Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie
1 | Data: Kwiecien 09 2008 14:49:50 |
Temat: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | |
Autor: canisRC | Witam 2 |
Data: Kwiecien 09 2008 17:55:43 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę prz y kupnie | Autor: Marcin | Dnia Wed, 09 Apr 2008 14:49:50 +0200, canisRC napisał: Witam Na to aby nie brać tego silnika, poczytasz sporo na grupie na temat tej jednostki. 3 |
Data: Kwiecien 09 2008 18:11:25 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: 666 | Na grupie generalnie kazdy silnik ponizej widlastego 3.0 super duper turbocharger to obciach. poczytasz sporo na grupie na temat tej jednostki. 4 |
Data: Kwiecien 09 2008 18:34:11 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | 666 pisze: Na grupie generalnie kazdy silnik ponizej widlastego 3.0 super duper turbocharger to obciach. Tylko, że Twój przedpiśca ma racje. Po pierwsze, silnik ma 3 cylindry, w związku z tym kultura pracy jego jest marna. 12 zaworowy silnik musi sie krecic wysoko, by uzyskac nominalna moc, a przy tej charakterystyce jest on po prostu glosny. Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale bardzo awaryjny. Czeste uszkodzenia sondy Lambda, przepływomierza, wtrysków, zaworu EGR, powoduja, że jedyna jego zaleta jest pojemnosc - nizsze skladki OC. Jesli moge polecic silnik do Corsy, to z cala pewnoscia polecam osmiozaworowa wersje o poj. 1.2l. Mimo, iz to jednostka stara, pochodzaca z Corsy A, bardzo slaba - "az" 45KM, to na pewno duzo mniej awaryjna, ekonomiczniejsza i trwalsza. Prosta uklad zasilania (monowtrysk), niesprawiajacy klopotow uklad zaplonowy (DIS), sprawiaja, ze ewentualne usterki nie beda kosztowne. Jesli nie satysfakcjonuje Cie archaicznosc silnika i jego osiagi, to poszukaj silnika o tej samej pojemnosci, ale 16 zaworowy. Jednostka rownie nowoczesna jak 1.0, ale mocniejsza i przyjemniejsza w uzytkowaniu. Ekonomia na podobnym poziomie jak 1.0. Pytanie jeszcze wokół jakiego rocznika sie krecisz? Tak wiec w cale nie trzeba szukac Corsy 1.4 16V, aby byc zadowolonym z tego przyjemnego, miejskiego autka. -- Michał "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 5 |
Data: Kwiecien 09 2008 19:39:10 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: bratPit |
zapomniałeś dodać do tego zestawu symboliczną usterkę naciągania się łańcucha rozrządu powodowanego przez nierównomierną pracę silnika na niskich obrotach, więc jeżeli ktoś jeździ dużo po mieście to już poniżej 100kkm będzie wymieniał komplet rozrządu - zawierającym łańcuch, napinacz, ślizgi i inne rzeczy + rozbierania pół silnika, więc autor wątku powinien zwrócić się do mechanika któy mocno siedzi w oplu o diagnozę silnika, brat 6 |
Data: Kwiecien 09 2008 20:37:31 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: canisRC | bratPit pisze: zapomniałeś dodać do tego zestawu symboliczną usterkę naciągania się Jak już odpisałem przedpiscy, byłem niemal zdecydowany na konkretny egzemplarz. Mógłbyś coś napisać więcej na temat wymiany rozrządu? Jaki jest tego koszt i w ogóle jak to wygląda? Mam rozumieć, że w innych wersjach silnikowych się to mniej psuje? -- Pozdrawiam Mirosław 'canisRC' Malicki canisRC (at) malicki (dot) info http://www.malicki.info 7 |
Data: Kwiecien 09 2008 21:13:27 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: bratPit | egzemplarz. Mógłbyś coś napisać więcej na temat wymiany rozrządu? Jaki w 1.2-16v jest ten sam rozrząd a praktycznie nic tam się nie dzieje, co do cen to komplet części w ASO to ok 500zł [tj rozrząd + uszczelki] + robocizna - a to już kwestia zakładu któy to robi, ważne żeby mieli blokady i wiedzieli co robią, wymiana może dochodzić również do 500zł, jakie sa ceny zamienników nie wiem, brat 8 |
