Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo
1 | Data: Maj 16 2008 13:05:30 |
Temat: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | |
Autor: Agent | Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo. 2 |
Data: Maj 16 2008 13:14:34 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Maverick | Agent pisze: Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo. Bo turbo jest bardziej awaryjne? (chocby turbina pada) i mniej oszczedne? nie kazdy chce miec 5s do setki i 200 predkosci przelotowej -- Regards, Maverick PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB Nissan Bluebird - niepelnoletni 3 |
Data: Maj 16 2008 13:29:11 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Boombastic | Bo turbo jest bardziej awaryjne? (chocby turbina pada) i mniej oszczedne? nie kazdy chce miec 5s do setki i 200 predkosci przelotowej A słyszałeś o małych silnikach turbo? A w dieslach też niby turbo pada, a ludzie je kupują. 4 |
Data: Maj 16 2008 13:30:03 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Paweł Andziak | Maverick pisze: Bo turbo jest bardziej awaryjne? (chocby turbina pada) i mniej oszczedne? nie kazdy chce miec 5s do setki i 200 predkosci przelotowej Ja bym mogl chciec ;] -- ganda Skoda Fabia 2.0 5 |
Data: Maj 16 2008 14:01:51 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Maverick | Paweł Andziak pisze: Maverick pisze:To sobie kup - przeciez jest kilka TB do wyboru. Ale nie "uszczesliwiaj" tym "cudem" wszystkich (czy wiekszosci) proste prawo rynku - widocznie nie ma duzego zapotrzebowania na TB -- Regards, Maverick PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB Nissan Bluebird - niepelnoletni 6 |
Data: Maj 16 2008 14:07:48 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Boombastic | To sobie kup - przeciez jest kilka TB do wyboru. Ale nie "uszczesliwiaj" tym "cudem" wszystkich (czy wiekszosci) To nie jest proste prawo rynku, bo nie masz wyboru kupienia tego samego auta z silnikiem turbo i bez o podobnej mocy. 7 |
Data: Maj 16 2008 14:59:58 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Jakub Witkowski | Boombastic pisze: To sobie kup - przeciez jest kilka TB do wyboru. Ale nie "uszczesliwiaj" tym "cudem" wszystkich (czy wiekszosci) Sądzisz że gdyby istniał popyt, nie produkowano by ich? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 8 |
Data: Maj 16 2008 15:48:05 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Boombastic |
Boombastic pisze: Co to znaczy istniał popyt? Idziesz do dilera i mówisz - kupiłbym to auto, ale chciałbym by to był oturbo. Diler daje znac w fabryce i oni projektują i takie tłuką. No bez jaj. O czym ty mówisz? Jaki popyt? Teraz się liczy ekonomika, byle jak najtaniej, jak najbardzie ekologicznie. Jak ktos wyjdzie przez szereg to może konkurencja zmałpuje. Zobacz, że jedynie VW wprowadza na razie małe silniki turbo (umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się producent turbo?). Całą reszta turbobenzyn to są dosyc duże i mocne silniki. 9 |
Data: Maj 16 2008 16:01:18 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Maverick | Boombastic pisze:
Silnik z Turbo bedzie mial wyzsza moc, wiec takiej mozliwosci nie ma na pewno dla tego samego silnika. A wybor masz - niewielki , ale jest , bo zdarzaja sie samochody z TB. Sądzisz że gdyby istniał popyt, nie produkowano by ich? Jakby tak np do salonu forda przyszlo w ciagu roku powiedzmy 100-200 tysiecy ludzi to mysle ze ford by rozwazyl produkowanie takiego dielsa. Zauwaz ze ludzie nie przychodza do salonu po dielse bez turbo, podobnie jak wola na gieldzie/komisie TD zamiast D - bo wola mniej mulisty. Mowisz prawde ze rzadzi ekonomia - nie oplaca sie produkowac diesla dla 100 ludzi, ale juz dla 100000 pewnie sie oplaca. Wiec kwestia ze popyt na diesla jest zbyt maly. Pytanie jest czy ludzie chca TB. Widocznie popyt jest narazie zbyt maly. Ale pewnie to sie zmieni z czasem :( -- Regards, Maverick PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB Nissan Bluebird - niepelnoletni 10 |
