić własne rozpoznanie.
Reszta,  o ile wtryski i pompa sÄ… bosha  a nie siemensa, można powiedzieć że jest bezawaryjna. W każdym razie awarie nie sÄ… wpisane w życie auta i unieruchamiajÄ…ce pojazd.

ToMasz

4 Data: Luty 11 2015 07:07:39
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .02.2015 o 22:53 ToMasz  pisze:

2.0 hdi w tym aucie spisuje siÄ™ bdb, jest w wersji 136, 150 i 163 KM.
hdi2.0 jest wyjÄ…tkowo trwały w wersji 90km. co tym wersjom daje wiÄ™cej  koni?
W c4 picasso nie ma silnika 2.0 90KM. SÄ… wersje takie jak napisałem: 136KM  był od poczÄ…tku (2006) - 150 i 163 pojawiły siÄ™ w 2010r.
Różnica konstrukcji w stosunku do 90KM:
-DOHC
-16V
-turbina o zmiennej geometrii chłodzona płynem
-pompa oleju o zmiennym wydatku
-system wtryskowy o ciĹ›nieniu do 2000 barów (90KM miał do 1350)

TG

5 Data: Luty 11 2015 08:06:21
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: mz 



Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomoĹ›ci grup Reszta,  o ile wtryski i pompa sÄ… bosha  a nie siemensa, można
powiedzieć że jest bezawaryjna. W każdym razie awarie nie sÄ… wpisane w
życie auta i unieruchamiajÄ…ce pojazd.

-- -- -- -- -- -- -- -- -

W tej chwili mam Zafire A z 2003 r. i powiem ci, że pompy bosha sÄ… awaryjne. ;)
Jak kupiłem go w 2009 r. pierwsza rzecz, któÄ… wymieniłem to była pompa paliwa i bardzo to zabolało finansowo.

6 Data: Luty 11 2015 11:26:51
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: Marek 

W tej chwili mam Zafire A z 2003 r. i powiem ci, że pompy bosha sÄ…
awaryjne. ;)
Jak kupiłem go w 2009 r. pierwsza rzecz, któÄ… wymieniłem to była pompa
paliwa i bardzo to zabolało finansowo.

Silnik 1,7 czy 2,0 DTI ?

--
Marek
echo  | tr  a-di-rs-ze-h a-z

7 Data: Luty 12 2015 14:13:25
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: mz 



Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

W tej chwili mam Zafire A z 2003 r. i powiem ci, że pompy bosha sÄ…
awaryjne. ;)
Jak kupiłem go w 2009 r. pierwsza rzecz, któÄ… wymieniłem to była pompa
paliwa i bardzo to zabolało finansowo.

Silnik 1,7 czy 2,0 DTI ?

-- -- -- -- -- -- -- -
2,0

8 Data: Luty 11 2015 19:29:50
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: gizmo 

W dniu 2015-02-10 o 14:55, mz pisze:

Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta - jakie s± najczęstsze ich
usterki ?

Mam C4P 2.0 HDI 136KM z 2010r., niecałe 100kkm.
Na gwarancji wymienione siedzisko fotela kierowcy (g±bka wewn±trz popękała), przetoczone tarcze hamulcowe (bicie).
Poza tym 2 razy wymieniane ł±czniki stabilizatora, wymienione tarcze z przodu (też już przetoczone) - albo mam pecha, albo jeĽdzić nie potrafię - kolega ma kupionego w tym samym czasie i jeĽdzi na fabrycznych tarczach przy podobnym przebiegu.
Zawieszenie stuka od nowo¶ci, ten typ tak ma - trzeba się przyzwyczaić.
SprawdĽ boczn± szybę od strony kierowcy. Pisz±, że lubi wariować przy odsuwaniu/zasuwaniu, teorie s± różne - przeł±cznik, wi±zka w drzwiach, sterownik.
¦wiadomie wybrałem krótk± wersję, a nie Granda i nie żałuję - bagażnika mi jeszcze nie zabrakło (rodzina 2+2), a wg mnie jest ładniejszy i wygodniej się jeĽdzi.
Równolegle jeżdżę Octavi± i Avensis, po C4P czuję się w nich jak w czołgu - ciasno, niewygodnie się wsiada i wysiada, niewiele widać.

g.

9 Data: Luty 11 2015 20:01:23
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: ToMasz 

W dniu 11.02.2015 o 19:29, gizmo pisze:

Poza tym 2 razy wymieniane ł±czniki stabilizatora,
czyli jeĽdzisz po dziurach
wymienione tarcze z
przodu (też już przetoczone)
popatrz tu jak się "doktoryzowałem" z tarcz
https://imageshack.com/i/jwgifwj
mnie już lokalny mechanior i norauto poprosili że oddadza kasę ale ma jechać do kogo¶ innego naprawiać. pojechałem do kumpla pożyczyć czujnik mikrometryczny. sprawdziłem jak "bije" tarcza i piasta. okazało się że już sama piasta (widoczna na fotografii) ma bicie. na tyle małe, że tarcz nie trzeba przetaczać, ale na tyle duże, że jak już złapało krzywo hamulec, to tarcze były pokrzywione.
Tak czy owak, sam "przetoczyłem" pisatę. tzn auto na kołki, bez koła i tarczy uruchmiłem silnik, na bieg i .... jazda. jak się piasta szybko kręciła to k±tówk± (na zrobionym uchwycie) dosłownie "lizn±łem" piastę.
OD tego czasu problem hamulców znikn±ł. umnie auto zrobiło jakie¶ 40 ty¶, albo jak może lepiej brzmi 5 lat.
Tak więc radzę przy najbliższej wymianie tarcz wyminić też piasty
ToMasz

