Grupy dyskusyjne   »   Czasem cz³owiek musi..

Czasem cz³owiek musi..



1 Data: Wrzesien 03 2011 23:48:03
Temat: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

Przeprowadzi³em ze sob± wywiad.

http://marekaugustynski.blogspot.com/2011/09/dlaczego-fotografia-litosci-
nie.html

marek


--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl



2 Data: Wrzesien 04 2011 01:11:56
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Maurycy Poszepszyñski 

U¿ytkownik - marek augustynski napisa³:

Przeprowadzi³em ze sob± wywiad.

http://marekaugustynski.blogspot.com/2011/09/dlaczego-fotografia-litosci-
nie.html

marek

Nie bangla, co jest?

3 Data: Wrzesien 04 2011 07:59:02
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Marek Dyjor 

Maurycy Poszepszyñski wrote:

U¿ytkownik - marek augustynski napisa³:
Przeprowadzi³em ze sob± wywiad.

http://marekaugustynski.blogspot.com/2011/09/dlaczego-fotografia-litosci-
nie.html

marek

Nie bangla, co jest?

przyjrzyj sie dobrze...

Marek nie umie skonfigurowaæ news readera i mu z³ama³ linka :)

http://marekaugustynski.blogspot.com/2011/09/dlaczego-fotografia-litosci-nie.html

4 Data: Wrzesien 05 2011 21:02:34
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: crazy bejbi 

W dniu 2011-09-04 07:59, Marek Dyjor pisze:

Nie bangla, co jest?

przyjrzyj sie dobrze...

jaki link, taka i tre¶æ :) wiele nie straci³e¶.

powiedzia³bym, cytuj±c klasyka: "ale o zzzcooo choozzzziii ?"

Wojtek


--
polecam stronê: www.nartyrowery.pl
najwiêkszy sklep ze sprzêtem narciarskim i snowboardowym

5 Data: Wrzesien 05 2011 18:58:48
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: cichybartko 

W dniu 2011-09-03 23:48, marek augustynski pisze:

Przeprowadzi³em ze sob± wywiad.

http://marekaugustynski.blogspot.com/2011/09/dlaczego-fotografia-litosci-
nie.html

Bardzo ciekawy, abstrakcyjny wpis Marku. Szczególnie bior±c po uwagê formu³ê tej grupy, czego oczywi¶cie nie mam jej za z³e. Po prostu stronê sprzêtow± ma wpisan± w definicjê.
Ka¿dy z nas powinien zadaæ sobie czym jest dla niego fotografia, pewnie dziêki temu bêdzie ³atwiej sobie u¶wiadomiæ dlaczego jeste¶my w takim a nie innym miejscu.
Smutne jest to ¿e kolejny dobry watek przechodzi zupe³nie bez echa, choæ to potwierdza tylko moj± teoriê.

--
Pozdrawiam,
Bartosz.

6 Data: Wrzesien 06 2011 12:47:02
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Marek Dyjor 

cichybartko wrote:

W dniu 2011-09-03 23:48, marek augustynski pisze:
Przeprowadzi³em ze sob± wywiad.

http://marekaugustynski.blogspot.com/2011/09/dlaczego-fotografia-litosci-
nie.html

Bardzo ciekawy, abstrakcyjny wpis Marku. Szczególnie bior±c po uwagê
formu³ê tej grupy, czego oczywi¶cie nie mam jej za z³e. Po prostu
stronê sprzêtow± ma wpisan± w definicjê.
Ka¿dy z nas powinien zadaæ sobie czym jest dla niego fotografia,
pewnie dziêki temu bêdzie ³atwiej sobie u¶wiadomiæ dlaczego jeste¶my
w takim a nie innym miejscu.

hm...

wysili³em sie i przetrawi³em to co¶... ale za boga nie daje to odpowiedzi czym jest fotografia czy sztuka. Marek A. zaczyna za bardzo filozofowaæ i wpadaæ w abstrakcjê.

Smutne jest to ¿e kolejny dobry watek przechodzi zupe³nie bez echa,
choæ to potwierdza tylko moj± teoriê.

bo wiêkszo¶ci sie nie chcia³o sklejaæ linka, a potem neio byli wstanie przeczytac wiêcej ni¿ dwie linijki tego tekstu. Swoj± droga przeczytanie tego wszystkiego to straszny masochizm.

7 Data: Wrzesien 06 2011 03:51:23
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

> Smutne jest to ¿e kolejny dobry watek przechodzi zupe³nie bez echa,
> choæ to potwierdza tylko moj± teoriê.

bo wiêkszo¶ci sie nie chcia³o sklejaæ linka, a potem neio byli wstanie
przeczytac wiêcej ni¿ dwie linijki tego tekstu. Swoj± droga przeczytanie
tego wszystkiego to straszny masochizm.

Czytaj po angielsku;)

marek

8 Data: Wrzesien 07 2011 13:39:47
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: John Smith 

W dniu 2011-09-06 12:47, Marek Dyjor pisze:

wysili³em sie i przetrawi³em to co¶... ale za boga nie daje to
odpowiedzi czym jest fotografia czy sztuka. Marek A. zaczyna za bardzo
filozofowaæ i wpadaæ w abstrakcjê.

Piszesz jakby fotografiê czy sztukê mo¿na by³o ostatecznie zdefiniowaæ i opisaæ. A przecie¿ to w³a¶nie abstrakcja, odpa³ i ferment s± w sztuce najcenniejsze. Eksploatacja i dopieszczanie ju¿ poznanego to ju¿ domena rzemie¶lników.

Mo¿na dyskutowaæ, czy jego tekst jest tylko grafomañstwem, czy ju¿ objawem geniuszu. Mo¿na Marka rozumieæ lub tylko próbowaæ. Ale nie mo¿na mieæ mu za z³e, ¿e odje¿d¿a i siê ods³ania.

Marek razi jak latarnia morska, w ka¿d± stronê. To czy z tego skorzystasz zale¿y od Ciebie. Tylko ¿e nie da siê dostrzec latarni stoj±c bezpiecznie na brzegu.

--
Mirek

9 Data: Wrzesien 06 2011 03:50:29
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

jeste¶my w takim a nie innym miejscu.

¯ycie jest za krótkie na my¶lenie o skrawku ziemi.
Dziêki za mi³e s³owa.

marek

10 Data: Wrzesien 06 2011 17:58:51
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Janko Muzykant 

W dniu 2011-09-05 18:58, cichybartko pisze:

Smutne jest to ¿e kolejny dobry watek przechodzi zupe³nie bez echa, choæ
to potwierdza tylko moj± teoriê.

