Grupy dyskusyjne   »   Co to jest

Co to jest



1 Data: Listopad 22 2006 16:59:45
Temat: Co to jest
Autor: PJ 

Takie coś w moim starym passacie rocznik 1986 (najlepszy rocznik na passaty)
Silnik diesla, potęga mocy - 1.6 :-)
No i właśnie zagadkowe urządzonko w postaci cięgła pod kierownicą - takie
rozruchowe coś a'la ssanie w benzynie.
No i urządzenie to działa - bez niego po uruchomieniu silnik dostaje
parkinsona (jak jest chłodno), jak się cięgło wyciągnie to jest miodzio.
Tyle tylko że z moich obserwacji wynika, że wyciągniecie tego urządzenia
nijak nie wpływa na zużycie ropy. Wiele razy zapomniałem owo cięgło wcisnąć
i przejechałem spooore ilości kilometrów. Wynik pod dystrybutorem zawsze ten
sam: od 5,1 do 5,4 (minimum przez ponad rok to 4,8 a max - 5,6) dodatkowo
bez względu na to czy to trasa czy miasto. Jeśli to urządzenie faktycznie
nie wpływa na ilość zużywanego paliwa to czemu nie jest po prostu na stałe
włączone?

pzdr

PJ



2 Data: Listopad 22 2006 17:43:07
Temat: Re: Co to jest
Autor: Adrian 

strzelam
 uwazam ze to moze byc tak zaciagasz na zimno silnik dostaje wieksza dawke
paliwa a jak sie podgrzeje to odcina sam ta dodatkowa dawke dlatego moze
palic tyle samo

3 Data: Listopad 22 2006 17:52:14
Temat: Re: Co to jest
Autor: MarcinJM 

PJ napisał(a):

Takie coś w moim starym passacie rocznik 1986 (najlepszy rocznik na passaty)
Silnik diesla, potęga mocy - 1.6 :-)
No i właśnie zagadkowe urządzonko w postaci cięgła pod kierownicą - takie rozruchowe coś a'la ssanie w benzynie.
No i urządzenie to działa - bez niego po uruchomieniu silnik dostaje parkinsona (jak jest chłodno), jak się cięgło wyciągnie to jest miodzio. Tyle tylko że z moich obserwacji wynika, że wyciągniecie tego urządzenia nijak nie wpływa na zużycie ropy. Wiele razy zapomniałem owo cięgło wcisnąć i przejechałem spooore ilości kilometrów. Wynik pod dystrybutorem zawsze ten sam: od 5,1 do 5,4 (minimum przez ponad rok to 4,8 a max - 5,6) dodatkowo bez względu na to czy to trasa czy miasto. Jeśli to urządzenie faktycznie nie wpływa na ilość zużywanego paliwa to czemu nie jest po prostu na stałe włączone?

To dodaje troche gazu. Jednakowy efekt osiagniesz wciskajac nieco pedal.
W dieslu nie ma pojecia "bogatsza mieszanka".
Przynajmniej tak bylo w Patrolu...
:)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm

4 Data: Listopad 22 2006 17:52:55
Temat: Re: Co to jest
Autor: Yrek 


Takie coś w moim starym passacie rocznik 1986 (najlepszy rocznik na
passaty)
Silnik diesla, potęga mocy - 1.6 :-)
No i właśnie zagadkowe urządzonko w postaci cięgła pod kierownicą - takie
rozruchowe coś a'la ssanie w benzynie.

przyspieszacz zapłonu

Pozdrawiam!

5 Data: Listopad 22 2006 18:24:47
Temat: Re: Co to jest
Autor: MAYDAY 

Yrek napisał(a):

przyspieszacz zapłonu

Pozdrawiam!

w dieslu?

6 Data: Listopad 22 2006 18:53:52
Temat: Re: Co to jest
Autor: V-Tec 

MAYDAY napisał(a):

Yrek napisał(a):

przyspieszacz zapłonu

Pozdrawiam!

w dieslu?

o ile wiem to to jest wyprzedzenie "zapłonu", czyli wtrysku. Przydatne, gdy silnik jest zimny :)

--
pozdr,
W.

7 Data: Listopad 22 2006 19:56:52
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wojtek Borczyk 

On Wed, 22 Nov 2006 18:24:47 +0100
MAYDAY  napisał(a):

Yrek napisał(a):
> przyspieszacz zapłonu
w dieslu?

Naprawdę nie słyszałeś o tym, że w dieslach (przynajmniej tych starszej
generacji) też się "zapłon" reguluje? W takim razie serdecznie polecam
chociażby lekturę pewnego posta Macieja Darochy:


;-))))

Pozdrawiam :)

W.

