automat i "N" na postoju z włączonym silnik iem
1 | Data: Maj 12 2008 14:24:51 |
Temat: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | |
Autor: komar | Witam, 2 |
Data: Maj 12 2008 12:37:15 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Brzezi | pon, 12 maj 2008 o 14:24 GMT, komar napisał(a): jak to jest w automatach, czy stojąc w korku lub na swiatłach, moge Jezeli nie ma nic w instrukcji ze tak nie mozna, to znaczy ze nic wielkiego sie nie dzieje, od tego jest N i D, ja zazwyczaj trzymam noge zawsze na hamulcu w przypadku czekania na swiatla... Jak to jest z wrzucaniem N przy ale po to jest silnik, zeby podczas zjazdy z gorki hamowac nim, a nie hamulcami... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ All programmers are playwrights and all ] [ Ekg: #3781111 ][ computers are lousy actors. ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 3 |
Data: Maj 12 2008 14:38:01 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Bongiorno |
Witam, Pierwsze słyszę, jak jeżdze automatami to zmieniam bieg tylko podczas postoju(wyłączony silnik) lub cofaniu. A tak poza tematem to dziwi mnie że ludzie zaciagają reczny na światłach (potem się motają żeby ruszyć), czy jest jakieś zalecenie by tak postępować ?? 4 |
Data: Maj 12 2008 14:40:24 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Grejon | Bongiorno pisze: Pierwsze słyszę, jak jeżdze automatami to zmieniam bieg tylko podczas Tak - liczne flejmy na pms że niby światłami stopu innych oślepiasz, jakby ci z tyłu nie mieli się gdzie gapić... -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;) http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych 5 |
Data: Maj 12 2008 15:54:06 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włÂączonym silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 12 May 2008 14:38:01 +0200, "Bongiorno" postoju(wyłączony silnik) lub cofaniu. A tak poza tematem to dziwi mnie że Nie, jest zalecenie, żeby zaciągac ręczny i sie nie motać. No ale Ty bys się pewnie zamotał... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 6 |
Data: Maj 13 2008 08:23:25 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z wł?czonym silnikiem | Autor: Bongiorno |
On Mon, 12 May 2008 14:38:01 +0200, "Bongiorno"że >ludzie zaciagają reczny na światłach (potem się motają żeby ruszyć), czy Narazie widze ze ty się chłopczyku motasz, możesz podac jakieś dane techniczne ? czy poprostu wylewasz tu swoje wypociny z nudów ? 7 |
Data: Maj 13 2008 15:23:10 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z wł?czonym silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Tue, 13 May 2008 08:23:25 +0200, "Bongiorno" >ludzie zaciagają reczny na światłach (potem się motają żeby ruszyć), czy Dane techniczne czego? Twojego mózgu? Prosze bardzo: Długość: 10mm Szerokość: 10mm Głębokość:10mm IQ max: 0,05 -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 8 |
Data: Maj 14 2008 08:31:42 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z wł?czonym silnikiem | Autor: Bongiorno |
On Tue, 13 May 2008 08:23:25 +0200, "Bongiorno"czy >> >jest jakieś zalecenie by tak postępować ?? Twoja żona musi być nieszczęśliwa :( Ale nie martw się, pogoogluij troche, może znajdziesz jakieś rozwiazanie na powiększenie, może jakaś pompka ? IQ max: 0,05 Uuuu na to lekarstwa nie znajdziesz. Ale ogólnie miło że się nam przedstawiłeś. Witaj. 9 |
Data: Maj 14 2008 10:05:07 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z wł?czonym silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 14 May 2008 08:31:42 +0200, "Bongiorno" Dane techniczne czego? Twojego mózgu? Prosze bardzo: Miło, że uzupełniłem cytat przez Ciebie ładnie wycięty :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 10 |
