Grupy dyskusyjne   »   Czy automatem można jechać "na luzie" ?.

Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ?.



1 Data: Lipiec 29 2010 14:10:20
Temat: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ?.
Autor: WW 

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. doje¿d¿ać do skrzy¿owania) na luzie ?.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm



2 Data: Lipiec 29 2010 14:33:10
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: krz 

WW wrote:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. doje¿d¿ać do skrzy¿owania) na luzie ?.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm


Po co?

3 Data: Lipiec 29 2010 14:41:10
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: CUT_INZ 

W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:

WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. doje¿d¿ać do skrzy¿owania) na luzie ?.



Po co?

To samo pytanie chcia³em zadać.

4 Data: Lipiec 29 2010 15:44:56
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 14:41, CUT_INZ pisze:

W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. doje¿d¿ać do skrzy¿owania) na luzie ?.



Po co?

To samo pytanie chcia³em zadać.

Z daleka widzÄ™ czerwone. W automacie, jak zdejmÄ™ nogÄ™ z gazu to hamuje. Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzuci³ pozycje "N", to dojecha³ bym spokojnie w³aÅ›nie "na luzie".
W mieście tak się nie da, ale na peryferiach i owszem.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

5 Data: Lipiec 29 2010 14:21:47
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 29 Jul 2010 15:44:56 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogê jechaæ (np. doje¿d¿aæ do skrzy¿owania) na luzie ?.

Po co?

To samo pytanie chcia³em zadaæ.

Z daleka widzê czerwone. W automacie, jak zdejmê nogê z gazu to hamuje.
Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamowaæ. Jak bym wrzuci³
pozycje "N", to dojecha³ bym spokojnie w³a¶nie "na luzie".
W mie¶cie tak siê nie da, ale na peryferiach i owszem.

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel. Ewentualnie w miedzyczasie zmieni sie swiatlo to sobie wcisniesz
gaz i pojedziesz bez stawania.


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

6 Data: Lipiec 29 2010 18:06:53
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.


I stajesz siÄ™ zawalidrogÄ… !!!! Samochody z rÄ™cznymi skrzyniami doje¿d¿aja p³ynnie a Ty gwa³townie hamujesz, zaskakujÄ…c innych kierowców, a potem pe³zniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
W³aÅ›nie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

7 Data: Lipiec 29 2010 18:26:25
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: Mumin 

WW pisze:

I stajesz siÄ™ zawalidrogÄ… !!!! Samochody z rÄ™cznymi skrzyniami doje¿d¿aja p³ynnie a Ty gwa³townie hamujesz, zaskakujÄ…c innych kierowców, a potem pe³zniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
W³aÅ›nie takiego zachowania chce uniknąć. !!!



Automat nie hamuje gwa³townie, bÄ™dzie siÄ™ toczy³ prawie jak na luzie w skrzyni manualnej. Wrzucanie N w trakcie jazdy to b³Ä…d i czynnoæ szkodzÄ…ca skrzyni.


--
Pozdrawiam,
Mumin

8 Data: Lipiec 29 2010 11:05:01
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: PJ 

//Automat nie hamuje gwa³townie, bêdzie siê toczy³ prawie jak na luzie
w skrzyni manualnej.

zale¿y jaki automat, w foce mk1 (benzyna) tak jest ale w golfie IV
(TDI) utrata prêdko¶ci jest znaczna aczkolwiek nie nazwa³bym tego
"gwa³townym hamowaniem"

P.

9 Data: Lipiec 30 2010 09:36:52
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 20:05, PJ pisze:

//Automat nie hamuje gwa³townie, bÄ™dzie siÄ™ toczy³ prawie jak na luzie
w skrzyni manualnej.

zale¿y jaki automat, w foce mk1 (benzyna) tak jest ale w golfie IV
(TDI) utrata prÄ™dkoÅ›ci jest znaczna aczkolwiek nie nazwa³bym tego
"gwa³townym hamowaniem"

P.

Mój pasek doæ gwa³townie hamuje a dodajÄ…c do tego brak w tym momencie Å›wiate³ hamowania, mo¿e zaskoczyć nieprzyjemnie tego z ty³u.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

10 Data: Lipiec 30 2010 10:21:04
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: Artur MaÅ›lÄ…g 

W dniu 2010-07-30 09:36, WW pisze:

W dniu 2010-07-29 20:05, PJ pisze:
//Automat nie hamuje gwa³townie, bÄ™dzie siÄ™ toczy³ prawie jak na luzie
w skrzyni manualnej.

zale¿y jaki automat, w foce mk1 (benzyna) tak jest ale w golfie IV
(TDI) utrata prÄ™dkoÅ›ci jest znaczna aczkolwiek nie nazwa³bym tego
"gwa³townym hamowaniem"

P.

Mój pasek doæ gwa³townie hamuje a dodajÄ…c do tego brak w tym momencie
Å›wiate³ hamowania, mo¿e zaskoczyć nieprzyjemnie tego z ty³u.

Wychodzi na to, ¿e skrzynie DSG nale¿y wycofać ze sprzeda¿y,
albo je oznakować tak, by wszyscy wiedzieli, ¿e tam sÄ….
ProponujÄ™ jeszcze obowiÄ…zkowy punkt w testach na PJ, a dla
kierowców ju¿ je posiadajÄ…cych - obowiÄ…zkowe przeszkolenie w
tej materii.

11 Data: Lipiec 30 2010 11:17:01
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-30 10:21, Artur Maśląg pisze:

Wychodzi na to, ¿e skrzynie DSG nale¿y wycofać ze sprzeda¿y,
albo je oznakować tak, by wszyscy wiedzieli, ¿e tam sÄ….
ProponujÄ™ jeszcze obowiÄ…zkowy punkt w testach na PJ, a dla
kierowców ju¿ je posiadajÄ…cych - obowiÄ…zkowe przeszkolenie w
tej materii.


WierzÄ™ g³Ä™boko, ¿e jesteÅ› mistrzem kierownicy i przy Tobie Schumacher to cienias.
Problem w tym, ¿e na drodze sa te¿ inni kierowcy i oni jednak mogÄ… być zaskoczeni nag³ym zwolnieniem samochodu jadÄ…cego przed nimi bez zapalenia Å›wiate³ hamowania.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

12 Data: Lipiec 30 2010 11:19:37
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: Artur MaÅ›lÄ…g 

W dniu 2010-07-30 11:17, WW pisze:

W dniu 2010-07-30 10:21, Artur Maśląg pisze:

Wychodzi na to, ¿e skrzynie DSG nale¿y wycofać ze sprzeda¿y,
albo je oznakować tak, by wszyscy wiedzieli, ¿e tam sÄ….
ProponujÄ™ jeszcze obowiÄ…zkowy punkt w testach na PJ, a dla
kierowców ju¿ je posiadajÄ…cych - obowiÄ…zkowe przeszkolenie w
tej materii.


WierzÄ™ g³Ä™boko, ¿e jesteÅ› mistrzem kierownicy i przy Tobie Schumacher to
cienias.

LOL - wrÄ™cz przeciwnie. Wychodzi na to, ¿e chyba wszyscy majÄ…
umiejÄ™tnoÅ›ci Schumachera, poniewa¿ nie majÄ… problemów z ocenÄ…
zachowania innych pojazdów, których sÄ… miliony, a majÄ… ró¿ne
moce, ró¿ne skrzynie, ró¿ne Å›wiat³a stopu, ró¿ne hamulce itd.

Problem w tym, ¿e na drodze sa te¿ inni kierowcy i oni jednak mogÄ… być
zaskoczeni nag³ym zwolnieniem samochodu jadÄ…cego przed nimi bez
zapalenia Å›wiate³ hamowania.

Najwyra¼niej tylko Ty masz taki problem ze skrzyniÄ… DSG
- reszta jak wy¿ej.

13 Data: Lipiec 30 2010 17:59:39
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Piotr Wasil 

WW  napisa³(a):

Problem w tym, ¿e na drodze sa te¿ inni kierowcy i oni jednak mog± byæ
zaskoczeni nag³ym zwolnieniem samochodu jad±cego przed nimi bez
zapalenia ¶wiate³ hamowania.

Jak ci samochod nagle zwalnia po puszczeniu pedalu gazu to z ta skrzynia
cos jest nie tak. Jak bardzo czesto wykorzystuje hamowanie silnikiem i
jakos nie mam problemu, ze mi samochod nagle hamuje.

--
-- Moje podró¿e -- http://www.piotrwasil.com

14 Data: Lipiec 30 2010 19:12:34
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: to 

begin WW

Problem w tym, ¿e na drodze sa te¿ inni kierowcy i oni jednak mogÄ… być
zaskoczeni nag³ym zwolnieniem samochodu jadÄ…cego przed nimi bez
zapalenia Å›wiate³ hamowania.