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr:   ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:  (+4861)8292776,
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori

8 Data: Listopad 22 2006 20:40:30
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wlodek 

No i właśnie zagadkowe urządzonko w postaci cięgła pod kierownicą -
takie rozruchowe coś a'la ssanie w benzynie.

przyspieszacz zapłonu


jak w traktorze :)

W.

9 Data: Listopad 22 2006 22:48:30
Temat: Re: Co to jest
Autor: Yrek 



> przyspieszacz zapłonu
>

jak w traktorze :)

dokładnie taki :)

10 Data: Listopad 22 2006 18:21:29
Temat: Re: Co to jest
Autor: Marek P. 

No i urządzenie to działa - bez niego po uruchomieniu silnik dostaje
parkinsona (jak jest chłodno), jak się cięgło wyciągnie to jest
miodzio.

Odprężnik czy jak to się nazywa. W C-330 jest coś takiego i podobno otwiera
obieg powietrz sprzed filtra. Ale do końce nie jestem pewien.
--
Pozdr

Marek P.
Mazda 323 2,0 DiTD + President Herbert ASC + AT-1700
Mitsubishi Lancer 1,5 GLXi PMS + President Herbert ASC + AT-71
Inne służbowe + President Herbert ASC + AT-1700

11 Data: Listopad 22 2006 20:05:55
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wojtek Borczyk 

On Wed, 22 Nov 2006 18:21:29 +0100
"Marek P."  napisał(a):

Odprężnik czy jak to się nazywa. W C-330 jest coś takiego i podobno
otwiera obieg powietrz sprzed filtra. Ale do końce nie jestem pewien.

Oj, chyba naprawdę dość mocno nie jesteś pewien.... :) Odprężnik służył
do zmniejszania (z reguły wręcz do zera) ciśnienia sprężania w
cylindrach i zdecydowanie nie byłby pomocny przy rozruchu diesla w
niskiej temperaturze... ;-))

Pozdrawiam :)

W.

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr:   ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:  (+4861)8292776,
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori

12 Data: Listopad 22 2006 20:33:15
Temat: Re: Co to jest
Autor: blyskacz 

cylindrach i zdecydowanie nie byłby pomocny przy rozruchu diesla w
niskiej temperaturze... ;-))
zalezy jak na to spojrzec... wlaczenie odpreznika podczas pierwszego obrotu
walu ulatwia sprawe rozrusznikowi, a wiadomo, ze pierwszy obrot  najtrudniejszy ;)

pozdrawiam Blyskacz

--
Volvo 850 2.5 20V 170KM 96'  LPG :-)

13 Data: Listopad 22 2006 20:47:23
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wlodek 

cylindrach i zdecydowanie nie byłby pomocny przy rozruchu diesla w
niskiej temperaturze... ;-))
zalezy jak na to spojrzec... wlaczenie odpreznika podczas pierwszego
obrotu walu ulatwia sprawe rozrusznikowi, a wiadomo, ze pierwszy obrot
najtrudniejszy ;)

no i wlasnie tak to sie robi jak jest np. aku slaby.
Wajcha w gore, rozped, wajcha w dol :) i moze odpali.
Niektorzy - zeby ulatwic rozruch - podstawiaja maszynke
do grzania pod miske olejowa albo stosuja sztuczne
oddychanie za pomoca podpalonej szmaty podanej na wlot
powietrza :)

W.

14 Data: Listopad 22 2006 20:56:30
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wojtek Borczyk 

On Wed, 22 Nov 2006 20:47:23 +0100
"Wlodek"  napisał(a):

no i wlasnie tak to sie robi jak jest np. aku slaby.
Wajcha w gore, rozped, wajcha w dol :)

W "Ursusie C-45" wyglądało to jeszcze bardziej "malowniczo" :)

 albo stosuja sztuczne  oddychanie za pomoca podpalonej szmaty
podanej na wlot powietrza :)

Ten "patent" sprawdza sie tylko w przypadku diesli z wtryskiem
bezpośrednim, w dieslach z komora wstępną raczej nie ma szans... :)

Pozdrawiam :)

W.

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr:   ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:  (+4861)8292776,
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori

15 Data: Listopad 22 2006 20:48:52
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wojtek Borczyk 

On Wed, 22 Nov 2006 20:33:15 +0100
blyskacz  napisał(a):

zalezy jak na to spojrzec... wlaczenie odpreznika podczas pierwszego
obrotu walu ulatwia sprawe rozrusznikowi, a wiadomo, ze pierwszy
obrot najtrudniejszy ;)

No to też fakt - w końcu wiele starych motocykli uruchamiało się
używając odprężnika przy ustawianiu tłoka w odpowiedniej
pozycji ;)))

Pozdrawiam :)

W.

