Citroen C5 ... z salonu
1 | Data: Styczen 09 2007 08:35:42 |
Temat: Citroen C5 ... z salonu | |
Autor: toja | Witam 2 |
Data: Styczen 09 2007 08:43:15 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: WW | toja napisał(a): Witam Odbyłem tylko jazdę próbną. Moim zdaniem silnik 2.0 jest za słaby. Myślę, że lepsza opcją jest diesel lub większa benzyna. Przy 2 litrowym silniku dynamika będzie marna, a co za tym idzie jazda będzie wymagała żyłowania silnika ze wszystkimi tego skutkami. Pozdrawiam WW 3 |
Data: Styczen 09 2007 08:47:24 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Robert.Wicik | Użytkownik "WW" napisał w wiadomości Odbyłem tylko jazdę próbną. Moim zdaniem silnik 2.0 jest za słaby. nie przesadzajmy, ze do C5 2 litrowy silnik jest za mały 1,8 moze tak, ale nie 2.0 mam kolege który sobie bardzo chwali C5 regulacja prześwitu jest naprawdę duża ale przy max podniesionym mozna jechać wolno 4 |
Data: Styczen 09 2007 08:58:03 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Piotrek | nie przesadzajmy, ze do C5 2 litrowy silnik jest za mały Mialem 1.6 HDI bardzo fajnie sobie radzi z autem. Pozdr 5 |
Data: Styczen 09 2007 22:52:37 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Hektor | Użytkownik "Piotrek" <ooooo @www.pl> napisał Mialem 1.6 HDI bardzo fajnie sobie radzi z autem. Ale co jest fajnego ? Ze rusza z miejsca ? Zbigniew Kordan 6 |
Data: Styczen 09 2007 09:03:09 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Jurand | "toja" wrote in message Witam Ogólnie jeden z najbardziej komfortowych samochodów, jakimi było dane mi się poruszać. Mam wersję 2.0HDI, szału nie ma, ale i też nie ma się czego wstydzić - po prostu poprawna dynamika przy aucie tej wielkości. Spalanie średnie ok. 7-7.5/100, serwisowo jak na razie nie było zadnych wielkich wtop (nie wariowała elektronika, auto nie stanęło nigdy w trasie świecąc CHECK-ami na desce rozdzielczej, zawieszenie nie wymagało napraw). Duży bagażnik, wygodne fotele, fajne wyposażenie, aczkolwiek daj sobie poprawkę na to, że te auta szybko tracą na wartości. Rocznik 2001-2002 to wydatek ok. 30.000 PLN. Jurand. 7 |
Data: Styczen 09 2007 13:33:49 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 09:03:09 +0100, "Jurand" wrote: Ogólnie jeden z najbardziej komfortowych samochodów, jakimi było dane mi się Do czasu kiedy elektronika CI nie otrworzy okien i nie pozwoli zamknąć. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 8 |
Data: Styczen 09 2007 15:45:03 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: AL | Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 9 Jan 2007 09:03:09 +0100, "Jurand" wrote: rozumiem, ze tobie tak zrobila? Dla przykladu lista usterek elektrycznych Forda Probe (z innej listy): Przykładowe objawy; 1. Nie zamykają się lampy, wyjęcie i włożenie bezpiecznika powoduje jednokrotne mrugnięcie prawym oczkiem 2. Nie działa prawe okno, wyjęcie i włożenie bezpiecznika powoduje jednokrotne otwarcie/ zamknięcie 3. Potrafi przy wyłączonym silniku w czasie zamykania drzwi otworzyć okno (duszno mu, czy co?) 4. Notorycznie nie działa wskaźnik temperatury, ale termostat chodzi 5. Wycieraczki działają z losowo wybraną prędkością, tak jakby chciał na migi coś powiedzieć 6. Na desce rozdzielczej co jakiś czas zapalają się różne kontrolki, ale tak nie do końca, blado i krótkimi błyskami. Najczęściej ta od poduszki. 7. No i jak wspomniałem na wstępie -obroty silnika; Pływają jak cholera gdy jest skrzynia na P, podobnie na N. W czasie jazdy potrafi gasnąć, co przy automacie jest wielce nie fajne. I co budujemy kolejny mit? No tak powiesz - Ford to tez auto na F ;) -- pozdr Adam (AL) TG 9 |
Data: Styczen 09 2007 16:58:50 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Jakub Witkowski | AL wrote: Adam Płaszczyca wrote: Obaj macie rację, elektronika ssie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 10 |
