Czy ktoś jeździ autem z CVT?
11 | Data: Listopad 11 2009 22:28:19 |
Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | |
Autor: Przemek V |
CUT_INZ pisze: Na koniec dnia musisz z tym żyć i na codzień nieważna będzie ta sekunda tylko to, że subiektywne odczucie jest, że te auta wyją a nie jadą. Tydzień jeździłem Audi z tym wynalazkiem i się nie przekonałem. Jak ktoś uważa, że to ósmy cud świata to nie ma problemu ale mnie wybitnie nie leżał. 12 |
Data: Listopad 11 2009 23:26:32 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Wed, 11 Nov 2009 22:28:19 +0100, Przemek V napisał(a): Na koniec dnia musisz z tym ÂżyĂŚ i na codzieĂą niewaÂżna bĂŞdzie ta sekundaJak chcesz dac czadu na manualu tez musisz krecic wysoko silnik. Fizyki nie da sie oszukac. Dla zainteresowanych - tu filmik z Nissana z CVT: http://www.youtube.com/watch?v=LlWYTnaDnK0 -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 13 |
Data: Listopad 12 2009 14:49:10 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Jaracz |
Średnio sekunda więcej. Jak dla mnie to bardzo dużo. zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa stopa nie sieja oni sie sami rodza tyle szczescia ze naturalna selekcja dziaka i zabijaja sie ze az milo popatrzec 14 |
Data: Listopad 12 2009 23:09:15 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: DoQ | Jaracz pisze:
Mozesz to napisac jeszcze raz po polsku, mozgu? 15 |
Data: Listopad 12 2009 23:32:47 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Andrzej Lawa | DoQ pisze: Jaracz pisze: Pewnie chodziło mu, że w praktyce tylko świry cisną na maksymalne przyśpieszenie ;) Coś w tym jest, ale zrywność się czasem przydaje i rozsądnemu kierowcy. No i ten komfort szybszego dotarcia do "prędkości podróżnej". Z drugiej strony przy normalnej jeździe i przeciętnym kierowcy te potencjalne 10% to bardziej pic na wodę. Tak na prawdę 90% tej "wołowatości" to efekt psychologiczny utrzymywania się obrotów silnika na mniej-więcej stałym poziomie i brak "szarpnięć" przy zmianie biegów. 16 |
Data: Listopad 13 2009 00:08:40 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: DoQ | Andrzej Lawa pisze: Z drugiej strony przy normalnej jeździe i przeciętnym kierowcy te Dlatego wlasnie t.diesle daja uczucie super przyspieszen, choc czesto jest sa one conajwyzej przecietne. Dla mnie najbardziej komfortowy jest silnik ktory mozna krecic wysoko, a z drugiej strony ma przyzwoity moment obrotowy/moc w dolnym zakresie (np. ze 200Nm/1000RPM))- moze miec wtedy skrzynie manualna bo i tak nie trzeba nia wioslowac. W CVT nie podoba mi sie oparta na maksymalnej wartosci wskazowka obrotosciomierza doganiana szybkosciomierzem. Wydaje mi sie to zupelnie nienaturalne, mam wrazenie ze para idzie w gwizdek. Wrazenia subiektywne? Napewno. Ale przeciez jazda samochodem polega wlasnie na doznaniach nie katalogowych wartosciach. Jesli sie nie podoba to po co za to doplacac?:) Pozdrawiam Pawel 17 |
Data: Listopad 13 2009 00:25:18 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Andrzej Lawa | DoQ pisze: W CVT nie podoba mi sie oparta na maksymalnej wartosci wskazowka Jeśli jeździsz samochodem dla przyjemności - jasne ;) Ale jeśli traktujesz pojazd użytkowo - to ważniejsze są realia, a nie wrażenia. 18 |
Data: Listopad 13 2009 00:28:44 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: DoQ | Andrzej Lawa pisze: Jeśli jeździsz samochodem dla przyjemności - jasne ;) No jesli dla kogos samochod ma dusze na poziomie mikrofalowki to faktycznie moze tak byc:) Pozdrawiam Pawel 19 |
Data: Listopad 13 2009 00:47:38 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Andrzej Lawa | DoQ pisze: Andrzej Lawa pisze: Wiesz, dla niektórych ulubiony młotek ma duszę ;-> Codzienny samochód to samochód - nie ma sensu dorabiać romantycznych przesądów. Co innego jakiś okazyjnie używany, dopieszczony klasyk. 20 |
