Grupy dyskusyjne   »   Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?

Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?



1 Data: Maj 14 2009 13:18:31
Temat: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Marcin Narzynski 

Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą samą prędkością?
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

MN



2 Data: Maj 14 2009 04:23:57
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Jarecki 

On 14 Maj, 13:18, "Marcin Narzynski"
 wrote:

Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą
samą prędkością?
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

Jeśli będzie jechał przed tobą kapelusznik w Skodzie, to spokojnie.
Jak typek w Subaru Impreza STI, to masz problem, by mu dotrzymać
kroku.


Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

Jak wyżej.

Generalnie motóry mają 2 koła, więc gorzej skręcają i hamują niż
samochody z 4 kołami i szerszymi oponami.
Podobnie na torach wyścigowych, rekordy okrążeń należą do samochodów.

Jarecki

3 Data: Maj 14 2009 13:29:45
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Marcin Narzynski 


Użytkownik "Jarecki"  napisał w wiadomości On 14 Maj, 13:18, "Marcin Narzynski"
 wrote:

Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą
samą prędkością?
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

Jeśli będzie jechał przed tobą kapelusznik w Skodzie, to spokojnie.
Jak typek w Subaru Impreza STI, to masz problem, by mu dotrzymać
kroku.


Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

Jak wyżej.

Generalnie motóry mają 2 koła, więc gorzej skręcają i hamują niż
samochody z 4 kołami i szerszymi oponami.
Podobnie na torach wyścigowych, rekordy okrążeń należą do samochodów.

Jarecki

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie samochód czyni mistrza (nie licząc Formuly 1;)).
Motocykle mają dwa koła ale małą masę więc z punktu widzenia fizyki - nic nie jest przesądzone.
Robiłem sobie kiedyś amatorskie testy samochodem i trudno było osiągnąć opóźnienie większe niż 0.8g. Czytałem, że motocykl może osiągnać nawet -1.2g więc chyba nieźle.

No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.
Czekam na dalsze odpowiedzi.

4 Data: Maj 14 2009 04:37:31
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Jarecki 

On 14 Maj, 13:29, "Marcin Narzynski"
 wrote:

Nie samochód czyni mistrza (nie licząc Formuly 1;)).

Zgadza się.

Motocykle mają dwa koła ale małą masę więc z punktu widzenia fizyki - nic
nie jest przesądzone.

Hmm, do tych kół dochodzą jeszcze szerokie opony z o wiele większą
powierzchnią styku.

Robiłem sobie kiedyś amatorskie testy samochodem i trudno było osiągnąć
opóźnienie większe niż 0.8g. Czytałem, że motocykl może osiągnać nawet -1.2g
więc chyba nieźle.

Nawet katalogowe drogi hamowania motocykli są mniejsze od
samochodowych, sprawdź.


No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.

A co to znaczy zwykła osobówka? Astra I, czy nowy Golf GTI?
No i kierowcy jacy? Jak kiepsko jeździsz to i kapelusznik w skodzie
odejdzie Ci w winklu.

Moja rada - nie zwracaj uwagi na to jak ktoś przed Tobą zapiernicza,
tylko licz swoje siły na zamiary. No chyba, że masz kumpla, o którym
wiesz, że jest dobry w te klocki, to go obserwuj, ale nie staraj się
na siłę dogonić ani jechać tak szybko jak on.

Jarecki

5 Data: Maj 14 2009 14:01:59
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: donia 

Jarecki pisze:

Nawet katalogowe drogi hamowania motocykli są mniejsze od
samochodowych, sprawdź.

tyyy, no to chyba dobrze ;>

pees ale wiadomo o co chodzi



--
pzdrv
donia i VyFRotka 800
     =Wrocław=

6 Data: Maj 14 2009 05:21:45
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Jarecki 

On 14 Maj, 14:01, donia  wrote:

Jarecki pisze:

> Nawet katalogowe drogi hamowania motocykli są mniejsze od
> samochodowych, sprawdź.

tyyy, no to chyba dobrze ;>

pees ale wiadomo o co chodzi

Hyhy, no walnąłem się :) Drogi hamowania motocykli są większe niż
samochodów.

Jarecki

7 Data: Maj 14 2009 14:25:15
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Dziadek Mroz 

pees ale wiadomo o co chodzi

Myślę z moto z napęde na oba koła lepiej rusza

DM

8 Data: Maj 14 2009 18:33:34
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Sqeeb 

On Thu, 14 May 2009 14:25:15 +0200
"Dziadek Mroz"  wrote:

> pees ale wiadomo o co chodzi

MyÂślę z moto z napęde na oba koła lepiej rusza

Ja naprawde staram się być wyrozumiały, ale weź zacznij pisać jak
przystało albo spierdalaj.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

9 Data: Maj 14 2009 18:35:48
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej ni ż samochód?
Autor: Arni 

Sqeeb pisze:

On Thu, 14 May 2009 14:25:15 +0200
"Dziadek Mroz"  wrote:

pees ale wiadomo o co chodzi
MyÂślę z moto z napęde na oba koła lepiej rusza

Ja naprawde staram się być wyrozumiały, ale weź zacznij pisać jak
przystało albo spierdalaj.


słowo "Myślę" nabiera nowego znaczenia

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX  piękniejszej połowy
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat

10 Data: Maj 16 2009 01:48:59
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor:

On 14 Maj, 13:37, Jarecki  wrote:

On 14 Maj, 13:29, "Marcin Narzynski"

 wrote:
> Nie samochód czyni mistrza (nie licząc Formuly 1;)).

Zgadza się.

> Motocykle mają dwa koła ale małą masę więc z punktu widzenia fizyki - nic
> nie jest przesądzone.

Hmm, do tych kół dochodzą jeszcze szerokie opony z o wiele większą
powierzchnią styku.

> Robiłem sobie kiedyś amatorskie testy samochodem i trudno było osiągnąć
> opóźnienie większe niż 0.8g. Czytałem, że motocykl może osiągnać nawet -1.2g
> więc chyba nieźle.

Nawet katalogowe drogi hamowania motocykli są mniejsze od
samochodowych, sprawdź.



> No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.

A co to znaczy zwykła osobówka? Astra I, czy nowy Golf GTI?
No i kierowcy jacy? Jak kiepsko jeździsz to i kapelusznik w skodzie
odejdzie Ci w winklu.

był test drogi hamowania w motocyklu: Astra z blondi za kółkiem vs..
R1, kierowca z doświadczeniem wyścigowym. Wszystkie próby wygrała
blondi

R.