Data: Styczen 09 2007 18:50:28 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 09 Jan 2007 15:45:03 +0100, AL wrote:
Nie, mojemu byłemu szefowi. Ogólnie z 5 C5-ek jakie mieliśmy we flocie firmowej co najmniej jedno auto stało w serwisie przez równe duperele... I co budujemy kolejny mit? Nie, to kolejne auto zbudowane przez księgowych. Takie czasy. A Granada (tez ford) dalej jeździ i nie ma problemów z elektryką. Od 24 lat... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 11 |
Data: Styczen 09 2007 19:41:51 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Seba | A Te trzy kabelki na krzyz jakos daja rade? ;) -- Pozdrawiam Sebastian S. 12 |
Data: Styczen 09 2007 23:24:36 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 19:41:51 +0000 (UTC), Seba Granada (tez ford) dalej jeLdzi i nie ma problem w z elektryka.Te trzy kabelki na krzyz jakos daja rade? Nie, tyle to własnei ma citroen (magistrala). -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 13 |
Data: Styczen 09 2007 22:46:43 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Jurand | "Adam Płaszczyca" wrote in message On Tue, 09 Jan 2007 15:45:03 +0100, AL wrote: Co to są "równe duperele"? >I co budujemy kolejny mit? C5 akurat mało ma wspólnego z budową aut przez księgowych. Tak samo jak Granada ma mało wspólnego z _elektroniką_. Jurand. 14 |
Data: Styczen 10 2007 09:27:37 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 22:46:43 +0100, "Jurand" wrote: Ogólnie z 5 C5-ek jakie mieliśmy we flocie firmowej co najmniej jedno Literówka :P Różne duperele miało być. A to centralny zamek działa nieco inaczej, niż powinien (otwiera się po zamknięciu i już), a to klima głupieje, a to komp drze japę, żeby sprawdzić silnik, a błędów nie ma.... C5 akurat mało ma wspólnego z budową aut przez księgowych. Tak samo jak Ma, niestety, dużo. Księgowi obcięli fundusze na testowanie oprogramowania widocznie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 15 |
Data: Styczen 10 2007 17:33:43 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Jurand | "Adam Płaszczyca" wrote in message On Tue, 9 Jan 2007 22:46:43 +0100, "Jurand" wrote: Wiesz z własnych doświadczeń, czy powielasz opowiastki słyszane od wujka styjecznego brata szwagra ciotki Zosi? >C5 akurat mało ma wspólnego z budową aut przez księgowych. Tak samo jak Głupiś... Jurand. 16 |
Data: Styczen 09 2007 22:45:49 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Jurand | "Adam Płaszczyca" wrote in message On Tue, 9 Jan 2007 09:03:09 +0100, "Jurand" wrote: PRzez sto parę tysięcy km tego nie zrobiła... prędzej Ci Granada pęknie na pół... Jurand. 17 |
Data: Styczen 10 2007 09:27:52 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 22:45:49 +0100, "Jurand" wrote: >Ogólnie jeden z najbardziej komfortowych samochodów, jakimi było dane Miałeś szczęście widać. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 18 |
Data: Styczen 10 2007 10:06:35 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: R.B. |
Miałeś szczęście widać. Może i tak, jednak w wątku chodzi o nowe mk II. Tu multipleks juz nie stanowi problemu (raczej trzeba miec nieszczęscie, ale takie nieszczęscie staniowi problem kazdego rozwiązania w każdej marce). Sam kupowałem swoją cytryne z multipleksem (picasso 2005) z duszą na ramieniu i okazało się, że z elektryką jedyny problem to taki, że komputer może o jakie pól sekundy opóźnić np. właczenie tylnej wycieraczki czy innego mało kluczowego elementu (przednie wycieraczki mają jakoś tak ustawiony priorytet, że działaja błyskawicznie). Co więcej podobne zdania są coraz powszechniejsze wśród uzytkowników cytryn na forum cytryny - o ile starsze użwyki z pierwszych lat produkcji były w dośc powaznym stopniu loteryjką to nowe są całkiem udane pod względem elektroniczno-elektrycznym. Oczywiście problem jest w tym, że jeżeli się juz ma nieszczęscie z multipleeksem to trudniej jest znaleźć kogos kto potrafi to nieszczęście rozwiązać. Ale chyba w kazdym większym mieście znajdzie się już warsztat potrafiący solidnie naprawić i hydro i p/osiadający proxie i mający conieco do powiedzeniea w kwestiach elektroniki. Oczywiscie z dala od ASO... Pzdrw. R.B. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 19 |
