Użytkownik "Janusz Komol" napisał w wiadomości
Piszę bo już mnie krew zalewa z pseudoelektrykami!!!
Otóż od 3 dni mam problem z ładowaniem w swoim CC700.
Podczxas jazy zapaliła się kontrolka ładowania.
Gaśnie tylko jak silnik pracuje na wolnych obrotach.
Każde nizenaczne podwyższenie obrotó podowuje zapalenie się kontrolki.
Kontrolka ładowania zasilana jest z (czesto z osobnego) prostownika w
alternatorze z jednej strony żarówki i Plusa za wyłącznikiem zapłonu z
drugiej strony.
Zanim zaczynał bym dalszą grzebainę proponuję sprawdzić napięcia łądowania
akumulatora, to sporo ci powie.
I to zarówno napięcia pod obciążeniem (światła, ogrzewanie szyby, itp) jak i
bez.
Prawidłowe napięcie powinno być w granicach: 13,9 - 14,5 V bezpośredno na
zaciskach akumulatora.
Jeśli masz prawidłowy tor prądowy, to samo napięcie powinno być na wyściu z
alternatora (+0,2 V max).
Jeśli na alternatorze jest dużo wyższe napięcie niż na akumulatorze, to
wiadomo oporność zaśniedziałych styków które trzeba oczyścić i nasmarować
(altek - rozrusznik - akumulator).
Voltomierz prawdę ci powie:
Jeśli napięcia się zgadzają to szukasz w obwodzie kontrolki, jeśli nie to
alternator.
Równie dobrze możesz też mieć gdzieś uszkodzenie na kostkach łączeniowych na
drodze pomiędzy kluczykiem kontrolką a altkiem - wyjście kontrolki.
Trudno zgadywać na odległość, trzeba trochę pomierzyć.
ici