Data: Kwiecien 09 2008 22:17:06 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: canisRC | bratPit pisze: w 1.2-16v jest ten sam rozrząd a praktycznie nic tam się nie dzieje, Widzę, że się dobrze orientujesz w temacie. Może wiesz czy da się jednoznacznie stwierdzić czy rozrząd był już wymieniany czy też powoli zbliża się jego czas? Zresztą proszę o uświadomienie jak to jest. W samochodzie z paskiem rozrządu wymienia się go co określoną ilość kilometrów i jest wszystko ok albo się nie wymienia, pasek się urywa no i lepiej nie mówić. A jak jest w tym przypadku? Czy też należy wymieniać co jakiś czas, czy też może są jakieś objawy zużycia i wtedy trzeba wymienić? -- Pozdrawiam Mirosław 'canisRC' Malicki canisRC (at) malicki (dot) info http://www.malicki.info 9 |
Data: Kwiecien 10 2008 08:44:55 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: 666 | Hałasuje jak diesel. Czy też należy wymieniać co jakiś czas, czy też może są jakieś objawy zużycia i wtedy trzeba wymienić? 10 |
Data: Kwiecien 10 2008 17:29:29 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: bratPit | Widzę, że się dobrze orientujesz w temacie. Może wiesz czy da się tak jak pisze kolega 666, właściwie wczesne objawy to tłuczenie się o obudowę rozrządu przy zimnym silniku a ustaje przy nagrzanym, stadium dramatyczne jest wówczas kiedy już tłucze się przy nagrzanym silniku, łańcuch trąc o obudowę powoduje dostawanie się opiłków do układu olejowego a chyba nie muszę mówić dalej czym może to skutkować, poza tym przeskoczenie łańcucha powoduje takie same perturbacje jak zerwanie/przeskok paska rozrządu, dlatego należy kupować z głową i nic na prędce, brat 11 |
Data: Kwiecien 09 2008 20:33:12 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: canisRC | Michał "HoMMeR" Paszek pisze: Jesli moge polecic silnik do Corsy, to z cala pewnoscia polecam osmiozaworowa wersje o poj. 1.2l. Mimo, iz to jednostka stara, pochodzaca z Corsy A, bardzo slaba - "az" 45KM, to na pewno duzo mniej awaryjna, ekonomiczniejsza i trwalsza. Prosta uklad zasilania (monowtrysk), niesprawiajacy klopotow uklad zaplonowy (DIS), sprawiaja, ze ewentualne usterki nie beda kosztowne. Generalnie nie zależy mi na rewelacyjnych osiągach, autko ma pełnić rolę drugiego (aczkolwiek w miarę intensywnie eksploatowanego) auta w rodzinie. Też się wcześniej skłaniałem do wersji 1.2 8V lecz trafił się - wydaje mi się - ciekawy egzemplarz.... Pytanie jeszcze wokół jakiego rocznika sie krecisz? Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontekście powyższego?), 1 właściciel. -- Pozdrawiam Mirosław 'canisRC' Malicki canisRC (at) malicki (dot) info http://www.malicki.info 12 |
Data: Kwiecien 09 2008 21:54:45 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | canisRC pisze: Generalnie nie zależy mi na rewelacyjnych osiągach, autko ma pełnić rolę drugiego (aczkolwiek w miarę intensywnie eksploatowanego) auta w rodzinie. Też się wcześniej skłaniałem do wersji 1.2 8V lecz trafił się - wydaje mi się - ciekawy egzemplarz....Rocznik 2000 to koncowka produkcji, w zwiazku z tym, istnieje prawdopodobienstwo, ze nie bedzie az tak awaryjny, jak ogol tych samochodow. Osobiscie twierdze, ze Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych, w szczegolnosci Corsy. Chocby blacha sprawa ECU montowanego w Niemczech