11 Data: Maj 16 2009 13:54:23
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samo chód?
Autor: Leszek Karlik 

On Sat, 16 May 2009 10:48:59 +0200,  wrote:

[...]

był test drogi hamowania w motocyklu: Astra z blondi za kółkiem vs.
R1, kierowca z doświadczeniem wyścigowym. Wszystkie próby wygrała
blondi

To powinni jeszcze zrobić test "Astra z blondi vs Honda CBR600RR z C-ABS"  :-)
Szybkie guglanie pokazuje, że Astra ma odległości hamowania od 39,8 do 44  m, a
tutaj:  http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html
można zobaczyć że CBR600RR z C-ABS hamuje na 34-38 metrach :-)

R.
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

12 Data: Maj 16 2009 18:32:58
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Piotr Rezmer 

Leszek Karlik pisze:

Szybkie guglanie pokazuje, że Astra ma odległości hamowania od 39,8 do 44 m, a
tutaj: http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html można zobaczyć że CBR600RR z C-ABS hamuje na 34-38 metrach :-)

Czy ta astra to też RR? Trochę półki nie pasują :)
--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

13 Data: Maj 17 2009 12:24:33
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: The_EaGle 

Leszek Karlik pisze:

On Sat, 16 May 2009 10:48:59 +0200,  wrote:

[...]
był test drogi hamowania w motocyklu: Astra z blondi za kółkiem vs.
R1, kierowca z doświadczeniem wyścigowym. Wszystkie próby wygrała
blondi

To powinni jeszcze zrobić test "Astra z blondi vs Honda CBR600RR z C-ABS" :-)
Szybkie guglanie pokazuje, że Astra ma odległości hamowania od 39,8 do 44 m, a
tutaj: http://www.bikers.pl/film/d420af9d884904b023415bacdc8f91db.flv/c-abs_by_honda_-_mega_skuteczny.html można zobaczyć że CBR600RR z C-ABS hamuje na 34-38 metrach :-)

Szczerze powiedziawszy to mnie już przekonali do ABSu :) następny moto będzie na pewno z ABSem :) Różnice w hamowaniu na mokrej nawierzchni są po prostu porażające.

Pozdrawiam
Rafał

14 Data: Maj 17 2009 13:47:13
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Kuczu 

The_EaGle pisze:

Szczerze powiedziawszy to mnie już przekonali do ABSu :) następny moto będzie na pewno z ABSem :) Różnice w hamowaniu na mokrej nawierzchni są po prostu porażające.

Gdy ma sie lyse opony, zapie...a bez sensu i nie umie uzywac tylnego hamulca to nawet ABS nie pomoze.

--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/

15 Data: Maj 16 2009 18:37:21
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Shreek 

Marcin Narzynski napisał(a):

No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.
Czekam na dalsze odpowiedzi.

Kiedyś w TopGear był jakiś tego typu test.
Motocykl kontra samochód. Nie pamiętam jaki motocykl i jaki samochód. (jakiś sport kontra Porsche??)
Wiem, że oba pojazdy były prowadzone przez doświadczonych kierowców.

Na drogach o mniejszej liczbie zakrętów zwyciężał motocykl, natomiast na serpentynach - samochód.

--
M.

16 Data: Maj 16 2009 20:56:00
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Monster 

Shreek pisze:

Marcin Narzynski napisał(a):

No i nie porównujmy samochodów wyścigowych. Pytam o zwykłe osobówki.
Czekam na dalsze odpowiedzi.

Kiedyś w TopGear był jakiś tego typu test.
Motocykl kontra samochód. Nie pamiętam jaki motocykl i jaki samochód. (jakiś sport kontra Porsche??)
Wiem, że oba pojazdy były prowadzone przez doświadczonych kierowców.

Na drogach o mniejszej liczbie zakrętów zwyciężał motocykl, natomiast na serpentynach - samochód.


Jeszcze jest ważne kto za kim jedzie,na pewno odechce się brania winkla na 100% jeśli jakiś łoś jedzie puszką 2m za tobą,w przypadku uślizgu będzie naprawdę nieprzyjemnie

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

17 Data: Maj 14 2009 13:29:36
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Piotr 'Wiewiór81' Łukasiewicz 

Użytkownik "Marcin Narzynski" napisał:

Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą samą prędkością?
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

Wszystko zależy od umiejętności motocyklisty :)

WR81

18 Data: Maj 14 2009 13:32:37
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Marcin Narzynski 


Wszystko zależy od umiejętności motocyklisty :)

WR81

Motocyklista i kierowca mają przeciętne umiejętności.

19 Data: Maj 14 2009 04:57:04
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: WS 

On 14 Maj, 13:32, "Marcin Narzynski"

Motocyklista i kierowca mają przeciętne umiejętności.

to nalezy zalozyc, ze samochod jest lepszy...
np. wdepnie hamulec w podloge (zwlaszcza na zakrecie), zadziala ABS i
nic sie mu nie stanie...
a motocyklem trzeba sie nameczyc zeby w bagazniku nie zaparkowac/
zaliczyc szlifa ;)

20 Data: Maj 14 2009 14:12:15
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Ivam 

"WS"  wrote in message

np. wdepnie hamulec w podloge (zwlaszcza na zakrecie),
zadziala ABS i nic sie mu nie stanie...
a motocyklem trzeba sie nameczyc

Co Ty gadasz, przeciez motury bez ABSa sa bezuzyteczne i sie jezdzic nie da! Bo sie czlek meczy!

--
pzdr:
Ivam

21 Data: Maj 14 2009 05:30:51
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: WS 

On 14 Maj, 14:12, "Ivam"
wrote:

Co Ty gadasz, przeciez motury bez ABSa sa bezuzyteczne i sie jezdzic nie da!
Bo sie czlek meczy!

zarty zartami, ale __skutecznego__  hamowania samochodem z ABSem mozna
nuczyc sie w  kwadrans (nawet malpe by sie pewnie dalo :) ) pedal w
podloge i ...juz + jest to naturalny odruch w panice...

a na motocyklu - wiadomo - miesiac to malo a i tak przy awaryjnym
hamowaniu mozna sie polozyc...

dlatego twierdze, ze poczatkujacy/kiepski kierowca w dowolnym w miare
nowym samochodzie osobowym bedzie skuteczniejszy...

WS

22 Data: Maj 14 2009 14:38:32
Temat: Re: Czy motocykl moze skrecac ostrzej niz samochód?
Autor: Ivam 

"WS"  wrote in message [...]

dlatego twierdze, ze poczatkujacy/kiepski kierowca w dowolnym w miare
nowym samochodzie osobowym bedzie skuteczniejszy...

Czy aby na 100% tylko w nowym i tylko z ABS'em?

Co do naturalnych odruchow - w moto ktos niedoswiadczony szybko sie nauczy uzywac ABS'u, bo odruchem w pance jest scisniecie klamki na max i nie odpuszczanie (co sie moze roznie skonczyc).

