Grupy dyskusyjne   »   Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?

Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?



1 Data: Kwiecien 23 2015 12:33:30
Temat: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Marcin N 

Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji, niskie koszty serwisu, itd.

--
MN



2 Data: Kwiecien 23 2015 13:42:16
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Robson 

W dniu 2015-04-23 o 12:33, Marcin N pisze:

Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.


CVT to najgorszy chłam, działa na zasadzie pasa transmisyjnego do sieczkarni. Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale zautomatyzowane czy DSG.

3 Data: Kwiecien 23 2015 17:19:56
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Robson"  napisał w wiadomości grup

W dniu 2015-04-23 o 12:33, Marcin N pisze:
Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.


CVT to najgorszy chłam, działa na zasadzie pasa transmisyjnego do sieczkarni. Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale zautomatyzowane czy DSG.

Dokładnie.
Mnie to nawet w skuterze wkurza, a co dopiero w samochodzie.
Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
A zadatki mają skrzynie zautomatyzowane, jak tylko zaczną dojeżdżać do sensownych przebiegów, choćby zbliżonych do przebiegów silników które je napędzają.

4 Data: Kwiecien 23 2015 21:15:31
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: megrims 

On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:


(ciach)
Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
(ciach)

ZF 5HP skrzynia pięciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miałem wiele aut z tą
skrzynią i jest niezniszczalna.

5 Data: Kwiecien 23 2015 22:44:51
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:

(ciach)
Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
(ciach)

ZF 5HP skrzynia pięciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miałem wiele aut z tą
skrzynią i jest niezniszczalna.

To ta sama na którą narzekałeś w Yeti? ;-)

6 Data: Kwiecien 24 2015 22:31:04
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: megrims 

On 2015-04-23 22:44, Cavallino wrote:


Użytkownik "megrims"  napisał w wiadomości grup

On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:

(ciach)
Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
(ciach)

ZF 5HP skrzynia pięciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miałem wiele aut z tą
skrzynią i jest niezniszczalna.

To ta sama na którą narzekałeś w Yeti? ;-)


e... w Yeti była skrzynia DQ250. I z nią akurat nie było
problemu. Dla przypomnienia: w Yetim przy przebiegu 70kkm
pół roku przed gwarancją wymieniono: dwumasę, wszystkie wtryski,
pompę common-rail (ciekła) oraz kompletny rozrząd (paliwo
z pompy poleciało na pasek).

We wrześniu na urodziny odbieram Golf'a R. Jestem ciekaw
co tam pierdolnie i przy jakim przebiegu. Gwarancję 3 lata
wziąłem.

7 Data: Kwiecien 27 2015 17:02:56
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Robson"  napisał w wiadomości

CVT to najgorszy chłam, działa na zasadzie pasa transmisyjnego do sieczkarni.

Moze, ale nie musi.
CVT ma np Toyota Prius. Dwa silniko-generatory plus falowniki robia odpowiednie przelozenie.

Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale zautomatyzowane czy DSG.

https://www.youtube.com/watch?v=nFdLrPp3kpE

Fakt - jak na 290KM ten CVT cos kiepsko przyspiesza.
No i ten brak odglosu zmiany biegow  - cala przyjemnosc odpada :-)

J.

8 Data: Kwiecien 27 2015 18:37:04
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: AL 

On 2015-04-23 13:42, Robson wrote:

W dniu 2015-04-23 o 12:33, Marcin N pisze:
Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.


CVT to najgorszy chłam, działa na zasadzie pasa transmisyjnego do
sieczkarni. Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko
skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale
zautomatyzowane czy DSG.

Jeździłem testowo Subaru Foresterem XT 2.5 ze skrzynią CVT (dod. indeksowane przełożenia).
Nie potwierdzam Twojej opinii - z mojego punktu widzenia całość działała super i do niczego nie potrafiłbym się przyczepiść.

W Outlanderze/C-Croserze/4007 przy silnikach MIVEC 2.4l  również występuje skrzynia CVT  (dla diesli 2.2hdi - DSG).
Również całość działa wzorowo - a dzięki zaletom skrzyni CVT silniki palą do 1l mniej w porónaniu ze skrzynią manualną (mam niestety ten silnik z manualną skrzynią).

9 Data: Maj 04 2015 12:22:04
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Robson 

W Outlanderze/C-Croserze/4007 przy silnikach MIVEC 2.4l  również
występuje skrzynia CVT  (dla diesli 2.2hdi - DSG).
Również całość działa wzorowo - a dzięki zaletom skrzyni CVT silniki
palą do 1l mniej w porónaniu ze skrzynią manualną (mam niestety ten
silnik z manualną skrzynią).

Główna zaleta to mizerne przebiegi i koszmarnie drogie naprawy. Zaleta oczywiście z punktu widzenia producenta.
Ale jak może być dobrego coś, co z samego założenia jest zrobione źle? W skrzyni CVT, przy włączonym silniku i stojącym samochodzie, łańcuch przenoszący napęd pracuje w ciągłym poślizgu. Widziałem w serwisie skrzynie z przebiegami rzędu 60-80 kkm.

10 Data: Maj 04 2015 15:33:25
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: AL 

On 2015-05-04 12:22, Robson wrote:

W Outlanderze/C-Croserze/4007 przy silnikach MIVEC 2.4l  również
występuje skrzynia CVT  (dla diesli 2.2hdi - DSG).
Również całość działa wzorowo - a dzięki zaletom skrzyni CVT silniki
palą do 1l mniej w porónaniu ze skrzynią manualną (mam niestety ten
silnik z manualną skrzynią).

Główna zaleta to mizerne przebiegi i koszmarnie drogie naprawy. Zaleta
oczywiście z punktu widzenia producenta.
Ale jak może być dobrego coś, co z samego założenia jest zrobione źle? W
skrzyni CVT, przy włączonym silniku i stojącym samochodzie, łańcuch
przenoszący napęd pracuje w ciągłym poślizgu. Widziałem w serwisie
skrzynie z przebiegami rzędu 60-80 kkm.


od tej strony warsztatowej) CVT nie znam.

