Grupy dyskusyjne   »   Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie

Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie



1 Data: Kwiecien 09 2008 14:49:50
Temat: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: canisRC 

Witam
Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie Opla Corsy a konkretnie
Opel Corsa B 1.0 12V (wersja pięciodrzwiowa)?
Czy jest coś co może zauważyć laik przed wizytą u mechanika na parkingu lub w trakcie jazdy próbnej?

Nie mam tu na myśli standardowych rzeczy takich jak zauważalne różnice w szczelinach nadwozia czy rażące różnice pomiędzy zużyciem pedałów/kierownicy a stanem licznika itp co trzeba patrzeć przy kupnie tylko jakieś bardziej specyficzne właściwości i niedomagania tego modelu.

Z góry dziękuję za wszelkie informacje i porady

--
Pozdrawiam
Mirosław 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info



2 Data: Kwiecien 09 2008 17:55:43
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę prz y kupnie
Autor: Marcin 

Dnia Wed, 09 Apr 2008 14:49:50 +0200, canisRC   napisał:

Witam
Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie Opla Corsy a konkretnie
Opel Corsa B 1.0 12V (wersja pięciodrzwiowa)?

Na to aby nie brać tego silnika, poczytasz sporo na grupie na temat tej  jednostki.

3 Data: Kwiecien 09 2008 18:11:25
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: 666 

Na grupie generalnie kazdy silnik ponizej widlastego 3.0 super duper turbocharger to obciach.

Im mniej ktoś miał, tym więcej ma do powiedzenia.
JaC


-- -- -

poczytasz sporo na grupie na temat tej jednostki.

4 Data: Kwiecien 09 2008 18:34:11
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

  666 pisze:

Na grupie generalnie kazdy silnik ponizej widlastego 3.0 super duper turbocharger to obciach.

Im mniej ktoś miał, tym więcej ma do powiedzenia.
JaC


Tylko, że Twój przedpiśca ma racje.
Po pierwsze, silnik ma 3 cylindry, w związku z tym kultura pracy jego jest marna. 12 zaworowy silnik musi sie krecic wysoko, by uzyskac nominalna moc, a przy tej charakterystyce jest on po prostu glosny. Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale bardzo awaryjny. Czeste uszkodzenia sondy Lambda, przepływomierza, wtrysków, zaworu EGR,  powoduja, że jedyna jego zaleta jest pojemnosc - nizsze skladki OC.

Jesli moge polecic silnik do Corsy, to z cala pewnoscia polecam osmiozaworowa wersje o poj. 1.2l. Mimo, iz to jednostka stara, pochodzaca z Corsy A, bardzo slaba - "az" 45KM, to na pewno duzo mniej awaryjna, ekonomiczniejsza i trwalsza. Prosta uklad zasilania (monowtrysk), niesprawiajacy klopotow uklad zaplonowy (DIS), sprawiaja, ze ewentualne usterki nie beda kosztowne.

Jesli nie satysfakcjonuje Cie archaicznosc silnika i jego osiagi, to poszukaj silnika o tej samej pojemnosci, ale 16 zaworowy. Jednostka rownie nowoczesna jak 1.0, ale mocniejsza i przyjemniejsza w uzytkowaniu. Ekonomia na podobnym poziomie jak 1.0.

Pytanie jeszcze wokół jakiego rocznika sie krecisz?

Tak wiec w cale nie trzeba szukac Corsy 1.4 16V, aby byc zadowolonym z tego przyjemnego, miejskiego autka.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

5 Data: Kwiecien 09 2008 19:39:10
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: bratPit 



Tylko, że Twój przedpiśca ma racje.
Po pierwsze, silnik ma 3 cylindry, w związku z tym kultura pracy jego
jest marna. 12 zaworowy silnik musi sie krecic wysoko, by uzyskac
nominalna moc, a przy tej charakterystyce jest on po prostu glosny.
Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale
bardzo awaryjny. Czeste uszkodzenia sondy Lambda, przepływomierza,
wtrysków, zaworu EGR,  powoduja, że jedyna jego zaleta jest pojemnosc -
nizsze skladki OC.


