Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego?
1 | Data: Czerwiec 27 2012 22:29:41 |
Temat: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | |
Autor: Marek | Witam, 2 |
Data: Czerwiec 28 2012 07:22:06 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 27.06.2012 Marek napisa/a: Witam, Np o brak optycznego wizjera. Ale nie jestem profesjonalistą. 3 |
Data: Czerwiec 28 2012 18:04:38 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia 28 Jun 2012 07:22:06 GMT, Sergiusz Rozanski napisa(a): Np o brak optycznego wizjera. Ale nie jestem profesjonalistą. A czy taki wizjer to nie wada na tle wersji elektronicznej? W końcu w takiej widać więcej. 4 |
Data: Czerwiec 28 2012 21:43:57 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Jakub Roguski | W dniu 2012-06-28 18:04, Marek pisze: Dnia 28 Jun 2012 07:22:06 GMT, Sergiusz Rozanski napisa(a): Sam korpus A77 jest naprawdę dobry i raczej niczego Ci w nim nie zabraknie. Natomiast przed decyzją o wyborze korpusu zastanowibym się, czy znajdziesz do niego obiektywy, jakich potrzebujesz. Jedyną moim zdaniem wadą systemu Sony A jest znacznie ubosza ni u Nikona czy Canona oferta obiektyww. Pozdrawiam Jakub Roguski http://www.roguski.eu 5 |
Data: Czerwiec 28 2012 23:59:59 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Thu, 28 Jun 2012 21:43:57 +0200, Jakub Roguski napisa(a):
Hmm... przegladaem ofertę. Moe czegoś nie dostrzegam lecz wygląda na to, e Sony ma mniej obiektyww ale na sztuki a nie ze wzgledu na funkcjonalno. Sony nie potrzebuje mieć obiektyww z i bez stabilizacji bo ma ją w sobie. Tak więc nie ma potrzeby dublowania obiektyww i tworzenia "większego wyboru". Pokrywany zakres ognmiskowych jest taki jak u Nikona, macro te są, drogie jasne i tańsze nie-jasne rwnie. Czeg więcej chcieć? :-) 6 |
Data: Czerwiec 29 2012 19:56:56 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Jakub Roguski | W dniu 2012-06-28 23:59, Marek pisze: Hmm... przegladaem ofertę. Moe czegoś nie dostrzegam lecz wygląda na to, Jeeli nie widzisz brakw to znaczy, e jest to system dla Ciebie :-) Pozdrawiam Jakub Roguski http://www.roguski.eu 7 |
Data: Czerwiec 29 2012 22:45:17 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Fri, 29 Jun 2012 19:56:56 +0200, Jakub Roguski napisa(a): Jeeli nie widzisz brakw to znaczy, e jest to system dla Ciebie :-) Wiesz... do drogo wychodzi eksperymentowanie na wasnych będach. Moe sie zdarzyć, e kupię ten aparat wskutek swojej nieświadomości istotnych rznic względem "profesjonalnego". Po dniu eksploatacji dowiem się na czym mj bad polega... Kiedyś tak kupiem ze 3 adowarki do akumulatorw nie wiedząc na co zwrcić uwagę a czego często w instrukcji nie byo. 8 |
Data: Czerwiec 30 2012 15:09:02 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Jakub Roguski | W dniu 2012-06-29 22:45, Marek pisze: Dnia Fri, 29 Jun 2012 19:56:56 +0200, Jakub Roguski napisa(a): Jeeli nie chcesz uczyć się na wasnych będach, to proponuję nieco inne podejście i nieco inne pytania: jakie zdjęcia i w jakich warunkach masz zamiar robić? Kiedy odpowiesz sobie na te dwa pytania, zadaj sobie kolejne: co potrzeba do robienia takich zdjęć w takich warunkach? Odpowied na te pytania pozwoli Ci zawęzić gamę moliwego sprzętu i pozostanie ju wtedy tylko odpowied na ostatnie dwa pytania: ktry sprzęt jest dla Ciebie najwygodniejszy, oraz ktry daje wszystko co potrzebujesz za najniszą cenę. Pytanie "Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego?" prowadzi na manowce, bo podzia "profesjonalny" - "amatorski" jest umowny, pynny, a co najwaniejsze, odpowied na to pytanie wcale nie jest ani jedna, ani jednoznaczna. Dla niektrych rnica pomiędzy sprzętem profesjonalnym a amatorskim polega na tym, e sprzęt profesjonalny mona wrzucić szybko do torby, torbę ze sprzętem mona wrzucić do baganika razem z wieloma klamotami, po przejechaniu kilkuset km po wertepach mona tę torbę ze sprzętem wywalić razem z namiotem, saperką i siekierą na ziemię, sprzęt po wyjęciu z torby bez problemu będzie dziaa w deszczu i mgle i tak będzie przez 3 lata lub 300 000 klatek. Sprzęt amatorski natomiast tego nie przetrwa i rozpadnie