amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
1 | Data: Pa?dziernik 11 2013 20:10:16 |
Temat: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | |
Autor: BartekK | W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane amperomierze akumulatora, coĹ takiego jak tu: 2 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 11:27:00 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu piątek, 11 października 2013 20:10:16 UTC+2 użytkownik BartekK napisał: W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane Zdziwisz się ale amperomierz był wpięty tak jak się podłącza amperomierze. W przewód wychodzący z prądnicy i idący do akumulatora. 3 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 21:58:55 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: mappl | Zdziwisz się ale amperomierz był wpięty tak jak się podłącza amperomierze. a Ty się zdziwisz, że jest coś takiego, jak http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta co pozwala czytelnie pisać na grupach 4 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 16:06:58 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu piątek, 11 października 2013 21:58:55 UTC+2 użytkownik mappl napisał: > Zdziwisz się ale amperomierz był wpięty tak jak się podłącza Słuchaj dziecko neostrady. Zmień sobie czytnik na pasujący do googlwego to nie będziesz miał problemów z czytaniem. A teraz możesz wypierdalać. 5 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 01:20:19 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: PlaMa | W dniu 2013-10-12 01:06, pisze: Słuchaj dziecko neostrady. Zmień sobie czytnik na pasujący do googlwego to nie będziesz miał problemów z czytaniem. A teraz możesz wypierdalać. mam już ciebie serdecznie dosyć PLONK! 6 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 16:38:42 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu sobota, 12 października 2013 01:20:19 UTC+2 użytkownik PlaMa napisał: W dniu 2013-10-12 01:06, pisze: Możesz dołączyć do kolegi mappla. 7 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 19:37:47 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: A.L. | On Fri, 11 Oct 2013 16:06:58 -0700 (PDT), wrote: W dniu piątek, 11 października 2013 21:58:55 UTC+2 użytkownik mappl napisał: Ja mam tez problemy z czytaniem twoich rewelacji. Co co pisalem 127 razy. Inni tez A.L. 8 |
Data: Pa?dziernik 13 2013 20:32:22 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: John Kołalsky |
On Fri, 11 Oct 2013 16:06:58 -0700 (PDT), wrote: Słuchaj dziecko neostrady. Zmień sobie czytnik na pasujący do googlwego to nie będziesz miał problemów z czytaniem. A teraz możesz wypierdalać. Pisałeś, że nie łamie. To dobrze, że nie łamie. A na czym ten twój problem polega ? Inni tez Ja nie mam 9 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 01:34:11 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 11.10.2013 21:58, mappl pisze: Zdziwisz się ale amperomierz był wpięty tak jak się podłącza Ptasiego móżdżka nie przekonasz - jest zbyt tępy żeby móc poprawnie cytować. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... 10 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 16:37:20 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu sobota, 12 października 2013 01:34:11 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał: W dniu 11.10.2013 21:58, mappl pisze: Czy za każdym razem trzeba Ci pisać żebyś poprawił kodowanie. 11 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 06:48:52 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: masti | Dnia piÄknego Fri, 11 Oct 2013 16:37:20 -0700 osobnik zwany kogutek444 W dniu sobota, 12 października 2013 01:34:11 UTC+2 użytkownik Andrzej on ma poprawne kodowanie. To ty je zepsułeĹ razem z cytowaniem -- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mówiÄ, to grunt zabija!" T.Pratchett 12 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 22:46:08 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: Tomasz Wójtowicz | W dniu 2013-10-11 20:27, pisze:
