Grupy dyskusyjne   »   Co sadzicie o takim pojezdzie?

Co sadzicie o takim pojezdzie?



1 Data: Listopad 23 2008 11:04:28
Temat: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: jasio 

http://moto.allegro.pl/item481133481_mercedes_v_klase_2_3_tdi_ambiente.html

moim zdaniem wady:
  - stary rodzaj silnika (to jest chyba jeszcze przed CDI)
  - prawdopodobnie za slaba klima, zeby np w lecie schlodzic saly samochod...

Zalety:
  - tani w ewentualnej naprawie silnik
  - duzy samochod, ktorym mozna szybko jechac po autostradzie

Generalnie bardzo mi sie podoba.

Czy ktos wie czy te silniki CDi to ejst roznica w jakosci jazdy (moc, glosnosc)?



2 Data: Listopad 23 2008 11:17:50
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Arek M 


http://moto.allegro.pl/item481133481_mercedes_v_klase_2_3_tdi_ambiente.html

moim zdaniem wady:
 - stary rodzaj silnika (to jest chyba jeszcze przed CDI)
 - prawdopodobnie za slaba klima, zeby np w lecie schlodzic saly samochod...

dodaj:
- "żenująca" jakość blach - te auta rdzewieją na potęgę...

--
PozdrawiAM
volvo S60 D5 MY05

3 Data: Listopad 23 2008 11:18:51
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Arek M pisze:

moim zdaniem wady:
 - stary rodzaj silnika (to jest chyba jeszcze przed CDI)
 - prawdopodobnie za slaba klima, zeby np w lecie schlodzic saly samochod...

dodaj:
- "żenująca" jakość blach - te auta rdzewieją na potęgę...


dodaj:
  - kradliwe - mojemu bylemu szefowi dwa Vito ukradli

4 Data: Listopad 23 2008 11:24:08
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: J.F. 

On Sun, 23 Nov 2008 11:18:51 +0100,  Marcin J. Kowalczyk wrote:

dodaj:
 - kradliwe - mojemu bylemu szefowi dwa Vito ukradli

A placil swoim dostawcom ? :-)

J.

5 Data: Listopad 23 2008 11:37:01
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

J.F. pisze:

dodaj:
 - kradliwe - mojemu bylemu szefowi dwa Vito ukradli

A placil swoim dostawcom ? :-)

chyba tak ;)

6 Data: Listopad 23 2008 11:28:48
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: AL 

jasio pisze:

http://moto.allegro.pl/item481133481_mercedes_v_klase_2_3_tdi_ambiente.html

moim zdaniem wady:
 - stary rodzaj silnika (to jest chyba jeszcze przed CDI)
 - prawdopodobnie za slaba klima, zeby np w lecie schlodzic saly samochod...

Zalety:
 - tani w ewentualnej naprawie silnik
 - duzy samochod, ktorym mozna szybko jechac po autostradzie

Generalnie bardzo mi sie podoba.

Czy ktos wie czy te silniki CDi to ejst roznica w jakosci jazdy (moc, glosnosc)?

130kkm na 11 letnie auto (i to takie auto jak Vito)
- lampka ostrzegawcza ON

(stawiam, ze ma min. 2 razy wiecej - takiego samochodu nie kupuje sie tylko by miec na wyjazdy wakacyjne czy wikendowe)

--
pozdr
Adam (AL)
TG

7 Data: Listopad 23 2008 13:39:40
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Arek M 


Czy ktos wie czy te silniki CDi to ejst roznica w jakosci jazdy (moc, glosnosc)?

130kkm na 11 letnie auto (i to takie auto jak Vito)
- lampka ostrzegawcza ON

(stawiam, ze ma min. 2 razy wiecej - takiego samochodu nie kupuje sie tylko by miec na wyjazdy wakacyjne czy wikendowe)

A wlasnie ze w tym przypadku to mozliwe :)

Chcesz kupic duze, rodzinne auto, w ktore zapakujesz 74 osóby i 25 ton bagażu, jestes starszym niemcem (wiec raczej kupisz niemieckie auto) - jaki masz wybór? albo vito (tylko diesel) albo transporter (czy jakos tak - tez tylko diesel). Nie masz wyboru :)

--
PozdrawiAM!
volvo S60 D5 MY05

8 Data: Listopad 23 2008 21:39:49
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: marcink 

Arek M pisze:


Czy ktos wie czy te silniki CDi to ejst roznica w jakosci jazdy (moc, glosnosc)?