się po kilku dniach. Ale dla "fotografa ślubnego" to podejście nie będzie miao adnego sensu, bo w kościele rzadko leje deszcz, a jeszcze rzadziej chlapie morską wodą. Z kolei dla kogoś innego sprzęt profesjonalny to 60Mpx na powierzchni przetwornika 60mm x 60mm, z przesuwami i pokonami. Ale fotoreporter sportowy odpowie, e to się (za przeproszeniem) kupy nie trzyma. Dla kogoś jeszcze innego sprzęt pro to taki, ktry potrafi ustawić ostro w czasie 0,1s i zrobić serię zdjęć z prędkością 10kl/s, jednocześnie śledząc i korygując ostro. Na co pejzaysta odpowie, e to kompletna bzdura. A są i tacy, dla ktrych sprzęt profi musi być bardzo czuy na podczerwień. Z kolei dla mnie sprzęt profesjonalny to taki, ktrego ja nie potrzebuję :-) Pozdrawiam Jakub Roguski http://www.roguski.eu 9 |
Data: Czerwiec 30 2012 22:18:57 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Sat, 30 Jun 2012 15:09:02 +0200, Jakub Roguski napisa(a):
To pytanie jest dla mnie zawsze frustrujące... Sam nie wiem. Z jednej strony zaley mi na wykorzystaniu w pracy aparatu (gwnie fotografowanie obiektw i ludzi) w taki sposb aby atwo byo usunąć to a zdrugiej strony chciabym rwnie hobbystycznie do zagadnienia podej i rozwinąć skrzyda w kierunku artystycznym. Kiedy odpowiesz sobie na te dwa pytania, zadaj sobie Tu ju odpowiedziaem sobie częściowo: - dua liczba pikseli - moliwie niskie szumy - wymienna optyka - szybka powtarzalno (choć to ma mniejszy priorytet ni powysze) - no i moe na przyszo: mozliwo podączenia osprzętu do sterowania oświetleniem studyjnym Odpowied na te pytania pozwoli Ci zawęzić gamę moliwego sprzętu i Wstępnie wytypowaem A77 choć nie wiem czy w bagno się nie wplączę... Dlatego czytam, rozmawiam itp. Niestety dla mnie to kupa kasy i nie chcę zaliczyć wpadki. Pytanie "Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego?" prowadzi Szkoda, e nie mam kontaktu z autorem publikacji cytowanej przeze mnie w niniejszym wątku. Autor czuje "niedosyt" względem profesjonalnych urządzeń a take twierdzi, e A77 to "typowo amatorska konstrukcja". Wydaje mi się to bardzo konkretne sformuowanie ale bez podania adnego konkretu. To mnie sprowokowao do dialogu. Dla niektrych rnica pomiędzy sprzętem profesjonalnym a amatorskim :-))) Masz rację. Ja bym to nazwa sprzętem specjalistycznym bardziej ni profesjonalnym. Jeśli planujesz wyprawę na księyc to byoby nieciekawie gdyby aparat zamarz Ci w minus 100 stopniach więc musisz mieć dostosowany :-D Sprzęt amatorski natomiast tego A'propos. Czy orientujesz się co oznacza, e A77 jest dobrze uszczelniony w sensie przyciskw itp? Czy to znaczy, e mogę sobie w ulewny deszcz robić zdjęcia gdy mnie coś najdzie? A moe to oznacza tylko, e marketing stara się zwiększyć sprzeda? Z kolei dla mnie sprzęt profesjonalny to taki, ktrego ja nie potrzebuję :-) Znw się uśmiaem :-) Mi sprzęt profesjonalny kojarzy się zawsze z topornością, minimalizacją funkcji i skrajnie wysoką ceną. To jest tak jak ze sprzętem dla gastronomii - musi wyglądać jak gara blaszany, mieć jeden wącznik i kosztować krocie :-) Ale za to gdy kucharz na nim usiądzie to ma to wytrzymać :-) 10 |
Data: Lipiec 01 2012 00:09:40 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Jakub Roguski | W dniu 2012-06-30 22:18, Marek pisze: Tu ju odpowiedziaem sobie częściowo: Przepraszam, ale co to znaczy "dua liczba pikseli"? To znaczy ile? I dlaczego tyle? Do druku w formacie A3 wystarcza 12 mln. Do oglądania na ekranie komputera wystarczy 2 mln. A'propos. Czy orientujesz się co oznacza, e A77 jest dobrze uszczelniony w Nie radzę. To "dobre uszczelnienie" najczęściej oznacza, e aparat powinien wytrzymać pojedyncze bryzgi (a w zasadzie krople) wody, ktre na niego spadną. Chyba e jest wyranie napisane, e mona go zanurzyć w wodzie - wtedy powinna być podana gęboko zanurzenia, a czasem rwnie czas zanurzenia. 11 |
