Common Rail vs Pompowtryski - pytanie.
1 | Data: Listopad 07 2010 09:40:10 |
Temat: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | |
Autor: Endriu | W wątku "Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz 2 |
Data: Listopad 07 2010 09:47:58 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Endriu | W wątku "Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz A jużchyba doczytałem chyba dobrze: <https://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_thread/thread/5f03bb5bdbab0714/c94f5fed00aff816?hl=pl&lnk=gst&q=common+rail#c94f5fed00aff816> TDI to raczej pompowtryskiwacze (ale nie zawsze) reszta Common Rail. Widzę że jedne i drugie wrażliwe na złe paliwo.... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ 3 |
Data: Listopad 07 2010 10:05:39 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: J.F. | On Sun, 7 Nov 2010 09:40:10 +0100, "Endriu" Stad też dalsze pytania - czy znajdzie się jakiś grupowy szpec który poda Hm, chyba nie jest. Tez maja tam elektroniczne sterowanie. Ogolnie wiadomo ze diesel wymaga po pierwsze wysokiego cisnienia wtrysku, ktore zapewnia lepsze odparowanie paliwa, oraz precyzyjnego sterowania dawkami. I VW najwyrazniej osiagalo wystarczajaco dobre parametry w praktyce, mimo ze p-w maja drobra wade - z natury rzeczy cisnienie jest dostepne tylko przez czesc cyklu pracy, potem tloczek nie jest naciskany. A reszta od wykonania zalezy. Klienta nie interesuje teoria, tylko ile auto pali, jaka ma moc, a przy wiekszym przebiegu: ile kosztuje pompa CR, ile wtryskiwacz, ile p-w, czy te elementy daja sie regenenerowac tanim kosztem, i ile roboty wymaga wymiana. No i co ile trzeba je wymieniac :-) Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak Mysle ze podobnie. No chyba ze zamiast zapychania dziurek we wtryskiwaczach bedzie zapychanie pompy. To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia Literek zabraknie. J. 4 |
Data: Listopad 10 2010 00:03:59 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: R2r | W dniu 2010-11-07 10:05, J.F. pisze: [...] Klienta nie interesuje teoria, tylko ileSĹYSZAĹEĹ różnicÄ miÄdzy PW a CR? ;-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 5 |
Data: Listopad 07 2010 15:25:10 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Przembo | Użytkownik "Endriu" napisał w wiadomości W wątku "Wymiana koła dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz "Czarek Daniluk" zapodali tezę o tym jakoby w Mercedesach nie montowano pompowtrysków. Ciekawe co by wynikło z tego sprawdzenia, Mercedes nie kupował silników VW :) Czy do Common Rail jest tak samo wrażliwy na paliwo złej jakości jak pompowtryskiwacze, czy to może "inna para kaloszy" ?. Oba systemy są bardziej wrażliwe od VP, to jest pewne. To auta z silnikami sterowanymi układem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach). Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI. Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :) Pozdr 6 |
Data: Listopad 07 2010 17:11:40 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Bugatti | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości: Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze mają zawsze oznaczenie TDI (bo zawsze są to silniki VW), w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w Mitsubishi... Dla odmiany diesle VW z Common Rail mają oznaczenie TDI, a te z pompą (VP37) wyróżniają sie oznaczeniem TDI. Po pierwsze silniki nie wyróżniają się oznaczeniem TDI ... to jest tylko symbol handlowy VW (owszem mówiący o tym że pod maską jest diesel) który jest umieszczony na pokrywie bagaźnika i na osłonie silnika. I ten symbol nie mówi o tym jaka jest moc tego silnika...czerwone TD, DI, TDI to internetowe _bajki_ nie mówiące o tym ile ma PS. Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :) Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL itd.), z CR (zaczynąjąc się od C np. CAHA). Pozdr Pozdr. -- Bugatti 7 |