badz to w nadkolu, badz w przedziale silnika. W Polsce ECU montowali... na podszybiu. Pomijajac typ silnika (dobrze byloby gdyby mial juz wymieniony lancuch), jezeli ECU nie wykazuje usterek - nie swieci sie Check Engine, zwrocilbym uwage na zbiornik paliwa, czy nie jest "wciagniety". Corsy maja problem z odpowietrzaniem zbiornika. Rdza chwyta na progach od srodka postepujac na zewnatrz. Tlumik tylny ulega korozji dosc predko. Zawieszenie przednie jest konstrukcyjnie proste (kolumna McPhersona), a tyl to wahacze wleczone, wiec nie powinno byc problemow w tym roczniku. -- Michał "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 13 |
Data: Kwiecien 11 2008 08:48:24 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-04-09 21:54, *Michał "HoMMeR" Paszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Rocznik 2000 krajowy (czy to ma znaczenie w kontekście powyższego?), 1 właściciel.Rocznik 2000 to koncowka produkcji, w zwiazku z tym, istnieje prawdopodobienstwo, ze nie bedzie az tak awaryjny, jak ogol tych samochodow. Osobiscie twierdze, ze Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych, w szczegolnosci Corsy. Chocby blacha sprawa ECU montowanego w Niemczech badz to w nadkolu, badz w przedziale silnika. W Polsce ECU montowali... na podszybiu. Ciebie o coś takiego nie podejrzewałem :) Corsa nigdy nie była robiona w Polsce. W Niemczech robiła (i robi) je jedna fabryka w Eisenach - dużo więcej Cors jednak pochodzi z Hiszpanii - dokładniej z Saragossy. Co do miejsca montowania ECU, to jest to ustandaryzowane - przeniesienie montażu na podszybie wymagało by zmian konstrukcyjnych i koordynacji wielu poddostawców (wiązki, jakieś mocowania i pewnie inne duperelki), tak że nie wiem czy przypadkiem nie powtarzasz jakichś urban legend :) w stylu aut "Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych" ;) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 14 |
Data: Kwiecien 11 2008 21:43:49 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | Mirek Ptak pisze: Dnia 2008-04-09 21:54, *Michał "HoMMeR" Paszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Dziekuje ;-) Corsa nigdy nie była robiona w Polsce. W Niemczech robiła (i robi) je jedna fabryka w Eisenach - dużo więcej Cors jednak pochodzi z Hiszpanii - dokładniej z Saragossy. Musze skorygowac swoje informacje, kajam sie, masz racje. Nie raz slyszalem o Corsach z Gliwic, dlatego nie pomyslalem zeby te informacje sprawdzic. Szczegolnie pasowaly mi zawsze wersje, ze Corse 1.0 skladano w Gliwicach. Co do miejsca montowania ECU, to jest to ustandaryzowane - przeniesienie montażu na podszybie wymagało by zmian konstrukcyjnych i koordynacji wielu poddostawców (wiązki, jakieś mocowania i pewnie inne duperelki), tak że nie wiem czy przypadkiem nie powtarzasz jakichś urban legend :) w stylu aut "Ople wychodzace z Gliwickiej fabryki sa specyficzne i dosc czesto odbiegaja od not katalogowych" ;) Tu z kolei opieralem sie na znajomym, ktory wlasnie taka Corse posiada i bylem przekonany, ze informacje ktore mi przekazywal sa wiarygodne. Otoz twierdzil on wlasnie, ze jego Corsa zostala zmontowana w Gliwicach, a ECU umieszczone jest na podszybiu. Prowadzilismy kiedys dyskusje na temat przekaznika immobilaisera, ja twierdzilem ze jest on w okolicy, lub wewnatrze ECU, ktore wlasnie montowane bylo w nadkolu, on z kolei twierdzil, ze jego ECU znajduje sie na podszybiu. Dzieki Mirku za ta poprawke, bede mial teraz na uwadze, aby nie przekazywac nie sprawdzonych osobiscie informacji. -- Michał "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 15 |
