Grupy dyskusyjne   »   audi A6

audi A6



1 Data: Grudzien 05 2007 20:21:26
Temat: audi A6
Autor: MŁ 

witam
kupilem ostatnio audi A6 2,5 TDI 1998r.
mam pytanie odnosnie glosnikow a raczej tego jak mam sie do nich dostac :)
czy mam sciagac caly boczek czy tylko zaslepke probowac wyrwac ??
chce sprawdzic czy sa glosniki bo po podlaczeniu radia nic nie gra chociaz
radio dziala :/


pozdrawiam

Marcin



2 Data: Grudzien 05 2007 21:58:15
Temat: Re: audi A6
Autor: Popek 


witam
kupilem ostatnio audi A6 2,5 TDI 1998r.
mam pytanie odnosnie glosnikow a raczej tego jak mam sie do nich dostac :)
czy mam sciagac caly boczek czy tylko zaslepke probowac wyrwac ??
chce sprawdzic czy sa glosniki bo po podlaczeniu radia nic nie gra chociaz radio dziala :/


pozdrawiam

Marcin


żeby sprawdzić czy są delikatnie podważ zaślepke i powinna zejść

pozdrawiam
Popek

3 Data: Grudzien 06 2007 08:29:25
Temat: Re: audi A6
Autor: pawel 

Popek napisał(a):


witam
kupilem ostatnio audi A6 2,5 TDI 1998r.
mam pytanie odnosnie glosnikow a raczej tego jak mam sie do nich dostac :)

polecam audiklub.org - kopalnia tego typu informacji

pozdrawiam
Paweł

4 Data: Grudzien 06 2007 09:11:24
Temat: Re: audi A6
Autor: Daniel Wilski 


Użytkownik "MŁ"  napisał w wiadomości

witam
kupilem ostatnio audi A6 2,5 TDI 1998r.
mam pytanie odnosnie glosnikow a raczej tego jak mam sie do nich dostac :)
czy mam sciagac caly boczek czy tylko zaslepke probowac wyrwac ??
chce sprawdzic czy sa glosniki bo po podlaczeniu radia nic nie gra chociaz
radio dziala :/


pozdrawiam

Marcin

sprzedaj to stary.Mam A4 w tym silniku w automacie.Przejechane 160 tyś.km
pompa do wymiany 2000 tys. zł,zjebała mi się skrzynia 3500 pompoka przy
turbie jebla.

5 Data: Grudzien 06 2007 09:28:36
Temat: Re: audi A6
Autor: Mirek 

Użytkownik "Daniel Wilski"  napisał w wiadomości


Użytkownik "MŁ"  napisał w wiadomości

sprzedaj to stary.Mam A4 w tym silniku w automacie.Przejechane 160 tyś.km
pompa do wymiany 2000 tys. zł,zjebała mi się skrzynia 3500 pompoka przy
turbie jebla.

nie dziwię się. Jeśli masz to A4 w tym silniku, a to wszystko upchałeś
jeszcze do automatu to co się dziwisz, ze się sypie?

--
pozdrawiam,
Mirek

6 Data: Grudzien 06 2007 09:32:30
Temat: Re: audi A6
Autor: waldi 


Użytkownik "Daniel Wilski"  napisał w wiadomości


Użytkownik "MŁ"  napisał w wiadomości

> witam
> kupilem ostatnio audi A6 2,5 TDI 1998r.
> mam pytanie odnosnie glosnikow a raczej tego jak mam sie do nich dostac
:)
> czy mam sciagac caly boczek czy tylko zaslepke probowac wyrwac ??
> chce sprawdzic czy sa glosniki bo po podlaczeniu radia nic nie gra
chociaz
> radio dziala :/
>
>
> pozdrawiam
>
> Marcin
>
> sprzedaj to stary.Mam A4 w tym silniku w automacie.Przejechane 160
tyś.km
pompa do wymiany 2000 tys. zł,zjebała mi się skrzynia 3500 pompoka przy
turbie jebla.

popieram ten silnik to padlina audi ,sprawdz walki rozrzadu czy sie jeszcze
nie wytarly i odme czy nie zapchana

pozdrawiam
Waldek

7 Data: Grudzien 06 2007 13:07:48
Temat: Re: audi A6
Autor: Hektor 

Użytkownik "waldi"  napisał

popieram ten silnik to padlina audi ,sprawdz walki rozrzadu czy sie
jeszcze
nie wytarly i odme czy nie zapchana

Po prostu to nie jest silnik (podobnie jak caly samochód) dla - bez urazy -
biedaków. Utrzymanie go kosztuje troche pieniedzy, ale wtedy sprawuje sie
doskonale. Wszelkie zaniedbania czy gówniane oszczednosci mszcza sie
dotkliwie.