130kkm na 11 letnie auto (i to takie auto jak Vito)
- lampka ostrzegawcza ON

(stawiam, ze ma min. 2 razy wiecej - takiego samochodu nie kupuje sie tylko by miec na wyjazdy wakacyjne czy wikendowe)

A wlasnie ze w tym przypadku to mozliwe :)

Chcesz kupic duze, rodzinne auto, w ktore zapakujesz 74 osóby i 25 ton bagażu, jestes starszym niemcem (wiec raczej kupisz niemieckie auto) - jaki masz wybór? albo vito (tylko diesel) albo transporter (czy jakos tak - tez tylko diesel). Nie masz wyboru :)


To chyba jest żart z tą możliwości aby ten samochód miał 130kkm chyba ktoś zapomniał dopisać z przodu jedynki.

9 Data: Listopad 23 2008 21:54:05
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: The_EaGle 

AL pisze:

130kkm na 11 letnie auto (i to takie auto jak Vito)
- lampka ostrzegawcza ON

(stawiam, ze ma min. 2 razy wiecej - takiego samochodu nie kupuje sie tylko by miec na wyjazdy wakacyjne czy wikendowe)

Vito diesel 130kkm? :) ROTFL. Bliżej mu 400tys km



--
Pozdrawiam
Rafał

10 Data: Listopad 23 2008 11:22:57
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

jasio pisze:

http://moto.allegro.pl/item481133481_mercedes_v_klase_2_3_tdi_ambiente.html

moim zdaniem wady:
 - stary rodzaj silnika (to jest chyba jeszcze przed CDI)

Vito/Viano byly chyba tylko CDI. TDI na 99% to nie jest, bo TDi jest znakiem towarowym koncernu VW

11 Data: Listopad 23 2008 13:51:05
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Cut 

Marcin J. Kowalczyk pisze:

jasio pisze:


Vito/Viano byly chyba tylko CDI. TDI na 99% to nie jest, bo TDi jest znakiem towarowym koncernu VW

Mercedes VITO 2.3TD nawet obok CDI nie stał ;p

12 Data: Listopad 23 2008 11:58:49
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Brzezi 

nie, 23 lis 2008 o 11:04 GMT, jasio napisał(a):

http://moto.allegro.pl/item481133481_mercedes_v_klase_2_3_tdi_ambiente.html

moim zdaniem wady:
  - stary rodzaj silnika (to jest chyba jeszcze przed CDI)

Jezdzilem takim, a wlasciwie jechalem ponad 1000km do Chorwacji i
spowrotem.
Silnik wolno sie rozpedza, ale dajerade, przy 140kmh chyba bylo 3krpm, pali
9/100

Ale na wolne rozpedzanie trzeba brac poprawke ze byl zapakowany na full :),
6 osob plus kazy mial bagaze :)

  - prawdopodobnie za slaba klima, zeby np w lecie schlodzic saly
samochod...

Z tym nie bylo najmniejszego problemu, wentylacja jest rozprowadzona po
calym samochodzie, nawet z tylu

Zalety:
  - tani w ewentualnej naprawie silnik

tego nie wiem

  - duzy samochod, ktorym mozna szybko jechac po autostradzie

To zdecydowanie tak, bardzo wygodnie, zawieszenie pneumatyczne na prawde
pozezja....

Wczesniej jechalem Autokarem do wloch przez 23h, i bylem jak wrak po
dojechaniu na miejsce, nogi bolaly masakrycznie, nie bylo miejsca w
autokarze mimo ze to byl bardzo dobry autokar, po 20h w takim Vito bylem
oczywiscie trocheni niewyspany, ale zero problemow z bolacymi nogami itp

Generalnie bardzo mi sie podoba.

Jak wracalismy z chorwacji, to kumpel, wlasciciel, zasiadl za kierownica, i
prowadzil cala droge, chyba ok 1400 czy 1600km, juz nie pamietam, ponad 17h
jazdy, jeszcze na koncu porozwozil ludzi po warszawie...
Naprawde komfortowy samochod

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][  brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111            ][   11:53:06 up 11 days, 23:14,  4 users,   ]
[ LinuxUser: #249916             ][   load average: 0.31, 0.29, 0.27          ]

13 Data: Listopad 23 2008 13:40:46
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: jasio 

nareszcie jakas opinia czlowieka, co mial stycznosc...

to na pewno byl ten 2,3 TD?
Mozesz tego swojego kumpla zapytac co uwaza na temat tego samochodu?

