astra 1,4 16V a olej
1 | Data: Maj 03 2007 19:48:27 |
Temat: astra 1,4 16V a olej | |
Autor: januszz | pytanie do użytkowników opla astry 1,4 16v ,mam przejechane 125 tys.km jestem 2 |
Data: Maj 03 2007 23:11:11 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Moon | januszz wrote: pytanie do użytkowników opla astry 1,4 16v ,mam przejechane 125 bierze, bo astra ma brać. mechanika masz do dupy, trzeba było spytać w ASO:) moon 3 |
Data: Maj 03 2007 23:39:25 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Sanctum Officium | "januszz" wrote in message pytanie do użytkowników opla astry 1,4 16v ,mam przejechane 125 tys.kmjestem pierwszym włąścicielem, kupilem w salonie we Wrocłąwiu. Auto od jakiegosczasu bierze olej ok 0,5litra na 1000km byłem z tym u mechanika powiedział,żespokojnie) czy Wam też taki silnik bierze olej.? Te silniki tak miały. MK 4 |
Data: Maj 04 2007 01:58:22 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: bratPit |
pytanie do użytkowników opla astry 1,4 16v ,mam przejechane 125 tys.km Przy tym przebiegu wymień uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy i będziesz miał spokój, byle nie na oryginalne, może być Goetze lub inna przyzwoita firma robiąca zamienniki, brat 5 |
Data: Maj 04 2007 08:53:18 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Bogdan Slusarczyk | Przy tym przebiegu wymień uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy i będziesz miał spokój, byle nie na oryginalne, może być Goetze lub inna przyzwoita firma robiąca zamienniki, dolacze sie do watku, mam podobnie w 1.6 16V - czy da sie w jakis sensowny sposob sprawdzic czy to faktycznie sa uszczelniacze? no i czy w 1.6 16V da sie je wymienic bez rozbierania polowy silnika? Bogdan 6 |
Data: Maj 04 2007 12:10:57 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Moon | Bogdan Slusarczyk wrote: Przy tym przebiegu wymień uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania skoro producent pisze w instrukcji, że to normalne zużycie, to co chcesz rozbierać i po co? moon 7 |
Data: Maj 04 2007 16:02:40 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Jakub Witkowski | Moon wrote: skoro producent pisze w instrukcji, że to normalne zużycie, to co chcesz rozbierać i po co? Norma obejmuje parametry silnika od stanu fabrycznego do stanu kwalifikującego się do remontu. Nikt ci jednak nie broni wykonywać napraw, choćby częściowych, jeszcze ZANIM parametry sięgną dna. 10l dobrego oleju na dolewki rocznie (20000 kkm) to jest 300-500 zł. Nie mówiąc o pieprzeniu się z tym ciągłym patrzeniem na bagnet, kupowaniem, wożeniem butelek w bagażniku itd... Nie wolisz jednak zainwestować w uszczelniacze? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 8 |
Data: Maj 04 2007 22:01:34 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Moon | Jakub Witkowski wrote: 9 |
Data: Maj 07 2007 10:31:40 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Jakub Witkowski | Moon wrote: Jakub Witkowski wrote: Prawidłowych, czyli wytrzymujących więcej niż 125kkm? - Może im się nie opłaca? (auto dawno po gwarancji) - Może zwyczajnie nie przewidzieli, że ich żywotność będzie nieco za krótka? Nie są jasnowidzami, nie wszystko da się obliczyć. A testy doskonałe też nie istnieją. Dlatego każdy mechanizm, zwłaszcza tak złożony jak samochód, ma elementy zużywające się w tempie szybszym od przeciętnego czy wręcz wadliwe. Dziwne i wbrew probablistyce byłoby raczej, gdyby takich elementów w ogóle nie było... Uzytkownikowi pozostaje pogodzić się z tym i wymieniać to co należy, bądź zmienić pojazd. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 10 |
Data: Maj 07 2007 21:59:58 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Moon | Jakub Witkowski wrote: Moon wrote: ale opel podaje taką wysoką _normę_ zużycia już od NOWOŚCI. nie po 125 kkm. moon 11 |
Data: Maj 04 2007 12:09:33 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Noel | Użytkownik Bogdan Slusarczyk napisał: Przy tym przebiegu wymień uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy i będziesz miał spokój, byle nie na oryginalne, może być Goetze lub inna przyzwoita firma robiąca zamienniki, A silnik nie jest czasem ubabrany lekko olejem? Być może trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i ją na silikon przykleić. ( Jak w moim 2.0 16V mądrzy ludzie radzą) -- Tomek "Noel" B. 12 |