--
pzdr:
Ivam

ps. dobrze, ze zauwazyles zart - duzo tu nowych, ktorzy nic nie lapia;)

23 Data: Maj 15 2009 09:23:57
Temat: Re: Czy motocykl moze skrecac ostrzej niz samochód?
Autor: doktorski 

On 14 Maj, 14:38, "Ivam"
wrote:

Co do naturalnych odruchow - w moto ktos niedoswiadczony szybko sie nauczy
uzywac ABS'u, bo odruchem w pance jest scisniecie klamki na max i nie
odpuszczanie (co sie moze roznie skonczyc).
Mozesz rozwinac te teorie? Szczegolnie chodzi mi o "co sie moze roznie
skonczyc". Bardzom jej ciekawy jako, ze mam ABS w dryndzie....

pzdr, dr
FJR/525

24 Data: Maj 15 2009 19:14:39
Temat: Re: Czy motocykl moze skrecac ostrzej niz samochód ?
Autor: Piotr Rezmer 

doktorski pisze:

Mozesz rozwinac te teorie? Szczegolnie chodzi mi o "co sie moze roznie
skonczyc". Bardzom jej ciekawy jako, ze mam ABS w dryndzie....

Nie wiem czy przedpiśca miał to na myśli: kiedyś w programie realizowanym w ADAC (coś w rodzaju szkoła jazdy) usłyszałem informację (dotyczy to samochodu) że w przypadku gdy mamy ABS, hamujemy, samochód obraca (podejrzewam że więcej niż maksymalny kąt skrętu kół) nie należy odpuszczać hamowania, tylko trzymać do całkowitego zatrzymania. Mam nadzieję, że nie pokręciłem.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

25 Data: Maj 15 2009 22:53:19
Temat: Re: Czy motocykl moze skrecac ostrzej niz samochód ?
Autor: The_EaGle 

Piotr Rezmer pisze:

doktorski pisze:

Mozesz rozwinac te teorie? Szczegolnie chodzi mi o "co sie moze roznie
skonczyc". Bardzom jej ciekawy jako, ze mam ABS w dryndzie....

Nie wiem czy przedpiśca miał to na myśli: kiedyś w programie realizowanym w ADAC (coś w rodzaju szkoła jazdy) usłyszałem informację (dotyczy to samochodu) że w przypadku gdy mamy ABS, hamujemy, samochód obraca (podejrzewam że więcej niż maksymalny kąt skrętu kół) nie należy odpuszczać hamowania, tylko trzymać do całkowitego zatrzymania. Mam nadzieję, że nie pokręciłem.

No to całkiem logiczne. Jak samochód sie obraca wokół własnej osi w poślizgu i znajduje sie wychyleniu większym niz max skrecone kola to jak puścisz hamulce to koła złapią przyczepnoć i zamiast jechać wzdłuż drogi pojedziesz w zielone :> dlatego warto w tym momencie nie puszczać już hamulca. Chyba że jesteś jak Ari Vatanen i potrafisz robić bączki 360 stopni przy 150km/h i to za każdym razeym poprawnie puszczać hamulce ;)

Pozdrawiam
Rafał

26 Data: Maj 15 2009 21:22:22
Temat: Re: Czy motocykl moze skrecac ostrzej niz samochód?
Autor: Ivam 

"doktorski"  wrote in message

Co do naturalnych odruchow - w moto ktos niedoswiadczony szybko sie nauczy
uzywac ABS'u, bo odruchem w pance jest scisniecie klamki na max i nie
odpuszczanie (co sie moze roznie skonczyc).
Mozesz rozwinac te teorie? Szczegolnie chodzi mi o "co sie moze roznie
skonczyc". Bardzom jej ciekawy jako, ze mam ABS w dryndzie....

Zle napisalem - chodzi, ze trzymanie klamki ma max bez ABS'u moze sie roznie skonczyc;)... czyli, ze odruchy u niedoswiadczonego jezdzca sa niezbyt prawidlowe.

--
pzdr:
Ivam

27 Data: Maj 14 2009 13:34:03
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Spider A.J. 


"Marcin Narzynski"  wrote

Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą
samą prędkością?

Czy ryba plywa szybciej niz lata ptak?
Jaki motocykl jaki samochod?
Pagani Zonda vs VN 1500?
VW Transporter vs CBR600RR?

Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

Nie mozesz byc pewny.

Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

Znow pytanie postawione bez sensu, ale dla wlasnego
bezpieczenstwa przyjmij lepiej ze samochod zatrzyma sie szybciej


--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

28 Data: Maj 14 2009 14:27:13
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Jacek Czerwinski 

Spider A.J. pisze:

"Marcin Narzynski"  wrote

Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

Znow pytanie postawione bez sensu, ale dla wlasnego
bezpieczenstwa przyjmij lepiej ze samochod zatrzyma sie szybciej


Chyba że jedzie za tobą: przyjmij że zatrzyma się wolniej.

29 Data: Maj 14 2009 15:27:38
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: fv 

Spider A.J. wrote:

Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

Nie mozesz byc pewny.

Dodatkowym kłopotem jest stan nawierzchni. Podam jeden przykład: plama oleju w którą auto nie
wjedzie żadnym kołem (akurat na środku pasa).

Kierowca auta mniej ryzykuje wjeżdżając szybko w zakręt.

Gdybanie o pojedyńczych zakrętach jest jednak nieco bezcelowe, ponieważ gdy się wezmie pod uwagę
całą trasę to nie wiadomo kto wygra wyścig. Jeśli będą wolne zakręty a po nich długie proste, to
motocykl ma zdecydowaną przewagę ze względu na masę.
W bardzo szybkich zakrętach, teoretyczną przewagę nadal ma motocykl chyba że właściciel auta
zainwestował w zawieszenie i opony oraz swoje umiejętności sporo czasu i pieniędzy.

Byłem niedawno w górach i zdecydowaną większość aut objeżdżałem mimo pasażerki i załadowanego kufra.
Trafił się delikwent w BMW M5 i długa prosta i tyle go widziałem. W zakrętach też go nie
doszedłem... Pocieszam się w duchu że może wcześniej skręcił ;-)

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL
Moto: Suzuki GSX 650F
Auto: Nissan Primera 2,0

30 Data: Maj 15 2009 23:12:05
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: The_EaGle 

fv pisze:

Spider A.J. wrote:
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?
Nie mozesz byc pewny.

Dodatkowym kłopotem jest stan nawierzchni. Podam jeden przykład: plama oleju w którą auto nie
wjedzie żadnym kołem (akurat na środku pasa).

Kierowca auta mniej ryzykuje wjeżdżając szybko w zakręt.