Data: Listopad 13 2009 00:15:36 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: CUT_INZ | Andrzej Lawa pisze: Coś w tym jest, ale zrywność się czasem przydaje i rozsądnemu kierowcy. Dla mnie przyśpieszenie nie jest potrzebne do startów od świateł do świateł. Nadmiar mocy to komfort i bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu. 21 |
Data: Listopad 13 2009 11:05:07 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: kamil |
DoQ pisze: I teraz pytanie, czy swirem jest gosc cisnacy 10 sekund w dupowozie, a swirem juz nie jest gosc w sportowy aucie robiacym setke w 5 sekund, ale ruszajacy leniwie tak ze tez mu 10 sekund wychodzi. ;) Pozdrawiam Kamil 22 |
Data: Listopad 13 2009 17:16:45 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Andrzej Lawa | kamil pisze: Pewnie chodziło mu, że w praktyce tylko świry cisną na maksymalne A który zapiszczy oponami? ;-> 23 |
Data: Listopad 13 2009 16:26:19 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: kamil |
kamil pisze: Pewnie ten, ktory szczura rozjedzie ;) 24 |
Data: Listopad 13 2009 00:11:27 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: CUT_INZ | Jaracz pisze:
Tak, tak rozumiemy, że masz małego fiutka... 25 |
Data: Listopad 13 2009 12:00:18 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: to | Jaracz wrote: zidiocialych bezmozgow u ktorych funkcje mozgu natura zastapila prawa Jaracz, co Wy tam palicie? -- cokolwiek 26 |
Data: Listopad 13 2009 13:33:51 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Bartek | Użytkownik "to" napisał w wiadomości Jaracz wrote: co sie pytasz, skoro sobie sam odpowiadasz? ROTFL MSPANC -- Pozdrawiam, Bartek [SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;) 27 |
Data: Listopad 11 2009 23:22:03 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Wed, 11 Nov 2009 21:06:25 +0100, CUT_INZ napisał(a): Ta skrzyniaGlownie zludzenie apteczne. Myli jednostajna praca silnika i brak szarpniec przy zmianach przelozen (ktore to doznania nieodmiennie kojarzone sa z "dynamika"), ale pomiary pokazuja swoje. Renault po wsadzeniu najciekawszej odmiany CVT (czyli IVT) do testowego F1 nie mialo sobie rownych). -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 28 |
Data: Listopad 12 2009 12:53:54 | Temat: Re: Czy kto jedzi autem z CVT? | Autor: Massai | Jaroslaw Berezowski wrote: Dnia Wed, 11 Nov 2009 21:06:25 +0100, CUT_INZ napisał(a): Możesz rzuciÄ jakimĹ linkiem - na czym polega "najciekawszoć" tego IVT? Bo gugiel pokazuje głównie linka do tego posta + jakieĹ stronki o traktorach... Czym siÄ toto różni od tych typowych "paskowych" CVT? To jakaĹ rolkowa wersja? -- Pozdro Massai 29 |
Data: Listopad 12 2009 16:01:28 | Temat: Re: Czy kto jedzi autem z CVT? | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Thu, 12 Nov 2009 12:53:54 +0000, Massai napisał(a): Jaroslaw Berezowski wrote:Kiedys juz tu pisalem, ale moge jeszcze raz :) http://cvt.com.sapo.pt/ivt/ivt.htm Bo gugiel pokazuje głównie linka do tego posta + jakieĹ stronki oNo i nic dziwnego, bo sama nazwa IVT to znak towarowy Torotraka, ktorego przekladnie sa uzywane m.in. w maszynach rolniczych. Co daje im niezle referencje co do mozliwosci przekazywania momentu. To badziej zlozony uklad. Dowolna (mozle byc paskowa albo inna) CVT uzyta do sterowania sprzezeniem przekladni planetarnej. Typowa przekladnia planetarna ma jedno z kol zablokowane - tutaj wszystkie 3 sa ruchome, a sprzezenie miedzy dwoma z nich jest kontrolowane przez CVT. Zalety takie: * CVT przenosi tylko czesc (np. 20%) momentu i tylko czesc mocy. Cala IVT moze zatem przeniesc olbrzymi moment i ma wysoka sprawnosc (wiekszosc transmisji to jednostopniona