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr:   ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:  (+4861)8292776,
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori

16 Data: Listopad 23 2006 00:49:35
Temat: Re: Co to jest
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Wojtek,

Wednesday, November 22, 2006, 8:05:55 PM, you wrote:

Odprężnik czy jak to się nazywa. W C-330 jest coś takiego i podobno
otwiera obieg powietrz sprzed filtra. Ale do końce nie jestem pewien.
Oj, chyba naprawdę dość mocno nie jesteś pewien.... :) Odprężnik służył
do zmniejszania (z reguły wręcz do zera) ciśnienia sprężania w
cylindrach i zdecydowanie nie byłby pomocny przy rozruchu diesla w
niskiej temperaturze... ;-))

A to nie działa przypadkiem w ten sposób, że z otwartym odprężnikiem
rozrusznik jest w stanie rozkręcić silnik do wyższych obrotów i dzięki
temu jest ułatwiony rozruch - oczywiście po zamknięciu odprężnika...

--
Best regards,
 RoMan                           

17 Data: Listopad 23 2006 07:13:49
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wojtek Borczyk 

On Thu, 23 Nov 2006 00:49:35 +0100
RoMan Mandziejewicz  napisał(a):

A to nie działa przypadkiem w ten sposób, że z otwartym odprężnikiem
rozrusznik jest w stanie rozkręcić silnik do wyższych obrotów i dzięki
temu jest ułatwiony rozruch - oczywiście po zamknięciu odprężnika...

W traktorze - owszem, tak. W samochodowym, szybkoobrotowym
dieslu - zdecydowanie nie! :)

Pozdrawiam :)

W.

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr:   ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:  (+4861)8292776,
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori

18 Data: Listopad 23 2006 14:02:19
Temat: Re: Co to jest
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Wojtek,

Thursday, November 23, 2006, 7:13:49 AM, you wrote:

A to nie działa przypadkiem w ten sposób, że z otwartym odprężnikiem
rozrusznik jest w stanie rozkręcić silnik do wyższych obrotów i dzięki
temu jest ułatwiony rozruch - oczywiście po zamknięciu odprężnika...
W traktorze - owszem, tak.

Ale pisane było właśnie o traktorze...

W samochodowym, szybkoobrotowym dieslu - zdecydowanie nie! :)

Samochodowy, szybkoobrotowy diesel (co za oksymoron!) i odpowietrznik?
To chyba tylko jakiś poważny terenowy i nie tyle odpowietrznik co
raczej "odwodnik" po dostaniu sie wody do dolotu...

--
Best regards,
 RoMan                           

19 Data: Listopad 24 2006 00:04:42
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wojtek Borczyk 

On Thu, 23 Nov 2006 14:02:19 +0100
RoMan Mandziejewicz  napisał(a):

> W traktorze - owszem, tak.
Ale pisane było właśnie o traktorze...

O ile pamiętam,  to wątek zaczął się od pytania o cięgno zmiany kąta
wyprzedzenia wtrysku w "Passacie B2" 1.6D ? :)))

Pozdrawiam :)

W.

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr:   ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:  (+4861)8292776,
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori

20 Data: Listopad 24 2006 00:59:07
Temat: Re: Co to jest
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Wojtek,

Friday, November 24, 2006, 12:04:42 AM, you wrote:

W traktorze - owszem, tak.
Ale pisane było właśnie o traktorze...
O ile pamiętam,  to wątek zaczął się od pytania o cięgno zmiany kąta
wyprzedzenia wtrysku w "Passacie B2" 1.6D ? :)))

I w Passacie B2 1.6D masz odpowietrzniki?

--
Best regards,
 RoMan                           

21 Data: Listopad 24 2006 02:05:23
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wojtek Borczyk 

On Fri, 24 Nov 2006 00:59:07 +0100
RoMan Mandziejewicz  napisał(a):

Hello Wojtek,

Friday, November 24, 2006, 12:04:42 AM, you wrote:

>>> W traktorze - owszem, tak.
>> Ale pisane było właśnie o traktorze...
> O ile pamiętam,  to wątek zaczął się od pytania o cięgno zmiany kąta
> wyprzedzenia wtrysku w "Passacie B2" 1.6D ? :)))

I w Passacie B2 1.6D masz odpowietrzniki?

