Użytkownik "Sanctum Officium" napisał
Jestem właśnie po zerwaniu paska w moim aucie i zastanawiam się ile
przyjdzie mi zapłacić za naprawę. Pytanie podstawowe jest jak w tytule
wiadomości :o)
=================
Najprawdopodobniej nie jest kolizyjny. Stare, dwuzaworowe silniki nie były
kolizyjne.
A gdyby literka D przy pojemnosci oznaczala silnik diesla? To diametralnie zmienia posta rzeczy: kolizyjny.
Pozdr
PS. Byly w ogole bezkolizyjne silniki diesla???
4 |
Data: Lipiec 16 2007 18:30:38 |
Temat: Re: Czy silnik Opel Kadett 1,7D jest kolizyjny? |
Autor: Sanctum Officium |
"Przembo" wrote in message
Użytkownik "Sanctum Officium" napisał
> Jestem właśnie po zerwaniu paska w moim aucie i zastanawiam się ile
> przyjdzie mi zapłacić za naprawę. Pytanie podstawowe jest jak w tytule
> wiadomości :o)
> =================
>
> Najprawdopodobniej nie jest kolizyjny. Stare, dwuzaworowe silniki nie
były
> kolizyjne.
A gdyby literka D przy pojemnosci oznaczala silnik diesla? To diametralnie
zmienia posta rzeczy: kolizyjny.
Pozdr
PS. Byly w ogole bezkolizyjne silniki diesla???
Aaa, to się wycofuję. Myślałem, że stare diesle są bezkolizyjne tak samo jak
stare benzyniaki.
MK
5 |
Data: Lipiec 18 2007 21:08:22 | Temat: Re: Czy silnik Opel Kadett 1,7D jest kolizyjny? | Autor: PeJot - Krk |
[...]
> Najprawdopodobniej nie jest kolizyjny. Stare, dwuzaworowe silniki nie
były
> kolizyjne.
A gdyby literka D przy pojemnosci oznaczala silnik diesla? To diametralnie
zmienia posta rzeczy: kolizyjny.
Pozdr
PS. Byly w ogole bezkolizyjne silniki diesla???
Aaa, to się wycofuję. Myślałem, że stare diesle są bezkolizyjne tak samo jak
stare benzyniaki.
Taak, między benzyniakiem a dieslem to praktycznie nie ma różnicy ;)
PeJot
6 |
Data: Lipiec 18 2007 22:40:55 | Temat: Re: Czy silnik Opel Kadett 1,7D jest kolizyjny? | Autor: Sanctum Officium |
"PeJot - Krk" wrote in message
[...]
>> > Najprawdopodobniej nie jest kolizyjny. Stare, dwuzaworowe silniki nie
> były
>> > kolizyjne.
>>
>> A gdyby literka D przy pojemnosci oznaczala silnik diesla? To
>> diametralnie
>> zmienia posta rzeczy: kolizyjny.
>>
>> Pozdr
>>
>> PS. Byly w ogole bezkolizyjne silniki diesla???
>
> Aaa, to się wycofuję. Myślałem, że stare diesle są bezkolizyjne tak samo
> jak
> stare benzyniaki.
Taak, między benzyniakiem a dieslem to praktycznie nie ma różnicy ;)
Jest. Przyznaję się, nie znam się za bardzo na dieslach. Myślałem, że jest
analogia między benzyniakiem i dieslem.
MK
7 |
Data: Lipiec 26 2007 03:15:38 | Temat: Re: Czy silnik Opel Kadett 1,7D jest kolizyjny? | Autor: |
Dziękuję za zainteresowanie tematem i wszystkie wypowiedzi/odpowiedzi.
Niestety jest to silnik KOLIZYJNY. Uszkodzenia były na tyle duże, że
najszybszym rozwiązaniem była podmiana całej głowicy silnika. Niestety
ze względu na całościowy koszt naprawa nie była opłacalna.
8 |
Data: Lipiec 26 2007 21:49:40 | Temat: Re: Czy silnik Opel Kadett 1,7D jest kolizyjny? | Autor: Karolek |
Użytkownik napisał w wiadomości Dziękuję za zainteresowanie tematem i wszystkie wypowiedzi/odpowiedzi.
Niestety jest to silnik KOLIZYJNY. Uszkodzenia były na tyle duże, że
najszybszym rozwiązaniem była podmiana całej głowicy silnika. Niestety
ze względu na całościowy koszt naprawa nie była opłacalna.
Tylko glowica?
