Uzytkownik "Michal Jankowski" napisal w
wiadomosci
1. Zalozyc zapas, kupic nowa opone i wozic jako zapas - jezdzimy
na
oponach o roznym stopniu zuzycia
2. Zalozyc zapas i dokupic do niego identyczna opone, jako zapas
wozic
opone czesciowo zuzyta - jezdzimy na oponach z innej serii
produkyjnej...
3. Kupic dwie nowe opony i zalozyc, jako zapas wozic stary
nieuzywany
zapas.
Co kto lubi i na co go stac :-)
Drobna roznica w oponach na tylnej nienapedzanej osi nie ma zadnego
znaczenia praktycznego.
Osobiscie sugerowalbym 2 - o ile da sie dokupic identyczna opone,
to im wczesniej tym latwiej i lepiej.
J.
3 |
Data: Listopad 25 2008 17:22:01 |
Temat: Re: Co sie powinno zrobic, jak opone szlag trafi? |
Autor: Cyneq |
Michal Jankowski pisze:
1. Zalozyc zapas, kupic nowa opone i wozic jako zapas - jezdzimy na
oponach o roznym stopniu zuzycia
2. Zalozyc zapas i dokupic do niego identyczna opone, jako zapas wozic
opone czesciowo zuzyta - jezdzimy na oponach z innej serii
produkyjnej...
3. Kupic dwie nowe opony i zalozyc, jako zapas wozic stary nieuzywany
zapas.
Najlepsza jest opcja 3 oczywiście, aczkolwiek dobrym i bezpiecznym w 99% rozwiązaniem jest 2. Różnica w serii produkcyjnej ma raczej znikomy wpływ na prowadzenie pojazdu (powinno być wzorowe przynajmniej na poczatku), może jednak powodować nierownomierne zuzycie obu opon, więc np po dwóch sezonach czeka Cie wyrzecenie obu opon :)
--
Cyneq
4 |
Data: Listopad 25 2008 21:33:05 | Temat: Re: Co sie powinno zrobic, jak opone szlag trafi? | Autor: Axel |
"Michal Jankowski" wrote in message
4. Inaczej?
W takiej sytuacji kilka lat temu kupilem 4 gumy, a stare wywalilem - ale fabryczne Dunlopy byly po prostu kiepskie.
3. Kupic dwie nowe opony i zalozyc, jako zapas wozic stary nieuzywany
zapas.
To rozwiazanie wydaje mi sie najsensowniejsze i najbezpieczniejsze. Pozostale opcje sa dobre, jesli opony nie sa stare, ani mocno zuzyte, ale po 2-3 latach i kilkudziesieciu tys. km juz raczej nie jest najlepsze rozwiazanie.
--
Axel
| |