Data: Styczen 09 2007 13:33:49 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 09:03:09 +0100, "Jurand" wrote: Ogólnie jeden z najbardziej komfortowych samochodów, jakimi było dane mi się Do czasu kiedy elektronika CI nie otrworzy okien i nie pozwoli zamknąć. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 20 |
Data: Styczen 09 2007 15:45:03 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: AL | Adam Płaszczyca wrote: On Tue, 9 Jan 2007 09:03:09 +0100, "Jurand" wrote: rozumiem, ze tobie tak zrobila? Dla przykladu lista usterek elektrycznych Forda Probe (z innej listy): Przykładowe objawy; 1. Nie zamykają się lampy, wyjęcie i włożenie bezpiecznika powoduje jednokrotne mrugnięcie prawym oczkiem 2. Nie działa prawe okno, wyjęcie i włożenie bezpiecznika powoduje jednokrotne otwarcie/ zamknięcie 3. Potrafi przy wyłączonym silniku w czasie zamykania drzwi otworzyć okno (duszno mu, czy co?) 4. Notorycznie nie działa wskaźnik temperatury, ale termostat chodzi 5. Wycieraczki działają z losowo wybraną prędkością, tak jakby chciał na migi coś powiedzieć 6. Na desce rozdzielczej co jakiś czas zapalają się różne kontrolki, ale tak nie do końca, blado i krótkimi błyskami. Najczęściej ta od poduszki. 7. No i jak wspomniałem na wstępie -obroty silnika; Pływają jak cholera gdy jest skrzynia na P, podobnie na N. W czasie jazdy potrafi gasnąć, co przy automacie jest wielce nie fajne. I co budujemy kolejny mit? No tak powiesz - Ford to tez auto na F ;) -- pozdr Adam (AL) TG 21 |
Data: Styczen 09 2007 16:58:50 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Jakub Witkowski | AL wrote: Adam Płaszczyca wrote: Obaj macie rację, elektronika ssie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 22 |
Data: Styczen 09 2007 18:50:28 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 09 Jan 2007 15:45:03 +0100, AL wrote:
Nie, mojemu byłemu szefowi. Ogólnie z 5 C5-ek jakie mieliśmy we flocie firmowej co najmniej jedno auto stało w serwisie przez równe duperele... I co budujemy kolejny mit? Nie, to kolejne auto zbudowane przez księgowych. Takie czasy. A Granada (tez ford) dalej jeździ i nie ma problemów z elektryką. Od 24 lat... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 23 |
Data: Styczen 09 2007 19:41:51 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Seba | A Te trzy kabelki na krzyz jakos daja rade? ;) -- Pozdrawiam Sebastian S. 24 |
Data: Styczen 09 2007 23:24:36 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 19:41:51 +0000 (UTC), Seba Granada (tez ford) dalej jeLdzi i nie ma problem w z elektryka.Te trzy kabelki na krzyz jakos daja rade? Nie, tyle to własnei ma citroen (magistrala). -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 25 |
Data: Styczen 09 2007 22:46:43 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Jurand | "Adam Płaszczyca" wrote in message On Tue, 09 Jan 2007 15:45:03 +0100, AL wrote: Co to są "równe duperele"? >I co budujemy kolejny mit? C5 akurat mało ma wspólnego z budową aut przez księgowych. Tak samo jak Granada ma mało wspólnego z _elektroniką_. Jurand. 26 |