Jaki to koszt na szrocie? 100zl? plus uszczelka pod glowice 50zl, mozna by jeszcze uszczelniacze i prowadnice zaworow zrobic co tez nie jest drogie i do tego wymiana paska i robocizna. No i masz ladnie silnik w czesciu gornej zrobiony wiec jezeli dol jest dobry to chyba warto.
Karolek
9 |
Data: Lipiec 16 2007 17:32:42 | Temat: Re: Czy silnik Opel Kadett 1,7D jest kolizyjny? | Autor: Karolek |
Użytkownik "Sanctum Officium" napisał w wiadomości
wrote in message
Jestem właśnie po zerwaniu paska w moim aucie i zastanawiam się ile
przyjdzie mi zapłacić za naprawę. Pytanie podstawowe jest jak w tytule
wiadomości :o)
=================
Najprawdopodobniej nie jest kolizyjny. Stare, dwuzaworowe silniki nie były
kolizyjne.
Co za brednie.
Karolek
10 |
Data: Lipiec 16 2007 18:02:13 | Temat: Re: Czy silnik Opel Kadett 1,7D jest kolizyjny? | Autor: J.F. |
On Mon, 16 Jul 2007 08:12:16 -0700, wrote:
Jestem właśnie po zerwaniu paska w moim aucie i zastanawiam się ile
przyjdzie mi zapłacić za naprawę. Pytanie podstawowe jest jak w tytule
wiadomości :o)
Diesle to chyba wszystkie kolizyjne.
Przy stopni sprezania 20:1 nad tlokiem zostaje jakies 4mm wolnego ...
J.
11 |
Data: Lipiec 16 2007 18:03:46 | Temat: Re: Czy silnik Opel Kadett 1,7D jest kolizyjny? | Autor: misiek |
Użytkownik napisał w wiadomości
Jestem właśnie po zerwaniu paska w moim aucie i zastanawiam się ile
przyjdzie mi zapłacić za naprawę. Pytanie podstawowe jest jak w tytule
wiadomości :o)
dizelek jest kolizyjny
niestety.
ale moze miaes szczescie.
12 |
Data: Lipiec 16 2007 19:58:06 | Temat: Re: Czy silnik Opel Kadett 1,7D jest kolizyjny? | Autor: Przemek |
Użytkownik "misiek" napisał w wiadomości
dizelek jest kolizyjny
niestety.
ale moze miaes szczescie.
watpie - zalezy jeszcze czy silnik produkcji isuzu czy opla -
na isuzu sie nie znam ale te oplowskie mialy ruch z walka rozrzadu na popychacze przenoszony za pomoca fabrycznie
oslabionych dzwigienek i w razie pekniecia paska krzywil sie zawor i pekala ta dzwigienka wiec szkody w miare niewielkie
(widzialem np diesla citroena po peknieciu paska i tam oprocz oczywiscie pogietych zaworow pekl walek rozrzadu,rozwalilo tlok
i obudowe w ktorej jest ulozyskowany walek wiec i wtedy to praktycznie silnik na zlom)
pzdr
13 |
Data: Lipiec 16 2007 23:18:16 | Temat: Re: Czy silnik Opel Kadett 1,7D jest kolizyjny? | Autor: Alex81 |
In article
says...
[ciach]
W Kadettach to raczej silnik Opla - "rozwiert" 1.6D zbudowanego w dość
prosty sposób z benzynowego 1.6. W przeciwieństwie do Forda kilka lat
później, całkiem nieźle im to wyszło.
--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI
http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl
14 |
Data: Lipiec 17 2007 01:02:54 | Temat: Re: Czy silnik Opel Kadett 1,7D jest kolizyjny? | Autor: B.P. (pobo) |
.......te oplowskie mialy ruch z walka rozrzadu na popychacze przenoszony
za pomoca fabrycznie
oslabionych dzwigienek i w razie pekniecia paska krzywil sie zawor i
pekala ta dzwigienka wiec szkody w miare niewielkie....
Dokładnie tak. Niektórzy mówią o takich "prawie bezkolizyjny" ;-) Z tego co
mi wiadomo to chyba patent Opla (pękające dźwigienki). No i oczywiście
kierunek ruchu zaworów pokrywa się z kierunkiem ruchu tłoków.
Koszty dźwigienek groszowe (kilkadziesiąt zł). Ściąga się tylko pokrywę zaworów, wymienia
dźwigienki no i oczywiście pasek. Znajomemu mechanikowi zdarzyło się robić takie naprawy na poboczu drogi :-)
Ogólnie: silnik 1.7DR Opla to straszny muł ale w praktyce można powiedzieć "bezkolizyjny" (w każdym razie "bezkolizyjny finansowo" :-)
pobo
| | | | | | | | | | |