zapomniałeś dodać do tego zestawu symboliczną usterkę naciągania się
łańcucha rozrządu powodowanego przez nierównomierną pracę silnika na niskich
obrotach, więc jeżeli ktoś jeździ dużo po mieście to już poniżej 100kkm
będzie wymieniał komplet rozrządu - zawierającym łańcuch, napinacz, ślizgi i
inne rzeczy + rozbierania pół silnika,
więc autor wątku powinien zwrócić się do mechanika któy mocno siedzi w oplu
o diagnozę silnika,
brat

6 Data: Kwiecien 09 2008 20:37:31
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: canisRC 

bratPit pisze:
[...]

zapomniałeś dodać do tego zestawu symboliczną usterkę naciągania się
łańcucha rozrządu powodowanego przez nierównomierną pracę silnika na niskich
obrotach, więc jeżeli ktoś jeździ dużo po mieście to już poniżej 100kkm
będzie wymieniał komplet rozrządu - zawierającym łańcuch, napinacz, ślizgi i
inne rzeczy + rozbierania pół silnika,

Jak już odpisałem przedpiscy, byłem niemal zdecydowany na konkretny egzemplarz. Mógłbyś coś napisać więcej na temat wymiany rozrządu? Jaki jest tego koszt i w ogóle jak to wygląda? Mam rozumieć, że w innych wersjach silnikowych się to mniej psuje?


--
Pozdrawiam
Mirosław 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info
http://www.malicki.info

7 Data: Kwiecien 09 2008 21:13:27
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: bratPit 

egzemplarz. Mógłbyś coś napisać więcej na temat wymiany rozrządu? Jaki
jest tego koszt i w ogóle jak to wygląda? Mam rozumieć, że w innych
wersjach silnikowych się to mniej psuje?

w 1.2-16v jest ten sam rozrząd a praktycznie nic tam się nie dzieje,
co do cen to komplet części w ASO to ok 500zł [tj rozrząd + uszczelki] +
robocizna - a to już kwestia zakładu któy to robi, ważne żeby mieli blokady
i wiedzieli co robią, wymiana może dochodzić również do 500zł,
jakie sa ceny zamienników nie wiem,
brat

8 Data: Kwiecien 09 2008 22:17:06
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: canisRC 

bratPit pisze:

w 1.2-16v jest ten sam rozrząd a praktycznie nic tam się nie dzieje,
co do cen to komplet części w ASO to ok 500zł [tj rozrząd + uszczelki] +
robocizna - a to już kwestia zakładu któy to robi, ważne żeby mieli blokady
i wiedzieli co robią, wymiana może dochodzić również do 500zł,
jakie sa ceny zamienników nie wiem,

Widzę, że się dobrze orientujesz w temacie. Może wiesz czy da się jednoznacznie stwierdzić czy rozrząd był już wymieniany czy też powoli zbliża się jego czas?

Zresztą proszę o uświadomienie jak to jest. W samochodzie z paskiem rozrządu wymienia się go co określoną ilość kilometrów i jest wszystko ok albo się nie wymienia, pasek się urywa no i lepiej nie mówić.

A jak jest w tym przypadku? Czy też należy wymieniać co jakiś czas, czy też może są jakieś objawy zużycia i wtedy trzeba wymienić?


--
Pozdrawiam
Mirosław 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info
http://www.malicki.info

9 Data: Kwiecien 10 2008 08:44:55
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: 666 

Hałasuje jak diesel.
Przy czym może się zaczynac już od 70 tys. km
Typowa usterka to przepływomierz, szczęśliwie coraz więcej tanich zamienników.
O wydechu juz pisali, znów sporo zamienników.
JaC


-- -- -


Czy też należy wymieniać co jakiś czas, czy też może są jakieś objawy zużycia i wtedy trzeba wymienić?

10 Data: Kwiecien 10 2008 17:29:29
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: bratPit 

Widzę, że się dobrze orientujesz w temacie. Może wiesz czy da się
jednoznacznie stwierdzić czy rozrząd był już wymieniany czy też powoli
zbliża się jego czas?

