Czym się rni hak za 300z od tego za
1 | Data: Maj 11 2016 10:43:17 |
Temat: Czym się rni hak za 300z od tego za | |
Autor: twistedme | Nie bijcie, nigdy nie miaem samochodu z hakiem, a chciabym hak tylko i wyącznie do woenia rowerw. 2 |
Data: Maj 11 2016 10:54:25 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: J.F. | Uytkownik "twistedme" napisa w wiadomości grup Nie bijcie, nigdy nie miaem samochodu z hakiem, a chciabym hak tylko i wyącznie do woenia rowerw. Ogolnie rzec biorac to taki hak musi byc na tyle solidny, zeby przetrzymac obciazenie przyczepka, ktora wazy np tone. Na hak to ona tyle nie naciska, ale przy hamowaniu moze tyle byc potrzebne. No ale jak sie bierze najtansze chinskie g*, to nie wiadomo czy wytrzyma :-) Kiedys byla kwestia, ze Niemcy wymagali haka demontowalnego/chowanego. Do nas ta moda chyba nie dotarla. Ten Thule moze taki byc ... i cena rosnie. No i kwestia dokladnosci wykonania - co z tego, ze hak 300 zl, jak trzeba caly dzien ze szlifierka, spawarka i mlotem do samochodu dopasowywac :-) Najlepszy hak to jednak fabryczny ... J. 3 |
Data: Maj 11 2016 11:31:26 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: Yogi(n) | Uytkownik "twistedme" napisa w wiadomości Nie bijcie, nigdy nie miaem samochodu z hakiem, a chciabym hak tylko i wyącznie do woenia rowerw. Na cenę wpywa kilka czynnikw, pomijam oczywiste sprawy, jak "obciąalno, chińszczyzna bez atestw itp, ale rnicę w cenie "robią" uyte materiay, śruby (sic!) i doączona wiązka. Materiay to z reguy stal, rdzewiejąca, a jake, ale zabezpieczona proszkowo. Thule nie wypada najlepiej, bo rdzewieje po paru latach niemiosiernie. Śruby w thule (przynajmniej moim) nie rdzewieją, i to chyba jedyna przewaga tej firmy nad innymi. Bardzo duą rnicę w cenie czyni doączona wiązka. W starszych samochodach wystarczyo dopiąć (rwnolegle) wiązkę do istniejącej instalacji (tak, by na odpowiednich pinach pojawiao się napięcie, a w zaleności od wersji są to 7-mio lub 13-to pinowe zącza). Wiązka ma przenosić do przyczepy świata pozycyjne, kierunki, przeciwmgowe i stopy. W 13-tce coś tam jeszcze, ale przyczepka musi umieć to wykorzystać (oczywiście jest wersja drosza). W nowszych, moe to powodować spadki napięcia i będy wyrzucane przez komputer pokadowy, dlatego stosuje się moduy, czyli zesp przeącznikw, sterowanych sygnaami z samochodwej instalacji, ale podających napięcie z akumulatora (a nie "kradnących" z instalacji). Moduy dziaają tak samo, rnią się tylko firmą i wykonaniem. Ale tu te oczywiście pojawia się rozpięto cenowa. Ze względu na moliwo zamoczenia,warto wziąć hermetyczny, albo upewnić się, e pan Mietek zamontuje gdzieś wewnątrz. Instalator w wersji podstawowej musi podpiąć siedem (lub trzynaście) kablelkw, w wersji z moduem jeszcze musi ciągnąć plus od akumulatora. Najdrosze są zaś te najatwiejsze (z punktu widzenia instalatora) moduy, ktre sa przygotowane do instalacji plug&play, czyli wyposaone we wtyczki, ktre wystarczy wpiąć do istniejącej instalacji, w większości bowiem nowych samochodw są gotowe instalacje. Ale takie rozwiązania kosztują cztery i więcej razy więcej, ni te tańsze. Obywa się bez ingerencji w instalację samochodu. No i instalacja powinna być tańsza, ale jak znam ycie, to nie będzie ;-) Kumpel ma, na takim samym samochodzie jak mj (z thule) hak ze Supska, polskiej produkcji - i choć na śrubach ma ślady korozji, to sam hak wygląda lepiej od thule. Gdybym kupowa teraz, to kupibym ten ze Supska. Cena prawie trzy razy nisza, funkcjonalnie to samo. Śruby mona wymienić, a zardzewiay hak (jak u mnie) trzeba malować. To znaczy, nie maluję, ale moe, kiedyś... Obaj nie narzekamy ;-) Kup hak ze Supska (produkują w Polsce, nie w Chinach, chyba, e ostatnio się to zmienio), wiązkę z moduem, ale uniwersalnym, zainstaluj sam, albo poszukaj ogarniętego instalatora, to nie spieprzy. pamiętaj, e przegląd będzie droszy, zadbaj, by hak mia czytelną tabliczkę znamionową, pamiętaj o wpisie do dowodu w Wydziale Komunikacji. Mam nadzieję, e pomogem. -- Yogi(n) 4 |