Data: Styczen 10 2007 09:27:37 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 22:46:43 +0100, "Jurand" wrote: Ogólnie z 5 C5-ek jakie mieliśmy we flocie firmowej co najmniej jedno Literówka :P Różne duperele miało być. A to centralny zamek działa nieco inaczej, niż powinien (otwiera się po zamknięciu i już), a to klima głupieje, a to komp drze japę, żeby sprawdzić silnik, a błędów nie ma.... C5 akurat mało ma wspólnego z budową aut przez księgowych. Tak samo jak Ma, niestety, dużo. Księgowi obcięli fundusze na testowanie oprogramowania widocznie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 27 |
Data: Styczen 10 2007 17:33:43 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Jurand | "Adam Płaszczyca" wrote in message On Tue, 9 Jan 2007 22:46:43 +0100, "Jurand" wrote: Wiesz z własnych doświadczeń, czy powielasz opowiastki słyszane od wujka styjecznego brata szwagra ciotki Zosi? >C5 akurat mało ma wspólnego z budową aut przez księgowych. Tak samo jak Głupiś... Jurand. 28 |
Data: Styczen 09 2007 22:45:49 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Jurand | "Adam Płaszczyca" wrote in message On Tue, 9 Jan 2007 09:03:09 +0100, "Jurand" wrote: PRzez sto parę tysięcy km tego nie zrobiła... prędzej Ci Granada pęknie na pół... Jurand. 29 |
Data: Styczen 10 2007 09:27:52 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 22:45:49 +0100, "Jurand" wrote: >Ogólnie jeden z najbardziej komfortowych samochodów, jakimi było dane Miałeś szczęście widać. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 30 |
Data: Styczen 10 2007 10:06:35 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: R.B. |
Miałeś szczęście widać. Może i tak, jednak w wątku chodzi o nowe mk II. Tu multipleks juz nie stanowi problemu (raczej trzeba miec nieszczęscie, ale takie nieszczęscie staniowi problem kazdego rozwiązania w każdej marce). Sam kupowałem swoją cytryne z multipleksem (picasso 2005) z duszą na ramieniu i okazało się, że z elektryką jedyny problem to taki, że komputer może o jakie pól sekundy opóźnić np. właczenie tylnej wycieraczki czy innego mało kluczowego elementu (przednie wycieraczki mają jakoś tak ustawiony priorytet, że działaja błyskawicznie). Co więcej podobne zdania są coraz powszechniejsze wśród uzytkowników cytryn na forum cytryny - o ile starsze użwyki z pierwszych lat produkcji były w dośc powaznym stopniu loteryjką to nowe są całkiem udane pod względem elektroniczno-elektrycznym. Oczywiście problem jest w tym, że jeżeli się juz ma nieszczęscie z multipleeksem to trudniej jest znaleźć kogos kto potrafi to nieszczęście rozwiązać. Ale chyba w kazdym większym mieście znajdzie się już warsztat potrafiący solidnie naprawić i hydro i p/osiadający proxie i mający conieco do powiedzeniea w kwestiach elektroniki. Oczywiscie z dala od ASO... Pzdrw. R.B. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 31 |
Data: Styczen 09 2007 09:12:50 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Roman | Witam zakres regulacji wysokosci samochodu (przeswit)? W czasie postoju i do kilku km/h(5 albo 10) możesz podnieść samochód o jakieś 15cm (położenie servisowe), do 30 km/h możesz podnieść o jakieś 8-10cm, a powyżej 30km/h nie masz wyboru.........komputer wróci do położenie jazda (normalny prześwit). Poza tym w czasie postoju możesz opuścić albo podnieść tył samochodu przy otwartym bagażniku, przełącznikiem który jest z tyłu. Ma to pomóc w załadunku ale zaraz po zamknięciu klapy wysokość wraca do normy...... pozdrawiam Roman 32 |
Data: Styczen 09 2007 09:38:29 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: toja | W czasie postoju i do kilku km/h(5 albo 10) możesz podnieść samochód o jakieś 15cm (położenie servisowe), do 30 km/h możesz podnieść o jakieś 8-10cm, a powyżej 30km/h nie masz wyboru.........komputer wróci do położenie jazda (normalny prześwit). Brzmi ciekawie, moze przydac sie w terenie :) Gdyby to rozwiazanie stalo sie bardziej popularne, pewnie zniknelyby samochody typu SUV ;) 33 |
