Grupy dyskusyjne   »   Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal mo żna dodawać denaturat?

Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal mo żna dodawać denaturat?



1 Data: Listopad 19 2008 00:22:34
Temat: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal można dodawać denaturat?
Autor: Karol Y 

Czy teraz to stosuje się tylko i wyłącznie środki typu STP? Chodzi o pozbycie się wody z baku.

--
Mateusz Bogusz



2 Data: Listopad 19 2008 09:50:46
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal można dodawać denaturat?
Autor: Kuba (aka cita) 

Karol Y wrote:

Czy teraz to stosuje się tylko i wyłącznie środki typu STP? Chodzi o
pozbycie się wody z baku.

a nie prościej tankowac do pełna?


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

3 Data: Listopad 19 2008 10:21:07
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal można dodawać denaturat?
Autor: SET 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

Karol Y wrote:
> Czy teraz to stosuje się tylko i wyłącznie środki typu STP? Chodzi o
> pozbycie się wody z baku.

a nie prościej tankowac do pełna?


W przypadku gazowników (czyli mnie) bez sensu. I nie ze względów
ekonomicznych tylko po prostu bak beny to ja w rok może wyjadę a benzynka
się starzeje, nabiera wody itp i potem są problemy z odpalaniem. Zalewam co
jakieś 2 miesiące za 50 PLN i mam pompkę zalaną a paliwo w miarę świerzynek.

4 Data: Listopad 19 2008 10:44:10
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal możnadodawać denaturat?
Autor: jack 


Użytkownik "Kuba (aka cita)"  napisał w wiadomości

> Karol Y wrote:
> > Czy teraz to stosuje się tylko i wyłącznie środki typu STP? Chodzi o
> > pozbycie się wody z baku.
>
> a nie prościej tankowac do pełna?
>

W przypadku gazowników (czyli mnie) bez sensu. I nie ze względów
ekonomicznych tylko po prostu bak beny to ja w rok może wyjadę a benzynka
się starzeje, nabiera wody itp i potem są problemy z odpalaniem. Zalewam co
jakieś 2 miesiące za 50 PLN i mam pompkę zalaną a paliwo w miarę świerzynek.


Taaak i po kilku latach bak do wymiany,opary beznyny powoduja korozje
baku[szczególnie w górnej częsci]
pozdro.jack

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

5 Data: Listopad 19 2008 10:58:30
Temat: Re:
Autor: michaça 

Taaak i po kilku latach bak do wymiany,opary beznyny powoduja korozje
baku[szczególnie w górnej częsci]
tzn co trzeba robic? miec caly czas bak do pelna czy co jakis co jakis czas? (i ew jaki)

6 Data: Listopad 19 2008 11:33:36
Temat: Re: Re:
Autor: Kuba (aka cita) 

michaça wrote:

Taaak i po kilku latach bak do wymiany,opary beznyny powoduja korozje
baku[szczególnie w górnej częsci]
tzn co trzeba robic? miec caly czas bak do pelna czy co jakis co
jakis czas? (i ew jaki)

Jak jeździsz na benzynie to tankujesz do pełna jak trzeba
Jak jeździsz na gazie (i rozgrzewasz auto na benie - np. w sekwencji) to jak dochodzisz do połowy zbiornika beny - tankujesz do pełna.
Taka częstotliwoć w zupełności wystarczy.
Jak masz instalke I lub II gen .. to zuzywasz beny zdecydowanie mniej, wiec okresy międzytankowania są dłuższe.

Nie ma sensu jeździć na oparach w zbiorniku Pb mając LPG. Niczego nie zaoszczędzisz, a omijają Cie problemy wody i rdzy. Za to w razie jakiejś ekstremelnej sytuacji - zawsze masz zapas rezerwy...

--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

7 Data: Listopad 19 2008 11:57:48
Temat: Re:
Autor: michaça 

jak dochodzisz do połowy zbiornika beny - tankujesz do pełna.
....
Jak masz instalke I lub II gen .. to zuzywasz beny zdecydowanie mniej,
....
Nie ma sensu jeździć na oparach w zbiorniku Pb mając LPG. Niczego nie zaoszczędzisz, a omijają Cie problemy wody i rdzy. Za to w razie jakiejś
wlasnie mam (chyba) IIgen i generalnie to tankowalem do polowy i uzupelnialem jak spadlo gdzies w okolice 1/4 baku a mam chyba 43l - czyli zle, ale teraz E95 jest po 3,85zl wiec mozna poszalec ;-)
ps
zaoszczcidz mozna, teoretycznie, na tym ze zamochod jest lzejszy z pustym bakiem ale to jest, zapewne, niewspolmierny zysk w porownaniu z kosztami ew. serwisowania w nim czegokolwiek...

