Co jest lepsze:
1-fiat grande punto
2-skoda fabia kombi
3-astra II hatchback
wszystko ma być na gaz. Estetyka nie jest ważna bo muszę dziennie jeździć
100km a szkoda mi pieniędzy!
pozdrawiam
Przy tak dużej ilości robionych kilometrów zastanów się nad dieslem, ponieważ obecnie jest oszczędniejszy w eksploatacji od gazu, ponieważ:
- silnika diesla palą o połowę mniej od benzynowych
- gaz montuje się tylko w benzynowcach, które palą nieco więcej gazu od beznyny (ponoć daje się też zamontować w dieslu, ale dużo drożej i po co ?)
- silniki diesla są mniej podatne na uszkodzenia i zużycie eksploatacyjne, zatem rzadziej naprawiane i z tego powodu mniej kosztowne w eksploatacji
- w przypadku gazu dochodzą dodatkowe koszty instalacji oraz dodatkowe koszty badań
- do tego dochodzi kwestia taka, że przy instalacji gazowej silniki powinny (i z reguły są) być odpalane zawsze na beznzynie, zatem jeżeli robimy dużą ilość kilometrów po mieście, często odpalając i gasząc silnik wtedy dochodzi koszt spalania benzyny na zimnym silniku, a należy pamiętać, że na ssaniu auto pali jej dużo więcej niż w trasie.
Żeby nie było - piszę to z pozycji użytkownika instalacji gazowej, którą zakładałem w czasach, kiedy w stosunku do diesla było to niewiele mniej jak połowa kosztów disla, a w stosunku do benzyny 1/3 - Uważam, ze w chwili obecnej gaz jest mniej opłacalny od diesla.
Jacek "Plumpi"
7 |
Data: Grudzien 09 2006 12:41:19 |
Temat: Re: Co wybrać |
Autor: Przemysław Bernat |
Dnia Sat, 9 Dec 2006 12:14:29 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):
- silnika diesla palą o połowę mniej od benzynowych
Masz na myśli dwa silniki o tej samej mocy w takim samym samochodzie?
- silniki diesla są mniej podatne na uszkodzenia i zużycie eksploatacyjne,
zatem rzadziej naprawiane i z tego powodu mniej kosztowne w eksploatacji
Wtryski są za darmo, świece żarowe nigdy się nie przepalają, turbiny nie
padają, przepływki nigdy nie ulegają uszkodzeniom.
- w przypadku gazu dochodzą dodatkowe koszty instalacji oraz dodatkowe
koszty badań
W dieslu droższy olej, zwykle większe OC za pojemność.
- do tego dochodzi kwestia taka, że przy instalacji gazowej silniki powinny
(i z reguły są) być odpalane zawsze na beznzynie,
Nie powinny i nie są.
zatem jeżeli robimy dużą
ilość kilometrów po mieście, często odpalając i gasząc silnik wtedy dochodzi
koszt spalania benzyny na zimnym silniku, a należy pamiętać, że na ssaniu
auto pali jej dużo więcej niż w trasie.
Nie ma już samochodów z gaźnikami i nie ma też w nich ssania.
Żeby nie było - piszę to z pozycji użytkownika instalacji gazowej, którą
zakładałem w czasach, kiedy w stosunku do diesla było to niewiele mniej jak
połowa kosztów disla, a w stosunku do benzyny 1/3 - Uważam, ze w chwili
obecnej gaz jest mniej opłacalny od diesla.
Ja piszę z pozycji kogoś, kto przesiadł się z LPG na diesla. Mimo wszystko
diesel jest ogólnie droższy od LPG. Ale za to daje komfort. Ogromny zasięg,
brak bajzlu z butlą w bagażniku, brak bajzlu pod maską, zero strzałów,
problemów z kablami, głupiejącym kompem itp. Diesel jak coś padnie, to
wydasz kasę, ale masz spokój na długo. W LPG przytrafiają się pierdółki,
które są tanie w naprawie, ale wkurzające. Przy nowym aucie, to już
zupełnie porażka. Pierwsze kilka lat nówka powinna jeździć, bez żadnych
problemów. Po to się kupuje nowe auto. Dołożenie mu gazu to proszenie się o
kłopoty. Może będzie dobrze, a może będzie łapać błędy, dusić się gasnąć i
cudować. ASO odeśle do gazowników, gazownicy do ASO i kolego skończy jak
Cyprian, który poddał się i scorpio wizeksa LPG zamienił na xantię 1,9D dla
świętego spokoju.
--
Pozdrawiam,
Przemek
8 |
Data: Grudzien 09 2006 13:03:27 | Temat: Re: Co wybrać | Autor: Jacek "Plumpi" |
Masz na myśli dwa silniki o tej samej mocy w takim samym samochodzie?
Tak.
- silniki diesla są mniej podatne na uszkodzenia i zużycie eksploatacyjne,
zatem rzadziej naprawiane i z tego powodu mniej kosztowne w eksploatacji
Wtryski są za darmo, świece żarowe nigdy się nie przepalają, turbiny nie
padają, przepływki nigdy nie ulegają uszkodzeniom.
Nie pisałem, że nigdy tylko rzadziej.
- w przypadku gazu dochodzą dodatkowe koszty instalacji oraz dodatkowe
koszty badań
W dieslu droższy olej, zwykle większe OC za pojemność.
Do gazu też powinieneś używać innego, droższego oleju. Jeżeli będziesz używał takiego samego jak do benzyny to możesz mieć problemy, choć niekoniecznie.
- do tego dochodzi kwestia taka, że przy instalacji gazowej silniki powinny
(i z reguły są) być odpalane zawsze na beznzynie,
Nie powinny i nie są.
Chyba, że mówisz o silnikach gaźnikowych.
W silnikach z wtryskami zakłada się instalacje takie, które wymuszają odpalanie na benzynie i większość takich instalacji jest własnie zakłądanych.
Nie ma już samochodów z gaźnikami i nie ma też w nich ssania.
Ssanie także jest w silnikach z wtryskami z tą różnicą, ze w silnikach gaźnikowych włączałeś je ręcznie zaś w silnikach z wtryskiem to komputer decyduje o stosunku mieszanki. Podczas, kiedy silnik jest zimny jest ona bardziej bogata, a silnik utrzymywany jest na wyższych wolnych obrotach.
Ja piszę z pozycji kogoś, kto przesiadł się z LPG na diesla.
Tylko jak dawno ?
Jeżeli zrobiłeś to w czasach, kiedy bardziej się opłacał LPG to możesz odnosić takie wrażenie.
Jacek "Plumpi"
| |