14 Data: Listopad 23 2008 15:31:37
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Brzezi 

nie, 23 lis 2008 o 13:40 GMT, jasio napisał(a):

nareszcie jakas opinia czlowieka, co mial stycznosc...
to na pewno byl ten 2,3 TD?

Silnik nie pamietam dokladnie jaki, chyba 2.2, chyba CDI, 130 czy 140KM
mial

Mozesz tego swojego kumpla zapytac co uwaza na temat tego samochodu?

Ma go juz jakis czas, ma tez roczna czy dwuletnia C220 170KM, ale jak mowi
C klasse jest dla niego za male :) i z tego co widze, to jezdzi wszedzie
tylko tym vito, przedeszwszystkim dla tego ze komfortowe zawieszenie, i
dwa ze po miescie automat jest bardzo wygodny


Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][  brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111            ][   15:29:00 up 12 days,  2:50,  4 users,   ]
[ LinuxUser: #249916             ][   load average: 0.20, 0.31, 0.35          ]

15 Data: Listopad 23 2008 12:32:19
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Maciek "Sołtys" 

jasio pisze:

http://moto.allegro.pl/item481133481_mercedes_v_klase_2_3_tdi_ambiente.html

moim zdaniem wady:
 - stary rodzaj silnika (to jest chyba jeszcze przed CDI)
 - prawdopodobnie za slaba klima, zeby np w lecie schlodzic saly samochod...

Zalety:
 - tani w ewentualnej naprawie silnik
 - duzy samochod, ktorym mozna szybko jechac po autostradzie

Generalnie bardzo mi sie podoba.

Czy ktos wie czy te silniki CDi to ejst roznica w jakosci jazdy (moc, glosnosc)?

dodam prowadzenie jak taczki - zawieszenie jak z dostawczaka - dużo gorzej niż na przykład analogiczny VW Multivan

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

16 Data: Listopad 23 2008 12:33:08
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Brzezi 

nie, 23 lis 2008 o 12:32 GMT, Maciek "Sołtys" napisał(a):

dodam prowadzenie jak taczki - zawieszenie jak z dostawczaka - dużo gorzej
niż na przykład analogiczny VW Multivan

A multivan mial pneumatyka?

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][  brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111            ][   12:32:48 up 11 days, 23:54,  4 users,   ]
[ LinuxUser: #249916             ][   load average: 0.37, 0.36, 0.36          ]

17 Data: Listopad 23 2008 21:58:11
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: The_EaGle 

Maciek "Sołtys" pisze:

dodam prowadzenie jak taczki - zawieszenie jak z dostawczaka

Zawieszenie w tym samochodzie jest inne niż w typowym VITO ten samochod to VIANO a nie vito. Piszesz bzdury jak potłuczony.

- dużo
gorzej niż na przykład analogiczny VW Multivan

że co? ;))))





--
Pozdrawiam
Rafał

18 Data: Listopad 23 2008 12:40:40
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "jasio"  napisał w wiadomości

http://moto.allegro.pl/item481133481_mercedes_v_klase_2_3_tdi_ambiente.html

moim zdaniem wady:
 - stary rodzaj silnika (to jest chyba jeszcze przed CDI)
 - prawdopodobnie za slaba klima, zeby np w lecie schlodzic saly samochod...

Zalety:
 - tani w ewentualnej naprawie silnik
 - duzy samochod, ktorym mozna szybko jechac po autostradzie

Generalnie bardzo mi sie podoba.

Czy ktos wie czy te silniki CDi to ejst roznica w jakosci jazdy (moc, glosnosc)?

    Ja wiem ze mam zboczenie ale w takiej wersji to ewentualnie jakis VW Caravelle :P, tylko cos mi sie wydaje ze bedzie nieco drozszy.

ot pierwszy z brzegu
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6266856

Ewentualnie te uchodzily za dosc dobre
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7017136

Nie wiem jakie masz wyznaczniki ale to tez jest 7 osobowe np
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6960603

No i moze Espace jeszcze zostaje.