No i źle mówisz, bo taki amperomierz nie pokaże ujemnego prądu, kiedy akumulator jest rozładowywany. 13 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 15:58:54 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu piątek, 11 października 2013 22:46:08 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał: W dniu 2013-10-11 20:27, pisze: Samochody o których domyślnie jest mowa to samochody sprzed trzydziestu lat. W tamtych samochodach do akumulatora dochodziły dwa grube przewody. No chyba że ktoś sobie radio założył to trzeci cienki. We współczesnych samochodach w plusowej klemie zatopione są dwa przewody. Jeden gruby i drugi sporo cieńszy, ale do cienkich nie należący. Tak na oko od 4 do 6 kwadrat. We wspólczesnych taki amperomierz trzeba było by wpiąć w ten przewód. W starych samochodach odejście minusa ( kiedyś był plus na masie nie wiedzieć czemu) Odejście od akumulatora było w innym miejscu. Z reguły na śrubie włącznika elektromagnetycznego rozrusznika. I tam było odejście na instalację i wyjście z regulatora napięcia na akumulator. I tam był wydzielony kawałek przewodu na którym był założony amperomierz. Nieścisłość wyszła z tego że zamiast wyjścia z prądnicy powinienem napisać wyjścia z regulatora napięcia. We współczesnych samochodach z alternatorami wyjście z alternatora jest połączone z akumulatorem. W starych z prądnicami po drodze był jeszcze regulator napięcia. 14 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 12:29:08 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: BartekK | W dniu 2013-10-12 00:58, pisze: W starych z prÄ dnicami po drodze był jeszcze regulator napiÄcia.Jak po drodze? Regulator napiÄcia OD ZAWSZE (*) dotyczył wyłÄ cznie regulacji napiÄcia/prÄ du wzbudzenia prÄ dnicy lub alternatora (cieĹszy przewód, w prÄ dnicy zapinany do uzwojenia w obudowie-stojanie, w alternatorze - przez szczotki do uzwojenia wirnika), w którym z głównego uzwojenia (w przypadku alternatora - przez prostownik 3fazowy, w przypadku prÄ dnicy - z komutatora) prÄ d/napiÄcie idzie wprost na akumulator. (*) nie dotyczy motocykli, w który w wiÄkszoĹci alternator/prÄ dnica jest samowzbudna (bez uzwojenia wzbudzenia, magnesy stałe) i trzy- lub wiÄcej -fazowa, a jakiekolwiek napiÄcie ona wygeneruje - jest regulatorem zewnÄtrznym (starsze- tyrystorowym, nowsze - pwm) dopiero zbijane do napiÄcia akumulatora. Nie wiem dlaczego, ale tak siÄ w motocyklach przyjÄło, ale nigdzie w żadnym aucie tego rozwiÄ zania nie widziałem -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 15 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 05:13:51 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu sobota, 12 października 2013 12:29:08 UTC+2 użytkownik BartekK napisał: W dniu 2013-10-12 00:58, pisze: Nieprawda. W samochodach z prądnicami w regulatorze napięcia był obwód nie dopuszczający do przeciążenia prądnicy. Regulator mierzył wartość prądu wytwarzanego przez prądnicę i jak była przeciążona to ograniczał prąd wzbudzania. Inaczej tego nie da się zrobić jak przepuszczając prąd wyjściowy z prądnicy przez regulator napięcia. Taki regulator stabilizował napięcie i miał ogranicznik prądowy. Jak jest alternator to wystarcza sama regulacja napięcia bo alternator sam potrafi ograniczać prąd. Wynika to z charakterystyki alternatora. Z tego co pamiętam z prądnicy z fiata 126p nie można było pobrać więcej niż 18A. 16 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 20:35:32 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: Zbyszek9 | W dniu 2013-10-11 20:10, BartekK pisze: W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowaneA ja wpisałem w Google " Gaz 69 schemat elektryczny " , nastÄpnie nacisnÄ łem " grafika " i już wszystko jasne . Ten amperomierz chyba ma wbudowany bocznik w obudowie , bo cały prÄ d oprócz zasilania rozrusznika idzie przez niego . 17 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 21:20:10 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: BartekK | W dniu 2013-10-11 20:35, Zbyszek9 pisze: A ja wpisałem w Google " Gaz 69 schemat elektryczny " , nastÄpnieDziÄki za info. Czyli tak samo jak w UAZie było, czyli amperomierz nie obejmował rozrusznika i cała instalacja szła przez niego (co czasem było źródłem problemów). Niby prosto ;) -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 18 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 12:44:15 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu piątek, 11 października 2013 21:20:10 UTC+2 użytkownik BartekK napisał: W dniu 2013-10-11 20:35, Zbyszek9 pisze: Nigdy nie było źródłem problemów. Kocham takie pierdolenie głupot jakie uskuteczniłeś. Nie wiedziałeś jak podłączone ale wiesz że się psuło. 