11 Data: Maj 04 2015 17:03:25
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-05-04 o 15:33, AL pisze:

On 2015-05-04 12:22, Robson wrote:
W Outlanderze/C-Croserze/4007 przy silnikach MIVEC 2.4l  również
występuje skrzynia CVT  (dla diesli 2.2hdi - DSG).
Również całość działa wzorowo - a dzięki zaletom skrzyni CVT silniki
palą do 1l mniej w porónaniu ze skrzynią manualną (mam niestety ten
silnik z manualną skrzynią).

Główna zaleta to mizerne przebiegi i koszmarnie drogie naprawy. Zaleta
oczywiście z punktu widzenia producenta.
Ale jak może być dobrego coś, co z samego założenia jest zrobione źle? W
skrzyni CVT, przy włączonym silniku i stojącym samochodzie, łańcuch
przenoszący napęd pracuje w ciągłym poślizgu. Widziałem w serwisie
skrzynie z przebiegami rzędu 60-80 kkm.


od tej strony warsztatowej) CVT nie znam.

Czy CVT nie ma żadnego sprzęgła? Jakoś trudno mi w to uwierzyć. Jedyny poślizg jest na tym pasku/łańcuchu, który przenosi napęd pomiędzy kołami przekładni?


--
MN

12 Data: Maj 06 2015 08:41:51
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Robson 

Czy CVT nie ma żadnego sprzęgła? Jakoś trudno mi w to uwierzyć. Jedyny
poślizg jest na tym pasku/łańcuchu, który przenosi napęd pomiędzy kołami
przekładni?

Tak niestety jest. Gdy samochód stoi to łańcuch ślizga się po kołach przekładni.

13 Data: Maj 06 2015 08:47:45
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Robson,

Wednesday, May 6, 2015, 8:41:51 AM, you wrote:

Czy CVT nie ma żadnego sprzęgła? Jakoś trudno mi w to uwierzyć. Jedyny
poślizg jest na tym pasku/łańcuchu, który przenosi napęd pomiędzy kołami
przekładni?
Tak niestety jest. Gdy samochód stoi to łańcuch ślizga się po kołach
przekładni.

Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

14 Data: Maj 06 2015 09:08:09
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-05-06 o 08:47, RoMan Mandziejewicz pisze:

Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!

Uff. Kamień z serca.

--
MN

15 Data: Maj 07 2015 14:44:42
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Robson 

W dniu 2015-05-06 o 09:08, Marcin N pisze:

W dniu 2015-05-06 o 08:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!

Uff. Kamień z serca.


Rozczaruję cię, obecność bądź nie sprzęgła hydrokinetycznego ma się nijak do poślizgu paska.

16 Data: Maj 06 2015 22:07:31
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: komar 

On 06.05.2015 08:47, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Robson,

Wednesday, May 6, 2015, 8:41:51 AM, you wrote:

Czy CVT nie ma żadnego sprzęgła? Jakoś trudno mi w to uwierzyć. Jedyny
poślizg jest na tym pasku/łańcuchu, który przenosi napęd pomiędzy kołami
przekładni?
Tak niestety jest. Gdy samochód stoi to łańcuch ślizga się po kołach
przekładni.

Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!


W skuterach/motocyklach z CVT jest sprzęgło odśrodkowe, ono odcina napęd z przekładni na koło. W tym samym czasie pasek i koła pasowe pracują, ale uślizg paska jest znikomy przez odpięcie koła od skrzyni.

17 Data: Maj 07 2015 14:54:28
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Robson 


Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!


Nie w każdym.

18 Data: Maj 07 2015 15:27:34
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Robson,

Thursday, May 7, 2015, 2:54:28 PM, you wrote:


Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!
Nie w każdym.

W pozostałych jest odśrodkowe.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

19 Data: Maj 08 2015 09:06:12
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Robson 

W dniu 2015-05-07 o 15:27, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Robson,

Thursday, May 7, 2015, 2:54:28 PM, you wrote:


Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!
Nie w każdym.

W pozostałych jest odśrodkowe.


Bądź elektryczne, lub elektromagnetyczne, lub elektromagnetyczne z proszkiem ferromagnetycznym.

20 Data: Maj 12 2015 19:10:32
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-05-08 o 09:06, Robson pisze:

W dniu 2015-05-07 o 15:27, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Robson,

Thursday, May 7, 2015, 2:54:28 PM, you wrote:


Chwila - tam jest jeszcze sprzęgło hydrokinetyczne po drodze!
Nie w każdym.

W pozostałych jest odśrodkowe.


Bądź elektryczne, lub elektromagnetyczne, lub elektromagnetyczne z
proszkiem ferromagnetycznym.

Ale JAKIEŚ sprzęgło jest. Więc ten poślizg paska/łańcucha nie powinien być jakiś szkodliwy.

--
MN

21 Data: Kwiecien 23 2015 14:02:53
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:

Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.

Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze żadnych.
Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4 stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki daje jednostka napędowa przy jednoczesnym braku jakichkolwiek "szarpnięć" i dokładnie tak to działa w rzeczywistości.
Z "minusów", jak ktoś całe życie jeździł manualem czy nawet "zwykłym" automatem to po zmianie na CVT może się czuć dziwnie.

22 Data: Kwiecien 23 2015 14:06:57
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:

(...)
Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
(...)

Możesz zdradzić, co to za pojazd?



--
Pozdrawiam.

Adam

23 Data: Kwiecien 23 2015 14:12:42
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 23-04-2015 o 14:06, Adam pisze:

W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
(...)
Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
(...)

Możesz zdradzić, co to za pojazd?

RX400h

24 Data: Kwiecien 24 2015 23:42:52
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-23 o 14:12, klaus pisze:

W dniu 23-04-2015 o 14:06, Adam pisze:
W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
(...)
Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
(...)

Możesz zdradzić, co to za pojazd?

RX400h

Super :)

Chociaż wydawało mi się do tej pory, że 10 lat temu były RX bez literki h na końcu.
Akumulatorki też ma takie niezniszczalne, jak Prius?


--
Pozdrawiam.