Data: Styczen 09 2007 10:06:41 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: pejurek | Człowiek podpisany jako "toja" napisał: W czasie postoju i do kilku km/h(5 albo 10) możesz podnieść samochód o jakieś 15cm (położenie servisowe), do 30 km/h możesz podnieść o jakieś 8-10cm, a powyżej 30km/h nie masz wyboru.........komputer wróci doBrzmi ciekawie, moze przydac sie w terenie :) Gdyby to rozwiazanie stalo sie bardziej popularne, pewnie zniknelyby samochody typu SUV ;) Niekoniecznie. Możliwość zwiększenia prześwitu przyda się raczej jedynie podczas pokonywania wysokiego krawężnika albo głębokich dołków, ale przy bardzo małej prędkości. Prześwit zwiększasz zwiększając ciśnienie azotu w sferach (odpowiednik sprężyn), przez co zawieszenie staje się coraz bardziej sprężyste. Jesli podniesiesz Citroena maksymalnie do góry, to skacze on dosłownie jak piłka na niewielkich nawet wybojach już przy prędkości rzędu 10km/h. Pośrednie prześwity również przestają być użyteczne przy jakiejś granicznej prędkości / wybojach. Niemniej samo hydro ma wiele innych zalet. IMHO największa to komfort jazdy - miałem jednego hydropneumatyka - leciwego Citroena BX, i przysięgam, że żadnym innym autem, nawet wyższej klasy, nie jeździło się tak komfortowo, płynnie i absolutnie bezwstrząsowo. -- pozdrawiam 34 |
Data: Styczen 09 2007 09:25:01 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Samotnik | Dnia 09.01.2007 pejurek napisał/a: Prześwit zwiększasz zwiększając ciśnienie azotu w sferach (odpowiednik Chyba MNIEJ sprężyste. W wersji ekstremalnie podniesionej to już prawie nie ma amortyzacji, tyle co z opon :) -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 35 |
Data: Styczen 09 2007 10:33:13 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: pejurek | Człowiek podpisany jako "Samotnik" napisał: Dnia 09.01.2007 pejurek napisał/a: IMO nie masz racji. Bardziej sprężyste - auto odbija się jak piłka - zderzenie sprężyste ( z tego co uczono mnie na fizyce) oddaje prawie tyle energii ile dostarczono. Amortyzacja w znaczeniu działania hamującego amortyzatorów to wręcz przeciwieństwo sprężystości. A w znaczeniu skoku zawieszenia oczywiście przy napompowanych sferach skok jest mizerny, co nie przeszkadza aby zawieszenie stało się megasprężyste (a nawet jest logicznym skutkiem - mniej (prawie wcale) LHM-u przepływa przez dziurkę pełniącą rolę amortyzatora - hamulca drgań) -- pozdrawiam 36 |
Data: Styczen 09 2007 11:23:16 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: J.F. | On Tue, 9 Jan 2007 10:33:13 +0100, pejurek wrote: Człowiek podpisany jako "Samotnik" napisał: Tylko ze stanie sie tak sprezyste jak mlotek :-) Ale panowie, ja sie na citroenach nie znam, ale na fizyce sie troche znam. Jesli waga auta sie nie zmienila, to w silownikach ma byc to samo cisnienie. Tylko wiecej oleju trzeba wpompowac zeby wiecej tloka wypchnac. W takim polozeniu tlok ma wiekszy skok w przypadku np najechania na kamien, ale latwiej sie oprze o dolny ogranicznik i zawisnie w powietrzu nad dziura .. J. 37 |
Data: Styczen 09 2007 10:35:15 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Samotnik | Dnia 09.01.2007 J.F napisał/a: Ale panowie, ja sie na citroenach nie znam, ale na fizyce sie troche Ciśnienie się zmienia. -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 38 |
Data: Styczen 09 2007 11:41:40 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Przemek | Ale panowie, ja sie na citroenach nie znam, ale na fizyce sie troche Raczej cisnienie sie nie zmienia - ilosc powietrza czy oleju tak, cisnienie, jezeli samochod sie podnosi, to nie. -- Przemek www.mmstudio.com.pl 39 |