Wydaje mi siê, ¿e fotografia jest zbyt... lekka, by j± powa¿niej traktowaæ. To po prostu malutka sztuczka, kreacyjka taka. St±d brak echa w, jakby nie by³o, ¶rodowisku raczej bezrefleksyjnym.

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl www.facebook.com/smialekadam
/³y¿ka na to: skoro nie widaæ ró¿nicy, po co przep³acaæ; prawie czyni ró¿nicê/

11 Data: Wrzesien 06 2011 11:26:02
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

> Smutne jest to ¿e kolejny dobry watek przechodzi zupe³nie bez echa, choæ
> to potwierdza tylko moj± teoriê.

Wydaje mi siê, ¿e fotografia jest zbyt... lekka, by j± powa¿niej
traktowaæ. To po prostu malutka sztuczka, kreacyjka taka. St±d brak echa
w, jakby nie by³o, ¶rodowisku raczej bezrefleksyjnym.

Fotografia jest tylko pretekstem, w pewien sposób trudnym ze wzglêdu
na swoj± prostotê;)
Na przyk³ad zdjêcia z Bia³orusi. O pomstê do nieba wo³a reakcja
ogl±daczy, bo ¿ycie tamtych ludzi, sposób ich sportretowania, a
pó¼niej odbiór przez pryzmat sentymentów za czasem minionym jest
widokiem smutnym. Gdyby autor, zamiast na "safari", wybra³ siê w
poszukiwaniu cz³owieka, mia³by legitymacjê do rozmowy, równie¿ o
fotografii. W tych zdjêciach nie ma cienia wra¿liwo¶ci. Autor jest
¶lepcem i takich ma widzów. Filozofia jak skurwysyn;)

marek

12 Data: Wrzesien 06 2011 23:13:19
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Marek Dyjor 

marek augustynski wrote:

Smutne jest to ¿e kolejny dobry watek przechodzi zupe³nie bez echa,
choæ to potwierdza tylko moj± teoriê.

Wydaje mi siê, ¿e fotografia jest zbyt... lekka, by j± powa¿niej
traktowaæ. To po prostu malutka sztuczka, kreacyjka taka. St±d brak
echa w, jakby nie by³o, ¶rodowisku raczej bezrefleksyjnym.

Fotografia jest tylko pretekstem, w pewien sposób trudnym ze wzglêdu
na swoj± prostotê;)
Na przyk³ad zdjêcia z Bia³orusi. O pomstê do nieba wo³a reakcja
ogl±daczy, bo ¿ycie tamtych ludzi, sposób ich sportretowania, a
pó¼niej odbiór przez pryzmat sentymentów za czasem minionym jest
widokiem smutnym. Gdyby autor, zamiast na "safari", wybra³ siê w
poszukiwaniu cz³owieka, mia³by legitymacjê do rozmowy, równie¿ o
fotografii. W tych zdjêciach nie ma cienia wra¿liwo¶ci. Autor jest
¶lepcem i takich ma widzów. Filozofia jak skurwysyn;)

Pokazani ludzie prawdopodobnie s± ca³kiem zadowoleni ze swojego ¿ycia. Zawsze tak ¿yli i bêd± ¿yli, prawdopodobnei dla nich najwiêksza katastrof± bêdzie wkroczenie Bia³orusi w kr±g kapitalistycznej demokratycznej europy. Bo w tej nowej rzeczywisto¶ci stan± sie pariasami.

13 Data: Wrzesien 07 2011 00:01:55
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

Pokazani ludzie prawdopodobnie s± ca³kiem zadowoleni ze swojego ¿ycia.
Zawsze tak ¿yli i bêd± ¿yli, prawdopodobnei dla nich najwiêksza katastrof±
bêdzie wkroczenie Bia³orusi w kr±g kapitalistycznej demokratycznej europy.
Bo w tej nowej rzeczywisto¶ci stan± sie pariasami.

Prawdopodobnie to jest my¶lenie za nich, a powinno byæ o nich. Niestety ale
¿eby prze³o¿yæ ludzi na fotografie (czujê, ¿e pisz±c fotografia ju¿ wkrótce
zostanê pos±dzony o be³kot:) nie wystarczy siê im przygl±daæ zza szklanego
kó³ka. Jaki sens ma rozmowa o furmankach i kapitalizmie je¶li przed oczami
masz cz³owieka? O czym to ma byæ?

marek

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

14 Data: Wrzesien 07 2011 06:57:22
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Marek Dyjor 

marek augustynski wrote:

Pokazani ludzie prawdopodobnie s± ca³kiem zadowoleni ze swojego
¿ycia. Zawsze tak ¿yli i bêd± ¿yli, prawdopodobnei dla nich
najwiêksza katastrof± bêdzie wkroczenie Bia³orusi w kr±g
kapitalistycznej demokratycznej europy. Bo w tej nowej
rzeczywisto¶ci stan± sie pariasami.

Prawdopodobnie to jest my¶lenie za nich, a powinno byæ o nich.
Niestety ale ¿eby prze³o¿yæ ludzi na fotografie (czujê, ¿e pisz±c
fotografia ju¿ wkrótce zostanê pos±dzony o be³kot:) nie wystarczy siê
im przygl±daæ zza szklanego kó³ka. Jaki sens ma rozmowa o furmankach
i kapitalizmie je¶li przed oczami masz cz³owieka? O czym to ma byæ?

ok

to co chcia³by¶ tam ukazaæ o tych ludziach?

nie s±dzê aby oni tam na tej wsi jako¶ specjalnie cierpieli pod butem £ukaszenki. ¯yj± zwyk³ym wiejskim spokojnym ¿yciem.

15 Data: Wrzesien 07 2011 11:46:39
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

> Prawdopodobnie to jest my¶lenie za nich, a powinno byæ o nich.
> Niestety ale ¿eby prze³o¿yæ ludzi na fotografie (czujê, ¿e pisz±c
> fotografia ju¿ wkrótce zostanê pos±dzony o be³kot:) nie wystarczy siê
> im przygl±daæ zza szklanego kó³ka. Jaki sens ma rozmowa o furmankach
> i kapitalizmie je¶li przed oczami masz cz³owieka? O czym to ma byæ?

ok
to co chcia³by¶ tam ukazaæ o tych ludziach?