Data: Maj 11 2016 11:53:11 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: twistedme | W dniu 2016-05-11 o 11:31, Yogi(n) pisze: Kup hak ze SupskaSuper, wielkie dzięki! Czyli tu jest ju wszystko co potrzeba? http://tinyurl.com/z9vzl7r Cenowo wygląda rzeczywiście rozsądnie. Jeszcze raz dzięki za pomoc. 5 |
Data: Maj 11 2016 12:13:50 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: Yogi(n) |
W dniu 2016-05-11 o 11:31, Yogi(n) pisze: Nie jestem ekspertem, więc nie wiem, czy ten będzie najlepszy, ale wygląda na to, e to wystarczy w zupeności. Są jeszcze inne firmy na allegro, ale opinii poszukaj samodzielnie (Steinhoff-drogi, Imioa - tańszy od Auto-haka). Popatrz te na zdjęcia uywanych thule, eby zrozumieć, e zabezpieczenie antykorozyjne nie jest ich najmocniejszą stroną. A innych "przewag" nie widzę. http://allegro.pl/hak-holowniczy-ford-s-max-smax-thule-i6176071459.html http://allegro.pl/peugeot-407-sw-hak-thule-i6176590008.html Tu śruby są zardzewiae, choć sam hak wygląda niele: http://allegro.pl/hak-holowniczy-mitsubishi-lancer-x-07-idealny-i6153597968.html -- Yogi(n) 6 |
Data: Maj 11 2016 04:02:50 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: Bolko | twistedme e przegląd będzie droszy, zadbaj, by hak mia czytelną Jest te albo w tym albo w następnym roku będę musia kupić baganik na rowery. Baganik na rower na hak 1000 PLN Hak na baganik kolejne 800 PLN Przegląd + pieczatka w urzędzie 200 PLN Coś jeszcze trzeba zrobić ? 7 |
Data: Maj 11 2016 04:16:34 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: WS | On Wednesday, May 11, 2016 at 1:02:51 PM UTC+2, Bolko wrote: twistedme Jest te albo w tym albo w następnym roku będę musia kupić baganik na rowery. przeglad 35, pieczatka free przydala by sie trzecia tablica (na bagaznik) zeby nie przekrecac... WS PS. jesli samochod jakis normalny ;) a jeszcze ma relingi to przy 2 rowerach jesli nie jest sie niska kobieta ;) chyba wygodniej i taniej na dachu 8 |
Data: Maj 11 2016 18:00:31 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: Cavallino | W dniu 11.05.2016 o 13:16, WS pisze: On Wednesday, May 11, 2016 at 1:02:51 PM UTC+2, Bolko wrote: Wątpię. Nawet na baganik hakowy cięko się wkada kilka rowerw. Taniej - to moe tak, ale tylko do pierwszego razu gdy o takim baganiku zapomnisz. 9 |
Data: Maj 11 2016 11:12:42 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: WS | W dniu środa, 11 maja 2016 18:00:24 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa: Wątpię. to juz dyskusja nad wyzszoscia Bozego Narodzenia nad Wielkanoca... Nawet na baganik hakowy cięko się wkada kilka rowerw. Ja napisalem o 2szt, sam tak mam i wklada sie trywialnie, pod warunkiem ze podniesienie wlasnego roweru na wysokosc dachu + bagaznika nie jest problemem... Taniej - to moe tak, ale tylko do pierwszego razu gdy o takim baganiku Pamietac niby trzeba, ale przyzwyczajony jestem do anteny CB, ktora jest wyzsza ;) Przy hakowym tez trzeba pamietac, zeby np. przy cofaniu nie sklsowac kogos ;) Byl kiedys test bagaznikow (ADACa chyba), wychodzilo, z tego co pamietam, ze przy kraszu te tylne rozbijaly szyby itp... No i stawiam (tak na oko ;) ) ze jednak dachowy daje mniejsze opory => mnijesze zuzycie paliwa. WS PS. mam zamontoany stary uchwyt thule w srodku (jako 3) i nie testowalem jeszcze, ale raczej wsadzenie tam roweru to juz bedzie lekkie wyzwanie ;) Tak wiec jesli dachowy, to a doswiadczenia moge polecic tylko dla 2szt 10 |
Data: Maj 11 2016 23:33:03 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: Cavallino | W dniu 11.05.2016 o 20:12, WS pisze: W dniu środa, 11 maja 2016 18:00:24 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa: Widocznie mam inne wymagania i inny poziom akceptacji skomplikowania montau.