Zresztą proszę o uświadomienie jak to jest. W samochodzie z paskiem
rozrządu wymienia się go co określoną ilość kilometrów i jest wszystko
ok albo się nie wymienia, pasek się urywa no i lepiej nie mówić.

A jak jest w tym przypadku? Czy też należy wymieniać co jakiś czas, czy
też może są jakieś objawy zużycia i wtedy trzeba wymienić?


tak jak pisze kolega 666, właściwie wczesne objawy to tłuczenie się o
obudowę rozrządu przy zimnym silniku a ustaje przy nagrzanym, stadium
dramatyczne jest wówczas kiedy już tłucze się przy nagrzanym silniku,
łańcuch trąc o obudowę powoduje dostawanie się opiłków do układu olejowego a
chyba nie muszę mówić dalej czym może to skutkować, poza tym przeskoczenie
łańcucha powoduje takie same perturbacje jak zerwanie/przeskok paska
rozrządu,
dlatego należy kupować z głową i nic na prędce,
brat

11 Data: Kwiecien 09 2008 20:33:12
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: canisRC 

Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
[...]

Generalnie byłem niemal zdecydowany na konkretny egzemplarz ale Twoje i następne odpowiedzi bardzo mnie zmartwiły.

Jesli moge polecic silnik do Corsy, to z cala pewnoscia polecam osmiozaworowa wersje o poj. 1.2l. Mimo, iz to jednostka stara, pochodzaca z Corsy A, bardzo slaba - "az" 45KM, to na pewno duzo mniej awaryjna, ekonomiczniejsza i trwalsza. Prosta uklad zasilania (monowtrysk), niesprawiajacy klopotow uklad zaplonowy (DIS), sprawiaja, ze ewentualne usterki nie beda kosztowne.

Generalnie nie zależy mi na rewelacyjnych osiągach, autko ma pełnić rolę drugiego (aczkolwiek w miarę intensywnie eksploatowanego) auta w rodzinie. Też się wcześniej skłaniałem do wersji 1.2 8V lecz trafił się - wydaje mi się - ciekawy egzemplarz....

Pytanie jeszcze wokół jakiego rocznika sie krecisz?

Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontekście powyższego?), 1 właściciel.


--
Pozdrawiam
Mirosław 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info
http://www.malicki.info

12 Data: Kwiecien 09 2008 21:54:45
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

canisRC pisze:

Generalnie nie zależy mi na rewelacyjnych osiągach, autko ma pełnić rolę drugiego (aczkolwiek w miarę intensywnie eksploatowanego) auta w rodzinie. Też się wcześniej skłaniałem do wersji 1.2 8V lecz trafił się - wydaje mi się - ciekawy egzemplarz....

Pytanie jeszcze wokół jakiego rocznika sie krecisz?

Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontekście powyższego?), 1 właściciel.

Rocznik 2000 to koncowka produkcji, w zwiazku z tym, istnieje prawdopodobienstwo, ze nie bedzie az tak awaryjny, jak ogol tych samochodow. Osobiscie twierdze, ze Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych, w szczegolnosci Corsy. Chocby blacha sprawa ECU montowanego w Niemczech badz to w nadkolu, badz w przedziale silnika. W Polsce ECU montowali... na podszybiu.

Pomijajac typ silnika (dobrze byloby gdyby mial juz wymieniony lancuch), jezeli ECU nie wykazuje usterek - nie swieci sie Check Engine, zwrocilbym uwage na zbiornik paliwa, czy nie jest "wciagniety". Corsy maja problem z odpowietrzaniem zbiornika.
Rdza chwyta na progach od srodka postepujac na zewnatrz. Tlumik tylny ulega korozji dosc predko.
Zawieszenie przednie jest konstrukcyjnie proste (kolumna McPhersona), a tyl to wahacze wleczone, wiec nie powinno byc problemow w tym roczniku.


