Grupy dyskusyjne   »   Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.

Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.



1 Data: Listopad 07 2010 09:40:10
Temat: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Endriu 

W wątku "Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz
"Czarek Daniluk" zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
pompowtrysków.

<http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/2cf2146003ab7e05/945cba68d669d2c2?lnk=raot>

Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik
stwierdził, że jeżeli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w
samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to tylko
w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w
katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).

Stwierdził natomiast, iż w obecnych Mercedesach mamy doczynienia z
montowaniem układów Common Rail (o któych również mówił kolega Czarek
Daniluk).

Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda
zalety/wady układu Common Rail względem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
Oto dwa rysunki:

Common Rail
http://www.commonrail.info/wp-content/uploads/2009/08/255179811.jpg

oraz

Pompowtryskiwacze
http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d76f1e6bc.jpg

Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak
pompowtryskiwacze, czy to może "inna para kaloszy" ?.
I czy te wszystkie "I":  JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI

Common rail
http://pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail

"[...] Różni ich nie tylko oznaczenie producenta (JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI,
CRDI, CDTI, CTDI czy TDI w modelach koncernu VW, który również zdecydował
się na stosowanie systemu CR, także w jednostkach skonstruowanych jako
silniki z pompowtryskiwaczami-np. 2.0TDI), ale także generacja systemu.
[...].

To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
mają auta na pompowtryskach).


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/



2 Data: Listopad 07 2010 09:47:58
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Endriu 

W wątku "Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz
"Czarek Daniluk" zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
pompowtrysków.

<http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/2cf2146003ab7e05/945cba68d669d2c2?lnk=raot>

Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik
stwierdził, że jeżeli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w
samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to
tylko w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w
katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).

Stwierdził natomiast, iż w obecnych Mercedesach mamy doczynienia z
montowaniem układów Common Rail (o któych również mówił kolega Czarek
Daniluk).

Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda
zalety/wady układu Common Rail względem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
Oto dwa rysunki:

Common Rail
http://www.commonrail.info/wp-content/uploads/2009/08/255179811.jpg

oraz

Pompowtryskiwacze
http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d76f1e6bc.jpg

Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak
pompowtryskiwacze, czy to może "inna para kaloszy" ?.
I czy te wszystkie "I":  JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy
TDI

Common rail
http://pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail

"[...] Różni ich nie tylko oznaczenie producenta (JTD, HDI, DCI, CDI,
TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI w modelach koncernu VW, który również
zdecydował się na stosowanie systemu CR, także w jednostkach
skonstruowanych jako silniki z pompowtryskiwaczami-np. 2.0TDI), ale także
generacja systemu. [...].

To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
mają auta na pompowtryskach).


A jużchyba doczytałem chyba dobrze:

<https://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/5f03bb5bdbab0714/c94f5fed00aff816?hl=pl&lnk=gst&q=common+rail#c94f5fed00aff816>

TDI to raczej pompowtryskiwacze (ale nie zawsze) reszta Common Rail. Widzę
że jedne i drugie wrażliwe na złe paliwo....

--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

3 Data: Listopad 07 2010 10:05:39
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: J.F. 

On Sun, 7 Nov 2010 09:40:10 +0100,  "Endriu"

Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda
zalety/wady układu Common Rail względem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).

Hm, chyba nie jest. Tez maja tam elektroniczne sterowanie.


Ogolnie wiadomo ze diesel wymaga po pierwsze wysokiego cisnienia
wtrysku, ktore zapewnia lepsze odparowanie paliwa, oraz precyzyjnego
sterowania dawkami. I VW najwyrazniej osiagalo wystarczajaco dobre
parametry w praktyce, mimo ze p-w maja drobra wade - z natury rzeczy
cisnienie jest dostepne tylko przez czesc cyklu pracy, potem tloczek
nie jest naciskany.