Ja praktycznie zawsze hamuje silnikiem i to z wysokich obrotów, hamowanie
jest takie, ¿e wiÄ™kszoæ osób mniej gwa³townie zwalnia u¿ywajÄ…c hamulców,
a jeszcze nikt mi w dupÄ™ z tego powodu nie wjecha³. ;-)

--
ignorance is bliss

15 Data: Lipiec 30 2010 19:21:26
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: masti 

Dnia piÄ™knego Fri, 30 Jul 2010 11:17:01 +0200, osobnik zwany WW wystuka³:

Problem w tym, ¿e na drodze sa te¿ inni kierowcy i oni jednak mogÄ… być
zaskoczeni nag³ym zwolnieniem samochodu jadÄ…cego przed nimi bez
zapalenia Å›wiate³ hamowania.

to mo¿e niech siÄ™ nauczÄ… obserwować drogÄ™? PoRD nie ka¿e hamować
hamulcami :)



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

16 Data: Lipiec 31 2010 09:12:51
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-30 21:21, masti pisze:

Dnia piÄ™knego Fri, 30 Jul 2010 11:17:01 +0200, osobnik zwany WW wystuka³:

Problem w tym, ¿e na drodze sa te¿ inni kierowcy i oni jednak mogÄ… być
zaskoczeni nag³ym zwolnieniem samochodu jadÄ…cego przed nimi bez
zapalenia Å›wiate³ hamowania.

to mo¿e niech siÄ™ nauczÄ… obserwować drogÄ™? PoRD nie ka¿e hamować
hamulcami :)




Macie racje, ale ja zbyt d³ugo ju¿ je¿d¿Ä™, aby niepotrzebnie prowokować st³uczki. NA drogach niestety jest znacznie wiecej z³ych niz dobrych kierowców.


Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

17 Data: Lipiec 30 2010 10:18:29
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: P_ablo 

U¿ytkownik "Mumin"  napisa³ w wiadomo¶ci


Wrzucanie N w trakcie jazdy to b³±d i czynno¶æ szkodz±ca skrzyni.

Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana. Oczywiscie przy podjezdzaniu pod swiatla silnik pracuje wiec
gdzie lezy problem?

--
Picasso

18 Data: Lipiec 30 2010 10:21:39
Temat: Re: Czy automatem mo�na jecha� "na luzie" ?.
Autor: WW 

W dniu 2010-07-30 10:18, P_ablo pisze:

U¿ytkownik   napisa³ w wiadomo¶ci


Wrzucanie N w trakcie jazdy to b³±d i czynno¶æ szkodz±ca skrzyni.

Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana. Oczywiscie przy podjezdzaniu pod swiatla silnik pracuje wiec
gdzie lezy problem?


Ale¿ w opisanej sytuacji silnik pracuje. !!

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

19 Data: Lipiec 30 2010 10:35:25
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Mumin 

P_ablo pisze:


Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Nie znam siê na szczegó³ach technicznych, ale nie raz czyta³em i s³ysza³em, ¿e wrzucanie N zanim pojazd siê nie zatrzyma szkodzi skrzyni.   Mówi³ mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po tym w³a¶nie jak po je¼dzie sprawdzaj±cej wrzuci³em N, a samochód jeszcze siê  ca³kiem nie zatrzyma³.

--
Pozdrawiam,
Mumin

20 Data: Lipiec 31 2010 00:41:30
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: P_ablo 

U¿ytkownik "Mumin"  napisa³ w wiadomo¶ci


Nie znam siê na szczegó³ach technicznych, ale nie raz czyta³em i
s³ysza³em, ¿e wrzucanie N zanim pojazd siê nie zatrzyma szkodzi skrzyni.
Mówi³ mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po tym
w³a¶nie jak po je¼dzie sprawdzaj±cej wrzuci³em N, a samochód jeszcze siê
ca³kiem nie zatrzyma³.

Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?

--
Picasso

21 Data: Lipiec 31 2010 09:59:22
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Mumin 

P_ablo pisze:


Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?


Serwis Olczaka pod Wa-w±. Nie uzasadnia³. :)
Chcia³em pogrzebaæ na jego stronie, ale widzê, ¿e serwis zamkniêty. :(


--
Pozdrawiam,
Mumin

22 Data: Lipiec 31 2010 10:08:38
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Mumin 

P_ablo pisze:



Gdzie o tym czytales i jak to macher od skrzyn uzasadnil ?
Aaaa i jaki to serwis?



Pogrzeba³em sobie w kompie i znalaz³em plik z poradami dotycz±cymi u¿ytkowania ASB, który sobie kiedy¶ w³a¶nie ze strony pana Olczaka ¶ci±gn±³em:

"Nie nale¿y w czasie ci±g³ej jazdy w³±czaæ pozycji N . Uk³ad ci¶nieniowy skrzyni sterowany jest wyk³adni± wielu funkcji pomocniczych.Prêdko¶æ jazdy , k±t otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prêdko¶æ obrotowa silnika , bieg na którym w danym momencie jedzie samochód maj± decyduj±cy wp³yw na warto¶ci ci¶nieñ wystêpuj±ce w uk³adzie.Zachwianie tej równowagi przez gwa³town± zmianê programu pracy w wyniku bezw³adno¶ci zadzia³ania uk³adu steruj±cego na uk³ad wykonawczy w funkcji czasu wp³ywa bardzo niekorzystnie na elementy skrzyni."



--
Pozdrawiam,
Mumin

23 Data: Lipiec 30 2010 23:27:49
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Pszemol 

"Mumin"  wrote in message

P_ablo pisze:


Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Nie znam siê na szczegó³ach technicznych, ale nie raz czyta³em i s³ysza³em, ¿e wrzucanie N zanim pojazd siê nie zatrzyma szkodzi skrzyni. Mówi³ mi o tym szef serwisu ASB przy okazji naprawy mojej skrzyni po tym w³a¶nie jak po je¼dzie sprawdzaj±cej wrzuci³em N, a samochód jeszcze siê ca³kiem nie zatrzyma³.

Pomyli³o mu siê z wrzucaniem na P, które jest szkodliwe gdy auto siê toczy.

24 Data: Sierpien 02 2010 18:15:19
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Adam Wysocki 

P_ablo  wrote:

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana.

To co wtedy robiæ, trzymaæ sprzêg³o?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

25 Data: Sierpien 03 2010 09:39:31
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Mariusz Chwalba 

On Mon, 02 Aug 2010 20:15:19 +0200, Adam Wysocki   wrote:

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest  szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana.

To co wtedy robiæ, trzymaæ sprzêg³o?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

..
..
..
..
..

A powa¿nie: laweta.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

26 Data: Sierpien 03 2010 08:39:16
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 03.08.2010 Mariusz Chwalba  napisa³/a:

On Mon, 02 Aug 2010 20:15:19 +0200, Adam Wysocki 
 wrote:

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest 
szkodliwe z
tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest
smarowana.

To co wtedy robiæ, trzymaæ sprzêg³o?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

.
.
.
.
.

A powa¿nie: laweta.

No chyba ¿e masz reduktor, a w nim N, wtedy mo¿esz holowaæ automat i przez
pó³ polski :) bo odpinasz skrzynie od kó³ ca³kiem :)

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedzia³ek zaczyna siê w sobotê.

27 Data: Sierpien 06 2010 02:40:51
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Adam Wysocki 

Mariusz Chwalba  wrote:

To co wtedy robiæ, trzymaæ sprzêg³o?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

Moja wina, nie doczyta³em ¿e chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni mo¿na holowaæ na N?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

28 Data: Sierpien 06 2010 11:17:38
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 06.08.2010 Adam Wysocki  napisa³/a:

Mariusz Chwalba  wrote:

To co wtedy robiæ, trzymaæ sprzêg³o?

Jak znajdziesz, to trzymaj. :-)

Moja wina, nie doczyta³em ¿e chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni mo¿na holowaæ na N?

A masz jak±¶ inn± koncepcje na holowanie manuala jak nie na N?
(pomijaj±c uniesienie osi ;)

Aha, tak poza konkursem, widzia³ kto¶ manualn± skrzynie która ma P?
(blokada kó³ skrzyni± z dzia³aj±cym silnikiem). Ale w osobówce, nie
w jakim¶ d¼wigu czy innej wywrotce z odejciem mocy na osprzêt.

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedzia³ek zaczyna siê w sobotê.

