a moze elektryczny
1 | Data: Kwiecien 13 2013 23:03:34 |
Temat: a moze elektryczny | |
Autor: J.F. |
2 |
Data: Kwiecien 14 2013 12:45:55 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: ToMasz | W dniu 13.04.2013 23:03, J.F. pisze: ale o co chodzi? Mam autko zdalnie sterowane, ale nie z marketu i jeździ zasadniczo podobnie. tzn napewno nie staje dÄba na tylnej osi, ale "bÄ czka" robi spokojnie. jednak nie za darmo. akumulator 9V ok 2 Ah znika w 15 minut ostrej jazdy ToMasz 3 |
Data: Kwiecien 14 2013 14:17:03 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2013-04-13 23:03, J.F. pisze:
Raczej do hybryd. Ale takich jak Fisker, a nie Prius. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹnie popyt na ĹwiÄty spokój." 4 |
Data: Kwiecien 14 2013 07:37:56 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: | W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 14:17:03 UTC+2 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak napisał: W dniu 2013-04-13 23:03, J.F. pisze: Samochody elektryczne są tak samo stare jak spalinowe i na razie się nie przebiły. Przyszłość czyli najbliższe 50 lat należy do samochodów spalinowych. Na razie nic nie zapowiada wynalezienia akumulatora o gęstości energii jakie mają dzisiejsze używane do zasilania silników paliwa.A`jak by brać pod uwagę paliwo na razie nie używane do zasilania silników spalinowych i o trzy razy wyższej wartości opałowej niż to co można kupić na stacji benzynowej, to świetlista przyszłość napędu elektrycznego mocno przygasa. 5 |
Data: Kwiecien 14 2013 19:04:38 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-14 16:37, pisze: W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 14:17:03 UTC+2 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak napisał: Słowo na Niedziele http://pl.wikipedia.org/wiki/Who_Killed_the_Electric_Car%3F http://www.imdb.com/title/tt0489037/ Ja nie wiem po co się spierać skoro to już było. Dziwne że działało rewelacyjnie i były pojemne i długo trzymające akumulatory a teraz na rynku jest gówno. To nie jedyny dokument wystarczy spojrzeć na http://www.filmweb.pl/film/Spisek+%C5%BCar%C3%B3wkowy-2010-626947. We Wrocławiu miano budować konkurencyjną elektrociepłownie do istniejącej już węglowej z turbinami gazowymi. Skończyły się zielone certyfikaty i o elektrociepłowni na gaz cisza(ekonomicznie nieopłacalna)! Na razie cofamy się w czasie do epoki kamienia łupanego, mamy nawet wybudowane teleporty do tego okresu "broń atomowa". Póki jednostki będą kierowały masą, wszelkie dyskusje o masowej produkcji i związanej z nią polityce nie mają sensu. K. 6 |
Data: Kwiecien 14 2013 21:10:24 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz napisał(a): Ja nie wiem po co się spierać skoro to już było. Dziwne że działało Ale gdzie były takie akumulatory? I jakie niby? Cykl życia samochodów elektrycznych póki co jest taki, że najpierw producent ma prototyp i zapowiada rewolucję - tanio, ogromny zasięg, trwałość i super osiągi. Potem jak wchodzi to do produkcji okazuje się że jest drogo, a zasięg do bani, a akumulatory szybko się zużywają. Nowe drogie i ogólnie cała impreza przestaje się finansowo trzymać kupy. Zainteresowanie modelem słabe, bo za te same pieniądze można kupić samochód spalinowy dużo wyższej klasy. Albo za te pieniądze które trzeba dorzucić na "elektrykę" można sobie kupić cysternę paliwa. Tu naprawdę nie ma co szukać teorii spiskowych - ogniwa elektryczne takie same jak w masowej elektronice (np. laptopy). Wystarczy policzyć ile ich trzeba do samochodu, jaką to ma trwałość i parametry i wszystko się staje jasne. Po prostu magazynowanie energii elektrycznej jest drogie. A brednie że ropa się skończy za 20 lat... Powtarzają to już jakieś 100 lat :) 7 |
Data: Kwiecien 14 2013 19:25:57 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Robert RÄdziak | On Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz Ja nie wiem po co się spierać skoro to już było. Dziwne że działało Blablabla... Drób ma rację. 0.3-2.5MJ/kg vs 46MJ/kg to wartość śmiesznie marna. Do tego duża masa akumulatorów, długi czas ładowania (nie do skrócenia do czasu porównywalnego z tankowaniem paliw płynnych), problemy wynikające z wydobycia, przetwórstwa i utylizacji niklu, kadmu, litu, ołowiu. Samochód elektryczny to wspaniały wynalazek do taniego jeżdżenia wokół trzepaka, tylko TCO ma nieakceptowalnym poziomie. RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 8 |
Data: Kwiecien 14 2013 21:46:11 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): On Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz To jeszcze i tak nie jest najgorsze, zwłaszcza doliczając że elektryka pozwala zaoszczędzić sporo kg na lżejszym napędzie. Prawdziwy problem który blokuje tą technologię, to cena tych akumulatorów. Bo cena powoduje że nie jest to póki co żadna alternatywa - nawet do taniego jeżdżenia wokół trzepaka. Skoro za to tanie wozidło trzeba zapłacić górę pieniędzy, to już nie jest wtedy tanie. 9 |
Data: Kwiecien 14 2013 21:51:47 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: J.F. | Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): On Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz Jak dorzucic sprawnosc silnika spalinowego rzedu 30%, a nawet mniej z uwagi na nieoptymalny punkt pracy, to juz nam wychodzi powiedzmy 12MJ/kg. Dorzuc odzysk energii przy hamowaniu ... a potem powiedz, ile wazy zbiornik paliwa z zawartoscia ... musisz policzyc ? To moze wazyc dwa razy wiecej :-) I juz nie jest tak zle. Do tego duża masa akumulatorów, długi czas Raczej zadne, ze starych zrobia nowe. Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-) J. 10 |
Data: Kwiecien 14 2013 13:12:45 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: | W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 21:51:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a przy dobrych wiatrach kilkanaście procent to powszechny indywidualny samochód z napędem elektrycznym na razie jest mrzonką. Prądu na Świecie jest na styku. I szybko nie da się podwoić albo potroić światowej produkcji. Poza tym produkcja prądu w dużej mierze polega na spaleniu czegoś co wydobyliśmy spod ziemi. Jest całkowity brak infrastruktury do ładowania akumulatorów. Podejrzewam że każda fabryka samochodów jest w stanie rozpocząć masową produkcję samochodu elektrycznego w czasie krótszym niż trzy miesiące. Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny. Polityczny bo ograniczenie spożycia ropy naftowej zakończyło by się kryzysem jakiego jeszcze nie było i najprawdopodobniej sporą wojną. Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy daje bardzo dużo miejsc pracy. Pracochłonność przy produkcji i obsłudze samochodu elektrycznego była by dużo niższa. Sporo ludzi zostało by bez pracy. 11 |
Data: Kwiecien 14 2013 22:18:05 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-14 22:12, pisze: W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 21:51:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Dziś wypiłem dwa piwa czyli jestem prymityw. Jutro gdy wytrzeźwieje ustosunkuje się do wypowiedzi. Na pierwszy rzut oka nikt nie wysilił się żeby zobaczyć źródła które podałem. Zmowa żarówkowa to fakt a nie spisek, potwierdza jeden z właścicieli koncernu żarówkowego (obecny a nie wyjebany za np malwersacje albo umowę śmieciową;/) 12 |