Data: Maj 14 2008 11:31:33 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z wł?czonym silnikiem | Autor: Bongiorno |
On Wed, 14 May 2008 08:31:42 +0200, "Bongiorno"troche, >może znajdziesz jakieś rozwiazanie na powiększenie, może jakaś pompka ? Och jakiś ty szprytny, yntelygentny i błyskotliwy - tylko że to nie wpłynie na wielkość <lol> 11 |
Data: Maj 14 2008 11:40:26 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z wł?czonym silnikiem | Autor: Boombastic | Miło, że uzupełniłem cytat przez Ciebie ładnie wycięty :D Weźcie wynajmijcie sobie jakis motel i tam przeniescie się ze swoimi czułościami. 12 |
Data: Maj 14 2008 12:12:44 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z wł?czonym silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 14 May 2008 11:31:33 +0200, "Bongiorno" >> Dane techniczne czego? Twojego mózgu? Prosze bardzo: Miło, że uzupełniłem cytat przez Ciebie ładnie wycięty :D Niestety, nie mam na to wpływu. Przyjmij wyrazy ubolewania nad rozmiarami i wydajnością Twego mózgu zatem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 13 |
Data: Maj 14 2008 13:56:20 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z wł?czonym silnikiem | Autor: Bongiorno |
On Wed, 14 May 2008 11:31:33 +0200, "Bongiorno"wpłynie >na wielkość <lol> Czemu cały czas tak krytycznie podchodzisz do swojej osoby, mały fifolek, mały mózg ? Już nam się przedstawiłeś, nie musisz tego robić ponownie, rozumiesz ??czy ci to narysować ? Weź sobie aparacik i idź popstrykać parę fotek, może wkońcu ci wyjdą <lol> 14 |
Data: Maj 14 2008 15:45:07 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z wł?czonym silnikiem | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 14 May 2008 13:56:20 +0200, "Bongiorno" >> Miło, że uzupełniłem cytat przez Ciebie ładnie wycięty :Dwpłynie Powodem są Twoje wypowiedzi, a dokładniej ich poziom intelektualny. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/foto.html ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 15 |
Data: Maj 12 2008 14:59:06 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Tadeusz |
jak to jest w automatach, czy stojąc w korku lub na swiatłach, moge sobie przełączać z D na N i odwrotnie? możesz, tylko po co ? no chyba, że coś przed tobą "się rypło" i zapowiada się dłuższe stanie to jak najbardziej tak ... ktoś mnie postraszył że "w ten sposób szybko załatwię skrzynię".Czy to prawda? czasem wygodniej wrzucić na N niż trzymać hamulec :) Europejskie automaty podobną nie lubią zbyt częstego "wachlowania ", amerykańskie mają być bardziej na to odporne i te z kolei nie lubią długich jazd z dużymi prędkościami... Ryzyko przy takim "korkowym" przełączaniu zawsze istnieje - nerwy , zaczniem myśleć o czym innym i jeszcze wrzucisz R tocząc się do przodu - ryzyko jakieś istnieje, wiec po co ryzykować... Jak to jest z wrzucaniem N przy zjeździe z górki? absolutnie NIE -- pozdrawiam Tadeusz 16 |
Data: Maj 12 2008 15:08:50 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Mario | te z kolei nie lubią długich jazd z dużymi prędkościami... wystarczy zamontować dodatkową chłodnicę oleju w skrzyni i po kłopocie. pozdrawiam mario 17 |
Data: Maj 12 2008 13:16:22 | Temat: Re: automat i | Autor: DoQ | Mario napisał(a): wystarczy zamontować dodatkową chłodnicę oleju w skrzyni i po kłopocie. Dokladnie :-) Wspolczesniejsze amerykany nie maja juz tego problemu. Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 18 |
Data: Maj 12 2008 15:17:52 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Tadeusz |
te z kolei jasne :) 2 pytania: ZA ILE i w realiach polskich dróg PO CO? :) -- pozdrawiam Tadeusz 19 |
Data: Maj 12 2008 13:22:47 | Temat: Re: automat i | Autor: DoQ | Tadeusz napisał(a): jasne :) Za niewiele... I co maja do tego polskie drogi? Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 20 |