Chcia³bym siê czego¶ o nich nauczyæ, a w tym wypadku jest to mo¿liwe jedynie
poprzez Adama, autora zdjêæ. Nie chcê opowie¶ci o Babci Helci i jej mase³ku,
które sama wyrabia. Ja to wiem z historii i nie muszê jej na nowo odkrywaæ
pisz±c wspomnienia. Nie mam potrzeby dopasowywania czyjego¶ spojrzenia na
¶wiat z moimi do¶wiadczeniami. Na marginesie mówi±c, to na takiej podstawie,
egoizmu w³a¶nie, tworze jest w tej dyskusji s³owo ,,piêkne,,.

Nauczyæ siê, to znaczy zobaczyæ czyj±¶ wra¿liwo¶æ, na przyk³ad poprzez
portrety ludzi. Ta, któr± widzê u Adama nie zawiera siê w s³owie ,,piêkno,,
tylko w ,,safari,, ,,po ³ebkach,, ,,turysta,, ,,jak wygl±da ¿ul i babcia z
siatami,,..


nie s±dzê aby oni tam na tej wsi jako¶ specjalnie cierpieli pod butem
£ukaszenki. ¯yj± zwyk³ym wiejskim spokojnym ¿yciem.

Mi nie chodzi o to czy oni cierpi± czy nie. Mówiê o ich ¿yciu w ogóle. Równie
dobrze móg³bym mówiæ o tobie. Nie idzie siê do kogo¶, ¿eby ogl±daæ go jak
ma³pê w zoo i nie rozmawia siê o nim ,,bez niego,,.. co¶ o cz³owieku trzeba
wiedzieæ. Gdyby przyszed³ do ciebie taki Adam, waln±³ dziesiêæ fotek, a potem
snu³by jakie to twoje ¿ycie jest i o której godzinie wstajesz z ³ó¿ka z
pewno¶ci± rozmawialiby¶my o Tusku lub Komorowskim..

marek




--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

16 Data: Wrzesien 07 2011 14:28:03
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Marx 

Po co to ca³e filozofowanie? Fotografia to obrazki, dorabianie do tego podtekstów, historii starego dêbu czy innych opowie¶ci nie ma sensu.
Cykasz zdjêcie, podoba siê lub nie. Co za ró¿nica? Czy jak zrobisz zdjêcie ¶niegu w Afryce to to zdjêcie jest ³adniejsze/lepsze od zdjêcia takiego samego ¶niegu na biegunie? Czy zdjêcie poprzez jak±¶ swoj± niewidoczn± na nim wyj±tkowo¶æ (np dlatego ¿e zrobione w Libii czy na Safari) cokolwiek zyskuje wizualnie?
Zdjêcie jest ³adne lub nie a ocena jest czysto subiektywna. Dopisywanie do tego tytu³ów historii i innych pierdó³ to próba manipulacji poprzez dodanie informacji których na zdjêciu brak.
Jak chcesz poznaæ ludzi, dopisaæ kawa³ek tekstu - to to ju¿ nie jest fotografia tylko reporta¿
Marx

17 Data: Wrzesien 07 2011 07:01:49
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

Po co to ca³e filozofowanie?

Czy mo¿na powiedzieæ, ¿e twoje zdjêcia siê nie zmieni³y odk±d
fotografujesz?.. Nie znam odpowiedzi na to pytanie, ale wiem, ¿e ja
siê zmieni³em i dziêki temu widzê je inaczej.


Fotografia to obrazki, dorabianie do tego
podtekstów, historii starego dêbu czy innych opowie¶ci nie ma sensu..

Nie wiem do kogo to piszesz ale raczej nie do mnie. Ja akurat w ogóle
nie pos³ugujê siê opowie¶ciami o dêbach lub innymi gadkami w stylu
historyka sztuki.


Cykasz zdjêcie, podoba siê lub nie. Co za ró¿nica?

To po co to robisz?..
Bo lubisz, ok. Wiêc zamknij siê w pokoju i lub. Lubiê to.


Czy jak zrobisz
zdjêcie ¶niegu w Afryce to to zdjêcie jest ³adniejsze/lepsze od zdjêcia
takiego samego ¶niegu na biegunie? Czy zdjêcie poprzez jak±¶ swoj±
niewidoczn± na nim wyj±tkowo¶æ (np dlatego ¿e zrobione w Libii czy na
Safari) cokolwiek zyskuje wizualnie?

Znowu nie odnosisz siê do moich s³ów.. najwyra¼niej nie wiesz o czym
s±.. sory.
Ja siê w tym miejscu z tob± ca³kowicie zgadzam. Tego typu sprawy s±
bez znaczenia.


Zdjêcie jest ³adne lub nie a ocena jest czysto subiektywna.

Ocena jest subiektywna dopóki nie spotka siê z drug± ocen±. Wtedy
staje siê subiektywna inaczej.


Dopisywanie
do tego tytu³ów historii i innych pierdó³ to próba manipulacji poprzez
dodanie informacji których na zdjêciu brak.

Dok³adnie tak


Jak chcesz poznaæ ludzi, dopisaæ kawa³ek tekstu - to to ju¿ nie jest
fotografia tylko reporta¿

Zbytnio upro¶ci³e¶, bo obrazek nie zmienia swojej struktury kiedy
dopiszesz do niego tekst. Czy tekst nakazuje ci czytaæ zdjêcie? A ja
na przyk³ad w nosie mam t³umaczenia, nie chce mi siê czytaæ.

marek

18 Data: Wrzesien 07 2011 23:55:30
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Janko Muzykant 

W dniu 2011-09-07 14:28, Marx pisze:

Po co to ca³e filozofowanie? Fotografia to obrazki, dorabianie do tego
podtekstów, historii starego dêbu czy innych opowie¶ci nie ma sensu.
Cykasz zdjêcie, podoba siê lub nie.

Po co zbieranie znaczków? Znaczki to s± na list, potem w ¶mieci.
Po co konkursy szopenowskie? Raz wystarczy nagraæ, reszta niepotrzebnie siê mêczy.
Po co w ogóle ¿yæ? ¦wiat bez nas niewiele ró¿ni³by siê...