PZDr
Adam

19 Data: Listopad 23 2008 13:12:55
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Brzezi 

nie, 23 lis 2008 o 12:40 GMT, Adam Szewczak napisał(a):

    Ja wiem ze mam zboczenie ale w takiej wersji to ewentualnie jakis VW
Caravelle :P, tylko cos mi sie wydaje ze bedzie nieco drozszy.

ot pierwszy z brzegu
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6266856

Jakos kiepsko to wyglada, jakby mniej miejsca niz w vito, siedzenia tylem
do przodu? chyba tylko dlatego ze wlasnie miejsca zabraklo, nie chcialbym
tak jechac w jakad dluzsza podroz

Ewentualnie te uchodzily za dosc dobre
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7017136

To jeszcze wmiare fajnie wyglada :)

Nie wiem jakie masz wyznaczniki ale to tez jest 7 osobowe np
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6960603

To to juz porazka, 3 osoby w rzedzie? a gdzie komfort? nie widze jako
konkureta dla vito

To jest minivan, a nie van...

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][  brzezi:~# uptime                         ]
[       Ekg: #3781111            ][   13:11:14 up 12 days, 32 min,  4 users,  ]
[ LinuxUser: #249916             ][   load average: 0.48, 0.49, 0.43          ]

20 Data: Listopad 23 2008 14:05:43
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Adam Szewczak 


Użytkownik "Brzezi"  napisał w wiadomości

nie, 23 lis 2008 o 12:40 GMT, Adam Szewczak napisał(a):

    Ja wiem ze mam zboczenie ale w takiej wersji to ewentualnie jakis VW
Caravelle :P, tylko cos mi sie wydaje ze bedzie nieco drozszy.

ot pierwszy z brzegu
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6266856

Jakos kiepsko to wyglada, jakby mniej miejsca niz w vito, siedzenia tylem
do przodu? chyba tylko dlatego ze wlasnie miejsca zabraklo, nie chcialbym
tak jechac w jakad dluzsza podroz


    Fakt ze to Multivan bo w caravelle sa normalnie siedzenia. Ja w swoim fakt mam tak siedzenia i musi tam jechac ktos kto niema choroby lokomocyjnej ;P

PZDr
Adam

21 Data: Listopad 23 2008 13:57:42
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Cut 

jasio pisze:

http://moto.allegro.pl/item481133481_mercedes_v_klase_2_3_tdi_ambiente.html

moim zdaniem wady:
 - stary rodzaj silnika (to jest chyba jeszcze przed CDI)
 - prawdopodobnie za slaba klima, zeby np w lecie schlodzic saly samochod...


- Tak jak A klasa to nie mercedes (napęd na przód, poprzeczny)
- Zawieszenie dostawczaka
- Głośny w kabinie
- Jazda na autostradach przy większych prędkościach męczy (przynajmniej mnie)


Zalety:
 - tani w ewentualnej naprawie silnik
 - duzy samochod, ktorym mozna szybko jechac po autostradzie

Generalnie bardzo mi sie podoba.

Czy ktos wie czy te silniki CDi to ejst roznica w jakosci jazdy (moc, glosnosc)?

Całkiem inna bajka. Kultura pracy CDI jest większa, spalanie mniejsze i osiągi lepsze.

Choć moim zdaniem silnik CDI z 4 cylindrami pracuje znacznie gorzej niż 5,6,8 cycków w CDI ;p

22 Data: Listopad 23 2008 14:10:17
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: jasio 


- Tak jak A klasa to nie mercedes (napęd na przód, poprzeczny)

Tego, powiem szczerze, nie rozumie...
Co tu ma A klasa>

- Zawieszenie dostawczaka

No a jakie ma być? Carrery?
Ma byc trwałe.

- Głośny w kabinie
- Jazda na autostradach przy większych prędkościach męczy (przynajmniej mnie)

Jedziles tym 2,3 TD?



Całkiem inna bajka. Kultura pracy CDI jest większa, spalanie mniejsze i osiągi lepsze.

Mowisz, ze masz porownanie miedzy TDI i CDI i CDI jest lepsze.
Poza tym jezdziles V-klasa, a nie wersja ciezarowa, tak?

Choć moim zdaniem silnik CDI z 4 cylindrami pracuje znacznie gorzej niż 5,6,8 cycków w CDI ;p

To chyba oczywiste.

