Grupy dyskusyjne   »   akumulator prostownik

akumulator prostownik



1 Data: Luty 07 2008 22:55:25
Temat: akumulator prostownik
Autor: strusiu 

Witam grupowiczów.

Posiadam w aucie akumulator marki Centra Futura 12V 60Ah 640A. Ostatnio
miałem problem z rozrusznikiem przez co rozładował się akumulator,
rozrusznik naprawiony i kupiłem prostownik jakiś pierwszy z brzegu ala
Fauvert. Prostownik jest 12V 4A z dwoma diodami - 1 dioda info o ładowaniu i
dioda Full pewnie jak aku jest pełny.
W akumulatorze jest "oczko" i tam są trzy stany. Zielony - akumulator Full
naładowany, Czarny - do doładowania, Biały - do wyrzucenia.
Przez akcje z rozrusznikiem zrobił się czarny. Po naładowniu na szybko ale
na prostowniu dioda Full sie zaświeciła, jest nadal czarne oczko. Jeżdzę
tak, odpala bez problemu ale to oczko na aku dalej jest czarne, czyli tak
jakby do doładowania.
Dzisiaj podłączam ten sam prostownik i już po chwili świeci się dioda Full,
mimo że oczko aku dalej czarne.
Proszę podpowiedzcie czy ten prostownik jest po prostu za słaby żeby
doładować pożądnie do pełna ten akumulator (oczko na zielono) czy jak sie
świeci Full to już nie ładuje, czy podłączyć i mimo że ull się świeci
zostawić go na kilka/ kilkanaście godzin i może kiedyś sie
naładuje....(sorki instrukcje tego badziewia po francusku i nie bardzo wiem
co i jak).
Czy jeżdzenie na takim średnio doładowanym aku ma wpływ na jego żywotność?

Pozdrawiam
strusiu



2 Data: Luty 08 2008 00:22:46
Temat: Re: akumulator prostownik
Autor: Fishman 

strusiu pisze:

Witam grupowiczów.

Posiadam w aucie akumulator marki Centra Futura 12V 60Ah 640A. Ostatnio miałem problem z rozrusznikiem przez co rozładował się akumulator, rozrusznik naprawiony i kupiłem prostownik jakiś pierwszy z brzegu ala Fauvert. Prostownik jest 12V 4A z dwoma diodami - 1 dioda info o ładowaniu i dioda Full pewnie jak aku jest pełny.
W akumulatorze jest "oczko" i tam są trzy stany. Zielony - akumulator Full naładowany, Czarny - do doładowania, Biały - do wyrzucenia.

Raczej odwrotnie - biały do naładowania, czarny do wyrzucenia.

Przez akcje z rozrusznikiem zrobił się czarny. Po naładowniu na szybko ale na prostowniu dioda Full sie zaświeciła, jest nadal czarne oczko. Jeżdzę tak, odpala bez problemu ale to oczko na aku dalej jest czarne, czyli tak jakby do doładowania.
Dzisiaj podłączam ten sam prostownik i już po chwili świeci się dioda Full, mimo że oczko aku dalej czarne.

Rozładowałeś akumulator do zera, opadła masa czynna z płyt i akumulator ma teraz może kilka procent pojemności znamionowej. Jeżeli samochód pali od pierwszego zakręcenia (no i to nie diesel), to nawet na tak zużytym akumulatorze da się trochę pojeździć - oczywiście nie znasz dnia ani godziny, kiedy już nie da rady zakręcić.

Proszę podpowiedzcie czy ten prostownik jest po prostu za słaby żeby doładować pożądnie do pełna ten akumulator (oczko na zielono) czy jak sie świeci Full to już nie ładuje, czy podłączyć i mimo że ull się świeci zostawić go na kilka/ kilkanaście godzin i może kiedyś sie naładuje....(sorki instrukcje tego badziewia po francusku i nie bardzo wiem co i jak).
Czy jeżdzenie na takim średnio doładowanym aku ma wpływ na jego żywotność?

Teraz to on jest już do końca naładowany ;)

--
Lt. Edward Fishman
Space Shuttle Door Gunner
62'nd Chairborne Division

3 Data: Luty 08 2008 07:06:10
Temat: Re: akumulator prostownik
Autor: Agent 


Użytkownik "Fishman"  napisał w wiadomości strusiu pisze:

Witam grupowiczów.