Data: Listopad 07 2010 18:01:35 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Przembo | Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości: To sobie radośnie coś popisałeś, a teraz wskaż gdzie wyżej napisałem nieprawde. Pompowtryski to TDI w całej grupie VAG, CR i VP w przypadku VW są tak samo oznaczane. Coś Ci się nie zgadza? Przeczytaj i pomyśl jeszcze raz... Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło... Pozdr 8 |
Data: Listopad 07 2010 18:18:21 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Bugatti | Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości: Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości: Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości: Przeczytaj jeszcze raz co napisałem bo mylisz oznaczenia na klapie bagaźnika od oznaczeń kodowych silnika. Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL Endriu spytał: "(Jakie oznaczenia mają auta na pompowtryskach" a ty powiedziałeś mu że mają oznaczenie TDI. Potem dodałeś że te SAME oznaczenie mają wszystkie silniki diesla VW na CR, PD i VP. Czyli jaki z tego wniosek ? - że z oznaczenia tegoż błogosławionego już napisu TDI NIE da się rozróżnić silniki z innmi systemami wtryskowymi. Więc zrobiłeś Endriowi wode z mózgu zamiast precyzyjnie odpowiedzieć na to co odróźnia ten silnik od innego. A do tego właśnie służą oznaczenia _kodowe_ silnika (które podałem ripsotując na twój post) a nie miłosierny napis TDI. Endriu po prostu nie wyraził się precyzyjnie bo pewnie chciał spytać o oznaczenie kodowe. Pozdr Pozdr. -- Bugatti 9 |
Data: Listopad 07 2010 19:53:08 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Przembo | Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości Użytkownik "Przembo" napisał w wiadomości: A o coś innego mogło chodzić? Cytat z pierwotnego posta: "JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI" Endriu spytał:Ty nawet nie zadałeś sobie trudu by zobaczyć o co pytał Endriu, dałeś piękny przykład jak ominąc w każdym aspekcie temat o który chodziło...Ogółem w przypadku grupy VW masz TDI VP, TDI PD, TDI CR wszystkie oznaczone tak samo i słusznie, bo i po co mnożyć skróty? :)Po drugie silniki nie są oznaczone tak samo. każdy silnik ma swóje oznaczenie kodowe - np. pompa VP (ASV, AFN itd.), PD (ATD, ASZ, ARL Może masz i racje że o to mu chodziło, tylko trzeba jeszcze ten kod pozyskać, z dokumentami jest różnie, w polskim DR brak danych, a szukanie numerów silnika z lustereczkiem nie zawsze jest proste. Lepiej wiedzieć czego się w danych latach spodziewać i jak rozróżnić poszczególne silniki. Pozdr 10 |
Data: Listopad 07 2010 20:08:56 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Karolek | W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze:
Nie zawsze. Nie tylko VW stosuje/stosowalo PD. w Fordzie na pewno, nie pamiętam jak w W przypadku VW to tak. -- Karolek 11 |
Data: Listopad 10 2010 00:00:38 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: R2r | W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze: Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze majÄ zawsze oznaczenie TDI (boA CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach? Toż to sÄ silniki VW :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 12 |
Data: Listopad 09 2010 23:07:19 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a): A CRD w Chryslerach, Dodge'ach i Jeepach? od kiedy??? wczoraj zaczęli montować? Bo wcześniej to były włoskie silniki VM Mottori i niemieckie Mercedesa. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 13 |