Data: Maj 16 2008 16:14:38 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Boombastic | To nie jest proste prawo rynku, bo nie masz wyboru kupienia tego samego auta z silnikiem turbo i bez o podobnej mocy. Dlaczego ma mieć od razu wiekszą moc? Nie chodzi by do starego silnika dołożyc turbo, tylko zrobic mniejsza jednostkę turbo o podobnej mocy jak ta większa, np. zamiast silnika 2,0 dac 1,4 turbo jak to robi VW. Jakby tak np do salonu forda przyszlo w ciagu roku powiedzmy 100-200 tysiecy ludzi to mysle ze ford by rozwazyl produkowanie takiego dielsa. Zauwaz ze ludzie nie przychodza do salonu po dielse bez turbo, podobnie jak wola na gieldzie/komisie TD zamiast D - bo wola mniej mulisty. Jakiego diesla? My tutaj rozmawiamy o silniku benzynowym. BTW to myślisz, że ludzie w ogóle wiedzą co tam stuka pod maską? Dobrze, że czają z jakiego dystrybutora nalac paliwo. 11 |
Data: Maj 16 2008 17:33:03 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Maverick | Boombastic pisze: To nie jest proste prawo rynku, bo nie masz wyboru kupienia tego samego auta z silnikiem turbo i bez o podobnej mocy. Ale moze powiesz ze nie masz w ogole wyboru miedzy benzynka a TB obecnie? maly ale jest. Poza tym mysle ze coraz wiecej producentow bedzie robilo TB Jakby tak np do salonu forda przyszlo w ciagu roku powiedzmy 100-200 tysiecy ludzi to mysle ze ford by rozwazyl produkowanie takiego dielsa. Zauwaz ze ludzie nie przychodza do salonu po dielse bez turbo, podobnie jak wola na gieldzie/komisie TD zamiast D - bo wola mniej mulisty. Z dieslem to byl tylko przyklad - jesli duzo ludzi zechce kupowac TB to bedzie coraz wiecej TB na rynku - proste. No i beda coraz tansze. Problemem jest tylko technologia - narazie raczkuje (moze ktos powie ze stawia pierwsze kroki) ale sie upowszechni jesli bedzie popyt -- Regards, Maverick PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB Nissan Bluebird - niepelnoletni 12 |
Data: Maj 16 2008 18:47:42 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Boombastic | Dlaczego ma mieć od razu wiekszą moc? Nie chodzi by do starego silnika dołożyc turbo, tylko zrobic mniejsza jednostkę turbo o podobnej mocy jak ta większa, np. zamiast silnika 2,0 dac 1,4 turbo jak to robi VW. To nie jest wybór alternatywny. Teraz turbo jest głównie w najmocniejszych wersjach silnikowych, a nie jako alternatywa dla słabszych silników. 13 |
Data: Maj 16 2008 16:20:03 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Waldemarrr | zmałpuje. Zobacz, że jedynie VW wprowadza na razie małe silniki turbo (umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się producent turbo?). Renault w Clio ma zdaje sie taki 1.2 turbo ktory osiagami jest zblizony do 1.4 100KM. Fiat tez przymierza sie do wprowadzenia malych doladowanych silnikow. W modelu 500 mial taki byc ale o ile sie orientuje na razie oferuja jedynie 1.2 1.4 i 1.3JTD. Waldek. www.waldek.sewera.pl 14 |
Data: Maj 16 2008 23:31:42 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: AL | Waldemarrr pisze: zmałpuje. Zobacz, że jedynie VW wprowadza na razie małe silniki turbo (umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się producent turbo?). jest nowy silnik BMW-PSA - turbo benzyna - montowany obecnie w mini i P207 -- pozdr Adam (AL) TG 15 |
Data: Maj 19 2008 12:48:19 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Rafal | > zmałpuje. Zobacz, że jedynie VW wprowadza na razie małe silniki turbo Już od dawna (co najmniej od roku) fiat ma doładowane benzyniaki - 1.4 t-jet w dwóch wersjach podajrze: 120 i 140KM A co do turbo w benzynie: po pierwsze turbo kosztuje, jego wkłądanie do silników musiałoby więc podnieść cenę silnika Po drugie - wymagania dla turbo do benzyniaka są o wiele większe niż dla diesla (benzynowy silnik kręci sięszybciej, czyli szybciej nastepują cykle spalania czyli turbo aby dac takie samo ciśnienie jak w dieslu musi kręcić się szybciej, co podnosi wymagania dla materiałów z których jest zrobione i dla eksploatacji (np schładzanie przed wyłaczeniem silnika - w dieslu w zasadzie tylko po ostrym pałowaniu, w benzynie - zawsze) Po 3-cie, najwięcej klienów kupuje auta w pewnym przedziale mocy (powiedzmy że dla segmentu C to będzie miedzy 90 a 150KM - strzelam, nie znam realnych liczb, ale mogę sobie wyobrazić ze to jest jakiś konkretny rozkład, zbliżony do normalnego) - aby diesle dały taką moc, muszą abyć albo wielkie, albo doładowane. Benzyniaki - nie mają z tym problemu, więc - po co pchac tam turbo? -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 16 |