Ja wolaem zaoyć krciutką i wjedać do garau bez rysowania bramy.... Przy hakowym tez trzeba pamietac, zeby np. przy cofaniu nie sklsowac kogos ;) Jaja sobie robisz? Hakowy nie zwiększa w ogle zuycia, przynajmniej nie w sposb zauwaalny w suvie. A przejechaem z nim 2000 km , tylko od początku maja. O czymś takim w przypadku rowero-agla na dachu moesz tylko pomarzyć. 11 |
Data: Maj 11 2016 15:12:49 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: WS | W dniu środa, 11 maja 2016 23:32:57 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa: > No i stawiam (tak na oko ;) ) ze jednak dachowy daje mniejsze opory => mnijesze zuzycie paliwa. hak mam, ale z bagaznikiem na nim nie jechalem nigdy ;) co do oporu to powierzchnia czolowa roweru to praktycznie zero, postawiony bokiem oplyw powietrza moze mocno zaburzac, ale fakt, zalezy to od geometrii samochodu. W sedanie raczej dosc znacznie, w czyms typu VANa, moze sie zdarzyc, ze rowery znajda sie idealnie w tunelu aerodynamicznym i wplyw bedzie pomijalny... Przy zuzyciu paliwa liczy sie nawet ksztalt lusterek ;) Ja u siebie (kombi) jakos zwiekszonego zuzycia nie zanotowalem, ale pewnie wynika to z tego, ze z rowerami jade raczej troszeczke wolniej (?) WS 12 |
Data: Maj 12 2016 18:23:28 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: Cavallino | W dniu 12.05.2016 o 00:12, WS pisze: W dniu środa, 11 maja 2016 23:32:57 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa: I pewnie dlatego odpadają przy większych prędkościach..... 13 |
Data: Maj 12 2016 14:21:41 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: WS | W dniu czwartek, 12 maja 2016 18:23:21 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa: I pewnie dlatego odpadają przy większych prędkościach...... te ustawione bokiem? ;) Ja z uchwytem rowerem na uchwycie Thule Tour alu Astra F z autostradowej gorki przekroczylem kilkukrotnie 200km/h licznikowe i zadnego problemu nie bylo. Obecnie mam 2x THULE 598 Proride i tez daje rade... a jesli nie ma sie problemu z podniesieniem rowerka, to zalozenie zajmuje max 30sek - postawic w rynience bagaznika, rama w uchwyt, przekrecic blokada do oporu, kluczyk i oba kola zablokowac samoblokujacymi paskami. Zdejmowanie podobnie Ale jak bede musial wozic 3 (4) rowery to pewnie w koncu kupie uchwyt na hak ;) 14 |
Data: Maj 13 2016 20:26:30 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: Cavallino | W dniu 12.05.2016 o 23:21, WS pisze: W dniu czwartek, 12 maja 2016 18:23:21 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa: ROTFL !!! I to chcesz zrobić w 30 sekund? Bo mnie identyczne czynności i to w pozycji wygodnej, bo w baganiku hakowym zajmują kilka razy więcej. Te w Thule. 15 |
Data: Maj 13 2016 12:43:52 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: WS | W dniu piątek, 13 maja 2016 20:26:22 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa: > Obecnie mam 2x THULE 598 Proride i tez daje rade... a jesli nie ma sie problemu z podniesieniem rowerka, to zalozenie zajmuje max 30sek - postawic w rynience bagaznika, rama w uchwyt, przekrecic blokada do oporu, kluczyk i oba kola zablokowac samoblokujacymi paskami. Zdejmowanie podobnie nie chce mi sie filmu nakrecac ;) , ale juz "pozycja wygodna" w wypadku hakowego to tak sobie jak dla mnie... podniesienie rowerka to zaden problem, a