Data: Kwiecien 14 2013 23:14:32 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: J.F. | Dnia Sun, 14 Apr 2013 13:12:45 -0700 (PDT), Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-) 1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanie codziennego ubytku. A mocy w skali kraju bedzie trzeba mniej wiecej tyle co roznica miedzy szczytem wieczornym a nocna dolina. Czyli prad, przynajmniej w Polsce, jest. Podejrzewam że każda fabryka samochodów jest w stanie rozpocząć Watpie. To trzeba jednak zaprojektowac, linie zaprojektowac, kooperantow znalezc .. dwa lata przygotowan i miesiac przezbrojenia. Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny. A kto z kim mialby sie bic ? I o co ? A prad trzeba robic, wiec zbyt na rope nadal by byl. Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy daje bardzo dużo Jest obecnie za drogi ? To znaczy ze pracochlonnosc jest wieksza :-) J. 13 |
Data: Kwiecien 14 2013 18:22:54 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: | W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 23:14:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał: Dnia Sun, 14 Apr 2013 13:12:45 -0700 (PDT), Kraje arabskie kontra reszta Świata, taka by była wojna. Obniżenie wpływów z ropy sprowadziło by kraje arabskie do epoki kamienia łupanego. Obwinili by za taki stan wszystkich tylko nie siebie. Jeśli by miał powstać w UE program rozwoju samochodu elektrycznego to rozpoczęło by go budowanie dużej ilości elektrowni atomowych. Inaczej nie dało by się zaspokoić zapotrzebowania na prąd. Na razie o takim programie nie słychać. Za to wprowadzane są coraz efektywniejsze technologie mające zmniejszyć zużycie energii. Wycofanie z użytku żarówek jest tego przykładem. Kiedyś podawali że przejście na oszczędne źródła światła było równoważne z pojawieniem się w UE rezerwy mocy jaką wytwarza Rumunia. Jak by prądu było do oporu to nikt by nie robił takiego rzutu na taśmę. Za kilkanaście lat ma być przepis zezwalający na stawianie tylko pasywnych budynków mieszkalnych. W Polsce nadmiar mocy o jakim piszesz jest teoretyczny. W przeciągu kilkunastu ostatnich lat nie zbudowano żadnej dużej elektrowni. A niektóre z tych co są, budowane były za Gomułki. W Polsce zaczyna brakować sznurka i drutu żeby reperować rozwalające się turbiny i generatory. A Ty piszesz o rezerwie. Na papierze może i jest bo papier jest cierpliwy. 14 |
Data: Kwiecien 15 2013 11:50:50 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., 1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanieZreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a I sieć moteli co 100km, żeby było gdzie nocować czekając na naładowanie akumulatorów? [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 15 |
Data: Kwiecien 15 2013 13:12:29 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 11:50, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello J.F., http://www.chip.pl/news/wydarzenia/nauka-i-technika/2013/03/baterie-z-grafenu-laduja-sie-w-5-sekund nie wspominając o ogniwach fotowoltaicznych i to żaden StarTrek. Ale co tu bić piane. Ty mnie powiedz "saddam husajn chemical weapon" http://www.youtube.com/watch?v=gMStCHtUNeY gdzie podziała się broń chemiczna u Sadama która była głównym pretekstem wejścia do Iraku. Akumulatory są drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile wart jest piasek?! Kiedy będziesz posiadał technologię i nie podporządkujesz się polityce to wydarzy Ci się wypadek samochodem, pod prysznicem albo jak Panu w filmie żarówkowym zginiesz w zdarzeniu losowym na pokładzie swojego samolotu. To żaden spisek;] Czyste fakty. K. 16 |
Data: Kwiecien 15 2013 11:11:22 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 13:12:29 +0200 osobnik zwany hisjusz sÄ drogie przez licencje i politykÄ tak jak procesory ile wart jest pójdź sobie na plażÄ, nakop piasku ipokaż ten swój tani procesor -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 17 |
Data: Kwiecien 15 2013 13:39:04 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 13:11, masti pisze: Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 13:12:29 +0200 osobnik zwany hisjusz "sÄ drogie przez licencje i politykÄ" ja nie potrafiÄ, wiÄc za to płacÄ kupujÄ c nowy procesor. 18 |
Data: Kwiecien 15 2013 14:19:37 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, "są drogie przez licencje i politykę" ja nie potrafię, więc za to płacęsą drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile wart jestpójdź sobie na plażę, nakop piasku ipokaż ten swój tani procesor Są drogie przez piekielnie drogą technologię. Poza tym - tak naprawdę to one wcale nie są drogie. Nie pojmuję, jak przy tak wymagających technologiach udaje się uzyskać tak niskie ceny. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 19 |
Data: Kwiecien 15 2013 14:28:52 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 14:19, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello hisjusz, No to nie zdawałem sobie sprawy z faktu że układy scalone są tanie w stosunku do ilości energii jakiej trzeba włożyć w ich uzyskanie. Widzę po twojej stronie że masz pojęcie o czym mówisz. Faktycznie coś mogłem prze bełkotać. Dziękuje za twój poświęcony czas. K. 20 |
Data: Kwiecien 15 2013 14:36:11 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, No to nie zdawałem sobie sprawy z faktu że układy scalone są tanie wSą drogie przez piekielnie drogą technologię. Poza tym - tak naprawdę"są drogie przez licencje i politykę" ja nie potrafię, więc za to płacęsą drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile wart jestpójdź sobie na plażę, nakop piasku ipokaż ten swój tani procesor Twoim zdanie tylko energia stanowi koszt? Jesteś dokumentnym pojebem bez pojęcia. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 21 |
Data: Kwiecien 15 2013 14:38:04 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 14:36, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello hisjusz,Dziękuje. 22 |
Data: Kwiecien 15 2013 12:51:43 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 13:39:04 +0200 osobnik zwany hisjusz W dniu 2013-04-15 13:11, masti pisze: nie przez licencje tylko przez koszty opracowania prcesora i wdrozenia produkcji. One sÄ obecnie niesamowicie tanie a nie drogie -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 23 |
Data: Kwiecien 15 2013 15:08:59 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 14:51, masti pisze: Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 13:39:04 +0200 osobnik zwany hisjusz Niesamowicie tanie przyrównujÄ c do czego?! RozważyłeĹ skale produkcji? ZauważyłeĹ jak zmieniło siÄ przez ostatnie lata zapotrzebowanie? 24 |
Data: Kwiecien 15 2013 13:27:36 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 15:08:59 +0200 osobnik zwany hisjusz W dniu 2013-04-15 14:51, masti pisze: w stosunku do tego ile kosztowało jeszcze niedawno, do innych rzeczy itd. a zauważyłeĹ, ze zapotrzebowanie roĹnie w miarÄ tanienia produktu? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 25 |