29 Data: Sierpien 07 2010 23:37:33
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Adam Wysocki 

Sergiusz Rozanski  wrote:

Moja wina, nie doczyta³em ¿e chodzi o automat :)

Znaczy w manualnej skrzyni mo¿na holowaæ na N?

A masz jak±¶ inn± koncepcje na holowanie manuala jak nie na N?

No raczej chodzi o nie holowanie w ogóle bo ju¿ siê zamota³em :) Ja holowa³em
kilka razy (na N oczywi¶cie) i nigdy nie by³o problemu bo i czemu mia³by byæ...

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

30 Data: Sierpien 03 2010 11:58:23
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: kamil 



"P_ablo"  wrote in message

U¿ytkownik "Mumin"  napisa³ w wiadomo¶ci

Wrzucanie N w trakcie jazdy to b³±d i czynno¶æ szkodz±ca skrzyni.

Dlaczego szkodzaca? Gdzies o tym pisza?

Holowanie na dluzsza mete przy niepracujacym silniku na N jest szkodliwe z tego wzgledu, ze konwertor nie generuje cisnienia i skrzynia nie jest smarowana. Oczywiscie przy podjezdzaniu pod swiatla silnik pracuje wiec gdzie lezy problem?

Skoro nie pracuje, w czym jej brak smarowania zaszkodzi? Silnik podczas holowania tez nie jest smarowany.



Pozdrawiam
kamil

31 Data: Sierpien 02 2010 18:12:50
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Adam Wysocki 

Mumin  wrote:

Automat nie hamuje gwa³townie, bêdzie siê toczy³ prawie jak na luzie w
skrzyni manualnej. Wrzucanie N w trakcie jazdy to b³±d i czynno¶æ
szkodz±ca skrzyni.

W jaki sposób szkodz±ca?

--
Siena 1.6 HL & GSX 750F
PMS+ PJ- S+ p++ M- W+ P++:++ X++ L++ B+ M+ Z++ T W- CB+++ D

32 Data: Lipiec 30 2010 00:00:51
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Olek 

On 2010-07-29 18:06, WW wrote:

I stajesz siê zawalidrog± !!!! Samochody z rêcznymi skrzyniami
doje¿d¿aja p³ynnie a Ty gwa³townie hamujesz, zaskakuj±c innych
kierowców, a potem pe³zniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
W³a¶nie takiego zachowania chce unikn±æ. !!!

ale generalnie jazda "na luzie" jest bzdur± nawet posiadaj±c skrzyniê manualn±... generalnie to z³y nawyk i wcale nie oszczêdza paliwa.

33 Data: Lipiec 30 2010 10:51:51
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Marek P. 


ale generalnie jazda "na luzie" jest bzdur± nawet posiadaj±c skrzyniê
manualn±... generalnie to z³y nawyk i wcale nie oszczêdza paliwa.

A ja w swoim Space Starze zrobi³em eksperyment. Bak paliwa wyje¼dzi³em
wyrzucaj±c na luz zje¿d¿aj±c z du¿ej górki i doje¿d¿aj±c do terenu
zabudowanego lub do wiêkszego ograniczenia a drugi hamuj±c silnikiem.
Ró¿nica ok 0,7 l./100 km na ko¿y¶æ wrzucania na luz. Ca³y czas robiê te same
trasy po 180 km w jedn± stronê wiêc warunki podobne.
Podobnie do jazdy na zamek b³yskawiczny przed zwê¿enia. Pamiêtam jak rok
temu przez Kozieg³owami wszyscy odpowiednio wcze¶niej zjecjali na lewy pas i
kolejka przeje¿d¿a³a przez zwê¿kê z prêdko¶ci± ok 50 km/h. Innym razem jaki¶
imbecyl zachcia³ zak³adek przed zwê¿eniemi wszyscy stali.

34 Data: Lipiec 30 2010 09:48:27
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 29 Jul 2010 18:06:53 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.


I stajesz siê zawalidrog± !!!! Samochody z rêcznymi skrzyniami
doje¿d¿aja p³ynnie a Ty gwa³townie hamujesz, zaskakuj±c innych
kierowców, a potem pe³zniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
W³a¶nie takiego zachowania chce unikn±æ. !!!

Nie wiem jak hamuje DSG, ale moja skrzynia hydrauliczna hamuje znacznie
gorzej niz manualna i na pewno nie mozna nazwac tego hamowania gwaltownym.
Trzeba tez odpowiednio dobrac moment odpuszczenia gazu. Poza tym po co jechac
szybko, skoro jest czerwone swiatlo? Zeby dluzej na nim postac?


--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

35 Data: Lipiec 30 2010 12:34:03
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: mgr in¿. 

On 2010-07-30 11:48, Piotr Klimek wrote:

Dnia (Thu, 29 Jul 2010 18:06:53 +0200) ktos podajacy sie za WW
wyklawiaturowal co nastepuje:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.


I stajesz siê zawalidrog± !!!! Samochody z rêcznymi skrzyniami
doje¿d¿aja p³ynnie a Ty gwa³townie hamujesz, zaskakuj±c innych
kierowców, a potem pe³zniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
W³a¶nie takiego zachowania chce unikn±æ. !!!

Nie wiem jak hamuje DSG, ale moja skrzynia hydrauliczna hamuje znacznie
gorzej niz manualna i na pewno nie mozna nazwac tego hamowania gwaltownym.
Trzeba tez odpowiednio dobrac moment odpuszczenia gazu. Poza tym po co jechac
szybko, skoro jest czerwone swiatlo? Zeby dluzej na nim postac?

Podobnie u mnie, hamowanie silnikiem jest bardzo s³abe. Dlatego staram siê puszczaæ gaz w do¶æ du¿ej odleg³o¶ci od "przeszkody" (¶wiat³a, korek), o ile oczywi¶cie da siê j± zauwa¿yæ z daleka. A jak obroty s± ju¿ na minimum to pykam w manetkê, redukujê bieg i znów samochód trochê wyhamowuje... I tak a¿ do momentu, gdy trzeba wdusiæ hamulec albo mo¿na znowu gaz :)

PS. Nie DSG.

--
Pozdrawiam,
mgr in¿.

36 Data: Lipiec 30 2010 23:25:17
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ?.
Autor: Pszemol 

"WW"  wrote in message

W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak dojezdzam do
swiatel.


I stajesz siÄ™ zawalidrogÄ… !!!! Samochody z rÄ™cznymi skrzyniami doje¿d¿aja p³ynnie a Ty gwa³townie hamujesz, zaskakujÄ…c innych kierowców, a potem pe³zniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
W³aÅ›nie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

Auto Ci gwa³townie hamuje po zdjÄ™ciu nogi z gazu?
To masz coÅ› skopane w tym automacie chyba...

37 Data: Lipiec 31 2010 09:14:36
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-31 06:25, Pszemol pisze:

"WW"  wrote in message

W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak
dojezdzam do
swiatel.


I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
doje¿d¿aja p³ynnie a Ty gwa³townie hamujesz, zaskakujÄ…c innych
kierowców, a potem pe³zniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
W³aÅ›nie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

Auto Ci gwa³townie hamuje po zdjÄ™ciu nogi z gazu?
To masz coÅ› skopane w tym automacie chyba...

A¿ tak gwa³townie nie, ale wystarczajÄ…ca, aby jakiÅ› kierowca o mniejszych umiejÄ™tnoÅ›ciach ni¿ tu piszÄ…cy mistrzowie, wjecha³ mi w kuper.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

38 Data: Lipiec 31 2010 14:29:24
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ?.
Autor: Pszemol 

"WW"  wrote in message

W dniu 2010-07-31 06:25, Pszemol pisze:
"WW"  wrote in message

W dniu 2010-07-29 16:21, Piotr Klimek pisze:

Pusc gaz, auto dohamuje samo a pozniej zacznie pelzac. Ja tak
dojezdzam do
swiatel.


I stajesz się zawalidrogą !!!! Samochody z ręcznymi skrzyniami
doje¿d¿aja p³ynnie a Ty gwa³townie hamujesz, zaskakujÄ…c innych
kierowców, a potem pe³zniesz.
To nie jest dobre zachowanie na drodze.
W³aÅ›nie takiego zachowania chce uniknąć. !!!

Auto Ci gwa³townie hamuje po zdjÄ™ciu nogi z gazu?
To masz coÅ› skopane w tym automacie chyba...

A¿ tak gwa³townie nie, ale wystarczajÄ…ca, aby jakiÅ› kierowca o mniejszych umiejÄ™tnoÅ›ciach ni¿ tu piszÄ…cy mistrzowie, wjecha³ mi w kuper.