Data: Maj 19 2008 13:51:17 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Jakub Witkowski | Boombastic pisze: To nie jest proste prawo rynku, bo nie masz wyboru kupienia tego samego auta z silnikiem turbo i bez o podobnej mocy. No bez jaj. Naprawdę wyobrażasz sobie, że wielkie koncerny nie mają całych oddziałów (badania rynku, produktowych, marketingowych), których jednym z głównych zadań jest znajdowanie odpowiedzi na pytanie, co też nowego klient *mógłby chcieć* kupić, aby wstrzelić się w ew. lukę zanim zrobi to konkurencja? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 17 |
Data: Maj 19 2008 14:51:08 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Boombastic | No bez jaj. Naprawdę wyobrażasz sobie, że wielkie koncerny nie mają No i co? Zrobią auto niszowe dla kilku % czy auto masowe, z gadżetami by upchnąć starą konstrukcję? 18 |
Data: Maj 19 2008 13:31:53 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: | (umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się producent turbo?). SMART Tomek 19 |
Data: Maj 19 2008 15:41:43 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Boombastic |
(umknął mi jakiś małolitrażowy liczący się Miało byc liczący się :-) 20 |
Data: Maj 16 2008 14:10:22 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: marek 'moa' piotrowski | Użytkownik "Maverick" napisał Bo turbo jest bardziej awaryjne? (chocby turbina pada) i mniej oszczedne? nie kazdy chce miec 5s do setki i 200 predkosci przelotowej mniej oszczędne? a to ciekawostka, większa sprawność a mniej oszczędne :P -- moa tj'98 4.0 http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ forester'06 2.5xt http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php http://jeep.org.pl/forum/ 21 |
Data: Maj 16 2008 14:21:08 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Przembo | Użytkownik "Maverick" napisał Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo. Turbo mniej oszczedne? Sorry, a o jakich autach/silnikach piszesz? O wyzylowanych do granic wydumkach czy o normalnych dupowozach? Wedlug mnie silniki turbo sa oszczedniejsze niz niedoladowane, najbardziej chyba znany przyklad (i bardzo udany do tego silnik) to 1.8 VW. Wersja 1.8T ma lepsze osiagi, wieksza moc i spalanie wychodzi nizsze niz 1.8. Silniki z lekkim doladowaniem praktycznie nie maja wad, no dobra jeden drogi element wiecej do uszkodzenia. W kwestii spalania wersji turbo 180 i 225KM nie wiem, ale 150KM jest ekonomiczniejszy niz 125KM N/A. Pozdr 22 |
Data: Maj 16 2008 13:16:50 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: J.F. | On Fri, 16 May 2008 13:05:30 +0200, Agent wrote: Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - Bo o ile turbina podnosci sprawnosc, osiagi i cene diesla, to z benzynka sprawa nie jest taka jasna - wydaje sie ze tylko osiagi i cene. Albo inaczej - benzynowy silnik turbiny miec nie musi, a diesel musi :-) J. 23 |
Data: Maj 16 2008 13:34:21 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Agent |
On Fri, 16 May 2008 13:05:30 +0200, Agent wrote:To ciekawe, nie słyszałem że turbo w dieslach podnosi sprawność silnika a w benzynie nie. Poza tym koszt budowy dużego silnika bez turbo a małego z turbo o podobnej mocy powinien byc raczej tanszy tego drugiego. 24 |
Data: Maj 16 2008 14:18:12 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: J.F. | On Fri, 16 May 2008 13:34:21 +0200, Agent wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości A slyszales zeby podnosilo sprawnosc benzyny czy nie ? :-) Poza tym koszt budowy dużego silnika bez turbo a małego z Dopoki nie zmieniasz technologii to jesztem sklonny sie zgodzic. 2.0 16V jest prawdopodobnie minimalnie drozszy od 1.6 16V. Co innego jak porownac 2.0 8v turbo z 3.0 24V . J. 25 |
Data: Maj 16 2008 14:31:23 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Agent |
