Grupy dyskusyjne »
Czy to koniec opłacalności CNG?
Czy to koniec opłacalności CNG?
1 | Data: Lipiec 05 2008 18:17:36 |
Temat: Czy to koniec opłacalności CNG? | |
Autor: Andrzej | Wczoraj na stacji w Gdyni CNG 1m3 kosztował 2,10 natomiast 1l LPG kosztował 2 |
Data: Lipiec 05 2008 19:02:00 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: adi |
Wczoraj na stacji w Gdyni CNG 1m3 kosztował 2,10 natomiast 1l LPG jak by nie patrzeć to ponad 1000 razy taniej :) 3 |
Data: Lipiec 05 2008 19:15:14 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: zorby |
jak by nie patrzeć to ponad 1000 razy taniej :) 1000 razy :p 4 |
Data: Lipiec 05 2008 19:37:29 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: adi |
m3 do litra jak sie ma? 5 |
Data: Lipiec 05 2008 20:01:49 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: Tomasz Pyra | adi pisze: 1000 razy :p 1m^3=1000l 6 |
Data: Lipiec 05 2008 20:12:46 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: adi |
1m^3=1000l no właśnie czyli 1000 razy taniej 7 |
Data: Lipiec 05 2008 20:27:28 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: Paweł Ubysz |
IMHO to CNG tankujemy w postaci lotnej i dlatego podaje się cene za m^3, a wartość opałowa 1m^3 CNG jest zblizona do wartości opałowej 1 l LPG. Więc obecnie ceny obydwu produktów z punktu widzenia uzytkownika są podobne. 8 |
Data: Lipiec 05 2008 12:22:23 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: Arkadiusz Górski | On 5 Lip, 20:27, Paweł Ubysz wrote: Użytkownik "adi" napisał w Dziwne, do niedawna CNG było w granicach 1-1,5zł albo mi się wydaje? Kolejna podwyżka "z dupy"? Dobre paliwko, ale ma sporo wad związanych ze swoją naturą :) 9 |
Data: Lipiec 05 2008 21:52:06 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: Czarek Daniluk | Użytkownik Arkadiusz Górski napisał:
Jak byłem jakieś półtora miech atemu kole stacji pod Lublinem to stał po 1,75 za m3 ;) Pozdro !! PS: 1m3 CNG to ekwiwalent więcej niż 1l benzyny. 10 |
Data: Lipiec 08 2008 12:45:46 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: Raf :-) | Dnia Sat, 5 Jul 2008 20:27:28 +0200, Paweł Ubysz napisał(a): >>> 1m^3=1000l :-)
Taak? To ja czegoś nie rozumiem. Auto z instalacją CNG palące około 11 l benzyny na 100 km (w mieście) pali około 8,5 m3 CNG. Takie samo auto pali około 12 l LPG. Skoro wartość opałowa jest zbliżona, to chyba w instalacjach CNG stosuje się jakąś kosmiczną technologię. Więc CNG jest wciąż duużo tańszy. Poza tym LPG jest produktem ubocznym przy produkcji benzyny i ON, więc przy spadku konsumpcji benzyny cena LPG będzie rosła. CNG jest produktem ubocznym wydobycia ropy naftowej (wiem, wiem, są też samodzielne złoża gazu ziemnego, które są eksploatowane niezależnie od ropy), więc jego cena będzie rosła znacznie wolniej. Do tej pory w przypadku wielu szybów naftowych gaz ziemny po prostu się spala, wzrost ceny CNG spowoduje szybką budowę instalacji sprężania i zwiększenie podaży. A nawet w wariancie superekologicznym (uwaga, wchodzimy w obszar science fiction), przy zerowym zużyciu paliw pochodzących z ropy naftowej, ropa będzie wydobywana dla celów przemysłu chemicznego (np. produkcja tworzyw sztucznych), więc wciąż będzie występowała podaż gazu ziemnego. Raf :-) -- www.myprofile.w.pl 11 |