Adam

25 Data: Kwiecien 26 2015 08:02:45
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 24-04-2015 o 23:42, Adam pisze:

W dniu 2015-04-23 o 14:12, klaus pisze:
RX400h

Super :)

Chociaż wydawało mi się do tej pory, że 10 lat temu były RX bez literki
h na końcu.
Akumulatorki też ma takie niezniszczalne, jak Prius?

Do tej pory produkują też RX bez literki (350 chyba).
Z h pojawiły się właśnie 10 lat temu.
Akumulatory prawdopodobnie straciły część swojej pojemności ale działają, w sensie spełniają swoje zadanie.

26 Data: Kwiecien 26 2015 13:37:52
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Adam 

W dniu 2015-04-26 o 08:02, klaus pisze:

W dniu 24-04-2015 o 23:42, Adam pisze:
W dniu 2015-04-23 o 14:12, klaus pisze:
RX400h

Super :)

Chociaż wydawało mi się do tej pory, że 10 lat temu były RX bez literki
h na końcu.
Akumulatorki też ma takie niezniszczalne, jak Prius?

Do tej pory produkują też RX bez literki (350 chyba).

Wiem.
Swego czasu miałem nawet kupić używanego R300, pochodzącego z jakiejś ambasady. Ale się nie udało :(
Więc jeżdżę Pajero.

Z h pojawiły się właśnie 10 lat temu.
Akumulatory prawdopodobnie straciły część swojej pojemności ale
działają, w sensie spełniają swoje zadanie.

Prawdziwe, japońskie.

Jakiś Motor czy inny Auto-Świat pisał, że wymiany akumulatorów w najstarszych Priusach zdarzają się sporadycznie.
Takiego bym kupił do codziennej jazdy w korkach, Pajerak nie jest zbyt ekonomiczny. Wersja Long z automatem, silnik 2.8TD, moja ciężka noga, i wychodzi czasem ponad 12l/100km.


--
Pozdrawiam.

Adam

27 Data: Kwiecien 26 2015 14:30:48
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 26-04-2015 o 13:37, Adam pisze:

Z h pojawiły się właśnie 10 lat temu.
Akumulatory prawdopodobnie straciły część swojej pojemności ale
działają, w sensie spełniają swoje zadanie.

Prawdziwe, japońskie.

Jakiś Motor czy inny Auto-Świat pisał, że wymiany akumulatorów w
najstarszych Priusach zdarzają się sporadycznie.
Takiego bym kupił do codziennej jazdy w korkach, Pajerak nie jest zbyt
ekonomiczny. Wersja Long z automatem, silnik 2.8TD, moja ciężka noga, i
wychodzi czasem ponad 12l/100km.

W hybrydach plusem w jeździe miejskiej jest właśnie to że nawet duży silnik ma akceptowalne spalanie (jak na moc/pojemność oczywiście) właśnie m.in. dzięki temu że w korku nie pracuje.
Np ~300KM (3,3 litra) w mieście pali w granicach 10l/100km.
Dlatego jak masz budżet to polecam coś mocniejszego, w mieście co prawda nie ma to znaczenia bo i tak rzadko potrzeba dużej mocy natomiast na trasie wygoda np przy wyprzedzaniu jest znaczna.

28 Data: Kwiecien 23 2015 14:23:25
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:

W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:
Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.

Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze
żadnych.
Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4
stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki daje
jednostka napędowa przy jednoczesnym braku jakichkolwiek "szarpnięć" i
dokładnie tak to działa w rzeczywistości.
Z "minusów", jak ktoś całe życie jeździł manualem czy nawet "zwykłym"
automatem to po zmianie na CVT może się czuć dziwnie.


Jeździłem wiele lat temu Nissanem Micrą z CVT. Miał silnik 1.0 55KM i do 100 przyspieszał w 13 sekund. Właśnie przez to, że CVT trzymała obroty na maksymalnym momencie w czasie przyspieszania.

Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają z silnikami dużych mocy.

Ktoś pisze, że najlepsze będą klasyczne automaty hydrokinetyczne, tylko czy ktoś jeszcze takie robi? Wszędzie jakieś DSG, które chyba są zautomatyzowanymi manualami.

--
MN

29 Data: Kwiecien 23 2015 15:09:22
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:


Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
z silnikami dużych mocy.

W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne przełożenie?
Maksymalne chyba jest ograniczone przez opory powietrza/toczenia w stosunku do maksymalnego momentu jednostki napędowej - podejrzewam że od "zawsze" było stosowane (wyższe nie ma sensu bo i tak silnik nie uciągnie).
Minimalne też wydaje mi się że jest już od dawna ustalone dla danego silnika - strzelam że na minimalnym przełożeniu przy maksymalnym momencie silnika typowy pojazd ma prędkoć poniżej 50km/h. W cywilnych samochodach jeszcze większe przyspieszenia przy prędkości poniżej 50km/h chyba nie jest przedmiotem zainteresowania inżynierów.
Co do większych mocy to nie wiem, natomiast w średnich zakresach (~300KM) rozwiązania istnieją już co najmniej od 10 lat.
Podejrzewam że jest jeszcze jakieś pole do poprawy w sferze strat, nie ma co ukrywać że CVT z racji swojej konstrukcji generuje większe straty niż klasyczny manual.

30 Data: Kwiecien 23 2015 15:40:37
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Robson 

W dniu 2015-04-23 o 15:09, klaus pisze:

W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:

Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
z silnikami dużych mocy.

W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne
przełożenie?


Raczej ma na mysli to, że pomimo że skrzynia jest bezstopniowa, to producenci wprowadzają dla trybu manualnego coś 2 rodzaju biegów 1, 2, 3 itd. Przy większych mocach można cały zakres podzielić na więcej dyskretnych wartości - 7 i 8 nie jest rzadkością.

31 Data: Kwiecien 23 2015 16:16:21
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-04-23 o 15:40, Robson pisze:

W dniu 2015-04-23 o 15:09, klaus pisze:
W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:

Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
z silnikami dużych mocy.

W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne
przełożenie?


Raczej ma na mysli to, że pomimo że skrzynia jest bezstopniowa, to
producenci wprowadzają dla trybu manualnego coś 2 rodzaju biegów 1, 2, 3
itd. Przy większych mocach można cały zakres podzielić na więcej
dyskretnych wartości - 7 i 8 nie jest rzadkością.