On Fri, 16 May 2008 13:34:21 +0200, Agent wrote: No własnie. Teraz moc uzyskana z dielsla 1,3 jest jak kiedys z 2,0 więc gdyby były benzynki 1,2 170 KM to nie wiem czy koszt ich budowy byłby taki wysoki. Poza tym w dieslach to nie samo turbo tyle kosztuje co diabelnie precyzyjnie wykonane wtryskiwacze i rozmaite rozwiązania dla ekologii. 26 |
Data: Maj 16 2008 15:07:41 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: J.F. | On Fri, 16 May 2008 14:31:23 +0200, Agent wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości Ale ja sugeruje ze bylby porownywalny do 2.2 [o ile to 1.2 to R4 a nie R3]. Poza tym w dieslach to nie samo turbo tyle kosztuje co diabelnie Ale turbinka tez nie jest za darmo, i ciekawe ile kosztuje - 5-10 tys zl jak dla klienta w detalu, czy powiedzmy 300zl dla duzej montowni samochodow .. J. 27 |
Data: Maj 16 2008 13:16:32 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Boombastic |
Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo. Koszty i brak potrzeby. 28 |
Data: Maj 16 2008 13:49:35 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: krz | typowy benzyniak bez turbo (1.4, 1.6) w typowym dupowozie jest w zupełności wystarczający do miasta i w trasę. 29 |
Data: Maj 16 2008 13:56:31 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Boombastic |
typowy benzyniak bez turbo (1.4, 1.6) w typowym dupowozie jest w zupełności wystarczający do miasta i w trasę. Ale mowa jest o sensie uturbiania benzyn, a nie diesla. 30 |
Data: Maj 16 2008 13:58:10 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Agent |
typowy benzyniak bez turbo (1.4, 1.6) w typowym dupowozie jest w zupełności wystarczający do miasta i w trasę.MZ też słaby argument. Kiedys wolnossące diesle paliły ok 6- 8 litrów oleju i teraz tez tyle palą turbodiesle tyle że trochę więcej mocy mają. VW zrobił już 1,4 turbo moc chyba około 170 Km i spalanie nie jest jak jak silnik wolnossący 170 KM. 31 |
Data: Maj 16 2008 14:01:30 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: krz | Jeszcze jedno.. 32 |
Data: Maj 16 2008 14:27:44 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Agent |
Jeszcze jedno.. Teoretycznie to większe obrity silnika nijak mają się do obrotów turbiny ze zmienną geometrią łopatek, czy potrzebne jest większe ćisnienie doładowania to też nie wiadomo bo jednak dielse to jednego cyklu spalania potrzebuja więcej tlenu niż benzyna a temperatura spalin to moze byc rzeczywiście większa choć to można by pewnie załatwic odpowiedzim chłodzeniem. Też teoretyzowałem więc jak co to poprawcie :) 33 |
Data: Maj 16 2008 17:48:05 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Andrzej Lawa | krz pisze: Jeszcze jedno.. Poza tym należy pamiętać co robi turbina z powietrzem - to, że wchodzi go więcej to jedno, a poza tym jest ono znacznie gorętsze. Dla diesla to wręcz zaleta, a w benzyniaku mogą być problemy - np. konieczność tankowania paliwa o wyższej liczbie oktanowej albo zmniejszenia stopnia sprężania. Jasne, można dorzucić jeszcze intercooler, ale to się robi już bardzo droga impreza. Oczywiście wszystko do przeskoczenia, ale póki co przy dzisiejszym stanie techniki i zapotrzebowania turbo w benzyniaku jest dość niszowe. Z czasem może się to zmienić, ale z czasem to ogniwa paliwowe mogą w ogóle wyprzeć silniki spalinowe. 34 |
Data: Maj 19 2008 15:42:45 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Brzezi | pią, 16 maj 2008 o 17:48 GMT, Andrzej Lawa napisał(a): Jasne, można dorzucić jeszcze intercooler, ale to się robi już bardzo Wiekszosc jak nie wszystkie obecnie produkowane samochody z turbem posiadaja intercooler... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ ] [ Ekg: #3781111 ][ ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 35 |
Data: Maj 16 2008 14:17:21 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: bans | krz pisze: Diesel bez turbo to juz jednak muł bagienny, i w konfrontacji ze współczesnymi benzyniakami i tempem ruchu na drogach nie miałby szans zbytu. Dlatego robią tylko turbo.. Ciiicho tam, moja Cordoba SDI w porównaniu z poprzednią rozpadającą się, 13-letnią Fiestą na benzynę to ma kopa strasznego ;) -- bans 36 |
Data: Maj 16 2008 14:08:41 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: marek 'moa' piotrowski |
Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo. ostatnie chwile. popatrz na nowe konstrukcje, małe i doładowane. -- moa tj'98 4.0 http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/ forester'06 2.5xt http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php http://jeep.org.pl/forum/ 37 |
Data: Maj 16 2008 14:45:42 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Macios | Agent pisze: Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo. Spaliny benzyny są cieplejsze od ropy (materiały i wytrzymałość turbo - benzyna spala się szybciej->rosną obroty turbo), ropniak chodzi na ubogiej mieszance a benzyna nie bardzo. Tak mi się wydaje. Postęp idzie to i się teraz małe benzyny turbo pojawiają. -- Macios Wrocław C5 38 |
Data: Maj 16 2008 14:52:35 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Luky | Agent pisze: Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo. też mnie to mocno zastanawiało dopóki... nie przejechałem się Barvo 1.4 Turbo, następnie VW 1.4 Turbo itd... poczekajmy jescze z 2-3 lata i zwykłe benzyniaki już nie zobaczymy w salonach. Turbo benzyny są coraz bardziej powszechne. 39 |
Data: Maj 16 2008 17:08:24 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: P_ablo |
Ten trend widac na przykladzie BMW, zaczeli wypuszczac mniejsze silniki benzynwe z doladowaniem o podobnych parametrach jak ich poprzednicy niedoladowani. Picasso 40 |
Data: Maj 16 2008 19:43:09 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: zkruk [Lodz] | P_ablo wrote: Ten trend widac na przykladzie BMW, zaczeli wypuszczac mniejsze no dobra... ale po co?? wystarczy dac zmienne fazy + dobrze wyliczony wydech którego rezonans da podcisnienie takie jak turbo i z 2.0 mamy 240 KM poza tym - pamiętajmy, że turbo także potrzebuje mocy do pracy i ze 170 KM na silniku na kołach zostaje dużo mniej niż w 170 KM wolnossącym IMHO problemem jednak opiera się na chęci podnoszenia ceny auta przez producenta -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 41 |
Data: Maj 16 2008 20:04:11 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Boombastic | no dobra... ale po co?? Po to, by auto jechało juz od niskich obrotów, a nie od 5000 rpm do prawie 9000 rpm. Ja wiem, że silnik fajnie brzmi, ale w codziennym użytkowaniu jest to po prostu wkurwiające. 42 |
Data: Maj 16 2008 23:37:15 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: zkruk [Lodz] | Boombastic wrote: no dobra... ale po co?? no ale przynajmniej fajnie brzmi... ;) w dieslu niezależnie ile tych obrotów jest brzmi jak kupa :] -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 43 |
Data: Maj 16 2008 22:40:06 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Tomasz Pyra | Agent pisze: Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo. Wolnossący silnik benzynowy jest ok, natomiast wolnossący diesel w dzisiejszych czasach jakoś nie przystoi ;) Inna sprawa że niedługo (2012?) chyba wszystkie benzyny będą miały turbo - nowe normy ograniczające emisję CO2 wymuszą stosowanie turbo, bo inaczej silniki które będą w stanie spełnić te normy będą musiały być strasznie słabe. Będą musiały mieć jakiś "dopalacz" - napęd hybrydowy i z pewnością właśnie turbo. 44 |
Data: Maj 17 2008 03:24:45 | Temat: Re: Czemu obecne silniki benzynowe to nie wszystkie turbo | Autor: Bet | Agent pisze: Jak w temacie. Obecnie nie produkuje się chyba diesli wolnossących - wszystkie turbo. No i silniki te konkurują obecnie osiągami z benzynowymi gdzie bez turbo napewno nie dałyby rady. Dlaczego nie robi się tak powszechnie turbo benzyn? Proszę nie sypać przykładami że jakiś tam jest turbo bo wiadomo, że są ale zdecydowana większość nie jest turbo. Z kilku prostych przyczyn: 1.Silniki diesla pracują często w nadmiarze powietrza czego nie można robić w przypadku benzyny (inny sposób spalania obu paliw - ubogie mieszanki paliwowo-powietrzne mówiąc najprościej mocno podnoszą temperaturę). W związku z tym w przypadku silnika benzynowego należy wzbogacić mieszankę -a co za tym idzie - wzrasta spalanie. 2.Obciążenia termalne sprężarki w przypadku silników benzynowych są znacznie większe co się wiąże z jej żywotnością 3. Znajdzie się jeszcze kilka sensownych argumentów... -- Bet |