Data: Lipiec 05 2008 21:52:49 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: Marcin | Dnia Sat, 05 Jul 2008 18:17:36 +0200, Andrzej napisał: Wczoraj na stacji w Gdyni CNG 1m3 kosztowa? 2,10 natomiast 1l LPG kosztowa? LPG to i 1,97 kosztuje... 12 |
Data: Lipiec 06 2008 13:03:10 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: P_ablo |
Wczoraj na stacji w Gdyni CNG 1m3 kosztował 2,10 natomiast 1l LPG 1 kg gazu ziemnego wysokometanowego (GZ50) to ekwiwalent ok 1,51 kg benzyny 95. Cena na stacjach to cena za kilogram gazu nie za m3, u nas odmierzacze tego paliwa to tzw masowce - tak jest mniej klopotu ze wspolczynnikiem temperatury. Z kolei 1 kg gazu ziemnego to ok 1,3 m3 ... LPG z kolei jest o 20% bardziej kaloryczny niz benzyna ale za to ta sama jednostka objetosci gazu jest o 40% lzejsza niz benzyny co daje 20% wieksze spalanie w jednostkach objetosci. Picasso 13 |
Data: Lipiec 07 2008 13:16:04 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: The_EaGle | P_ablo pisze: 1 kg gazu ziemnego wysokometanowego (GZ50) to ekwiwalent ok 1,51 kg benzyny 95. Jakie są wiec teoretyczne przeliczniki spalania tego paliwa w samochodzie? Jeżeli założymy że samochód X spali 8l PB95 to 10l LPG to ile kg CNG? Pozdrawiam Rafał 14 |
Data: Lipiec 07 2008 23:12:28 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: P_ablo |
Ford courier 1,3 konwertowany na cng spala ok 6,5 m3. Teoretycznie przyjmuje sie, ilosc spalanej benzyny / 1,27 i wychodzi spalanie w m3. Nie metry czy kilogramy sa istotne :) tankujesz multiple czy zafirke za ~58 zl i ta pierwsza przejedziesz ok 410 km a ta druga ok 470 km w miescie. VW LT zatankowany za 110 zl przejedzie na trasie i 600 km. A jak milo jest kiedy pomyslisz sobie, ze te wszystkie bzdury o barylkach za 200$ ciebie nie dotycza... Picasso 15 |
Data: Lipiec 08 2008 21:05:07 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: Andrzej | Ford courier 1,3 konwertowany na cng spala ok 6,5 m3. No niestety dane podawane w źródłach które zamieściłem poniżej mówią co innego - mianowicie zużycie m3 CNG w stosunku do benzyny jest do 10% większe - czyli podobnie jak LPG. Podaję linki: http://www.gazownia.pl/gaz_ziemny_cng.php http://www.przeglad-techniczny.pl/arch/2006/21_22/samochody_na_gaz.htm Jeśli tak rzeczywiście jest to biorąc pod uwagę zasięg samochodu oraz koszty - zakładanie instalacji CNG nie ma najmniejszego sensu (dużo sensowniejsza jest instalacja LPG przy takich cenach CNG na stacjach). 16 |
Data: Lipiec 09 2008 00:26:21 | Temat: Re: Czy to koniec opłacalności CNG? | Autor: P_ablo |
Przeczytaj dokladnie co jest w pierwszym linku... Koszty instalacji CNG w PL sa wysokie bo jest maly na nie popyt... maly popyt bo sa drogie i kolo sie zamyka. Pozostaje jeszcze zakup samochodu juz z instalacja - ogloszen jest mnostwo. Inna kwestia to popularne w europie ciezkie stalowe zbiorniki, w europie lekkie zbiorniki kompozytowe sa mega drogie ale w stanach uzywki idzie wyrwac za kilkaset $, nowe kompozytowo aluminiowe dostaniesz za 1000$. Pozostaje jeszcze kwestia zakupu duzego pickupa zeby miec je gdzie wozic :) - no coz, nie ma rozy bez kolcow... Picasso |
Czy to koniec opłacalności CNG?
Newsletter
Galerie zdjęć