Data: Lipiec 01 2012 19:52:19 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Sun, 01 Jul 2012 00:09:40 +0200, Jakub Roguski napisa(a): W dniu 2012-06-30 22:18, Marek pisze: To co ma A77 jest ju cakowicie wystarczające - 24 mln. Dua liczba pikseli to taka, ktra pozwala na atwą separację obiektw podczas szparowania w programach graficznych. Np. przy 5 mln. mae detale (wosy itp) stapiają się z tem (powstaje coś w rodzaju antyaliasingu). Obraz zawsze mona potem zmniejszyć - ale nigdy powiększyć. Więc nie ma czegoś takiego jak zbyt dua liczba pikseli. Kolejna rzecz - zdjęcia zrobione aparatem 5 Mpx praktycznie nie nadają się do sprzeday na Fotolii. Łapią się na niską rozdzielczo. 12 |
Data: Czerwiec 28 2012 22:06:38 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Mandinka | On 12-06-28 18:04, Marek wrote: A czy taki wizjer to nie wada na tle wersji elektronicznej? W końcu w Szczeglnie na sońcu... M 13 |
Data: Czerwiec 29 2012 00:04:37 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Thu, 28 Jun 2012 22:06:38 +0200, Mandinka napisa(a): On 12-06-28 18:04, Marek wrote: A jaki jest problem na sońcu? Przykadam oko do wizjera i co za rnica czy widzę w nim obraz na LCD czy bezpośrednio? Moim zdaniem nawet lepiej jest gdy w wizjerze mam LCD gdy w nocy znacznie lepiej w nim widać, w dzień nie ma rnicy. Ponadto LCD pokae mi mnstwo uzytecznych parametrw obrazu, czego nie osiągnę na tradycyjnym wizjerze. 14 |
Data: Lipiec 06 2012 11:55:57 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 28.06.2012 Marek napisa/a: Dnia Thu, 28 Jun 2012 22:06:38 +0200, Mandinka napisa(a): Moe się będę powtarza, ale dla mnie wizjer elektroniczny ma upierdliwy lag. Ja wiem e jest on minimalizowany itd, ale jak ktoś od maego dziecka pstryka zenitami i practikami to przesiadka na coś co ma w środku ekranik (raczej kiepski) jest niekomfortowe. Co do parametrw to tak, fajnie widzieć w środku histogram i to by się mi przydao :) reszte info mam (czas,przysona,iso,światomierz/korekta), Ale te zawsze pozostaje live view na wyświetlacz gwny - więc mam tak i tak, w A77 ju nie. Co do histogramu, to nie wiem czemu po naciśnięcia jakiegoś guzika na body (w ciemno!) światomierz/korekta exp nie pokazuje po prostu rozpiętości sceny zamiast 1 wartości. Przecie czujnikami pokryty jest caa scena - u mnie 35 stref!, mona pokazać ich skrajości zamiast zwykego za mao, za duo. 15 |
Data: Czerwiec 28 2012 12:10:10 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Pawel Gancarz | W dniu 2012-06-27 22:29, Marek pisze: Witam, Jeśli takie jest Twoje kryterium wyboru aparatu, to czytaem opinię o aparacie Canonmatic, e profesjonaliści na caym świecie przepacają, byle go tylko zdobyć (bya to opinia sprzedawcy). -- We all go a little mad sometimes. Norman Bates 16 |
Data: Czerwiec 28 2012 18:03:50 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Thu, 28 Jun 2012 12:10:10 +0200, Pawel Gancarz napisa(a): W dniu 2012-06-27 22:29, Marek pisze: Moje kryterium takie nie jest ale chciabym dowiedzieć się o tym czego moe być brak w tym aparacie gdy być moe przeoczę bardzo potrzebną funkcjonalno. Wydawao mi się, e poza bezuytecznymi efektami specjalnymi nic więcej ju aparaty mieć nie mogą. 17 |
Data: Czerwiec 28 2012 22:30:50 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: JA | On 2012-06-28 16:03:50 +0000, Marek said:
Uyteczne funkcjonalnoci aparatu: Rejestrator obrazu. Migawka Obiektyw Przesona Celownik Caa reszta, to bezuyteczne efekty specjalne. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czuo jak 100. Nie odpowiadam na treci nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl 18 |
Data: Czerwiec 29 2012 00:12:58 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Thu, 28 Jun 2012 22:30:50 +0200, JA napisa(a): Uyteczne funkcjonalności aparatu: Dopisabym jeszcze do tej listy: - duą dynamikę przetwornika aby szum nie poar obrazu - moliwo robienia zdjęć HDR - dua rozrdzielczo przetwornika uatwiająca zachowanie jakości szparowania w programach graficznych Przy ujęciach sportowych lub typu sportowego: - śledzenie ruchu obietw aby zapewnić ostro - szybkie zdjęcia seryjne (12 klatek/s) aby mieć szansę na wyowienie najlepszego ujęcia Duą dygresję czynimy od wątku :-) 19 |
Data: Lipiec 14 2012 16:31:27 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Gotfryd Smolik news | On Thu, 28 Jun 2012, Marek wrote: Dnia Thu, 28 Jun 2012 12:10:10 +0200, Pawel Gancarz napisa(a):[...]