Jeździłem troszkę po torze samochodem i sie z Tobą nie do końca zgodzę. W zakręcie pokonywanym odpowiednio szybko samochód podobnie jak motocykl ma praktycznie dwa koła na których spoczywa 95% przyczepności to są koła zewnętrzne do zakrętu. Jeżeli wiec tymi kołami wiedziesz w szybko pokonywany łuk w olej to możesz być pewny że wylecisz z drogi.

Moim zdaniem to różnica tkwi łatwości naprawy błędu w samochodzie i motocyklu. W samochodzie jest margines błędu w przypadku takiej jak wyżej sytuacji - tzn że gdybyś nawet wjechał w ten olej to od razu nie leżysz jak w motocyklu ale wpadasz w poślizg który przy odrobinie dodatkowego miejsca i marginesie przyczepności możesz naprawić i nawet wrócić na tor lub drogę - ale to zależy od prędkości. Jeżeli jedziesz samochodem na granicy poślizgu to już tego marginesu nie masz i tak jak motocyklem lecisz w zielone... Wtedy ryzykujesz dokładnie tak samo jak jadąc motocyklem.




Gdybanie o pojedyńczych zakrętach jest jednak nieco bezcelowe, ponieważ gdy się wezmie pod uwagę
całą trasę to nie wiadomo kto wygra wyścig. Jeśli będą wolne zakręty a po nich długie proste, to
motocykl ma zdecydowaną przewagę ze względu na masę.
W bardzo szybkich zakrętach, teoretyczną przewagę nadal ma motocykl chyba że właściciel auta
zainwestował w zawieszenie i opony oraz swoje umiejętności sporo czasu i pieniędzy.

Motocykl nie ma przewagi nigdzie po za prostymi. Byle sportowy samochód (911,350Z, czy nawet STI )z niskim punktem ciężkości dobrymi oponami vs sportowy motocykl. Testy robiono już wielokrotnie m.in Tiff Needel choć motocykl wygrał o włos to dzięki przyspieszeniu na prostych.

Lambo vs Ducati 999
http://www.youtube.com/watch?v=vxDeXmAA5_Y&feature=PlayList&p=ED430BDD56EED26B&index=0




Byłem niedawno w górach i zdecydowaną większość aut objeżdżałem mimo pasażerki i załadowanego kufra.
Trafił się delikwent w BMW M5 i długa prosta i tyle go widziałem. W zakrętach też go nie
doszedłem... Pocieszam się w duchu że może wcześniej skręcił ;-)

Na takiej nawierzchni jaka jest w Bieszczadach jeżeli nie objechał cię M5 z 500KM to raczej ze względu na to że to był leszcz a nie kierowca ;)
Albo M5 była doklejana a to był jakiś diesel ;P

Pozdr
Rafał

31 Data: Maj 15 2009 23:20:50
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: The_EaGle 


Lambo vs Ducati 999
http://www.youtube.com/watch?v=vxDeXmAA5_Y&feature=PlayList&p=ED430BDD56EED26B&index=0

A tu dokładnie widac gdzie jest różnica :

http://www.youtube.com/watch?v=Man0X0bf8vk&NR=1

w szybko zmieniających się zakretach - lewy, prawy, lewy - motocykl zostaje z tyłu  - na łukach prawie rowno za samochodem a to tylko skyline.

32 Data: Maj 16 2009 08:29:55
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Robert Rędziak 

On Fri, 15 May 2009 23:20:50 +0200, The_EaGle
wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=Man0X0bf8vk&NR=1

w szybko zmieniających się zakretach - lewy, prawy, lewy - motocykl
zostaje z tyłu  - na łukach prawie rowno za samochodem a to tylko skyline.

 Tylko? Mamy tu dwa pojazdy z najwyższych półek, tylko że jeden z
 nich ma jeden z najlepszych napędów na cztery koła na świecie, a
 do tego jest wilgotno. Tak patrzę i nie widzę jeszcze jednej
 rzeczy, w samochodach sportowych dochodzi jeszcze docisk
 aerodynamiczny. Na szybkich łukach może pomagać.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

33 Data: Maj 17 2009 21:43:11
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: The_EaGle 

Robert Rędziak pisze:

On Fri, 15 May 2009 23:20:50 +0200, The_EaGle wrote:

http://www.youtube.com/watch?v=Man0X0bf8vk&NR=1

w szybko zmieniających się zakretach - lewy, prawy, lewy - motocykl zostaje z tyłu  - na łukach prawie rowno za samochodem a to tylko skyline.

 Tylko? Mamy tu dwa pojazdy z najwyższych półek, tylko że jeden z
 nich ma jeden z najlepszych napędów na cztery koła na świecie, a
 do tego jest wilgotno.

Od czasów nissana skyline nic lepszego sie nie pojawiło? WG mnie kilka szybszych samochodów by sie  znalazło a czy kilka szybszych motocykli na torze? Chyba nie.

Po za tym mi zawsze skyline kojarzył się z RWD. Nie zwróciłem uwagi, tam jest AWD? Zreszta na pewno mokry tor miał spore znaczenie dla motocykla - nie mogl rozwinac w pełni skrzydeł.


Tak patrzę i nie widzę jeszcze jednej
 rzeczy, w samochodach sportowych dochodzi jeszcze docisk
 aerodynamiczny. Na szybkich łukach może pomagać.

Zgada sie docisk w samochodzie dyskwalifikuje motocykl w zakrętach. Z tym że tak naprawdę docisk dotyczy już bardzo specyficznych modeli super samochodów...

Pozdrawiam
Rafał

34 Data: Maj 17 2009 20:17:49
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 17 May 2009 21:43:11 +0200, The_EaGle
wrote:

Od czasów nissana skyline nic lepszego sie nie pojawiło? WG mnie kilka
szybszych samochodów by sie  znalazło a czy kilka szybszych motocykli na
torze? Chyba nie.

 Od czasów Skyline R34 pojawił się niedawno GT-R R35. To ten na
 filmie.

Po za tym mi zawsze skyline kojarzył się z RWD. Nie zwróciłem uwagi, tam
jest AWD? Zreszta na pewno mokry tor miał spore znaczenie dla motocykla
- nie mogl rozwinac w pełni skrzydeł.

 Tam jest ATTESA ET-S i VDC-R (brakuje WWW i THC, za to jest
 prawieNintendo w kokpicie) co razem daje nie tylko płynny
 rozdział momentu od 2:98% do 50:50% ale też rozdział momentu
 pomiędzy kołami danej osi. Dość powiedzieć, że seryjnym autem
 objechali Ring w 7m27s (a auto jest krowiaste: ponad 1700kg).