Tu filmik, który opisuje to, co mam na myśli:

https://www.youtube.com/watch?v=Gnv4Ab3GyXI

Bardzo ciekawe porównanie CVT z innymi napędami.

--
MN

32 Data: Kwiecien 27 2015 15:37:00
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: T. 

W dniu 2015-04-23 o 16:16, Marcin N pisze:

W dniu 2015-04-23 o 15:40, Robson pisze:
W dniu 2015-04-23 o 15:09, klaus pisze:
W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:

Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
z silnikami dużych mocy.

W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne
przełożenie?


Raczej ma na mysli to, że pomimo że skrzynia jest bezstopniowa, to
producenci wprowadzają dla trybu manualnego coś 2 rodzaju biegów 1, 2, 3
itd. Przy większych mocach można cały zakres podzielić na więcej
dyskretnych wartości - 7 i 8 nie jest rzadkością.

Tu filmik, który opisuje to, co mam na myśli:

https://www.youtube.com/watch?v=Gnv4Ab3GyXI

Bardzo ciekawe porównanie CVT z innymi napędami.

Z tego filmu to wynika, że silnik powinien mieć tylko 2 pozycje - stop i jazda, a prędkość reguluje się nie przepustnicą, ale przekładnią. Tylko wtedy ma się spore straty przy nadmiarze momentu wtedy, kiedy nie jest to potrzebne :-)
T.

33 Data: Kwiecien 27 2015 16:44:10
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-04-27 o 15:37, T. pisze:


Z tego filmu to wynika, że silnik powinien mieć tylko 2 pozycje - stop i
jazda, a prędkość reguluje się nie przepustnicą, ale przekładnią. Tylko
wtedy ma się spore straty przy nadmiarze momentu wtedy, kiedy nie jest
to potrzebne :-)

Nadmiar momentu? Pierwsze słyszę. Silniki elektryczne mają maksymalny moment od zera do nieskończoności - co jest uznawane za zaletę, nie wadę.

--
MN

34 Data: Kwiecien 27 2015 18:02:26
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Monday, April 27, 2015, 4:44:10 PM, you wrote:

Z tego filmu to wynika, że silnik powinien mieć tylko 2 pozycje - stop i
jazda, a prędkość reguluje się nie przepustnicą, ale przekładnią. Tylko
wtedy ma się spore straty przy nadmiarze momentu wtedy, kiedy nie jest
to potrzebne :-)
Nadmiar momentu? Pierwsze słyszę. Silniki elektryczne mają maksymalny
moment od zera do nieskończoności

Gdzieś się takich bzdur naczytał? Moment silnika szeregowego maleje
hiperbolicznie. Przy silniku równoległym (bocznikowym) moment maleje gwałtownie po
osiągnięciu określonych obrotów. Silniki indukcyjne można sterować
falownikiem ale moment w nich maleje zgodnie z wzrostem impedancji
uzwojeń - napięcia nie da się podciągać w nieskończoność.

- co jest uznawane za zaletę, nie wadę.

Zaletą silników szeregowych jest hiperboliczna charakterystyka,
wymagająca ograniczania momentu przy niskich obrotach. W praktyce
wygląda to tak, że do pewnych obrotów operuje się stałym momentem,
powyżej stałą mocą.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

35 Data: Kwiecien 23 2015 20:54:01
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Przyjazny 

On 2015-04-23 12:23, Marcin N  wrote:


Ktoś pisze, że najlepsze będą klasyczne automaty hydrokinetyczne, tylko
czy ktoś jeszcze takie robi? Wszędzie jakieś DSG, które chyba są
zautomatyzowanymi manualami.

Robią ci sami producenci co zawsze, bo nie ma ich tak dużo na świecie
;-). Ale jeśli Ci chodzi o to kto montuje, to raczej nie ma problemu
żeby znaleźć - z pamięci wiem, że Peugeot, Honda, Mercedes, innych
musisz sam sprawdzić...

36 Data: Kwiecien 23 2015 17:20:58
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup

W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:
Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?

Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.

Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze żadnych.
Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4 stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy  jaki daje jednostka napędowa

I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.

37 Data: Kwiecien 23 2015 17:46:25
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 23-04-2015 o 17:20, Cavallino pisze:


Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup

CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy  jaki
daje jednostka napędowa

I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.

Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.
Ewentualnie jak Cię bawi zmiana biegów to częć rozwiązań z CVT ma symulację "biegów", możesz sobie zmieniać ile dusza zapragnie ;)
Osobiście większą czÄ™ć życia jeździłem samochodami ze skrzynią manualną i też nie wyobrażałem sobie innej. Przez kilka miesięcy jeździłem automatem hydrokinetycznym i szybko przyzwyczaiłem się do wygody.
Teraz sporadycznie jeżdżÄ™ samochodem z CVT - jest nieporównanie wygodniejszy od skrzyni manualnej i jednak wygodniejszy od zwykłego automatu - nic nie szarpie, zero przerw na zmianę biegów i dobre przyspieszenie jak jest potrzeba.
Rozumiem że ktoś może czerpać przyjemnoć ze zmiany biegów w Ferrari czy innym Porsche jednak jako zwykły samochód do jazdy CVT nie ma sobie równych.
Tzn tam gdzie musi być przekładnia, bo np taka Tesla będzie pewnie jeszcze wygodniejsza.

38 Data: Kwiecien 23 2015 19:12:43
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup

W dniu 23-04-2015 o 17:20, Cavallino pisze:

Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup

CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy  jaki
daje jednostka napędowa

I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.

Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.

W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
Bo mu brakującą połowę mocy dostarczy cudowna skrzynia, która sama napędza samochód?
ROTFL !!!!!

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z czarami.

39 Data: Kwiecien 23 2015 22:42:04
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 23-04-2015 o 19:12, Cavallino pisze:


Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup

W dniu 23-04-2015 o 17:20, Cavallino pisze:

Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup

CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy  jaki
daje jednostka napędowa

I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.

Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to
nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.

W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak
samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?

Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w przybliżeniu tak.
Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo głośny jak z CVT.
Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc rozumiem że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.
Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej nie na tą grupę dyskusja ;)

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
czarami.

Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.
W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUĹťY do dawkowania paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

40 Data: Kwiecien 23 2015 22:50:24
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak
samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?

Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w przybliżeniu tak.

Ciekawe że w żadnym parametrze żadnego auta z CVT tego nie widać.
Nawet jak jeżdżÄ… na pełnym gazie.
Bądź więc łaskaw zachować opowiadanie bajek na dobranoc dla dzieci.

Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo głośny jak z CVT.


Ale nie przez czas przyspieszania i nie będzie to uciążliwy jednostajny ryk, tylko rosnący i spadający, po prostu naturalny w przyspieszającym samochodzie.
Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z CVT emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a nie odwrotnie.

Jeśli to dla Ciebie za trudne do zrozumienia, to EOD, na głupotę nie poradzisz.


Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc rozumiem że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.

Dokładnie - nie trzymam silnika na 5 tysiącach, tylko zmieniam bieg i ryk się kończy.


Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej nie na tą grupę dyskusja ;)

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
czarami.

Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.

Rozumiem.
Mam to w skuterze, i szczerze nienawidzę.


W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUĹťY do dawkowania

Jasne.
EOD, bredź sobie dalej sam.

41 Data: Kwiecien 23 2015 23:09:12
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 23-04-2015 o 22:50, Cavallino pisze:


Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak
samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?

Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w
przybliżeniu tak.

Ciekawe że w żadnym parametrze żadnego auta z CVT tego nie widać.
Nawet jak jeżdżÄ… na pełnym gazie.
Bądź więc łaskaw zachować opowiadanie bajek na dobranoc dla dzieci.

Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo
głośny jak z CVT.


Ale nie przez czas przyspieszania i nie będzie to uciążliwy jednostajny
ryk, tylko rosnący i spadający, po prostu naturalny w przyspieszającym
samochodzie.
Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z
CVT emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a
nie odwrotnie.

Co Ty bredzisz?!?! Jakie głośniki?
Nie wiem co sobie zamontowałeś w swoim skuterze ale to jest grupa o samochodach a nie wymyślonych skuterach z głośnikami.
Przejedź się kiedyś SAMOCHODEM z CVT to może zrozumiesz jak działa.


Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc
rozumiem że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.

Dokładnie - nie trzymam silnika na 5 tysiącach, tylko zmieniam bieg i
ryk się kończy.

I razem z obrotami spada moment przez co samochód wolniej przyspiesza, ergo jest wolniejszy od takiego samego z CVT.
Możesz sobie to zasymulować w CVT zdejmując na chwilę nogę z gazu ;)
Tylko kto normalny chciałby zmniejszać przyspieszenie jak akurat np wyprzedza kolumnę tirów...


Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej
nie na tą grupę dyskusja ;)

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
czarami.

Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.

W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUĹťY do dawkowania paliwatylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

Jasne.
Doucz się, wróć i... lepiej nic nie pisz więcej w temacie CVT.

42 Data: Kwiecien 24 2015 19:54:01
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z
CVT emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a
nie odwrotnie.

Co Ty bredzisz?!?! Jakie głośniki?

Takie radiowe, a jakie myślałeś?
HINT: Doczytaj o co chodzi zamiast się ciskać.

W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUĹťY do dawkowania paliwatylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

Jasne.
Doucz się, wróć

PLONK WARNING !!!

I w ogóle to trzymaj twarz na wodzy, meteorze.
I pamiętaj, że pobyt na grupie zaczyna się od "dzień dobry", a nie od pyskowania.

43 Data: Kwiecien 26 2015 08:06:15
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 24-04-2015 o 19:54, Cavallino pisze:

pobyt na grupie zaczyna się od "dzień dobry", a nie od
pyskowania.

Wątpię żeby na grupie o samochodach interesowały kogoś Twoje wynaturzenia na temat własnej kultury. Warto jednak żebyś się do nich stosował.

44 Data: Kwiecien 26 2015 10:30:31
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup

W dniu 24-04-2015 o 19:54, Cavallino pisze:
pobyt na grupie zaczyna się od "dzień dobry", a nie od
pyskowania.

Wątpię

Możesz sobie wątpić, ale jak rodzice Ci nie przekazali kultury, to spytaj kogoś kto ma pojęcie o dobrych manierach.

45 Data: Kwiecien 26 2015 14:19:32
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 26-04-2015 o 10:30, Cavallino pisze:


spytaj kogoś kto ma pojęcie o dobrych manierach.

Dziękuję, nie potrzebuję.
Natomiast Tobie przyda się to na pewno. Do Twoich rodziców nic nie mam bo nie wiem jakie miałeś dzieciństwo.
Dla ich dobra mam tylko nadzieję że nie czytają pms ;)

46 Data: Kwiecien 26 2015 19:45:39
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup

W dniu 26-04-2015 o 10:30, Cavallino pisze:

spytaj kogoś kto ma pojęcie o dobrych manierach.

Dziękuję, nie potrzebuję.

W sumie tak, tak jak nie ma potrzeby czytać bzdur wypisywanych przez Ciebie.
EOD.

47 Data: Kwiecien 24 2015 02:05:06
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:

W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUĹťY do dawkowania
paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

ROTFL! A silnik działa na powietrze?

pedał gazu -> dawka paliwa -> moment obrotowy

(moment obrotowy > moment hamujący) -> przyspieszenie

przyspieszenie -> przekładnia o skokowym przełożeniu -> wzrost obrotów silnika

przyspieszenie -> przekładnia o płynnym przełożeniu -> obroty silnika utrzymywane stale na optymalnym poziomie


Po prostu przekładnia CVT jest mniej przezroczysta niż mechaniczna. Zbliżona do niej jest przekładnia elektryczna stosowana w wozidłach i lokomotywach. Tam po przełÄ…czeniu z "luzu" na jazdę silnik od razu wkręca się na obroty mocy maksymalnej, a czy osiąga moc maksymalną czy nie zależy od właśnie od dawki paliwa dobieranej w zależności od chwilowego zapotrzebowania na siłÄ™ pociągową.