pozniej sie schylac nie musze ;) dla mnie wygodniej jest na na dachu ustawiam ramie do chwytania ramy w odpowiedniej pozycji, chwytam rower za amortyzaror i rure tylnego trojkata, wstawiam pod katem w rynienke - tak, zeby trafic pod paski do zapinania kol (to tak z 5 sek max), do pionu (wchodzi w chytacz ramy, ktory ma z 15cm luzu), 2 obroty blokady, przekrecenie kluczyka i dwa paski (czasem minimalnie kolo przekrecam, zeby paski byly w srodku miedzy szprychami) Nie da sie tego zle zapiac, ani jakos krzywo wstawic (podstawki pod kola sa w odleglosci raz ustawionej) Ale gdybym mial wstawiac trzeci rower, to juz musze stawac na progach itp zeby dostac do bagaznika, wtedy sie sprawa komlikuje 16 |
Data: Maj 14 2016 08:30:24 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: Cavallino | W dniu 13.05.2016 o 21:43, WS pisze: W dniu piątek, 13 maja 2016 20:26:22 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa: Zaley dla kogo i na jaki samochd. Na suva byś nie wstawi bez drabiny, nawet do mumycia dachu trzeba wleć na koo. a pozniej sie schylac nie musze ;) dla mnie wygodniej jest na na dachu
Da się. Bo albo peda przeszkadza do wstawienia drugiego roweru, albo kierownica drugiego roweru kci się z siodekiem pierwszego i trzeba odpinać i poprawiać oba, albo akurat tasiemką cięko trafić w wąski otwr klamry.... A ju przy montau trzeciego to dopiero jazda. Tyle e ja wkadam dwa spore city bike,i plus trzeci beach cruiser. Kady z olbrzymimi kierownicami i siodami. Z dachowym pewnie lepiej, bo rowery są szerzej rozstawione, a jak ju ktoś jakieś mikre grale wstawia to tym bardziej. 17 |
Data: Maj 14 2016 05:39:35 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: WS | W dniu sobota, 14 maja 2016 08:30:17 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa: Zaley dla kogo i na jaki samochd. e... z mojej strony EOT toz to od poczatku napisalem, ze dotyczy to "normalnego" samochodu i max dwoch rowerow (czyli zakladanych po obu stronach samochodu, nie gdzies na srodku), przy wiekszej ilosci sam planuje zalozyc na hak Da się. jw, nie problem wystepuje przy 2 szt, zakladanychz prawej i lewej strony WS 18 |
Data: Maj 15 2016 11:11:25 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: Cavallino | W dniu 14.05.2016 o 14:39, WS pisze: W dniu sobota, 14 maja 2016 08:30:17 UTC+2 uytkownik Cavallino napisa: A ja opisuję wraenia z montowania na baganik hakowy do suva, w 99% dwch rowerw i te to wyranie napisaem. I na tej podstawie powątpiewam, e dwiganie czegoś dwa razy wyej trwa kilka razy krcej. 19 |
Data: Maj 12 2016 11:40:46 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: yabba | Uytkownik "WS" napisa w wiadomości Wątpię. to juz dyskusja nad wyzszoscia Bozego Narodzenia nad Wielkanoca... Nawet na baganik hakowy cięko się wkada kilka rowerw. Ja napisalem o 2szt, sam tak mam i wklada sie trywialnie, pod warunkiem ze Taniej - to moe tak, ale tylko do pierwszego razu gdy o takim baganiku Pamietac niby trzeba, ale przyzwyczajony jestem do anteny CB, ktora jestwyzsza ;) Antena CB się ugnie na przeszkodzie, rower nie bardzo. Przy hakowym tez trzeba pamietac, zeby np. przy cofaniu nie sklsowac kogos 4 rowery na dachu daje u mnie zuycie paliwa o litr większe. WS PS. mam zamontoany stary uchwyt thule w srodku (jako 3) i nie testowalem Ja woę 4 rowery na dachu. Uchwyty musiaem zamontować na zmianę tak, e co drugi rower "jedzie tyem". Ale i tak trzeba się nagimnastykować przy montau, eby nie byo kolizji pomiędzy wystającymi elementami sąsiednich rowerw. Dobrze, e taki zestaw jest przewoony tylko w czasie wakacji. Teraz jakbym kupowa, to raczej bym wybra monta haka i platformę. Uchwyty dachowe mają tę zaletę, e zawsze są na samochodzie. Mona po drodze podwieć znajomego z rowerem itp. -- Pozdrawiam, yabba 20 |