Data: Kwiecien 14 2008 12:27:43 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2008-04-11 21:43, *Michał "HoMMeR" Paszek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Dzieki Mirku za ta poprawke, bede mial teraz na uwadze, aby nie przekazywac nie sprawdzonych osobiscie informacji.Zawsze do usług :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 16 |
Data: Kwiecien 10 2008 09:04:40 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale co rozumiesz przez to??? że dużo pali? 7l gazu na 100km w krakowie i okolicach to dużo??? dokładnie 7 litrów gazu!!! a cintek 700 pali 7l/100km przy tej samej trasie mój rekord corsą 1.0 to 6.5l/100km a najwiecej to 8.5l/100km przy predkosci 140-150 na A4 instalacja sekwencyjna wiec proszę nie opowiadaj bzdur że autko jest nieekonomiczne z usterek to miałem do tej pory tylko awarie wtryskiwaczy przylewało silnik przejechałem nią 50kkm, oleju nic nie bierze Pozdrawiam Janusz Brela 17 |
Data: Kwiecien 10 2008 09:15:11 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: 666 | Jedyne pytanie gdzie ty w tym City butle zmieściłeś ;-) instalacja sekwencyjna 18 |
Data: Kwiecien 10 2008 09:26:11 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
Jedyne pytanie gdzie ty w tym City butle zmieściłeś ;-) zamiast koła zapasowego Janusz Brela 19 |
Data: Kwiecien 10 2008 09:55:57 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: 666 | Jasne. zamiast koła zapasowego 20 |
Data: Kwiecien 10 2008 11:29:40 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
A koło? w bagażniku leży. Janusz Brela 21 |
Data: Kwiecien 10 2008 19:15:35 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: 666 | A te dwie małe siatki z zakupami? w bagażniku leży. 22 |
Data: Kwiecien 11 2008 07:49:37 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
A te dwie małe siatki z zakupami? w bagażniku bez przesady tam jest dużo miejsca mam jeszcze CC700 z gazem tylko że butla z boku 20 l i tam też coś wchodzi Pozdrawiam Janusz Brela 23 |
Data: Kwiecien 10 2008 22:31:26 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | Janusz Brela pisze: Dla mnie stwierdzenie nieekonomiczny wiaze sie z ogolem kosztow i zyskow zwiazanych z uzytkowaniem danego samochodu.Ekonomia takze w zwiazku z tym nie grzeszy. Silnik nowoczesny, ale Stwierdzam, ze utrzymywanie malutkiego silnika na wysokich obrotach jest mniej ekonomiczne niz uzytkowanie silnika troche wiekszego ale na nizszych obrotach. Wszystko to oczywiscie w kontekscie tego konkretnego silnika i porownania go z jednostka o poj. 1,2l. Zeby mi ktos nie zarzucil ogolnikowania. Nie pisze tu tylko o koszcie paliwa, ktory jednostkowo dla silnika 1.0 jest rzeczywiscie nie wielki, ale biore pod uwage wytrzymalosc takiego silnika, koszty napraw eksploatacyjnych, jak rozrzad, czy tez armatura silnika. 7l gazu na 100km w krakowie i okolicach to dużo??? Porownujesz dwa epokowo rozbiezne samochody i ich silniki. Silnik CC z definicji jest nieekonomiczny. Przestarzala konstrukcja, zasilanie gaznikowe, znikoma moc i jeszcze bardziej mizerny moment. mój rekord corsą 1.0 to 6.5l/100km Przyklad Corsy 1.2 45KM. W trasie z Myslowic do Bialegostoku (470km) i z powrotem silnik nie zagazowany spala okolo 5.5 - 6l. Na zbiorniku mozna wowczas przejechac okolo 700km, gdzie w przypadku instalacji gazowej piszesz o spalaniu w okolicy 6,5 - 7l gazu, ktorego zasieg jest nie wiekszy niz 300-400km. Dla mnie czasookres miedzytankowan rowniez wplywa na ekonomicznosc danego samochodu.