48 Data: Kwiecien 24 2015 07:43:47
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:

W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:

W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUĹťY do dawkowania
paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

ROTFL! A silnik działa na powietrze?

Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się automagicznie bez powietrza? ;)
Nie o ten poziom działania jednak chodzi.

W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do osiągnięcia zadanej prędkości.
Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania pedału "gazu" w tym samym położeniu.

Po prostu przekładnia CVT jest mniej przezroczysta niż mechaniczna.
Zbliżona do niej jest przekładnia elektryczna stosowana w wozidłach i
lokomotywach. Tam po przełÄ…czeniu z "luzu" na jazdę silnik od razu
wkręca się na obroty mocy maksymalnej, a czy osiąga moc maksymalną czy
nie zależy od właśnie od dawki paliwa dobieranej w zależności od
chwilowego zapotrzebowania na siłÄ™ pociągową.

Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak opisałem powyżej.

49 Data: Kwiecien 24 2015 12:37:48
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:

W dniu 24-04-2015 o 02:05, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:

W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUĹťY do dawkowania
paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.

ROTFL! A silnik działa na powietrze?

Jakbym był złośliwy to bym napisał że tak ;)
1. Są silniki napędzane sprężonym powietrzem.
2. W zwykłym silniku spalinowym myślisz że benzyna spala się
automagicznie bez powietrza? ;)

A wiesz po co się spala benzyna w silniku?

Nie o ten poziom działania jednak chodzi.

W rozwiązaniach z przekładnią CVT pedał "gazu" nie służy do dawkowania
paliwa (tak jak ma to miejsce w układach ze skrzynią manualną) tylko do
osiągnięcia zadanej prędkości.

Dosłownie to w żadnym silniku nie służy do dawkowania paliwa, odkąd nie ma gaźników i diesli z mechanicznym dawkowaniem. Wciśnięcie pedału gazu powoduje, że komputer odczytuje z mapy wartoć dawki będącą funkcją oczekiwanego momentu i aktualnej prędkości obrotowej (i pierdyliona innych czynników na dodatek).

Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
pedału "gazu" w tym samym położeniu.

Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki paliwa, bo wartoć momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.


Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
opisałem powyżej.

"Nie wiem i nie chcę wiedzieć, bo należÄ™ do tych ekspertów, dla których wiedza stanowi tylko przeszkodę."

50 Data: Kwiecien 26 2015 08:25:26
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 24-04-2015 o 12:37, Tomasz Wójtowicz pisze:

W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:
Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
pedału "gazu" w tym samym położeniu.

Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu
po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki
paliwa, bo wartoć momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.

Zgadza się, przy stałym położeniu pedału "gazu", zwiększy się przełożenie, zmniejszy się dawkowanie paliwa i obroty spadną
Widzę że w szczegółach się zgadzamy.
Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?


Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach" czy lokomotywach.
W samochodach z CVT które miałem okazję użytkować działa to tak jak
opisałem powyżej.

"Nie wiem i nie chcę wiedzieć, bo należÄ™ do tych ekspertów, dla których
wiedza stanowi tylko przeszkodę."


W tej kwestii nie bardzo rozumiem Twój tok rozumowania.
Nie interesuje się lokomotywami tzn że nie mogę się wypowiadać w temacie samochodów?

51 Data: Kwiecien 26 2015 12:09:38
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2015-04-26 o 08:25, klaus pisze:

Realizowane jest to w skrócie pośrednio przez ustalenie odpowiedniego
przełożenia i oczywiście przez obroty silnika.
W zależności od algorytmu/trybu pracy po osiągnięciu zadanej prędkości
obroty silnika spadają do poziomu pozwalającego na utrzymanie tejże
prędkości zwiększając jednocześnie przełożenie - pomimo utrzymania
pedału "gazu" w tym samym położeniu.

Pewnie, że można tak zaprogramować komputer, tylko że obniżenie momentu
po osiągnięciu założonej prędkości nastąpi przez ograniczenie dawki
paliwa, bo wartoć momentu dokładnie zależy od dawki paliwa.

Zgadza się, przy stałym położeniu pedału "gazu", zwiększy się
przełożenie, zmniejszy się dawkowanie paliwa i obroty spadną
Widzę że w szczegółach się zgadzamy.
Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?

Do zwiększenia dawki paliwa co skutkuje zwiększeniem obrotów
co skutkuje zmianą przełożenia i zwiększeniem prędkości.
Tylko tym razem nie pomyl skutku z przyczyną.  :-)


Pozdrawiam

52 Data: Kwiecien 26 2015 14:15:42
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: klaus 

W dniu 26-04-2015 o 12:09, RadoslawF pisze:

W dniu 2015-04-26 o 08:25, klaus pisze:
Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?

Do zwiększenia dawki paliwa co skutkuje zwiększeniem obrotów
co skutkuje zmianą przełożenia i zwiększeniem prędkości.

Czyli twierdzisz że naciskając pedał "gazu" w rozwiązaniu z CVT spodziewasz się zwiększenie dawki paliwa a nie zwiększenia prędkości?
Bo o tym jest dyskusja.
Ĺťonglowanie dawką paliwa i przełożeniem przez sterownik to tylko efekty pośrednie służÄ…ce do osiągnięcia celu (czyli czegoś czego oczekujemy).
Wydawało mi się to raczej oczywiste.

53 Data: Kwiecien 26 2015 21:29:01
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2015-04-26 o 14:15, klaus pisze:

Wróćmy zatem do pierwotnej kwestii z którą się nie zgodziłeś.
Proszę Cię o odpowiedź na proste pytanie:
Do czego służy pedał "gazu" w samochodzie z przekładnią CVT?

Do zwiększenia dawki paliwa co skutkuje zwiększeniem obrotów
co skutkuje zmianą przełożenia i zwiększeniem prędkości.

Czyli twierdzisz że naciskając pedał "gazu" w rozwiązaniu z CVT
spodziewasz się zwiększenie dawki paliwa a nie zwiększenia prędkości?
Bo o tym jest dyskusja.

Ja nie napisałem czego się spodziewam ale co nastąpi.