Zbigniew Kordan

8 Data: Grudzien 06 2007 15:24:30
Temat: Re: audi A6
Autor: jahu 

Hektor pisze:

Po prostu to nie jest silnik (podobnie jak caly samochód) dla - bez urazy - biedaków. Utrzymanie go kosztuje troche pieniedzy, ale wtedy sprawuje sie doskonale. Wszelkie zaniedbania czy gówniane oszczednosci mszcza sie dotkliwie.

Dotyczy to chyba każdego samochodu, idealnie pasuje np. do Alfy Romeo.

9 Data: Grudzien 06 2007 20:41:26
Temat: Re: audi A6
Autor: Slv 

Po prostu to nie jest silnik (podobnie jak caly samochód) dla - bez
urazy - biedaków. Utrzymanie go kosztuje troche pieniedzy, ale wtedy
sprawuje sie doskonale. Wszelkie zaniedbania czy gówniane oszczednosci
mszcza sie dotkliwie.

Zbigniew Kordan
Z pierwszą częścią tezy zgadzam sie w całej rozciągłości, z drugą nie do
końca. A6 2.5 TDI quattro 180KM to samochód mojego kolegi, nie po dziadku z
Monachium ale z salonu firmowego AUDI w naszym mieście, kolega jest typem
pedanta i wszystkie naprawy i przeglądy robi w ASO. A jest co robić,
samochód przejechał ok.120 tyś.km. Oprócz drobiazgów typu poluzowany przewód
przy rozruszniku do tej pory zawieszenie było wymieniane dwa razy, ostatnio
pompa powiedziała, że rezygnuje z pracy. To jest samochód drogi przy
zakupie, drogi w eksploatacji ale czy bardziej niezawodny od innych? Chyba
nie.
I żeby była jasność: sam jeżdżę A3 ale ponieważ jest to któryś z kolei
samochód to już wiem, że drożej nie zawsze znaczy lepiej.

Slv
A3 1.8T

10 Data: Grudzien 06 2007 21:52:03
Temat: Re: audi A6
Autor: Adam Płaszczyca 

On Thu, 6 Dec 2007 20:41:26 +0100, "Slv"
wrote:

Monachium ale z salonu firmowego AUDI w naszym mieście, kolega jest typem
pedanta i wszystkie naprawy i przeglądy robi w ASO. A jest co robić,


Jak on by był pedantem, to by nei dał ASO dotknąć auta.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

11 Data: Grudzien 07 2007 09:22:09
Temat: Re: audi A6
Autor: Jurand 

"Adam Płaszczyca"  wrote in message

On Thu, 6 Dec 2007 20:41:26 +0100, "Slv"
wrote:

>Monachium ale z salonu firmowego AUDI w naszym mieście, kolega jest
typem  pedanta i wszystkie naprawy i przeglądy robi w ASO. A jest co
robić,


Jak on by był pedantem, to by nei dał ASO dotknąć auta.

Aha, chyba, że miał coś takiego jak gwarancja na nowe auto, ale co Ty o tym
możesz wiedzieć...

Jurand.

12 Data: Grudzien 07 2007 11:02:57
Temat: Re: audi A6
Autor: Adam Płaszczyca 

On Fri, 7 Dec 2007 09:22:09 +0100, "Jurand"
 wrote:

Jak on by był pedantem, to by nei dał ASO dotknąć auta.

Aha, chyba, że miał coś takiego jak gwarancja na nowe auto, ale co Ty o tym
możesz wiedzieć...

Biedak.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

13 Data: Grudzien 06 2007 13:13:18
Temat: Re: audi A6
Autor: Hektor 

Użytkownik "Daniel Wilski"  napisał

sprzedaj to stary.Mam A4 w tym silniku w automacie.Przejechane 160 tyś.km
pompa do wymiany 2000 tys. zł,zjebała mi się skrzynia 3500 pompoka przy
turbie jebla.

Czyzbys byl kolejnym który kupil ten samochód po dziadku spod Monachium z
przebiegiem 130 tys. km ?