Sprawd¼ to i napisz nam potem: ile sekund up³ywa gdy zdejmiesz
nogÄ™ z gazu przy 60km/h aby prÄ™dkoæ auta spad³a poni¿ej 30km/h.

39 Data: Lipiec 30 2010 01:40:07
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: Tomasz Pyra 

WW pisze:

W dniu 2010-07-29 14:41, CUT_INZ pisze:
W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. doje¿d¿ać do skrzy¿owania) na luzie ?.



Po co?

To samo pytanie chcia³em zadać.

Z daleka widzÄ™ czerwone. W automacie, jak zdejmÄ™ nogÄ™ z gazu to hamuje.

To pojed¼ jeszcze kawa³eczek i wtedy zdejmuj nogÄ™ z gazu ¿eby sobie wyhamować silnikiem.
To hamowanie silnikiem odbywa siÄ™ na d³ugim prze³o¿eniu i jest s³abe.

ZaoszczÄ™dzisz paliwo, a jakby siÄ™ zmieni³o na zielone to pojedziesz od razu bez przek³adania biegu.

Doje¿d¿anie do Å›wiate³ na luzie to b³Ä…d.
I nie wiem co to za prÄ™dkoÅ›ci i gdzie sÄ… takie Å›wiat³a które widać ju¿ z takiej odleg³oÅ›ci ¿e silnik wyhamowa³by za szybko, a na luzie mo¿na siÄ™ dotaczać.
Od jakiegoÅ› czasu zwracam na to uwagÄ™ i najdalej widoczne Å›wiat³a znalaz³em gdzieÅ› na gierkówce w stronÄ™ Katowic, ale nawet tam hamowanie silnikiem jakoÅ› mnie nie wyhamowuje za szybko ¿eby trzeba by³o luz wrzucać.

40 Data: Sierpien 03 2010 09:49:29
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ?.
Autor: kamil 



"WW"  wrote in message

W dniu 2010-07-29 14:41, CUT_INZ pisze:
W dniu 2010-07-29 14:33, krz pisze:
WW wrote:
Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. doje¿d¿ać do skrzy¿owania) na luzie ?.



Po co?

To samo pytanie chcia³em zadać.

Z daleka widzÄ™ czerwone. W automacie, jak zdejmÄ™ nogÄ™ z gazu to hamuje. Musze wiec nadal jechac "na gazie" a potem hamować. Jak bym wrzuci³ pozycje "N", to dojecha³ bym spokojnie w³aÅ›nie "na luzie".
W mieście tak się nie da, ale na peryferiach i owszem.

Za dojezdzanie gdziekolwiek na luzie baran zza kierownicy powinien byc wysylany na dodatkowy kurs doszkalajacy, ktorego motywem przewodnim bedzie "dodaj gaz i uniknij przeszkody".




Pozdrawiam
Kamil

41 Data: Lipiec 29 2010 05:38:06
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Tatanka 

On 29 Lip, 14:10, WW  wrote:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogê jechaæ (np. doje¿d¿aæ do skrzy¿owania) na luzie ?.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Móc pewnie mo¿esz ale to jeden z najg³upszych pomys³ów na jakie mo¿na
wpa¶æ.


1. Poczytaj troche o automatach
2. Dowiesz sie ze to glupi pomysl, bo psujesz skrzynie
3. Po jaka cholere - nie po to sie kupuje automat (czy tez DSG, ktore
w sumie automatem nie jest) zeby wajchowaæ.
4. Kazdy automat/DSG jest tak zaprojektowany zeby stac na swiatlach na
hamulcu, nie przekladaj±c wajchy
5. Tej wajchy nie wolno Ci dotykac jak auto jedzie, z wyjatkiem
przerzucania z D na S lub odwrotnie - poczytaj instruckje.
6. W kazdym chyba automacie nie wolno przekladac wajchy w czasie jazdy
z wyj±tkiem pozycji od D w dó³, w górê nigdy - czasem jedno
prze³ozenie (na R na przyklad) i zegnasz sie ze skrzynia.
7. N w automatach jest luzem w zasadzie awaryjnym - zeby auto
przepchnac kawalek, przeholowac na male odleglosci (szczegoly w
instrukcji), wciagnac na lawete.
8. Najwazniejsze - a moze poczytaj instrukcje obslugi? W salonie przy
odbiorze nie powiedzieli jak sie jezdzi?

Ostatnio jecha³em z taksiarzem, który na ka¿dych swiatlach przerzucal
na N (ale przeklada³ juz stoj±c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

42 Data: Lipiec 29 2010 14:43:31
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: CUT_INZ 

W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

Ostatnio jecha³em z taksiarzem, który na ka¿dych swiatlach przerzucal
na N (ale przeklada³ juz stoj±c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chcia³o mu siê nogi na hamulcu trzymaæ :) Te¿ tak robiê jak stojê na jakim¶ wahade³ku.

43 Data: Lipiec 29 2010 05:53:23
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Tatanka 

On 29 Lip, 14:43, CUT_INZ  wrote:

W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

> Ostatnio jecha³em z taksiarzem, który na ka¿dych swiatlach przerzucal
> na N (ale przeklada³ juz stoj±c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
> oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chcia³o mu siê nogi na hamulcu trzymaæ :) Te¿ tak robiê jak stojê na
jakim¶ wahade³ku.

A nie mozesz na D rêcznego zaci±gn±c?
Pytam serio - nie wiem.

44 Data: Lipiec 29 2010 15:08:56
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ?.
Autor: Bydlê 

On 2010-07-29 14:43:31 +0200, CUT_INZ  said:

W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

Ostatnio jecha³em z taksiarzem, który na ka¿dych swiatlach przerzucal
na N (ale przeklada³ juz stoj±c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chcia³o mu siê nogi na hamulcu trzymaæ :) Te¿ tak robiê jak stojê na jakim¶ wahade³ku.

Rêczny zesputy?


--
Bydlê

45 Data: Lipiec 29 2010 16:15:38
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: CUT 

W dniu 2010-07-29 15:08, Bydlê pisze:

Nie chcia³o mu siê nogi na hamulcu trzymaæ :) Te¿ tak robiê jak stojê
na jakim¶ wahade³ku.

Rêczny zesputy?


Auto ma ci±gn±c na hamulcu?

46 Data: Lipiec 29 2010 20:39:14
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ?.
Autor: Bydlê 

On 2010-07-29 16:15:38 +0200, CUT  said:

W dniu 2010-07-29 15:08, Bydlê pisze:

Nie chcia³o mu siê nogi na hamulcu trzymaæ :) Te¿ tak robiê jak stojê
                                                                ^^^^^^^^^^
na jakim¶ wahade³ku.

Rêczny zesputy?


Auto ma ci±gn±c na hamulcu?

Staæ z w³±czonym rêcznym.
Tak wydaje siê bardziej... naturalne. :-)


--
Bydlê

47 Data: Lipiec 29 2010 21:33:53
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: CUT_INZ 

W dniu 2010-07-29 20:39, Bydlê pisze:

Auto ma ci±gn±c na hamulcu?

Staæ z w³±czonym rêcznym.
Tak wydaje siê bardziej... naturalne. :-)


Zwyk³y hamulec jest po³±czony ze skrzyni± z konwektorem za po¶rednictwem komputera. Rêczny nie (no chyba, ¿e w VW jest).

A tak skrzynia przenosi moment obrotowy tylko po to ¿eby go hamowaæ na rêcznym. Dla mnie naturalne to staæ na roboczym hamulcu lub na N/P :)

48 Data: Lipiec 29 2010 23:28:39
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ?.
Autor: Bydlê 

On 2010-07-29 21:33:53 +0200, CUT_INZ  said:

W dniu 2010-07-29 20:39, Bydlê pisze:

Auto ma ci±gn±c na hamulcu?

Staæ z w³±czonym rêcznym.
Tak wydaje siê bardziej... naturalne. :-)


Zwyk³y hamulec jest po³±czony ze skrzyni± z konwektorem za po¶rednictwem komputera. Rêczny nie (no chyba, ¿e w VW jest).

A tak skrzynia przenosi moment obrotowy tylko po to ¿eby go hamowaæ na rêcznym. Dla mnie naturalne to staæ na roboczym hamulcu lub na N/P :)



--
Bydlê

49 Data: Lipiec 29 2010 15:46:32
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 14:43, CUT_INZ pisze:

W dniu 2010-07-29 14:38, Tatanka pisze:

Ostatnio jecha³em z taksiarzem, który na ka¿dych swiatlach przerzucal
na N (ale przeklada³ juz stojÄ…c!) - nie wiem po co, moze zarówki stopu
oszczedzal ale skrzynia pewnie mu to odbije kilkukrotnie ;-)

Nie chcia³o mu siÄ™ nogi na hamulcu trzymać :) Te¿ tak robiÄ™ jak stojÄ™ na
jakimÅ› wahade³ku.