8 Data: Listopad 19 2008 13:27:16
Temat: Re:
Autor: Jakub Witkowski 

Kuba (aka cita) pisze:

Nie ma sensu jeździć na oparach w zbiorniku Pb mając LPG. Niczego nie zaoszczędzisz, a omijają Cie problemy wody i rdzy. Za to w razie jakiejś ekstremelnej sytuacji - zawsze masz zapas rezerwy...

Różnica między prawie pustym a prawie pełnym zbiornikiem to waga mojej żony.
Naprawdę dodatkowa osoba, wożona non-stop np. przez skromne 100 tys. kkm
nic nie kosztuje?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

9 Data: Listopad 19 2008 13:51:52
Temat: Re: Re:
Autor: Kuba (aka cita) 

Jakub Witkowski wrote:

Kuba (aka cita) pisze:

Nie ma sensu jeździć na oparach w zbiorniku Pb mając LPG. Niczego nie
zaoszczędzisz, a omijają Cie problemy wody i rdzy. Za to w razie
jakiejś ekstremelnej sytuacji - zawsze masz zapas rezerwy...

Różnica między prawie pustym a prawie pełnym zbiornikiem to waga
mojej żony. Naprawdę dodatkowa osoba, wożona non-stop np. przez
skromne 100 tys. kkm nic nie kosztuje?

jak gdzies wyczytalem w statystykach .. ok 100kg dodatkowego bagaży w aucie zwiększa spalanie o ok 0,7 litra (przeciętna jazda, przeciętny samochod, przeciętne spalanie, przeciętny silnik - bardzo dużo przeciętnych.. ale jest to jakiś odnośnik)

35-45 pare kilo (czyli prawie pusty - prawie pełny) to spalanie większe o 0,3-0,4 litra/100km

Róznice pomijalnie małe - bo zależne od tylu czynników, ze nie warto sie tym przejmowac.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

10 Data: Listopad 19 2008 14:06:29
Temat: Re:
Autor: Jakub Witkowski 

Kuba (aka cita) pisze:

Jakub Witkowski wrote:
Kuba (aka cita) pisze:

Nie ma sensu jeździć na oparach w zbiorniku Pb mając LPG. Niczego nie
zaoszczędzisz, a omijają Cie problemy wody i rdzy. Za to w razie
jakiejś ekstremelnej sytuacji - zawsze masz zapas rezerwy...

Różnica między prawie pustym a prawie pełnym zbiornikiem to waga
mojej żony. Naprawdę dodatkowa osoba, wożona non-stop np. przez
skromne 100 tys. kkm nic nie kosztuje?

jak gdzies wyczytalem w statystykach .. ok 100kg dodatkowego bagaży w aucie zwiększa spalanie o ok 0,7 litra (przeciętna jazda, przeciętny samochod, przeciętne spalanie, przeciętny silnik - bardzo dużo przeciętnych.. ale jest to jakiś odnośnik)

35-45 pare kilo (czyli prawie pusty - prawie pełny) to spalanie większe o 0,3-0,4 litra/100km


Ja liczyłem mniej, ale nich będzie 0.3l
Po 100kkm daje to różnicę 300 litrów paliwa. 1200zł.
Chyba już bardziej się opłaca wymieniać zbiornik choćby co 4 lata :)
A korozja co 4 lata to i tak czysta fantazja.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

11 Data: Listopad 20 2008 00:07:31
Temat: Re:
Autor: Michał 


Ja liczyłem mniej, ale nich będzie 0.3l
Po 100kkm daje to różnicę 300 litrów paliwa. 1200zł.
Chyba już bardziej się opłaca wymieniać zbiornik choćby co 4 lata :)
A korozja co 4 lata to i tak czysta fantazja.


Jak zatankujesz do pełna to masz bezpieczniejsze auto, bo cięższe :)
35..90kg więcej zawsze coś :)
(nie dotyczy samochodów które się zapadają pod własnym ciężarem - roverów i
podobnych).

