Grupy dyskusyjne   »   Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???

Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???



1 Data: Luty 01 2013 23:16:21
Temat: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Autor: Łukkasz 

W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu (już jest w konfiguratorze) otrzyma innowacje z nowej S-ki.
A ten MRC ma być dalszym ulepszeniem airmaticu tj. z przodu auta będzie 1-2 kamery która skanuje nierówności przed autem, i pozwala zawieszeniu się dostosowac wcześniej..

Jakoś tego szumnie zapowiadanego Magic Ride Control nie widzę w konfiguratorze klasy E :(



2 Data: Luty 02 2013 12:01:17
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Autor: _Michał 

On 2/1/2013 11:16 PM, Łukkasz wrote:

W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu
(już jest w konfiguratorze) otrzyma innowacje z nowej S-ki.
A ten MRC ma być dalszym ulepszeniem airmaticu tj. z przodu auta będzie
1-2 kamery która skanuje nierówności przed autem, i pozwala zawieszeniu
się dostosowac wcześniej..

Jakoś tego szumnie zapowiadanego Magic Ride Control nie widzę w
konfiguratorze klasy E :(


AirMatic nie wyrobi tych prędkości, więc żadne tam elektroniczne
bajery mu nie dadzą nic.

Od jakiś 14 lat Merc ma "bardziej francuskie" zawieszenia
obok airmatica - Active Body Control (tylko w dużych autach),
i tam cała zabawa jest.

więc zobacz czy w ogóle jest ABC w klasie E (nie widziałem)
i czy do niej nowe sensory, w każdym razie dobre zawieszenia
to nie airmatic jest tylko ABC.

W uproszczeniu to tak jest (mówię o S w220 bo tylko takie
minie interesowały ;) ):

*S 280 - sprężyny (nie kupować, francuz lepszy)
*S 320..S500 - sprężyny lub opcja airmatic (dalej nie kupować,
          francuz lepszy)
*S 600,63,65AMG - Active Body Controll, tu airmatica nie ma
co nie oznacza że gorzej, bo jest ABC - zrobione hydraulicznie
jak w citroenach, dużo szybsze - tylko takie (lub BOSE) zawieszenie
będzie w stanie reagować na obraz z kamer.

3 Data: Luty 02 2013 12:02:53
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Autor: _Michał 

On 2/2/2013 12:01 PM, _Michał wrote:

On 2/1/2013 11:16 PM, Łukkasz wrote:
W wielu artykułach medialnych zapowiadano, że najnowszy E po liftingu
(już jest w konfiguratorze) otrzyma innowacje z nowej S-ki.
A ten MRC ma być dalszym ulepszeniem airmaticu tj. z przodu auta będzie
1-2 kamery która skanuje nierówności przed autem, i pozwala zawieszeniu
się dostosowac wcześniej..

Jakoś tego szumnie zapowiadanego Magic Ride Control nie widzę w
konfiguratorze klasy E :(


AirMatic nie wyrobi tych prędkości, więc żadne tam elektroniczne
bajery mu nie dadzą nic.

Od jakiś 14 lat Merc ma "bardziej francuskie" zawieszenia
obok airmatica - Active Body Control (tylko w dużych autach),
i tam cała zabawa jest.

więc zobacz czy w ogóle jest ABC w klasie E (nie widziałem)
i czy do niej nowe sensory, w każdym razie dobre zawieszenia
to nie airmatic jest tylko ABC.

W uproszczeniu to tak jest (mówię o S w220 bo tylko takie
minie interesowały ;) ):

*S 280 - sprężyny (nie kupować, francuz lepszy)
*S 320..S500 - sprężyny lub opcja airmatic (dalej nie kupować,
          francuz lepszy)
*S 600,63,65AMG - Active Body Controll, tu airmatica nie ma
co nie oznacza że gorzej, bo jest ABC - zrobione hydraulicznie
jak w citroenach, dużo szybsze - tylko takie (lub BOSE) zawieszenie
będzie w stanie reagować na obraz z kamer.


