Grupy dyskusyjne »
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
1 | Data: Luty 01 2013 23:16:21 |
Temat: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | |
Autor: Ĺukkasz | W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu (już jest w konfiguratorze) otrzyma innowacje z nowej S-ki. 2 |
Data: Luty 02 2013 12:01:17 | Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | Autor: _MichaĹ | On 2/1/2013 11:16 PM, Ĺukkasz wrote: W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu AirMatic nie wyrobi tych prÄdkoĹci, wiÄc żadne tam elektroniczne bajery mu nie dadzÄ nic. Od jakiĹ 14 lat Merc ma "bardziej francuskie" zawieszenia obok airmatica - Active Body Control (tylko w dużych autach), i tam cała zabawa jest. wiÄc zobacz czy w ogóle jest ABC w klasie E (nie widziałem) i czy do niej nowe sensory, w każdym razie dobre zawieszenia to nie airmatic jest tylko ABC. W uproszczeniu to tak jest (mówiÄ o S w220 bo tylko takie minie interesowały ;) ): *S 280 - sprÄżyny (nie kupowaÄ, francuz lepszy) *S 320..S500 - sprÄżyny lub opcja airmatic (dalej nie kupowaÄ, francuz lepszy) *S 600,63,65AMG - Active Body Controll, tu airmatica nie ma co nie oznacza że gorzej, bo jest ABC - zrobione hydraulicznie jak w citroenach, dużo szybsze - tylko takie (lub BOSE) zawieszenie bÄdzie w stanie reagowaÄ na obraz z kamer. 3 |
Data: Luty 02 2013 12:02:53 | Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | Autor: _MichaĹ | On 2/2/2013 12:01 PM, _Michał wrote: On 2/1/2013 11:16 PM, Ĺukkasz wrote: A i jeszcze wysokie CL (bazujÄ na S) to majÄ z tego co pamiÄtam SL (bazujÄ cy na E, nie miał w żadnej opcji - może tylko AMG) 4 |
Data: Luty 02 2013 13:32:49 | Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | Autor: Ĺukkasz |
*S 280 - sprÄżyny (nie kupowaÄ, francuz lepszy) - No ale po co bajki wypisujÄ w gazetach że w E bÄdzie MBC... - WidzÄ że siÄ kolega zna b. dobrze-to może dla lepszego komfortu lepiej kupiÄ C/E Coupe, w którym jest tzw. pakiet dynamiki jazdy, w którym jest pełni adaptacyjne zawieszenie sprÄżynowe (a nie quasi) tj. 7 pomiarów w czasie rzeczywistym, i na podstawie tego przez komputer steruje siÄ każdym kołem z osobna ? Może to lepiej albo tak samo dobrze tłumi nierownosci niz Airmatic ? 5 |
Data: Luty 02 2013 13:48:00 | Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | Autor: h.w.d.p. | - WidzÄ że siÄ kolega zna b. dobrze rotfl :) 6 |
Data: Luty 02 2013 15:06:07 | Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | Autor: _MichaĹ | bÄdzie w stanie reagowaÄ na obraz z kamer. hmm.. nie wiem musiał bym pogrzebaÄ w necie, ale na 98% tego nie sparujÄ z AirMatic tylko jak już coĹ to z ABC. - WidzÄ że siÄ kolega zna b. dobrze Znam siÄ na starszych w sposób doć specyficzny i to nie mercedesach (ale właĹnie z tych zawieszeĹ korzystam - co siÄ koĹczy czÄstymi wymianami opon, i gumowych elementów zawieszenia). mergmis z tej grupy ma chyba raczej nowego CL v12-tam powinno byÄ ABC, a ja mam stare(e38) BMW v12 - wiÄc siÄ nie wypowiem aż tak i (jeszcze) trochÄ safranów :) (tam był Air od wysokoĹci + Hydro od tłumienia). > -to może dla lepszego komfortu lepiej kupiÄ C/E Coupe, w którym jest tzw. pakiet dynamiki jazdy, w którym jest> nierownosci niz Airmatic ? To właĹnie może byÄ ten ABC, po przetłumaczeniu na PL ;) Zazwyczaj siÄ wydaje że złe to sprÄżyny itp... i że AirMatic lepszy... ale nie ABC jest na 100% lepsze po zakrÄtach itp..., w komforcie siÄ nie wypowiem ale ABC na "czuja" powinno byÄ też dramatycznie lepsze. OdnoĹnie klasy E i komfortu to W210 sprÄżynowe był daleko w tyle za starymi safrane (hydropneumatic i