Data: Maj 12 2016 14:34:36 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: WS | W dniu czwartek, 12 maja 2016 11:41:06 UTC+2 uytkownik yabba napisa: Antena CB się ugnie na przeszkodzie, rower nie bardzo. Jak to zwykle bywa zalezy od anteny Dobrych kilka lat wjezdzalem do garazu z stalowym Lemmem at-71 (czy jakas podobna), zginala sie na bramie, przed zamknieciem garazu przestawialem tylko w druga strone zeby brame zamknac i wyjechac nastepnym razem. Po zmianie samochodu i anteny na presidenta indiana pojechalem tak samo - ~1km/h wystarczyl, zeby sie zlamala... i juz wiem, ze trzeba uwazac ;) WS 21 |
Data: Maj 11 2016 21:45:30 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: Tomek Kańka | Bolko napisa(a) Baganik na rower na hak 1000 PLN Pieprzyć to i poyczyć rowery na miejscu? 2 tysie za moliwośc przewiezienia rowerw?! -- Tomek 22 |
Data: Maj 12 2016 13:52:23 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: J.F. | Uytkownik "TomekKańka" napisa w wiadomości grup Bolko napisa(a) Baganik na rower na hak 1000 PLN Pieprzyć to i poyczyć rowery na miejscu? Przy 4 rowerach na 2 tygodnie moze sie oplacac. A przeciez na jednym urlopie sie nie skonczy. Co wiecej - bagaznik na hak jest przenosny na nastepne auto. J. 23 |
Data: Maj 12 2016 14:17:57 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: Tomek Kańka | J.F. napisa(a) Uytkownik "TomekKańka" napisa w wiadomości grup Moje doświadczenie podpowiada mi, e takie rzeczy uywane są 1-2 razy, a potem się walają gdzieś po piwnicach/garaach. Ale moe to tylko ja tak mam. -- Tomek 24 |
Data: Maj 12 2016 17:10:37 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: J.F. | Uytkownik "TomekKańka" napisa w wiadomości grup J.F. napisa(a) Pieprzyć to i poyczyć rowery na miejscu?Przy 4 rowerach na 2 tygodnie moze sie oplacac. Moje doświadczenie podpowiada mi, e takie rzeczy uywane są 1-2 razy, a Mozliwe, ale to chyba zalezy jak sie do tego roweru podchodzi. Moze byc chwilowy kaprys, a sa i tacy, co co tydzien na wycieczki jezdza. Inna sprawa, ze jakby byl takim zapalencem, to by raczej nie musial pytac o bagaznik :-) J. 25 |
Data: Maj 12 2016 15:00:06 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: twistedme | W dniu 2016-05-11 o 23:45, Tomek Kańka pisze: Bolko napisa(a)Niektrzy mają rowery drosze od samochodw ;) Takich nie ma w wypoyczalniach... 26 |
Data: Maj 12 2016 18:22:18 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: Cavallino | W dniu 11.05.2016 o 23:45, Tomek Kańka pisze: Bolko napisa(a) Nie - to cena za wygodę brania rowerw ze sobą w podr. Świat wtedy zmniejsza się bardzo mocno.... 27 |