Data: Listopad 10 2010 00:22:03 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: R2r | W dniu 2010-11-10 00:07, Waldek Godel pisze: Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):3.0 w Jeepach czy Chryslerach (np. 300C) to rzeczywiĹcie Mercedes (i CR) ale np. 2.0 CRD w Dodge'ach (Caliber) i Chryslerach (PT Cruiser, Sebring) wg dealera C-J-D to ponoÄ właĹnie silniki VW. SpróbujÄ przy jakiejĹ okazji dopytaÄ siÄ o szczegóły, ale jestem prawie pewien, że to nie CR. -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 14 |
Data: Listopad 09 2010 23:24:49 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:22:03 +0100, R2r napisał(a): 3.0 w Jeepach czy Chryslerach (np. 300C) to rzeczywiście Mercedes (i CR) VW, VM, co za różnica, klient i tak to łyknie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_VM_Motori_engines -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 15 |
Data: Listopad 10 2010 00:32:15 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: R2r | W dniu 2010-11-10 00:07, Waldek Godel pisze: Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a):Tak na szybko (akurat Dodge Avenger): http://www.autowizja.pl/page.php?323 "SILNIK, UKĹAD JEZDNY Pod maskÄ Dodge'a znajdujemy dwulitrowy turbodoładowany silnik wysokoprÄżny. Po amerykaĹskim samochodzie spodziewalibyĹmy siÄ raczej szeĹciocylindrowego benzyniaka z "automatem", ale z myĹlÄ o rynkach europejskich koncern Chryslera przygotowuje modele w kooperacji z producentami z Europy. ChoÄ na pierwszy rzut oka tego nie widaÄ, jest to dobrze znana jednostka 2.0 TDI od Volkswagena, tu oznaczona jako CRD. Jego parametry - 140 KM mocy i 310 Nm momentu obrotowego..." Zapewniam, że to rozwiÄ zanie istnieje nie od wczoraj. :-) -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 16 |
Data: Listopad 09 2010 23:43:10 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:32:15 +0100, R2r napisał(a): Tak na szybko (akurat Dodge Avenger): tak, bo akurat Avenger miał silnik TDI i nawet na wielu rynkach - zapewne dla zmylenia przeciwnika - nazywał się TDI. Ale czego oczekiwać po Mitsubishi? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 17 |
Data: Listopad 10 2010 00:48:33 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: R2r | W dniu 2010-11-10 00:43, Waldek Godel pisze: Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:32:15 +0100, R2r napisał(a):Nie tylko Avenger, ale - jeĹli pamiÄtasz - ja nie o tym, lecz o tym, że nieprawdÄ jest, że "Silniki wyposażone w pompowtryskiwacze majÄ zawsze oznaczenie TDI". -- Pozdrawiam. Artur. ______________________________________________________ 18 |
Data: Listopad 10 2010 00:00:49 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Czarek Daniluk | On 10 Lis, 00:07, Waldek Godel wrote: Dnia Wed, 10 Nov 2010 00:00:38 +0100, R2r napisał(a): Od niedawna - ładują 2,0 TDI i na dodatek jeszcze te felerne wersje z wycierającym się napędem pompy oleju :D Kolega kupił takiego Jeep Compass i wymieniał motor bo się zatarł był :) Pozdrawiam !! 19 |
Data: Listopad 10 2010 20:00:44 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Przembo | *R2r* w wiadomoĹci napisał(a): W dniu 2010-11-07 15:25, Przembo pisze: DziÄki za czujnoĹc, choÄ za szybko uciÄ łeĹ, dalej pisałem też o Fordzie i Mitsu :) Wiem, że VAGowskie diesle sÄ w innych markach... niech bÄdzie że miało byÄ "niemal zawsze" zamiast "zawsze" :) Pozdr 20 |