Pozwól filozofowaæ temu, kto lubi :)

Jak chcesz poznaæ ludzi, dopisaæ kawa³ek tekstu - to to ju¿ nie jest
fotografia tylko reporta¿

Po co nazywaæ? :)

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl www.facebook.com/smialekadam
/chcia³bym kiedy¶ dostaæ jak±¶ ³apówkê.../

19 Data: Wrzesien 07 2011 15:31:13
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Zygmunt Dariusz 

On Sep 7, 5:55 pm, Janko Muzykant  wrote:

W dniu 2011-09-07 14:28, Marx pisze:

> Po co to ca³e filozofowanie? Fotografia to obrazki, dorabianie do tego
> podtekstów, historii starego dêbu czy innych opowie¶ci nie ma sensu.
> Cykasz zdjêcie, podoba siê lub nie.

Po co zbieranie znaczków? Znaczki to s± na list, potem w ¶mieci.
Po co konkursy szopenowskie? Raz wystarczy nagraæ, reszta niepotrzebnie
siê mêczy.
Po co w ogóle ¿yæ? ¦wiat bez nas niewiele ró¿ni³by siê...

Pozwól filozofowaæ temu, kto lubi :)

Zapomniales dodac, ze za wyjatmiem zygiego photo.
A moze tylko filozofowac wolo tym co lubia, ale uprawiac lubianej
profesjii, nie wolno juz kazdemu?

Ziggy Photo - American Professional Photographer
http://www.ziggyphotoonline.com/

20 Data: Wrzesien 07 2011 20:52:07
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Marek Dyjor 

marek augustynski wrote:

nie s±dzê aby oni tam na tej wsi jako¶ specjalnie cierpieli pod butem
£ukaszenki. ¯yj± zwyk³ym wiejskim spokojnym ¿yciem.

Mi nie chodzi o to czy oni cierpi± czy nie. Mówiê o ich ¿yciu w
ogóle. Równie dobrze móg³bym mówiæ o tobie. Nie idzie siê do kogo¶,
¿eby ogl±daæ go jak ma³pê w zoo i nie rozmawia siê o nim ,,bez
niego,,.. co¶ o cz³owieku trzeba wiedzieæ. Gdyby przyszed³ do ciebie
taki Adam, waln±³ dziesiêæ fotek, a potem snu³by jakie to twoje ¿ycie
jest i o której godzinie wstajesz z ³ó¿ka z pewno¶ci± rozmawialiby¶my
o Tusku lub Komorowskim..

ale on chyba nie robi³ reporta¿u o baia³orusi on robi zdjecia z wycieczki. To jest zasadnicza ró¿nica.

Gdy robimy reporta¿ to staramy sie zdjêciami zilustrowaæ jak±¶ tezê, udowodniæ j±. Fotografia podró¿nicza nie ma ¿adnego przes³ania ideowego, jest bezideowa. Pokazuje ³±dne lub brzydkie obrazki z jakiego¶ kraju.

21 Data: Wrzesien 07 2011 23:13:33
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

ale on chyba nie robi³ reporta¿u o baia³orusi on robi zdjecia z wycieczki.

O tym te¿ mówiê. ¯artujê o Tusku w nawi±zaniu do dyskusji o Bia³orusi. Czy te
zdjêcia mówi± gdzie s±? Nie. To precyzuje autor. Ja widzê ludzi, ich biedê i
sposób w jaki zostali sfotografowani.


Gdy robimy reporta¿ to staramy sie zdjêciami zilustrowaæ jak±¶ tezê,
udowodniæ j±. Fotografia podró¿nicza nie ma ¿adnego przes³ania ideowego,
jest bezideowa. Pokazuje ³±dne lub brzydkie obrazki z jakiego¶ kraju.

Dopóki zdjêcia nie dotycz± ludzi móg³bym siê dla spokoju zgodziæ, chocia¿
my¶lê, ¿e zwyk³e widoczki mog± powiedzieæ dok³adnie to samo.. brnê w
szczegó³y, niewa¿ne..

Jak widzisz nie da siê omin±æ s³owa ³adne-brzydkie, co automatycznie daje tak
samo szerokie pole do interpretacji dla wszystkich rodzajów fotografii,
niezale¿nie od ich ,,ideowo¶ci,,.
Ewentualny b³±d jaki mo¿na pope³niæ w swoich ocenach nie ma nic wspólnego z
tego typu kategoryzowaniem. Wynika on raczej z teorii (praktyki), ¿e ka¿dy
cz³owiek na ziemi mo¿e byæ fotografem, twórc±, artyst±, zwa³ jak zwa³, je¶li
tylko powie, ¿e nim jest. I w tym widzê bezsens np. robienia fotografii.
Ca³ej. Je¶li kategoryzujemy to schodzimy jakby poziom ni¿ej i przyzwalamy na
ideê. Wszêdzie.
Mamy wiek XXI i akurat co¶ takiego jak sztuka, nie tylko fotografia, sta³o siê
oczywistym sk³adnikiem ¿ycia wszystkich ludzi. To nie jest górnolotne, tak po
prostu jest i nie ja do tego dochodzê. Ka¿de ¿ycie z osobna sta³o siê sztuk±
co spowodowa³o, ¿e sztuka w rozumieniu talent (idea artystyczna, osoba
szczególna), przesta³a istnieæ. Z tego wzglêdu, poszukiwania jakie np. ja
prowadzê, ca³e to niby ryzyko, ,,artyzm,, itd., s± archaiczne. Tylko, ¿e ja
przynajmniej mam tego ¶wiadomo¶æ.
Tak zwana kultura to skansen, a proces jej uskansenowienia trwa od d³u¿szego
czasu. Pamiêtam nawet, z pocz±tków mojej ¶wiadomo¶ci, ¿e ka¿de s³owo na S
koñczy³o siê sarkastycznymi docinkami lub za¿enowaniem. I wiesz co? Ci
sarkastyczni i za¿enowani mieli racjê. Mo¿e ich irytacja by³a bezrozumna bo
wynika³a z pojmowania S jako zakazanego owocu, który przynale¿y siê tylko tym,
o których wiemy, ale to by³ po¶redni sygna³, ¿e S przesta³a istnieæ w ogóle.

;)

marek  



--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

22 Data: Wrzesien 07 2011 23:58:58
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Janko Muzykant 

W dniu 2011-09-07 23:13, marek augustynski pisze:

Dopóki zdjêcia nie dotycz± ludzi móg³bym siê dla spokoju zgodziæ, chocia¿
my¶lê, ¿e zwyk³e widoczki mog± powiedzieæ dok³adnie to samo.. brnê w
szczegó³y, niewa¿ne..

