Grupy dyskusyjne   »   auto z niemiec - pytanie o blachy

auto z niemiec - pytanie o blachy



1 Data: Grudzien 31 2006 00:51:43
Temat: auto z niemiec - pytanie o blachy
Autor: Pa 

witam
mam pytanko
brat kupił od handlarza auto z niemiec - rocznik 1994 - cena normalna - taka
po ile chodzą.

 ale mam jedną wątpliwość  - auto jest na niemieckich rejestracjach - takich
jak sie jezdzi w niemczech na codzien - nie zadne probne czy wyjazdowe -
normalne niemieckie, ze znaczkiem uni i literkami kraju itp
pytanko takie mam - czy nie bedzie on miał jakichś problemów przy
rejestracji - czy sie po prostu nie wkopał bo slyszalem ze przy kupnie auto
z zagranicy trzeba miec to auto na jakichs probnych czerwonych rejestracjach
bo inaczej sa duze schody

dzięki za pomoc

OPa



2 Data: Grudzien 31 2006 02:43:07
Temat: Re: auto z niemiec - pytanie o blachy
Autor: Piotr S 

Pa  napisał(a):

 ale mam jedną wątpliwość  - auto jest na niemieckich rejestracjach - takich
jak sie jezdzi w niemczech na codzien - nie zadne probne czy wyjazdowe -
normalne niemieckie, ze znaczkiem uni i literkami kraju itp
pytanko takie mam - czy nie bedzie on miał jakichś problemów przy
rejestracji - czy sie po prostu nie wkopał bo slyszalem ze przy kupnie auto
z zagranicy trzeba miec to auto na jakichs probnych czerwonych rejestracjach
bo inaczej sa duze schody


O ile wiem, chyba bedzie musial pojechac do Niemiec z niebieskimi blachami
i tam wyrejestrowac pojazd. Mowiac inaczej, musi miec papiery n/t
wyrejestrowania pojazdu w Niemczech. Przy zakupie najlepiej bylo sie dogadac,
aby to importer przywiozl odpowiednie papiery.



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

3 Data: Grudzien 31 2006 10:08:29
Temat: Re: auto z niemiec - pytanie o blachy
Autor: Marianek 


nie wkopał bo slyszalem ze przy kupnie auto

z zagranicy trzeba miec to auto na jakichs probnych czerwonych
rejestracjach bo inaczej sa duze schody

dzięki za pomoc



Zeby zarejestrowac auto na terenie Polski musi byc spelniony jeden z
warunkow: nie moze ono byc zarejestrowane w innym kraju w Twoim przypadku w
Niemczech.
Czyli najpierw trzeba auto wymeldowac/wyrejestrowac w Niemczech, mozna to
zrobic w najblizszym Tobie urzedzie komunikacji w Niemczech (tzw
zulassungsstelle) jest to koszt okolo 10 euro i trwa 15 minut.
....ale moze sie tez tak zdarzyc ze auto ktore kupiliscie jest juz
wymeldowane w Niemczech, spojrz na tablice czy nie ma zdartej jednej z
naklejek, lub druga mozliwosc handalarze zakladaja czesto pseudo niemieckie
tablice, "produkowane" w Polsce ( swoja droga uwazam to za totalny bezsens,
dla kilku zlotych ryzkowac sprawa karna i w najlepszym przypadku zawiasami
na 2 lata)

Pozdrawiam

4 Data: Grudzien 31 2006 11:04:10
Temat: Re: auto z niemiec - pytanie o blachy
Autor: JBART 

z zagranicy trzeba miec to auto na jakichs probnych czerwonych
rejestracjach bo inaczej sa duze schody

czerwone probne to zaklada sie zeby przyjechac, na lawecie niepotrzebne ci
tablice.

--
Jarek

5 Data: Grudzien 31 2006 12:06:36
Temat: Re: auto z niemiec - pytanie o blachy
Autor: Marianek 


z zagranicy trzeba miec to auto na jakichs probnych czerwonych
rejestracjach bo inaczej sa duze schody

czerwone probne to zaklada sie zeby przyjechac, na lawecie niepotrzebne ci
tablice.


Nie mieszaj mu w glowie bo ani on nie ma "czerwonych probnych" ani nic nie
mowi o lawecie.

"czerwone probne" to tzw tablice wywozowe, zwane Zollkennzeichen /
Ausfuhrkennzeichen
Tutaj na zdjeciu http://tnij.com/Uof mozna zobaczyc jak wygladaja, faktem
jest ze to najbardziej komfortowa sytuacja dla kupujacego bo jesli auto ma
takie tablice to na pewno jest wymeldowane w Niemczech i dodatkwowo posiada
wazne ubezpieczenie OC do poruszania sie po Polsce.

