Grupy dyskusyjne   »   Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?

Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?



1 Data: Pa?dziernik 29 2017 08:52:10
Temat: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: marcin 

ostatnio sprawdzałem po odreceniu korka oleju w a4 b7 ze delikatnie zasysa powietrze, czy tak powinno byc? raz czytam ze ok, raz ze nie?
a wy jak uwazacie ?



2 Data: Pa?dziernik 29 2017 13:16:14
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:52:10 +0100, marcin napisał(a):

ostatnio sprawdzałem po odreceniu korka oleju w a4 b7 ze delikatnie
zasysa powietrze, czy tak powinno byc? raz czytam ze ok, raz ze nie?
a wy jak uwazacie ?

Tak, w większości współczesnych samochodów jest układ utrzymujący
podciśnienie w skrzyni korbowej.

Nadciśnienie oznacza problemy ze szczelnością układu tłok-cylinder.

3 Data: Pa?dziernik 29 2017 06:45:38
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Zenek Kapelinder 

Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc.

4 Data: Pa?dziernik 29 2017 15:29:28
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: marcin 

czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)

5 Data: Pa?dziernik 29 2017 11:04:46
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Pszemol 

"marcin"  wrote in message

czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)

Tak, podciśnienie oznacza że masz szczelne pierścionki.
Wszystko gra.

6 Data: Pa?dziernik 29 2017 18:00:35
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Budzik 

Użytkownik Pszemol  ...

czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)

Tak, podciśnienie oznacza że masz szczelne pierścionki.
Wszystko gra.

Czyli jak zasysa to ok, jak wypycha to problem?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
niż bogaci - to biedni."  Oscar Wilde

7 Data: Pa?dziernik 29 2017 17:07:33
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: P.B. 

Dnia Sun, 29 Oct 2017 15:29:28 +0100, marcin napisał(a):

czyli mam dobry silnik czy smietnik ?:)

Cholera jasna go wie. Jeżeli nie dymi jakoś szczególnie z rury i zużycie
oleju nie przekracza 1/5 normy dopuszczonej przez producenta, to jeździj
jak jeździsz i nie baw się korkiem oleju :)


--
Pozdrawiam,
Przemek

8 Data: Pa?dziernik 29 2017 08:00:37
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Zenek Kapelinder 

To Ty nie tyle nke rozumies co nie wiesz. Uklady przewietrzania skrzynki korbowej sa tak stare ja czterosuwowe silniki spalinowe. Sa uklady otwarte, spaliny odprowadzane sa do atmosfery. Sa uklady zamkniete odprowadzajace spaliny do powtornego spalenia. Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc i spaliny sa czystsze. We wszystkich ukladach zamknietych wystepuja sterowane zawory regulujace ilosc spalin jaka dostaje sie do dolotu. W sprawnych technicznie silnikach wysokoprezych w ktorych szczelnosc ukladu tlok cylinder jest lepsza niz w benzynowych sama odma nie zapewnia odpowiedniej ilosci spalin w mieszance i wystepuje w nich dodatkowy element zawor EGR. Zawor ten dopuszcza do zasysanego powietrza zywe spaliny z wydechu. Kiedys realizowane bylo to prostym zaworem sterowanym silownikiem sterowanym podcisnieniem z dolotu. W nowych konstrukcjach sa to zawory sterowane elektrycznie a wielkosc otwarcia wymusza procesor karmiony danymi z roznych czujnikow. W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika.

9 Data: Pa?dziernik 29 2017 17:03:44
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: P.B. 

Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:00:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika.

W każdym silniku, zużytym i nowym, dla zapewnienia jego prawidłowej pracy,
należy dostarczyć mu możliwie czystego powietrza. EGR to wpuszczanie
pierdów do maski p-gaz w celu ograniczenia w badaniu ilości bodajże tlenków
azotu w tym co ostatecznie trafi do rury wydechowej. Nie ma to żadnego
związku z przewietrzaniem skrzyni korbowej.  

--
Pozdrawiam,
Przemek

10 Data: Pa?dziernik 29 2017 11:11:57
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Pszemol 

"P.B."  wrote in message

Dnia Sun, 29 Oct 2017 08:00:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

W zuzytym dizlu nie bylo bledem zaslepienie zaworu EGR bo wielkosc przedmuchow ze skrzynki korbowej byla wystarczajaca dla zapewnienia prawidlowej pracy silnika.

W każdym silniku, zużytym i nowym, dla zapewnienia jego prawidłowej pracy,
należy dostarczyć mu możliwie czystego powietrza. EGR to wpuszczanie
pierdów do maski p-gaz w celu ograniczenia w badaniu ilości bodajże tlenków
azotu w tym co ostatecznie trafi do rury wydechowej. Nie ma to żadnego
związku z przewietrzaniem skrzyni korbowej.

Tak jest. Oolega to na pogorszeniu nieco spalania przez wpuszczenie spalin
aby obniżyć temperaturę bo zbyt wysoka temperatura sprzyja tworzeniu
się tlenków azotu.

11 Data: Listopad 01 2017 12:13:39
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Hinek 

W dniu 29.10.2017 o 16:00, Zenek Kapelinder pisze:
>

 Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc

Warto czasem zastanowić się nad tym co się wypisuje/wkleja.

--


Hinek

12 Data: Listopad 01 2017 12:37:30
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Robert Wańkowski 

W dniu 2017-11-01 o 12:13, Hinek pisze:

W dniu 29.10.2017 o 16:00, Zenek Kapelinder pisze:
 >
 Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc

Warto czasem zastanowić się nad tym co się wypisuje/wkleja.