Data: Kwiecien 15 2013 15:52:51 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz |
Niesamowicie tanie przyrównujÄ c do czego?! RozważyłeĹ skale produkcji? Zauważyłem że im wiÄkszy popyt na dane dobro tym wiÄksze grono chcÄ ce ĹwiadczyÄ dostÄp do tego dobra (konkurencja wiÄ że siÄ z obniżaniem cen-> nie dotyczy zmowy cenowej zabronionej w Unii Europejskiej jednak trudnej do udowodnienia) ZauważyłeĹ że nie tak dawno w domu zwykle był jeden tv , 20 lat temu nie było: telefonu w kieszeni, tabletów, domowych centr rozrywki multimedialnej, tylu osobistych komputerów przenoĹnych, samochodów z rozbudowanÄ elektronikÄ . Koło 1997 r mało ludzi w Polsce miało dostÄp do internetu przez modem 56k i płaciło za to krocie. Później coraz wiÄcej ludzi chciało korzystaÄ z internetu jednoczeĹnie zwiÄkszała siÄ konkurencja wĹród dostawców, już nie był tylko jeden, ceny leciały w dół. DziĹ za 60 zł można mieÄ ciÄ gły dostÄp do internetu koło 10 Mbitów, kiedyĹ za tyle miałem ciÄ gły dostÄp z prÄdkoĹciÄ 56k przez 3,5h w miesiÄ cu;] 26 |
Data: Kwiecien 15 2013 13:52:51 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 15:52:51 +0200 osobnik zwany hisjusz weź siÄ doucz trochÄ ekonomiiNiesamowicie tanie przyrównujÄ c do czego?! RozważyłeĹ skale produkcji? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 27 |
Data: Kwiecien 15 2013 16:00:42 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 15:52, masti pisze: Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 15:52:51 +0200 osobnik zwany hisjusz Dobrze. Podaj konkretny link do źródła w temacie o którym mówisz bez ciÄ gniÄcia za uszy! Obiecuje doczytaÄ. Pokój na Ĺwiecie 28 |
Data: Kwiecien 15 2013 14:17:21 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 16:00:42 +0200 osobnik zwany hisjusz W dniu 2013-04-15 15:52, masti pisze:sorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukaÄ źródeł podstaw ekonomii dla Ciebie. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 29 |
Data: Kwiecien 15 2013 16:29:58 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz |
sorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukaÄ źródeł podstaw Na wyzywanie nie szkoda Ci czasu. Pokój 30 |
Data: Kwiecien 15 2013 16:53:10 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, sorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukać źródeł podstawNa wyzywanie nie szkoda Ci czasu. http://rtfm.killfile.pl/#lajza Pokój Łajzienka -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 31 |
Data: Kwiecien 15 2013 17:30:48 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 16:53, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello hisjusz, Idz zrób z 3 serie po 15 pompek, minie Ci. 32 |
Data: Kwiecien 15 2013 20:28:07 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, Idz zrób z 3 serie po 15 pompek, minie Ci.http://rtfm.killfile.pl/#lajzasorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukać źródeł podstawNa wyzywanie nie szkoda Ci czasu. Widzę, że masz spore doświadczenie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 33 |
Data: Kwiecien 15 2013 22:49:43 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 20:28, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello hisjusz, Ja widzę że Cię kobieta nie kocha. Porób pompek, przebiegnij się w około osady kilka razy, ogol się, zacznij słychać. Hau hau hau 34 |
Data: Kwiecien 15 2013 19:50:44 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 16:29:58 +0200 osobnik zwany hisjusz sorki, ale mam ciekawsze rzeczy do roboty niż szukaÄ źródeł podstawNa wyzywanie nie szkoda Ci czasu. wyzywanie? link poproszÄ. A w zasadzie możesz zaczÄ Ä odszczekiwaÄ -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 35 |
Data: Kwiecien 15 2013 22:46:25 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 21:50, masti pisze: Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 16:29:58 +0200 osobnik zwany hisjusz http://sjp.pl/wyzywanie Również 3 serie po 15 pompek Ci przepisuje na zapanowanie nad umysłem. 36 |
Data: Kwiecien 15 2013 20:48:12 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 22:46:25 +0200 osobnik zwany hisjusz W dniu 2013-04-15 21:50, masti pisze: no i?
nauczyciel WFu? -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 37 |
Data: Kwiecien 15 2013 23:23:44 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: kakmar | Dnia 15.04.2013 hisjusz napisał/a: Z tym bÄdzie problem bo literatury dużo, a ekonomia nie jest do koĹca naukÄ , a bardziej zespołem wierzeĹ wynikajÄ cych z przekonaĹ filozoficznych. Należało by od poczÄ tku a życie krótkie. IdÄ c na skróty to kolejno: Kopernik(ten), John Locke, Adam Smith, Claude FrĂŠdĂŠric Bastiat, potem znowu na skróty i Ludwig von Mises, Friedrich August von Hayek, John Maynard Keynes, UWAGA teraz trzeba wybraÄ samemu czerwonÄ lub niebieskÄ pigułkÄ. Jak siÄ zdecydujesz sam dobierzesz bardziej współczesnÄ literaturÄ i byle kto Ci nie podskoczy na Usenecie z ekonomii. Pokój na ĹwiecieNo ba, tylko co na to interwencjoniĹci?;) -- kakmaratgmaildotcom 38 |
Data: Kwiecien 16 2013 10:46:21 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-16 01:23, kakmar pisze: Dnia 15.04.2013 hisjusz napisał/a: Czy tych dwóch Panów co nie umiejÄ robiÄ pompek a jeden jest brodaty, najzwyczajniej w Ĺwiecie majÄ problemy z okiełznaniem wolnego umysłu i czepiajÄ siÄ? 39 |
Data: Kwiecien 16 2013 10:54:00 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, dobierzesz bardziej współczesną literaturę i byle kto Ci nie podskoczyCzy tych dwóch Panów co nie umieją robić pompek a jeden jest brodaty, Problem w tym, że twój umysł jest zbyt wolny. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 40 |
Data: Kwiecien 16 2013 10:47:36 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz |
No ba, tylko co na to interwencjoniĹci?;) Ależ ty mÄ dre słowa znasz;) Pokłon 41 |
Data: Kwiecien 16 2013 09:53:06 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: kakmar | Dnia 16.04.2013 hisjusz napisał/a:
Ty idź już czytaÄ, potem jeszcze czeka CiÄ fizyka, chemia i bÄdziesz mógł dokonaÄ przełomu. -- kakmaratgmaildotcom 42 |
Data: Kwiecien 16 2013 12:02:30 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-16 11:53, kakmar pisze: Dnia 16.04.2013 hisjusz napisał/a: Dobrze Tato, później pogramy w piłkÄ? 43 |
Data: Kwiecien 16 2013 13:53:40 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: J.F | Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomoĹci Zauważyłem że im wiÄkszy popyt na dane dobro tym wiÄksze grono chcÄ ce ĹwiadczyÄ dostÄp do tego dobra (konkurencja wiÄ że siÄ z obniżaniem cen-> nie dotyczy zmowy cenowej zabronionej w Unii Europejskiej jednak trudnej do udowodnienia) ZauważyłeĹ że nie tak dawno w domu zwykle był jeden tv , 20 lat temu nie było: telefonu w kieszeni, tabletów, domowych centr rozrywki multimedialnej, tylu osobistych komputerów przenoĹnych, Ale komputery juz byly. A wraz ze spadkiem cen narobilo sie tego coraz wiecej. I to nie jest tak ze chcesz tableta - oni ci emituja tyle reklam, ze ty chcesz tableta :-) samochodów z rozbudowanÄ elektronikÄ . To temat na dluzsza dyskusje. elektronika dodatkowa - mogla byc juz dawno. Wtedy jeszcze troche podnosila koszt samochodu, dzis potaniala i koszt jest znikomy, za to cena wzrasta bardzo. Na tym mozna dobrze zarobic. Elektronika z jednej strony potrafi pracowac latami, z drugiej - czasem sie psuje, a wtedy koszta napraw rosna. Ale ta dodatkowa moze byc zepsuta. Elektronika ta scisle w samochodzie ... tez sie rozbudowala. Najpierw silnikowa, potem ABS, ESP. Ale to tak bardziej z koniecznosci i mozliwosci. Koło 1997 r mało ludzi w Polsce miało dostÄp do internetu przez modem 56k i płaciło za to krocie. Później coraz wiÄcej ludzi chciało korzystaÄ z internetu jednoczeĹnie zwiÄkszała siÄ konkurencja wĹród dostawców, już nie był tylko jeden, ceny leciały w dół. Kiepsko lecialy. Jakby TP w przyplywie dobrej woli nie zrobila neostrady, wczesniej DSL, a jeszcze wczesniej tych modemow, to by nadal internet byl dobrem dosc elitarnym - kto ma szczescie mieszkac w zasiegu energicznego providera ten ma, a inny moze sobie wykupic dostep przez telefon, po 10zl/h .. no dobra, dzis to moze komorkowcy by zrobili swoje i byloby 100MB/10zl. DziĹ za 60 zł można mieÄ ciÄ gły dostÄp do internetu koło 10 Mbitów, kiedyĹ za tyle miałem ciÄ gły dostÄp z prÄdkoĹciÄ 56k przez 3,5h w miesiÄ cu;] Ale to tez dlatego ze technika poszla do przodu i takie predkosci sa osiagalne ... i to za umiarkowane pieniadze. J. 44 |
Data: Kwiecien 17 2013 11:09:07 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz |
Kiepsko lecialy. Jakby TP w przyplywie dobrej woli nie zrobila Nie miałem Neostrady. Pierwszy ciÄ gły internet 12h na dobÄ miałem przez modem 56k z konkurencji TPSA-> DIALOG (TPSA wtedy dalej leciało za 30 groszy /minuta dostÄpu) później zmiana na DSL również nie z TPSA bo "nie było możliwoĹci technicznych" a ponownie z DIALOG. WiÄc ja osobiĹcie nie zauważyłem ze swojej małej norki we Wrocławiu pozytywnych działaĹ TPSA bez kucia w brzuch przez konkurencje .. DziĹ za 60 zł można mieÄ ciÄ gły dostÄp do internetu koło 10 Mbitów, Może i masz racje. Może właĹciwie a może i błÄdnie kojarzże wiÄcej za mniej z pojawieniem siÄ konkurencji. Ĺťeby siÄ nie cofaÄ daleko w tył wystarczy popatrzeÄ na to czego dokonał PLAY: za 80 zł dzwonisz gdzie chcesz i ile chcesz. PrzypominajÄ c sobie oferty z przed dwóch lat gdy było 3 graczy, oferta dzwonisz ile chcesz za 80 pln to kosmos. PrzypomnieÄ należy nieskuteczne kombinacje zmowy trójki istniejÄ cych operatorów: inna kwota do trójcy ĹwiÄtej a inna do PLAY z naciskiem na różnice w reklamie. PrzypomnieÄ należy niedawnÄ wypowiedz Prezesa Orange że w Polsce jest miejsce tylko dla dwóch operatorów. 45 |
Data: Kwiecien 18 2013 01:16:46 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: J.F. | Dnia Wed, 17 Apr 2013 11:09:07 +0200, hisjusz napisał(a): Kiepsko lecialy. Jakby TP w przyplywie dobrej woli nie zrobila Dialog owszem - we Wroclawiu, Legnicy, Lubiniu mial niezla pozycje i cos 1/3 liczby abonentow TP, tym niemniej - jak byles w zasiegu ich dzialania, to mogles liczyc na internet, a jak poza ... to linie dociagniemy w pana okolice ... na razie nie mamy planow. A ten zasieg dzialania byl znikomy. Ale to tez dlatego ze technika poszla do przodu i takie predkosci saMoże i masz racje. Może właściwie a może i błędnie kojarzże więcej za Play ma troche dluzsza historie, a 2 lata temu za 80 zl to juz troche minut moozna bylo kupic, i ile mnie skleroza nie myli. Przypomnieć należy nieskuteczne kombinacje zmowy trójki istniejących Ale znasz skrot "MTR" ? To jest oplata pobierana przez operatora komorkowego od innych operatorow, za rozmowy przychodzace do jego klientow. Ta oplata w pewnym momencie byla dosc wysoka, chyba nawet ~1.20/min, potem dzieki naciskom UKE i UE spadala, wszedl Play ... i dostal prawo pobierania znacznie wyzszej niz inni. Wiec tak z jednej strony to trojca bardzo prawidlowo ustalila wyzsze stawki do Play (*), z drugiej - rozwoj P4 byl sfinansowany przez klientow trojcy, no ale na dobre im wyszlo, z trzeciej - gdyby nie prawa regulacyjne UKE, to niewiele by z tego wyszlo, a z czwartej - gdyby obnizyl jak obnizal, to i bez Play byloby dzis taniej. Z piatej - jak bysmy przyjeli model amerykanski, to nie trzeba byloby cen urzedowych ustalac. (*)- stawki byly jednak nieproporcjonalnie wysokie, a potem MTR do Play spadlo, a stawki u innych operatorow zostaly ... Przypomnieć należy niedawną wypowiedz Prezesa Orange Poczekamy, zobaczymy, siec trzeba ciagle modernizowac, a klienci dziela sie teraz na piec ... J. 46 |
Data: Kwiecien 15 2013 13:41:10 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, http://www.chip.pl/news/wydarzenia/nauka-i-technika/2013/03/baterie-z-grafenu-laduja-sie-w-5-sekundI sieć moteli co 100km, żeby było gdzie nocować czekając na1kW przez 10h daje 13KMh, co powinno wystarczyc na doladowanieZreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a Jasne. Pokaż mi sklep, który to sprzedaje i cenę. Poza tym - już ten temat rozważaliśmy jakiś czas temu - dla samochodu osobowego potrzebujemy zapasu energii rzędu 100kWh. Żeby to naładować w 5 sekund, potrzebujesz mocy 72MW. Nawet ładowanie w 15 minut wymaga 400kW. nie wspominając o ogniwach fotowoltaicznych Że co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczających mocy 10kW przy pochmurnej pogodzie. i to żaden StarTrek. Ale co tu bić piane. Ty mnie powiedz "saddam husajn A po co ten idiotyczny wtręt? Akumulatory są drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile A już tego idiotyzmu nie zdzierżę. Dla ciebie procesor to piasek? Całkiem oczadziałes. Kiedy będziesz posiadał technologię i nie podporządkujesz się Bełkotem nadrabiasz niewiedzę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 47 |
Data: Kwiecien 15 2013 14:16:17 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz |
nie wspominając o ogniwach fotowoltaicznych Kto powiedział że to musi być 100 % źródło?! Widziałeś paki do telefonów z ogniwem słonecznym?! Widziałeś ile to się musi lądować ze słońca?! Pomimo niedogodności znajduje się na nie liczna grupa która bywa w miejscach z brakiem dostępu do gniazdka. Technologia odzyskiwanie energii z hamowania też w pełni nie naładuje akumulatorów a jest coraz częściej wykorzystywana. i to żaden StarTrek. Ale co tu bić piane. Ty mnie powiedz "saddam husajn Pójdź proszę od początku rozumowania bo tak to się zaraz awantura zrobi, od razu bez argumentów możesz napisać o mnie DEBIL i kończymy dyskusje. Obejrzyj ze zrozumieniem po 1 "how killed the electric car' później "spisek żarówkowy" następnie wróć i oceniaj czy idiotyczny czy nie. Akumulatory są drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ile W mądrym elektronicznym technikum do którego chodziłem tak mawiał zwykle Director o układach scalonych "ile wart jest piasek?";) Wiem że to uproszczenie rozumowania bo poza krzemem występują złoto, aluminium, miedź i inne cenne pierwiastki. Ktoś musi wynaleźć technologie działania, inny przetłumaczyć na produkcje, inny dostosować do fizycznych procesów.
Masz prawo do własnego zdania. 48 |
Data: Kwiecien 15 2013 14:23:48 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, Kto powiedział że to musi być 100 % źródło?! Widziałeś paki do telefonównie wspominając o ogniwach fotowoltaicznychŻe co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczających mocy 10kW przy Facet, piszesz w kontekście szybkiego ładowania a nie uzysku 1% energii - bo tyle uda ci się w powierzchni samochodu w słoneczny dzień. Pójdź proszę od początku rozumowania bo tak to się zaraz awantura zrobi,i to żaden StarTrek. Ale co tu bić piane. Ty mnie powiedz "saddam husajnA po co ten idiotyczny wtręt? Paranoja jest trudna w leczeniu ale da się ja złagodzić. Zacznij od elementarnej fizyki i ekonomii. W mądrym elektronicznym technikum do którego chodziłem tak mawiał zwykleAkumulatory są drogie przez licencje i politykę tak jak procesory ileA już tego idiotyzmu nie zdzierżę. Dla ciebie procesor to piasek? A teraz wykłada w wariatkowie? Wiem że to uproszczenie rozumowania bo poza krzemem występują złoto, No popatrz - czyli jednak coś więcej... Masz prawo do własnego zdania.Kiedy będziesz posiadał technologię i nie podporządkujesz sięBełkotem nadrabiasz niewiedzę. A ty do leczenia paranoi. Tylko już zacznij, bo jeszcze trochę i już tylko nogi warto będzie leczyć. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 49 |
Data: Kwiecien 15 2013 12:54:01 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 14:16:17 +0200 osobnik zwany hisjusz nie wspominajÄ c o ogniwach fotowoltaicznych taki drobiazg. telefon ma bateriÄ 2Ah samochód o rzÄ d wielkoĹci wiÄcej -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 50 |
Data: Kwiecien 15 2013 15:03:11 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 14:54, masti pisze: Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 14:16:17 +0200 osobnik zwany hisjusz Taki drobiazg pak ma Wymiary: 120x75x12mm http://allegro.pl/ladowarka-sloneczna-sunen-solarna-z-aku-2700-mah-i3167518333.html .. Maska samochodu i dach ma powierzchnie ciut wiÄkszÄ . 51 |
Data: Kwiecien 15 2013 15:08:16 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, Taki drobiazg pak ma Wymiary: 120x75x12mmtaki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rząd wielkości więcejKto powiedział że to musi być 100 % źródło?! Widziałeś paki do telefonównie wspominając o ogniwach fotowoltaicznychŻe co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczających mocy 10kW przy Jasne. A baterie słoneczne mają takie aerodynamiczne kształty. I nadal to ledwie 2m^2 - w porywach 200W. W sam raz do napędzenia silniczka wspomagającego roweru elektrycznego. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 52 |
Data: Kwiecien 15 2013 15:22:14 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 15:08, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello hisjusz, Ty mnie nadal nie rozumiesz! Zaczęło się od twojego komentarza o postoju ze spaniem celem naładowania akumulatora. Na start podałem że jednym ze źródeł doładowywania akumulatorów a nie bezpośredniej energii dla napędzenia pojazdu może być ogniwo fotowoltaiczne. Po drugie ty od razu gdy słyszysz o samochodzie na prąd myślisz o trasach Wrocław -> Londyn. Wielu ludzi prócz prawdziwego samochodu na długie trasy posiada drugi samochód do poruszania się po mieście np do 100 km dziennie patrz filozofia SMART (samochód taki). Przez wspomniane 100 km zatrzymują się na pewien czas np idąc do pracy na 8h pod firmą, wtedy samochód stoi pod chmurką, przejeżdżają 5km i idą do restauracji coś zjeść. Płaski kształt baterii można zakryć pozwalającą się przenikać promieniom słonecznym sferą dowolnych kształtów. 53 |
Data: Kwiecien 15 2013 16:41:30 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, Ty mnie nadal nie rozumiesz! Zaczęło się od twojego komentarza o postojuJasne. A baterie słoneczne mają takie aerodynamiczne kształty. I nadalTaki drobiazg pak ma Wymiary: 120x75x12mmtaki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rząd wielkości więcejKto powiedział że to musi być 100 % źródło?! Widziałeś paki do telefonównie wspominając o ogniwach fotowoltaicznychŻe co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczających mocy 10kW przy Nie trzeba Wrocław Londyn - wystarczy ledwie Opole-Kalisz, żeby był potrzebny nocleg. W dupie mam taki "samochód". Wielu ludzi prócz prawdziwego samochodu na długie trasy posiada drugi No i co z tego, skoro przez te 8 godzin przy założeniu idealnego oświetlenia (w mieście?!?) i 2m^2 ledwie 1.6kWh uzyskasz. Płaski kształt baterii można zakryć pozwalającą się przenikać promieniom OMG! A wiesz jak taka sfera będzie przeszkadzać kierowcy? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 54 |
Data: Kwiecien 16 2013 11:31:00 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: J.F | Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomości Ty mnie nadal nie rozumiesz! Zaczęło się od twojego komentarza o postoju ze spaniem celem naładowania akumulatora. Na start podałem że jednym ze źródeł doładowywania akumulatorów a nie bezpośredniej energii dla napędzenia pojazdu może być ogniwo fotowoltaiczne. Po drugie ty od razu gdy słyszysz o samochodzie na prąd myślisz o trasach Wrocław -> Londyn. Na jazde w trasie te ogniwa na pewno nie starcza. Na powrot do domu po 8h stania w pelnym sloncu ... tez nie bylbym pewien juz przy kilku km .. Wielu ludzi prócz prawdziwego samochodu na długie trasy posiada drugi samochód do poruszania się po mieście np do 100 km dziennie patrz No owszem. I to nawet nie 100km, a wielu zadowoli 20-30. Polowa, jesli bedzie mozliwosc doladowania na parkingu. Tylko wez pod uwage ze czasem trzeba wiecej ("pojedz odebrac dzieci - nie moge, pradu mi zabraknie"), ktora to wada znika jesli jest awaryjny agregat spalinowy, no i pomnoz przez dwa - ten zasieg bedzie potrzebny takze za pare lat, jak baterie beda zuzyte. Płaski kształt baterii można zakryć pozwalającą się przenikać promieniom słonecznym sferą dowolnych kształtów. Ciezar, rozmiary, cena. To juz prosciej chyba doswietlajace lustro. Ale nie daje efektow przy zachmurzonym niebie. J. 55 |
Data: Kwiecien 16 2013 12:03:28 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Michoo | On 16.04.2013 11:31, J.F wrote: No owszem. I to nawet nie 100km, a wielu zadowoli 20-30. Polowa, jesli Dlatego hybrydy (jak w pociągach ;) ) - masz generator spalinowy, który może pracować w optimum swojej sprawności a przy tym korzysta z dużej gęstości energetycznej paliwa. Masz silnik elektryczny, który dobrze sobie radzi z przeciążeniami przy ruszaniu i w momencie hamowania ładuje superkondensatory dzięki czemu masz "prawdziwe" regenerative braking. Tylko to nadal dobrze brzmi raczej do miejskiego samochodu, ale w korkach powinno działać nieźle. -- Pozdrawiam Michoo 56 |
Data: Kwiecien 16 2013 12:51:02 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Michoo, No owszem. I to nawet nie 100km, a wielu zadowoli 20-30. Polowa, jesliDlatego hybrydy (jak w pociągach ;) ) - masz generator spalinowy, który Superkondensatory nadal mają zbyt małą pojemność :( Dużą gęstość energii ma koło zamachowe ale efekt żyroskopowy katuje łożyska :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 57 |
Data: Kwiecien 16 2013 13:35:24 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Michoo | On 16.04.2013 12:51, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Michoo, Tonowy samochód jadący 50km/h to niecałe 100kJ. Patrząc po tym maleństwie(przykład, do samochodu musiały by być o większym prądzie): http://www.dfrobot.com/index.php?route=product/product&product_id=483#.UW01MVFb-00 700J - potrzebujesz ledwie 150 sztuk, żeby zatrzymać całą energię przy hamowaniu (a jeszcze przecież straty odejdą). 600 sztuk aby zatrzymać przy 100km/h. Nie wydaje się takie nierealne - chodzi przecież tylko o zatrzymanie energii na chwilę pomiędzy hamowaniem a ruszeniem. Dużą gęstość energii ma koło zamachowe ale efekt żyroskopowy katuje Większym problemem będą chyba siły na przekładniach... Ale można by pozwolić mu się obracać swobodnie - taki duży żyroskop i napędzać/zwalniać elektromagnetycznie - siła na łożyskach znacznie mniejsza i nie próbuje stabilizować żyroskopowo pojazdu, ale wolę nie być w pobliżu tego w razie wypadku - taka rozpędzona gigantyczna piła - musiałby być jakiś mechanizm powodujący jego całkowite zniszczenie w razie kolizji. -- Pozdrawiam Michoo 58 |
Data: Kwiecien 16 2013 15:03:28 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Michoo, Superkondensatory nadal mają zbyt małą pojemność :(Tonowy samochód jadący 50km/h to niecałe 100kJ. To bardzo dużo. Tym bardziej, że samochód z 600 sstukami takich kondensatorów będzie ważył sporo więcej... Patrząc po tym maleństwie(przykład, do samochodu musiały by być o 364J zakładając prace w pełnym zakresie napięcia. W rzeczywistości wykorzystasz może 70% a do tego dojdzie sprawność przetwarzania tego samego rzędu oraz sprawność mechaniczna w obie strony również tego rzędu i zostanie 120J żeby zatrzymać całą energię przy hamowaniu (a jeszcze przecież Razy 6. A teraz zadbaj o równomierne ładowanie/rozładowanie 3600 kondensatorów. Nie wydaje się takie nierealne - chodzi przecież tylko o zatrzymanie Jakoś jednak się Dużą gęstość energii ma koło zamachowe ale efekt żyroskopowy katujeWiększym problemem będą chyba siły na przekładniach... Jakie siły? Przekładnia oczywiście elektryczna. Koło zamachowe łączone z silnikiem/prądnicą. Ale można by pozwolić mu się obracać swobodnie - taki duży żyroskop i Nic nie da - za duża energia. Ale nie widzę problemu w konstrukcji takiej masy wirującej, której nie rozerwie. Zawsze można Łągiewkę zapytać ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 59 |
Data: Kwiecien 16 2013 11:22:58 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: J.F | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał Jasne. A baterie słoneczne mają takie aerodynamiczne kształty. I nadal I taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-) J. 60 |
Data: Kwiecien 16 2013 11:37:09 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F, Jasne. A baterie słoneczne mają takie aerodynamiczne kształty. II taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-) Tuk-tuk z silniczkiem 200W i pedałami jak chmurka słoneczko zasłoni... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 61 |
Data: Kwiecien 16 2013 11:44:19 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: J.F | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał Tuk-tuk z silniczkiem 200W i pedałami jak chmurka słoneczko zasłoni...Jasne. A baterie słoneczne mają takie aerodynamiczne kształty. II taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-) Akumulatorek 200Wh nie jest znow taki duzy :-) a w razie sprzyjajacego wiatru mozna daszek pionowo :-) J. 62 |
Data: Kwiecien 16 2013 11:54:41 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F, Akumulatorek 200Wh nie jest znow taki duzy :-)Tuk-tuk z silniczkiem 200W i pedałami jak chmurka słoneczkoJasne. A baterie słoneczne mają takie aerodynamiczne kształty. II taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-) A na wypadek tornada trzy spadochrony w wyposażeniu opcjonalnym. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 63 |
Data: Kwiecien 16 2013 12:22:56 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-16 11:37, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello J.F, Akumulatory AA 10 lat temu jak miały 600 mAh to była dyskoteka, dziś za grosze kupujesz 3000 mAh. Pierwszy z brzegu http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster Osiągi Przyspieszenie 0-100km/h : 3,9 s. Prędkość maksymalna : ograniczona elektronicznie - 201 km/h. Zasięg 352 km Masa 1220 kg. Napęd na tylną oś Akumulatory Typ: litowo-jonowe Liczba pojedynczych ogniw: 6831 Czas pełnego ładowania : 3,5 h Szacowana żywotność: 160 000 km Pojemność : 53 kWh Całkowita masa : 400-450 kg Bez debilnych ogniw słonecznych żeby się nie sprzeczać i nie detonować bomb. Jakim cudem do wspomnianego Priusa "53.3 kg w tym 15kg lantanu, który jest dość niedostępnym materiałem."Ekologiczny" samochód " Masti i 1,5 km zasiegu Tesla ma wage aku 450kg i zasieg 352 km. 450/53.3=8,49 ->350km/8,49=41 km h zasiegu winno byc w Priusie ale nie jest bo coś jest ewidentnie źle zrobione. Widzę ze Tesla zbija teorie Brodatego o długości ładowania i noclegu na czas operacji. Brodaty czy widziałeś wczorajsze wiadomości co nienawiść robi z ludźmi? Idę na dwa kółka w około domu. 64 |
Data: Kwiecien 16 2013 13:09:41 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: J.F | Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomości Akumulatory AA 10 lat temu jak miały 600 mAh to była dyskoteka, dziś za grosze kupujesz 3000 mAh. Obawiam sie ze za grosze kupujesz, bo 3000 to one maja tylko na etykiecie. Ale 2000 to dzis standard, a i troche wiecej sie zdarza. Pierwszy z brzegu http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster Akumulatory Typ: litowo-jonowe Liczba pojedynczych ogniw: 6831 Tylko ze to takie same ogniwa jak w laptopach, ktore zreszta 10 lat temu tez juz byly, no moze wtedy nieco gorsze. (1500mAh w 18650, z czasem trwalosci 1.5 roku :-) Czas pełnego ładowania : 3,5 hNie chcesz chyba tyle w trasie tankowac. Szacowana żywotność: 160 000 km Poczekamy, zobaczymy .. Pojemność : 53 kWh Jakby mial brac 10kW to by na 5h starczylo. A z taka moca ... 80km/h pojechac by sie chyba dalo. km zasiegu Tesla ma wage aku 450kg i zasieg 352 km. 450/53.3=8,49 Widzę ze Tesla zbija teorie Brodatego o długości ładowania i noclegu na czas operacji. Zalezy 350km to z Wroclawia nad morze nie starczy, szczegolnie nad Adriatyk, a i niedzielna wycieczka na narty do Spindla moze sie zle skonczyc, bo to 2*180km. A jak sie bateryjki troche zuzyja, to i ze Szklarskiej nie wroce - choc moglbym miec gniazdko na parkingu .. J. 65 |
Data: Kwiecien 16 2013 13:23:59 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz |
Zalezy 350km to z Wroclawia nad morze nie starczy, szczegolnie nad Gniazdko na parkingu. Powyżej 100 km spalinowy samochód.Ile razy w roku jedziesz nad Adriatyk, 2xrazy? Widziałeś z linkowany artykuł do baterii z grafenu ładujących się w 5s? 66 |
Data: Kwiecien 16 2013 16:59:51 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: J.F | Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomości Zalezy 350km to z Wroclawia nad morze nie starczy, szczegolnie nad Ok, troche pomoze. Powyżej 100 km spalinowy samochód. Ok, ale to juz ogranicza. Nie kupie sobie elektrycznego zamiast spalinowego. Moze jako drugi w rodzinie. Ile razy w roku jedziesz nad Adriatyk, 2xrazy? Wystarczy ze raz, nie mam ochoty spedzac 3 nocy w drodze i trzech wracajac. Owszem, moge wypozyczyc, moge poleciec .. Widziałeś z linkowany artykuł do baterii z grafenu ładujących się w 5s Nie widzialem, ale tu RoMan ma racje. 50kWh w 5s - wiesz jakie to moce i prady ? Ok, moze byc w 2, a nawet w 5 minut - nadal troche duzo. Poza tym poczekajmy az beda dostepne - ja juz z 10 lat czekam na ogniwa paliwowe do telefonu, co to niby juz za chwileczke, juz za momencik mialy byc do kupienia. J. 67 |
Data: Kwiecien 16 2013 17:54:06 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Michoo | On 16.04.2013 16:59, J.F wrote: Użytkownik "hisjusz" napisał w wiadomości Przy 375V - 1.6kA, fajny elektromagnes się z przewodów robi ;), ale da się przeżyć. Poza tym poczekajmy az beda dostepne - ja juz z 10 lat czekam na ogniwa Już są kilku producentów - można kupić. Tylko cena trochę niezachęcająca w porównaniu z eneloopem + przetwornicą. Wagowo również. -- Pozdrawiam Michoo 68 |
Data: Kwiecien 16 2013 14:54:37 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, Pierwszy z brzegu http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster Jedyny produkowany w większych ilościach a nie pierwszy z brzegu. Osiągi Przyspieszenie 0-100km/h : 3,9 s. Przy jakiej prędkości ten zasięg? 30mph? Masa 1220 kg. Akumulatory Typ: litowo-jonowe Moc dostarczona prawie 20kW - masz taką moc zainstalowana w domu? Podasz cenę ładowarki (uprzedzając - nie jest zainstalowana w samochodzie)? Ile takich ładowarek jest publicznie dostępnych w Polsce? I co robić przez te 3.5 godziny? Szacowana żywotność: 160 000 km Jaka pojemność po 80000 km? Pojemność : 53 kWh [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 69 |
Data: Kwiecien 16 2013 20:10:52 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Robert RÄdziak | On Tue, 16 Apr 2013 14:54:37 +0200, RoMan Mandziejewicz Jedyny produkowany w większych ilościach a nie pierwszy z brzegu. Już nieprodukowany. Większe ilości to około 2500 egzemplarzy. Teraz w modzie jest Tesla S. Zasięg 352 km EPA combined cycle :) Masa 1220 kg. Ciekawostka: masa dawcy chassis około 860-910kg RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 70 |
Data: Kwiecien 17 2013 11:18:37 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz |
Jedyny produkowany w większych ilościach a nie pierwszy z brzegu. http://www.samochodyelektryczne.org/tesla_opublikowala_wykres_zasiegu_modelu_s_w_funkcji_predkosci.htm 71 |
Data: Kwiecien 17 2013 09:21:48 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Wed, 17 Apr 2013 11:18:37 +0200 osobnik zwany hisjusz tesla_opublikowala_wykres_zasiegu_modelu_s_w_funkcji_predkosci.htmJedyny produkowany w wiÄkszych iloĹciach a nie pierwszy z brzegu. Przy założeniu warunków: płaska droga, bezwietrzne warunki, wyłÄ czone ogrzewanie/klimatyzacja, masa pasażera i bagażu 136 kg, zamkniÄte okna i dach, zalecane ciĹnienie w oponach, nowy pakiet akumulatorów (poniżej 1 roku i 40 tys. km), taaa. -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 72 |
Data: Kwiecien 17 2013 12:20:34 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-17 11:21, masti pisze: Dnia piÄknego Wed, 17 Apr 2013 11:18:37 +0200 osobnik zwany hisjuszhttp://www.samochodyelektryczne.pl/ http://www.rp.pl/artykul/686966.html http://www.auto_elektryczne.republika.pl/oferta.html 73 |
Data: Kwiecien 18 2013 01:45:02 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: h.w.d.p. | http://www.samochodyelektryczne.pl/ cytat z tej strony: "W życiu najważniejsza jest miłoć, ale na pierwszym miejscu powinien byÄ Pan Bóg" <japierdole> 74 |
Data: Kwiecien 18 2013 02:38:27 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: | W dniu czwartek, 18 kwietnia 2013 01:45:02 UTC+2 użytkownik h.w.d.p. napisał: > http://www.samochodyelektryczne.pl/ Ciekawe o ile większe przebiegi mają poświęcone akumulatory w stosunku do świeckich. 75 |
Data: Kwiecien 18 2013 15:02:34 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-18 01:45, h.w.d.p. pisze: http://www.samochodyelektryczne.pl/ Lepiej twoim zdaniem żeby napisał: lubiÄ konstruowaÄ bomby i niwelowaÄ inaczej myĹlÄ cych z dopiskiem hwdp"? 76 |
Data: Kwiecien 18 2013 15:05:10 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, Lepiej twoim zdaniem żeby napisał: lubię konstruować bomby i niwelowaćhttp://www.samochodyelektryczne.pl/cytat z tej strony: Tylko fanatycy widzą świat czarno-białym. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 77 |
Data: Kwiecien 18 2013 15:36:33 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-18 15:05, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello hisjusz, http://pogromcymitowmedycznych.pl/myth/765/daltoni%C5%9Bci-widz%C4%85-tylko-w-czarno-bia%C5%82ych-barwach/ W rzadkich przypadkach daltonista widzi tylko kolor czarny, biały i szary. Przepisuje rundkę rowerem po parku. Roman robisz nadal pompki? 78 |
Data: Kwiecien 18 2013 21:42:09 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: h.w.d.p. | Lepiej twoim zdaniem żeby napisał: lubiÄ konstruowaÄ bomby i niwelowaÄ lepiej to jakbyĹ przestudiował cala stronÄ tego faceta. jak nie dojrzysz tam fanatyzmu i pierdolingu w stylu łÄ giewki, to żal mi ciebie. ps. fajna jest oferta płatnego konsultingu. cos akurat dla takich jak ty. 79 |
Data: Kwiecien 19 2013 22:56:44 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-18 21:42, h.w.d.p. pisze: Lepiej twoim zdaniem żeby napisał: lubiÄ konstruowaÄ bomby i niwelowaÄ dziÄkuje CoĹ poza szczekaniem potrafisz? Płot sÄ siada bez rozbiegu weźmiesz? 30 przysiadów i 3 x 30 pompek, odmaszerowaÄ. K. 80 |
Data: Kwiecien 16 2013 12:07:19 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-16 11:22, J.F pisze: Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał http://www.youtube.com/watch?v=A4VRhIQPrtg 81 |
Data: Kwiecien 16 2013 20:10:22 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Robert RÄdziak | On Tue, 16 Apr 2013 11:22:58 +0200, J.F I taka przyszlosc nas czeka ? Rower z daszkiem ? :-) Tak, tylko musisz uważać na siłę nośną ;) RR. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 82 |
Data: Kwiecien 15 2013 15:06:23 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello masti, taki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rząd wielkości więcejKto powiedział że to musi być 100 % źródło?! Widziałeś paki do telefonównie wspominając o ogniwach fotowoltaicznychŻe co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczających mocy 10kW przy Tylko rząd? To chyba taki zabawkowy, dla kilkulatka albo skuterek elektryczny ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 83 |
Data: Kwiecien 15 2013 13:07:39 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 15:06:23 +0200 osobnik zwany RoMan Hello masti, taki Prius ma baterie 273.6V, 6.5 Ah, ładowanÄ do 40-60% pojemnoĹci. Ale za to zapewnia ze 1.5km zasiegu przy 40kmh :) -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 84 |
Data: Kwiecien 15 2013 15:26:10 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 15:07, masti pisze: Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 15:06:23 +0200 osobnik zwany RoMan Ile waży taki akumulator? Tylko 1,5 km z prÄdkoĹciÄ 40km/h można przejechaÄ na tym aku?! Ciekawe co były za ogniwa w "Who Killed the Electric Car" i skÄ d taki strach że nie ma ani jednego zachowanego modelu, nawet do muzeum w Londynie oddali tylko wydmuszkÄ pojazdu, cały napÄd zdemontowano. 85 |
Data: Kwiecien 15 2013 13:26:32 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Mon, 15 Apr 2013 15:26:10 +0200 osobnik zwany hisjusz W dniu 2013-04-15 15:07, masti pisze: 53.3 kg w tym 15kg lantanu, który jest doć niedostÄpnym materiałem. "Ekologiczny" samochód :) -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 86 |
Data: Kwiecien 15 2013 17:45:52 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Sebastian Kaliszewski | hisjusz wrote: Ile waży taki akumulator? Tylko 1,5 km z prÄdkoĹciÄ 40km/h można Zwykłe. Gorsze od współczesnych laptopowych. Tyle że produkowane w postaci wiÄkszych skrzynek. \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" 87 |