Pozdrawiam

6 Data: Grudzien 31 2006 12:42:31
Temat: Re: auto z niemiec - pytanie o blachy
Autor: JBART 


Nie mieszaj mu w glowie bo ani on nie ma "czerwonych probnych" ani nic nie
mowi o lawecie.

ja mieszam?
Kupilem 2 samochody w Niemczech, ktorymi przyjechalem do polski na
czerwonych probnych tablicach, z wykupionym na mnie ubezpieczeniem..
Potem kupilem auto od handlarza, przywiezione na lawecie, bez tablic, a
ostatnio z tesciem przyprowadzilem samochod, ktory handlarz tez przywiozl do
PL na lawecie i mial zwykle niemieckie blachy.

Jaka jest najbardziej komfortowa sytuacja to on juz slyszal, ale sek w tym,
ze w tym przypadku nie mamy do czynienia z tym idealem, a samochod juz
zostal kupiony - mieszasz wiec Ty.
Poza tym handlarze, z ktorymi mialem do czynienia, nigdy nie przywozili
samochodow z tablicami czerwonymi, bo niby po co mieliby robic sobie
dodatkowy koszt.

--
Jarek

7 Data: Grudzien 31 2006 19:19:12
Temat: Re: auto z niemiec - pytanie o blachy
Autor: la-la 

Zollkennzeichen / Ausfuhrkennzeichen sa moze ok,
ale zobacz co do nich jest dolaczone, ta zielona ksiazeczka
Internationaler Zulassungsschein.
Jak otworzysz, to na wewnetrznej stronie okladki pisze,
ze ten miedzynarodowy dowod rejestracyjny jest wazny 1 rok od daty
wydania.
Ale ponizej pisze, gdzie jest wazny.
I sa tam rozne kraje, ale nie jest on wazny w Polsce, bo z data wejscia
Polski do UE,
ten MDR nie obowiazuje w Polsce, czyli jest niewazny w Polsce.
MDR to dokument wydawany jedynie krajowcom, wyjezdzajacym swoim
samochodem za granice.
Czyli w Niemcech Niemcowi, ktory wyjezdza za granice.
Dokladnie tak jak miedzynarodowe prawo jazdy.
Dobrze ze policja nie zna niemieckiego i konwencji paryskiej i nie
zabiera tych dowodow jako niewaznych w Polsce.
Interesujace jest, na jakiej podstawie prawnej sa te MDR wydawane w
Niemczech, z danymi kupujacego z Polski.
A wydano juz setki tysiecy tych MDR.

Poza Niemcami tych MDR nie wydaje sie cudzoziemcom.

A skoro MDR jest wydany niezgodnie z Konwencja, zatem jest niewazny i
niewazne sa wtedy wydane na ten MDR tablice celne /wywozowe.
A wtedy niewazne jest oc, wydane na ten samochod z tymi tablicami
(niewaznymi).
(Tablice celne to wynalazek, ktory jest niezgodny z Konwencja Paryska
na terenie UE).
Wazne sa jedynie zolte tablice tymczasowe z rozowym dowodem
rejestracyjnym.
I tak wynika z Konwencji i niemieckiego PoRD.
Niestety na polskiej granicy ktos wymyslil ze one nie sa wazne
i w zamian sa wydawane dziesiatki tysiecy MDR, ktore nie sa w Polsce
wazne.
A ktore wydawane w Niemczech na cudzoziemca, rowniez nie sa wazne,
gdy MDR to jedynie miedzynarodowy duplikat oryginalnego dowodu
rejestracyjnego (jak miedzynarodowe prawo jazdy) a nie zaden nowy,
samoistny dokument.




Marianek wrote:

>> z zagranicy trzeba miec to auto na jakichs probnych czerwonych
>> rejestracjach bo inaczej sa duze schody
>
> czerwone probne to zaklada sie zeby przyjechac, na lawecie niepotrzebne ci
> tablice.
>

Nie mieszaj mu w glowie bo ani on nie ma "czerwonych probnych" ani nic nie
mowi o lawecie.

"czerwone probne" to tzw tablice wywozowe, zwane
Tutaj na zdjeciu http://tnij.com/Uof mozna zobaczyc jak wygladaja, faktem
jest ze to najbardziej komfortowa sytuacja dla kupujacego bo jesli auto ma
takie tablice to na pewno jest wymeldowane w Niemczech i dodatkwowo posiada
wazne ubezpieczenie OC do poruszania sie po Polsce.

Pozdrawiam

8 Data: Grudzien 31 2006 17:23:45
Temat: Re: auto z niemiec - pytanie o blachy
Autor: [] QBUS [] 


Użytkownik "Pa"

ale mam jedną wątpliwość  - auto jest na niemieckich rejestracjach -
takich

Zobacz w papierach czy auto jest wymeldowane (przupuszczam na 90% ze tak
jest).
Jezeli bedzie wyrejestrowane - to rejestrujesz bez problemu.

Pozdr.

auto z niemiec - pytanie o blachy



Grupy dyskusyjne