Dlatego tak ma³o fotografujê ludzi, a je¶li ju¿, to raczej staram siê uprawiaæ ''podgl±dactwo'' czyli najbardziej bezinwazyjn± formê fotografii.
Ludzie zas³uguj± na dobrego fotografa, je¶li takim siê nie jest, mo¿na co najwy¿ej uprawiaæ jak±¶ formê niesubiektywnej kalki. Inaczej ³atwo zrobiæ zoo.

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl www.facebook.com/smialekadam
/oryginalno¶æ powstaje wtedy, kiedy o niej nikt nie my¶li/

23 Data: Wrzesien 08 2011 00:11:51
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: John Smith 

W dniu 2011-09-07 23:58, Janko Muzykant pisze:

W dniu 2011-09-07 23:13, marek augustynski pisze:
Dopóki zdjêcia nie dotycz± ludzi móg³bym siê dla spokoju zgodziæ, chocia¿
my¶lê, ¿e zwyk³e widoczki mog± powiedzieæ dok³adnie to samo.. brnê w
szczegó³y, niewa¿ne..

Dlatego tak ma³o fotografujê ludzi, a je¶li ju¿, to raczej staram siê
uprawiaæ ''podgl±dactwo'' czyli najbardziej bezinwazyjn± formê fotografii.
Ludzie zas³uguj± na dobrego fotografa, je¶li takim siê nie jest, mo¿na
co najwy¿ej uprawiaæ jak±¶ formê niesubiektywnej kalki. Inaczej ³atwo
zrobiæ zoo.


A niby czym siê ró¿ni podgl±dactwo od zoo/safari?
Ca³y czas jest to powierzchowne. Ró¿nica siê pojawia, jak siê zaczyna bli¿szy kontakt i zej¶cie pod skórê.

--
Mirek

24 Data: Wrzesien 08 2011 00:14:49
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Janko Muzykant 

W dniu 2011-09-08 00:11, John Smith pisze:

A niby czym siê ró¿ni podgl±dactwo od zoo/safari?
Ca³y czas jest to powierzchowne. Ró¿nica siê pojawia, jak siê zaczyna
bli¿szy kontakt i zej¶cie pod skórê.

To zale¿y od definicji, a ja mam tak±: podgl±dactwo to po prostu obraz nieingerencyjny, bliski rzeczywisto¶ci zastanej, stroni±cy od subiektywizmu (winiety, fiszaje, ujêcia nasuwaj±ce pewne my¶li itp). Zoo to w³a¶nie przeciwieñstwo tego - taki nowoczesny reporta¿ z tanim przes³aniem.

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl www.facebook.com/smialekadam
/to nie ja, to tylko ja/

25 Data: Wrzesien 08 2011 01:07:33
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: John Smith 

W dniu 2011-09-08 00:14, Janko Muzykant pisze:

obraz nieingerencyjny, bliski rzeczywisto¶ci zastanej

Czyli nietendencyjny, ale jednak powierzchowny obraz co ciekawszych "cz³owieków".

Madagaskar, zoo, safari.

--
Mirek

26 Data: Wrzesien 08 2011 14:42:33
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Janko Muzykant 

W dniu 2011-09-08 01:07, John Smith pisze:

Czyli nietendencyjny, ale jednak powierzchowny obraz co ciekawszych
"cz³owieków".

Wyrywkowy, nie powierzchowny. Spotkany cz³owiek, przypadkowy, przypadkiem.

Madagaskar, zoo, safari.

Nie, raczej ¶lepy traf.

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl www.facebook.com/smialekadam
/zosta³bym ateist±, ale bojê siê i¶æ do piek³a.../

27 Data: Wrzesien 08 2011 14:44:39
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Janko Muzykant 

W dniu 2011-09-08 14:42, Janko Muzykant pisze:

Czyli nietendencyjny, ale jednak powierzchowny obraz co ciekawszych
"cz³owieków".

Wyrywkowy, nie powierzchowny. Spotkany cz³owiek, przypadkowy, przypadkiem.

Madagaskar, zoo, safari.

Nie, raczej ¶lepy traf.

A konkretnie np. ta seria:
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/27/1.htm
i nastêpne.

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl www.facebook.com/smialekadam
/nie chce ci siê dzi¶ nic robiæ? - zwal to na ogólno¶wiatowy kryzys/

28 Data: Wrzesien 09 2011 10:16:05
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: John Smith 

W dniu 2011-09-08 14:44, Janko Muzykant pisze:

W dniu 2011-09-08 14:42, Janko Muzykant pisze:
Czyli nietendencyjny, ale jednak powierzchowny obraz co ciekawszych
"cz³owieków".

Wyrywkowy, nie powierzchowny. Spotkany cz³owiek, przypadkowy,
przypadkiem.

Wyrywkowo i przypadkowo wybierasz obiekt portretu.
Potem taki obiekt portretujesz powierzchownie.
¯aden zarzut, zdajê sobie sprawê, ¿e ja to robiê jeszcze p³yciej.

Madagaskar, zoo, safari.

Nie, raczej ¶lepy traf.

A konkretnie np. ta seria:
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/27/1.htm
i nastêpne.

Jako¶ mam wra¿enie, ¿e taki trend portretowania pojawi siê w obszarze fotografii modowej. :-) (zaraz kto¶ powie, ¿e ju¿ dawno by³).
A zdjêcia fajne, czasem parê sekund zajmuje ustalenie kto by³ obiektem, potem ju¿ wiem na kogo siê gapiæ (razem z fotografem).

Pozdrawiam,
--
Mirek

29 Data: Wrzesien 10 2011 10:52:58
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Marek Dyjor 

Janko Muzykant wrote:

W dniu 2011-09-08 14:42, Janko Muzykant pisze:
Czyli nietendencyjny, ale jednak powierzchowny obraz co ciekawszych
"cz³owieków".

Wyrywkowy, nie powierzchowny. Spotkany cz³owiek, przypadkowy,
przypadkiem.
Madagaskar, zoo, safari.

Nie, raczej ¶lepy traf.