Ĺťonglowanie dawką paliwa i przełożeniem przez sterownik to tylko efekty
pośrednie służÄ…ce do osiągnięcia celu (czyli czegoś czego oczekujemy).
Wydawało mi się to raczej oczywiste.

Masz rację. Wydawało ci się.


Pozdrawiam

54 Data: Kwiecien 24 2015 17:07:07
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2015-04-24 o 07:43, klaus pisze:

Nie wiem jak działa takie rozwiązanie w "wozidłach"

Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą nazwę w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan

55 Data: Kwiecien 24 2015 17:49:18
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Marek 

On Fri, 24 Apr 2015 17:07:07 +0200, Tomasz  wrote:

Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą
nazwę
w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan

Nie podoba mi się ten artykuł, bo wywołuje dysonans poznawczy: co było w tym modelu nieopłacalne skoro na świecie pełno wozideł o takich gabarytach jeździ (opłaciło się je produkować)?

--
Marek

56 Data: Kwiecien 24 2015 20:03:34
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: RadoslawF 

W dniu 2015-04-24 o 17:49, Marek pisze:

Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą
nazwę
w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan

Nie podoba mi się ten artykuł, bo wywołuje dysonans poznawczy: co było w
tym modelu nieopłacalne skoro na świecie pełno wozideł o takich
gabarytach jeździ (opłaciło się je produkować)?

Miał skrzynie automatyczną.


Pozdrawiam

57 Data: Kwiecien 24 2015 20:40:13
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Tomasz WĂłjtowicz 

W dniu 2015-04-24 o 17:49, Marek pisze:

On Fri, 24 Apr 2015 17:07:07 +0200, Tomasz
 wrote:
Tak na marginesie, co ci się nie podoba w wozidłach, że piszesz tą
nazwę
w cudzysłowie? Może teraz artykuł pomoże ci polubić te pojazdy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Terex_33-19_Titan

Nie podoba mi się ten artykuł, bo wywołuje dysonans poznawczy: co było w
tym modelu nieopłacalne skoro na świecie pełno wozideł o takich
gabarytach jeździ (opłaciło się je produkować)?

Przypuszczalnie nie opłacało się Terexowi, bo linkowanym do tego artykule o wozidłach są linki do dwóch innych, seryjnie produkowanych pojazdów: Biełaz 75600 i Liebherr 282 i w obydwu przypadkach zastosowana jest przekładnia elektryczna.

58 Data: Kwiecien 27 2015 17:06:48
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
Użytkownik "klaus"  napisał w wiadomości grup

CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki
daje jednostka napędowa
I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.
Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.
W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
Bo mu brakującą połowę mocy dostarczy cudowna skrzynia, która sama napędza samochód?
ROTFL !!!!!

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z czarami.

Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz gaz do oporu i nie narzekasz na halas ?
Czy moze wczesniej wrzucasz wyzszy bieg, potem gaz do oporu, ale ze silnik na 1500rpm, to nie halasuje ?

J.

59 Data: Kwiecien 27 2015 17:14:25
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
Bo mu brakującą połowę mocy dostarczy cudowna skrzynia, która sama napędza samochód?
ROTFL !!!!!

Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z czarami.

Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz gaz do oporu i nie narzekasz na halas ?

Nie.
Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

No chyba, że jadę skuterem - wtedy hałasuje od razu po przekręceniu gazu, a przy okazji wcale nie jedzie.

60 Data: Kwiecien 27 2015 17:23:57
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz gaz do oporu i nie narzekasz na halas ?

Nie.
Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

No fakt, masz jakis wybor. Ale przy CVT wystarczy zmienic predkosc :-)

Poza tym przy jezdzie ustalonej CVT powinno utrzymywac silnik raczej w dosc cichym obszarze pracy ..


J.

61 Data: Kwiecien 27 2015 17:38:03
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
Zaraz zaraz, a Ty jak chcesz szybko przyspieszyc, to co - wciskasz gaz do oporu i nie narzekasz na halas ?

Nie.
Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

No fakt, masz jakis wybor. Ale przy CVT wystarczy zmienic predkosc :-)

Ale ja cały czas chcę zmienić prędkoć i po zmianie biegu na wyższy tak się będzie działo.
Tyle że zupełnie nie chcę żeby mi przez cały czas silnik wył przy 5 tys obr bez takiej potrzeby.
Zwłaszcza że i tak nic to nie daje, bo toto ani nie przyspiesza lepiej niż auto z innym typem skrzyni, która wycia nie powoduje, ani mniej nie pali, ani nie jest tańsze.
A wręcz przeciwnie - CVT są doć drogie zazwyczaj.



Poza tym przy jezdzie ustalonej CVT powinno utrzymywac silnik raczej w dosc cichym obszarze pracy ..

Jak nie przyspieszasz to może i tak.
Ale w mieście przyspieszasz co chwilę.

62 Data: Kwiecien 27 2015 18:05:48
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: J.F. 

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Nie.
Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

No fakt, masz jakis wybor. Ale przy CVT wystarczy zmienic predkosc :-)

Ale ja cały czas chcę zmienić prędkoć i po zmianie biegu na wyższy tak się będzie działo.

Jak chcesz zmienic predkosc, to halas nie bedzie jednostajny, bo jak dlugo mozna przyspieszac ?  20s ?

Tyle że zupełnie nie chcę żeby mi przez cały czas silnik wył przy 5 tys obr bez takiej potrzeby.

Nie jezdzilem, ale zakladam ze nie bedzie, bo i po co.
Algorytm sterowania nie powinien byc inny niz przy "zwyklym automacie".

Zwłaszcza że i tak nic to nie daje, bo toto ani nie przyspiesza lepiej niż auto z innym typem skrzyni, która wycia nie powoduje, ani mniej nie pali, ani nie jest tańsze.

Auto dobrze przyspiesza, jak silnik osiaga najwieksza moc :-)

Poza tym przy jezdzie ustalonej CVT powinno utrzymywac silnik raczej w dosc cichym obszarze pracy ..

Jak nie przyspieszasz to może i tak.
Ale w mieście przyspieszasz co chwilę.

Z pedalem w podlodze ?

Moze i tak, ale jak dlugo tak - 2-3 sekundy ?

J.