Data: Maj 12 2008 15:26:29 | Temat: Re: automat i | Autor: Tadeusz |
Tadeusz napisał(a): tzn. ile ? I co maja do tego polskie drogi? Podaj parę przykładów gdzie możesz w PL np. 1 (słownie: jedną) godzinę jechać CIĄGLE z prędkością powyżej 130km/h... -- pozdrawiam Tadeusz 21 |
Data: Maj 12 2008 15:29:31 | Temat: Re: automat i | Autor: P.H. |
z Wrocłaia do Katowic z Katowic do Wrocławia masz parę ;-) pzdr Piotr 22 |
Data: Maj 12 2008 13:31:58 | Temat: Re: automat i | Autor: DoQ DoQ | Tadeusz napisał(a): > Za niewiele... 88USD? > I co maja do tego polskie drogi? A kto Cie tak oszukal, ze trzeba jechac 130km/h przez 1h aby zagrzac olej w skrzyni? Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 23 |
Data: Maj 12 2008 15:38:48 | Temat: Re: automat i | Autor: Tadeusz |
Tadeusz <> napisał(a): gdzie, bo za 180 zł to fachowiec od automatów ledwo będzie chciał sprawdzić poziom oleju w skrzyni... > I co maja do tego polskie drogi? Sugerujesz że amerykanie jeźdżą od tego jednego oceanu do drugiego z prędkościami 60 km/h czy też że po każdej przejażdżce na drugą stronę kontynentu wymieniają skrzynię??? -- Tadeusz 24 |
Data: Maj 12 2008 13:46:49 | Temat: Re: automat i | Autor: DoQ | Tadeusz napisał(a): >> > Za niewiele... http://www.tinyurl.pl?Ryr45bGr nowka niesmigana z zestawem do montazu. bo za 180 zł to fachowiec od automatów ledwo Zmien fachowca. > A kto Cie tak oszukal, ze trzeba jechac 130km/h przez 1h aby zagrzac olej Amerykanie nie zwykli popierdalac tak jak to sie robi w Polsce. Jeden wypad z DC nad Baltyk i z powrotem, stylem "miszcz wyprzedzania" tj gaz w podloge/hamulec" i mozesz zaczac myslec o naprawie tego typu skrzyni. z prędkościami 60 km/h czy też że po każdej przejażdżce na drugą stronę Zdecyduj sie, maja tam drogi po ktorych da sie jezdzic 130km/h czy nie? Bo wg twojej teorii, skoro maja drogi gdzie mozna jechac nonstop i 150km/h to chyba wlasnie amerykanskie powinny miec duze chlodnice skrzyn? Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 25 |
Data: Maj 12 2008 15:55:28 | Temat: Re: automat i | Autor: Tadeusz |
Tadeusz <> napisał(a): sama chłodnica, a gdzie robota i olej ?
pan Mietek ze stodoły ? dzieki - postoję :) > A kto Cie tak oszukal, ze trzeba jechac 130km/h przez 1h aby zagrzac > olej dlatego pisze o 130 - zdaje się coś koło tego jest w USA max dozwolona prędkość - poza tym obejrzyj choćby TVN Turbo z pościgami z USA - zdziwisz się :) Jeden wypad z DC nad Baltyk i z powrotem, stylem "miszcz wyprzedzania" tj gaz w ten sposób prawdziwym amerykańskim samochodem z automatem może poza Corvettą nie da się jeździć :) z prędkościami 60 km/h czy też że po każdej przejażdżce na drugą stronę Zdaje się że ty nie rozumiesz - skoro mają drogi i nie mają chodnic to albo jeżdżą bardzo wolno albo długa jazda ale w górnej granicy dozwolonej prędkości nie jest dla tych automatów natychmiastowo zabójcza... -- Tadeusz 26 |
Data: Maj 12 2008 14:04:37 | Temat: Re: automat i | Autor: DoQ DoQ | Tadeusz napisał(a):
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 27 |
Data: Maj 12 2008 14:14:07 | Temat: Re: automat i | Autor: DoQ | Tadeusz napisał(a): > http://www.tinyurl.pl?Ryr45bGr nowka niesmigana z zestawem do montazu. No tak, co za koszty... Montaz i olej za 150zl... > Zmien fachowca. Ale olej to juz dla Ciebie koszt, co? ;) Drogiego masz Mietka ;> max dozwolona prędkość - poza tym obejrzyj choćby TVN Turbo(...) > Jeden wypad z DC nad Baltyk i z powrotem, stylem "miszcz wyprzedzania" tj(...) w ten sposób prawdziwym amerykańskim samochodem z automatem Wiesz, moze zamiast ogladac TVN Turbo zaczniesz jezdzic, wiesz takim prawdziwym ?;) Zdaje się że ty nie rozumiesz - skoro mają drogi i nie mają Dalej nie rozumiesz? Nie chodzi wylacznie o utrzymywanie jakiejs tam predkosci, tylko o styl jej uzytkowania. I to akurat w Polskich warunkach skrzynie dostaja bardziej w d... Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 28 |