--
Michał "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

13 Data: Kwiecien 11 2008 08:48:24
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-04-09 21:54,  *Michał "HoMMeR" Paszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontekście powyższego?), 1 właściciel.

Rocznik 2000 to koncowka produkcji, w zwiazku z tym, istnieje prawdopodobienstwo, ze nie bedzie az tak awaryjny, jak ogol tych samochodow. Osobiscie twierdze, ze Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych, w szczegolnosci Corsy. Chocby blacha sprawa ECU montowanego w Niemczech badz to w nadkolu, badz w przedziale silnika. W Polsce ECU montowali... na podszybiu.

Ciebie o coś takiego nie podejrzewałem :)
Corsa nigdy nie była robiona w Polsce. W Niemczech robiła (i robi) je jedna fabryka w Eisenach - dużo więcej Cors jednak pochodzi z Hiszpanii - dokładniej z Saragossy.
Co do miejsca montowania ECU, to jest to ustandaryzowane - przeniesienie montażu na podszybie wymagało by zmian konstrukcyjnych i koordynacji wielu poddostawców (wiązki, jakieś mocowania i pewnie inne duperelki), tak że nie wiem czy przypadkiem nie powtarzasz jakichś urban legend :) w stylu aut "Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych" ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

14 Data: Kwiecien 11 2008 21:43:49
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Mirek Ptak pisze:

Dnia 2008-04-09 21:54,  *Michał "HoMMeR" Paszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontekście powyższego?), 1 właściciel.

Rocznik 2000 to koncowka produkcji, w zwiazku z tym, istnieje prawdopodobienstwo, ze nie bedzie az tak awaryjny, jak ogol tych samochodow. Osobiscie twierdze, ze Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych, w szczegolnosci Corsy. Chocby blacha sprawa ECU montowanego w Niemczech badz to w nadkolu, badz w przedziale silnika. W Polsce ECU montowali... na podszybiu.

Ciebie o coś takiego nie podejrzewałem :)

Dziekuje ;-)

Corsa nigdy nie była robiona w Polsce. W Niemczech robiła (i robi) je jedna fabryka w Eisenach - dużo więcej Cors jednak pochodzi z Hiszpanii - dokładniej z Saragossy.

Musze skorygowac swoje informacje, kajam sie, masz racje.
Nie raz slyszalem o Corsach z Gliwic, dlatego nie pomyslalem zeby te informacje sprawdzic. Szczegolnie pasowaly mi zawsze wersje, ze Corse 1.0 skladano w Gliwicach.

Co do miejsca montowania ECU, to jest to ustandaryzowane - przeniesienie montażu na podszybie wymagało by zmian konstrukcyjnych i koordynacji wielu poddostawców (wiązki, jakieś mocowania i pewnie inne duperelki), tak że nie wiem czy przypadkiem nie powtarzasz jakichś urban legend :) w stylu aut "Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych" ;)

Tu z kolei opieralem sie na znajomym, ktory wlasnie taka Corse posiada i bylem przekonany, ze informacje ktore mi przekazywal sa wiarygodne.
Otoz twierdzil on wlasnie, ze jego Corsa zostala zmontowana w Gliwicach, a ECU umieszczone jest na podszybiu. Prowadzilismy kiedys dyskusje na temat przekaznika immobilaisera, ja twierdzilem ze jest on w okolicy, lub wewnatrze ECU, ktore wlasnie montowane bylo w nadkolu, on z kolei twierdzil, ze jego ECU znajduje sie na podszybiu.

Dzieki Mirku za ta poprawke, bede mial teraz na uwadze, aby nie przekazywac nie sprawdzonych osobiscie informacji.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

15 Data: Kwiecien 14 2008 12:27:43
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2008-04-11 21:43,  *Michał "HoMMeR" Paszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Dzieki Mirku za ta poprawke, bede mial teraz na uwadze, aby nie przekazywac nie sprawdzonych osobiscie informacji.

Zawsze do usług :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

16 Data: Kwiecien 10 2008 09:04:40
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale

co rozumiesz przez to??? że dużo pali?