przekladnia zebata) * w zaleznosci od konfiguracji sprzezenia (feed forward albo feed back) albo mozna uzyskac liniowe rozciagniecie zakresu przelozen CVT (np. z 0.5:2.0 do -1:10, w tym obejmujace zero! - taka konfiguracja na rysunku w linku, za chwile troche wiecej) dla FFWD, albo odwrotnosc tej charaketrystyki (wtedy mozna otrzymac hipernadbieg) * mozliwe jest zbudowanie przekladni, ktora nie potrzebuje osobnego przelozenia wstecznego. Zakres IVT moze objac tez i to. * i wreszcie - skoro IVT to rodzaj CVT, to mozna jej uzyc do kontroli sprzezenia kolejnej, wiekszej przekladni planetarnej, uzyskujac dalszy wzrost sprawnosci, momentu i zakresow przelozen :) Dwustopniowa IVT nie jest jeszcze zbyt skomplikowana Warto zwrocic uwage na to, ze przelozenia IVT moga objac zero (albo nieskonczonosc, zalezy jak liczyc). To szczegolna sytuacja, kiedy silnik kreci jednym kolem planetarki w jedna strone, a CVT w druga i wyjscie pozostaje nieruchome niezaleznie od predkosci obrotowej silnika. To odpowiednik P (nie N! - wyjscie nie jest na luzie i pozostaje mechanicznie zablokowane nieskonczonym przelozeniem), tyle ze nie jako osobna nastawa sterownika, a jako jeden z automatycznych stanow pracy. Sugeruje tez, ze mozliwe jest zbudowanie przekladni, ktora w zasadzie nie potrzebuje zadnego sprzegla roboczego, gdzie nie wystepuja straty na sprzegle hydrokinetycznym, nie ma pelzania na postoju, nie ma ryzyka cofania na gorce (czy zjazdu) przy czekaniu na swiatlach. Nie trzeba trzymac nogi na hamulcu, po prostu gaz i silnik wkreca sie na odpowiednie obroty, a przekladnia powoli od nieskonczonosci zmnienia przelozenie. IMO ciekawa opcja. Co do zas samych CVT, to od jakiegos czasu podoba mi sie ten pomysl: http://www.fallbrooktech.com/nuvinci.asp Mam nadzieje, ze to zaspokaja Twoja ciekawosc :) -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 30 |
Data: Listopad 12 2009 17:25:53 | Temat: Re: Czy kto jedzi autem z CVT? | Autor: Massai | Jaroslaw Berezowski wrote: Dnia Thu, 12 Nov 2009 12:53:54 +0000, Massai napisał(a): <ciach> Dzieki za opis, bo z linka to tego wszystkiego bym nie wykumał ;-) . IMO ciekawa opcja. Ano, tylko jakoĹ nie bardzo mi siÄ widzi ta "tanioć" konstrukcji... Ot, mamy CVT zamiast sprzÄgła hydro. Obawiam siÄ że może byÄ drożej niż klasyczny automat...
Hm, szczerze mówiÄ c to w tym chyba najbardziej rewolucyjny to jest ten "płyn" co to ma pod wpływem ciĹnienia "gÄstnieÄ" i przenosiÄ siły... Ciekawe co to za płyn... Bo sama kombinacja z kulami to wariacja na temat rolkowej CVT pomysłu bodajże Toyoty. -- Pozdro Massai 35 |
Data: Listopad 11 2009 13:25:32 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Lew2 | On 11 Lis, 21:23, Andrzej Lawa Zależy, czy chcesz jeździć bardziej komfortowo, czy też mieć większąChcę jeździć komfortowo. Jeśli będziesz sporo czasu spędzał w ruchu miejskim (korki itepe) naSporo czasu (70%) w ruchu miejskim (podwożenie dzieci). Parę razy do roku wypad na wczasy bądź gdzieś dalej. Ale wg katalogu Scenic pali 10,3 w mieście, a Verso 8,7. Rzeczywiste spalanie to chyba trzeba dodać jeszcze z 1 litr na 100 km. Więc spalanie wychodzi na korzyść Verso, aczkolwiek wiadomo że toyota ma drogi serwis no i renault jest dużo bardziej komfortowy. 36 |
Data: Listopad 11 2009 23:54:52 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Lew2" napisał w wiadomości spalanie wychodzi na korzyść Verso, aczkolwiek wiadomo że toyota ma Miałem przez 4 lata renaulta i przez 9 lat toyotę. Części do toyoty (oryginalne) były tańsze jak do renaulta (nieznacznie, ale jednak), a poza tym przez 9 lat toyotę naprawiałem dwa razy - radio i wajchę do otwierania bagażnika, a renaulta przez 4 lata kilkanaście razy - elektryka głównie, zawieszenie, pompa wodna, poduszki pod silnikiem i kilkanaście innych rzeczy. Sam sobie policz co wychodzi drożej ;-) A naprawdę drogie jest mitsubishi, które mam teraz - mniej więcej dwa razy drożej jak w toyocie. -- Yogi(n) 38 |