Data: Maj 12 2008 21:35:30 | Temat: Re: automat i | Autor: Tadeusz |
Tadeusz < napisał(a): jeszcze raz zapytam: gdzie dokładnie jest tak tanio ??? bo ja też słyszałem że wujek szwagra ciotki stryja to robi za darmo no ale jak sam mam do zrobienia coś od czasu do czasu to okazuje się że rzeczywistość nie jest tak różowa... a przepłacać bardzo nie lubię :) > Jeden wypad z DC nad Baltyk i z powrotem, stylem "miszcz wyprzedzania" > tj(...) Jeżdżę prawdziwymi - od jakiegoś zauważalnego już czasu :) Od nieco krótszego automaty i nie mniej niż 200 KM ... A twoje doświadczenia z czego się biorą ? bo trochę mi pasują na firmowe Seicento z wielką anteną cb :) -- Tadeusz 29 |
Data: Maj 12 2008 21:17:09 | Temat: Re: automat i | Autor: DoQ | Tadeusz napisał(a):
Co jest tak tanio? 4litry Mopara kupisz za ok 120pln bez znizek. Jak masz 2 lewe rece i nic nie umiesz zrobic przy aucie to i za uzupelnienie spryskiwacza policza ci 100zl. bo ja też słyszałem że wujek szwagra ciotki stryja to robi za darmo No nie lubisz bo olej za drogo.. ale w hiper-warsztacie to niby robisz? Jeżdżę prawdziwymi - od jakiegoś zauważalnego już czasu :) O jezu, robie w portki z wrazenia... A twoje doświadczenia z czego się biorą ? A moze z mala? Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 30 |
Data: Maj 12 2008 21:24:01 | Temat: Re: automat i | Autor: Alex81 | Dnia Mon, 12 May 2008 21:17:09 +0000, DoQ napisał(a): A twoje doświadczenia z czego się biorą ? bo trochę mi pasują na Nie wygłupiaj się, przecież z Twoich postów wypisz wymaluj wynika że jeździsz Pandą Active z bardzo wielką anteną :P -- pzdr Alex 31 |
Data: Maj 12 2008 21:25:45 | Temat: Re: automat i | Autor: DoQ | Alex81 napisał(a): Nie wygłupiaj się, przecież z Twoich postów wypisz wymaluj wynika że Ba i robie u Pana Mietka w sedesie bo stac mnie na olej :) Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 32 |
Data: Maj 12 2008 16:16:58 | Temat: Re: automat i | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tadeusz, Amerykanie nie zwykli popierdalac tak jak to sie robi w Polsce.dlatego pisze o 130 - zdaje się coś koło tego jest w USA Nie zdziwię się - głupota Amerykanów dawno przestała mnie dziwić. Tam jazda 160 km/h wiąże się z zalegalizowanym zabójstwem przez policjanta. Zacznij jeździć po naszych drogach, to się przekonasz, że 130 km/h nie jest niczym niezwykłym na wąskiej drodze bez poboczy a 160 km/h potrafią jeździć na drogach niewiele szerszych. To, co dzieje się na tych kawałkach autostrad przekracza możliwośc pojmowania amerykańskiego policjanta. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 33 |
Data: Maj 12 2008 17:02:19 | Temat: Re: automat i | Autor: J.F. | On Mon, 12 May 2008 16:16:58 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote: Zacznij jeździć po naszych drogach, to się przekonasz, że 130 km/h nie No owszem. To, co dzieje się na tych kawałkach autostrad przekracza możliwośc pojmowania Ale co sie dzieje ? Ze z rzadka ktos przekroczy 125mph ? :-) J. 34 |
Data: Maj 12 2008 17:40:48 | Temat: Re: automat i | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Zacznij jeździć po naszych drogach, to się przekonasz, że 130 km/h nieNo owszem. Dla nich 100 mph to już wystarczający powód, żeby zabić... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 35 |
Data: Maj 12 2008 15:49:13 | Temat: Re: automat i | Autor: Alex81 | Dnia Mon, 12 May 2008 16:16:58 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Amerykanie nie zwykli popierdalac tak jak to sie robi w Polsce.dlatego pisze o 130 - zdaje się coś koło tego jest w USA max dozwolona Jakieś źródło? -- pzdr Alex 36 |