7l gazu na 100km w krakowie i okolicach to dużo???

dokładnie 7 litrów gazu!!!

a cintek 700 pali 7l/100km przy tej samej trasie


mój rekord corsą 1.0 to 6.5l/100km
a najwiecej to 8.5l/100km przy predkosci 140-150 na A4
instalacja sekwencyjna

wiec proszę nie opowiadaj bzdur że autko jest nieekonomiczne

z usterek to miałem do tej pory tylko awarie wtryskiwaczy przylewało silnik
przejechałem nią 50kkm, oleju nic nie bierze

Pozdrawiam
Janusz Brela

17 Data: Kwiecien 10 2008 09:15:11
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: 666 

Jedyne pytanie gdzie ty w tym City butle zmieściłeś ;-)
JaC


-- -- -

instalacja sekwencyjna

18 Data: Kwiecien 10 2008 09:26:11
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


Jedyne pytanie gdzie ty w tym City butle zmieściłeś ;-)

zamiast koła zapasowego

Janusz Brela

19 Data: Kwiecien 10 2008 09:55:57
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: 666 

Jasne.
A koło?
JaC


-- -- -

zamiast koła zapasowego

20 Data: Kwiecien 10 2008 11:29:40
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


A koło?

w bagażniku leży.

Janusz Brela

21 Data: Kwiecien 10 2008 19:15:35
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: 666 

A te dwie małe siatki z zakupami?
JaC


-- -- -

w bagażniku leży.

22 Data: Kwiecien 11 2008 07:49:37
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


A te dwie małe siatki z zakupami?

w bagażniku

bez przesady tam jest dużo miejsca
mam jeszcze CC700 z gazem  tylko że butla z boku 20 l i tam też coś wchodzi

Pozdrawiam
Janusz Brela

23 Data: Kwiecien 10 2008 22:31:26
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

Janusz Brela pisze:

Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale

co rozumiesz przez to??? że dużo pali?

Dla mnie stwierdzenie nieekonomiczny wiaze sie z ogolem kosztow i zyskow zwiazanych z uzytkowaniem danego samochodu.
Stwierdzam, ze utrzymywanie malutkiego silnika na wysokich obrotach jest mniej ekonomiczne niz uzytkowanie silnika troche wiekszego ale na nizszych obrotach. Wszystko to oczywiscie w kontekscie tego konkretnego silnika i porownania go z jednostka o poj. 1,2l.
Zeby mi ktos nie zarzucil ogolnikowania.

Nie pisze tu tylko o koszcie paliwa, ktory jednostkowo dla silnika 1.0 jest rzeczywiscie nie wielki, ale biore pod uwage wytrzymalosc takiego silnika, koszty napraw eksploatacyjnych, jak rozrzad, czy tez armatura silnika.


7l gazu na 100km w krakowie i okolicach to dużo???

dokładnie 7 litrów gazu!!!

a cintek 700 pali 7l/100km przy tej samej trasie


Porownujesz dwa epokowo rozbiezne samochody i ich silniki.
Silnik CC z definicji jest nieekonomiczny. Przestarzala konstrukcja, zasilanie gaznikowe, znikoma moc i jeszcze bardziej mizerny moment.

mój rekord corsą 1.0 to 6.5l/100km
a najwiecej to 8.5l/100km przy predkosci 140-150 na A4
instalacja sekwencyjna

Przyklad Corsy 1.2 45KM.
W trasie z Myslowic do Bialegostoku (470km) i z powrotem silnik nie zagazowany spala okolo 5.5 - 6l. Na zbiorniku mozna wowczas przejechac okolo 700km, gdzie w przypadku instalacji gazowej piszesz o spalaniu w okolicy 6,5 - 7l gazu, ktorego zasieg jest nie wiekszy niz 300-400km. Dla mnie czasookres miedzytankowan rowniez wplywa na ekonomicznosc danego samochodu.

wiec proszę nie opowiadaj bzdur że autko jest nieekonomiczne


Kazdy ma swoje zdanie, a to miejsce sluzy do dzielenia sie swoimi doswiadczeniami, a nawet przekonaniami. Wydaje mi sie, ze mam jednak choc troche racji, a dyskusja jest tresciwa. Zgadza sie?