Data: Styczen 09 2007 11:50:11 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: pejurek | Człowiek podpisany jako "Przemek" <""przemak\"@ napisał: Raczej cisnienie sie nie zmienia - ilosc powietrza czy oleju tak, cisnienie, jezeli samochod sie podnosi, to nie.Ale panowie, ja sie na citroenach nie znam, ale na fizyce sie trocheCiśnienie się zmienia. ilość gazu w sferach jest stała :) a jeśli masz na myśli objętość gazu - to owszem zmienia się, ale wtedy i tylko wtedy gdy zmienia się ciśnienie. w stanie spoczynkowym auta ciśnienie na każdej z pozycji (no może z wyjatkiem serwisowej o ile siłowniki osiągają swoje max. położenie) powinno być TAKIE SAMO, co jak słusznie zauważył J.F. wynika z tego, że masa auta jest stała. Niemniej empirycznie można stwierdzić, że im wyzej tym bardziej sprężyście i skacząco - twardo. Jadąc na pozycji max. podniesionej (serwisowej) auto kozłuje jak piłka do kosza. -- pozdrawiam 40 |
Data: Styczen 09 2007 15:36:12 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 11:50:11 +0100, "pejurek" wrote: Niemniej empirycznie można stwierdzić, że im wyzej tym bardziej sprężyście iA to dlatego, że koło nie może się, po wjechaniu nad dziurę, w nią opuścić. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 41 |
Data: Styczen 09 2007 21:24:50 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: p47 |
On Tue, 9 Jan 2007 11:50:11 +0100, "pejurek" wrote:sprężyście i >skacząco - twardo. Nieprawda, dzieje się to dlatego, że przy "twardszym" nastawie przy najechaniu na przeszkode ta sama bezwzglednie zmiana połozenia tłoka, a więc zmiana objetości gazu stanowi jej wieksza wzgledną zmianę, co przekłada się na bardziej gwałtowny, chwilowy przyrost cisnienia gazu. p47 42 |
Data: Styczen 10 2007 09:36:59 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 21:24:50 +0100, "p47" wrote: Nieprawda, dzieje się to dlatego, że przy "twardszym" nastawie przyNie masz żadnej możliwości regulacji twardości zawieszenia. Twardośc w HP jest samoczynnie regulowana w zależności od obciążenia koła najechaniu na przeszkode ta sama bezwzglednie zmiana połozenia tłoka, a więc Po najechaniu. Tyle, że mowa nie o _NA_jechaniu, tylko _W_jechaniu. A jak masz auto podniesione na maksa, to tłok jest na samym dole siłownika i niżej już nie może się przesunąć, więc koło nie pójdzie w dół. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 43 |
Data: Styczen 09 2007 15:35:18 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 10:35:15 +0000 (UTC), Samotnik to samo cisnienie. Tylko wiecej oleju trzeba wpompowac zeby wiecej e-e. Ciśnienie w sferach zmienia się tylko dwóch przypadkach: 1. Zmiana obciążenia auta (załadowane) 2. Nabijanie sfer. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 44 |
Data: Styczen 09 2007 22:50:00 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Jurand | "J.F." wrote in message On Tue, 9 Jan 2007 10:33:13 +0100, pejurek wrote: >A w znaczeniu skoku zawieszenia oczywiście przy napompowanych sferach Skok tłoka jest mniejszy. Dobijając sferę ograniczasz właśnie ten skok tłoka. Jurand. 45 |
Data: Styczen 10 2007 09:38:05 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 22:50:00 +0100, "Jurand" wrote: W takim polozeniu tlok ma wiekszy skok w przypadku np najechania Ciekawe jak chcesz dobić sfery w czasie jazdy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 46 |
Data: Styczen 09 2007 11:24:19 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Bartosz Augustyniak |
Człowiek podpisany jako "toja" napisał: Jasne podchodzisz z butlą i dobijasz. Zwiększasz ciśneinei oleju hydraulicznego (w C5 LDS) a przez to z drugiej strony membarny zwiększa_się_ ciśnienie gazu (nei jestem pewien czy w C5 nadal jest azot czy nie jakaś inna mieszanka słabeij przenikajaca przez membranę - brak problemu dobijani asfer) Jesli podniesiesz Citroena maksymalnie do góry, to skacze on dosłownie jak Ale przejeżdzasz przez głebsze kałuże Pośrednie prześwity również przestają być użyteczne przy jakiejś Niemniej samo hydro ma wiele innych zalet.-- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Lódz C5 2.0 HDi 110 KM '03 146 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 147 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 47 |