Zakadam ze ironi zaapae :) ale chciabym dowiedzie si o tym czego moe Kwestia czasu, nim zmienisz zdanie. Wycznie. Jest jeszcze taka wersja, e zwyczajnie zapomnisz, jakich kryteriw nie brae "na dzi" pod uwag, i bdziesz si upiera e zawsze brae :) Problem "jaki dobry aparat" wraca regularnie, i jedn ze spotykanych, a spotykajcych si z bardzo kontrowersyjnym przyjciem, jest odpowied "jakikolwiek". Na og (odpowied) odbierana jako niegrzeczno, ale co poradzi :] Powd jest prosty: to TY ocenisz, co Ci pasuje, a czego brakuje! Ad rem :) Ju masz list cech, na ktre rne osoby z rnych przyczyn zwrc uwag. Dorzuc jedn z wyrniajcych aparaty "profesjonalne". I z gry zastrzeg, e zdaj sobie z tego spraw, bo jak kupiem kiedy "du hybryd", to w tej kategorii bya lepiej wyposaona ni (wczesne) tasze lustrzanki. Jest to zwyczajnie i po prostu liczba przyciskw! Jak bdziesz kiedy szuka po menu "dwa w prawo, raz w gr, ENTER, ENTER, dwa w lewo" ;) (oczywicie lekko przesadzam) podczas kiedy osoba obok po prostu wciska przycisk i... ju, bo ruchu kkiem nawet nie dostrzege, to docenisz :) Osobna sprawa, to jak ta "klawiszologia" jest rozmieszczona, bo co producent to inna koncepcja. Ale przypuszczam, e rozmieszczenia (nawet mniej ergonomicznego) mona si 'naumie', za to braku zastpi nie da si niczym. Ale "klawiszologia" kosztuje, wic producenci oszczdzaj, i wanie w "amatorskich" atwiej o takie "przyoszczdzone" modele. I teraz - co my tu mamy. Primo - wszelkie elementy "profesjonalne". - kka (koniecznie) do ustawiania, mog by trzy lub wicej ;) (w praktyce licz na dwa, domylnie przypisane do czasu ekspozycji oraz przysony *lub* - w zalenoci od trybu - korekty wartoci; aparaty z trzema kkami AFAIR wystpoway, ale w kategorii "prawdziwe profi) - przyciski typu ALT/SHIFT, pozwalajce tych kek uywa w innych celach, np. trybu ekspozycji lampy byskowej i jej korekty, balasu bieli itede, czyli rzeczy, ktre w aparatah bez tej funkcjonalnosci musz by szukane po menu - przyciski do dedykowanych operacji, typu blokada ekspozycji, blokada ostroci (wskazane oddzielnie!), w niektrych aparatach s to przyciski programowa(l)ne; tu wypada rwnie zaliczy wszelkie przeczniki typu MF/AF/AFP itd, cho to moe by cecha sterowania obiektywu. Z typowych chyba wypada wymieni rwnie przycisk otwierania obiektywu (co oceny pooenia paszczyzny ostroci) - tu proponuj "niech siem fpisujom marki", czyli zestawienie listy przyciskw spotykanych w rnych aparatach :D Dalej - przyciski "amatorskie", ktrych profi si brzydz, nie przyznaj do uywania i w ogle, a ktre mog si bardzo przyda wanie wtedy, jak najdzie Ci na "profi". Aparat masz w trybie M (w peni manualnie sterowany) do fotki w pomieszczeniu, a tu za oknem siada Ci jaki rzadko spotykany ptak... nim ustawisz ekspozycj, on si poegna. Czyli "zielony przycisk" (zwany rwnie "panic"), ktry przestawia aparat na czas przyciskania w tryb "P" (poprzednie ustawienia aparat pamita!), przycisk RAW, pamitajc e RAW zazwyczaj ogranicza szybkostrzelno; jak dla mnie mogyby istnie rwnie przyciski "seria" i "bracketing" :> (nie kojarz, ale moe przyciski programowalne da si tak gdzie ustawi). No i jakie podgldy zdjcia (po co profi ma mie podgld? Po nic. Czyli klawisz "amatorski" ;)) - sposb obsugi menu. I tu te, rne aparaty maj to zrobione rnie, w tym kilka menu wywoywanych rnymi przyciskami "pocztkowymi": menu jest sterowane zazwyczaj z jakiego "kka", ale moe by to podwybr konkretnego zestawu funkcji po takim klawiszu funkcyjnym, co przyspiesza wybr o jeden krok W niektrych aparatach menu moe by sterowane "wielowejciowo", czyli wybr moe by wykonywany zarwno klawiszami "od menu" jak i np. krceniem kkami, co te bywa wygodne. To by byo na tyle (w sprawie klawiszy) z mojej strony. Co by tu jeszcze. Moe w sprawie "kademu co innego" :) Mi dolegaby np. koncept, w ktrym aparat steruje mechanizmem lampy byskowej. Po prostu - jak lamp podnios, to ma przyj e jej chc, a jak "klapn", to przyj e nie i tyle. Rwnie, jeli wybraem automatyk. A widziaem ju takie, e aparat podnosi lamp po uwaaniu. "bo za ciemno". No esz ty... to widz. Ale to nie powd do ponoszenia lampy! ;) I teraz kto ma wymyle, czy Tobie bdzie pasowao tak czy inaczej? pzdr, Gotfryd 20 |