A i jeszcze wysokie CL (bazują na S) to mają
z tego co pamiętam SL (bazujący na E, nie miał w żadnej opcji - może tylko AMG)

4 Data: Luty 02 2013 13:32:49
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Autor: Łukkasz 


*S 280 - sprężyny (nie kupować, francuz lepszy)
*S 320..S500 - sprężyny lub opcja airmatic (dalej nie kupować,
          francuz lepszy)
*S 600,63,65AMG - Active Body Controll, tu airmatica nie ma
co nie oznacza że gorzej, bo jest ABC - zrobione hydraulicznie
jak w citroenach, dużo szybsze - tylko takie (lub BOSE) zawieszenie
będzie w stanie reagować na obraz z kamer.

- No ale po co bajki wypisują w gazetach że w E będzie MBC...

- Widzę że się kolega zna b. dobrze-to może dla lepszego komfortu lepiej kupić C/E Coupe, w którym jest tzw. pakiet dynamiki jazdy, w którym jest pełni adaptacyjne zawieszenie sprężynowe (a nie quasi) tj. 7 pomiarów w czasie rzeczywistym, i na podstawie tego przez komputer steruje się każdym kołem z osobna ?  Może to lepiej albo tak samo dobrze tłumi nierownosci niz Airmatic ?

5 Data: Luty 02 2013 13:48:00
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Autor: h.w.d.p. 

- Widzę że się kolega zna b. dobrze

rotfl :)

6 Data: Luty 02 2013 15:06:07
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Autor: _Michał 

będzie w stanie reagować na obraz z kamer.

- No ale po co bajki wypisują w gazetach że w E będzie MBC...

hmm.. nie wiem musiał bym pogrzebać w necie, ale na 98%
tego nie sparują z AirMatic tylko jak już coś to z ABC.

- Widzę że się kolega zna b. dobrze

Znam się na starszych w sposób doć specyficzny i to nie mercedesach (ale właśnie z tych zawieszeń korzystam - co się kończy częstymi wymianami opon, i gumowych elementów zawieszenia).
mergmis z tej grupy ma chyba raczej nowego CL v12-tam powinno być ABC,
a ja mam stare(e38) BMW v12 - więc się nie wypowiem aż tak i (jeszcze) trochę safranów :) (tam był Air od wysokości + Hydro od tłumienia).

> -to może dla lepszego komfortu lepiej
kupić C/E Coupe, w którym jest tzw. pakiet dynamiki jazdy, w którym jest
pełni adaptacyjne zawieszenie sprężynowe (a nie quasi) tj. 7 pomiarów w
czasie rzeczywistym, i na podstawie tego przez komputer steruje się
każdym kołem z osobna ?Może to lepiej albo tak samo dobrze tłumi
> nierownosci niz Airmatic ?

To właśnie może być ten ABC, po przetłumaczeniu na PL ;)
Zazwyczaj się wydaje że złe to sprężyny itp... i że AirMatic lepszy...
ale nie ABC jest na 100% lepsze po zakrętach itp..., w komforcie się
nie wypowiem ale ABC na "czuja" powinno być też dramatycznie lepsze.

Odnośnie klasy E i komfortu to W210 sprężynowe był daleko w tyle za starymi safrane (hydropneumatic i sprężyna) i nawet bmw7 e38 (z i bez
EDC), nowszym (w211) jechałem chyba tylko raz i był podobny tylko go
średnio pamiętam i nie wiem jaka wersja - ale to trzeba by pojeździć.


ABC ma ten plus ze na zakrętach "dopompuje" amortyzatory i się auto nie
przechyli - coś jak stary citroen xantia w pełnej wersji ;)

a co do citroena, to wyprzedają (skończyli produkować) teraz ostatnie
C6 -zawieszenie hydro;) z 250k pln spadły na 160k ;) (fakt że po 3 latach będą kosztowały 30k i wtedy go od Ciebie kupie ;) - chyba że "pójdę w mercedesy" i będę jeździł starym 6 letnim CL )

tu masz filmiki jak to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=Df2mM5jP1W0
kilunastoletni CL:
http://www.youtube.com/watch?v=L918q-p8-Qg
nowszy:
http://www.youtube.com/watch?v=ZzyCy88kEyU

tu jeszcze prototypy BOSE (podobny do ABC tylko elektryczny)
vs "AirMatic" Lexusowy - 24 letni ;) - francuski film:
http://www.youtube.com/watch?v=eSi6J-QK1lw