Mam auto hold



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

50 Data: Lipiec 29 2010 14:14:51
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisa³(a):

1. Poczytaj troche o automatach

Ale on pyta³ o DSG a nie automat..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

51 Data: Lipiec 29 2010 15:47:18
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 15:14, Waldek Godel pisze:

Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisa³(a):

1. Poczytaj troche o automatach

Ale on pyta³ o DSG a nie automat..


To DSG nie jest automatycznÄ… skrzyniÄ… ?




Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

52 Data: Lipiec 29 2010 14:58:09
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: Waldek Godel 

Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:47:18 +0200, WW napisa³(a):

To DSG nie jest automatyczn± skrzyni± ?


oczywi¶cie, ¿e nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzêg³ami.

Podobn± skrzyni± jest skrzynia MCP w Citroenach/Peugeotach, tyle, ¿e tam
jest tylko jedno sprzêg³o.

Teoretycznie jest mo¿liwe (bo praktycznie jest to kompletnie bez sensu)
zamontowanie normalnego lewarka i klasyczne prze³aczanie biegów.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

53 Data: Lipiec 30 2010 01:34:46
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Tomasz Pyra 

Waldek Godel pisze:

Dnia Thu, 29 Jul 2010 15:47:18 +0200, WW napisa³(a):

To DSG nie jest automatyczn± skrzyni± ?


oczywi¶cie, ¿e nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzêg³ami.

Czyli full automat :)

54 Data: Lipiec 30 2010 08:54:00
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 30 Jul 2010 01:34:46 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

oczywi¶cie, ¿e nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzêg³ami.

Czyli full automat :)

zautomatyzowana to jeszcze nie automat.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

55 Data: Lipiec 30 2010 10:41:28
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Tomasz Pyra 

Waldek Godel pisze:

Dnia Fri, 30 Jul 2010 01:34:46 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

oczywi¶cie, ¿e nie, to klasyczna skrzynia mechaniczna z elektronicznym
sterowaniem i dwoma sprzêg³ami.
Czyli full automat :)

zautomatyzowana to jeszcze nie automat.

Wszystko co samo zmienia prze³o¿enia to automatyczna skrzynia biegów.

To w jakiej technologii dzia³a i konkretnie w jaki sposób to prze³±czanie jest realizowane to ju¿ szczegó³y techniczne.

56 Data: Lipiec 30 2010 11:06:42
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 30 Jul 2010 10:41:28 +0200, Tomasz Pyra napisa³(a):

Wszystko co samo zmienia prze³o¿enia to automatyczna skrzynia biegów.

To w jakiej technologii dzia³a i konkretnie w jaki sposób to
prze³±czanie jest realizowane to ju¿ szczegó³y techniczne.

o te szczegó³y techniczne w³a¶nie cz³owiek pyta - bo zrzucanie na luz
skrzyni automatycznej szkodzi, a zautomatyzowanej nie szkodzi (bo sama to
robi).  Wiêc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

57 Data: Lipiec 30 2010 18:27:50
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: news.mm.pl 

Wiêc daruj sobie swoje bezsensowne uogólniania.

wyja¶nij lepiej swój punkt widzenia.
dlaczego niby - klasyczna automatyczna z konwerterem jest "automatyczna"
a automatyczna która te¿ sama zmienia biegi tylko jest to inaczej rozwi±zane
jest tylko
"zautomatyzowana"?

wszyscy oczywi¶cie wiemy ¿e konstrukcyjnie s± inne.

58 Data: Lipiec 30 2010 17:36:55
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, news.mm.pl napisa³(a):

wyja¶nij lepiej swój punkt widzenia.
dlaczego niby - klasyczna automatyczna z konwerterem jest "automatyczna"
a automatyczna która te¿ sama zmienia biegi tylko jest to inaczej rozwi±zane
jest tylko
"zautomatyzowana"?

wyt³umaczy³em to kilka postów wy¿ej, dlaczego mam s±dzisz, ¿e za drugim
razem przeczytasz ze zrozumieniem?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

59 Data: Lipiec 30 2010 17:44:28
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Waldek Godel 

wyt³umaczy³em to kilka postów wy¿ej, dlaczego mam s±dzisz

s±dziæ... 


--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

60 Data: Lipiec 30 2010 18:41:13
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: masti 

Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 18:27:50 +0200, osobnik zwany news.mm.pl
wystuka³:

wszyscy oczywi¶cie wiemy ¿e konstrukcyjnie s± inne.

ale rozumiesz co sam piszesz?



--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett

61 Data: Lipiec 29 2010 07:01:32
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Tatanka 

On 29 Lip, 15:47, WW  wrote:

W dniu 2010-07-29 15:14, Waldek Godel pisze:

> Dnia Thu, 29 Jul 2010 05:38:06 -0700 (PDT), Tatanka napisa³(a):

>> 1. Poczytaj troche o automatach

> Ale on pyta³ o DSG a nie automat..

To DSG nie jest automatyczn± skrzyni± ?

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Waldek - wiem o co pytal.

DSG nie jest atomatyczn± skrzyni±.
Poczytaj na wikipedii, zwlaszcza na angielskiej jest dobrze opisane.

Za to zachowanie/u¿ytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu na
pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza sie
sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera obchodzi co
za krasnoludki siedza tam w srodku i co robi±, skoro auto jedzie) i
u¿ytkuje tak samo jak  automat.

62 Data: Lipiec 29 2010 18:10:44
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: WW 

W dniu 2010-07-29 16:01, Tatanka pisze:

Za to zachowanie/u¿ytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu na
pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza sie
sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera obchodzi co
za krasnoludki siedza tam w srodku i co robiÄ…, skoro auto jedzie) i
u¿ytkuje tak samo jak  automat.

A wiÄ™c z punktu widzenia kierowcy, najwa¿niejszego !!!, to jest automat.
W specyfikacji widnieje jak byk - "automatyczna skrzynia biegów DSG" - ale te in¿yniery z Volkswagena sÄ… g³upie i takie durnoty wypisujÄ…. :-P

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

63 Data: Lipiec 29 2010 17:56:30
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ?.
Autor: Massai 

WW wrote:

W dniu 2010-07-29 16:01, Tatanka pisze:

> Za to zachowanie/u¿ytkowanie DSG tak samo jak klasycznego automatu
> na pewno jej nie skrzywdzi, moze tylko pomoc. Przy okazji upraszcza
> sie sprawe, nie rozrozniajac typow (bo co przecietnego usera
> obchodzi co za krasnoludki siedza tam w srodku i co robiÄ…, skoro
> auto jedzie) i u¿ytkuje tak samo jak  automat.

A wiÄ™c z punktu widzenia kierowcy, najwa¿niejszego !!!, to jest
automat. 

Ale siÄ™ pytasz z punktu widzenia kierowcy - u¿yszkodnika. O rzecz dla
której du¿e znaczenie ma konstrukcja skrzyni.

Klasyczny ASB, taki, jak to mówiÄ…, "³adny hamerykaÅ„ski" - bardzo
nie lubi jazdy czy toczenia siÄ™ na N-ce. Nie wolno i koniec. W³aÅ›nie
ze względu na jej konstrukcję.

Tak¿e przegazówka na N - te¿ nie jest wskazana.

DSG, jako ¿e w samej konstrukcji ma znacznie bli¿ej do klasycznej
manualnej skrzyni - mo¿e to znosić lepiej. Mo¿e mu to zwisać, nie
wiem. Poczytaj w instrukcji.

Samochód ze zwyk³Ä… ASB sterowanÄ… elektronicznie - zachowuje siÄ™ po
odpuszczeniu gazu trochÄ™ inaczej ni¿ manualna.
Po pierwsze, silnik jest zazwyczaj na nieco ni¿szych obrotach
(elektronika zazwyczaj po odpuszczeniu gazu wrzuca najwy¿szy bieg), a
i mam wra¿enie ¿e silnik deko mocniej "ciÄ…gnie" bez gazu.

Efekt jest taki ¿e siÄ™ toczy, i wolniej zwalnia ni¿ manual.

--
Pozdro
Massai

64 Data: Lipiec 29 2010 16:02:42
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechaæ "na luzie" ?.
Autor: Krzysiek Niemkiewicz 

WW napisa³(a):

Witam
Mam automat DSG.
Czy mogê jechaæ (np. doje¿d¿aæ do skrzy¿owania) na luzie ?.