Data: Lipiec 15 2012 00:04:38 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | O rany! 21 |
Data: Czerwiec 28 2012 22:27:43 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: JA | On 2012-06-27 20:29:41 +0000, Marek said: Czy kto mgby uzupeni moj wiedz i wytumaczy o co moe chodzi? O to, e to wanie aparat dla Ciebie. Chyba e jeste snobem i musisz mie profesjonalny. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czuo jak 100. Nie odpowiadam na treci nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl 22 |
Data: Czerwiec 29 2012 00:17:32 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Thu, 28 Jun 2012 22:27:43 +0200, JA napisa(a): On 2012-06-27 20:29:41 +0000, Marek said: Nie jestem - pytam z ciekawości. Dla mnie istotne są parametry eksploatacyjne a nie przynaleno do kategorii. Chodzi mi o to, e mnstwo rde podaje "to jest aparat profesjonalny, a to nie" jednake adne z nich nie podaje rnicy między nimi innej ni cena. Prbowaem na wasną rękę porwnać akurat cyfrwki (bo one mnie interesują). Szka mają te same, szumy profesjonalne mają czasem nawet większe, lista funkcji podobna, odporno na wilgoć rwnie więc o co chodzi? 23 |
Data: Czerwiec 29 2012 08:09:40 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: JD | W dniu 2012-06-29 00:17, Marek pisze: Dnia Thu, 28 Jun 2012 22:27:43 +0200, JA napisa(a):Dodaj jako wykonania. Czy korpus ze stopw czy sam plastik, uszczelnienia. No i cena powinna być "profesjonalna", eby amator nie kupi ;) -- Pozdrawiam JD 24 |
Data: Czerwiec 29 2012 11:12:40 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Fri, 29 Jun 2012 08:09:40 +0200, JD napisa(a): Dodaj jako wykonania. Czy korpus ze stopw czy sam plastik, No ja waśnie przypuszczam ale nie bardzo dowierzam, e jedyny profesjonalny element w profesjonalnych aparatach to cena :-D Żarty artami moze zacytuję tre jednego z wielu artykuw, ktry sam sobie przeczy treścią. Poproszę moe Ciebie lub Was o przetumaczenie tej treści na język polski. Moje interpretacje poniej cytatu. http://www.fotomaniak.pl/40231/sony-alpha-slt-a77-3/ Sony Alpha SLT-A77 moe się pochwalić imponującą specyfikacją techniczną, ale musimy być świadomi, e to jest wcią konstrukcja typowo amatorska. Japoński producent oferuje nam urządzenie, ktre powinno się wspaniale sprawować w rękach zarwno niedoświadczonych, jak i zaprawionych fotografw. Problem w tym, e ci drudzy mogą czuć niedosyt. ***** Wynika z tego, e typowa konstrukcja amatorska (stop magnezu, szczelne przyciski ale niestety niedopuszczalnie niska mara producenta) wspaniale odbierana jest przez profesjonalistw lecz będą oni czuli niedosyt gdy aparat za mao kosztuje. Czy to poprawna interpretacja powyszych sw? 25 |
Data: Sierpien 05 2012 11:48:43 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek Dyjor | Marek wrote: Sony Alpha SLT-A77 moe się pochwalić imponującą specyfikacją hm... jest tam gdzieś coś o uszczelnieniach? no i zasadnicze pytanie czy do tego aparatu są uszczelnione obiektywy :) D300 + 17-55 mm f/2,8G spokojnei przeywa solidną ulewę... i robi dalej zdjecia :) 26 |