Data: Listopad 07 2010 15:54:43 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze: Stad teÂż dalsze pytania - czy znajdzie siĂŞ jakiÂś grupowy szpec który podaZalety CR - Możliwoć bardziej subtelnego kształtowania przebiegu spalania wtrysk wielokrotny - np. wstÄpny zawirowujÄ cy powietrze w komorze spalania, 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciÄ żenia silnika), dotrysk redukujÄ cy tlenki azotu i czasem uruchamiany koĹcowy podnoszÄ cy temperaturÄ spalin aby wypaliÄ sadze z filtra czÄ stek stałych. DziÄki temu silnik ma łagodniejszÄ pracÄ, i jest bardziej elastyczny. - mniejsze obciÄ żenia dynamiczne dla układu rozrzÄ du napÄdzajÄ cego pompÄ WC w porównaniu z napÄdem pompowtryskiwaczy. Tolerancja na marne paliwo - podobna. Wrażliwoć na marnÄ obsługÄ - podobna. To auta z silnikami sterowanymi ukÂładem Common Rail ?. (Jakie oznaczeniaPompowtryski TDI Cała reszta oznaczeĹ z (TDI włÄ cznie) to Common Rail - mówiÄ o obecnych nowych silnikach. -- Wojciech Smagowicz 21 |
Data: Listopad 07 2010 14:57:27 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a): wtrysk wielokrotny - np. wstępny zawirowujący powietrze w komorze że co??????????? Przedwtrysk powoduje, że wtrysk główny spala się lepiej i szybciej, bo zamiast do gorącego powietrza wpada w już płonącą pierwszą dawkę. W efekcie spala się równiej (ciszej, mniejsze wibracje, większa moc) Wrażliwość na marną obsługę - podobna. Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć głowicę, więc jakby umiejętności trzeba nieco więcej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 22 |
Data: Listopad 07 2010 16:09:33 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: J.F. | On Sun, 7 Nov 2010 14:57:27 +0000, Waldek Godel wrote: Wrażliwość na marną obsługę - podobna.Zależy co, w silniku PD żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć Glowice czy tylko walek ? A daje sie jeszcze wymienic koncowki wtryskow, czy juz tylko cale [pompo/CR] wtryskiwacze ? No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi sie ze konstrukcja wytrzymujaca 2000 at musi byc solidna, a wiec rozkreca sie ja mozolnie. J. 23 |
Data: Listopad 09 2010 21:49:48 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: jerzu | On Sun, 07 Nov 2010 16:09:33 +0100, J.F. No i drobiazg - ile roboty to wymaga w CR, bo tak wstepnie wydaje mi Mogę Ci podesłać manuala serwisowego do dilników CR Renaulta, 180 stron. Mnie się nie chciało szukać. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 24 |
Data: Listopad 07 2010 18:42:09 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2010-11-07 15:57, Waldek Godel pisze: Dnia Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH": - Podczas wtrysku wstępnego do cylindrów wprowadza się małą dawkę ON (1-4mm3), która "przygotowując" komorę spalania może poprawić sprawność spalania oraz umożliwia uzyskanie następujących efektów: - ciśnienie sprężania zostaje nieco podwyższone wskutek wstępnych reakcji, ALBO częściowo w skutek spalania, - zwłoka zapłonu dla wtrysku zasadniczego ulega skróceniu, - szybkość narastania ciśnienia i maksymalne ciśnienie spalania ulegają ZMNIEJSZENIU (tzw. miękkie spalanie). Wrażliwość na marną obsługę - podobna. Ale ja piszę pod kątem obsługi przez "Kazia" co to śrubokrętem i taśmą izolacyjną. wszystkie nowoczesne silniki nie trawią "druciarstwa" -- Wojciech Smagowicz 25 |
Data: Listopad 16 2010 10:28:10 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: J.F. | Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w Cytując za "Układ Wtryskowy CR Informator Techniczny BOSCH": Hm, 4mm^3 ... przy 2000rpm i 4 cylindrach to juz bedzie 16cm^3 na minute, litr na godzine, mam nadzieje ze po rozgrzaniu spada :-) J. 26 |
Data: Listopad 07 2010 16:10:40 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: J.F. | On Sun, 07 Nov 2010 15:54:43 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] wrote: Zalety CR Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ? J. 27 |
Data: Listopad 07 2010 15:12:56 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 07 Nov 2010 16:10:40 +0100, J.F. napisał(a): Ale to samo robia pompowtryskiwacze z VAG, czy sie myle ? Mylisz się. No chyba, że wymyślisz krzywkę która się dynamicznie krzywi. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. 28 |