Ja zazwyczaj je¿d¿ê na luzie, w przeciwieñstwie do np. mojej mamy, która siê
w czasie jazdy okropnie stresuje. Ale ja tam nie mam automatu...

MSPANC ;)


--
Krzysiek Niemkiewicz - inicja³y[at]post.pl
-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TY£U - TAK POWIEDZIA£!

65 Data: Lipiec 29 2010 22:29:49
Temat: Re: Czy automatem mo�na jecha� "na luzie" ?.
Autor: Adam 

OczywiÅ›cie ¿e nale¿y na luz przerzucać w skrzyniach ZAUTOMATYZOWANYCH jak np. DSG. W zwyk³ych automatach to szkodzi skrzyni, ale to zupe³nie inna bajka i konstrukcja. Ze wzglÄ™du na istnienie na rynku od kilkudziesiÄ™ciu lat zwyk³ych skrzyÅ„ i brak woli edukowania kierowników co do ró¿nic w typach skrzyniach przyjÄ™³o siÄ™ radzić ka¿demu u¿ytkownikowi skrzyni innej ni¿ manualna nie je¿d¿enie na luzie. Ot i ca³a tajemnica.

66 Data: Lipiec 29 2010 22:52:56
Temat: Re: Czy automatem mo?na jecha? "na luzie" ?.
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 29.07.2010 Adam  napisa³/a:

Oczywi¶cie ¿e nale¿y na luz przerzucaæ w skrzyniach ZAUTOMATYZOWANYCH
jak np. DSG. W zwyk³ych automatach to szkodzi skrzyni, ale to zupe³nie
inna bajka i konstrukcja. Ze wzglêdu na istnienie na rynku od
kilkudziesiêciu lat zwyk³ych skrzyñ i brak woli edukowania kierowników
co do ró¿nic w typach skrzyniach przyjê³o siê radziæ ka¿demu
u¿ytkownikowi skrzyni innej ni¿ manualna nie je¿d¿enie na luzie. Ot i
ca³a tajemnica.

A u mnie mo¿na na N, generalnie mam w instrukcji ¿e mogê zmieniaæ w 'biegu'
to co nie wymaga u¿ycia guzika, a to jest r->n n<>d<-3<-2<-1, wiêc mogê
z cofania wyluzowaæ, z 1 i dalej zrzucaæ (ni¿szych ju¿ nie), ale n i d
mogê wajchowaæ bez guzika, wiêc mo¿na. Rozumiem nadu¿ywanie tego jest
niewskazane, ale sporadyczne kulanie na N nie popsuje przecie¿ skrzyni po
3 takim u¿yciu. Mam skrzynie aw4 w jeepie i czasami dajê na N aby choæby
podnie¶æ lekko obroty jak czujê ¿e krokowiec zlekka buja ja³owe, szybciej
je stabilizuje po lekkiej przygazówce.
Tak w skócie kto¶ podrzuci co i dlaczego siê tam ma psuæ?

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedzia³ek zaczyna siê w sobotê.

67 Data: Lipiec 30 2010 09:44:21
Temat: Re: Czy automatem mo?na jecha? "na luzie" ?.
Autor: WW 

W dniu 2010-07-30 00:52, Sergiusz Rozanski pisze:

Tak w skócie ktoÅ› podrzuci co i dlaczego siÄ™ tam ma psuć?


Dok³adnie w³aÅ›nie tego siÄ™ chce dowiedzieć.

Czy w czasie normalnej eksploatacji skrzynie DSG mogÄ™ prze³Ä…czać z "D" na "N" i odwrotnie.




Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

68 Data: Lipiec 30 2010 10:13:59
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: Gabriel 'wilk' 

U¿ytkownik WW napisa³:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. doje¿d¿ać do skrzy¿owania) na luzie ?.
Tu jest manula do DSG. Nie mam czasu tego przegladac, wiec sam poczytaj moze cos tam jest opisane :-)

http://www.arinahnell.com/other/vw/tech/Direct_Shift_Gearbox_02E.pdf
http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=12017

Instrukcja w³oska strony 108-113
http://img291.imageshack.us/img291/9726/tman108109itbe5.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/1673/tman110111ittr7.jpg
http://img299.imageshack.us/img299/7242/tman112113itcj0.jpg

Instrukcja polska strony 108-109
http://img136.imageshack.us/img136/6756/tman108109plyy6.jpg



--
Mówić prawdÄ™ i umieć prawdÄ… ¿yć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

69 Data: Lipiec 30 2010 15:58:05
Temat: Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowied¼. ?
Autor: WW 


Jak widać mÄ…drych tu wielu a konkretnej odpowiedzi na pytanie jak nie by³o, tak nie ma.  :-(

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi prze³Ä…czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie jazdy, (pracujÄ…cy silnik).

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

p.s.
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie darować.
Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

70 Data: Lipiec 30 2010 15:25:23
Temat: Re: Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowied¼. ?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisa³(a):

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi prze³±czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
jazdy, (pracuj±cy silnik).


W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzêg³o (-a) a nie konwerter (jak
automat), wiêc nie da siê zatrzymaæ auta z za³±czonym biegiem (jak w
automacie). To znaczy, ¿e skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
zatrzymaniu (mimo, ¿e na wy¶wietlaczu wci±¿ jest D), czyli wymuszenie tego
trybu nie powinno mieæ wp³ywu na trwa³o¶æ.

Klasyczna skrzynia nie wysprzêgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna
siê "¶lizgaæ", skrzynia nie zmienia swojego stanu. A to zmiany jej stanu s±
dla niej szkodliwe i skracaj±ce ¿ywot (oprócz przegrzania).

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info  | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"

71 Data: Sierpien 01 2010 13:04:37
Temat: Re: Czy znajdzie siê techniczna odpowied¼. ?
Autor: Sergiusz Rozanski 

Dnia 30.07.2010 Waldek Godel  napisa³/a:

Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisa³(a):

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi prze³±czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
jazdy, (pracuj±cy silnik).


W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzêg³o (-a) a nie konwerter (jak
automat), wiêc nie da siê zatrzymaæ auta z za³±czonym biegiem (jak w
automacie). To znaczy, ¿e skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
zatrzymaniu (mimo, ¿e na wy¶wietlaczu wci±¿ jest D), czyli wymuszenie tego
trybu nie powinno mieæ wp³ywu na trwa³o¶æ.

Czemu na luz? Przecie¿ mo¿e trzymaæ na sprzêgle, jako¶ np potrafiê staæ msb
z w³±czonym biegiem.

Klasyczna skrzynia nie wysprzêgla przy zatrzymaniu, tylko konwerter zaczyna
siê "¶lizgaæ", skrzynia nie zmienia swojego stanu. A to zmiany jej stanu s±
dla niej szkodliwe i skracaj±ce ¿ywot (oprócz przegrzania).

konwerter siê ¶lizga tak czy inaczej, puki chodzi silnik to asb jest smarowana,
wiêc co za ró¿nica czy ¶lizga sie na D przy postoju czy na N podczas jazdy,
nawet ¶lizgania podczas jazdy mog± byæ mniejsze, bo skrzynia siê jednak krêci,
a na postoju stoi. Jako¶ nadal nie widzê powodu aby na dzia³aj±cym silniku
chwilowe za³±czenie N i kulanie "na luzie" mia³o w jaki¶ sposób uszkodziæ
skrzyniê (pomijam tu w ogóle praktyczne zastosowanie tego).

--
"A có¿ to za sens kupowaæ samochód, ¿eby je¼dziæ po asfalcie?
Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest
co¶ ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedzia³ek zaczyna siê w sobotê.

72 Data: Sierpien 02 2010 08:48:59
Temat: Re: Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowied¼ . ?
Autor: komar 

W dniu 2010-08-01 15:04, Sergiusz Rozanski pisze:

Dnia 30.07.2010 Waldek   napisa³/a:
Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisa³(a):

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi prze³Ä…czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
jazdy, (pracujÄ…cy silnik).


W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzÄ™g³o (-a) a nie konwerter (jak
automat), wiÄ™c nie da siÄ™ zatrzymać auta z za³Ä…czonym biegiem (jak w
automacie). To znaczy, ¿e skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
zatrzymaniu (mimo, ¿e na wyÅ›wietlaczu wciÄ…¿ jest D), czyli wymuszenie tego
trybu nie powinno mieć wp³ywu na trwa³oæ.

Czemu na luz? Przecie¿ mo¿e trzymać na sprzÄ™gle, jakoÅ› np potrafiÄ™ stać msb
z w³Ä…czonym biegiem.

manualem te¿ potrafisz stać z zapiÄ™tym biegiem i chodzÄ…cym silnikiem?