Data: Czerwiec 30 2012 14:12:13 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Piotr Dmochowski | W dniu 2012-06-27 22:29, Marek pisze: Witam,Nie wyczytasz tego w adnym teście, ale wymsko się państwu redaktorstwu na blogu: http://www.ewaipiotr.pl/2011/11/sprzet-ma-znaczenie/ W skrcie: "Poniej zdjęcie niespecjalnie wymagające sprzętowo, ale na ktrym rozoy się nowy superhit od Sony – A77. Nie byo jakoś szczeglnie ciemno, ale stanowczo za ciemno jak na wyświetlacz elektroniczny – podobno najlepszy dostępny dzisiaj na rynku. Uczestnik zabawy, ktry chcia takie zdjęcia robić waśnie A77, kadrowa zupenie na ślepo, bo ani w wizjerze elektronicznym, ani na LCD nie byo widać nic oprcz szumw. Waściciel tego przeboju Sony po dugim wpatrywaniu się w kolorowy szum nieśmiao wskazywa: „ale tutaj jakby widać ksztat tej palmy, prawda?”. Jak dla mnie to wrenie z fusw po kawie dawao bardziej czytelny obraz. Miniaturyzacja jest fajna, ale jeśli chcesz robić coś innego ni zdjęcia w poudnie, to przyda się jednak aparat." Jak dla mnie koniec tematu :) -- Pozdrawiam Piotrek 27 |
Data: Czerwiec 30 2012 14:55:18 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Sat, 30 Jun 2012 14:12:13 +0200, Piotr Dmochowski napisa(a): Nie wyczytasz tego w adnym teście, ale wymsko się państwu redaktorstwu Dzięki za link :-) Czyli reasumując ten artyku to profesjonalna lustrzanka, to taka, ktra ma wizjer optyczny a nie bazuje na transfluent mirror i LCD? Mam pewne zastrzeenia do tych sw. Moe ktryś z kolegw robi doświadczenie i porwna jak spisuje się w ciemnościach LCD kontra wizjer optyczny? Autor artykuu twierdzi, ze na LCD niczego nie widać w pmroku (w domyśle: LCD to szajs w pornaniu z optycznym). Z drugiej zaś strony autor nie napisa czy posugując się wizjerem optycznym widziaby cokolwiek. Być moe na LCD trzeba domyślać się ksztatw tonących w szumie a w optycznym nie byoby adnych ksztatw tylko czerń :-) Fragment cytatu odnośnie miniaturyzacji chyba nie dotyczy A77 - to wielka szafa przecie :-D 28 |
Data: Czerwiec 30 2012 16:54:54 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Piotr Dmochowski | W dniu 2012-06-30 14:55, Marek pisze: Dzięki za link :-)Ja bym powiedzia e jakakolwiek lustrzanka powinna dać moliwo kadrowania w pmroku. Tym bardziej taka ktra pretenduje do miana profesjonalnej. Mam pewne zastrzeenia do tych sw. Moe ktryś z kolegw robiLCD czy OLED sam w sobie nie jest zy. Problem jest w tym e nie ma sensownego rda obrazu, i tu jest pies pogrzebany. Jeeli się nie mylę do wizjerowego sensora dociera 1/3 świata, w dodatku sam sensor jest duo mniejszy ni gwna matryca. W mocnym świetle dziaa to dobrze (i faktycznie są dodatkowe funkcje ktre mogą uatwić fotografowanie), ale w sabym świetle jest jak jest :/ Z drugiej zaś stronyZ artykuu wynika e caa reszta wycieczki bez problemu daa radę. Jednak oko ze zwyka optyką byo lepsze. Fragment cytatu odnośnie miniaturyzacji chyba nie dotyczy A77 - to wielkaRaczej nie. Problem w tym e Sony coś tam sobie wymyślio, co jak widać nie do końca dziaa, ale jest to promowane z caej siy jako rewolucja i objawienie. Idą za tym testy w gazetach (delikatnie mwiąc wybirczo traktujące cechy aparatw), a potem dopiero po zakupie klienci przekonują się ile warte jest to zachwalane cudo. Na szczęście w cenie A77 mona kupić kilka cakiem przyzwoitych aparatw :) -- Pozdrawiam Piotrek 29 |
Data: Czerwiec 30 2012 21:43:01 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Sat, 30 Jun 2012 16:54:54 +0200, Piotr Dmochowski napisa(a): Ja bym powiedzia e jakakolwiek lustrzanka powinna dać moliwo Noktowizor? :-) To nie byby gupi pomys :-) LCD czy OLED sam w sobie nie jest zy. Miaem na myśli ekran EVF kontra OVF. To czy LED czy coś innego to sprawa drugoplanowa. Problem jest w tym e nie ma Chyba o 1/3 ev mniej a nie 30% świata. Gdzieś czytaem, e o tyle translucent mirror osabia świato. Ale z drugiej strony mamy wzmocnienie po stronie matrycy - choć wraz z szumami. No i teraz pytanie czy mimo tych szumw nie zobaczymy przypadkiem i tak więcej niz przez wizjer optyczny? Ponadto obraz w wizjerze pochodzi z matrycy a nie z wizjerowego sensora. Nie ma czegoś takiego. w dodatku sam sensor jest Masz na myśli sensor AF ale on nie ma nic wsplnego z obrazem w wizjerze. Nie ma trzeciego sensora w takich aparatach.