--
Michał "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

24 Data: Kwiecien 10 2008 22:52:15
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: JKK 


Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" 
napisał w wiadomości

mój rekord corsą 1.0 to 6.5l/100km
a najwiecej to 8.5l/100km przy predkosci 140-150 na A4
instalacja sekwencyjna

Przyklad Corsy 1.2 45KM.
W trasie z Myslowic do Bialegostoku (470km) i z powrotem silnik nie
zagazowany spala okolo 5.5 - 6l.

Dla porównania:
Corsa B 1997 5d,
1.4i 8V, trasa ~350 km,
prędkość podróżna ~120 km/h,
chwilowa do 140 km/h
3 osoby + bagaże,
6,5 l / 100 km.

Pzdr

JKK

25 Data: Kwiecien 10 2008 23:03:44
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: marthen 

Michał "HoMMeR" Paszek wrote:

Janusz Brela pisze:
mój rekord corsą 1.0 to 6.5l/100km
a najwiecej to 8.5l/100km przy predkosci 140-150 na A4
instalacja sekwencyjna

Przyklad Corsy 1.2 45KM.
W trasie z Myslowic do Bialegostoku (470km) i z powrotem silnik nie
zagazowany spala okolo 5.5 - 6l.

Corsa B 45KM - trasa Gliwice-Odense (Dania), 1100km. Przez Niemcy jazda
non-stop z prędkościami zbliżonymi do Vmax (140km/h), 3 osoby na pokładzie,
trasa pokonywana 6 razy. Max spalanie - 6.3l/100km, zwykle ok. 5.6l/100km.
--
marthen
100NX pms edition & NA BRG LE
"Sólo los muertos han visto el fin de la guerra"

26 Data: Kwiecien 11 2008 08:05:56
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


Porownujesz dwa epokowo rozbiezne samochody i ich silniki.
Silnik CC z definicji jest nieekonomiczny. Przestarzala konstrukcja,
zasilanie gaznikowe, znikoma moc i jeszcze bardziej mizerny moment.

ja wiem że CC700 to gówno ale mam w dobrym stanie i jedzie...

Przyklad Corsy 1.2 45KM.
W trasie z Myslowic do Bialegostoku (470km) i z powrotem silnik nie
zagazowany spala okolo 5.5 - 6l. Na zbiorniku mozna wowczas przejechac
okolo 700km, gdzie w przypadku instalacji gazowej piszesz o spalaniu w
okolicy 6,5 - 7l gazu, ktorego zasieg jest nie wiekszy niz 300-400km. Dla
mnie czasookres miedzytankowan rowniez wplywa na ekonomicznosc danego
samochodu.

Ja mam zasięg na gazie ~470km do butli wchodzi ~34 l gazu
Corsa 1.0 jest mocniejsza od tej Corsy 1.2 (nie 16V) co podales

co ma ekonomiczność do troszke częstszego tankowania? przeliczasz to na czas
(np: 5-10 min) stracony na stacji?

ja wole 10 min stacić na stacji  niż prawie 2 x tyle zapłacić za przejazd...

i bez przesady Corsa 1.0 wcale sie tak nie psuje że ludzie kupują złomy
nietrzymają sie terminów/okresów wymian... a później bzdury pisza to inna
historia...

ja przez okres 50 kkm miałem tylko awarie wtrysków, coś popuszczały benzynke
a po za tym tylko olej, płyny itd.

Kazdy ma swoje zdanie, a to miejsce sluzy do dzielenia sie swoimi
doswiadczeniami, a nawet przekonaniami. Wydaje mi sie, ze mam jednak choc
troche racji, a dyskusja jest tresciwa. Zgadza sie?

każdy ma troche racji.