Zgada sie docisk w samochodzie dyskwalifikuje motocykl w zakrętach. Z
tym że tak naprawdę docisk dotyczy już bardzo specyficznych modeli super
samochodów...

 Owszem, ale każde sensowne auto sportowe ma elementy, które mają
 zmniejszać unoszenie się auta (z drugiej strony przyznam, że nie
 wiem jak wygląda sprawa unoszenia w motocyklu). No i
 powierzchnia styku czterech, niewiele pochylających się, opon z
 nawierzchnią jest raczej większa.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

35 Data: Maj 17 2009 23:07:49
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód? [OT] [NTG]
Autor: Ivam 

"The_EaGle"  wrote in message

Od czasów nissana skyline nic lepszego sie nie pojawiło? WG mnie kilka szybszych samochodów by sie  znalazło
[...]

Na dzien dzisiejszy szybsze sa:
1) Radical SR8
2) 2009 Dodge Viper SRT-10 ACR
3) Maserati MC12
4) Pagani Zonda F Clubsport
5) Ferrari Enzo
6) 2009 Chevrolet Corvette C6 ZR1
7) Porsche Carrera GT

Z calej tej listy "seryjny" jest Viper (a i tak nie do konca). Wniosek: GT-R jest najszybszym seryjnie produkowanym autem.

--
pzdr:
Ivam

36 Data: Maj 17 2009 23:12:29
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód? [OT] [NTG]
Autor: Kuczu 

Ivam pisze:

Z calej tej listy "seryjny" jest Viper (a i tak nie do konca). Wniosek: GT-R jest najszybszym seryjnie produkowanym autem.

A ktory z nich to motocykl ? Bo to raczej grupa motocyklowa jest.


--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/

37 Data: Maj 17 2009 23:14:18
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód? [OT] [NTG]
Autor: Ivam 

"Kuczu"  wrote in message

A ktory z nich to motocykl ? Bo to raczej grupa motocyklowa jest.

To sobie filtruj [NTG] - bo dodalem do tematu, zebys nie musial czytac:)

--
pzdr:
Ivam

38 Data: Maj 17 2009 23:20:49
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód? [OT] [NTG]
Autor: Kuczu 

Ivam pisze:

To sobie filtruj [NTG] - bo dodalem do tematu, zebys nie musial czytac:)

I tak sobie, chlopcy, zadnego z tych aut w zyciu nie kupicie. Podejrzewam tez ze zaden z Was w zyciu nawet do zadnego z nich nie wsiadzie. Zejdzcie wiec prosze na ziemie i porozmawiajmy o motocyklach. Przynajmniej macie szanse opowiedziec cos z zycia a nie tylko podnieta na katalogi i telewizyjne doznania.

--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition /soon/

39 Data: Maj 17 2009 23:26:01
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód? [OT] [NTG]
Autor: Ivam 

"Kuczu"  wrote in message

Podejrzewam tez ze zaden z Was w zyciu nawet do zadnego z nich nie wsiadzie.

:P a duuupa - bo w GT-R juz siedzialem i nawet dali sie pobawic ekranikiem;)

Zejdzcie wiec prosze na ziemie i porozmawiajmy o motocyklach. Przynajmniej macie szanse opowiedziec cos z zycia a nie tylko podnieta na katalogi i telewizyjne doznania.

OK. Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze sa zakrety, gdzie na moto sram w gacie jadac z predkoscia samochodowa, a sa zakrety gdzie autem sram jadac predkoscia motocyklowa;)

Dlatego nie staram sie porownywac mozliwosci moto z autem. Nigdy.

A do samochodow uderzylem, bo tez lubie (niezaleznie czy mnie stac czy nie).

--
pzdr:
Ivam

40 Data: Maj 17 2009 21:15:21
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód? [OT] [NTG]
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 17 May 2009 23:07:49 +0200, Ivam
 wrote:

1) Radical SR8
2) 2009 Dodge Viper SRT-10 ACR
3) Maserati MC12
4) Pagani Zonda F Clubsport
5) Ferrari Enzo
6) 2009 Chevrolet Corvette C6 ZR1
7) Porsche Carrera GT

 Żeby już zakończyć offtopiczenie, to wszystkie są droższe od
 GT-Ra. Niektóre znacznie. A od porównywanego z GT-Rem moto to
 już w ogóle :)

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

41 Data: Maj 17 2009 00:11:29
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: primuss 

"Spider A.J."  napisał(a):

Nie mozesz byc pewny.

Potwierdza sie stara, smutna motocyklowa zasada: nigdy nie konfrontuj sie z
puszkarzami. Jezdza lepiej, hamuja lepiej, maja wieksze szanse w razie
kolizji. No i wiatr im nie doskwiera, i muzyczka w wyciszonej kabinie milo
gra... ostatnio wyprzedzilo mnie takie Audi Q7 - nie mialem ochoty sie
scigac, puscilem przodem...


--
pozdr.,
primuss
FZ6n

42 Data: Maj 17 2009 10:50:09
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: The_EaGle 

primuss pisze:

"Spider A.J."  napisał(a):
Nie mozesz byc pewny.

Potwierdza sie stara, smutna motocyklowa zasada: nigdy nie konfrontuj sie z puszkarzami. Jezdza lepiej, hamuja lepiej, maja wieksze szanse w razie kolizji. No i wiatr im nie doskwiera, i muzyczka w wyciszonej kabinie milo gra... ostatnio wyprzedzilo mnie takie Audi Q7 - nie mialem ochoty sie scigac, puscilem przodem...

i stoją w korkach... ;)

Pozdrawiam
Rafał

43 Data: Maj 14 2009 18:31:25
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Sqeeb 

On Thu, 14 May 2009 13:18:31 +0200
"Marcin Narzynski"  wrote:

Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą
samą prędkością?
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?

Wiem że to niegrzecznie, ale musze zadać pytanie zanim odpowiem.
Chodzi o jazde wyścigową czy normalne użytkowanie na drodze?
Wiem, że dla niektórych to to samo, ale tak na serio to jest to bardzo
duża różnica.

Twoje pytanie jest z serii 'co będzie szybsze, samochód czy motocykl'.

Oglądasz F1? A MotoGP? No to porównaj sobie rekordy torów na których
rozgrywane są w/w. Motocykle są na okrążeniu o 15-20s wolniejsze.

Ktoś mi może zarzucić złe porównanie, bo w MotoGP maszyna ma tyle
a tyle pojemności, a samochód tyle a tyle. No dobra. Kiedyś
(TopGear chyba) zrobili porównanie na torze dukata 998 z Lamborgini
Gallardo. To drugie było szybsze, niewiele ale szybsze.