A konkretnie np. ta seria:
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/27/1.htm
i nastêpne.

http://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/104%20pic06.php
http://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/110%20pic19.php
http://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/110%20pic22.php
http://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/DZ9N0689.php
typowa fotografia uliczna

30 Data: Wrzesien 10 2011 03:15:19
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

> A konkretnie np. ta seria:
>http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/27/1.htm
> i nast pne.

http://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/104%20pic06.phphttp://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/110%20pic19.phphttp://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/110%20pic22.phphttp://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/DZ9N0689.php
typowa fotografia uliczna


Fotografia prowadzi tu wzrok. Zmusza do dedukcji na zasadzie ,,Aha..
to tu, to tu, jasne,,.
Twoje zdjêcia nie s± zwyk³± rejestracj± uliczn±. My¶lê nawet, ¿e
trochê kokietujesz;) One pokazuj±, ¿e patrzysz w kompozycyjny sposób i
¿e zale¿y ci na tym. To ostatnie jest szczególnie wa¿ne i musisz
niestety liczyæ siê z tym, ¿e to widaæ. A je¶li to widaæ, to znaczy,
¿e co¶ jest nie tak. Bo nie powinno byæ tego widaæ, albo przynajmniej
nie w tak oczywisty sposób.

Janko zrobi³ zdjêcie:
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/28/8.htm

Ten sam szablon ale idzie dalej. Jawna przesada. Ja od razu wiem, ¿e
on móg³by zrobiæ ³adne kompozycyjnie zdjêcie. A on mi pokazuje, ¿e ma
to w dupie, bo g³owa mo¿e byæ w niebie, kiedy nogi s± na ziemi;)

Zdjêcia z metra maj± jedn± fantastyczn± cechê. Tu nie ma fotografa,
tam po prostu tak jest. Mo¿naby jeszcze zastanowiæ siê jakim
u³atwieniem (w tym ,,typie fotografowania,,) by³o miejsce i sposób
zachowania siê w nim ludzi, bo maj± one ogromne znaczenie. Ale czy to
jest wa¿ne dla widza? To Janko mia³ prosty pomy³ w oczywistym do tego
miejscu..
Seria z ulic Londynu ju¿ przez samo u¿ycie d³u¿szej ogniskowej sta³a
siê wypatrzona, co nada³o jej posmak kompozycji. Tak czy inaczej
zachowane zosta³o spojrzenie ,,buszmena,,, czyli nie wtr±canie siê do
zastanego krajobrazu. Patrzymy, robimy to ordynarnie i jest ok.

Masz wiêc trzy rzeczy. Sposób my¶lenia, w tym wypadku o fotografii i o
ludziach, warunki jakie zastajesz oraz technikalia (np. ogniskow±),
które mo¿esz u¿yæ aby co¶ podkre¶liæ lub os³abiæ.

marek

31 Data: Wrzesien 10 2011 12:37:50
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Marek Dyjor 

marek augustynski wrote:

A konkretnie np. ta seria:
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/27/1.htm
i nast pne.

http://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/104%20pic06.phphttp://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/110%20pic19.phphttp://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/110%20pic22.phphttp://www.dyjor.com/inne/Krakow/slides/DZ9N0689.php
typowa fotografia uliczna


Fotografia prowadzi tu wzrok. Zmusza do dedukcji na zasadzie ,,Aha..
to tu, to tu, jasne,,.
Twoje zdjêcia nie s± zwyk³± rejestracj± uliczn±. My¶lê nawet, ¿e
trochê kokietujesz;) One pokazuj±, ¿e patrzysz w kompozycyjny sposób i
¿e zale¿y ci na tym. To ostatnie jest szczególnie wa¿ne i musisz
niestety liczyæ siê z tym, ¿e to widaæ. A je¶li to widaæ, to znaczy,
¿e co¶ jest nie tak. Bo nie powinno byæ tego widaæ, albo przynajmniej
nie w tak oczywisty sposób.

w sumie to fotografia uliczna by³a zawsze komponowana. Wg mnie aby zdjêcie mia³o co¶ musi byæ skomponowane.

Nie podoba mi sie obecna moda na zdjêcia ¶mieci, bierzemy aparat i strzelamy bez zastanowienia.



Janko zrobi³ zdjêcie:
http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/28/8.htm

Ten sam szablon ale idzie dalej. Jawna przesada. Ja od razu wiem, ¿e
on móg³by zrobiæ ³adne kompozycyjnie zdjêcie. A on mi pokazuje, ¿e ma
to w dupie, bo g³owa mo¿e byæ w niebie, kiedy nogi s± na ziemi;)

Zdjêcia z metra maj± jedn± fantastyczn± cechê. Tu nie ma fotografa,
tam po prostu tak jest. Mo¿naby jeszcze zastanowiæ siê jakim
u³atwieniem (w tym ,,typie fotografowania,,) by³o miejsce i sposób
zachowania siê w nim ludzi, bo maj± one ogromne znaczenie. Ale czy to
jest wa¿ne dla widza? To Janko mia³ prosty pomy³ w oczywistym do tego
miejscu..
Seria z ulic Londynu ju¿ przez samo u¿ycie d³u¿szej ogniskowej sta³a
siê wypatrzona, co nada³o jej posmak kompozycji. Tak czy inaczej
zachowane zosta³o spojrzenie ,,buszmena,,, czyli nie wtr±canie siê do
zastanego krajobrazu. Patrzymy, robimy to ordynarnie i jest ok.

Masz wiêc trzy rzeczy. Sposób my¶lenia, w tym wypadku o fotografii i o
ludziach, warunki jakie zastajesz oraz technikalia (np. ogniskow±),
które mo¿esz u¿yæ aby co¶ podkre¶liæ lub os³abiæ.

Janko idzie konsekwentnei swoj± drog±, ja za¶ nie moge sie nigdzie zadomowiæ na sta³e, zbyt wiele mnie poci±ga w ¿yciu. Tu fotografia tam muzyka tutaj architektura tam wychowanie syna itd...

32 Data: Wrzesien 10 2011 04:47:47
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

w sumie to fotografia uliczna by³a zawsze komponowana.

Nie zawsze


Wg mnie aby zdjêcie mia³o co¶ musi byæ skomponowane.

ok


Nie podoba mi sie obecna moda na zdjêcia ¶mieci, bierzemy aparat i strzelamy
bez zastanowienia.