Data: Styczen 09 2007 15:37:41 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 11:24:19 +0100, "Bartosz Augustyniak" hydraulicznego (w C5 LDS) a przez to z drugiej strony membarny zwiększa_się_ Nie zmieniasz ciśnienia oleju, tylko jego ilość. Ciśnienie i oleju jaki i gazu jest stałe i wynosi dokładnie tyle, ile f/S, gdzie f to obciążenie danego koła (siłownika), a S to powierzchnia tłoka siłownika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 48 |
Data: Styczen 09 2007 13:34:58 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 10:06:41 +0100, "pejurek" wrote: Prześwit zwiększasz zwiększając ciśnienie azotu w sferach (odpowiednikBzdura. Ciśnienie azotu jest stałe, zwiększasz jedyni iloś oleju w siłownikach. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 49 |
Data: Styczen 09 2007 13:53:02 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: pejurek | Człowiek podpisany jako "Adam Płaszczyca" napisał: On Tue, 9 Jan 2007 10:06:41 +0100, "pejurek" wrote: zgadza się, napisałem bzdurę -- pozdrawiam 50 |
Data: Styczen 09 2007 13:34:58 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 10:06:41 +0100, "pejurek" wrote: Prześwit zwiększasz zwiększając ciśnienie azotu w sferach (odpowiednikBzdura. Ciśnienie azotu jest stałe, zwiększasz jedyni iloś oleju w siłownikach. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 51 |
Data: Styczen 09 2007 13:53:02 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: pejurek | Człowiek podpisany jako "Adam Płaszczyca" napisał: On Tue, 9 Jan 2007 10:06:41 +0100, "pejurek" wrote: zgadza się, napisałem bzdurę -- pozdrawiam 52 |
Data: Styczen 09 2007 13:34:58 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 9 Jan 2007 10:06:41 +0100, "pejurek" wrote: Prześwit zwiększasz zwiększając ciśnienie azotu w sferach (odpowiednikBzdura. Ciśnienie azotu jest stałe, zwiększasz jedyni iloś oleju w siłownikach. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122688 ___/ /_ ___ ul. Na Szaniec 23/70, 31-560 Kraków, (012) 3783198 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/ ___________/ mail: GG: 3524356 53 |
Data: Styczen 09 2007 13:53:02 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: pejurek | Człowiek podpisany jako "Adam Płaszczyca" napisał: On Tue, 9 Jan 2007 10:06:41 +0100, "pejurek" wrote: zgadza się, napisałem bzdurę -- pozdrawiam 54 |
Data: Styczen 09 2007 15:57:02 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: AL | pejurek wrote: Niemniej samo hydro ma wiele innych zalet. http://www.youtube.com/watch?v=BkBjKtC-3Hg (dotrwac do konca filmu) -- pozdr Adam (AL) TG 55 |
Data: Styczen 09 2007 10:52:11 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Roman | Witam W czasie postoju i do kilku km/h(5 albo 10) możesz podnieść samochód o No właśnie nie........wyobraź sobie taką sytuację: zakopujesz się w błocie lub śniegu, podnosisz samochód do góry, na razie wszystko ok........próbujesz ruszyć........koła wyrywają błoto z pod siebie ale wszystko jest na dobrej drodze do wyjechania.........w trakcie "mieszania" koła przekraczają 30km/h i .........leżysz brzuchem auta na glebie bo komputer obniżył zawieszenie do "normal". Do jazdy na codzień faktycznie zawieszenie jest rewelacyjne ale w razie zakopania się na śniegu lub w błocie to masakra........ pozdrawiam Roman 56 |