Posiadam w aucie akumulator marki Centra Futura 12V 60Ah 640A. Ostatnio miałem problem z rozrusznikiem przez co rozładował się akumulator, rozrusznik naprawiony i kupiłem prostownik jakiś pierwszy z brzegu ala Fauvert. Prostownik jest 12V 4A z dwoma diodami - 1 dioda info o ładowaniu i dioda Full pewnie jak aku jest pełny.
W akumulatorze jest "oczko" i tam są trzy stany. Zielony - akumulator Full naładowany, Czarny - do doładowania, Biały - do wyrzucenia.

Raczej odwrotnie - biały do naładowania, czarny do wyrzucenia.

Jednak nie. Przedmóca mówił dobrze

Rozładowałeś akumulator do zera, opadła masa czynna z płyt i akumulator
ma teraz może kilka procent pojemności znamionowej. Jeżeli samochód pali
od pierwszego zakręcenia (no i to nie diesel), to nawet na tak zużytym
akumulatorze da się trochę pojeździć - oczywiście nie znasz dnia ani
godziny, kiedy już nie da rady zakręcić.

Jak nie rozładował do zera albo szybko naładował to pojeździ jeszcze długo

4 Data: Luty 08 2008 01:02:45
Temat: Re: akumulator prostownik
Autor: Dominik 

Ja na Twoim miejscu bym go zostawił na kilkanaście godzin.
W końcu te 60 Ah pojemność ma, czyli po doszczetnym rozładowaniu należałoby go łądować przez 60 godzin prądem 1A.

Z punktu widzenia chemicznego im mniejszym prądem się ładuje tym lepiej bo wtedy nie wydziela się wodór na płytach, a cały prąd idzie na odwrócenie reakcji Pb-> PbSO4...

Czyli podłącz aku pod prostownik, na wszelki wypadek otwórz pokrywki od komór aku i ładuj przez 10 - 12h :)

pzdr.
D.
--
http://www.lincoln.cba.pl

5 Data: Luty 08 2008 01:08:30
Temat: Re: akumulator prostownik
Autor: JKK 


Użytkownik "Dominik"  napisał w wiadomości

Ja na Twoim miejscu bym go zostawił na kilkanaście godzin.
W końcu te 60 Ah pojemność ma, czyli po doszczetnym rozładowaniu
należałoby go łądować przez 60 godzin prądem 1A.

W Futurze istotne jest również ograniczenie napięcia do 14, 4 V
(patrz instrukcja).

Inna kwestia, że właśnie dopiero co taką 62Ah, po 100 kkm
i 2 latach wymienili mi na nową ;-)

Czyli podłącz aku pod prostownik, na wszelki wypadek otwórz pokrywki od
komór aku i ładuj przez 10 - 12h :)

Pokrywki w tym typie nie da się otworzyć, odnośnie prostownika patrz wyżej.

Pzdr

JKK

6 Data: Luty 08 2008 08:51:03
Temat: Re: akumulator prostownik
Autor: yabba 


Użytkownik "strusiu"  napisał w wiadomości

Witam grupowiczów.

Posiadam w aucie akumulator marki Centra Futura 12V 60Ah 640A. Ostatnio miałem problem z rozrusznikiem przez co rozładował się akumulator, rozrusznik naprawiony i kupiłem prostownik jakiś pierwszy z brzegu ala Fauvert. Prostownik jest 12V 4A z dwoma diodami - 1 dioda info o ładowaniu i dioda Full pewnie jak aku jest pełny.
W akumulatorze jest "oczko" i tam są trzy stany. Zielony - akumulator Full naładowany, Czarny - do doładowania, Biały - do wyrzucenia.
Przez akcje z rozrusznikiem zrobił się czarny. Po naładowniu na szybko ale na prostowniu dioda Full sie zaświeciła, jest nadal czarne oczko. Jeżdzę tak, odpala bez problemu ale to oczko na aku dalej jest czarne, czyli tak jakby do doładowania.
Dzisiaj podłączam ten sam prostownik i już po chwili świeci się dioda Full, mimo że oczko aku dalej czarne.
Proszę podpowiedzcie czy ten prostownik jest po prostu za słaby żeby doładować pożądnie do pełna ten akumulator (oczko na zielono) czy jak sie świeci Full to już nie ładuje, czy podłączyć i mimo że ull się świeci zostawić go na kilka/ kilkanaście godzin i może kiedyś sie naładuje....(sorki instrukcje tego badziewia po francusku i nie bardzo wiem co i jak).
Czy jeżdzenie na takim średnio doładowanym aku ma wpływ na jego żywotność?


Oczka w akumulatorach nie sa miarodajne.
Naładuj akumulator przez 10-12 godzin i używaj go dalej. Jeśli nie dopuściłeś do rozładowania do "zera" to jeszcze Ci posłuży.


yabba

akumulator prostownik



Grupy dyskusyjne