Data: Listopad 07 2010 16:34:35 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: J.F. | On Sun, 7 Nov 2010 15:12:56 +0000, Waldek Godel wrote: Dnia Sun, 07 Nov 2010 16:10:40 +0100, J.F. napisał(a): Tam oprocz krzywki jest jeszcze kabelek. Mozna miec tylko watpliwosci co do zakresu mozliwych katow pompowania. J. 29 |
Data: Listopad 07 2010 17:38:01 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Bugatti | Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" napisał w wiadomoĹci: Zalety CR Wtrysk pilotowy nie może zawirowywaÄ powietrze - on ma za zadanie lepiej wymieszaÄ ON z powietrzem poprzez wstÄpne pogrzanie przestrzeni spalania. Ĺťaden układ wtryskowy nie zawirowywuje powietrze. Powietrze w _komorze spalania_ jest zawirowywane przez róźne kształty denka tłoka a wczeĹniej przez kÄ t usadowienia zaworu i kanału ssÄ cego i ich kształt....(już nie mówie o m.in klapkach w kolektorze dolotowym) 1-2 wtryski zasadnicze (zależnie np. od obciÄ żenia silnika), Jest jeden wtrysk główny (maininjection) dotrysk redukujÄ cy tlenki azotu i czasem uruchamiany koĹcowy podnoszÄ cy Dotrysk (preinjection) jest przed maininjection i on właĹnie redukuje NOx, poprawia cichobieżnoć (moje ulubione słowo ;-) )i w pewnym stopniu redukuje wibracje ukł. krobowo-tłokowego. temperaturÄ spalin aby wypaliÄ sadze z filtra czÄ stek stałych. TemperaturÄ spalin podwyższa 5 faza wtrysku czyli postinjection. ZaĹ przed nim jest afterinjection, który dopala czÄ stki stałe (*) Te 5 dawek wtrysku które opisałem dotyczÄ najczÄĹciej silników CR II generacji. Pozdr. -- Bugatti 30 |
Data: Listopad 07 2010 20:15:55 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Karolek | W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze: Common Rail Tak to jest CR. oraz To tez jest CR, a nie PD. Czy do Common Rail jest tak samo wra�liwy na paliwo z�ej jako�ci jak Tak samo wrazliwe. To auta z silnikami sterowanymi uk�adem Common Rail ?. (Jakie oznaczenia Pytasz o oznaczenia na tylnych klapach bagaznikow? Jak tak to nie ma takich oznaczen wyrozniajacych systemy wtryskowe. Czasami na ciezarowych maja napisane Common Rail. -- Karolek 31 |
Data: Listopad 07 2010 20:27:49 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Endriu | Pompowtryskiwacze A to może jakiś rysunek z instalacją PD znajdziesz ?. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ 32 |
Data: Listopad 07 2010 20:36:22 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Karolek | W dniu 2010-11-07 20:27, Endriu pisze: Pompowtryskiwacze http://jcwinnie.biz/wordpress/?p=2718 -- Karolek 33 |
Data: Listopad 07 2010 21:29:02 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-11-07 09:40, Endriu pisze: W wďż˝tku "Wymiana koďż˝a dwumasowego. Jaki koszt." kolega "omega fan" oraz Według ksiÄ żek w Eklasie W210 były 3 rodzaje zasilania w silnikach diesla: 1. Rozdzielaczowa pompa sterowana elektronicznie, 2. RzÄdowa pompa sterowana elektronicznie, 3. Wtrysk common rail. Pompowtryskiwacze to może i były, ale moim zdaniem w żadnym osobowym mercedesie ;) w ciÄżarowych napewno, a jak w dostawczych, nie wiem. Pozdrawiam ! 34 |
Data: Listopad 10 2010 08:37:00 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: omega_fan | Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Mercedesa i rzeczywiście mechanik Niezly mechanik ktory nie ma pojecia jakie byly uklady w samochodach, ktore serwisuje... Mercedes NIGDY nie stosowal pompowtryskiwaczy w swoich samochodach osobowych. 35 |
Data: Listopad 10 2010 00:02:43 | Temat: Re: Common Rail vs Pompowtryski - pytanie. | Autor: Czarek Daniluk | On 10 Lis, 08:37, omega_fan wrote: Niezly mechanik ktory nie ma pojecia jakie byly uklady w samochodach, To tylko i wyłącznie świadczy o "profesjonaliźmie" ASO ;) Pozdrawiam !! |