Zbigniew Kordan

14 Data: Grudzien 06 2007 13:29:47
Temat: Re: audi A6
Autor: Jurand 

"Daniel Wilski"  wrote in message


Użytkownik "MŁ"  napisał w wiadomości

> witam
> kupilem ostatnio audi A6 2,5 TDI 1998r.
> mam pytanie odnosnie glosnikow a raczej tego jak mam sie do nich
> dostac :) czy mam sciagac caly boczek czy tylko zaslepke probowac
> wyrwac ?? chce sprawdzic czy sa glosniki bo po podlaczeniu radia nic
> nie gra chociaz radio dziala :/
>
>
> pozdrawiam
>
> Marcin
>
> sprzedaj to stary.Mam A4 w tym silniku w automacie.Przejechane 160
> tyś.km
pompa do wymiany 2000 tys. zł,zjebała mi się skrzynia 3500 pompoka przy
turbie jebla.

To stary masz tam 300 tysięcy, a nie 160.

Jurand.

15 Data: Grudzien 06 2007 13:53:48
Temat: Re: audi A6
Autor: Hektor 

Użytkownik "Jurand"  napisał

To stary masz tam 300 tysięcy

i to pewnie z duzym "ogonkiem"...

ZK

16 Data: Grudzien 06 2007 14:52:50
Temat: Re: audi A6
Autor: GlennBp 

Nie jestem pewien czy to te same silniki, ale w V70 z ludowozowym Tdi,na
przestrzeni 340kkm działo sie sporo..z silnikiem rowniez, i pompa padła przy 180
kkm, chwile pózniej, do krainy wiecznych łowów odeszło koło pasowe ;-)

Pzdr
Luca
LII 2.0T Grandtour
Clio 1.2T Rip Curl

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

17 Data: Grudzien 06 2007 16:14:32
Temat: Re: audi A6
Autor: xs 

GlennBp  napisał(a):

Nie jestem pewien czy to te same silniki, ale w V70 z ludowozowym Tdi,na
przestrzeni 340kkm działo sie sporo..

W V70 bylo 2.5 TDI R5, a w A6 4B jest 2.5 TDI V6. Zupelnie inne silniki,
zupelnie inna bajka. Ten z Volvo jest starszy i duzo tanszy w utrzymaniu,
mniej problemowy i bardziej bezawaryjny.



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

18 Data: Grudzien 06 2007 18:16:14
Temat: Re: audi A6
Autor: GlennBp 

GlennBp  napisał(a):

> Nie jestem pewien czy to te same silniki, ale w V70 z ludowozowym Tdi,na
> przestrzeni 340kkm działo sie sporo..

W V70 bylo 2.5 TDI R5, a w A6 4B jest 2.5 TDI V6. Zupelnie inne silniki,
zupelnie inna bajka.

aha, ok.

 Ten z Volvo jest starszy i duzo tanszy w utrzymaniu,
mniej problemowy i bardziej bezawaryjny.

O k... to ja nie chce nawet myslec jakie tańce generuje to tdi z audi.
:)
Pzdr
Luca
LII 2.0T Grandtour
Clio 1.2T Rip Curl

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

19 Data: Grudzien 06 2007 19:17:33
Temat: Re: audi A6
Autor: xs 

GlennBp  napisał(a):

O k... to ja nie chce nawet myslec jakie tańce generuje to tdi z audi.
:)

2.5 TDI V6 to chyba najdrozszy w utrzymaniu silnik diesla Audi jaki powstal.
Wycierajace sie walki (na audi klub polska napisano chyba cala ksiazke o
tym), zapychajaca sie odma, drogi rozrzad, ciekawie rozwiazana sprawa wymiany
termostatu, wrazliwe i drogie w naprawie pompy paliwa (najlepsza jest wymiana
filtru paliwa - komedia), wiecznie padajace przeplywomierze (wiekszosc 2.5
nie trzyma parametrow), szwankujace podcisnienie (slynny n75) + zapiekajace
sie lopatki zmiennej geometrii w turbosprezarce. Jesli do tego dodamy
przebiegi sprowadzanych A6-tek (300k km+ skrecone na 150 - 180k km) to
wychodzi nam obraz najwiekszej miny na jaka moze sie czlowiek wpakowac.
Reanimacja pompy - kilka tys, reanimacja hydrauliki i rozrzadu - kilka tys,
reanimacja tiptronika - tez sporo, wymiana rozrzadu - 2k zł. Do tego dodamy
10-11 l/100km po miescie i jest oszczednosc jak cholera ;) Imho 10x lepiej
kupic 1.9 130ps + virus i cieszyc sie tansza i szybsza jazda niz kupic
zmeczone 2.5 (a takich jest niestety wiekszosc).