Kazdy ma swoje zdanie, a to miejsce sluzy do dzielenia sie swoimi doswiadczeniami, a nawet przekonaniami. Wydaje mi sie, ze mam jednak choc troche racji, a dyskusja jest tresciwa. Zgadza sie? -- Michał "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 24 |
Data: Kwiecien 10 2008 22:52:15 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: JKK |
mój rekord corsą 1.0 to 6.5l/100km Dla porównania: Corsa B 1997 5d, 1.4i 8V, trasa ~350 km, prędkość podróżna ~120 km/h, chwilowa do 140 km/h 3 osoby + bagaże, 6,5 l / 100 km. Pzdr JKK 25 |
Data: Kwiecien 10 2008 23:03:44 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: marthen | Michał "HoMMeR" Paszek wrote: Janusz Brela pisze: Corsa B 45KM - trasa Gliwice-Odense (Dania), 1100km. Przez Niemcy jazda non-stop z prędkościami zbliżonymi do Vmax (140km/h), 3 osoby na pokładzie, trasa pokonywana 6 razy. Max spalanie - 6.3l/100km, zwykle ok. 5.6l/100km. -- marthen 100NX pms edition & NA BRG LE "Sólo los muertos han visto el fin de la guerra" 26 |
Data: Kwiecien 11 2008 08:05:56 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
Porownujesz dwa epokowo rozbiezne samochody i ich silniki. ja wiem że CC700 to gówno ale mam w dobrym stanie i jedzie... Przyklad Corsy 1.2 45KM. Ja mam zasięg na gazie ~470km do butli wchodzi ~34 l gazu Corsa 1.0 jest mocniejsza od tej Corsy 1.2 (nie 16V) co podales co ma ekonomiczność do troszke częstszego tankowania? przeliczasz to na czas (np: 5-10 min) stracony na stacji? ja wole 10 min stacić na stacji niż prawie 2 x tyle zapłacić za przejazd... i bez przesady Corsa 1.0 wcale sie tak nie psuje że ludzie kupują złomy nietrzymają sie terminów/okresów wymian... a później bzdury pisza to inna historia... ja przez okres 50 kkm miałem tylko awarie wtrysków, coś popuszczały benzynke a po za tym tylko olej, płyny itd. Kazdy ma swoje zdanie, a to miejsce sluzy do dzielenia sie swoimi każdy ma troche racji. Dziekuje za dyskusje Pozdrawiam Janusz Brela 28 |
Data: Kwiecien 09 2008 19:41:59 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: J@ro | jak juz sie zdecydujesz na corse 1,2 ... to sprawdz dokladnie czy nie jest Witam 29 |
Data: Kwiecien 09 2008 22:03:48 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Michał "HoMMeR" Paszek | J@ro pisze: jak juz sie zdecydujesz na corse 1,2 ... to sprawdz dokladnie czy nie jest Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V. -- Michał "HoMMeR" Paszek Burgund POL FSO 1600 LPG Trafic 1.9dCi serwis Perkins 30 |
Data: Kwiecien 09 2008 22:19:36 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: canisRC | Michał "HoMMeR" Paszek pisze: Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze pamietam, w wiekszosci byly to 3 generacje, czyli Corsy "C". Tam wystepowaly jednak tylko silniki 1.2 16V. Pamiętam, że zdecydowanie Corsy B też jeździły na L-ce (mam niedaleko ośrodek egzaminacyjny to się w okolice zapuszcza dość dużo autek szkoleniowych) ale nie wiem w jakiej wersji silnikowej. -- Pozdrawiam Mirosław 'canisRC' Malicki canisRC (at) malicki (dot) info http://www.malicki.info 31 |