Jakby nie patrzeć, to samochód ma 4 koła(czyli większą przyczepność,
którą można wykorzystać podczas hamowania) i niewywróci się na
zakręcie, conajwyżej zacznie uciekać 'w krzaki'.

A z tym ostrzejszym pokonywaniem zakrętów... Nie wiem.
Pewnie zależy jaki motocykl i jaki samochód, a czy da to się
uogólnić...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

44 Data: Maj 14 2009 19:02:45
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Paweł Andziak 

Sqeeb pisze:

Ktoś mi może zarzucić złe porównanie, bo w MotoGP maszyna ma tyle
a tyle pojemności, a samochód tyle a tyle. No dobra. Kiedyś
(TopGear chyba) zrobili porównanie na torze dukata 998 z Lamborgini
Gallardo. To drugie było szybsze, niewiele ale szybsze.


http://www.youtube.com/watch?v=EeP0_aLvc0I

http://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI


--
ganda
FZR 1000

45 Data: Maj 15 2009 11:03:49
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Sqeeb 

On Thu, 14 May 2009 19:02:45 +0200
Paweł Andziak  wrote:

> Ktoś mi może zarzucić złe porównanie, bo w MotoGP maszyna ma tyle
> a tyle pojemności, a samochód tyle a tyle. No dobra. Kiedyś
> (TopGear chyba) zrobili porównanie na torze dukata 998 z Lamborgini
> Gallardo. To drugie było szybsze, niewiele ale szybsze.


http://www.youtube.com/watch?v=EeP0_aLvc0I

http://www.youtube.com/watch?v=ZZKRphfVHqI

Ee... Coś mi się przyśniło. Odszczekuje poprzedni post...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

46 Data: Maj 15 2009 05:53:41
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor:

On 14 Maj, 18:31, Sqeeb  wrote:
(...)

Jakby nie patrzeć, to samochód ma 4 koła(czyli większą przyczepność,
którą można wykorzystać podczas hamowania) i niewywróci się na
zakręcie, conajwyżej zacznie uciekać 'w krzaki'.
(...)

"jakby nie patrzec", to puszki maja o sporo wieksza mase do
zatrzymania...
w "normalnej" jezdzie motongiem zawsze mozna przy hamowaniu gdzies
uciec, np. pomiedzy katamarany

dyskusja jak wiele innych watkow motocyklowych dobra do piwa, ale bez
konkretnych odpowiedzi ;)

--
texen
fzs600, w-wa

47 Data: Maj 15 2009 15:31:34
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Marcin Narzynski 


"jakby nie patrzec", to puszki maja o sporo wieksza mase do
zatrzymania...
w "normalnej" jezdzie motongiem zawsze mozna przy hamowaniu gdzies
uciec, np. pomiedzy katamarany

dyskusja jak wiele innych watkow motocyklowych dobra do piwa, ale bez
konkretnych odpowiedzi ;)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Brak jednoznacznej odpowiedzi też jest odpowiedzią. Mianowicie taką, że jako kierowca samochodu z 20 latnim stażem i równocześnie świeżo upieczony motocyklista mogę oceniać sytuację na drodze korzystając z doświadczeń i odruchów samochodowych, ponieważ motocykl ma podobne do samochodu możliwości hamowania i trzymania się drogi.

O to mi chodziło w tym wątku. Dzięki za porady.

48 Data: Maj 15 2009 15:42:59
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Lama 

Brak jednoznacznej odpowiedzi też jest odpowiedzią. Mianowicie taką, że jako kierowca samochodu z 20 latnim stażem i równocześnie świeżo upieczony motocyklista mogę oceniać sytuację na drodze korzystając z doświadczeń i odruchów samochodowych, ponieważ motocykl ma podobne do samochodu możliwości hamowania i trzymania się drogi.

O to mi chodziło w tym wątku. Dzięki za porady.

A to już zupełnie inna bajka. Jako świeżo upieczony motocyklista, próbując zahamować na takim odcinku jak samochód prawdopodobnie skończysz na glebie. Możliwości teoretyczne to jedno, a umiejętność ich wykorzystania to zupełnie co innego.


--
Lama
Puzzle poskładane !
Na razie działa =:O

49 Data: Maj 15 2009 19:40:45
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Marcin Narzynski 

A to już zupełnie inna bajka. Jako świeżo upieczony motocyklista, próbując zahamować na takim odcinku jak samochód prawdopodobnie skończysz na glebie. Możliwości teoretyczne to jedno, a umiejętność ich wykorzystania to zupełnie co innego.

A ile razy w ciągu powiedzmy ostatniego roku zdarzyło Ci się hamować skrajnie awaryjnie?
Mi ani razu.

50 Data: Maj 15 2009 21:15:15
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Monster 

Marcin Narzynski pisze:

A to już zupełnie inna bajka. Jako świeżo upieczony motocyklista, próbując zahamować na takim odcinku jak samochód prawdopodobnie skończysz na glebie. Możliwości teoretyczne to jedno, a umiejętność ich wykorzystania to zupełnie co innego.

A ile razy w ciągu powiedzmy ostatniego roku zdarzyło Ci się hamować skrajnie awaryjnie?
Mi ani razu.
Dzisiaj raz,od prędkości 40-50km/h(klient pchał się na czołowe) w tym miesiącu na pewno kilka razy,chyba mało jeździsz

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

51 Data: Maj 15 2009 21:57:41
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: fv 

Marcin Narzynski pisze:

Brak jednoznacznej odpowiedzi też jest odpowiedzią. Mianowicie taką, że
jako kierowca samochodu z 20 latnim stażem i równocześnie świeżo
upieczony motocyklista mogę oceniać sytuację na drodze korzystając z
doświadczeń i odruchów samochodowych, ponieważ motocykl ma podobne do
samochodu możliwości hamowania i trzymania się drogi.

O to mi chodziło w tym wątku. Dzięki za porady.

Oj jeśli o to pytałeś, to idziesz w złą stronę.

Motocyklista w stosunku do nawet doświadczonego kierowcy musi
uwzględniać następujące dodatki:
a) auto lecące na czołówkę kogoś wystraszy, motocykl nie koniecznie
b) stan nawierzchni i niewidoczne zagrożenia
c) to że błąd dowolnego uczestnika ruchu (w tym rowerzysty) jest realnym
poważnym zagrożeniem dla życia. Narzuca to znacznie poważniejsze
ograniczenia niż przy jeździe autem
d) konieczne jest o wiele wyższe natężenie uwagi kierującego motocyklem;
co dla niektórych stanowi część zabawy

Wsiadając na motocykl miałem już za sobą 8 lat stażu jako kierowca
samochodu i dowiedziałem się tylko jednego: dobrze było wcześniej
obserwować własną i innych nieodpowiedzialność, żeby wiedzieć na co
uważać. Poza tym wszystko jest inne.