Data: Maj 12 2008 17:55:25 | Temat: Re: automat i | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Alex81, Jakieś źródło?Nie zdziwię się - głupota Amerykanów dawno przestała mnie dziwić. TamAmerykanie nie zwykli popierdalac tak jak to sie robi w Polsce.dlatego pisze o 130 - zdaje się coś koło tego jest w USA max dozwolona Mało się naoglądałeś w TV amerykańskich pościgów? Eskalacja i doprowadzanie do wypadków - nawet to trenują. Mają w dupie, czy przez ich zagrywki nie ucierpią osoby postronne. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 37 |
Data: Maj 12 2008 16:06:23 | Temat: Re: automat i | Autor: Alex81 | Dnia Mon, 12 May 2008 17:55:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): Hello Alex81, Po pierwsze prosiłem o źródło tych rewelacji o rzekomej legalizacji zabójstw przez policjantów a napisałeś mi o tym co widać w TV. Może uważasz że po Frisco ścigają się jak w Bullicie, ze skakaniem na każdym skrzyżowaniu? Druga sprawa - akurat w tych programach zwykle widać trwający długo, dłuuuugo pościg który kończy się albo brakiem paliwa u uciekającego albo zepchnięciem go z drogi gdy zaistnieje taka bezpieczna dla osób postronnych możliwość. A, no i jeszcze "w telewizji pokazują" że samochód po takim klasycznym strzale w tył (tudzież ćwiartkę) przebywa spory dystans poślizgiem wytracając prędkość i wówczas rozbija się przy stosunkowo niewielkiej prędkości. -- pzdr Alex 38 |
Data: Maj 12 2008 19:54:55 | Temat: Re: automat i | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Mon, 12 May 2008 17:55:25 +0200, RoMan Mandziejewicz na Eskalacja i doprowadzanie do wypadków - nawet to trenują. Mają w Z lekka chyba się mylisz. Prawdą jest, że trenują. Trenują manewr zwany PIT/TVI/fishtailing - ale to jest jedyna prawda zawarta w Twoim poście. Wykonanie tego manewru jest jednak obostrzone wieloma założeniami. Jednym z podstawowych jest to, że prędkość w chwili wykonywania manewru nie powinna przekraczać 35 m/h - 55 km/h. Dodatkowo zaleca się wykonywanie go w miejscach bezpiecznych dla ściganego, ścigającego oraz innych uczestników ruchu. I jeszcze parę innych, nie mniej ważnych. Dodatkowo - kilka lat temu policje stanowe otrzymały zalecenie aby w przypadku pościgu za kierowcą który nie stwarza dużego zagrożenia na drodze powstrzymać się od wszelkich działań, poza samą obserwacją i czekaniem na rozwój wydarzeń. Obecnie pościgi trwają zdecydowanie dłużej niż kiedyś, bo po prostu w większości przypadków ścigający czekają aż ściganemu zabraknie paliwa/rozwali opony/sam się zatrzyma/itp. Natomiast co do samej szybkiej jazdy na autostradach. W większości przypadków nie czepiają się, gdy jedzie parę samochodów z tą samą prędkością, nawet gdy jest ona wyższa od dopuszczalnej. Pod warunkiem, że prędkość ta nie jest wyższa o więcej niż 20 mil od dopuszczalnej/większa od 80 m/h. Wtedy możesz zostać oskarżony o tzw. reckless driving, które to jest przestępstwem kryminalnym - kary są duże i uciążliwe, włącznie z karą więzienia. Oczywiście podstawy do oskarżenia o to przestępstwo sa różne w różnych stanach, ale jako generalną zasadę można przyjąć to co jest normą prawną w stanie Virginia. Ciekawą sprawą natomiast jest jazda w stylu : prawy pas -> lewy -> prawy nie przekraczając jednak dopuszczalnego limitu ( tam raczej nikt nie zjeżdza ze swojego pasa, nawet jak mu zamrugasz ;-) ). Policjant w 99% przypadków co najwyżej okarży Cię o niewłaściwą zmianę pasa ruchu i dostaniesz mały mandat - mimo że takie zachowanie jest z reguły dużo bardziej niebezpieczne od szybkiej jazdy. Amerykanie raczej nie jeżdzą szybko. 75 mil jest to ich taki safe level, którego starają się nie przekraczać. Inna sprawa to to, że nie mają po co. A co do samych "gotujących się" ASB - jeżdząc po amerykańskich highway'ach można od czasu do czasu spotkać stojącego na poboczu, dymiącego Forda, jakieś GM, ewentualnie innego Chevy - ale są to generalnie samochody stare, na pewno mające więcej niż 10 lat. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Proście, a nie będzie wam dane, Kobiety chcą być zdobywane." 39 |