Roman, ja Cię bardzo przepraszam, ale czy Ty może piłeś coś dzisiaj? ;-)
Przeczytaj, proszę,  _dokładnie_ wszystko to, co napisałem w tym wątku,
a dopiero po tym komentuj...

Pozdrawiam :)

W.

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr:   ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:  (+4861)8292776,
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori

22 Data: Listopad 24 2006 02:13:32
Temat: Re: Co to jest
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Wojtek,

Friday, November 24, 2006, 2:05:23 AM, you wrote:

W traktorze - owszem, tak.
Ale pisane było właśnie o traktorze...
O ile pamiętam,  to wątek zaczął się od pytania o cięgno zmiany kąta
wyprzedzenia wtrysku w "Passacie B2" 1.6D ? :)))
I w Passacie B2 1.6D masz odpowietrzniki?
Roman, ja Cię bardzo przepraszam, ale czy Ty może piłeś coś dzisiaj? ;-)
Przeczytaj, proszę,  _dokładnie_ wszystko to, co napisałem w tym wątku,
a dopiero po tym komentuj...

Ależ czytam - watek _w_ _tej_ _gałęzi_ zdryfował w stronę odprężników
i wyskoczyłeś z odprężnikiem do wysokoobrotowego diesla (denerwuje
mnie ten oksymoron).

--
Best regards,
 RoMan                           

23 Data: Listopad 24 2006 02:33:14
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wojtek Borczyk 

On Fri, 24 Nov 2006 02:13:32 +0100
RoMan Mandziejewicz  napisał(a):

Ależ czytam - watek _w_ _tej_ _gałęzi_ zdryfował w stronę odprężników
i wyskoczyłeś z odprężnikiem do wysokoobrotowego diesla (denerwuje
mnie ten oksymoron).

Zdefiniuj może najpierw, co jest dale Ciebie tym "oksymoronem" - bo
chyba nie chcesz porównywać silnika traktora, którego silnik kręci się
z prędkością jakichś kilkuset obrotów na minutę z silnikiem osobowego
diesla, który kręci się z prędkością o rząd wielkości większą? :)

No i gwoli ścisłości, to nie ja "wyskoczyłem z odprężnikiem do
wysokoobrotowego diesla" - ja jedynie potwierdziłem absurdalność czegoś
takiego :)

W.

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr:   ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:  (+4861)8292776,
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori

24 Data: Listopad 24 2006 02:52:44
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wlodek 

Ależ czytam - watek _w_ _tej_ _gałęzi_ zdryfował w stronę odprężników
i wyskoczyłeś z odprężnikiem do wysokoobrotowego diesla (denerwuje
mnie ten oksymoron).

Zdefiniuj może najpierw, co jest dale Ciebie tym "oksymoronem" - bo
chyba nie chcesz porównywać silnika traktora, którego silnik kręci się
z prędkością jakichś kilkuset obrotów na minutę

eee tam, pamietam jak jako dzieciak razem z kumplem
podjaralismy sie bo jakis traktor mial 2400 na liczniku
a w widywanych samochodach bylo ponizej 200.

z silnikiem osobowego
diesla, który kręci się z prędkością o rząd wielkości większą? :)

nie o rzad tylko 2x

No i gwoli ścisłości, to nie ja "wyskoczyłem z odprężnikiem do
wysokoobrotowego diesla" - ja jedynie potwierdziłem absurdalność
czegoś takiego :)

pssss, psssss, pssss ;)

W.

25 Data: Listopad 24 2006 08:08:52
Temat: Re: Co to jest
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 24 Nov 2006 02:13:32 +0100, RoMan Mandziejewicz
 wrote:

wysokoobrotowego diesla (denerwuje
mnie ten oksymoron).

 Wg książkowej definicji (niekoniecznie mam na myśli serię
 ,,poczytaj mi mamo''), wszystko co się kręci w tysiącach
 obrotów, jest szybkoobrotowe.

 Bo wiesz, na drugim biegunie są silniki okrętowe i
 przemysłowe i Twoje tupanie nóżką świata nie zmieni...

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
klubsubaru.pl  uratuj stratopoloneza: http://www.stratopolonez.pl
List otwarty przeciwko DRM:             http://list.7thguard.net/

26 Data: Listopad 22 2006 19:50:42
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wojtek Borczyk 

On Wed, 22 Nov 2006 16:59:45 +0100
"PJ"  napisał(a):

Takie coś w moim starym passacie rocznik 1986 (najlepszy rocznik na
passaty) Silnik diesla, potęga mocy - 1.6 :-)

"Witamy w klubie" :))

No i właśnie zagadkowe urządzonko w postaci cięgła pod kierownicą -
takie rozruchowe coś a'la ssanie w benzynie.