A reszta od wykonania zalezy. Klienta nie interesuje teoria, tylko ile
auto pali, jaka ma moc, a przy wiekszym przebiegu: ile kosztuje pompa
CR, ile wtryskiwacz, ile p-w, czy te elementy daja sie regenenerowac
tanim kosztem, i ile roboty wymaga wymiana.
No i co ile trzeba je wymieniac :-)


Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak
pompowtryskiwacze, czy to może "inna para kaloszy" ?.

Mysle ze podobnie. No chyba ze zamiast zapychania dziurek we
wtryskiwaczach bedzie zapychanie pompy.

To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
mają auta na pompowtryskach).

Literek zabraknie.

J.

4 Data: Listopad 10 2010 00:03:59
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: R2r 

W dniu 2010-11-07 10:05, J.F. pisze:

[...] Klienta nie interesuje teoria, tylko ile
auto pali, jaka ma moc, a przy wiekszym przebiegu: ile kosztuje pompa
CR, ile wtryskiwacz, ile p-w, czy te elementy daja sie regenenerowac
tanim kosztem, i ile roboty wymaga wymiana.
No i co ile trzeba je wymieniac :-)

SŁYSZAŁEŚ różnicę między PW a CR? ;-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

5 Data: Listopad 07 2010 15:25:10
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Przembo 

Użytkownik "Endriu"  napisał w wiadomości

W wątku "Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz "Czarek Daniluk" zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano pompowtrysków.
<http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/2cf
2146003ab7e05/945cba68d669d2c2?lnk=raot>
Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik stwierdził, że jeżeli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to
tylko  w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).
Stwierdził natomiast, iż w obecnych Mercedesach mamy doczynienia z montowaniem układów Common Rail (o któych również mówił kolega Czarek Daniluk).

Ciekawe co by wynikło z tego sprawdzenia, Mercedes nie kupował silników VW :)

Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak pompowtryskiwacze, czy to może "inna para kaloszy" ?.

Oba systemy są bardziej wrażliwe od VP, to jest pewne.

To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach).

Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)

Pozdr

6 Data: Listopad 07 2010 17:11:40
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości:

Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.

Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)

Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL itd.), z CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).

Pozdr

Pozdr.


--
Bugatti

7 Data: Listopad 07 2010 18:01:35
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Przembo 

Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości:
Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.

To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku VW są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl jeszcze raz...

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
itd.), z  CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).


Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...

Pozdr

8 Data: Listopad 07 2010 18:18:21
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości:

Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości:

Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości:
Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS.

To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku VW są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl jeszcze raz...

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo mylisz oznaczenia na klapie bagaźnika od oznaczeń kodowych silnika.

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
itd.), z  CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).


Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...

Endriu spytał:
"(Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach"

a ty powiedziałeś mu że mają oznaczenie TDI. Potem dodałeś że te SAME oznaczenie mają wszystkie silniki diesla VW na CR, PD i VP. Czyli jaki z tego wniosek ? - że z oznaczenia tegoż błogosławionego już napisu TDI NIE da się rozróżnić silniki z innmi systemami wtryskowymi. Więc zrobiłeś Endriowi wode z mózgu zamiast precyzyjnie odpowiedzieć na to co odróźnia ten silnik od innego. A do tego właśnie służą oznaczenia _kodowe_ silnika (które podałem ripsotując na twój post) a nie miłosierny napis TDI.

Endriu po prostu nie wyraził się precyzyjnie bo pewnie chciał spytać o oznaczenie kodowe.

Pozdr

Pozdr.

--
Bugatti

9 Data: Listopad 07 2010 19:53:08
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Przembo 

Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości

Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości:
Użytkownik "Bugatti"  napisał w wiadomości:
Użytkownik "Przembo"  napisał w wiadomości:
Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie
TDI, a  te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.
Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest
tylko  symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest
diesel) który  jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie
silnika. I ten symbol  nie mówi o tym jaka jest moc tego
silnika...czerwone TD, DI, TDI to  internetowe _bajki_ nie mówiące o
tym ile ma PS.
To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku
VW  są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl
jeszcze  raz...
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo mylisz oznaczenia na klapie
bagaźnika  od oznaczeń kodowych silnika.