23 Data: Listopad 23 2008 14:25:57
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Cut 

jasio pisze:


- Tak jak A klasa to nie mercedes (napęd na przód, poprzeczny)

Tego, powiem szczerze, nie rozumie...
Co tu ma A klasa>

We wszystkich Mercedes jest silnik umieszczony wzdłuż oraz napęd na tył (ew. 4Matic). W Vito 1 jak i w A klasie jest silnik poprzeczny z napędem na przód. Niby szczegół, a jednak ;p


- Zawieszenie dostawczaka

No a jakie ma być? Carrery?
Ma byc trwałe.

Jak lubisz jeździć autami które uchodzą za osobowe z zawieszeniem wozu drabiniastego to ok.


- Głośny w kabinie
- Jazda na autostradach przy większych prędkościach męczy (przynajmniej mnie)

Jedziles tym 2,3 TD?

Tak, Jeździłem Vito 2,3TD i Vito2 111CDI (2.2CDI)



Całkiem inna bajka. Kultura pracy CDI jest większa, spalanie mniejsze i osiągi lepsze.

Mowisz, ze masz porownanie miedzy TDI i CDI i CDI jest lepsze.
Poza tym jezdziles V-klasa, a nie wersja ciezarowa, tak?

Mam porównanie między silnikami 2.3TD, 2.2CDI i 2.7CDI (5 cylindrów)
Jeździłem wersją osobową VITO. Mercedes nigdy nie montował silników TDI!


Choć moim zdaniem silnik CDI z 4 cylindrami pracuje znacznie gorzej niż 5,6,8 cycków w CDI ;p

To chyba oczywiste.

TAK :)


PS. Moje komentarze są subiektywne i mogą się różnić od opinani innych użytkowników.

24 Data: Listopad 23 2008 15:35:10
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: Brzezi 

nie, 23 lis 2008 o 13:57 GMT, Cut napisał(a):

- Zawieszenie dostawczaka

Nie sylaszalem jeszcze zeby w dostawczakach montowali pneumatyczne
zawieszenie z regulacja wysokosci

- Głośny w kabinie

bez przesady

- Jazda na autostradach przy większych prędkościach męczy (przynajmniej
mnie)

no ja podalem juz w tym watku kontrargument, kumpel prawie 20h jazdy,
prawie 1600KM za jednym razem, i byl bardzo przytomny jeszcze :)

Pozdrawiam
Brzezi
--
[    E-mail:  ][  Those who can, do; those who can't,      ]
[       Ekg: #3781111            ][  write.                                   ]
[ LinuxUser: #249916             ][  Those who can't write work for the Bell  ]
                                  [  Labs Record.                             ]

25 Data: Listopad 23 2008 22:01:47
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: The_EaGle 

jasio pisze:

http://moto.allegro.pl/item481133481_mercedes_v_klase_2_3_tdi_ambiente.html

moim zdaniem wady:
 - stary rodzaj silnika (to jest chyba jeszcze przed CDI)
 - prawdopodobnie za slaba klima, zeby np w lecie schlodzic saly samochod...

Zalety:
 - tani w ewentualnej naprawie silnik
 - duzy samochod, ktorym mozna szybko jechac po autostradzie

Generalnie bardzo mi sie podoba.

Czy ktos wie czy te silniki CDi to ejst roznica w jakosci jazdy (moc, glosnosc)?

Jeździłem inna wersja 280 VR6 - silnik z VW golfa VR6. Takie wersje również były tego merca. Baaardzo wygodny samochód. Zupełnie inaczej sie   prowadzi niż typowy VAN. Jechaliśmy na Słowacje i po Słowacji z nartami.
Swietny samochód na wyjazdy. Na co dzień wersja diesel bo benzyna spalała nam 15 l na 100km.

--
Pozdrawiam
Rafał

26 Data: Listopad 23 2008 23:47:33
Temat: Re: Co sadzicie o takim pojezdzie?
Autor: jasio 

Czy ktos w ogole wie ile takie Vito 112 CDI ma predkosci maksymalnej.
Bo pamietam statre 2,3 TDI (98 KM?) i lecialem tym bez problemu prawie 170 km/h
A 112 choc mocniejsza jedzie ponoc max 162!
Ktos wie jak to w praktyce wyglada?

Co sadzicie o takim pojezdzie?



Grupy dyskusyjne