10 Data: Luty 11 2015 20:23:12
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .02.2015 o 19:29 gizmo  pisze:


Poza tym 2 razy wymieniane łÄ…czniki stabilizatora, wymienione tarcze z  przodu (też już przetoczone) - albo mam pecha, albo jeĽdzić nie potrafiÄ™

Moje fabryczne tarcze dostały bicia po 18kkm. Wywaliłem w diabły (ASO siÄ™
wypiÄ™ło) i założyłem najdroższe ATE. JeżdżÄ™ na nich do dzisiaj - 163kkm.
Wstawili na pierwszy montaż najgorsze dziadostwo jakie udało im siÄ™
znaleĽÄ‡.
Fabryczne łÄ…czniki padły przy ~ 40kkm, kupiłem jakieĹ› ze Ĺ›redniej półki i
nie majÄ… luzów do dzisiaj.

TG

11 Data: Luty 11 2015 20:23:12
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .02.2015 o 19:29 gizmo  pisze:


Poza tym 2 razy wymieniane łÄ…czniki stabilizatora, wymienione tarcze z  przodu (też już przetoczone) - albo mam pecha, albo jeĽdzić nie potrafiÄ™

Moje fabryczne tarcze dostały bicia po 18kkm. Wywaliłem w diabły (ASO siÄ™
wypiÄ™ło) i założyłem najdroższe ATE. JeżdżÄ™ na nich do dzisiaj - 163kkm.
Wstawili na pierwszy montaż najgorsze dziadostwo jakie udało im siÄ™
znaleĽÄ‡.
Fabryczne łÄ…czniki padły przy ~ 40kkm, kupiłem jakieĹ› ze Ĺ›redniej półki i
nie majÄ… luzów do dzisiaj.

TG

12 Data: Luty 11 2015 20:54:21
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: Franc 

Dnia Wed, 11 Feb 2015 19:29:50 +0100, gizmo napisał(a):

W dniu 2015-02-10 o 14:55, mz pisze:
Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta - jakie s± najczęstsze ich
usterki ?

Mam C4P 2.0 HDI 136KM z 2010r., niecałe 100kkm.
Na gwarancji wymienione siedzisko fotela kierowcy (g±bka wewn±trz
popękała), przetoczone tarcze hamulcowe (bicie).

Ja mam C4p 1,6 16 z 2013 roku. Obecnie najechane 29kkm.
Jak Ci się udało na gwarancji wymienić siedzisko kierowcy? Na mnie w ASO
się wypieli zasłaniaj±c się, że to "element" eksploatacyjny i nie podlega
wymianie. U mnie siedzisko wygl±da jakby miało wielki celulit. To od
wsiadania i wysiadania - jak powiedział szpeniu. Wybuchłem ¶miechem, bo od
tego jest fotel - ale Citroen Polska nie uznaje tego w ramach reklamacji i
mam spadać na bambus.
Tak samo jak to, że od strony pasażera powyżej 90 na godzinę ¶wiszczy -
uszczelka, albo hgw. Citroen o tym wiem i to "ten typ tak ma" - jest OK.

Pominę milczeniem praktyki gwarancyjne tej marki...


--
Franc

13 Data: Luty 11 2015 22:53:42
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: ToMasz 

Jak Ci się udało na gwarancji wymienić siedzisko kierowcy? Na mnie w ASO
się wypieli zasłaniaj±c się, że to "element" eksploatacyjny i nie podlega
wymianie.
wszystko jest elementem eksploatacyjnym. słabo co¶ Ci poszło. Masz odpowiedĽ na pi¶mie?
U mnie siedzisko wygl±da jakby miało wielki celulit. To od
wsiadania i wysiadania - jak powiedział szpeniu. Wybuchłem ¶miechem, bo od
tego jest fotel - ale Citroen Polska nie uznaje tego w ramach reklamacji i
mam spadać na bambus.
Tak samo jak to, że od strony pasażera powyżej 90 na godzinę ¶wiszczy -
uszczelka, albo hgw. Citroen o tym wiem i to "ten typ tak ma" - jest OK.
to samo. JA bym nie dał za wygran±.

ToMasz

Ps rzecznik praw konsumenta w każdym urzędzie miejskim!

14 Data: Luty 12 2015 07:50:50
Temat: Re: Citroen C4 Picasso
Autor: gizmo 

W dniu 2015-02-11 o 20:54, Franc pisze:

Jak Ci się udało na gwarancji wymienić siedzisko kierowcy? Na mnie w ASO
się wypieli zasłaniaj±c się, że to "element" eksploatacyjny i nie podlega
wymianie. U mnie siedzisko wygl±da jakby miało wielki celulit.

Sprawę załatwiłem "z marszu" - pojechałem, zgłosiłem, zrobili zdjęcia i obiecali się odezwać. Po ok. 3 tyg. zadzwonili, żeby przyjechać na wymianę. To było chyba w 2012r., może im się co¶ zmieniło od tego czasu.

g.

Citroen C4 Picasso



Grupy dyskusyjne