Grupy dyskusyjne   »   aku

aku



1 Data: Luty 08 2012 21:07:37
Temat: aku
Autor: yapann 

chciałabym skonsultować swoją wiedzę o dbałe użytkowanie akumulatora:
- ile km średnio / minimum powinno jechać auto po odpaleniu żeby akumulator nie utracał trwale pojemności (przez niedoładowanie) i by długo żył  - 10 km? 30 km? takpowiedzmy na obrotach 2,5-3 (benzyna)
-czy ładowanie na wyższych obrotach jest lepsze i/lub skuteczniejsze niż na niskich?

na czym polega efetkt,  że pozostawienie prawie rozładowanego aku na jakiś czas powoduje, że na chwilę ma większe napięcie? (to samo zjawisko jest dla ogniw typu bateria paluszkowa..)



2 Data: Luty 08 2012 21:29:34
Temat: Re: aku
Autor: Krzysiek Kielczewski 

Dnia 08.02.2012 yapann  napisał/a:

chciałabym skonsultować swoją wiedzę o dbałe użytkowanie akumulatora:
- ile km średnio / minimum powinno jechać auto po odpaleniu żeby akumulator
nie utracał trwale pojemności (przez niedoładowanie) i by długo żył  - 10
km? 30 km? takpowiedzmy na obrotach 2,5-3 (benzyna)

Zależy ile prądu zużył na odpalenie. Jeden silnik odpala przy drugim
obrocie wału, inny po minucie kręcenia...

-czy ładowanie na wyższych obrotach jest lepsze i/lub skuteczniejsze niż na
niskich?

Od 2krpm bez znaczenia, niżej może mu brakować.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

3 Data: Luty 08 2012 20:35:27
Temat: Re: aku
Autor: Michał 


moja opinia w temacie :)

chciałabym skonsultować swoją wiedzę o dbałe użytkowanie akumulatora:
- ile km średnio / minimum powinno jechać auto po odpaleniu żeby akumulator
nie utracał trwale pojemności (przez niedoładowanie) i by długo żył  - 10
km? 30 km? takpowiedzmy na obrotach 2,5-3 (benzyna)

Z moich testów jedno odpalenie = ~1.5 min chodzenia, czyli ze 2..3 kilometry,
ale to samo odpalenie (nowy aku starcza na ~8..10min kręcenia, odpalenie
=~1.5sek).

Tylko ile przez noc zużyje na alarmy, radia itp... nie wiem... ze 4x
więcej niż odpalenie ?


-czy ładowanie na wyższych obrotach jest lepsze i/lub skuteczniejsze niż na
niskich?

Chyba ponad 1.7k obrotów już dochodzi do 100% maxa, chyba że go obciążasz
wszystkim co ma auto (szyby, fotele, radia, jakieś dogrzewanie czegoś
i chłodnica się włączy) to może być trochę więcej obrotów.

 
na czym polega efetkt,  że pozostawienie prawie rozładowanego aku na jakiś
czas powoduje, że na chwilę ma większe napięcie? (to samo zjawisko jest dla
ogniw typu bateria paluszkowa..)

chemiczne duperele, nie mam w głowie na szybko

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

4 Data: Luty 09 2012 19:29:35
Temat: Re: aku
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  yapann pisze tak:

10 km? 30 km? takpowiedzmy na obrotach 2,5-3 (benzyna)

Akumulator podłączony do napięcia 14 volt żawsze bedzie się ładował.

Te 14 volt występuje od razu po zapaleniu silnika, na jałowych.
Przecież byś widział rozjasnianie swiateł jeśliby zależało ono od
obrotow.

Jeśli go nie rozładujesz do bólu na postoju i silnik zapala od
pierwszego kopa to masz szanse na pare ładnych lat.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

5 Data: Luty 09 2012 22:14:06
Temat: Re: aku
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 09 Feb 2012 19:29:35 +0100, PiteR napisał(a):

na  ** p.m.s **  yapann pisze tak:
10 km? 30 km? takpowiedzmy na obrotach 2,5-3 (benzyna)
Akumulator podłączony do napięcia 14 volt żawsze bedzie się ładował.

Ale niezbyt duzym pradem, i nie wiadomo czy uzupelni ladunek zuzyty na
rozruch.

Te 14 volt występuje od razu po zapaleniu silnika, na jałowych.
Przecież byś widział rozjasnianie swiateł jeśliby zależało ono od
obrotow.

A nie widzisz ? To wlacz ogrzewanie szyby, dmuchawe i sprawdz jeszcze raz.
Wydajnosc alternatora na niskich obrotach jest ograniczona.

J.

6 Data: Luty 10 2012 00:28:56
Temat: Re: aku
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Ale niezbyt duzym pradem

skoro napięcie się nie zmieni (wzrośnie) to jak potem prąd wzrośnie?


A nie widzisz ? To wlacz ogrzewanie szyby, dmuchawe i sprawdz
jeszcze raz. Wydajnosc alternatora na niskich obrotach jest
ograniczona.

no nie widzę, jutro sprawdzę jeszcze multimetrem

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

7 Data: Luty 10 2012 21:59:39
Temat: Re: aku
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 10 Feb 2012 00:28:56 +0100, PiteR napisał(a):

na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:
Ale niezbyt duzym pradem
skoro napięcie się nie zmieni (wzrośnie) to jak potem prąd wzrośnie?

No wlasnie nie wzrosnie.
Czyli prad jest ograniczony i naladowanie wymaga czasu.

J.

8 Data: Luty 11 2012 00:40:35
Temat: Re: aku
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

No wlasnie nie wzrosnie.
Czyli prad jest ograniczony i naladowanie wymaga czasu.

To jak wyższe obroty pomogą w lepszym ładowaniu?

Dziś nie miałem czasu ale jutro Ed Cęgoręki do ręki i pomierzę :)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

9 Data: Luty 14 2012 11:27:15
Temat: Re: aku
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

Dziś nie miałem czasu ale jutro Ed Cęgoręki do ręki i pomierzę

Tak napięcie ładowania zachowuje się u mnie w golfiku

http://youtu.be/apdZ7NJNhG8

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

10 Data: Luty 10 2012 22:19:55
Temat: Re: aku
Autor: KrisPolska 


Użytkownik "yapann"  napisał w wiadomości

chciałabym skonsultować swoją wiedzę o dbałe użytkowanie akumulatora:
- ile km średnio / minimum powinno jechać auto po odpaleniu żeby akumulator nie utracał trwale pojemności (przez niedoładowanie) i by długo żył  - 10 km? 30 km? takpowiedzmy na obrotach 2,5-3 (benzyna)
-czy ładowanie na wyższych obrotach jest lepsze i/lub skuteczniejsze niż na niskich?

na czym polega efetkt,  że pozostawienie prawie rozładowanego aku na jakiś czas powoduje, że na chwilę ma większe napięcie? (to samo zjawisko jest dla ogniw typu bateria paluszkowa..)

w jakich temp? na moje oko to min 20-40min po kazdym rozruchu i pozstawieniu na 8h
przy notorycznej pracy rozruch jazda przy cieplym silniku nie ma takiej potrzeby

aku



Grupy dyskusyjne