A o coś innego mogło chodzić? Cytat z pierwotnego posta:
"JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI"

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)
Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL
itd.), z  CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA).
Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...
Endriu spytał:
"(Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach"
a ty powiedziałeś mu że mają oznaczenie TDI. Potem dodałeś że te SAME oznaczenie mają wszystkie silniki diesla VW na CR, PD i VP. Czyli jaki z tego wniosek ? - że z oznaczenia tegoż błogosławionego już napisu TDI
NIE da  się rozróżnić silniki z innmi systemami wtryskowymi. Więc
zrobiłeś Endriowi  wode z mózgu zamiast precyzyjnie odpowiedzieć na to
co odróźnia ten silnik  od innego. A do tego właśnie służą oznaczenia
_kodowe_ silnika (które  podałem ripsotując na twój post) a nie
miłosierny napis TDI.
Endriu po prostu nie wyraził się precyzyjnie bo pewnie chciał spytać o oznaczenie kodowe.

Może masz i racje że o to mu chodziło, tylko trzeba jeszcze ten kod pozyskać, z dokumentami jest różnie, w polskim DR brak danych, a szukanie numerów silnika z lustereczkiem nie zawsze jest proste. Lepiej wiedzieć czego się w danych latach spodziewać i jak rozróżnić poszczególne silniki.

Pozdr

10 Data: Listopad 07 2010 20:08:56
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Karolek 

W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze:


Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
zawsze są to silniki VW),

Nie zawsze.
Nie tylko VW stosuje/stosowalo PD.

w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w
Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a
te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI.

Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie
oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)

W przypadku VW to tak.

--
Karolek

11 Data: Listopad 10 2010 00:00:38
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: R2r 

W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze:

Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
zawsze są to silniki VW)
A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
Toż to są silniki VW :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

12 Data: Listopad 09 2010 23:07:19
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):

A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
Toż to są silniki VW :-)

od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

13 Data: Listopad 10 2010 00:22:03
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: R2r 

W dniu 2010-11-10 00:07, Waldek Godel pisze:

Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):

A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
Toż to są silniki VW :-)

od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.

3.0 w Jeepach czy Chryslerach (np. 300C) to rzeczywiście Mercedes (i CR) ale np. 2.0 CRD w Dodge'ach (Caliber) i Chryslerach (PT Cruiser, Sebring) wg dealera C-J-D to ponoć właśnie silniki VW. Spróbuję przy jakiejś okazji dopytać się o szczegóły, ale jestem prawie pewien, że to nie CR.

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

14 Data: Listopad 09 2010 23:24:49
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:22:03 +0100, R2r napisał(a):

3.0 w Jeepach czy Chryslerach (np. 300C) to rzeczywiście Mercedes (i CR)
ale np. 2.0 CRD w Dodge'ach (Caliber) i Chryslerach (PT Cruiser,
Sebring) wg dealera C-J-D to ponoć właśnie silniki VW. Spróbuję przy
jakiejś okazji dopytać się o szczegóły, ale jestem prawie pewien, że to
nie CR.

VW, VM, co za różnica, klient i tak to łyknie
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_VM_Motori_engines

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

15 Data: Listopad 10 2010 00:32:15
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: R2r 

W dniu 2010-11-10 00:07, Waldek Godel pisze:

Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):

A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
Toż to są silniki VW :-)

od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.

Tak na szybko (akurat Dodge Avenger):
http://www.autowizja.pl/page.php?323

"SILNIK, UKŁAD JEZDNY

Pod maską Dodge'a znajdujemy dwulitrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny. Po amerykańskim samochodzie spodziewalibyśmy się raczej sześciocylindrowego benzyniaka z "automatem", ale z myślą o rynkach europejskich koncern Chryslera przygotowuje modele w kooperacji z producentami z Europy. Choć na pierwszy rzut oka tego nie widać, jest to dobrze znana jednostka 2.0 TDI od Volkswagena, tu oznaczona jako CRD. Jego parametry - 140 KM mocy i 310 Nm momentu obrotowego..."