Tam gdzie autem można lecieć 150, motocyklem czasem nie przekraczam 100.
 Szczególnie uciążliwe przy twardych zawieszeniach motocykla są wyboje,
które auto łyka nie tracąc przyczepności.

--
fv

52 Data: Maj 15 2009 13:40:02
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Nikanor 

On 15 Maj, 21:57, fv  wrote:

Tam gdzie autem można lecieć 150, motocyklem czasem nie
przekraczam 100. Szczególnie uciążliwe przy twardych
zawieszeniach motocykla są wyboje,
które auto łyka nie tracąc przyczepności.

Dziwny ten twój motocykl.

--
Nikanor [DL650, DR350, Agility 125]

53 Data: Maj 15 2009 22:59:04
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: kocyk 

fv wrote:
> Marcin Narzynski pisze:
>> Brak jednoznacznej odpowiedzi też jest odpowiedzią. Mianowicie taką, że
>> jako kierowca samochodu z 20 latnim stażem i równocześnie świeżo
>> upieczony motocyklista mogę oceniać sytuację na drodze korzystając z
>> doświadczeń i odruchów samochodowych, ponieważ motocykl ma podobne do
>> samochodu możliwości hamowania i trzymania się drogi.
>>
>> O to mi chodziło w tym wątku. Dzięki za porady.
>
> Oj jeśli o to pytałeś, to idziesz w złą stronę.
>
> Motocyklista w stosunku do nawet doświadczonego kierowcy musi
> uwzględniać następujące dodatki:
> a) auto lecące na czołówkę kogoś wystraszy, motocykl nie koniecznie
> b) stan nawierzchni i niewidoczne zagrożenia
> c) to że błąd dowolnego uczestnika ruchu (w tym rowerzysty) jest realnym
> poważnym zagrożeniem dla życia. Narzuca to znacznie poważniejsze
> ograniczenia niż przy jeździe autem
> d) konieczne jest o wiele wyższe natężenie uwagi kierującego motocyklem;
> co dla niektórych stanowi część zabawy

Jezu, jak rany, czy wy wychodzicie grac w szachy, czy polatac? Motocykl to ma byc PASJA, przyjemnosc, nie kurwa zbior kolejnych zasad...
K.14.

54 Data: Maj 15 2009 23:23:53
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: The_EaGle 

Sqeeb pisze:

Oglądasz F1? A MotoGP? No to porównaj sobie rekordy torów na których
rozgrywane są w/w. Motocykle są na okrążeniu o 15-20s wolniejsze.

Motocykl nie ma żadnych szans w zakrętach  z samochodem z downforce! To jest oczywiste. Pytanie czy ma z samochodem bez tego rozwiązania?

Pozdrawiam
Rafał

55 Data: Maj 14 2009 13:54:45
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor:

On 14 Maj, 13:18, "Marcin Narzynski"
 wrote:

Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?
Mam taki fajny łuk w swoim mieście. Na CBR pokonuję go 80km/h z dużym
zapasem, po sesjach na torze w Poznaniu pokonywałem trochę ponad 100km/
h (z niedosytem pochylenia). Zwykle autem jadę w tym miejscu 60-70km/h
i wygląda trochę niekomfortowo, bo siła odśrodkowa trochę mnie do
bocznej szyby przykleja :) Dało by radę pojechać autem chyba 80-90km/
h, ale poziom stresu dużo wyższy niż w motocyklu. Na tej podstawie
wnioskuję, że jadąc za dowolnym samochodem (nie będąc Kuzajem)
swobodnie dam radę motocyklem się zmieścić w zakręcie (z dużym
zapasem).

Druga rzecz: analogicznie w kwestii hamowania. Czy gwałtownie hamujący
samochód zatrzyma się szybciej, czy później od motocykla?
Tu już pewnie 90% w kwestii kierownika, ale chyba samochód ma łatwiej
- przynajmniej tak należy przyjąć by dłużej pożyć. ;)

56 Data: Maj 15 2009 03:17:08
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Spider A.J. 


 wrote
 Dało by radę pojechać autem chyba 80-90km/
h, ale poziom stresu dużo wyższy niż w motocyklu.


Dal bym moim niskobudzetowym AR1451.6TS
w takim zakrecie pojechac 110km/h
bez zadnego srania w gacie!
Oponki by zaswiszczaly tyl moze lekko uciekl
ale stresu by nie bylo ot fajny winkiel.
jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

57 Data: Maj 15 2009 08:12:00
Temat: Re: Czy motocykl mo?e skr?ca? ostrzej ni? samochód?
Autor: kakmar 

Dnia 15.05.2009 Spider A.J.  napisał/a:

Dal bym moim niskobudzetowym AR1451.6TS
w takim zakrecie pojechac 110km/h
bez zadnego srania w gacie!
Oponki by zaswiszczaly tyl moze lekko uciekl
ale stresu by nie bylo ot fajny winkiel.
Nie wiem co to za auto (Alfa?), ale na krótkim winklu do którego
możesz się wcześniej ustawić i przyciąć pewnie byś wygrał, na
długim który musiałbyś pojechać na okrągło mogłoby być różnie z
dokładnością do opon, ustawienia zawieszenia w aucie pod winkiel,
i oczywiście możliwości kierowników pojazdów.

jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

Zwykle w aucie łatwiej sobie pozwolić na więcej ze względu na znacznie
mniejsze konsekwencje "przepałowania".

--
kakmaratgmaildotcom

58 Data: Maj 16 2009 08:31:17
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: zbigi 

Spider A.J. napisał(a):
[...]

jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
" Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
" przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
:)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

59 Data: Maj 16 2009 09:34:50
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Spider A.J. 


"zbigi"  wrote

Spider A.J. napisał(a):
[...]
jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
" Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
" przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

Badz przecinek, omsklo sie ale jak widac, na Waszej
inteligencji mozna polegac i nie zawiodlem sie.
:-)

--
-=[Spider A.J.]=-
Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)
http://www.foto-spider.pl
RF900RS2

60 Data: Maj 16 2009 15:09:54
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: The_EaGle 

Spider A.J. pisze:

"zbigi"  wrote

Spider A.J. napisał(a):
[...]
jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.
Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
" Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
" przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

Badz przecinek, omsklo sie ale jak widac, na Waszej
inteligencji mozna polegac i nie zawiodlem sie.
:-)

To ja bym powiedział tak: Na CBR RR za 20tys wejdziesz w zakręt szybciej niż kierownik z rodziną na pokładzie VW passata. Dlatego masz racje jeżeli z jednej strony jest sportowy motocykl i sportowy samochod, jednak zwykle na drogach porównanie to sportowy albo usportowiony motocykl i zwykły kompakt z oponami debica navigator o zerowej przyczepności albo innym eco gównie które nie trzyma. W motocyklu tymczasem masz bardzo czesto opony z górnej półki.