Data: Maj 12 2016 16:21:09 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: ddddddddd | W dniu 11.05.2016 o 13:02, Bolko pisze: twistedme u mnie to wyglądao tak: Baganik na rower na hak 1000 PLN ok. 800z Hak na baganik kolejne 800 PLN ok. 400z (ze Supska, montowaem sam - otwory zwykle masz fabryczne, mi monta zają jedno popoudnie, a w drugi poranek podączyem, pojechaem na stację diagnostyczną gdzie dostaem papier i zdąyem jeszcze do sklepu kupić baganik na rowery ;) Przegląd + pieczatka w urzędzie 200 PLN tak jak ktoś napisa: 35z
teraz ju chyba mona oficjalnie trzecią tablicę za 50z dorobić, ja paciem te chyba tyle za imitację tablicy - bo w urzędzie nie byo moliwości dorobienia -- Pozdrawiam Łukasz 28 |
Data: Maj 11 2016 04:26:44 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: | W dniu środa, 11 maja 2016 11:32:02 UTC+2 uytkownik Yogi(n) napisa: Thule nie wypada najlepiej, bo rdzewieje po paru latach Kumpel ma, na takim samym samochodzie jak mj (z thule) hak ze Supska, Moe to szereg elektrochemiczny dziaa? Za dobre śruby -> rdzewieje reszta i na odwrt. Taniej wymieniać śruby... -- jureko 29 |
Data: Maj 11 2016 13:45:28 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: Yogi(n) |
Thule nie wypada najlepiej, bo rdzewieje po paru latach Cakiem moliwe. Ciekaw jestem, czy ktryś z producentw robi i hak i śruby z nierdzewki. -- Yogi(n) 30 |
Data: Maj 11 2016 17:32:46 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: Marek | No i oczywiście czy, zakadając, e będę wozi tylko rowery, to monaOsobiscie zamontowalem w celach wozenia rowerow wlasnie te tansze - polskie haki. Jeden ma juz 2 lata. Belka pod spodem jest lekko ruda, ale blacha jest gruba na 1cm, wiec nie ma co sie przyjmowac. Otwory pasowaly bez problemu. Wiazke podlaczylem w srodku, wiec problemu z woda i zawilgoceniem nie ma. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 31 |
Data: Maj 11 2016 17:35:39 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: Marek | No i oczywiście czy, zakadając, e będę wozi tylko rowery, to monaOsobiscie zamontowalem w celach wozenia rowerow wlasnie te tansze - polskie haki. Jeden ma juz 2 lata. Belka pod spodem jest lekko ruda, ale blacha jest gruba na 1cm, wiec nie ma co sie przyjmowac. Otwory pasowaly bez problemu. Wiazke podlaczylem w srodku, wiec problemu z woda i zawilgoceniem nie ma. Wazny parametr to dopuszczalny nacisk na kule. Niektore haki maja 50kg, te ciut drozsze 75 kg. Warto wziasc to po uwage, bo sama platforma wazy ponad 10kg. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 32 |
Data: Maj 11 2016 17:57:29 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: Cavallino | W dniu 11.05.2016 o 10:43, twistedme pisze: Nie bijcie, nigdy nie miaem samochodu z hakiem, a chciabym hak tylko i Za 300 bym nie wzią, ale najtańszy pautomat - taki waśnie mam. Nie muszę dzięki temu jedzić z hakiem cay rok, gdy potrzebuję go kilka razy w roku.... 33 |
Data: Maj 11 2016 18:24:58 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od tego za 1200z | Autor: J.F. | Uytkownik "Cavallino" napisa w wiadomości grup W dniu 11.05.2016 o 10:43, twistedme pisze: No i oczywiście czy, zakadając, e będę wozi tylko rowery, to mona Za 300 bym nie wzią, ale najtańszy pautomat - taki waśnie mam. Ale wiesz - staly hak w jezdzie w zasadzie wcale nie przeszkadza. Za to im bardziej skomplikowany bedzie, tym wieksza szansa ze bedzie sie za bardzo ruszal jak dla rowerow. J. 34 |
Data: Maj 11 2016 22:13:33 | Temat: Re: Czym się rni hak za 300z od teg | Autor: sirapacz | nie wiem czym sie rozni ale wiem co ma ten za 300. |