Zapewniam, że to rozwiązanie istnieje nie od wczoraj. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

16 Data: Listopad 09 2010 23:43:10
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:32:15 +0100, R2r napisał(a):

Tak na szybko (akurat Dodge Avenger):
http://www.autowizja.pl/page.php?323

tak, bo akurat Avenger miał silnik TDI i nawet na wielu rynkach - zapewne
dla zmylenia przeciwnika - nazywał się TDI.
Ale czego oczekiwać po Mitsubishi?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

17 Data: Listopad 10 2010 00:48:33
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: R2r 

W dniu 2010-11-10 00:43, Waldek Godel pisze:

Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:32:15 +0100, R2r napisał(a):

Tak na szybko (akurat Dodge Avenger):
http://www.autowizja.pl/page.php?323

tak, bo akurat Avenger miał silnik TDI i nawet na wielu rynkach - zapewne
dla zmylenia przeciwnika - nazywał się TDI.
Ale czego oczekiwać po Mitsubishi?

Nie tylko Avenger, ale - jeśli pamiętasz - ja nie o tym, lecz o tym, że nieprawdą jest, że "Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI".

--
Pozdrawiam. Artur.
______________________________________________________

18 Data: Listopad 10 2010 00:00:49
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Czarek Daniluk 

On 10 Lis, 00:07, Waldek Godel  wrote:

Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):

> A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
> Toż to są silniki VW :-)

od kiedy??? wczoraj zaczęli montować?
Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa.

Od niedawna - ładują 2,0 TDI i na dodatek jeszcze te felerne wersje z
wycierającym się napędem pompy oleju :D Kolega kupił takiego Jeep
Compass i wymieniał motor bo się zatarł był :)

Pozdrawiam !!

19 Data: Listopad 10 2010 20:00:44
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Przembo 

*R2r* w wiadomości napisał(a):

W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze:
Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo
zawsze są to silniki VW)
A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach?
Toż to są silniki VW :-)

Dzięki za czujnośc, choć za szybko uciąłeś, dalej pisałem też o Fordzie i Mitsu :) Wiem, że VAGowskie diesle są w innych markach... niech będzie że miało być "niemal zawsze" zamiast "zawsze" :)

Pozdr

20 Data: Listopad 07 2010 15:54:43
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze:

Stad teÂż dalsze pytania - czy znajdzie siĂŞ jakiÂś grupowy szpec który poda
zalety/wady ukÂładu Common Rail wzglĂŞdem Pompowtrysków (oprócz tego, iz
iglica w pompowtryskach jest sterwoana mechanicznie).
Zalety CR
- Możliwoć bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika), dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
Dzięki temu silnik ma łagodniejszą pracę, i jest bardziej elastyczny.
- mniejsze obciążenia dynamiczne dla układu rozrządu napędzającego pompę WC w porównaniu z napędem pompowtryskiwaczy.

Tolerancja na marne paliwo - podobna.
Wrażliwoć na marną obsługę - podobna.

To auta z silnikami sterowanymi ukÂładem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
majÂą auta na pompowtryskach).
Pompowtryski TDI
Cała reszta oznaczeń z (TDI włÄ…cznie) to Common Rail - mówię o obecnych nowych silnikach.

--
                      Wojciech Smagowicz

21 Data: Listopad 07 2010 14:57:27
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),

że co???????????
Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo
zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie
spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc)

Wrażliwość na marną obsługę - podobna.


Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

22 Data: Listopad 07 2010 16:09:33
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: J.F. 

On Sun, 7 Nov 2010 14:57:27 +0000,  Waldek Godel wrote:

Wrażliwość na marną obsługę - podobna.

Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.

Glowice czy tylko walek ?

A daje sie jeszcze wymienic koncowki wtryskow, czy juz tylko cale
[pompo/CR] wtryskiwacze ?

No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi
sie ze konstrukcja wytrzymujaca 2000 at musi byc solidna, a wiec
rozkreca sie ja mozolnie.

J.

23 Data: Listopad 09 2010 21:49:48
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: jerzu 

On Sun, 07 Nov 2010 16:09:33 +0100, J.F.
 wrote:

No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi
sie ze konstrukcja wytrzymujaca 2000 at musi byc solidna, a wiec
rozkreca sie ja mozolnie.