Romantyczn± wizjê sztuki zakoñczy³ Jackson Pollock. I kiedy ludzie
zobaczyli, ¿e obraz jest farb±, przestali my¶leæ o kompozycji. To nie
jest ¿adna moda, to jest g³êboka ¿yciowa my¶l. To co robjê, np.
fotografiê, mówi kim jestem. Nie dlatego, ¿e chcê to powiedzieæ lub,
¿e kto¶ chce siê tego dowiedzieæ. To jest jedyny prawdziwy,
rzeczywisty sens tego co robiê.
Nastêpuj± jakie¶ próby oszukania. ¯e niby mo¿na siê wcieliæ w to co
siê chce, ¿e mo¿na udawaæ lub rozmyæ w³asn± osobowo¶æ w jak to mówisz
¶mieciach, itd. A chuja, nie mo¿na! Je¶li ¶mieæ jest ¶mieciem to
mówisz, ¿e nim jest, a je¶li w tym ¶mieciu znajduje siê "co¶", to po
to mamy ¶wiadomo¶æ, ¿eby to odkryæ.

marek

33 Data: Wrzesien 11 2011 09:53:12
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: Janko Muzykant 

W dniu 2011-09-10 12:15, marek augustynski pisze:

Twoje zdjêcia nie s± zwyk³± rejestracj± uliczn±. My¶lê nawet, ¿e
trochê kokietujesz;) One pokazuj±, ¿e patrzysz w kompozycyjny sposób i
¿e zale¿y ci na tym. To ostatnie jest szczególnie wa¿ne i musisz
niestety liczyæ siê z tym, ¿e to widaæ. A je¶li to widaæ, to znaczy,
¿e co¶ jest nie tak. Bo nie powinno byæ tego widaæ, albo przynajmniej
nie w tak oczywisty sposób.

Jest tak, gdy widzê scenê mi³± kompozycyjnie, to mi siê podoba i mam ochotê pstrykaæ. ¦wiat zwykle proponuje wiêkszy czy mniejszy chaos, ale czasem zdarzaj± siê wyj±tki.

My¶lê, ¿e ró¿nica jest pomiêdzy kreacj±, a przypadkowym znalezieniem.

http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/11/28/8.htm

Ten sam szablon ale idzie dalej. Jawna przesada. Ja od razu wiem, ¿e
on móg³by zrobiæ ³adne kompozycyjnie zdjêcie. A on mi pokazuje, ¿e ma
to w dupie, bo g³owa mo¿e byæ w niebie, kiedy nogi s± na ziemi;)

To ju¿ kreacja, choæby przez charakterystyczne ograniczenie sceny.

Masz wiêc trzy rzeczy. Sposób my¶lenia, w tym wypadku o fotografii i o
ludziach, warunki jakie zastajesz oraz technikalia (np. ogniskow±),
które mo¿esz u¿yæ aby co¶ podkre¶liæ lub os³abiæ.

Dlatego lubiê standardowe ogniskowe i du¿± go, ale czasem po prostu jest trudno, fizycznie b±d¼ psychicznie lub z powodu nastêpstw wykrycia ingerencji i pokusa tele wygrywa.

--
pozdrawia Adam
ró¿ne takie tam: www.smialek.prv.pl www.facebook.com/smialekadam
/najwiêksz± krzywdê religiom robi± wierz±cy/

34 Data: Wrzesien 08 2011 01:28:31
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

> Dlatego tak ma³o fotografujê ludzi, a je¶li ju¿, to raczej staram siê
> uprawiaæ ''podgl±dactwo'' czyli najbardziej bezinwazyjn± formê fotografii.
> Ludzie zas³uguj± na dobrego fotografa, je¶li takim siê nie jest, mo¿na
> co najwy¿ej uprawiaæ jak±¶ formê niesubiektywnej kalki. Inaczej ³atwo
> zrobiæ zoo.
>

A niby czym siê ró¿ni podgl±dactwo od zoo/safari?
Ca³y czas jest to powierzchowne. Ró¿nica siê pojawia, jak siê zaczyna
bli¿szy kontakt i zej¶cie pod skórê.

A niby czym siê ró¿ni podgl±dactwo od zoo/safari?

Janko pisze o podgl±dactwie w rozumieniu ,,chodzê sobie i pykam zdjêcia
ludziom,,. Przypadek ciekawski, szczery, trochê z przymru¿eniem oka i wbrew
pozorom zawieraj±cy w sobie spory humanizm. Co¶ niedobrego zaczyna siê dziaæ,
kiedy fotografuj±cy ma rodzaj strachu, jakby kompleks, który widaæ poprzez
powa¿ne podej¶cie do tematu. On chce patrzeæ na ludzi ale nie przyznaje siê,
¿e ich podgl±da. ,,Podchodzi do nich,, fizycznie z barier± psychiczn±. Zbyt
powa¿ne zdjêcia s± podejrzane. Nie tylko portrety.

marek


--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

35 Data: Wrzesien 08 2011 02:03:40
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: John Smith 

W dniu 2011-09-08 01:28, marek augustynski pisze:

Janko pisze o podgl±dactwie w rozumieniu ,,chodzê sobie i pykam zdjêcia
ludziom,,. Przypadek ciekawski, szczery, trochê z przymru¿eniem oka i wbrew
pozorom zawieraj±cy w sobie spory humanizm.

Ale wizyta w zoo te¿ nie oznacza nic z³ego i te¿ mo¿e wynikaæ z mi³o¶ci do zwierz±t. Jednak jest poznaniem powierzchownym, zachwytem nad piêknym futerkiem, rado¶ci± z antropomorficznych zachowañ, etc.
I fotografujesz bezczelnie, bezpiecznie, bo zza krat. Tak te¿ zrozumia³em Twoje "safari", w opozycji do bardziej zaanga¿owanego kontaktu.

[...] powa¿ne podej¶cie do tematu. [...] nie przyznaje siê, ¿e ich podgl±da.

Tu nie bardzo wiem o czym piszesz.

--
Mirek

36 Data: Wrzesien 08 2011 02:41:53
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

> Janko pisze o podgl±dactwie w rozumieniu ,,chodzê sobie i pykam zdjêcia
> ludziom,,. Przypadek ciekawski, szczery, trochê z przymru¿eniem oka i wbrew
> pozorom zawieraj±cy w sobie spory humanizm.

Ale wizyta w zoo te¿ nie oznacza nic z³ego i te¿ mo¿e wynikaæ z mi³o¶ci
do zwierz±t. Jednak jest poznaniem powierzchownym, zachwytem nad piêknym
futerkiem, rado¶ci± z antropomorficznych zachowañ, etc.
I fotografujesz bezczelnie, bezpiecznie, bo zza krat. Tak te¿
zrozumia³em Twoje "safari", w opozycji do bardziej zaanga¿owanego kontaktu.