73 Data: Sierpien 02 2010 10:20:00
Temat: Re: Czy znajdzie siê techniczna odpowied¼. ?
Autor: Beny 


U¿ytkownik "komar"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2010-08-01 15:04, Sergiusz Rozanski pisze:
Dnia 30.07.2010 Waldek   napisa³/a:
Dnia Fri, 30 Jul 2010 15:58:05 +0200, WW napisa³(a):

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi prze³±czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
jazdy, (pracuj±cy silnik).


W zasadzie nie powinno - skrzynia ma sprzêg³o (-a) a nie konwerter (jak
automat), wiêc nie da siê zatrzymaæ auta z za³±czonym biegiem (jak w
automacie). To znaczy, ¿e skrzynia i tak samodzielnie wrzuca na luz przy
zatrzymaniu (mimo, ¿e na wy¶wietlaczu wci±¿ jest D), czyli wymuszenie
tego
trybu nie powinno mieæ wp³ywu na trwa³o¶æ.

Czemu na luz? Przecie¿ mo¿e trzymaæ na sprzêgle, jako¶ np potrafiê staæ
msb
z w³±czonym biegiem.

manualem te¿ potrafisz staæ z zapiêtym biegiem i chodz±cym silnikiem?

ja potrafie tak do 5 minut, pozniej noga boli ;)

pozdr.

74 Data: Lipiec 31 2010 14:35:03
Temat: Re: Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowied¼. ?
Autor: Zzyxyryzzy 

U¿ytkownik "WW"  napisa³ w wiadomoÅ›ci


Jak widać mÄ…drych tu wielu a konkretnej odpowiedzi na pytanie jak nie by³o, tak nie ma.  :-(

Jak zwykle, jak zwykle...  :-)

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi prze³Ä…czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie jazdy, (pracujÄ…cy silnik).

Nie chce mi sie teraz isc do samochodu bo zaczyna padac, ale poniewaz mam rowniez B6 z DSG, wiec instrukcje auta przestudiowalem dokladnie. I o ile pamietam, to bylo tam napisane, ze mozna na krotko wrzucic podczas jazdy na N.

p.s.
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszę sobie uprzejmie darować.
Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

Jednak sprobuje :-)

A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna  MOIM ZDANIEM. Uzywam trybu D i lopatek przy kierownicy. I nie da sie zrzucic na nizszy bieg, jesli obroty mam wyzsze niz 3k rpm. Dopiero wtedy moge nizej. Czesto dojezdzajac do skrzyzowania klikam lewa manetka kilkukrotnie, ale zrzuca mi z D6 tylko do tego biegu, na ktorym obroty sa powyzej 3k. Dopiero jak zejda ponizej, moge zrzucic o jeden w dol. Dzieje sie to znacznie lagodniej, niz przy skrzyni manualnej, wiec MOIM ZDANIEM nie ma ryzyka ze ktos wjedzie Ci w kufer.
Od kiedy mam PJ hamuje silnikiem, nigdy nie zdazylo mi sie zebym mial problemy z kims z tylu, nawet jesli redukcja o 2-3 w dol powodowala natychmiastowe dojscie obrotow do czerwonego pola. Hamowanie silnikiem w DSG jest o tyle mniej skuteczne, ze widze wyraznie wieksze zuzycie tarcz i klockow, bo zawsze trzeba wcisnac hamulec. W manualu czesto nie bylo to konieczne.

Pozdrawiam,
--
Zzyzzy
B6 DSG 170KM
zzyxyryzzy AT wp DOT pl

75 Data: Lipiec 31 2010 17:54:40
Temat: Re: Czy znajdzie siÄ™ techniczna odpowied¼. ?
Autor: WW 

W dniu 2010-07-31 14:35, Zzyxyryzzy pisze:

Zadam je zatem inaczej.
Czy skrzyni DSG szkodzi prze³Ä…czanie z "D" na "N" i odwrotnie w czasie
jazdy, (pracujÄ…cy silnik).

Nie chce mi sie teraz isc do samochodu bo zaczyna padac, ale poniewaz
mam rowniez B6 z DSG, wiec instrukcje auta przestudiowalem dokladnie. I
o ile pamietam, to bylo tam napisane, ze mozna na krotko wrzucic podczas
jazdy na N.

JakbyÅ› jeszcze coÅ› znalaz³ na ten temat, to bÄ™dÄ™ wdziÄ™czny.
Ja mam autko z Reichu i szwab nie da³ mi instrukcji a ja w pospiechu nie sprawdzi³em
Moja wina. :-(



p.s.
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszÄ™ sobie uprzejmie
darować.
Masz coś konkretnego do powiedzenia to napisz a jak nie to ....dziękuje.

Jednak sprobuje :-)

Inaczej nie by³ byÅ› Polakiem  ? :-P

A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna
MOIM ZDANIEM.

Nieporozumienie, na luz wrzucam jak chce się toczyć a nie hamować silnikiem.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

76 Data: Sierpien 01 2010 00:06:53
Temat: Re: Czy znajdzie siê techniczna odpowiedŸ. ?
Autor: J.F. 

On Sat, 31 Jul 2010 14:35:03 +0200,  Zzyxyryzzy wrote:

U¿ytkownik "WW"  napisa³ w wiadomo¶ci
Tym razem wszelkie dywagacje "po co, na co" proszê sobie uprzejmie
darowaæ.

Jednak sprobuje :-)
A wiec po co na luz? Skrzynia DSG wyhamowuje lagodniej, niz manualna  MOIM

Hm, to nadal jest prawie manualna skrzynia, wiec hamowac powinna tak
samo, co najwyzej biegi lepiej zmienia.

ZDANIEM. Uzywam trybu D i lopatek przy kierownicy. I nie da sie zrzucic na
nizszy bieg, jesli obroty mam wyzsze niz 3k rpm. Dopiero wtedy moge nizej.

No coz, to moze rozwiazuje kwestie luzu, ale w gorach to chyba bym
takiego samochodu nie chcial.

Hamowanie silnikiem w DSG
jest o tyle mniej skuteczne, ze widze wyraznie wieksze zuzycie tarcz i
klockow, bo zawsze trzeba wcisnac hamulec.

Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i
tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

J.

77 Data: Sierpien 01 2010 09:04:08
Temat: Re: Czy znajdzie siê techniczna odpowied?. ?
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i
tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

Jednym z warunków do stwierdzenia ¿e dobre to ¿e maj±
wiêcej ni¿ minimum mm przewidziane w tym systemie :-)

78 Data: Sierpien 02 2010 00:46:03
Temat: Re: Czy znajdzie siê techniczna odpowied?. ?
Autor: J.F. 

On Sun, 1 Aug 2010 09:04:08 -0500,  Pszemol wrote:

"J.F."  wrote in message
Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow i
tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

Jednym z warunków do stwierdzenia ¿e dobre to ¿e maj±
wiêcej ni¿ minimum mm przewidziane w tym systemie :-)


Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie
jezdza:
http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html

Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic.

J.

79 Data: Sierpien 01 2010 20:52:03
Temat: Re: Czy znajdzie siê techniczna odpowied?. ?
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

On Sun, 1 Aug 2010 09:04:08 -0500,  Pszemol wrote:
"J.F."  wrote in message
Hm, ja czesto jezdzac na luzie prawie nie zauwazam zuzycia klockow
i tarcz. Fakt - nie jestem purysta - ja oceniam czy sa dobre, nie
sprawdzam w instrukcji ile mm maja sobie liczyc.

Jednym z warunków do stwierdzenia ¿e dobre to ¿e maj±
wiêcej ni¿ minimum mm przewidziane w tym systemie :-)

Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie
jezdza: http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html

Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic.

Co to znaczy i nic? Sk±d mo¿esz wiedzieæ jaka by³a ich droga
hamowania w porównaniu z przepisowymi hamulcami i ile
razy o ma³o co uniknêli kraksy albo byli powodem st³uczki
za któr± zap³aci³e¶ w swoim ubezpieczeniu?
Pisz±c bezpodstawnie "najwyra¼niej bezpiecznie" sankcjonujesz
taki stan rzeczy.

80 Data: Sierpien 03 2010 20:04:41
Temat: Re: Czy znajdzie siê techniczna odpowied?. ?
Autor: J.F. 

On Sun, 1 Aug 2010 20:52:03 -0500,  Pszemol wrote:

"J.F."  wrote in message
Jednym z warunków do stwierdzenia ¿e dobre to ¿e maj±
wiêcej ni¿ minimum mm przewidziane w tym systemie :-)
Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie
jezdza: http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html
Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic.