Mogę Ci podesłać manuala serwisowego do dilników CR Renaulta, 180
stron. Mnie się nie chciało szukać.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

24 Data: Listopad 07 2010 18:42:09
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

W dniu 2010-11-07 15:57, Waldek Godel pisze:

Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),

że co???????????
Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo
zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie
spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc)

Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH":
- Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę ON (1-4mm3), która "przygotowując" komorę spalania może poprawić sprawność spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących efektów:
- ciśnienie sprężania zostaje nieco podwyższone wskutek wstępnych reakcji, ALBO częściowo w skutek spalania,
- zwłoka zapłonu dla wtrysku zasadniczego ulega skróceniu,
- szybkość narastania ciśnienia i maksymalne ciśnienie spalania ulegają ZMNIEJSZENIU (tzw. miękkie spalanie).


Wrażliwość na marną obsługę - podobna.


Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej.

Ale ja piszę pod kątem obsługi przez "Kazia" co to śrubokrętem i taśmą izolacyjną. wszystkie nowoczesne silniki nie trawią "druciarstwa"



--
                      Wojciech Smagowicz

25 Data: Listopad 16 2010 10:28:10
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: J.F. 

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"  napisał w

Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH":
- Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę ON (1-4mm3), która "przygotowując" komorę spalania może poprawić sprawność spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących efektów:

Hm, 4mm^3 ... przy 2000rpm i 4 cylindrach to juz bedzie 16cm^3 na minute, litr na godzine, mam nadzieje ze po rozgrzaniu spada :-)

J.

26 Data: Listopad 07 2010 16:10:40
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: J.F. 

On Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100,  Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote:

Zalety CR
- Możliwość bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze
spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),
dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący
temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.
Dzięki temu silnik ma łagodniejszą pracę, i jest bardziej elastyczny.

Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ?

J.

27 Data: Listopad 07 2010 15:12:56
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 07 Nov 2010 16:10:40 +0100, J.F. napisał(a):

Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ?

Mylisz się. No chyba, że wymyślisz krzywkę która się dynamicznie krzywi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

28 Data: Listopad 07 2010 16:34:35
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: J.F. 

On Sun, 7 Nov 2010 15:12:56 +0000,  Waldek Godel wrote:

Dnia Sun, 07 Nov 2010 16:10:40 +0100, J.F. napisał(a):
Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ?

Mylisz się. No chyba, że wymyślisz krzywkę która się dynamicznie krzywi.

Tam oprocz krzywki jest jeszcze kabelek.

Mozna miec tylko watpliwosci co do zakresu mozliwych katow pompowania.

J.

29 Data: Listopad 07 2010 17:38:01
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"  napisał w wiadomości:

Zalety CR
- Możliwoć bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania
wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze spalania,

Wtrysk pilotowy nie może zawirowywać powietrze - on ma za zadanie lepiej wymieszać ON z powietrzem poprzez wstępne pogrzanie przestrzeni spalania.
Ĺťaden układ wtryskowy nie zawirowywuje powietrze. Powietrze w _komorze spalania_ jest zawirowywane przez róźne kształty denka tłoka a wcześniej przez kąt usadowienia zaworu i kanału ssącego i ich kształt....(już nie mówie o m.in klapkach w kolektorze dolotowym)

1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciążenia silnika),

Jest jeden wtrysk główny (maininjection)

dotrysk redukujący tlenki azotu i czasem uruchamiany końcowy podnoszący

Dotrysk (preinjection) jest przed maininjection i on właśnie redukuje NOx, poprawia cichobieżnoć (moje ulubione słowo ;-) )i w pewnym stopniu redukuje wibracje ukł. krobowo-tłokowego.

temperaturę spalin aby wypalić sadze z filtra cząstek stałych.

Temperaturę spalin podwyższa 5 faza wtrysku czyli postinjection. Zaś przed nim jest afterinjection, który dopala cząstki stałe

(*) Te 5 dawek wtrysku które opisałem dotyczą najczęściej silników CR II generacji.