19 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 22:20:43 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: dada_r | źródłem problemów). Niby prosto ;) tam nie było typowych wsuwek, tylko zaciskane końcówki przykręcane nakretką, straty nie były takie duże 20 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 12:12:20 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: BartekK | W dniu 2013-10-11 21:44, pisze: Nigdy nie było źródłem problemów. Kocham takie pierdolenie głupot jakie uskuteczniłeĹ.Nie wiem, jakie ty masz doĹwiadczenie z UAZem, ja osobiĹcie dojeździłem w terenie 2szt (i kilka goĹcinnie), i w obu miałem chroniczne problemy z instalacjÄ elektrycznÄ , ponieważ były użytkowane w stanie zalania/błota/ekstremalnych warunków i naprawiania (by przywróciÄ oĹwietlenie i zapłon) blaszkÄ z konserwy w Ĺrodku bagna, i czÄsto zdarzały siÄ zwarcia (o bezpiecznikach przemilczÄ), i te amperomierze były chronicznie uszkodzone (mechanicznie - wskazówki pokrzywione, lub elektrycznie - po prostu nic nie wskazywały). StÄ d moje wrażenia. Ponieważ nie miałem wiÄkszego kontaktu z konstrukcjÄ podobnych sprzÄtów - to wolałem spytaÄ, jak to było zrobione w innych konstrukcjach (zwłaszcza że sÄ bardziej wysoko-prÄ dowe, niż UAZ bÄdÄ cy w zasadzie prostÄ osobówkÄ z kilkoma odbiornikami elektryki) -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 21 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 05:04:34 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu sobota, 12 października 2013 12:12:20 UTC+2 użytkownik BartekK napisał: W dniu 2013-10-11 21:44, pisze: Tutaj też bym się nie zgodził. Nowsze UAZy miały silniki od Wołgi gaz 24. Osprzęt też. W tym modelu alternator miał prawie kilowata. To były samochody dla wojska. Wymagania co do elektryki były wysokie bo nie tylko światła ale i radiostacja na przykład musiała działać przy zasilaniu z samochodu. Taka wojskowa radiostacja w tamtych czasach to nie było 5W mocy pobieranej tylko 500W. Elektrycznie w takim amperomierzu nie ma się co uszkodzić. Mechanicznie stosując zasadę ze jak się nie da mniejszym młotkiem to trzeba wziąć większy da się wszystko popsuć. Taki mechanicznie uszkodzony amperomierz z UAZa nawet jak nie pokazywał to i tak prąd przez niego płynął i nie miało to wpływu na działanie elektryki. To ze się coś pierdoliło wynikało z tego ze resurs na samochód jako całość się skończył. Sprzęt wojskowy typu samochód czy czołg sprzed czterdziestu lat był sprzętem jednorazowym. W czasie II wojny światowej mniej niż polowa czołgów dojeżdżacza z fabryk na front. A Ty wymagasz od trzydziestoletniego auta terenowego żeby nic się nie psuło. Cudem jest ze jeszcze jeździ. Chcesz nie mieć problemów z elektryką to jedz do elektryka żeby wymienił całą elektrykę na nową oryginalną z tego modelu i na 15 lat masz spokój. Jak elektryka naprawiana drutem z siatki to nie ma co się dziwić ze się pierdoli cały czas. 22 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 22:42:50 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: J.F | Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomoĹci A ja wpisałem w Google " Gaz 69 schemat elektryczny " , nastÄpnieDziÄki za info. Czyli tak samo jak w UAZie było, czyli amperomierz nie obejmował rozrusznika i cała instalacja szła przez niego (co czasem było źródłem problemów). Niby prosto ;) No nie wiem czy to dobry opis. Amperomierz jest miedzy akumulatorem (z rozrusznikiem) a reszta instalacji. Czyli caly prad ladowania akumulatora idzie przez niego ... lub rozladowania. Ale ile amperow idzie z alternatora do swiatel, tego nie widac. Bo zreszta niepotrzebna ta wiedza. J. 23 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 01:36:46 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 11.10.2013 20:35, Zbyszek9 pisze: A ja wpisałem w Google " Gaz 69 schemat elektryczny " , następnie Tak działa pomiar większych prądów w popularnych tanich miernikach uniwersalnych - gruby drut z jednym lub kilkoma przewężeniami (jakby ktoś ścisną umiarkowanie obcęgami)i do 10A można na spadku napięcia na tym odcinku zmierzyć. -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... 24 |