Pozdrawiam
Rafał

61 Data: Maj 16 2009 22:15:08
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: zbigi 

The_EaGle napisał(a):

Spider A.J. pisze:
"zbigi"  wrote
Spider A.J. napisał(a):
[...]
jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
" Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
" przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

Badz przecinek, omsklo sie ale jak widac, na Waszej
inteligencji mozna polegac i nie zawiodlem sie.
:-)

To ja bym powiedział tak: Na CBR RR za 20tys wejdziesz w zakręt szybciej niż kierownik z rodziną na pokładzie VW passata.

I to wszystko jeszcze przy zalozeniu, ze jest dobra pogoda, swietna nawierzchnia i nie ma ryzyka syfu na niej. Bo inaczej, to nie wyda.
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

62 Data: Maj 17 2009 10:52:55
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: The_EaGle 

zbigi pisze:

The_EaGle napisał(a):
Spider A.J. pisze:
"zbigi"  wrote
Spider A.J. napisał(a):
[...]
jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
przyspieszenia w winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

Tam chyba powinna byc kropka? O, tak:
" Jedyna przewaga w dzisiejszych czasach moto nad autem to
" przyspieszenia. W winklach jestesmy wolniejsi i tyle.

Badz przecinek, omsklo sie ale jak widac, na Waszej
inteligencji mozna polegac i nie zawiodlem sie.
:-)

To ja bym powiedział tak: Na CBR RR za 20tys wejdziesz w zakręt szybciej niż kierownik z rodziną na pokładzie VW passata.

I to wszystko jeszcze przy zalozeniu, ze jest dobra pogoda, swietna nawierzchnia i nie ma ryzyka syfu na niej. Bo inaczej, to nie wyda.

Nie inaczej. :)

63 Data: Maj 15 2009 11:02:17
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Lama 

Marcin Narzynski pisze:

Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą samą prędkością?
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

W 99% - tak. To zależy od kierowcy. Ale nigdy nie wiesz czy tym razem nie jest właśnie ten 1% :). Z resztą jazda za kimś i powtarzanie jego manewrów to zawsze proszenie sie o kłopoty.


--
Lama
Puzzle poskładane !
Na razie działa =:O

64 Data: Maj 16 2009 06:44:01
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Scypio 

Dnia Thu, 14 May 2009 13:18:31 +0200, Marcin Narzynski napisal(a):

Czy motocykl może pokonywać ostrzejsze zakręty niż samochoód osobowy z tą
samą prędkością?
Czy jadąc za samochodem i widząc, że samochód bezproblemowo pokonuje
zakręt - mogę być pewny, że i motocykl się spokojnie zmieści?

W Top Gear 09/2008 znajdziesz artykuł "Pojedynek na torze". Tor Poznań,
uczestnicy - Yamaha YZF-R1 i... Fiat Bravo 1.9 16v Multijet (150KM
diesel).

Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji
przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych
oponach).

Wniosek był taki - im ciaśniejszy zakręt tym mniejsza różnica w prędkości
między autem a motocyklem. Miejscami oba pojazdy poruszały się z równą
prędkością, na najciaśniejszym zakręcie to Fiacik był szybszy.

Zauważ, że jest dużo aut, które pojadą lepiej niż taki kompakt z belką skrętną
z tyłu, napędem na przód i ciężkim turbodieslem. Ostatecznie:  nie masz
żadnej pewności, że jadąc za puszką jesteś w stanie pokonać zakręt
X z tą samą prędkością co samochód.

pozdrawiam,
--
scypio

65 Data: Maj 16 2009 15:14:47
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: The_EaGle 

Scypio pisze:

W Top Gear 09/2008 znajdziesz artykuł "Pojedynek na torze". Tor Poznań, uczestnicy - Yamaha YZF-R1 i... Fiat Bravo 1.9 16v Multijet (150KM diesel). Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych oponach). Wniosek był taki - im ciaśniejszy zakręt tym mniejsza różnica w prędkości między autem a motocyklem. Miejscami oba pojazdy poruszały się z równą prędkością, na najciaśniejszym zakręcie to Fiacik był szybszy. Zauważ, że jest dużo aut, które pojadą lepiej niż taki kompakt z belką skrętną
z tyłu, napędem na przód i ciężkim turbodieslem. Ostatecznie:  nie masz żadnej pewności, że jadąc za puszką jesteś w stanie pokonać zakręt X z tą samą prędkością co samochód.

Czyli wg mnie mamy _sportowy_samochod_ przygotowany do wyscigow ze sportowymi oponami a to OGROMNA różnica i zwykly motocykl z salonu. Gdzie tu logika? Takie porównanie jest gówno warte.
Tymczasem na drodze bysmy mieli ten sam motocykl i zupełnie inny tak samo wygladajacy samochod z oponami eco_save_world które nie mają przyczepnosci :)

66 Data: Maj 16 2009 14:03:57
Temat: Re: Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?
Autor: Scypio 

Dnia Sat, 16 May 2009 15:14:47 +0200, The_EaGle napisal(a):

Bravo w wersji seryjnej na seryjnych oponach, Yamaha w wersji
przygotowanej pod wyścigi Fiat Yamaha Cup (bez lusterek, lamp i na sportowych
oponach).

Czyli wg mnie mamy _sportowy_samochod_ przygotowany do wyscigow ze
sportowymi oponami a to OGROMNA różnica i zwykly motocykl z salonu.
Gdzie tu logika? Takie porównanie jest gówno warte.

No właśnie nie wiem, bo przecież w teście Top Gear mamy:
- seryjnego fiata bravo na seryjnych oponach
- sportową yamahę r1 na sportowych oponach (http://www.fiatyamahacup.pl/)

Tymczasem na drodze bysmy mieli ten sam motocykl i zupełnie inny tak
samo wygladajacy samochod z oponami eco_save_world które nie mają
przyczepnosci :)

E tam, zakładamy worst case scenario:
Na drodze mamy ten sam motocykl, tylko na gorszych oponach + lepiej jadące
auto (golf gti, focus st/rs, subaru impreza sti...) + najlepiej mokrą
drogę. Opierając się na wynikach testu TG wnioskujemy, że motocykl nie
będzie w stanie przejechać pewnych zakrętów równie szybko jak samochód.

Dla lepszego efektu można zastąpić r1 jakimś demoludem w stanie
agonalnym a drogę pokryć piaskiem albo lodem  ;)

pozdrawiam,
--
scypio

Czy motocykl może skręcać ostrzej niż samochód?



Grupy dyskusyjne