2.5 R5 to aniol w porownaniu do tego co moze zrobic V6 z portfelem.      

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

20 Data: Grudzien 06 2007 19:25:35
Temat: Re: audi A6
Autor: GlennBp 


<cut>

2.5 R5 to aniol w porownaniu do tego co moze zrobic V6 z portfelem.      

O kurcze, niezly elaborat, o wałkach słyszałem...ale reszta jest równie ciekawa.
Na przestrzeni tych 340 kkm,które przejechało "nasze familijne" V70, to jeśli
chodzi o silnik, nie było az tak tragicznie. Owszem, pompa 2x, koło pasowe się
rozsypało, vacuum pompa itd. Ale turbo oryginalne, a rozrząd z pompą wody to
koszt ok 500 pln+wymiana..więc ok.
No cóz faktycznie, jak kupi za ostatnie zaskurniaki takie "skręcone" A6 to
współczuje.
Pzdr
Luca

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

21 Data: Grudzien 07 2007 03:19:50
Temat: Re: audi A6
Autor: Popek 


2.5 R5 to aniol w porownaniu do tego co moze zrobic V6 z portfelem.

2.5 TDI R5 to bardzo udana konstrukcja, dla wielu to już klasyk. Wolałbym "setkę" z ostatnich lat produkcji lub starsze a6 z silnikiem R5 niż nowszą a4 czy a6 z 2.5 TDI V6

Pozdrawiam
Popek

22 Data: Grudzien 07 2007 09:24:32
Temat: Re: audi A6
Autor: Jurand 

"xs"  wrote in message

GlennBp  napisał(a):

> O k... to ja nie chce nawet myslec jakie tańce generuje to tdi z audi.
> :)

2.5 TDI V6 to chyba najdrozszy w utrzymaniu silnik diesla Audi jaki
powstal.  Wycierajace sie walki (na audi klub polska napisano chyba cala
ksiazke o  tym), zapychajaca sie odma, drogi rozrzad, ciekawie
rozwiazana sprawa wymiany  termostatu, wrazliwe i drogie w naprawie
pompy paliwa (najlepsza jest wymiana  filtru paliwa - komedia), wiecznie
padajace przeplywomierze (wiekszosc 2.5  nie trzyma parametrow),
szwankujace podcisnienie (slynny n75) + zapiekajace  sie lopatki
zmiennej geometrii w turbosprezarce. Jesli do tego dodamy  przebiegi
sprowadzanych A6-tek (300k km+ skrecone na 150 - 180k km) to  wychodzi
nam obraz najwiekszej miny na jaka moze sie czlowiek wpakowac.
Reanimacja pompy - kilka tys, reanimacja hydrauliki i rozrzadu - kilka
tys,  reanimacja tiptronika - tez sporo, wymiana rozrzadu - 2k zł. Do tego
dodamy  10-11 l/100km po miescie i jest oszczednosc jak cholera ;) Imho
10x lepiej  kupic 1.9 130ps + virus i cieszyc sie tansza i szybsza jazda
niz kupic  zmeczone 2.5 (a takich jest niestety wiekszosc).

2.5 R5 to aniol w porownaniu do tego co moze zrobic V6 z portfelem.

Bo w A6 są tylko 3 godne uwagi modele silnikowe - 1.9 TDI (praktycznie
wszystkie wersje), 1.8T oraz 4.2 V8 ;) Reszta to generatory kosztów. I
szczerze mówiąc chyba najfajniejszy z tego wszystkiego jest 1.8T po wirusie.

Jurand.

23 Data: Grudzien 07 2007 11:09:50
Temat: Re: audi A6
Autor: Popek 

cut


Bo w A6 są tylko 3 godne uwagi modele silnikowe - 1.9 TDI (praktycznie
wszystkie wersje),

tia szczególnie 1.9 TDI 90PS

:-)))))))

24 Data: Grudzien 07 2007 22:38:58
Temat: Re: audi A6
Autor: xs 

Popek  napisał(a):

tia szczególnie 1.9 TDI 90PS
:-)))))))

Nie bylo tego silnika w A6 4B.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

25 Data: Grudzien 08 2007 01:05:00
Temat: Re: audi A6
Autor: Popek 


Użytkownik "xs"  napisał w wiadomości

Popek  napisał(a):

tia szczególnie 1.9 TDI 90PS
:-)))))))

Nie bylo tego silnika w A6 4B.