Pozdr.

--
Bugatti

30 Data: Listopad 07 2010 20:15:55
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Karolek 

W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze:

Common Rail
http://www.commonrail.info/wp-content/uploads/2009/08/255179811.jpg


Tak to jest CR.

oraz

Pompowtryskiwacze
http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d76f1e6bc.jpg


To tez jest CR, a nie PD.

Czy do Common Rail jest tak samo wra�liwy na paliwo z�ej jako�ci jak
pompowtryskiwacze, czy to mo�e "inna para kaloszy" ?.
I czy te wszystkie "I":  JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI


Tak samo wrazliwe.

To auta z silnikami sterowanymi uk�adem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia
majďż˝ auta na pompowtryskach).

Pytasz o oznaczenia na tylnych klapach bagaznikow?
Jak tak to nie ma takich oznaczen wyrozniajacych systemy wtryskowe.
Czasami na ciezarowych maja napisane Common Rail.


--
Karolek

31 Data: Listopad 07 2010 20:27:49
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Endriu 

Pompowtryskiwacze
http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d76f1e6bc.jpg


To tez jest CR, a nie PD.

A to może jakiś rysunek z instalacją PD znajdziesz ?.


--
Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/

32 Data: Listopad 07 2010 20:36:22
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Karolek 

W dniu 2010-11-07 20:27, Endriu pisze:

Pompowtryskiwacze
http://www.truckfocus.pl/artdodatki/11979876954767d76f1e6bc.jpg


To tez jest CR, a nie PD.

A to mo�e jaki� rysunek z instalacj� PD znajdziesz ?.



http://jcwinnie.biz/wordpress/?p=2718

--
Karolek

33 Data: Listopad 07 2010 21:29:02
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze:

W w�tku "Wymiana ko�a dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz
"Czarek Daniluk" zapodali tezďż˝ o tym jakoby w Mercedesach nie montowano
pompowtrysk�w.

<http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/2cf2146003ab7e05/945cba68d669d2c2?lnk=raot>

Zadzwoni�em do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywi�cie mechanik
stwierdzi�, �e je�eli chodzi o Mercedesa to pompowtrysk�w nie montowano w
samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coďż˝ takiego montowano to tylko
w modelach oko�o lat 1997-1999 (m�wi� �e trzeba by to sprawdzi� w
katalogach - mocno w�tpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).

Według książek w Eklasie W210 były 3 rodzaje zasilania w silnikach diesla:

1. Rozdzielaczowa pompa sterowana elektronicznie,
2. Rzędowa pompa sterowana elektronicznie,
3. Wtrysk common rail.

Pompowtryskiwacze to może i były, ale moim zdaniem w żadnym osobowym mercedesie ;) w ciężarowych napewno, a jak w dostawczych, nie wiem.

Pozdrawiam !

34 Data: Listopad 10 2010 08:37:00
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: omega_fan 

Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik
stwierdził, że jeżeli chodzi o Mercedesa to pompowtrysków nie montowano w
samochodach gdzies od 1998 roku, a jezeli by coś takiego montowano to tylko
w modelach około lat 1997-1999 (mówił że trzeba by to sprawdzić w
katalogach - mocno wątpliwa sprawa aby takie pompowtryski montowano).

Niezly mechanik ktory nie ma pojecia jakie byly uklady w samochodach,
ktore serwisuje... Mercedes NIGDY nie stosowal pompowtryskiwaczy w
swoich samochodach osobowych.

35 Data: Listopad 10 2010 00:02:43
Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
Autor: Czarek Daniluk 

On 10 Lis, 08:37, omega_fan  wrote:

Niezly mechanik ktory nie ma pojecia jakie byly uklady w samochodach,
ktore serwisuje... Mercedes NIGDY nie stosowal pompowtryskiwaczy w
swoich samochodach osobowych.

To tylko i wyłącznie świadczy o "profesjonaliźmie" ASO ;)

Pozdrawiam !!

Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.



Grupy dyskusyjne