63 Data: Kwiecien 27 2015 18:24:16
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-04-27 o 18:05, J.F. pisze:

Tyle że zupełnie nie chcę żeby mi przez cały czas silnik wył przy 5
tys obr bez takiej potrzeby.

Nie jezdzilem, ale zakladam ze nie bedzie, bo i po co.

Oczywiście, że nie. Stopień wycia zależy od wciśnięcia pedału gazu.

Chcesz wyć maksymalnie - pedał w podłodze. Chcesz wyć na pół gwizdka - pedał delikatniej. Chcesz przyspieszać delikatnie - przyspieszasz bez wycia.

Ten cały Cavallino najeździł się skuterkiem 50 ccm i na podstawie tego krytykuje CVT. Bez sensu zupełnie.

--
MN

64 Data: Kwiecien 27 2015 18:36:20
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
Nie.
Gdy się pojawia nieznośny, jednostajny hałas to zmieniam bieg.

No fakt, masz jakis wybor. Ale przy CVT wystarczy zmienic predkosc :-)

Ale ja cały czas chcę zmienić prędkoć i po zmianie biegu na wyższy tak się będzie działo.

Jak chcesz zmienic predkosc, to halas nie bedzie jednostajny, bo jak dlugo mozna przyspieszac ?  20s ?

Zależy od mocy.
Takie którymi jeździłem z CVT były na tyle słabe (selespeedy wszelkiej maści), że dusić toto trzeba było cały czas.
Skuter tak samo.

Jakbyś miał ze 200 KM to może problem jest mniejszy.


Tyle że zupełnie nie chcę żeby mi przez cały czas silnik wył przy 5 tys obr bez takiej potrzeby.

Nie jezdzilem, ale zakladam ze nie bedzie, bo i po co.

Po to, że najlepiej przyspiesza i jest najbardziej efektywny wysoko, między obrotami max momentu, a max. mocy.


Algorytm sterowania nie powinien byc inny niz przy "zwyklym automacie".

Ale jest.
Zwykły automat jeździ jak manual, bez konieczności zmiany biegów.
Temu wyjcowi bliżej do silnika elektrycznego, bez jego zalet.




Zwłaszcza że i tak nic to nie daje, bo toto ani nie przyspiesza lepiej niż auto z innym typem skrzyni, która wycia nie powoduje, ani mniej nie pali, ani nie jest tańsze.

Auto dobrze przyspiesza, jak silnik osiaga najwieksza moc :-)

Zgadza się.
Ale nie ze ślizgającym się sprzęgłem - a takie są odczucia w CVT.


Poza tym przy jezdzie ustalonej CVT powinno utrzymywac silnik raczej w dosc cichym obszarze pracy ..

Jak nie przyspieszasz to może i tak.
Ale w mieście przyspieszasz co chwilę.

Z pedalem w podlodze ?

Nie trzeba mieć pedału w podłodze, żeby toto wskakiwało na kilka tys.


Moze i tak, ale jak dlugo tak - 2-3 sekundy ?

Tak długo aż nogi z gazu nie zdejmiesz.

65 Data: Kwiecien 27 2015 20:58:55
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: MadMan 

Dnia Mon, 27 Apr 2015 18:36:20 +0200, Cavallino napisał(a):

Takie którymi jeździłem z CVT były na tyle słabe (selespeedy wszelkiej
maści), że dusić toto trzeba było cały czas.

Selespeed to skrzynia manualna z automatycznym sterowaniem. Do CVT ma
się to nijak.

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

66 Data: Kwiecien 28 2015 00:13:41
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Marcin Kiciński 

W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2015 20:59:48 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:


Selespeed to skrzynia manualna z automatycznym sterowaniem. Do CVT ma
sie to nijak.


Tak, bo Cavallino pewnie mial na mysli fiatowskie skrzynie Speedgear,
kotre faktycznie sa skrzyniami CVT i ktore ludzie nagminnie myla
z Selespeed (nie wiem czemu).

Chyba ze faktycznie jezdzil Selespeed'em i wszystkie jego wady
przypisal CVT ;)

Pozdrawiam
MK

67 Data: Kwiecien 28 2015 17:26:41
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Marcin Kiciński"  napisał w wiadomości grup

W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2015 20:59:48 UTC+2 użytkownik MadMan napisał:

Selespeed to skrzynia manualna z automatycznym sterowaniem. Do CVT ma
sie to nijak.


Tak, bo Cavallino pewnie mial na mysli fiatowskie skrzynie Speedgear,
kotre faktycznie sa skrzyniami CVT i ktore ludzie nagminnie myla
z Selespeed (nie wiem czemu).

Tak, masz oczywiście rację.
Ludzie mylą, bo nazwa zbyt podobna.
Tak to jest jak marketoid nie potrafi nic oryginalnego wymyślić.

Szybka selekcja vs szybka skrzynia - przecież to masło maślane, a produkt ZUPEŁNIE inny.
Równie idiotyczne jest używanie numerków do oznaczenia modelu - zapominam 5 minut po obejrzeniu co oglądałem.
Na twardy dysk trafiają tylko konkretne, wyróżniające się nazwy.

Tym sposobem np. Forda Pumę będę kojarzył do końca życia, a Peugeota 207 nijak nie jestem w stanie sobie przypomnieć.


Chyba ze faktycznie jezdzil Selespeed'em i wszystkie jego wady
przypisal CVT ;)

Nie ma takiej opcji - różnica w sposobie pracy jest ogromna.

68 Data: Kwiecien 28 2015 17:43:56
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Autor: LEPEK 

W dniu 2015-04-27 o 17:14, Cavallino pisze:

No chyba, że jadę skuterem - wtedy hałasuje od razu po przekręceniu
gazu, a przy okazji wcale nie jedzie.

Piszesz pewnie o 50 ccm? W dodatku stłumionej? To się zgadza, ponieważ toto potrzebuje praktycznie całej swojej mocy, aby się odepchnąć, a po kilku chwilach osiąga swoją Vmax, przy której obroty są oczywiście wysokie.
Zupełnie inaczej będzie w pojazdach, które dysponują pewnym zapasem mocy, jak choćby już 125 ccm.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?



Grupy dyskusyjne