Data: Maj 04 2007 14:58:55 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: bratPit[pr] |
100% gwarancji nikt Ci nie da, natomiast jeżeli jest to silnik o oznaczeniu początkowym X np. X16XEL, nie katowany, wymieniany olej na czas, przebieg _rzeczywisty_ i mniejszy niż 200kkm to powinno spokojnie pomóc, można zobaczyć rano czy w momencie odpalenia zakopci na niebiesko - olej przez noc spływa po trzonkach zaworów i jeżeli uszczelniacze nie trzymają to wpłynie do komory spalania co powoduje że zakopci olejem w momencie pierwszego odpalenia, jeżeli natomiast są to pierścienie to powinien być objaw kopcenia przy obciążeniu silnika, typu ruszanie pod wzniesienie na niskich obrotach silnika[przy zimnym silniku], forsowne wyprzedzanie połączone z redukcją na niższy bieg, ale to bardziej wróżenie niż pewność. Pracowałem w serwisie w którym to robili i w 90% przypadków pomagało, naturalnie trzeba zdjąć wałki rozrządu, i chyba ? kolektory ale to zawsze taniej niż planowanie głowicy i nowa uszczelka pod nią a efekt taki sam, cała powyższa sytuacja nie dotyczy nowszych silników od MY 2001 -silniki o oznaczeniu Z.. np. Z16XE, te są badziewne z założenia i mogą dołem silnika żłopać już przy 100kkm, brat 13 |
Data: Maj 06 2007 23:37:59 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Przemolo |
cała powyższa sytuacja nie dotyczy nowszych silników od MY 2001 -silniki o oznaczeniu Z.. np. Z16XE, te są badziewne z założenia i mogą dołem silnika żłopać już przy 100kkm, Czy w silnikach Twinport 1,2 i 1,4 też pojawia się nadmierne zużycie oleju? Jakie silniki 1,2 (Corsa C) lub 1,4 (Astra II) rzadko miewają problemy z braniem oleju? 14 |
Data: Maj 07 2007 00:43:28 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Sanctum Officium | "Przemolo" wrote in message o > oznaczeniu Z.. np. Z16XE, te są badziewne z założenia i mogą dołemsilnika > żłopać już przy 100kkm,oleju? Nie. (...) MK 15 |
Data: Maj 07 2007 09:06:06 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Arek Jaskólski | > > oznaczeniu Z.. np. Z16XE, te są badziewne z założenia i mogą dołem Jakie oznaczenie mają silniki Twinport - czy to samo co ecotec Z16XE ?? -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 16 |
Data: Maj 07 2007 15:32:12 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-05-07 11:06, *Arek Jaskólski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Jakie oznaczenie mają silniki TwinportZ P na końcu - Z16XEP Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, PMS & Astra Autokącik edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )wilgnet(kropka)gliwice(kropek)pl PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 17 |
Data: Maj 07 2007 20:21:17 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: Sanctum Officium | "Arek Jaskólski" wrote in message > > > oznaczeniu Z.. np. Z16XE, te są badziewne z założenia i mogą dołem Z 16 XEP. To inny silnik niż Z 16 XE. MK 18 |
Data: Maj 07 2007 19:30:13 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: bratPit | Czy w silnikach Twinport 1,2 i 1,4 też pojawia się nadmierne zużyciew stosunku do np. Z14XE, Z16XE, silniki odpowiednio Z14XEP, Z16XEP [twinporty] czyli tak jak pisze Mirek z literką "P" w oznaczeniu na końcu, mają zmienione uszczelniacze, tłoki i pierścienie a to były punkty którymi żłopały oliwę, na czym polegają zmiany nie wiem, nr OE są inne, okaże się po 200-300kkm przebiegu co namieszali, brat 19 |
Data: Maj 04 2007 09:06:51 | Temat: Re: astra 1,4 16V a olej | Autor: PeJot - Krk | Użytkownik "januszz" napisał w wiadomości pytanie do użytkowników opla astry 1,4 16v ,mam przejechane 125 tys.km jestem Nie napisałeś jaki symbol silnika/rocznik ale Astry ok.2000r dość szybko zaczynały popijać olej (z winy pierścieni tłokowych). 0,5l to nie jest jeszcze tragedia, spróbuj zmienić olej na półsyntetyk Valvoline Maxlife 10W40, silnik może zyskać trochę na kulturze pracy oraz spadnie zużycie oleju. Nie daj się przypadkiem przekonać do oleju mineralnego, szkoda silnika... PeJot |