To chyba czegoś nie widzę w tym artykule :-) Tam napisano, e A77 nie da rady tylko. Nie ma sowa o tym, e ktoś prbowa inny aparatem to samo zdjęcie zrobić i atwo mu z kadrowaniem poszo. Raczej nie. Problem w tym e Sony coś tam sobie wymyślio, co jak widać Mam nadzieję, e to poprawią. To tylko kwestia softu. W mojej starej Minolcie wizjer elektroniczny bardzo dobrze spisuje się w nocy. Widać w nim duo więcej ni w wizjerze optycznym w lustrzankach. Obraz jest duuuuo jaśniejszy. Dziaa to tak, e przeącza się podgląd w tryb czarno biay a obraz skadany jest z więcej ni jednego - widać spore opnienia gdy ruszamy aparatem. Dzięki temu szum jest minimalizowany. Dziaa to prawie jak noktowizor. ale jest to promowane z caej siy jako rewolucja i Taaaa... marketing. Powinni go zakazać. Zawsze z tego tylko nieszczęścia wynikają. Idą za tym testy w gazetach (delikatnie mwiąc wybirczo A co sądzisz o testach publikowanych na dpreview.com? Kiedyś to rdo byo traktowane jako niezalene. Na szczęście w cenie A77 mona kupić kilka cakiem przyzwoitych aparatw :) Podzielisz się tą wiedzą? :-) Moe zmienię faworyta. Interesują mnie SLT, Do ju umęczyem się z konsekwencjami ruchomego lustra. 30 |
Data: Lipiec 01 2012 12:09:55 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Piotr Dmochowski | W dniu 2012-06-30 21:43, Marek pisze: Dnia Sat, 30 Jun 2012 16:54:54 +0200, Piotr Dmochowski napisa(a):Zgadza się. Zgadza się, mj bąd.Problem jest w tym e nie maChyba o 1/3 ev mniej a nie 30% świata. Gdzieś czytaem, e o tyle Ale z drugiej strony mamy wzmocnienieProblem podobny jak w tandetnych antenach do TV. Nawet z super hiper wzmacniaczem z kawaka drutu nie da się uzyskać dobrego obrazu, bo wzmacniając szumy dostajemy tylko więcej szumw :) Ponadto obraz w wizjerze pochodzi z matrycy a nie z wizjerowego sensora.Znowu daem ciaa ;) Zdjęcie jak widać jest w artykule, i nie byoby tematu gdyby inni nie dali rady. A cae zamieszanie bierze się stąd e "optyczni" sobie poradzili a "elektroniczny" nie.Z drugiej zaś stronyZ artykuu wynika e caa reszta wycieczki bez problemu daa radę. Fajnie jak się pstryka budynki albo drzewa. Ciekawe co widać przy bardziej ruchliwych tematach ;)Raczej nie. Problem w tym e Sony coś tam sobie wymyślio, co jak widać Podejrzewam e gdyby taki "noktowizor" mia sens to nowe Sony by to miay, ale z jakichś tam powodw zdecydowali się na szumiące wyświetlacze. Czy coś się grzao, czy opnienia byy za due - to ju sodka tajemnica inynierw z Sony :) Pozostaje więc marketing i wiara w to e klienci nie przeklną firmy na zawsze. Niestety nie śledzę tej strony, więc nie będę się wypowiada. Ale jeeli mają sensownie zrobione pomiary to warto poczytać. Liczby nie kamią :) To zdanie sporo mi rozjaśnio. Niestety SLT ma tylko Sony i jest ono jakie jest.Na szczęście w cenie A77 mona kupić kilka cakiem przyzwoitych aparatw :) Ja bym zaczą od postawienia sobie pytania: Czy chodzi o robienie zdjęć czy o robienie zdjęć za pomocą SLT? -- Pozdrawiam Piotrek 31 |
Data: Lipiec 01 2012 22:38:21 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: JA | On 2012-06-30 19:43:01 +0000, Marek said: Tym bardziej taka ktra pretenduje do miana profesjonalnej. I co jeszcze? Dopki co widzisz wasnymi oczami, dopty mona fotografowa. Czyt. jest do wiata. Dopki co wida wasnymi oczami to wida w celowniku optycznym. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czuo jak 100. Nie odpowiadam na treci nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl 32 |
Data: Lipiec 02 2012 11:33:25 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Sun, 1 Jul 2012 22:38:21 +0200, JA napisa(a): I co jeszcze? Będę musia przed zakupem sprawdzić jak zachowuje się EVF w A77 w warunkach sabego oświetlenia. Czy faktycznie jest a tak le bo to z pewnością utrudni korzystanie z tego aparatu. 33 |
