Grupy dyskusyjne   »   Czemu hak holowniczy ma lewy gwint?

Czemu hak holowniczy ma lewy gwint?



1 Data: Marzec 07 2007 18:30:38
Temat: Czemu hak holowniczy ma lewy gwint?
Autor: Borys Pogoreło 


 A przynajmniej w Golfie 3? Tak mnie naszło takie głupie pytanie, a nie
potrafię wymyślić sensownej odpowiedzi :-)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl



2 Data: Marzec 07 2007 20:04:18
Temat: Re: Czemu hak holowniczy ma lewy gwint?
Autor:

On 7 Mar, 18:30, Borys Pogoreło  wrote:

 A przynajmniej w Golfie 3? Tak mnie naszło takie głupie pytanie, a nie
potrafię wymyślić sensownej odpowiedzi :-)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Bo oryginalny hak wykonany jest z materiału o odpowiedniej
wytrzymałości, ma atest.
Chodzi o to, byś nie wkręcił tam byle jakiej śruby, a śrubę z lewym
gwintem trudno znaleźć w podręcznych gratach i markecie budowlanym.
wmak

3 Data: Marzec 07 2007 21:10:04
Temat: Re: Czemu hak holowniczy ma lewy gwint?
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia 7 Mar 2007 12:04:18 -0800,  napisał(a):

 A przynajmniej w Golfie 3? Tak mnie naszło takie głupie pytanie, a nie
potrafię wymyślić sensownej odpowiedzi :-)

Bo oryginalny hak wykonany jest z materiału o odpowiedniej
wytrzymałości, ma atest.
Chodzi o to, byś nie wkręcił tam byle jakiej śruby, a śrubę z lewym
gwintem trudno znaleźć w podręcznych gratach i markecie budowlanym.

 O, to jest dobry argument :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

4 Data: Marzec 07 2007 21:30:18
Temat: Re: Czemu hak holowniczy ma lewy gwint?
Autor: Leszek 


O przepraszam ja mam prawy gwint w moim autku ... zato zaden tam metryczny,
drobnozwojny czy calowy. To jest taki badziew ze nawet tokarz jak go widzial
to za 20zl (bo tyle kosztowal) takiego haka to by mu sie nie chcialo robic

5 Data: Marzec 08 2007 23:50:27
Temat: Re: Czemu hak holowniczy ma lewy gwint?
Autor: Mlody 

Użytkownik "Borys Pogoreło"  napisał w wiadomości


A przynajmniej w Golfie 3? Tak mnie naszło takie głupie pytanie, a nie
potrafię wymyślić sensownej odpowiedzi :-)

Kiedyś też się nad tym długo zastanawiałem.
Tak samo jak nad tym dlaczego u kolegi w 406 po wkręceniu ręką haka z
normalnym - prawym gwintem trzeba było go odkręcać przy pomocy długiego łoma
;)
Moja hipoteza była taka że w momencie gdy linka się napina zaczyna lekko się
obracać właśnie w prawą stronę co powoduje mocniejsze dokręcenie śruby.
Z drugiej strony stwierdziłem że przecież w takim układzie odkręcało by hak
z lewym gwintem :P


Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl
'87 VW Jetta 1.6D biała WSL ***A OKLEJONA
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

Czemu hak holowniczy ma lewy gwint?



Grupy dyskusyjne