Data: Pa?dziernik 11 2013 16:42:18 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu sobota, 12 października 2013 01:36:46 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał: W dniu 11.10.2013 20:35, Zbyszek9 pisze: On nie pyta o tanie mierniki tylko o samochód. Wiesz to pisz nie wiesz to tylko czytaj. I popraw to spierdolone kodowanie grupowy ekspercie od kodowania. 25 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 14:14:03 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: mappl | On ma dobrze ustawione kodowanie, tylko do Ciebie nie trafia, że srasz za każdym razem, kiedy odpisujesz. Dostałeś linka z zasadami netykiety, zastosuj się do nich, prosimy. Jeśli na drodze jesteś takim samym gburem to nie zdziw się, gdy któregoś dnia ktoś Cię oklepie za chamskie zachowanie. 26 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 05:20:35 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu sobota, 12 października 2013 14:14:03 UTC+2 użytkownik mappl napisał: On ma dobrze ustawione kodowanie, tylko do Ciebie nie trafia, że srasz To jeszcze daj linka jak ustawić czytnik google. A z tą przedwojenną nietykietą możesz sobie odpuścić i wracać do odrabiania lekcji. W czyim imieniu prosisz? W imieniu tych co używają czytnika goggle tez? On jest w stanie poprawnie wyświetlić wszystko z wyjątkiem tego co Lawa pisze. Ale on używa ZX Spectrum i trzeba się z tym pogodzić. 27 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 14:43:07 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: mappl | To jeszcze daj linka jak ustawić czytnik google. To prostsze, niż myślisz. Po napisaniu czegokolwiek wciśnij Ctrl+A a następnie klawisz Backspace. A z tą przedwojenną nietykietą możesz sobie odpuścić i wracać do odrabiania lekcji. W imieniu wszystkich normalnych Użytkowników Usenetu, bez względu na to, z jakiego czytnika korzystają. Ja już lekcje odrobiłem kilkadziesiąt lat temu, obecnie odrobienie ich sugeruję Tobie: masz braki między innymi w kwestii umiejętności cięcia cytatów. 28 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 16:15:18 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu sobota, 12 października 2013 14:43:07 UTC+2 użytkownik mappl napisał: > To jeszcze daj linka jak ustawić czytnik google. Pozwolisz że w odpowiedziach ja będę uznawał do czego się odnoszę. Pozwolisz również ze tylko w swoim imieniu zaproponuje Ci żebyś udał się na drzewo banany prostować. 29 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 18:31:07 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: A.L. | On Sat, 12 Oct 2013 16:15:18 -0700 (PDT), wrote: W dniu sobota, 12 października 2013 14:43:07 UTC+2 użytkownik mappl napisał: Pozwolisz ze wsadze cie do KF A.L. 30 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 17:10:53 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu niedziela, 13 października 2013 01:31:07 UTC+2 użytkownik A. L. napisał: On Sat, 12 Oct 2013 16:15:18 -0700 (PDT), wrote: Ależ oczywiście. Nie widzę żadnego powodu żeby protestować. Dajesz mi tym spore fory. Będę mógł sobie jeździć po Tobie jak po łysej kobyle a Ty nie będziesz reagował. To dla mnie komfortowa sytuacja. Miłego dnia. 31 |
Data: Pa?dziernik 13 2013 00:55:52 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: Andrzej Lawa | W dniu 12.10.2013 14:14, mappl pisze: On ma dobrze ustawione kodowanie, tylko do Ciebie nie trafia, że srasz Będę wieszczył: opisujesz temu pojebanemu ptasiemu móżdżkowi? Szkoda czasu, to tego upośledzonego dziecka to nie dotrze. On żyje we własnym świecie i nie należy go z niego wyciągać ;) -- Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju. I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością... 32 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 12:17:38 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: BartekK | W dniu 2013-10-12 01:36, Andrzej Lawa pisze: W dniu 11.10.2013 20:35, Zbyszek9 pisze:Tak, ale to co opisujesz, to jest "ustrój elektromagnetyczny", którego ciekawÄ właĹciwoĹciÄ jest to, że siÄ wychyla tak samo, niezależnie od kierunku przepływu prÄ du, stÄ d nadaje sie do pomiarów prÄ dów przemiennych. Powinny mieÄ wtedy takie oznaczenie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Ustr%C3%B3j_elektromagnetyczny.jpg Tutaj jest ewidentnie skala na + i na -, wiÄc musi to byÄ ustrój magnetoelektryczny. -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 33 |
Data: Pa?dziernik 12 2013 07:59:28 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: megrimsNO@interia.pl | On 10/11/2013 08:10 PM, BartekK wrote: W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane Współczesne mercedesy również majÄ wbudowany amperomierz, tylko w ukrytym menu. Po CAN to również lata. http://www.youtube.com/watch?v=QlTZ2GruxB0 w 42 sekundzie masz amperomierz. 34 |