Data: Lipiec 18 2012 15:26:01 | Temat: Re: Czym rni si aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: dagon0@vp.pl | On 30 Cze, 16:54, Piotr Dmochowski nie do koca dziaa, ale jest to promowane z caej siy jako rewolucja i Problem w tym , e Sony nic nowego nie wymylio. Pierwszy stosowa lustro pprzepuszczalne Canon w modelu Pellix, potem w EOSach RT. Olympus te popeni co najmniej dwie lustrzanki z takim rozwizaniem. I odpucili sobie. Teraz Sony odkurzyo grzyba i agresywnie to promuje. Pozdrawiam Marcin PS wad takiego rozwizania jest duo wicej , ale nie bd wywaa otwartych od dziesicioleci drzwi. 34 |
Data: Lipiec 01 2012 22:34:53 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: JA | On 2012-06-30 12:55:18 +0000, Marek said: Czyli reasumujc ten artyku to profesjonalna lustrzanka, to taka, ktra ma Czyli EOS 300D to profesjonalna lustrzanka. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czuo jak 100. Nie odpowiadam na treci nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl 35 |
Data: Lipiec 02 2012 11:36:35 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Sun, 1 Jul 2012 22:34:53 +0200, JA napisa(a): On 2012-06-30 12:55:18 +0000, Marek said: Tą odpowied dedykujesz mi czy autorowi artykuu? 36 |
Data: Lipiec 02 2012 16:49:03 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: JA | On 2012-07-02 09:36:35 +0000, Marek said: Czyli reasumujc ten artyku to profesjonalna lustrzanka, to taka, ktra ma Oczywicie, e Tobie. Przecie to Twj wniosek. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czuo jak 100. Nie odpowiadam na treci nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl 37 |
Data: Lipiec 02 2012 19:20:25 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek | Dnia Mon, 2 Jul 2012 16:49:03 +0200, JA napisa(a): On 2012-07-02 09:36:35 +0000, Marek said: To nie wniosek lecz pytanie. Zdanie nie byo twierdzące. 38 |
Data: Lipiec 02 2012 21:12:50 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: JA | On 2012-07-02 17:20:25 +0000, Marek said:
Oczywicie, e pytanie. I oczywicie Twj wniosek. Bo taki wniosek wycigne po przeczytaniu tego artykuu. Dla tego zadae tak sformuowane pytanie. Ja Ci tylko wykazaem, e nie. -- 200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czuo jak 100. Nie odpowiadam na treci nad cytatem. Pozdrawiam JA www.skanowanie-35mm.pl 39 |
Data: Lipiec 06 2012 12:09:52 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 30.06.2012 Marek napisa/a: Dnia Sat, 30 Jun 2012 14:12:13 +0200, Piotr Dmochowski napisa(a): Pisaem o tym od początku. Raczej dla mnie to warunek konieczny, ale nie wystarczający. Mam pewne zastrzeenia do tych sw. Moe ktryś z kolegw robi Oczy mają pręciki i czopki, jedne widzą kolory, drugie nie, ale te monochromatyczne pozwalają na liczenie praktycznie pojedynczych fotonw - to bardzo dobry przyrząd. Matryca potrzebuje tych fotonw o wiele więcej, więc w nocy albo nic nie widać, albo apiemy 1s i emulujamy taką ekspozycję (wtedy pewnie lepiej widać ni okiem, ale cięko przykadrować z takim slajdshow-em). Ja bym odpuści, za tą kasę to bym wola 7d kupić, albo 60d + 35/2 lub odpowiedniki w Nikonach jak bym startowa. 40 |
Data: Lipiec 06 2012 02:11:24 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Pan Piskorz | W dniu 2012-06-27 22:29, Marek pisze: Sony A77 Sądzę, e chcesz nabyć lustrzankę. A77 to nie jest lustrzanka. Lustro się nie podnosi podczas robienia zdjęcia. Rezultat jest taki, e brak wizjera optycznego (to jest IMO wada dyskwalifikująca), a czę świata, ktre mogoby trafić na matrycę poera pprzepuszczalne lustro. To kuriozum techniczne z lustrzankami to ma wsplne gabaryty i sposb dziaania AF. Ręczne ustawienie ostrości jest, w zasadzie, niemoliwe z uyciem A77. S. 41 |
Data: Lipiec 23 2012 08:56:15 | Temat: Re: Czym rni się aparat profesjonalny od amatorskiego? | Autor: Marek Dyjor | Marek wrote: Witam, ja ci powiem w czym rzecz... aparat profesjonalny zwykle ma konstrukcję przystosowana do cieki warunkw eksploatacji. np.: moe być uywany w deszczu i śniegu bez obawy o jego prace. od ostatnio na wycieczce zastaą mnie burza i wichura sprzet ocieka wodą, a robi zdjęcia. |