Grupy dyskusyjne   »   Corolla - dlaczego taka różnica?

Corolla - dlaczego taka różnica?



1 Data: Listopad 18 2007 23:35:20
Temat: Corolla - dlaczego taka różnica?
Autor: Piotr "PitLab" Laskowski 

Od niedawna przegladam oferty używanych modeli kombi Toyoty (Corolla,
Avensis) żeby zorientować się w rynku.
Z modeli dostępnych w sieci producenta "Pewne auto" zauważyłem do tej pory
kilka wyjątków. Pozwólcie że wrzucę przykład dwu Corolli kombi.
Auta podobne, wypiszę tylko najważniejsze różnice:
1) http://www.toyota.pewneauto.pl/szczeg_deal.asp?id=14387#szczeg  2003r,
143kkm, 4 poduszki, szyby/lusterka elektryczne, 24,9kzł
2) http://www.toyota.pewneauto.pl/szczeg_deal.asp?id=13382#szczeg  2004r,
99kkm,  2 poduszki , szyby/listerka ręcznie, bezwypadkowy, 36,7kzł

Oba ciężarowe. Pierwszy rok starszy, więcej zjeżdzony, ale w ciut bogatszej
wersji mogącej cześciowo niwelować wpływ różnicy wieku. Jednak różnica w
cenie 11,85kzł zdecydowanie nie wynika z wieku ani przebiegu. Co może
wpływać na tak dużą różnicę? To że pierwszy był bity? Czym to grozi?
Ten drugi jest poleasingowy, podejrzewam że pierwszy też. Skoro tak, to
stłuczce był naprawiany przez autoryzowany serwis. Nie jestem w branży ale
wyobrażam sobie że taki serwis albo zrobi że auto będzie sprawne (bo
stłuczka była mało groźna), albo zezłomuje. Czy możliwe jest że w taki
sposób sprzedawany pojazd może mieć problem z przejściem przeglądu
technicznego, albo wymaga dodatkowych napraw?
Na co ogólnie zwracać uwagę przy tego typu samochodach?

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl



2 Data: Listopad 19 2007 13:34:43
Temat: Re:
Autor: Jozek 

Piotr "PitLab" Laskowski pisze:

> Na co ogólnie zwracać uwagę przy tego typu samochodach?

Stan techniczny, potem wizualny, wnętrze. Z tych zdjęć nie wynika wiele... Sprawdź czy ten młodszy nie ma przypadkiem starego bloku silnika. Na stronach forum: tkp i corollclub można dokładnie poczytać o tych autach i zweryfikować to i owo + uzbroić się w wiedzę co cię czeka i na co się przygotować po zakupie, jak przy każdej marce. Ja byłem posiadaczem corolli E111 3D i byłem z niej b. zadowolony i gdyby miała 5D miałbym ją do dzisiaj, no może zmieniłbym na 1,6. Obecnie mam E-12U z czerwca 2004, kupiłem przy przebiegu 12 53 trzysta coś, kupiłem w te wakacje. Auto firmy żony, było trochę (kosmetycznie) obtarte na parkingu hipermarketu lub w drobnej potyczce. Na razie jestem b. zadowolony. Jednostka 1.4 w mieście w 98% wystarcza, na trasie trochę słaba szczególnie jak się zapakuje. Ty chcesz kupić kombi więc więcej tam wejdzie. Pomyśl czy 1.4 to trochę nie za słaba wyciągarka dla tej puszki. Z kolei na silnik 1.6 dużo osób na w/w forach narzekało - na zużycie oleju, ale ja tych informacji nie sprawdzałem i nie potwierdzam, czy przypadkiem zużycie nie zależy od traktowania/zakatowywania auta . Też miałem dylemat czy kupić kombi czy hatback 5-D. Zdecydował stan techniczny, rocznik, masa karoserii  w stosunku do silnika, zresztą za dużego wyboru nie miałem, wszystkie jednostki były 1,4 kwestia czy kombi i jaki rocznik, przebiegi podobne. Kombi chyba trochę gorzej się zbiera (większa masa), ale to tylko moje gdybanie. Silnik 1.4 vvt-i lepiej sobie radzi na "dole" swojej charakterystyki od 4E-FE, ale w trasie przy wyprzedzaniu tamten się lepiej zbierał i palił troszeczkę mniej przy tym samym stylu jazdy. Może to zależy od masy, E12 jest od  E111 cięższa chyba o ponad 100Kg.