Data: Pa?dziernik 13 2013 04:25:19 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: Adam PĹaszczyca | Dnia Fri, 11 Oct 2013 20:10:16 +0200, BartekK napisał(a): W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane Różnie było. I były wersje z bocznikiem, aczkolwiek najpopularniejsze jest po prostu przepuszczenie całego prÄ du z akumulatora (poza zasilaniem rozrusznika) przez wskaźnik. Ten od białoruski to własnie taki pełnoprzepływowy. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. PachoĹskiego 14/22a 31-223 Kraków _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ mail: GG: 3524356 35 |
Data: Pa?dziernik 14 2013 14:07:20 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: Adam | W dniu 2013-10-13 04:25, Adam Płaszczyca pisze: Dnia Fri, 11 Oct 2013 20:10:16 +0200, BartekK napisał(a): Ale ja widzę jeden problem: standardowy amperomierz widzi prąd, nie odróżnia biegunów. Skąd więc te samochodowe wiedziały, kiedy bilans prądowy był dodatni, a kiedy ujemny? -- Pozdrawiam. Adam. 36 |
Data: Pa?dziernik 14 2013 14:48:59 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: Jacek | W dniu 2013-10-14 14:07, Adam pisze: Ale ja widzę jeden problem: standardowy amperomierz widzi prąd, niePierwsze pytanie: co to jest "standardowy amperomierz"? Magnetoelektryczny, elektromagnetyczny, elektrodynamiczny, a może myślisz o multimetrze cyfrowym? O jaki chodzi? Drugie pytanie: co robiłeś w szkole na fizyce, jak było doświadczenie pt. oddziaływanie przewodnika z prądem na igłę magnetyczną? Skąd więc te samochodowe wiedziały, kiedy bilans prądowy był dodatni, a kiedy ujemny?W odpowiedzi na moje drugie pytanie masz na to odpowiedź. Jacek 37 |
Data: Pa?dziernik 14 2013 15:26:25 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Adam, Ale ja widzę jeden problem: standardowy amperomierz widzi prąd, nie Że co? Co to jest "standardowy amperomierz"? Skąd więc te samochodowe wiedziały, kiedy bilans prądowy był Ustrój magnetoelektryczny odróżnia biegunowość. Jako bocznik dla amperomierza można wykorzystać przewód masowy akumulatora - daje zazwyczaj wystarczający spadek napięcia dla prostego wskaźnika z zerem pośrodku (np. wskaźnik dostrojenia). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 38 |
Data: Pa?dziernik 14 2013 22:00:41 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: J.F. | Dnia Mon, 14 Oct 2013 15:26:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Jako bocznik dla amperomierza można wykorzystać przewód masowy Prad rozruchu przez niego plynie ... J. 39 |
Data: Pa?dziernik 14 2013 14:24:10 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: | W dniu poniedziałek, 14 października 2013 22:00:41 UTC+2 użytkownik J..F. napisał: Dnia Mon, 14 Oct 2013 15:26:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): A jak Ci się wydaje? 40 |
Data: Pa?dziernik 14 2013 23:32:43 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: BartekK | W dniu 2013-10-14 22:00, J.F. pisze: Dnia Mon, 14 Oct 2013 15:26:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):Co generuje spory spadek napiÄcia podczas rozruchu, w stosunku do realnie mierzonych spadków podczas normalnej pracy, i to mogłoby uszkodziÄ precyzyjny wskaźnik. Ale jakby tam wstawiÄ nie wprost 'mikroamperomierz' do pomiaru spadku/rozpływu prÄ du, tylko różnicowy wzmacniacz pomiarowy, z ogranicznikami diodowymi shottky na wejĹciu, to by siÄ mierzyło bardzo ładnie. Ale to trochÄ strzelanie z armaty na muchy ;) Poza tym - w moim przypadku - pytanie zadane w tym wÄ tku miało zupełnie niesamochodowy charakter - chciałbym zasadziÄ takie amperomierze do stacjonarnego UPSa, w którym sÄ 4x równolegle po 2 aku w szereg, by kontrolowaÄ rozpływ prÄ dów - czy aby wszystkie w miarÄ równo pracujÄ , bo zdarzały siÄ sytuacje gdzie jedna parka spuchła już, i tylko pracowały pozostałe, a logika ups-po jedynie "spadek pojemnoĹci" potrafiła wywróżyÄ, ale którego zestawu aku - to już nie... -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 41 |
Data: Pa?dziernik 14 2013 23:59:16 | Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., Jako bocznik dla amperomierza można wykorzystać przewód masowyPrad rozruchu przez niego plynie ... Ustrój wytrzyma. W Lanosie alternator ma wydajność 85A a rozrusznik malutki, z przekładnią planetarną - nie sądzę, żeby więcej niż 150A był w stanie wziąć. Rozwiązanie ze wskaźnikiem dostrojenia jest mi znane od ponad 30 lat. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |