Grupy dyskusyjne   »   astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry

astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry



1 Data: Maj 14 2010 00:21:09
Temat: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
Autor: mike kane 

Witam
Oczywiscie z problemem do Was - a problem jest taki:
Astra F 1.4 mpi 82 km rocznik 96, przebieg 135000 km
Problem występuje od przebiegu ok 120 000 km.
Rano, po całonocnym postoju odpala dobrze. Czasem, silnik pracuje  bdb,
innym razem db, tzn. czuc minimalne drgania silnika. Jesli zgasze silnik
przed pelnym nagrzaniem (nie ustaliłem granicy nagrzania) i za chwilÄ™ go
uruchomiÄ™ to jest ok. Jesli za dluzszÄ… chwile, np. 20 min, dalej jest ok.
Jesli silnika nie zgasze, dam mu siÄ™ nagrzać (np. 10 km) to po krótkim
postoju jest ok, ale wystarczy zostawić go na 20 min. i zaczynają się
problemy - żeby go uruchomić trzeba krÄ™cić z 15 sek., odpali nierówno jakby
na 3 cylindrach. Po chwili pracuje db., troche drga, jakby wypadały zapłony.
Co zrobiłem:
1. Brak iskry - wymieniłem Ĺ›wiece, kable i DIS( dla nie obeznanych z C14se -
to moduł z 2 cewkami, sterowany z kompa dajÄ…cy iskrÄ™ na Ĺ›wiece)
2. Brak iskry - wymieniłem czujnik położenia wału - pomyĹ›lałem, że może
nawala cewka w czujniku pod wpływem temp. i nie daje sygnału na kompa, że
wał siÄ™ krÄ™ci,
3. Brak paliwa - wymieniłem filtr paliwa, wyczyĹ›ciłem wtryski myjkÄ…
ultradzwiÄ™kowÄ…, dolewałem do paliwa preparatu stp, potem inwex. Inwex
ograniczył drgania silnika gdy zle pracował, ale nie wpłynÄ…ł na uruchamianie
4. Zła dawka paliwa - pomierzyłem i wymieniłem czujnik temp. płynu
chłodzÄ…cego, pomierzyłem TPS - wyniki ok.
5. Zmierzyłem ciĹ›nienie paliwa na listwie wtryskowej 3,2 bar - ok.
Po zgaszeniu silnika po 20 min. ciĹ›nienie spadło do 1,5 bar - wg jednego
mechanika za mało   - puszcza powrotny zawór sterowany podciĹ›nieniem w
kolektorze, wg drugiego - ok. - powinien dobrze odpalić.
MajÄ…c na uwadze ten spadek ciĹ›nienia na listwie i to co powiedział pierwszy
mechanik (pierwszy w tym poĹ›cie, bo poprzednich mechaników nie wspomnÄ™ -
masakra) zamontowałem na przewodzie doprowadzajÄ…cym paliwo zawór
jednokierunkowy - niestety zapalenie po wystudzeniu ok. 20 min bez zmian.
ZamknÄ…łem odpływ paliwa opaskÄ… - czyli z jednej strony był zawór
jednokierunkowy, z drugiej opaska, poĹ›rodku wtryski - dalej Ľle.

I moja teoria, jeżeli ciĹ›nienie spada, bo któryĹ› wtryskiwacz popuszcza
(listwa zamkniÄ™ta z dwóch stron), to i tak nie odpali ładnie, przecież pompa
dopompuje ciĹ›nienie, ale któraĹ› Ĺ›wieca bÄ™dzie wczeĹ›niej zalana - może nie
jedna. To sie zgadza z objawami, po dluzszym czasie, kiedy ciśnienie na
listwie wtryskowej już spadnie, paliwo odparuje ze swiecy i zapali ok., a ze
wtrysk leje, to bedzie parcowal db a nie bdb.
6. Zajrzałem do  Ĺ›wiec - 1 szt. po postoju mokra, czasami.

Wg. mnie winny jest lejÄ…cy wtrysk, jeden bardzo lejacy, reszta może mniej.

Zgadzacie siÄ™?

Pierwszy mechanik twierdzi, że to niemożliwe (:-)), bo te wtryski sie nie
psuja - za male cisnienie w ukladzie.
Drugi mechanik konkretnie bedzie oglÄ…dał auto jutro.

Co o tym myślicie?

Pzdr kane1234



2 Data: Maj 14 2010 11:54:17
Temat: Re: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
Autor: bratPit[pr] 


Oczywiscie z problemem do Was - a problem jest taki:
Astra F 1.4 mpi 82 km rocznik 96, przebieg 135000 km
Problem występuje od przebiegu ok 120 000 km.
Rano, po całonocnym postoju odpala dobrze. Czasem, silnik pracuje  bdb,
innym razem db, tzn. czuc minimalne drgania silnika. Jesli zgasze silnik
przed pelnym nagrzaniem (nie ustaliłem granicy nagrzania) i za chwilÄ™ go
uruchomiÄ™ to jest ok. Jesli za dluzszÄ… chwile, np. 20 min, dalej jest ok.
Jesli silnika nie zgasze, dam mu siÄ™ nagrzać (np. 10 km) to po krótkim
postoju jest ok, ale wystarczy zostawić go na 20 min. i zaczynają się
problemy - żeby go uruchomić trzeba krÄ™cić z 15 sek., odpali nierówno jakby
na 3 cylindrach. Po chwili pracuje db., troche drga, jakby wypadały zapłony.

6. Zajrzałem do  Ĺ›wiec - 1 szt. po postoju mokra, czasami.

Wg. mnie winny jest lejÄ…cy wtrysk, jeden bardzo lejacy, reszta może mniej.

moim zdaniem problem nie leży w ciĹ›nieniu paliwa, po pierwsze wartoć na postoju 1,5 bara jest OK, gdyby zawór zwrotny na pompie nie trzymał to spadałoby ono do zera, objawiałoby siÄ™ to tym że po czasie przy odpalaniu trzeba by "chełtać" rozrusznikiem dłużej aby załapał, ładnie by to było widać na manometrze wpiÄ™tym w listwÄ™,
przebieg (o ile prawdziwy) jest zbyt mały na problemy z wtryskiwaczami - no chyba że jest instalacja LPG, albo auto miewa bardzo długie przestoje bez opalania,
to co opisujesz przypomina błÄ™dy z czujnikiem płynu chłodzenia do modułu ale skoro był wymieniany to pewnie nie to, być może problem leży w ECU, coĹ› mi siÄ™ kojarzy że bywały takie które padały - niestety nie pomnÄ™ czy to dotyczyło C14SE :/

brat

3 Data: Maj 14 2010 13:01:53
Temat: Re: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
Autor: mike kane 

bratPit[pr] wrote:


moim zdaniem problem nie leży w ciĹ›nieniu paliwa, po pierwsze wartoć na
postoju 1,5 bara jest OK, gdyby zawór zwrotny na pompie nie trzymał to
spadałoby ono do zera, objawiałoby siÄ™ to tym że po czasie przy odpalaniu
trzeba by "chełtać" rozrusznikiem dłużej aby załapał, ładnie by to było
widać na manometrze wpiętym w listwę,
przebieg (o ile prawdziwy) jest zbyt mały na problemy z wtryskiwaczami -
no chyba że jest instalacja LPG, albo auto miewa bardzo długie przestoje
bez opalania,
to co opisujesz przypomina błÄ™dy z czujnikiem płynu chłodzenia do modułu
ale skoro był wymieniany to pewnie nie to, być może problem leży w ECU,
coĹ› mi siÄ™ kojarzy że bywały takie które padały - niestety nie pomnÄ™ czy
to dotyczyło C14SE :/

brat


Po postoju ok 20 min. trzeba długo krÄ™cić żeby odpalił, po kilku godzinach
odpala dobrze. Mechanik stwierdził, ze zawór powrotny nie trzyma, dlatego
złe zapala po 20 min, a po kilku godz., po wystudzeniu membrana w zaworze
twardnieje i trzyma ciĹ›nienie. oczywiĹ›cie za dużego ciĹ›nienia tam już nie
ma, ale pompa może zdarzyć dopompować jeĹ›li zawór jest zamkniÄ™ty.


Co do przebiegu - jest prawdziwy, mój ojciec kupił to auto w salonie w 96
roku.
Tygodniowe przestoje siÄ™ czÄ™sto zdarzały, ale nie dłuższe. LPG nigdy nie
było.

O sterowniku tez doczytałem - jutro mechanik zczyta czasy wtrysku, powinno
się wyjaśnić.

Pzdr kane

4 Data: Maj 14 2010 13:59:26
Temat: Re: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
Autor: bratPit[pr] 


Po postoju ok 20 min. trzeba długo krÄ™cić żeby odpalił, po kilku godzinach
odpala dobrze. Mechanik stwierdził, ze zawór powrotny nie trzyma, dlatego
złe zapala po 20 min, a po kilku godz., po wystudzeniu membrana w zaworze
twardnieje i trzyma ciĹ›nienie. oczywiĹ›cie za dużego ciĹ›nienia tam już nie
ma, ale pompa może zdarzyć dopompować jeĹ›li zawór jest zamkniÄ™ty.

nie wiem o co chodzi temu mechanikowi ale to jakiĹ› bełkot, przecież zawór zwrotny jest zintegrowany z pompÄ…, no może zawór to słowo na wyrost, jest to zwykła kulka jak od łożyska w koszyczku, jeżeli pompa pracuje to siÄ™ unosi i umożliwia strumieniowi przepływ, jeżeli siÄ™ zatrzymuje to kulka siÄ™ cofa nie pozwalajÄ…c na powrót paliwa, on chyba nie widział jak rozwiÄ…zana jest elektryczna pompa paliwa,
zresztą, niech wepnie manometr na listwę a nie filozofuje i wszystko bedzie widać,
zawsze można poczekać z manometrem zapiÄ™tym na listwie i zobaczyć jak siÄ™ zachowuje po 10 czy 20 minutach,
zresztÄ…, jeżeli by spłynÄ™ło po 20 minutach to samoczynnie nie wróci po dłuższym postoju,
albo ja nie rozumiem albo ten facet nie wie o czym mówi :/

brat

5 Data: Maj 20 2010 20:14:31
Temat: Re: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
Autor: mike kane 

bratPit[pr] wrote:



nie wiem o co chodzi temu mechanikowi ale to jakiĹ› bełkot, przecież zawór
zwrotny jest zintegrowany z pompÄ…, no może zawór to słowo na wyrost, jest
to zwykła kulka jak od łożyska w koszyczku, jeżeli pompa pracuje to siÄ™
unosi i umożliwia strumieniowi przepływ, jeżeli siÄ™ zatrzymuje to kulka
siÄ™ cofa nie pozwalajÄ…c na powrót paliwa, on chyba nie widział jak
rozwiÄ…zana jest elektryczna pompa paliwa,
zresztÄ…, niech wepnie manometr na listwÄ™ a nie filozofuje i wszystko
bedzie widać,
zawsze można poczekać z manometrem zapiÄ™tym na listwie i zobaczyć jak siÄ™
zachowuje po 10 czy 20 minutach,
zresztÄ…, jeżeli by spłynÄ™ło po 20 minutach to samoczynnie nie wróci po
dłuższym postoju,
albo ja nie rozumiem albo ten facet nie wie o czym mówi :/

brat
Chodzi mu o drugi zawór - ten regulacyjny, sterowany podciĹ›nieniem w
kolektorze dolotowym, na przewodzie powrotnym paliwa.


Po tygodniu odebrałem auto od 5 mechanika - stawiał na moduł wtrysku, w
efekcie wymienił pompÄ™ paliwa.

Bez wiÄ™kszych zmian, nadal Ľle zapala po 15-20 min i zle zapala.

PodsumowujÄ…c:
wymieniony czujnik temp wody,
wspomniany wczeĹ›niej czujnik położenia wału
moduł DIS,
filtr paliwa,
pompa paliwa,
wyczyszczone wtryski.

Sprawdzony moduł wtrysku i dalej jest Ľle.

I jeszcze jedno - po odpaleniu z problemami czuć paliwo z wydechu.

Chyba siÄ™ poddam na nastÄ™pne pół roku jeĹ›li nie doradzicie.
Pzdr kane.

6 Data: Maj 20 2010 20:38:46
Temat: Re: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
Autor: mike kane 

mike kane wrote:


Po tygodniu odebrałem auto od 5 mechanika - stawiał na moduł wtrysku, w
efekcie wymienił pompÄ™ paliwa.

Bez wiÄ™kszych zmian, nadal Ľle zapala po 15-20 min i zle zapala.

PodsumowujÄ…c:
wymieniony czujnik temp wody,
wspomniany wczeĹ›niej czujnik położenia wału
moduł DIS,
filtr paliwa,
pompa paliwa,
wyczyszczone wtryski.

Sprawdzony moduł wtrysku i dalej jest Ľle.

I jeszcze jedno - po odpaleniu z problemami czuć paliwo z wydechu.

Chyba siÄ™ poddam na nastÄ™pne pół roku jeĹ›li nie doradzicie.
Pzdr kane.
P.S. mechanik siÄ™ chyba zawziÄ…ł - jutro podmieniamy całÄ… listwÄ™ wtryskowÄ….

kane

7 Data: Czerwiec 26 2010 20:37:31
Temat: Re: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
Autor: mike kane 

mike kane wrote:

mike kane wrote:


Po tygodniu odebrałem auto od 5 mechanika - stawiał na moduł wtrysku, w
efekcie wymienił pompÄ™ paliwa.

Bez wiÄ™kszych zmian, nadal Ľle zapala po 15-20 min i zle zapala.

PodsumowujÄ…c:
wymieniony czujnik temp wody,
wspomniany wczeĹ›niej czujnik położenia wału
moduł DIS,
filtr paliwa,
pompa paliwa,
wyczyszczone wtryski.

Sprawdzony moduł wtrysku i dalej jest Ľle.

I jeszcze jedno - po odpaleniu z problemami czuć paliwo z wydechu.

Chyba siÄ™ poddam na nastÄ™pne pół roku jeĹ›li nie doradzicie.
Pzdr kane.
P.S. mechanik siÄ™ chyba zawziÄ…ł - jutro podmieniamy całÄ… listwÄ™ wtryskowÄ….

kane
No i moge juz napisac co dolegalo mojej astrze.
Trafilem na mechanika z wada glowy polegajaca na naduzywaniu slowa jutro.
Skubaniec potrafil codziennie wyznaczac termin odbioru auta na jutro i tak
przez 2 tygodnie - wiecej nie wytrzymalem - zabralem auto.
Dlugo by pisac jak skubaniec klamal - jeden przyklad, slowa mechanika:
wtryski juz sa, podjedz wieczorem - przed wyzanaczona godzina, tak z 15
min., odwolal wizyte z powodu braku czasu - nie wyrobil sie z jakims innym
autem.
To bylo juz po kilku takich akcjach. Juz do niego jechalem, kiedy zadzwonil.
No to mimo wszystko pojechalem, przestalem juz wierzyc w to co mowi. I co
sie okazalo - no nie ma wtryskow bo .. milczenie.

Ech.

Wkr. kupilem wtryski z allegro, zalozylem w 30 min i auto odzylo.
Czyli jednak zdarza sie, ze w astrze 1.4 MPI padaja wtryski po przebiegu 130
tys. km.
Pewnie kwestia paliwa w naszym pieknym mimo wszystko kraju.

Koszt wtryskow z listwa i zaworem regulujacym cisnienie 150 zl.

Pzd grupe kane.

P.S Co do mechanika 0 niesolidny, ale diagnoze w koncu postawil dobra.

8 Data: Czerwiec 28 2010 08:49:17
Temat: Re: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
Autor: bratPit[pr] 


No i moge juz napisac co dolegalo mojej astrze.
Trafilem na mechanika z wada glowy polegajaca na naduzywaniu slowa jutro.

Wkr. kupilem wtryski z allegro, zalozylem w 30 min i auto odzylo.
Czyli jednak zdarza sie, ze w astrze 1.4 MPI padaja wtryski po przebiegu 130
tys. km.
Pewnie kwestia paliwa w naszym pieknym mimo wszystko kraju.

Koszt wtryskow z listwa i zaworem regulujacym cisnienie 150 zl.

widzisz, czytałem gdzieĹ› że goĹ›cie czyszczÄ… wtryskiwacze - myjka ultradĽwiÄ™kowa, jakiĹ› tam płyn, kilka minut i gotowe, może stare uda siÄ™ reanimować?

brat

9 Data: Maj 14 2010 13:13:54
Temat: Re: astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry
Autor: kml 


Użytkownik "mike kane"  napisał w wiadomoĹ›ci [cut]

Z lektóry różnych for gdzie jest temat, że samochód nie odpala na ciepło zaraz pojawia siÄ™ termin "czujnik położenia wału" i bardzo czÄ™sto okazuje siÄ™, że to jest to co zawiodło. Może warto i tÄ™ możliwoć sprawdzić?


--
pozdrawiam
kml

astra F 1.4 MPI uruchamianie, 3 cylindry



Grupy dyskusyjne