Dziekuje za dyskusje

Pozdrawiam
Janusz Brela

28 Data: Kwiecien 09 2008 19:41:59
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: J@ro 

jak juz sie zdecydujesz na corse 1,2 ... to sprawdz dokladnie czy nie jest
po szkole jazdy (ślady po mocowaniu dodatkowych pedałów i lusterek). Bardzo
wiele osrodkow uczy (ło) na Corsie.  99,9 % sprzedajacych  ukrywa fakt, ze
pochodza ze szkółki.
pozdro
Użytkownik "canisRC"  napisał w wiadomości

Witam
Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie Opla Corsy a konkretnie
Opel Corsa B 1.0 12V (wersja pięciodrzwiowa)?
Czy jest coś co może zauważyć laik przed wizytą u mechanika na parkingu
lub w trakcie jazdy próbnej?

Nie mam tu na myśli standardowych rzeczy takich jak zauważalne różnice w
szczelinach nadwozia czy rażące różnice pomiędzy zużyciem
pedałów/kierownicy a stanem licznika itp co trzeba patrzeć przy kupnie
tylko jakieś bardziej specyficzne właściwości i niedomagania tego modelu.

Z góry dziękuję za wszelkie informacje i porady

--
Pozdrawiam
Mirosław 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info

29 Data: Kwiecien 09 2008 22:03:48
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Michał "HoMMeR" Paszek 

J@ro pisze:

jak juz sie zdecydujesz na corse 1,2 ... to sprawdz dokladnie czy nie jest
po szkole jazdy (ślady po mocowaniu dodatkowych pedałów i lusterek). Bardzo
wiele osrodkow uczy (ło) na Corsie.  99,9 % sprzedajacych  ukrywa fakt, ze
pochodza ze szkółki.
pozdro

Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V.
--
Michał "HoMMeR" Paszek
Burgund POL FSO 1600 LPG
Trafic 1.9dCi serwis Perkins

30 Data: Kwiecien 09 2008 22:19:36
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: canisRC 

Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V.

Pamiętam, że zdecydowanie Corsy B też jeździły na L-ce (mam niedaleko ośrodek egzaminacyjny to się w okolice zapuszcza dość dużo autek szkoleniowych) ale nie wiem w jakiej wersji silnikowej.


--
Pozdrawiam
Mirosław 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info
http://www.malicki.info

31 Data: Kwiecien 10 2008 09:15:43
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: Janusz Brela 


Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze
pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam
wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V.

następny co głupoty opowiada!!!

Corsa C

http://moto.allegro.pl/item341348882_corsa_1_0_12v_54ps_z_niemiec_maly_przebieg_ideal.html
http://moto.allegro.pl/item341883565_opel_corsa_1_0i_air_bag_wspomaganie_super_stan_.html
http://moto.allegro.pl/item336932636_opel_corsa_1_0_rok_2001_srebrny_metalik_okazja.html

Corsa D

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4788292
http://www.aukcjoner.net/gallery/259370-.html#I5

Jeżeli czegoś nie wiesz to sie NIE WYPOWIADAJ !!!

Janusz Brela

32 Data: Kwiecien 10 2008 10:08:39
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: marthen 

Janusz Brela wrote:

Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze
pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam
wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V.

następny co głupoty opowiada!!!
(...)
Jeżeli czegoś nie wiesz to sie NIE WYPOWIADAJ !!!

W Corsie C silniki 1.2 występowały TYLKO w wersji 16V. Zanim się zaczniesz
burzyć sprawdź czy masz podstawy.
--
marthen
100NX pms edition & NA BRG LE
"Sólo los muertos han visto el fin de la guerra"

33 Data: Kwiecien 12 2008 22:52:59
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor: JohnyK 

Dnia 2008-04-09, o godz. 14:49:50
canisRC  napisał(a):

Nie mam tu na myśli standardowych rzeczy takich jak zauważalne
różnice w szczelinach nadwozia czy rażÄ…ce różnice pomiędzy zużyciem
pedałów/kierownicy a stanem licznika itp co trzeba patrzeć przy
kupnie tylko jakieś bardziej specyficzne właściwości i niedomagania
tego modelu.

Niedomaganiem tego modelu jest SILNIK. Kupa żelastwa, słaba, głośna,
paliwożerna. Reszta samochodu daje radę. Na Twoim miejscu sprawdziłbym,
czy biegi wchodzą gładko- łÄ…cznik lewarka i skrzyni potrafi się
"popsuć" a wymiana jest doć droga.

JK

34 Data: Kwiecien 17 2008 12:42:31
Temat: No i kupiłem [było: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie]
Autor: canisRC 

Witam
Przede wszystkim bardzo dziękuję za porady i informacje. Nie będę ukrywał, że wziąłem je pod uwagę, a także inne opinie znalezione w sieci.
No cóż, z 1,0 12V od człowieka zaprzyjaźnionego zrobiło się 1,2 8V od człowieka obcego (plus drobna modyfikacja rocznika, reszta parametrów bez zmian ;).

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam



--
Pozdrawiam
Mirosław 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info

35 Data: Kwiecien 17 2008 18:01:31
Temat: Re: No i kupiłem [było: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie]
Autor: bratPit 

Przede wszystkim bardzo dziękuję za porady i informacje. Nie będę
ukrywał, że wziąłem je pod uwagę, a także inne opinie znalezione w sieci.
No cóż, z 1,0 12V od człowieka zaprzyjaźnionego zrobiło się 1,2 8V od
człowieka obcego (plus drobna modyfikacja rocznika, reszta parametrów
bez zmian ;).

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

jeszcze tylko wymień rozrząd [pasek 40-50zł, napinacz 80-100zł] i w drogę
:-)
brat

36 Data: Kwiecien 17 2008 22:52:25
Temat: Re: No i kupiłem [było: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie]
Autor: JKK 


Użytkownik "bratPit"  napisał w wiadomości

No cóż, z 1,0 12V od człowieka zaprzyjaźnionego zrobiło się 1,2 8V od
człowieka obcego (plus drobna modyfikacja rocznika, reszta parametrów
bez zmian ;).

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

jeszcze tylko wymień rozrząd [pasek 40-50zł, napinacz 80-100zł] i w drogę
:-)

W mojej (a właściwie żoninej ;-) 1997 z Vaterlandu,
wymieniliśmy jeszcze pompę wodną, gałki
no i oczywiście olej i filtry powietrza, kabinowy,
oleju i paliwa..

Pzdr

JKK

37 Data: Kwiecien 22 2008 16:39:08
Temat: Re: No i kupiłem [było: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie]
Autor: canisRC 

JKK pisze:
[...]

jeszcze tylko wymień rozrząd [pasek 40-50zł, napinacz 80-100zł] i w drogę
W mojej (a właściwie żoninej ;-) 1997 z Vaterlandu,
wymieniliśmy jeszcze pompę wodną, gałki
no i oczywiście olej i filtry powietrza, kabinowy,
oleju i paliwa..

To jasne. Jeszcze raz dziękuję za wszystkie informacje.

--
Pozdrawiam
Mirosław 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info

38 Data: Kwiecien 24 2016 11:27:40
Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
Autor:

W dniu środa, 9 kwietnia 2008 14:49:50 UTC+2 użytkownik canisRC napisał:

Witam
Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie Opla Corsy a konkretnie
Opel Corsa B 1.0 12V (wersja pięciodrzwiowa)?
Czy jest coś co może zauważyć laik przed wizytą u mechanika na parkingu
lub w trakcie jazdy próbnej?

Nie mam tu na myśli standardowych rzeczy takich jak zauważalne różnice w
szczelinach nadwozia czy rażące różnice pomiędzy zużyciem
pedałów/kierownicy a stanem licznika itp co trzeba patrzeć przy kupnie
tylko jakieś bardziej specyficzne właściwości i niedomagania tego modelu.

Z góry dziękuję za wszelkie informacje i porady

--
Pozdrawiam
Mirosław 'canisRC' Malicki
canisRC (at) malicki (dot) info

Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie



Grupy dyskusyjne