Data: Styczen 09 2007 10:13:34 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Samotnik | Dnia 09.01.2007 Roman napisał/a: W czasie postoju i do kilku km/h(5 albo 10) możesz podnieść samochód o No, nie większa masakra niż w kazdym innym osobowym samochodzie. Po prostu hydro (a zwłąszcza takie full-elektryczne) nie daje rady udawać terenowości :) -- Samotnik http://www.zagle.org.pl/ 57 |
Data: Styczen 09 2007 11:26:36 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Bartosz Augustyniak |
Witam Czy aby na pewno podejmuje takie akcje ? Bo w zeszłego sylewestra ojca C5 robiło za pług spychajac sybki śnieg jadąc na pewno na podniesionym zawieszeniu i to dość szybko. Jedyne co to ostrzega na ekraniku Do jazdy na codzień faktycznie zawieszenie jest rewelacyjne ale w razieBo trzeba jechać tak żeby się nie zakopać -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Lódz C5 2.0 HDi 110 KM '03 146 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 147 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 58 |
Data: Styczen 09 2007 14:29:13 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: toja | Zmiana przeswitu na filmiku :) 59 |
Data: Styczen 09 2007 08:35:31 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: | Witam Zobacz: http://xoops.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/index.php Nie zadawaj pytania tylko poczytaj o C5 i zdecyduj. Aaa, i jako użytkownik innej cytryny (zadowolony) - ta marka ma dośc nędzne ASO... Pzdrw. R.B. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 60 |
Data: Styczen 09 2007 14:34:23 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: toja | Z tego co widze, wiekszosc problemow dotyczy wersji sprzed liftingu. Moze sporo poprawili i juz nie jest tak zle. 61 |
Data: Styczen 09 2007 10:41:22 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Arek M | Witam! 62 |
Data: Styczen 09 2007 11:29:51 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Bartosz Augustyniak |
Witam!Zależy kto co i kiedy lubi - kiepska dynamika (porownanie do focusa 1.6)Masa robi swoje ok 1500kg - nie ma takiej frajdy z jazdy jaką dostarczał 15 letni mercedes ce (3.2,Nie wiem jaką dostarczał nie jeździłem,ale ścigacz to to nie jest ze względu na raczej miekie zawieszenie i nie specjalnie mocny silnik - "durny" automat zmieniający biegi w najmniej odpowiednim momencieNie wiem, mam manual - głośny powyżej 150Moim zdaniem nie jest tak źle - auto ktore nadaje sie najlepiej do dostojnego wożenia tyłka w dlugiejI to się zupełnie zgadza. To jest taki zwierz autostradowy. -- Z powazaniem Bartosz Augustyniak, Lódz C5 2.0 HDi 110 KM '03 146 kkm C5 2.0 HDi 110 KM '01 147 kkm Kiedys: Xantia 1,9TD'94 w rodzinie Xantia 1.8i '93 zagazowna 63 |
Data: Styczen 09 2007 17:25:47 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Jacek Swierczek | Użytkownik "Bartosz Augustyniak" napisał w wiadomości Moj waży 1367 - masa własna- kiepska dynamika (porownanie do focusa 1.6)Masa robi swoje ok 1500kg J. -- Jacek Swierczek C5 Break 2.0 SX, bez #, Krakow On Board: GPS, GPRS, WLAN, iPod, Bluetooth 64 |
Data: Styczen 09 2007 13:41:00 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Leksem | Poprzedni C5 2.0 z manualem byl calkiem dynamiczny. 10,5 do setki to 65 |
Data: Styczen 09 2007 21:01:37 | Temat: Re: Citroen C5 ... z salonu | Autor: Tomek |
Prosze o opinie na temat citroena C5. przejechalem kilka tysiecy C5 2.2 HDI exclusive wersja 1 (skory, klima, elektryka) i mam bardzo dobre wspomnienia. Rewelacyjna wygoda, zawieszenie. Duzy i przestronny (a mam 187 cm wzrostu o 90 kg). Schowki sa, chociaz nie ma tu rewelacji. Duzy bagaznik. Wlasciciel owego egzemplarza powiedzialby Ci, ze awaryjna elektronika, parokrotnie byl w serwisie, raz tez mial regenerowane cos z zawieszeniem. Ale jego podnoszenie sie przydaje np na dziurach czy kraweznikach. Moim zdaniem warto szukac uzywki, sprawdzic ja w serwisie i juz. Rocznik 2002 wart jest teraz pewnie cos kolo 30-35 tys. Pozdrawiam |