Ale we wcześniejszym modelu był - taki egzemplarz ma mój znajomy.

-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

26 Data: Grudzien 07 2007 17:30:30
Temat: Re: audi A6
Autor: Pete 


Użytkownik "Jurand" wrote

Bo w A6 są tylko 3 godne uwagi modele silnikowe - 1.9 TDI (praktycznie
wszystkie wersje), 1.8T oraz 4.2 V8 ;) Reszta to generatory kosztów. I
szczerze mówiąc chyba najfajniejszy z tego wszystkiego jest 1.8T po
wirusie.

Z tym 1.8T w A6 to bym polemizował, nawet z wirusem, no chyba że bez
quattro.  Bo z quattro to już jest raczej ciężka krowa i to biedne 1.8T
trzeba nieźle pałować, żeby w miarę zwinnie się poruszać, a przy takim
pałowaniu to ten silniczek ma niezły apetyt.  Więc jeśli ma mi i tak dużo
palić, to już chyba wolę 4.2 V8.

Pozdr.
Pete

27 Data: Grudzien 09 2007 01:51:13
Temat: Re: audi A6
Autor: Jurand 

"Pete"  wrote in message


Użytkownik "Jurand" wrote
> Bo w A6 są tylko 3 godne uwagi modele silnikowe - 1.9 TDI (praktycznie
> wszystkie wersje), 1.8T oraz 4.2 V8 ;) Reszta to generatory kosztów. I
> szczerze mówiąc chyba najfajniejszy z tego wszystkiego jest 1.8T po
> wirusie.

Z tym 1.8T w A6 to bym polemizował, nawet z wirusem, no chyba że bez
quattro.  Bo z quattro to już jest raczej ciężka krowa i to biedne 1.8T
trzeba nieźle pałować, żeby w miarę zwinnie się poruszać, a przy takim
pałowaniu to ten silniczek ma niezły apetyt.  Więc jeśli ma mi i tak dużo

Eno robisz mu wirusa na 180KM i zasuwa aż miło. Natomiast jest to najmniej
problematyczny silnik benzynowy dostępny w Audi A6 ;)

Jurand.

28 Data: Grudzien 07 2007 10:15:56
Temat: Re: audi A6
Autor: waldi 


Użytkownik "xs"  napisał w wiadomości

GlennBp  napisał(a):

> O k... to ja nie chce nawet myslec jakie tańce generuje to tdi z audi.
> :)

2.5 TDI V6 to chyba najdrozszy w utrzymaniu silnik diesla Audi jaki
powstal.
Wycierajace sie walki (na audi klub polska napisano chyba cala ksiazke o
tym), zapychajaca sie odma, drogi rozrzad, ciekawie rozwiazana sprawa
wymiany
termostatu, wrazliwe i drogie w naprawie pompy paliwa (najlepsza jest
wymiana
filtru paliwa - komedia), wiecznie padajace przeplywomierze (wiekszosc 2.5
nie trzyma parametrow), szwankujace podcisnienie (slynny n75) +
zapiekajace
sie lopatki zmiennej geometrii w turbosprezarce. Jesli do tego dodamy
przebiegi sprowadzanych A6-tek (300k km+ skrecone na 150 - 180k km) to
wychodzi nam obraz najwiekszej miny na jaka moze sie czlowiek wpakowac.
Reanimacja pompy - kilka tys, reanimacja hydrauliki i rozrzadu - kilka
tys,
reanimacja tiptronika - tez sporo, wymiana rozrzadu - 2k zł.

Tutaj sie nie zgodze rozrzad to 3,5k zł i do zrobienia na oryginalnych
czesciach w ASO innych bym nie ryzykowal ze wzgledu na 2 lata gwarancji (a
wszystko sie moze stac) bo jest to silnik specjalnej troski

Do tego dodamy
10-11 l/100km po miescie i jest oszczednosc jak cholera ;)

podales chyba spalanie dla manuala bo w Tiptronicu lekko zima dochodzi w
miescie do 15 l/100


Imho 10x lepiej
kupic 1.9 130ps + virus i cieszyc sie tansza i szybsza jazda niz kupic
zmeczone 2.5 (a takich jest niestety wiekszosc).

2.5 R5 to aniol w porownaniu do tego co moze zrobic V6 z portfelem.

popieram tym V6 spieprzyli dobry i niezawodny silnik R5

audi A6



Grupy dyskusyjne