Data: Kwiecien 10 2008 09:15:43 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: Janusz Brela |
Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze następny co głupoty opowiada!!! Corsa C http://moto.allegro.pl/item341348882_corsa_1_0_12v_54ps_z_niemiec_maly_przebieg_ideal.html http://moto.allegro.pl/item341883565_opel_corsa_1_0i_air_bag_wspomaganie_super_stan_.html http://moto.allegro.pl/item336932636_opel_corsa_1_0_rok_2001_srebrny_metalik_okazja.html Corsa D http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4788292 http://www.aukcjoner.net/gallery/259370-.html#I5 Jeżeli czegoś nie wiesz to sie NIE WYPOWIADAJ !!! Janusz Brela 32 |
Data: Kwiecien 10 2008 10:08:39 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: marthen | Janusz Brela wrote: (...)Owszem, szkolono na Corsach w wielu miastach, jednak o ile dobrze Jeżeli czegoś nie wiesz to sie NIE WYPOWIADAJ !!! W Corsie C silniki 1.2 występowały TYLKO w wersji 16V. Zanim się zaczniesz burzyć sprawdź czy masz podstawy. -- marthen 100NX pms edition & NA BRG LE "Sólo los muertos han visto el fin de la guerra" 33 |
Data: Kwiecien 12 2008 22:52:59 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwróciÄ uwagÄ przy kupnie | Autor: JohnyK | Dnia 2008-04-09, o godz. 14:49:50 Nie mam tu na myĹli standardowych rzeczy takich jak zauważalne Niedomaganiem tego modelu jest SILNIK. Kupa żelastwa, słaba, głoĹna, paliwożerna. Reszta samochodu daje radÄ. Na Twoim miejscu sprawdziłbym, czy biegi wchodzÄ gładko- łÄ cznik lewarka i skrzyni potrafi siÄ "popsuÄ" a wymiana jest doć droga. JK 34 |
Data: Kwiecien 17 2008 12:42:31 | Temat: No i kupiłem [było: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie] | Autor: canisRC | Witam 35 |
Data: Kwiecien 17 2008 18:01:31 | Temat: Re: No i kupiłem [było: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie] | Autor: bratPit | Przede wszystkim bardzo dziękuję za porady i informacje. Nie będę jeszcze tylko wymień rozrząd [pasek 40-50zł, napinacz 80-100zł] i w drogę :-) brat 36 |
Data: Kwiecien 17 2008 22:52:25 | Temat: Re: No i kupiłem [było: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie] | Autor: JKK |
No cóż, z 1,0 12V od człowieka zaprzyjaźnionego zrobiło się 1,2 8V od W mojej (a właściwie żoninej ;-) 1997 z Vaterlandu, wymieniliśmy jeszcze pompę wodną, gałki no i oczywiście olej i filtry powietrza, kabinowy, oleju i paliwa.. Pzdr JKK 37 |
Data: Kwiecien 22 2008 16:39:08 | Temat: Re: No i kupiłem [było: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie] | Autor: canisRC | JKK pisze: jeszcze tylko wymień rozrząd [pasek 40-50zł, napinacz 80-100zł] i w drogęW mojej (a właściwie żoninej ;-) 1997 z Vaterlandu, To jasne. Jeszcze raz dziękuję za wszystkie informacje. -- Pozdrawiam Mirosław 'canisRC' Malicki canisRC (at) malicki (dot) info 38 |
Data: Kwiecien 24 2016 11:27:40 | Temat: Re: Corsa B 1.0 12 V - na co zwrócić uwagę przy kupnie | Autor: | W dniu środa, 9 kwietnia 2008 14:49:50 UTC+2 użytkownik canisRC napisał: Witam |