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

12 Data: Listopad 19 2008 11:05:16
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal możnadodawać denaturat?
Autor: SET 

> W przypadku gazowników (czyli mnie) bez sensu. I nie ze względów
> ekonomicznych tylko po prostu bak beny to ja w rok może wyjadę a
benzynka
> się starzeje, nabiera wody itp i potem są problemy z odpalaniem. Zalewam
co
> jakieś 2 miesiące za 50 PLN i mam pompkę zalaną a paliwo w miarę
świerzynek.
>
>
Taaak i po kilku latach bak do wymiany,opary beznyny powoduja korozje
baku[szczególnie w górnej częsci]
pozdro.jack


Nie neguję. Ja tam tak robię i pewno szybciej buda mi zardzewieje na śmierć
iż bak. Będzie pasował do pajęczyn jakie mam na wlewie paliwa czym powoduję
uśmieszki u obsługi:)

13 Data: Listopad 19 2008 13:21:50
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal możnadodawać denaturat?
Autor: Jakub Witkowski 

jack pisze:

W przypadku gazowników (czyli mnie) bez sensu. I nie ze względów
ekonomicznych tylko po prostu bak beny to ja w rok może wyjadę a benzynka
się starzeje, nabiera wody itp i potem są problemy z odpalaniem. Zalewam co
jakieś 2 miesiące za 50 PLN i mam pompkę zalaną a paliwo w miarę świerzynek.


Taaak i po kilku latach bak do wymiany,opary beznyny powoduja korozje
baku[szczególnie w górnej częsci]

Jeżdząc na samej benzynie, przez 95% czasu masz górną część
baku niezalaną. I co: robią się tam dziury od oparów benzyny?

Jeśli nie, to znaczy, że problem nie istnieje.
Jeśli tak, to co mi za różnica, czy zrobią się *tylko* na górze,
czy ewentualnie *również* w środku (jeśli trzymam mniej benzyny)?
Bak tak czy siak byłby do wymiany.

BTW jeżdżę na gazie od kilkunastu lat, 3 wóz, najdłużej było w samochodzie
w wieku 8..16 lat (tzn 8 lat na LPG) i żadnych dziur w baku nie stwierdzam.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

14 Data: Listopad 19 2008 13:47:58
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal możnadodawać denaturat?
Autor: Kuba (aka cita) 

Jakub Witkowski wrote:

Jeżdząc na samej benzynie, przez 95% czasu masz górną część
baku niezalaną. I co: robią się tam dziury od oparów benzyny?

Jeśli nie, to znaczy, że problem nie istnieje.
Jeśli tak, to co mi za różnica, czy zrobią się *tylko* na górze,
czy ewentualnie *również* w środku (jeśli trzymam mniej benzyny)?
Bak tak czy siak byłby do wymiany.


R óznica jest taka, ze jak regularnie zalewasz bak do pełna, to nawet gdy w zbiorniku jest zalana okresowo tylko połowa to ruch pojazdu powoduje, ze benzyna obmywa zbiornik, miesza sie, i zbiornik jest mokry. Kiedy masz ciągle minimum ... to sytuacja jest inna.


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

15 Data: Listopad 19 2008 14:03:48
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal możnadodawać denaturat?
Autor: Jakub Witkowski 

Kuba (aka cita) pisze:

Jakub Witkowski wrote:

Jeżdząc na samej benzynie, przez 95% czasu masz górną część
baku niezalaną. I co: robią się tam dziury od oparów benzyny?

Jeśli nie, to znaczy, że problem nie istnieje.
Jeśli tak, to co mi za różnica, czy zrobią się *tylko* na górze,
czy ewentualnie *również* w środku (jeśli trzymam mniej benzyny)?
Bak tak czy siak byłby do wymiany.


R óznica jest taka, ze jak regularnie zalewasz bak do pełna, to nawet gdy w zbiorniku jest zalana okresowo tylko połowa to ruch pojazdu powoduje, ze benzyna obmywa zbiornik, miesza sie, i zbiornik jest mokry. Kiedy masz ciągle minimum ... to sytuacja jest inna.

Po pierwsze: sugerujesz że rdzewieje sucha ścianka (same opary)
a taka wilgotna, bo ochlapana paliwem to już nie?

Secundo: zbiornik paliwa w osobówce, to zwykle taki płaski naleśnik.
Większość powierzchni stanowi dno i "sufit". Dno jest stale zalane,
"sufit" - nie. Niskie boczne ścianki są obmywane w czasie jazdy bez
problemu, niezależnie od poziomu paliwa.

Owszem gdy poziom jest wyższy, jadąc łatwiej ochlapać sufit, ale jakie
to może mieć praktyczne znaczenie, jeśli i tak w 90-95% czasu auto stoi,
czyli sufit jest suchy (i jakoby wtedy właśnie rdzewieje w oparach)?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

16 Data: Listopad 19 2008 15:10:58
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal możnadodawać denaturat?
Autor: Kuba (aka cita) 

Jakub Witkowski wrote:
(...)

Dobra to inaczej.

Ja lubie tankować swój samochód do pełna, bo moge to robić rzadziej i mniejsza jest szansa, ze kiedyś bede miał problem ze znalezieniem odpowiedniej stacji po drodze.

