Grupy dyskusyjne »
Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II
Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II
1 | Data: Maj 12 2010 18:59:45 |
Temat: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II | |
Autor: Zygmunt |
2 |
Data: Maj 13 2010 07:40:08 | Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II | Autor: jian | On 2010-05-12 18:59, Zygmunt wrote:
1.3MTJ jest słabym silnikiem on ma jak dobrze pamiętam 75-80 koni kiepską turbinę (lubi padać), oraz japońskie osiągi (jako takie) w pandzie i miejskim ruchu spisuje się całkiem dobrze ale auto lżejsze i mniejsze jednak w trasie już zaczynają wychodzić jego braki jeżeli chodzi o pII to proponuję jednak poszukać z silnikiem 1,9jtd 3 |
Data: Maj 13 2010 14:25:38 | Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II | Autor: JanuSz | jian pisze:
w PIIFL wyłącznie 70 KM, osiągi wskazują na więcej kiepską turbinę (lubi padać), trzeba baardzo uważać przy mrozach i ogólnie stosować się do zasad eksploatacji aut z trubiną, ale nowa można kupić za 700 zł. oraz japońskie osiągi (jako takie) ????
W punto jest inna mapa wtrysków, silnik ma znacznie większy moment w zakresie niskich obrotów (180 NM vs 140 NM), więc niezupełnie masz rację. jednak w trasie już zaczynają wychodzić jego braki zależy jaka trasa - jechałem 180 km/h (licznikowo - faktyczni pewnie ok. 170) i jeszcze miał trochę rezerwy, przy 4 osobach i bagażu. Przyspieszenie porównywalne z passatem TDI (kombi) z jedną czerwoną literą (testowane).
Będzie starsze, bo od 2003 były tylko 1,3. Mój palił zdecydowanie poniżej 4 l/100 km, nawet bywało wiosną i jesienią (bez włączania klimy, ale niezbyt zimno), że poniżej 3,5 l. Wadą była jednak zbyt głośna praca silnika (jak dla mnie) i po dłuższej trasie męczyło mnie to. Ogólnie osiągi auta zdecydowanie powyżej średniej szrotowo - niemiecko - szmelcwagenowskiej. Aha - przy zakupie przetestuj wspomaganie, czy nie sygnalizuje błędów przy szybkich skrętach na nierównej drodze. Pozdrawiam 4 |
Data: Maj 13 2010 14:57:17 | Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II | Autor: jian | On 2010-05-13 14:25, JanuSz wrote: jian pisze: bardziej niż przy normalny użytkowaniu auta z turbiną, tam jest turbina wielkości kubka
co nie zmienia faktu ze silnik jest słaby i kiepsko jedzie w porównaniu z silnikiem 1,2 8V faktycznie jedzie lepiej z 1,2 16V jadą porównywalnie plus dla 1.3 mtj za doładowanie i przebieg momentu
nie opowiadał byś bajek jeżeli chodzi o pII to proponuję jednak poszukać z silnikiem 1,9jtd jak nie wiesz to nie pisz w PIIFL czyli po 2003roku były silniki 1,9 jtd 100KM montowane w wersjach M30 czyli tak zwane HGT jtd Mój palił zdecydowanie poniżej 4 l/100 km, nawet bywało wiosną i co do spalanie to jak z gustem każdy ma inne i spalanie 4l przy prędkościach 170-180 jka piszesz powyżej zmożesz wstawić między bajki przy dynamicznej jeździe to auto pali cirka 6-7l
no powiedzmy ze silniki na pompo wtryskiwaczach mają inną kulturę pracy niż mtj Aha - przy zakupie przetestuj wspomaganie, czy nie sygnalizuje błędów 5 |
Data: Maj 13 2010 15:09:54 | Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II | Autor: krzysiek82 | jian pisze: co do spalanie to jak z gustem Dokładnie te 4 litry to spali przy delikatnej jeździe na autostradzie. -- krzysiek82 6 |
Data: Maj 13 2010 16:17:13 | Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II | Autor: JanuSz | jian pisze:
Co miałeś na myśli??
Do końca czwórki tak było. Powyżej 120 passat był lepszy.
W Polsce nie było ich w handlu - ale pewnie masz rację.
przy 170 - 180 nie miałem odwagi patrzyć na wyświetlacz :) Te 4 l przy spokojnej, ale nie mulastej jeździe - nie autostrada, trochę miasta (~30%) reszta polskie drogi. 7 |
Data: Maj 14 2010 09:30:25 | Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II | Autor: jian | On 2010-05-13 16:17, JanuSz wrote: jian pisze: to że auto przy przyspieszaniu od prędkości 100 w wzwyż nie jedzie żeby jakoś jechało musisz go ciągnąć do 4,5krpm jak już pisałem wcześniej przy normalnej jeździe czyli między 2,5krpm ido 3,5krmp przyśpieszenia są jako takie
może gość z pasata wcale nie chciał wykorzystywać pełnego przyśpieszenia swojego auta i dlatego jechałeś z nim równo z drugiej strony w trasie najważniejsza jest elastyczność(przyśpieszenia) między 80 km/h w wzwyż na 4 i 5 biegu a silnik 1,3mtj w tym temacie nie ma za dużo do powiedzenia 1,9jtd jest dużo bardziej elastyczny i ma lepsze przyśpieszenia w tym zakresie
były na zamówienia indywidualne w ofercie katalogowej przeznaczonej na polski rynek znaczy do obejrzenia w salonie masz racje nie było co nie zmienia faktu ze występował ten silnik po 2003
kwestia definicji "nie mulastej" ale to już temat na inną dyskusję 8 |
Data: Maj 13 2010 15:11:26 | Temat: Re: Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II | Autor: krzysiek82 | Zygmunt pisze:
Bardziej na twoim miejscu bym się zajął korozją, lubi atakować punta nawet te młodsze. Oględziny podłogi oraz nadkola tylnego prawego obowiązkowe. Ciąłem ostatnio mk2 2002 rok w progu już brało, nadkole także, za rok dwa zaczęłyby wyłazić okniska rdzy na zewnątrz. -- krzysiek82 |
Co sądzicie o silnikach Multi Jet 1.3 Diesel w fiacie Punto II
Galerie zdjęć
Newsletter