Grupy dyskusyjne   »   Clio I - dlaczego gaśnie?

Clio I - dlaczego gaśnie?



1 Data: Listopad 22 2007 13:31:17
Temat: Clio I - dlaczego gaśnie?
Autor: Otez 

Witam.
Na wstępie - nie znam się na samochodach zbytnio ;-)
Mam taki problem - po nocy samochód odpala raczej bez większego problemu ale po 200 - 300 metrach przy zmianie biegów (wyrzuceniu na luz) obroty spadają całkowicie i silnik gaśnie. Odpala później już trochę gorzej niż za pierwszym razem. Ostatnio potrafi zgasnąć po raz drugi. Jak pojeździ i jest ciepły nie ma żadnego problemu. Co może być przyczyną?

Clio z silnikiem 1,4 benzyna - zagazowane przez poprzedniego właściciela.
Podłączony do komputera przez mechanika pokazał coś z nie tak z sondą lambda - czy to może mieć wpływ?

Myślałem, że gaśnie przy przełączaniu z benzyny na gaz ale nie - nawet przy odciętym gazie.
Dodatkowo co może być przyczyną, że czasem pedał hamulca jest piekielnie twardy?
Czy elektryk jest w stanie znaleźć jakiś upływ prądu albo coś takiego? Bo jak samochód postoi dwa dni to akumulator pod prostownik trzeba podłączać - akumulator ma 2 miesiące.

pozdrawiam
O.



2 Data: Listopad 22 2007 23:23:22
Temat: Re: Clio I - dlaczego gaśnie?
Autor: michu 

Otez pisze:

Witam.
Na wstępie - nie znam się na samochodach zbytnio ;-)
Mam taki problem - po nocy samochód odpala raczej bez większego problemu ale po 200 - 300 metrach przy zmianie biegów (wyrzuceniu na luz) obroty spadają całkowicie i silnik gaśnie. Odpala później już trochę gorzej niż za pierwszym razem. Ostatnio potrafi zgasnąć po raz drugi. Jak pojeździ


witam
ja mialem tez taki problem tylko nawet jak odpalalem to odrazu silnik gasl niewazne czy na gazie czy na paliwie przyczyna okazal sie silniczek krokowy najlepsza metoda jest jak odpalasz samochod zobaczyc czy ten silniczek sie rusza, widac go z boku przy przepustnicy pod linka od gazu jest i najlepiej zeby jedna osoba  odpalala samochod a druga w tym czasie patrzala czy silniczek sie porusza czy stoi w miejscu jezeli stoi to znaczy ze jest walniety, co do hamulcy to moze ci sie zapowietrzyly i trzeba odpowietrzyc.


--
+-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -+
|     ,,,  Pozdrawiam...michu [GG:747604] [TLEN:michuuuuuu]     |
|    (o-o)  [E-Mail:                   |
+-ooO-(_)-Ooo- [WWW]: http://www.michu.eu                       +

3 Data: Listopad 30 2007 17:37:07
Temat: Re: Clio I - dlaczego gaśnie?
Autor: kobietka 

Otez pisze:

Witam.
Na wstępie - nie znam się na samochodach zbytnio ;-)
Mam taki problem - po nocy samochód odpala raczej bez większego problemu ale po 200 - 300 metrach przy zmianie biegów (wyrzuceniu na luz) obroty spadają całkowicie i silnik gaśnie. Odpala później już trochę gorzej niż za pierwszym razem. Ostatnio potrafi zgasnąć po raz drugi. Jak pojeździ i jest ciepły nie ma żadnego problemu. Co może być przyczyną?

Clio z silnikiem 1,4 benzyna - zagazowane przez poprzedniego właściciela.
Podłączony do komputera przez mechanika pokazał coś z nie tak z sondą lambda - czy to może mieć wpływ?

Myślałem, że gaśnie przy przełączaniu z benzyny na gaz ale nie - nawet przy odciętym gazie.
Dodatkowo co może być przyczyną, że czasem pedał hamulca jest piekielnie twardy?
Czy elektryk jest w stanie znaleźć jakiś upływ prądu albo coś takiego? Bo jak samochód postoi dwa dni to akumulator pod prostownik trzeba podłączać - akumulator ma 2 miesiące.

pozdrawiam
O.
A pytałeś na http://forum.krc.cn.pl/?

--
___  --   ___
'=_\(",)/_='
   ('),,(') kobietka

4 Data: Grudzien 01 2007 03:14:02
Temat: Re: Clio I - dlaczego gaśnie?
Autor: Aniela 



Użytkownik "Otez"  napisał w wiadomości

Witam.
Na wstępie - nie znam się na samochodach zbytnio ;-)
Mam taki problem - po nocy samochód odpala raczej bez większego problemu ale po 200 - 300 metrach przy zmianie biegów (wyrzuceniu na luz) obroty spadają całkowicie i silnik gaśnie. Clio z silnikiem 1,4 benzyna
Miałam dokładnie to samo :) Też Renata 1,4 :).
Samochód generalnie odpalał bez wiekszych problemów. Raz nie zapalił po 10 minutach stania z włączonymi światłami. A przez dwa dni zaczeło się dziac dokładnie to o czym piszesz.
Wolałam nie ryzykować i wymieniłam akumulator, tym bardziej,że miał już swoje lata. I nic.  Mechanik podpiął swój akumulator i wszytko wróciło do normy. Okazało się, że mój egzemplarz był jakiś felerny. Wymieniłam i jak ręką odjął.
Pożycz może od kogoś na chwilę akumulator i sprawdź czy sytuacja się zmieni. Może i Twój jest sprawny inaczej do i przy tych temperaturach nie wyrabia?

Dodatkowo co może być przyczyną, że czasem pedał hamulca jest piekielnie twardy?
Twardy na początku jazdy czy później?
Jak na początku jazdy to płyn hamulcowy. On jest higroskopijny czyli łapie wodę. I po prostu gęstnieje przy zimnie. Jak nie był wymieniany to możesz tak mieć.
Jak w trakcie to przypuszczam, że może być serwo albo jakaś nieszczelność w układzie Ale na tym to się akurat nie znam - zapytaj mądrzejszych ;).
O.
Pozdrawiam,
--
A.

Clio I - dlaczego gaśnie?



Grupy dyskusyjne