Nigdy w życiu nie zastanawialem sie nad rdzewieniem zbiornika paliwa.
Kiedyś, kiedy byłem mocno pod kreską potrafilem tankować za 20 zł .. byle tylko dojechac tam gdzie trzeba, wiec rozumiem jak kogoś nie stac, choć oszczędności tu nie ma, jednak wydatki rozkłądają sie w czasie.

Dywagacje z postów powyżej o tylko teoria. W praktyce życie czasem i tak pisze wlasne scenariusze.

ps. mialem w zyciu jeden samochód, w ktorym przerdzewiał mi zbiornik i byl to F126p. Tam jednak to był prawie standard.
Tankowałem w nim nie wiecej niż 10 litrów - wtedy nie przeciekał :D


--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita) gg:1461968
www.autoeden.com.pl
www.cita.pl

17 Data: Listopad 19 2008 17:02:54
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal możnadodawać denaturat?
Autor: Jakub Witkowski 

Kuba (aka cita) pisze:

Jakub Witkowski wrote:
(...)

Dobra to inaczej.

Ja lubie tankować swój samochód do pełna, bo moge to robić rzadziej i mniejsza jest szansa, ze kiedyś bede miał problem ze znalezieniem odpowiedniej stacji po drodze.

A to już zupełnie inna gadka :)

Nigdy w życiu nie zastanawialem sie nad rdzewieniem zbiornika paliwa.

I ja tez nie miałem potrzeby, właśnie o tym piszę.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

18 Data: Listopad 19 2008 15:11:56
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal możnadodawać denaturat?
Autor: grzech 

Taaak i po kilku latach bak do wymiany,opary beznyny powoduja korozje
baku[szczególnie w górnej częsci]

A czy baki od jakiegoś czasu nie są z plastiku?


Grzech
nyska

19 Data: Listopad 19 2008 15:39:22
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal możnadodawać denaturat?
Autor: Sebastian Ciesielski 

A czy baki od jakiegoś czasu nie są z plastiku?


to jest dyskusja między sprzedawcą złomu
a użytkownikiem złomu,

żadna nowoczesność nie wchodzi tu w grę  ;-)

S.

20 Data: Listopad 20 2008 00:29:41
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal możnadodawać denaturat?
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] 

jack pisze:

Taaak i po kilku latach bak do wymiany,opary beznyny powoduja korozje
baku[szczególnie w górnej częsci]
Korozja tworzyw sztucznych - to dopiero jest problem ...
;)
Dla potomności - poza Maluchami jeszcze są inne pojazdy, czasem inaczej zbudowane...

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl
              zabawki, które Twoje dziecko pokocha

21 Data: Listopad 20 2008 15:38:44
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal możnadodawać denaturat?
Autor: marek 'moa' piotrowski 


Użytkownik "jack"  napisał

Taaak i po kilku latach bak do wymiany,opary beznyny powoduja korozje
baku[szczególnie w górnej częsci]

lol. opary benzyny mówisz? to w większym stężeniu pewnie jest jeszcze gorzej - płynna przeżera w pół godziny...
--
moa
tj'98 4.0                        http://niedzwiedzianorka.blogspot.com/
forester'06 2.5xt                http://www.rajdy4x4.pl/forum/index.php
                                              http://jeep.org.pl/forum/

22 Data: Listopad 19 2008 12:22:37
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal można dodawać denaturat?
Autor: komar 

Karol Y pisze:

Czy teraz to stosuje się tylko i wyłącznie środki typu STP? Chodzi o pozbycie się wody z baku.

lej bez obaw, dodam, że nawet na samej "dykcie" silnik benzynowy (z wtryskiem :) chodzi - sprawdzone w praktyce, daleko mu w prawcie do kultury pracy wartburga dwusuwa, ale jeździ.

23 Data: Listopad 19 2008 12:50:54
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal można dodawać denaturat?
Autor: Adam Płaszczyca 

On Wed, 19 Nov 2008 00:22:34 +0100, Karol Y  wrote:

Czy teraz to stosuje się tylko i wyłącznie środki typu STP? Chodzi o
pozbycie się wody z baku.

Nadal można.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

24 Data: Listopad 19 2008 13:14:41
Temat: Re: Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal można dodawać denaturat?
Autor: Sebastian Ciesielski 

Czy teraz to stosuje się tylko i wyłącznie środki typu STP? Chodzi o
pozbycie się wody z baku.


u mnie instrukcja obsługi rzecze,
że do 10% etanolu może być,

za to nie wolno lać paliwa z metanolem

S.

Czy do benzyniaków z wtryskiem nadal można dodawać denaturat?



Grupy dyskusyjne