Data: Listopad 12 2009 08:46:54 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Robson | Sama konstrukcja skrzyni CVT jest chora. Rozsypujace sie skrzynie przy przebiegu 70-100kkm to nic dziwnego. Cena naprawy (regeneracji) to 2-3 krotnosc sredniej ceny skrzyni hydraulicznej. Wrazenia z jazdy (Rover, Fiat, Audi i Renault) - masakra. 39 |
Data: Listopad 12 2009 09:29:26 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: bratPit[pr] |
Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT. jeździłem nowym Avensisem 1.8 z CVT na jeździe próbnej, ten samochód nie jeździ IMO, zrobił na mnie wyjątkowo złe wrażenie, jednostajny dźwięk silnika sprawiający wrażenie ślizgającego sprzęgła, przyspieszyć w mieście żeby włączyć się w lukę między autami - trudno, bez sensu jak dla mnie, co do CVT w Renault to nawet w listopadowym Auto Motor i Sporcie piszą coś o nowej megance z CVT że jest 'mulasta', moim zdaniem jeżeli chcesz kupić to _musisz_ się przejechać takim autem przed zakupem, bo inaczej możesz dostać frustracji wprost proporcjonalnej do ilości pieniędzy wydanych na takie auto, (Avensisa CVT ma jeden z dealerów w Krakowie), brat 40 |
Data: Listopad 12 2009 09:30:15 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: mateoos | Lew2 pisze: Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT. Ostatnio sporo jeździłem Subaru Legacy 2.5i MY10 ze skrzynią bezstopniową Lineartronic. Silnik 2.5i nie poraża mocą /167KM/, więc o rajdowych doznaniach nie ma mowy, ale wóz daje radę, zarówno w mieście jak i na autostradzie. W trybie automatycznym drażni trochę sposób pracy - o ile przy leniwej jeździe obroty wynoszą 2000 - 2500, to przy kickdownie silnik wskakuje na 5500 i trzyma tak aż do prędkości maksymalnej :) W takich sytuacjach przyjemnie byłoby posłuchać ładnego basu silnika bokser, niestety, seryjny wydech nie gra jak powinien i wynika z tego zwykły hałas. W trybie manualnym do dyspozycji jest sześć "przełożeń", oczywiście to tylko symulowane przełożenia - po prostu łańcuch /nie pasek!/ ma "przystanki" na stożku. Biegi zmienia się łopatkami przy kierownicy. W tym trybie nie ma negatywnych odczuć, jest lekkie szarpnięcie, chociaż szkoda, że nie ma marchewek z wydechu :) Jakby nie patrzeć, dohamowanie połączone z redukcją przed ostrym zakrętem i wyjście na pełnym gazie byłoby przyjemniejsze, gdyby słychać było detonacje niespalonego paliwa :) Reasumując: tylko osobiste porównanie pozwoli Ci wybrać odpowiedni dla siebie samochód. Dla zabawy przejedź się jeszcze Legacy z taką skrzynią. 41 |
Data: Listopad 12 2009 00:42:41 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: freddiPL | Aktualnie jezdze Priusem z CVT a poprzednio miałem Nissana Murano też 42 |
Data: Listopad 15 2009 07:06:49 | Temat: Re: Czy ktoś jeździ autem z CVT? | Autor: Lew2 | On 11 Lis, 21:02, Lew2 wrote: Zastanawiam się nad kupnem auta ze skrzynią CVT. Z tego co piszą w teście "Auto Moto 6/2009" "Pora na automat" najbardziej "genialna i ultraluksusowa" jest skrzynia CVT w Lexusie GS 450h. Z opinii innych ludzi wynika, że w Priusie również skrzynia CVT sprawuje się znakomicie. Wygląda na to, że ta skrzynia sprawdza się doskonale w samochodach hybrydowych. Na drugim miejscu podano znakomite rozwiązanie: skrzynie DSG (testowno Seat Ibiza 1.6 DSG, Skoda Octavia 1.4 TSI, VW Touran 2.0 TDI DSG). Pozostałych skrzyń nie punktowano, ale napisano, że skrzynia CVT w Avensisie oraz IQ daje złe wrażenie. Generalnie źle oceniono też klasyczne automaty hydrokinetyczne oraz "zautomatyzowaną przekładnię mechaniczną" w "Citroën C4 Picasso MCP". |