Jak widać jest >>przepać<< pomiędzy tymi zawieszeniami
a zwykłymi air :)

tego nawet safrane nie potrafiło :) (od wysokości był air) - tylko (bardzo nieliczne) citroeny jeszcze.

http://www.youtube.com/watch?v=JAZ5ljh5ULI

tu masz AirMatic (wow - nawet doć szybki już jest teraz), ale to
co on robi to jest dokładnie to samo co w reno 21 lat temu.
czyli jak nieówno to w górę, jak równo i szybko to auto w dół i szybsze
regulacje tłumienia - koniec logiki - jak porshe panamera.

Przepać pomiędzy nimi :)

7 Data: Luty 03 2013 23:32:39
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Autor: Łukkasz 

W dniu 2013-02-02 15:06, _Michał pisze:


Znam się na starszych w sposób doć specyficzny i to nie mercedesach
(ale właśnie z tych zawieszeń korzystam - co się kończy częstymi

Ja z kolei jechałem starszym S tj. W220 V6 benzyna 204KM. Podejrzewam że active body control nie miał tylko "zwykłe" pneumatyczne, ale od tego czasu w sposob jakim sunął po dziurach (gdybym tylko nim jeździł to nie wiedziałbym nawet że istnieją..) chcę -może nie aż S -ale merca :)

8 Data: Luty 03 2013 23:58:55
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Autor: _Michał 

On 2/3/2013 11:32 PM, Łukkasz wrote:

W dniu 2013-02-02 15:06, _Michał pisze:

Znam się na starszych w sposób doć specyficzny i to nie mercedesach
(ale właśnie z tych zawieszeń korzystam - co się kończy częstymi

Ja z kolei jechałem starszym S tj. W220 V6 benzyna 204KM. Podejrzewam że
active body control nie miał tylko "zwykłe" pneumatyczne, ale od tego
czasu w sposob jakim sunął po dziurach (gdybym tylko nim jeździł to nie
wiedziałbym nawet że istnieją..) chcę -może nie aż S -ale merca :)


Tak V6 i 204km to ABC na 100% nie było, mogło też nie być aimatica ;)
z tym że E już tak nie jeździ....

ale fakt znikające dziury są niezłe i potem szok jak wchodzisz do BMW7
że jednak lepiej je omijać - nie trzęsie :)

W220 ma jeden spory plus - cenę ;) eksperymentalnie sobie można za
kilkanaście k pln kupić jakieś v8 airmatrtic, lub koło 30k v12 z ABC :)


W 204 konnym V6 prawdopodobnie tylko sprężyny były:
http://allegro.pl/mercedes-w220-2003r-lift-tv-navi-bi-xenon-i2973612401.html

z ABC są takie:
http://allegro.pl/mercedes-s-600-amg-i2990576467.html
http://allegro.pl/mercedes-benz-s-600-long-v12-lpg-zamiana-i2986640346.html

9 Data: Luty 04 2013 00:30:19
Temat: Re: Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???
Autor: _Michał 

Tak V6 i 204km to ABC na 100% nie było, mogło też nie być aimatica ;)
z tym że E już tak nie jeździ....


http://www.caranddriver.com/news/mercedes-benz-news-magic-body-control-system-driven
Rzuciłem okiem na to (pod starą nazwą)  - tak, dokładnie bajer do ABC.

Jeszcze co do Mercedesa, to jak S tak jeździło to nie znaczy że E
14 lat nowsze pojedzie lepiej.


Prawdopodobnie/Byćmoże lepsze od E komfortem (zawieszenie/cisza)
i tak będą:
-7 letni Citroen C6
-12 letni Renault Vel Satis
-14 letnie Mercedesy S (nawet najprostsze)
-Lancia Thema 2011, choć tu niekoniecznie

i wiele innych z hyundaiami włÄ…cznie :)

tylko tu strzelam, bo nie wiem na ile lepsze to auto będzie
(np. audi A6 poprawili, i już go "nie każdy 20 letni francuz"
wyprzedza jak dawniej).

Co z zapowiadanym Magic Ride Control w Nowym Mercu E ???



Grupy dyskusyjne