--
       Pozdrawiam :)

3 Data: Listopad 19 2007 14:17:58
Temat: Re: Re:
Autor: Piotr "PitLab" Laskowski 

Na co ogólnie zwracać uwagę przy tego typu samochodach?
Stan techniczny, potem wizualny, wnętrze. Z tych zdjęć
nie wynika wiele... Sprawdź czy ten młodszy nie ma
przypadkiem starego bloku silnika. Na stronach forum:
tkp i corollclub można dokładnie poczytać o tych autach
i zweryfikować to i owo + uzbroić się w wiedzę co cię
czeka i na co się przygotować po zakupie
Dziękuję, Wczoraj wieczorem trafiłem na tkp i siedziałem przez pół nocy.
Znalazłem opisuwaną w FAW "procedurę testową" polegającą na sprawdzeniu
przegubów, stanu instalacji olejowej, pracy silnika, sprzęgła.
Jeszcze z tydzień i będę mógł wybierać egzemplarz auta dla siebie :-)

Jednostka 1.4 w mieście w 98% wystarcza, na trasie
trochę słaba szczególnie jak się zapakuje. Ty chcesz
kupić kombi więc więcej tam wejdzie. Pomyśl czy 1.4 to
trochę nie za słaba wyciągarka dla tej puszki.
Do tej pory jeżdziłem Fabią combi z silnikiem 1.4 75KM. Tutaj jest 97KM.
Masa Corolli jest ok 400kg większa. Podejrzewam że dynamika będzie zbliżona.


Też miałem dylemat czy kupić kombi czy hatback 5-D.
Kombi chyba trochę gorzej się zbiera (większa masa), ale
to tylko moje gdybanie. Silnik 1.4 vvt-i lepiej sobie
radzi na "dole" swojej charakterystyki od 4E-FE, ale w
trasie przy wyprzedzaniu tamten się lepiej zbierał i
palił troszeczkę mniej przy tym samym stylu jazdy. Może
to zależy od masy, E12 jest od  E111 cięższa chyba o
ponad 100Kg.
Chcę autko wziąść w leasing na frmę, więc w grę wchodzą tylko młodsze
roczniki - E12. Do wyboru jeszcze mam Avensis a tam często spotykane są
silniki 2.0, ale to już przesada - nie chcę takiego smoka, niepotrzebnie
będzie mnie kusił :-)


--
PMS- PJ++ S+ p+ M-  W++ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- w- CB-
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

4 Data: Listopad 19 2007 18:50:27
Temat: Corolla - dlaczego taka różnica?
Autor: Jozek 

Piotr "PitLab" Laskowski pisze:

Dziękuję, Wczoraj wieczorem trafiłem na tkp i siedziałem przez pół nocy.
Znalazłem opisuwaną w FAW "procedurę testową" polegającą na sprawdzeniu
przegubów, stanu instalacji olejowej, pracy silnika, sprzęgła.
Jeszcze z tydzień i będę mógł wybierać egzemplarz auta dla siebie  :-)

Sprzęgło to można zrobić, drogie nie jest w sadze widziałem asin (z pierwszego montażu) bodajże cena 560zł. Ja bym zwrócił uwagę na blachę, szczególnie spód, podłużnice i inne elementy świadczące o poważnych przygodach. Potem silnik (sprawdź czy rozrząd nie hałasuje za bardzo), i zawieszenie.

Do tej pory jeżdziłem Fabią combi z silnikiem 1.4 75KM. Tutaj jest 97KM.
Masa Corolli jest ok 400kg większa. Podejrzewam że dynamika będzie zbliżona.

Ja jestem mile zaskoczony jednostką 1.4 vvt-i względem poczciwego 4E-FE. Mówię oczywiście o wrażeniach w mieście. Przy mojej umiarkowanej jeździe spalanie przy obecnych warunkach pogodowych na poziomie 7.0 - 6-9. 80%-miasto, reszta tzw. "trasa". Rzadko katuję ja powyżej 3.500 obr/min. Staram się ja lekko trzymać powyżej 2000. Duży + za wspomaganie elektryczne kierownicy i hamulce względem poprzedniej wersji.

Chcę autko wziąść w leasing na frmę, więc w grę wchodzą tylko młodsze
roczniki - E12. Do wyboru jeszcze mam Avensis a tam często spotykane są
silniki 2.0, ale to już przesada - nie chcę takiego smoka, niepotrzebnie
będzie mnie kusił :-)

Przy tej masie to chyba nie za dużo i pewnie całkiem nieźle się to zbiera 2.0 vvt-i. Nie wiem jak reszta, a szczególnie spalanie przy dzisiejszych cenach paliwa.


--
       Pozdrawiam :)

5 Data: Listopad 19 2007 14:45:02
Temat: Re: Corolla - dlaczego taka różnica?
Autor: omega_fan 

Hej,

Oba ciężarowe. Pierwszy rok starszy, więcej zjeżdzony, ale w ciut
bogatszej
wersji mogącej cześciowo niwelować wpływ różnicy wieku. Jednak różnica w
cenie 11,85kzł zdecydowanie nie wynika z wieku ani przebiegu. Co może
wpływać na tak dużą różnicę? To że pierwszy był bity? Czym to grozi?

Założę się, że ten 1-szy ma podaną cenę netto, co nieudolnie sugeruje
dopisek "Faktura VAT 22%".

Corolla - dlaczego taka różnica?



Grupy dyskusyjne