Pisz±c ,,safarii,, mam na my¶li polowanie, w którego centrum znajduje
siê ³owca. On jedzie po trofeum i nosie ma zwierzê, bo kieruje nim
plan, przymus zdjêcia obiektu.
W opozycji do safari jest buszmen, który przemieszcza siê po sawannie
i podpatruje co siê tam ciekawego dzieje. To wytrawny obserwator nie
chowaj±cy siê za strzelb±.

Wej¶cie pod skórê wydaje siê bardziej zaanga¿owanym kontaktem, ale nie
mo¿na przez to stawiaæ innych przypadków w jednym rzêdzie.


> [...] powa¿ne podej¶cie do tematu. [...] nie przyznaje siê, ¿e ich podgl±da.

Tu nie bardzo wiem o czym piszesz.

Trofeum.

marek

37 Data: Wrzesien 08 2011 12:16:13
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: bofh@nano.pl 

On 08.09.2011 11:41, marek augustynski wrote:

Janko pisze o podgl±dactwie w rozumieniu ,,chodzê sobie i pykam zdjêcia
ludziom,,. Przypadek ciekawski, szczery, trochê z przymru¿eniem oka i wbrew
pozorom zawieraj±cy w sobie spory humanizm.

Ale wizyta w zoo te¿ nie oznacza nic z³ego i te¿ mo¿e wynikaæ z mi³o¶ci
do zwierz±t. Jednak jest poznaniem powierzchownym, zachwytem nad piêknym
futerkiem, rado¶ci± z antropomorficznych zachowañ, etc.
I fotografujesz bezczelnie, bezpiecznie, bo zza krat. Tak te¿
zrozumia³em Twoje "safari", w opozycji do bardziej zaanga¿owanego kontaktu.

Pisz±c ,,safarii,, mam na my¶li polowanie, w którego centrum znajduje
siê ³owca. On jedzie po trofeum i nosie ma zwierzê, bo kieruje nim
plan, przymus zdjêcia obiektu.
W opozycji do safari jest buszmen, który przemieszcza siê po sawannie
i podpatruje co siê tam ciekawego dzieje. To wytrawny obserwator nie
chowaj±cy siê za strzelb±.

Chyba masz w³asn± definicjê s³owa buszmen. To osoba, która musi
przynie¶æ co¶ do zjedzenia i czy zwierzê jest w ciapki czy w paski to
ma³o go interesuje. Ma byæ zjadliwe i upolowanie go powinno byæ jak
naj³atwiejsze.


--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

38 Data: Wrzesien 08 2011 03:25:58
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

Chyba masz w³asn± definicjê s³owa buszmen.

Mo¿liwe

marek

39 Data: Wrzesien 07 2011 21:32:07
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: cichybartko 

W dniu 2011-09-06 17:58, Janko Muzykant pisze:

W dniu 2011-09-05 18:58, cichybartko pisze:
Smutne jest to ¿e kolejny dobry watek przechodzi zupe³nie bez echa, choæ
to potwierdza tylko moj± teoriê.

Wydaje mi siê, ¿e fotografia jest zbyt... lekka, by j± powa¿niej
traktowaæ. To po prostu malutka sztuczka, kreacyjka taka.

No có¿ pozwolisz ¿e siê nie zgodzê ;). Choæ po g³êbszym zastanowieniu siê, dochodzê do wniosku ¿e nie wielu jest fotografów którzy wyszli poza opanowanie warsztatu i jakie¶ tam ograne formy. Sprawdzone w bran¿y od lat i ulegaj±ce wiêkszym lub mniejszym przemian± na przestrzeni up³ywaj±cego czasu.
Kilka lat temu Roger Ballen rozmieni³ mnie na dobre. Mimo ¿e w fotografii podobnie jak w muzyce jestem totalnie eklektyczny to trudno mi znale¼æ swoje miejsce.

--
Pozdrawiam,
Bartosz.

40 Data: Wrzesien 08 2011 11:07:58
Temat: Re: Czasem cz³owiek musi..
Autor: marek augustynski 

> Wydaje mi siê, ¿e fotografia jest zbyt... lekka, by j± powa¿niej
> traktowaæ. To po prostu malutka sztuczka, kreacyjka taka.

No có¿ pozwolisz ¿e siê nie zgodzê ;). Choæ po g³êbszym zastanowieniu
siê, dochodzê do wniosku ¿e nie wielu jest fotografów którzy wyszli poza
opanowanie warsztatu i jakie¶ tam ograne formy. Sprawdzone w bran¿y od
lat i ulegaj±ce wiêkszym lub mniejszym przemian± na przestrzeni
up³ywaj±cego czasu.
Kilka lat temu Roger Ballen rozmieni³ mnie na dobre. Mimo ¿e w
fotografii podobnie jak w muzyce jestem totalnie eklektyczny to trudno
mi znale¼æ swoje miejsce.

Nie chcê tu zbytniego pesymizmu wprowadzaæ ale..;)
Sporo osób zgodzi siê pewnie, ¿e najlepsze rzeczy do ogl±dania musz±
mieæ w sobie ³adunek emocjonalny. Jest to nieodzowne do uznania ich za
warto¶ciowe. Je¶li obraz jest martwy to nawet najlepsze techniczne
bajery nie zmieni± tego.
Problem polega na tym, ¿e nastêpuje zmiana w pojmowaniu zmian
rzeczywisto¶ci. Kiedy¶ by³y one w ¶wiadomo¶ci ludzi jako mniejszo¶æ.
Jacy¶ tam ludzie wprowadzali zmiany, a reszta na nich patrzy³a. Teraz
jest na odwrót. Powoduje to, ¿e nie ma czasu na refleksjê, na piêkno i
takie tam. Nawet je¶li powstanie co¶ warto¶ciowego, w naszym
staro¶wieckim mniemaniu, to i tak bêdzie bez znaczenia.
Mam dwa ulubione filmy i jednym z nich s± "Cienie zapomnianych
przodków" Serieja Parad¿anowa. W ¿yciu nie widzia³em nic bardziej
poruszaj±cego. Mo¿e poza tym drugim filmem, ale nie wa¿ne.. Wed³ug
mnie "Cienie.." s± apogeum tego co cz³owiek jest w stanie przekazaæ
poprzez obraz. Nakrêcone zosta³y w 1964 roku.
Fotografia, której szukasz, choæ mo¿e nie jest tym co ja szukam, jest
trupem. Jej nie ma i ju¿ nie bêdzie.

marek

Czasem cz³owiek musi..



Grupy dyskusyjne