Co to znaczy i nic? Sk±d mo¿esz wiedzieæ jaka by³a ich droga
hamowania w porównaniu z przepisowymi hamulcami i ile
razy o ma³o co uniknêli kraksy albo byli powodem st³uczki
za któr± zap³aci³e¶ w swoim ubezpieczeniu?

Mysle ze ani razu - nie oplacaloby sie naprawiac tego zlomu i nie
trafilyby do kolekcji - te dojechaly bezpiecznie do warsztatu, wiec
wczesniejsze tysiace kilometrow tez przejechaly bezpiecznie :-)

I zapewne hamowaly znacznie lepiej niz przepis nakazuje, bo przepis
jest bardzo tolerancyjny. Bo grubosc tarcz sie tak wprost nie przenosi
na dlugosc drogi hamowania.
W sumie to bardziej bym sie bal urwania tarczy przy takim zuzyciu,
albo wypadniecia klockow. No ale tu tarcze maja 2 mm w ogole, a nie 2
mm mniej niz wymagane fabrycznie 20 :-)

J.

81 Data: Sierpien 03 2010 16:24:16
Temat: Re: Czy znajdzie siê techniczna odpowied?. ?
Autor: Pszemol 


"J.F."  wrote in message

On Sun, 1 Aug 2010 20:52:03 -0500,  Pszemol wrote:
"J.F."  wrote in message
Jednym z warunków do stwierdzenia ¿e dobre to ¿e maj±
wiêcej ni¿ minimum mm przewidziane w tym systemie :-)
Eee tam - zobacz na jakich tarczach ludzie .. najwyrazniej bezpiecznie
jezdza: http://www.hamulce.net/kolekcja_tabela.html
Ich przepisowe milimetry skonczyly sie dawno temu i co ? I nic.

Co to znaczy i nic? Sk±d mo¿esz wiedzieæ jaka by³a ich droga
hamowania w porównaniu z przepisowymi hamulcami i ile
razy o ma³o co uniknêli kraksy albo byli powodem st³uczki
za któr± zap³aci³e¶ w swoim ubezpieczeniu?

Mysle ze ani razu - nie oplacaloby sie naprawiac tego zlomu i nie
trafilyby do kolekcji - te dojechaly bezpiecznie do warsztatu, wiec
wczesniejsze tysiace kilometrow tez przejechaly bezpiecznie :-)

Nie ka¿da kraksa dyskwalifikuje auto z drogi...
A w pewnym wieku ju¿ siê niczego nie naprawia tylko je¼dzi poobijanym.
Wyci±gasz niew³asciwe wnioski.

I zapewne hamowaly znacznie lepiej niz przepis nakazuje, bo przepis
jest bardzo tolerancyjny. Bo grubosc tarcz sie tak wprost nie przenosi
na dlugosc drogi hamowania.

I tu siê mylisz. Grubo¶æ tarczy wp³ywaæ bêdzie bardzo, choæby ze wzglêdu
na szybko¶æ jej nagrzewania siê i zdolno¶æ odprowadzania ciep³a...

Tarcze wyrobione a¿ do przegródek bêd± mieæ zmniejszon± wypadkow±
powierzchniê tarcia a co za tym idzie znacznie wyd³u¿on± droge hamowania.

Kierowca który przywyczajony jest do takiego rzêcha dzieñ za dniem
pewnie sobie poradzi w normalnych sytuacjach gdy wie ¿e trzeba
wcze¶niej zacz±æ hamowaæ, ale sytuacja awaryjna i jest po ptokach.

W sumie to bardziej bym sie bal urwania tarczy przy takim zuzyciu,
albo wypadniecia klockow. No ale tu tarcze maja 2 mm w ogole,
a nie 2 mm mniej niz wymagane fabrycznie 20 :-)

Generalnie rzecz bior±c ba³bym siê z Tob± w aucie jechaæ znaj±c
twoj± filozofiê z jak± podchodzisz do napraw i przegl±dów.

82 Data: Sierpien 04 2010 00:05:52
Temat: Re: Czy znajdzie siê techniczna odpowied?. ?
Autor: J.F. 

On Tue, 3 Aug 2010 16:24:16 -0500,  Pszemol wrote:

"J.F."  wrote in message
Mysle ze ani razu - nie oplacaloby sie naprawiac tego zlomu i nie
trafilyby do kolekcji - te dojechaly bezpiecznie do warsztatu, wiec
wczesniejsze tysiace kilometrow tez przejechaly bezpiecznie :-)

Nie ka¿da kraksa dyskwalifikuje auto z drogi...
A w pewnym wieku ju¿ siê niczego nie naprawia tylko je¼dzi poobijanym.
Wyci±gasz niew³asciwe wnioski.

To widac niegrozne mniej niz stluczki byly :-)

I zapewne hamowaly znacznie lepiej niz przepis nakazuje, bo przepis
jest bardzo tolerancyjny. Bo grubosc tarcz sie tak wprost nie przenosi
na dlugosc drogi hamowania.

I tu siê mylisz. Grubo¶æ tarczy wp³ywaæ bêdzie bardzo, choæby ze wzglêdu
na szybko¶æ jej nagrzewania siê i zdolno¶æ odprowadzania ciep³a...

Zdolnosc odprowadzania to maja moze nawet wieksza niz fabrycznie nowe.

Tarcze wyrobione a¿ do przegródek bêd± mieæ zmniejszon± wypadkow±
powierzchniê tarcia a co za tym idzie znacznie wyd³u¿on± droge hamowania.

To beda jak nacinane sportowe :-P
Odkad to powierzchnia wplywa na sile tarcia ?

No coz, moze i masz racje ze przy ostrym hamowaniu z wiekszej
predkosci zacznie sie fading ..

W sumie to bardziej bym sie bal urwania tarczy przy takim zuzyciu,
albo wypadniecia klockow. No ale tu tarcze maja 2 mm w ogole,
a nie 2 mm mniej niz wymagane fabrycznie 20 :-)
Generalnie rzecz bior±c ba³bym siê z Tob± w aucie jechaæ znaj±c
twoj± filozofiê z jak± podchodzisz do napraw i przegl±dów.

Na szczescie ja sie nie boje i moje auta tez sie nie boja :-)
no i tarcze jeszcze nie maja 2mm, tylko pare razy wiecej :-)

No dobra, poczekamy zobaczymy - w scierce ogladalem hamulce co pol
roku, teraz nie sciagalem kol od dwoch lat ..

J.

83 Data: Sierpien 04 2010 09:32:41
Temat: Re: Czy znajdzie siê techniczna odpowied?. ?
Autor: Pszemol 

"J.F."  wrote in message

No dobra, poczekamy zobaczymy - w scierce ogladalem hamulce co pol
roku, teraz nie sciagalem kol od dwoch lat ..

W³a¶nie problem w tym, ¿e nie zobaczymy...
Pewnego dnia po prostu znikn± posty z grupy podpisane J.F.
i nie bêdzie komu opisaæ jak to awaria hamulców zakoñczy³a ¿ycie.

Jak mo¿na sobie igraæ z tak wa¿nym komponentem samochodu???

84 Data: Sierpien 01 2010 23:06:40
Temat: Re: Czy znajdzie siê techniczna odpowied?. ?
Autor: Zzyxyryzzy 


U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci

No coz, to moze rozwiazuje kwestie luzu, ale w gorach to chyba bym
takiego samochodu nie chcial.

Przejechalem przez gory z Predazzo w streone Wenecji. Miejscami automat zrzucal do jedynki, lopatkami szlo rownie sprawnie, ale nie tak dobrze jakbym to zrobil lewarkiem - znaczy trzeba bylo dohamowac noga. Zgadzam sie, w wysokie gory manual z lewarkiem daje poczucie wiekszej kontroli od "manuala DSG", ale wszedzie indziej komfort tej skrzyni jest nie do przecenienia.

--
Zzyzzy
B6 DSG 170KM
zzyxyryzzy AT wp DOT pl

85 Data: Sierpien 04 2010 20:52:11
Temat: Re: Czy automatem mo¿na jechać "na luzie" ? .
Autor: monse1 

W dniu 2010-07-29 14:10, WW pisze:

Witam

Mam automat DSG.
Czy mogÄ™ jechać (np. doje¿d¿ać do skrzy¿owania) na luzie ?.



Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
A jak chcesz to zrobić? MyÅ›lisz ¿e skrzynia ci pozwoli prze³Ä…czyć  na N gdy ko³a siÄ™ krÄ™cÄ…?

Czy automatem można jechać "na luzie" ?.



Grupy dyskusyjne