To "ustrojstwo" jest połączone linką z pompą wtryskową i zmienia kąt
wyprzedzenia wtrysku (dokładnie tak jak piszesz jest to w pewnym sensie
odpowiednik "ssania" w benzyniakach, ułatwiający rozruch zimnego
silnika) :)

Pozdrawiam :)

W. (VW Passat 1.6D '85)

--
Wojciech Borczyk, Astronomical Observatory of Adam Mickiewicz University
addr:   ul. Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND
phone:  (+4861)8292776,
http://moon.astro.amu.edu.pl/bori

27 Data: Listopad 23 2006 12:21:03
Temat: Re: Co to jest
Autor: PJ 

To "ustrojstwo" jest połączone linką z pompą wtryskową i zmienia kąt
wyprzedzenia wtrysku (dokładnie tak jak piszesz jest to w pewnym sensie
odpowiednik "ssania" w benzyniakach, ułatwiający rozruch zimnego
silnika) :)

No witam.
Ja się tak domyślam tylko mnie intryguje, czemu to nie ma wpływu na
spalanie?
No bo jak ma nie mieć to po co to wyciągać? Mogło by być cały czas
wyciągnięte.

pzdr

PJ

28 Data: Listopad 24 2006 03:04:19
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wlodek 

To "ustrojstwo" jest połączone linką z pompą wtryskową i zmienia kąt
wyprzedzenia wtrysku (dokładnie tak jak piszesz jest to w pewnym
sensie odpowiednik "ssania" w benzyniakach, ułatwiający rozruch
zimnego silnika) :)

No witam.
Ja się tak domyślam tylko mnie intryguje, czemu to nie ma wpływu na
spalanie?
No bo jak ma nie mieć to po co to wyciągać? Mogło by być cały czas
wyciągnięte.

Bo to jednak nie to samo co ssanie i nie musi wplywac
na spalanie az tak, zebys mogl to latwo stwierdzic.
A po drugie to przyspieszacz powinien chyba sam sie
wylaczyc i moze jednak to ciegno choc troche sie cofa
a to co pozostaje to "luz", ktory nie ma wogole
wplywu na ustawienia pompy.
A jest wyczuwalna roznica (odglos) w pracy rozgrzanego
silnika jak wcisniesz te dzwignie ?

W.

29 Data: Listopad 24 2006 07:57:44
Temat: Re: Co to jest
Autor: PJ 

Bo to jednak nie to samo co ssanie i nie musi wplywac
na spalanie az tak, zebys mogl to latwo stwierdzic.

No i właśnie o to mi chodzi - IMO na spalanie nie wpływa więc po co go robić
jako włącz/wyłącz skoro defaultowo można by zrobić na stałe w pozycji włącz?

A po drugie to przyspieszacz powinien chyba sam sie
wylaczyc i moze jednak to ciegno choc troche sie cofa
a to co pozostaje to "luz", ktory nie ma wogole
wplywu na ustawienia pompy.

Raczej tak nie jest

A jest wyczuwalna roznica (odglos) w pracy rozgrzanego
silnika jak wcisniesz te dzwignie ?

Raczej nie. Na zimnym jest b.duża ale na ciepłym - już nie.
Przy pogodzie takiej jak teraz czyli rano jakieś 0-4stC można spokojnie go
wyłączyć po upływie pół minuty.

pzdr

PJ

30 Data: Listopad 24 2006 08:55:07
Temat: Re: Co to jest
Autor: Wlodek 

Bo to jednak nie to samo co ssanie i nie musi wplywac
na spalanie az tak, zebys mogl to latwo stwierdzic.

No i właśnie o to mi chodzi - IMO na spalanie nie wpływa więc po co
go robić jako włącz/wyłącz skoro defaultowo można by zrobić na stałe
w pozycji włącz?

Echh, uwziales sie tego spalania :) To, ze Ty nie widzisz
roznicy w spalonych litrach/100km nie oznacza, ze zalaczenie/
wylaczenie tego nie ma wplywu na prace silnika w pelnym
zakresie obrotow silnika. W jakims skomplikowanym gaznikowcu
czy nowoczesnym td moglbys znalezc pewnie z kilka wezykow
czy przewodow elektrycznych w ukladzie zasilania, ktorych
zdjecie na pierwszy rzut oka nie robi roznicy w spalaniu ani
w pracy silnika ale jednak producent je przewidzial i moze
jednak lepiej by byly na swoim miejscu.

W.

Co to jest



Grupy dyskusyjne