Data: Kwiecien 15 2013 18:10:23 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 17:45, Sebastian Kaliszewski pisze: hisjusz wrote: To o co awantura w tym dokumencie? 88 |
Data: Kwiecien 18 2013 11:45:43 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Sebastian Kaliszewski | hisjusz wrote: W dniu 2013-04-15 17:45, Sebastian Kaliszewski pisze: CzÄĹciowo przesadzona, a czÄĹciowo o to, że położyli łapÄ na technologii i w wielkoĹci dobrej do laptopów czy wkrÄtarek akumulatorowych robiÄ , ale w wielkoĹci sensownej do zasilania pojazdów już nie. W pojazdach typu Tesla masz całÄ masÄ akumulatorków w formacie ja do wkrÄtarki... A i cenÄ sobie za te aku ĹpiewajÄ wysokÄ . Co prawda ochrona patentowa powoli dobiega koĹca (dziĹ muszÄ to byÄ patenty przyznane nie wczeĹniej niż w 1993 roku) i chiĹczycy pewnie zmuszÄ swojÄ własnÄ konkurencjÄ do obniżenia cen. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" 89 |
Data: Kwiecien 15 2013 16:37:16 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello masti, taki Prius ma baterie 273.6V, 6.5 Ah, ładowaną do 40-60% pojemności. AleTylko rząd? To chyba taki zabawkowy, dla kilkulatka albo skuterektaki drobiazg. telefon ma baterię 2Ah samochód o rząd wielkości więcejKto powiedział że to musi być 100 % źródło?! Widziałeś paki donie wspominając o ogniwach fotowoltaicznychŻe co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczających mocy 10kW przy Ale prius ma też silnik spalinowy i tak naprawdę to co zaoszczędzisz np. na hamowaniu, zmarnujesz na rozruch. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 90 |
Data: Kwiecien 15 2013 14:25:03 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz |
Że co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczających mocy 10kW przy Równie bzdurne zadanie dla Ciebie http://www.bmw.pl/pl/pl/insights/technology/efficientdynamics/phase_1/measures_brake_energy_regeneration.html Ile trzeba hamować żeby przy pochmurnej pogodzie otrzymać 10 kW?;] 91 |
Data: Kwiecien 15 2013 14:35:20 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello hisjusz, Że co? Podaj powierzchnię ogniw dostarczających mocy 10kW przyRównie bzdurne zadanie dla Ciebie Chyba dla ciebie, skoro w kontekście ogniw słonecznych piszesz o hamowaniu. http://www.bmw.pl/pl/pl/insights/technology/efficientdynamics/phase_1/measures_brake_energy_regeneration.html Ile trzeba zmarnować energii na rozpędzanie, żeby mieć co hamować? Pisałem - zacznij od podstaw fizyki i ekonomii - potem wróć dyskutować. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 92 |
Data: Kwiecien 15 2013 14:37:32 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz | W dniu 2013-04-15 14:35, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello hisjusz, Teraz ty tak na poważnie czy żart? Pisałem - zacznij od podstaw fizyki i ekonomii - potem wróćDobrze 93 |
Data: Kwiecien 18 2013 12:02:18 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Sebastian Kaliszewski | hisjusz wrote: Akumulatory sÄ drogie przez licencje i politykÄ tak jak procesory ile Wiesz przez ile kroków produkcji przechodzi krzemowy wafel który dopiero potem zostanie pociÄty na procesory? Tak ok 500. Rozmiary nakładanych elementów to siÄ już w dziesiÄ tkach / setkach atomów liczy. GrubuĹci niektórych warstw to już pojedyncze atomy. W dodatku procesor musi byÄ wczeĹniej zaprojektowany -- ot praca 600osób przez 3 lata -- same koszty stanowisk pracy to ok 360 000 000 mln dolarów. Fabryka do produckji takich procwesorów to "tylko" kilka miliardów, upgrade takiej fabryki, potrzebny co ok 6 lat jest już taĹszy tak i ok połowÄ. Przy czym trzeba mieÄ 2 fabryki i upgrejdowaÄ w "przeciwfazie" czyli co 3 lata raz jednÄ raz drugÄ . To sÄ właĹnie czyste fakty \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" 94 |
Data: Kwiecien 18 2013 13:37:42 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: Andrzej Kubiak | Dnia Thu, 18 Apr 2013 12:02:18 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a): W dodatku procesor musi być wcześniej zaprojektowany -- ot praca 600osób Prawie 16,7 miliarda dolarów na jedno stanowisko. Miesięcznie. Na co idzie ta kasiora? To są właśnie czyste fakty Te twoje "fakty" dla mnie nijak nie trzymają się kupy. Znalazłem na szybko coś takiego: http://www.computerworld.pl/news/363037/Rekordowa.sprzedaz.procesorow.Intela.html 3 mld dolarów zysku kwartalnie, przy obrotach 11,1 mld. Ekstrapolując wprost, bez uwzględnienia, że są kwartały lepsze i gorsze, wychodzi <50 miliardów obrotu i 12 miliardów zysku rocznie. Jaki jest sens płacenia 120 bilionów rocznie 600 projektantom, skoro cały interes jest nierentowny? Bo mnie wychodzi, że to jakaś gigantyczna pralnia. AK 95 |
Data: Kwiecien 18 2013 15:07:52 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: hisjusz |
Znalazłem na szybko coś takiego: Bardzo Cię proszę uprość swoją wypowiedz bo ja jej kompletnie nie rozumiem. Dziękuje 96 |
Data: Kwiecien 18 2013 16:56:56 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: J.F | Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" napisał w Akumulatory sÄ drogie przez licencje i politykÄ tak jak procesory ile Wiesz przez ile kroków produkcji przechodzi krzemowy wafel który dopiero A przeciez krzemowy wafel to juz bardzo zaawansowana technologia i daleko stoi od piasku. potem zostanie pociÄty na procesory? Tak ok 500. Rozmiary nakładanych A potem kawalek tego krzemu liczacy np 64mld bitow jest sprzedawany za 20zl. A garnek z blachy za 200 :-) J. 97 |
Data: Kwiecien 14 2013 20:31:42 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: masti | Dnia piÄknego Sun, 14 Apr 2013 21:51:47 +0200 osobnik zwany J.F. napisał: Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert RÄdziak napisał(a): a czemu mm liczyÄ wagÄ zbiornika? JeĹli już to porównaj jÄ z wagÄ akumulatorów i już jest jeszcze gorzej -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 98 |
Data: Kwiecien 14 2013 23:29:30 | Temat: [OT] a moze CNG? | Autor: z | A może UE i ta cała ekologia się na coś przyda? :-) 99 |
Data: Kwiecien 14 2013 18:30:49 | Temat: Re: [OT] a moze CNG? | Autor: | W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 23:29:30 UTC+2 użytkownik z napisał: A może UE i ta cała ekologia się na coś przyda? :-) Wierzysz w to co durne dziennikarzyny piszą. Po co gaz ziemny? Ciężkie butle małe zasięgi. LPG też można tankować ze zbiornika przy domu. Na pewno sporo ludzi trzyma zbiornik z gazem płynnym przy domu żeby z niego samochód tankować. Poza tym gaz płynny to odpad. Jak się go nie wyjeździ to zostanie spalony w rafineriach bo do niczego więcej niż do zasilania samochodów się nie nadaje. 100 |
Data: Kwiecien 15 2013 07:05:26 | Temat: Re: [OT] a moze CNG? | Autor: z | W dniu 2013-04-15 03:30, pisze: Wierzysz w to co durne dziennikarzyny piszą. Po co gaz ziemny? Ciężkie butle małe zasięgi. LPG też można tankować ze zbiornika przy domu. Na pewno sporo ludzi trzyma zbiornik z gazem płynnym przy domu żeby z niego samochód tankować. Poza tym gaz płynny to odpad. Jak się go nie wyjeździ to zostanie spalony w rafineriach bo do niczego więcej niż do zasilania samochodów się nie nadaje. Ale przecież Unii cng się podoba, ekologia ... i będzie dotować stację tankowania ;-) z 101 |
Data: Kwiecien 18 2013 20:26:19 | Temat: Re: a moze elektryczny | Autor: uPemek | J.F. naskrobal(a): Przyszlosc nalezy do elektrycznych ? Wszystko to kwestia pojemnosci silnika, blisko 4KM mocy i moje auto wcale gorzej sie nie zachowuje, fikolek na starcie to zaden problem. Elektryk ma tylko jedna zalete, nie trzeba przy nim tak latac z pirometrem... ale to jak z gokartami, elektryki mimo ze fajnenie maja tego czegos. Pozdr |