sprÄżyna) i nawet bmw7 e38 (z i bez EDC), nowszym (w211) jechałem chyba tylko raz i był podobny tylko go Ĺrednio pamiÄtam i nie wiem jaka wersja - ale to trzeba by pojeździÄ. ABC ma ten plus ze na zakrÄtach "dopompuje" amortyzatory i siÄ auto nie przechyli - coĹ jak stary citroen xantia w pełnej wersji ;) a co do citroena, to wyprzedajÄ (skoĹczyli produkowaÄ) teraz ostatnie C6 -zawieszenie hydro;) z 250k pln spadły na 160k ;) (fakt że po 3 latach bÄdÄ kosztowały 30k i wtedy go od Ciebie kupie ;) - chyba że "pójdÄ w mercedesy" i bÄdÄ jeździł starym 6 letnim CL ) tu masz filmiki jak to działa: http://www.youtube.com/watch?v=Df2mM5jP1W0 kilunastoletni CL: http://www.youtube.com/watch?v=L918q-p8-Qg nowszy: http://www.youtube.com/watch?v=ZzyCy88kEyU tu jeszcze prototypy BOSE (podobny do ABC tylko elektryczny) vs "AirMatic" Lexusowy - 24 letni ;) - francuski film: http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw Jak widaÄ jest >>przepać<< pomiÄdzy tymi zawieszeniami a zwykłymi air :) tego nawet safrane nie potrafiło :) (od wysokoĹci był air) - tylko (bardzo nieliczne) citroeny jeszcze. http://www.youtube.com/watch?v=JAZ5ljh5ULI tu masz AirMatic (wow - nawet doć szybki już jest teraz), ale to co on robi to jest dokładnie to samo co w reno 21 lat temu. czyli jak nieówno to w górÄ, jak równo i szybko to auto w dół i szybsze regulacje tłumienia - koniec logiki - jak porshe panamera. Przepać pomiÄdzy nimi :) 7 |
Data: Luty 03 2013 23:32:39 | Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | Autor: Ĺukkasz | W dniu 2013-02-02 15:06, _Michał pisze:
Ja z kolei jechałem starszym S tj. W220 V6 benzyna 204KM. Podejrzewam że active body control nie miał tylko "zwykłe" pneumatyczne, ale od tego czasu w sposob jakim sunÄ ł po dziurach (gdybym tylko nim jeździł to nie wiedziałbym nawet że istniejÄ ..) chcÄ -może nie aż S -ale merca :) 8 |
Data: Luty 03 2013 23:58:55 | Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | Autor: _MichaĹ | On 2/3/2013 11:32 PM, Ĺukkasz wrote: W dniu 2013-02-02 15:06, _Michał pisze: Tak V6 i 204km to ABC na 100% nie było, mogło też nie byÄ aimatica ;) z tym że E już tak nie jeździ.... ale fakt znikajÄ ce dziury sÄ niezłe i potem szok jak wchodzisz do BMW7 że jednak lepiej je omijaÄ - nie trzÄsie :) W220 ma jeden spory plus - cenÄ ;) eksperymentalnie sobie można za kilkanaĹcie k pln kupiÄ jakieĹ v8 airmatrtic, lub koło 30k v12 z ABC :) W 204 konnym V6 prawdopodobnie tylko sprÄżyny były: http://allegro.pl/mercedes-w220-2003r-lift-tv-navi-bi-xenon-i2973612401.html z ABC sÄ takie: http://allegro.pl/mercedes-s-600-amg-i2990576467.html http://allegro.pl/mercedes-benz-s-600-long-v12-lpg-zamiana-i2986640346.html 9 |
Data: Luty 04 2013 00:30:19 | Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ??? | Autor: _MichaĹ | Tak V6 i 204km to ABC na 100% nie było, mogło też nie byÄ aimatica ;) http://www.caranddriver.com/news/mercedes-benz-news-magic-body-control-system-driven Rzuciłem okiem na to (pod starÄ nazwÄ ) - tak, dokładnie bajer do ABC. Jeszcze co do Mercedesa, to jak S tak jeździło to nie znaczy że E 14 lat nowsze pojedzie lepiej. Prawdopodobnie/ByÄmoże lepsze od E komfortem (zawieszenie/cisza) i tak bÄdÄ : -7 letni Citroen C6 -12 letni Renault Vel Satis -14 letnie Mercedesy S (nawet najprostsze) -Lancia Thema 2011, choÄ tu niekoniecznie i wiele innych z hyundaiami włÄ cznie :) tylko tu strzelam, bo nie wiem na ile lepsze to auto bÄdzie (np. audi A6 poprawili, i już go "nie każdy 20 letni francuz" wyprzedza jak dawniej). |
Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Newsletter
Galerie zdjęć