Czyli co? Bo tak odpowiadasz w pół zdania. Ja nie wiem a chętnie się dowiem. :-)

Robert

13 Data: Listopad 01 2017 17:44:03
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Hinek 

W dniu 01.11.2017 o 12:37, Robert Wańkowski pisze:

W dniu 2017-11-01 o 12:13, Hinek pisze:
W dniu 29.10.2017 o 16:00, Zenek Kapelinder pisze:
 >
 Kilku procentowy dodatek spalin do zasysanego powietrza podnosi o kilka procent moc

Warto czasem zastanowić się nad tym co się wypisuje/wkleja.

Czyli co? Bo tak odpowiadasz w pół zdania. Ja nie wiem a chętnie się dowiem. :-)

Robert
>
Te kilka procent spalin powoduje, że pod koniec suwu sprężania  jest mniej dostępnego tlenu w cylindrze - przez co trzeba zmniejszyć dawkę paliwa co skutkuje spadkiem mocy. Zysk energetyczny z dopalania spalin i wykorzystania ich energii cieplnej przez ponowne wprowadzenie do obiegu
nie kompensuje utraty mocy.

Albo bardziej obrazowo:

Dodatek paru procent gówna do pożywienia sportowca nie zwiększy
niestety jego wydolności...


--


Hinek

14 Data: Listopad 01 2017 10:42:46
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Zenek Kapelinder 

Moc silnika podaja po tej korekcie a nie przed. Czyli nie zmniejsza mocy. A ze mogla by byc wieksza ale spaliny byly by toksyczniejsze. Zablokowanie zaworu egr nie przyniesie zauwazalnego wzrostu mocy. Ale zmniejszy na przyklad zywotnosc silnika bo bedzie wyzsza temperatura spalania. Ilosc tlenu zmienia sie w powietrzu w sposob naturalny. Im wyzej tym go mniej. A samochody jakos w gorach jezdza. Dopiero w bardzo wysokich gorach bez sprezarki nie da sie jechac.

15 Data: Listopad 04 2017 18:00:37
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Budzik 

Użytkownik Zenek Kapelinder  ...

Zablokowanie zaworu egr nie przyniesie zauwazalnego wzrostu mocy.
Ale zmniejszy na przyklad zywotnosc silnika bo bedzie wyzsza
temperatura spalania.

Mowisz ze to co silnik pracuje na wolnych obrotach to bedzie miało
znaczenie dla zywotnosci silnika?
Bo przeciez EGR otwiera sie tylko na wolnych obrotach, przy wyzszym
obciazeniu zamyka sie i nie dodaje spalin do procesu spalania własnie
dlatego, ze tam potrzebna jest moc i wyzsza temperatura spalania nawet
kosztem bardziej szkodliwych spalin.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Niech twoje życie będzie wykrzyknikiem, nie znakiem zapytania"
H. Jackson Brown, Jr.

16 Data: Listopad 01 2017 04:43:10
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Zenek Kapelinder 

To ze Tobie cos sie wydaje nie znaczy ze tak jest. Znaczy ze Tobie sie wydaje.

17 Data: Pa?dziernik 29 2017 15:12:01
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  P.B. pisze tak:

Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach?

Nie. Wystarczy zaworek zwrotny łączący kolektor ssący z pokrywą
zaworów - pięknie odsysa wszytko co pierścienie przepuszczą pod
tłoki. To się odma nazywa.

Acha już wiem. To takie g. co fałszywe powietrze wpuszcza.
Zlikwidowałem w pierwszej kolejności ;)


--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

18 Data: Listopad 06 2017 13:30:56
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor:

Obydwaj macie rację, bo odma spełnia dwa zadania: odprowadza przedmuchy z nieszczelnych pierścieni, ale też powodując podciśnienie uszczelniające pracujący silnik, jeśli ten kapie.
Z tymi tlenki to nawet trzy funkcje.

19 Data: Pa?dziernik 29 2017 15:15:27
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: P.B. 

Dnia Sun, 29 Oct 2017 06:45:38 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach?

Nie. Wystarczy zaworek zwrotny łączący kolektor ssący z pokrywą zaworów -
pięknie odsysa wszytko co pierścienie przepuszczą pod tłoki. To się odma
nazywa.


Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc.

Nic nie zrozumiałeś, jak zwykle zresztą. Nadciśnienie w skrzyni korbowej
oznacza, że jest problem ze szczelnością pierścieni tłokowych. Utrzymywanie
podciśnienia nie ma na celu uszczelniania.   

--
Pozdrawiam,
Przemek

20 Data: Pa?dziernik 29 2017 11:04:03
Temat: Re: Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?
Autor: Pszemol 

"Zenek Kapelinder"  wrote in message

Pompe robiaca podcisnienie daja w nowych samochodach? Akurat nadcisnienie w skrzynce korbowej zmniejsza roznic cisnien nad i pod tlokiem. I by musiala byc jakas nowa fizyka i mechanika w ktorej zwiekszenie roznicy cisnien pomaga w polepszeniu szczelnosci. Szczelnosc zapewniaja tloki z pierscienimi i stan cylindra a nie podcisnienie w skrzynce korbowej. Chyba ze teraz uszczelnienie robia tak jak w pompkach do pompowania opon w rowerze. Wtedy faktycznie roznica cisnien wplywa na szczelnosc.

Jesteś mocno na bakier z umiejętnością czytania ze zrozumieniem. Gdzie Ty w jego wypowiedzi przeczytałeś o "wpływie podciśnienia na szczelnoć"? On o tym nie pisał. On pisał o tym, że NIESZCZELNOŚĆ POWODUJE nadciśnienie w skrzyni korbowej, bo przy prawidłowej szczelności powinno być tam podciśnienie.

Czy zasysa wam korek oleju jak odkrecicie?



Grupy dyskusyjne