Data: Maj 13 2008 11:27:51 | Temat: Re: automat i | Autor: J.F. | On Mon, 12 May 2008 19:54:55 +0200, Marcin Stankiewicz wrote: Jednym z podstawowych jest to, że prędkość w chwili wykonywania manewru To by sie chyba te filmiki na youtube nie pokazywaly ? Dodatkowo - kilka lat temu policje stanowe otrzymały zalecenie aby w Hm, ameryka duzy kraj, ale chyba przecietne auto dojedzie jednak do strefy gdzie "stwarza zagrozenie", albo poza zasieg lokalnej policji .. J. 40 |
Data: Maj 13 2008 13:16:38 | Temat: Re: automat i | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Tue, 13 May 2008 11:27:51 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a): To by sie chyba te filmiki na youtube nie pokazywaly ? Nie powinna. Jeśli zaś sytuacja tego wymaga - czyt. styl jazdy uciekającego stwarza większe zagrożenie niż ewentualne wykonanie manewru - próba zatrzymania jest podejmowana. Hm, ameryka duzy kraj, ale chyba przecietne auto dojedzie jednak Poza zasięg lokalnej policji ? Mówisz o przekroczeniu granicy stanu ? Nie ma problemu - pościg albo jest kontynuowany przez policję "nowego" albo dotychczasowa grupa pościgowa dostaje zezwolenie na kontynuację. Ewentualnie wkraczają siły federalne ;-) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Góralu, czy nie jest ci żal / Odchodzić od stron ojczystych? Michał Bałucki (1837 - 1901)" 41 |
Data: Maj 13 2008 15:13:57 | Temat: Re: automat i | Autor: J.F. | On Tue, 13 May 2008 13:16:38 +0200, Marcin Stankiewicz wrote: Dnia Tue, 13 May 2008 11:27:51 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a): Jak jedzie ponad 100mph ? :-) Bo w ogolnosci nie bardzo sobie wyobrazam zeby uciekinier zwalnial ponizej 35mph :-) Hm, ameryka duzy kraj, ale chyba przecietne auto dojedzie jednak Raczej county, albo miasta. Nie ma problemu - pościg albo jest kontynuowany przez policję "nowego" A tam w hamulec i nawet go zatrzymac nie mozna jesli to inny stan ? :-) albo dotychczasowa grupa pościgowa dostaje zezwolenie na kontynuację. Zdarza sie to miedzy stanami ? J. 42 |
Data: Maj 13 2008 15:38:46 | Temat: Re: automat i | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Tue, 13 May 2008 15:13:57 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a): On Tue, 13 May 2008 13:16:38 +0200, Marcin Stankiewicz wrote: Po raz kolejny - jeśli styl i prędkość jazdy uciekiniera powodują potencjalnie większe zagrożenie niż potencjalne szkody wynikające z wykonania manewru taktycznego, to taki jest podejmowany. I tyle. Widziałeś może jakieś statystyki/badania mówiące o szkodach powstałych z powodu wykonania tegoż manewru taktycznego ? Raczej county, albo miasta.Hm, ameryka duzy kraj, ale chyba przecietne auto dojedzie jednakPoza zasięg lokalnej policji ? Mówisz o przekroczeniu granicy stanu ? A co to za problem ? Żaden. Opowieści o zatrzymywaniu się policjantów na jakiejś tam granicy wewnętrznej, powstałe po obejrzeniu "Mistrz kierownicy ucieka" można odłożyć do lamusa. Nie ma problemu - pościg albo jest kontynuowany przez policję "nowego"A tam w hamulec i nawet go zatrzymac nie mozna jesli to inny stan ? A dlaczego nie można ? Myślisz, że za przestępsto popełnione w stanie NY nie zatrzymają Cię w NJ ? Spokojnie. albo dotychczasowa grupa pościgowa dostaje zezwolenie na kontynuację.Zdarza sie to miedzy stanami ? Oczywiście. Dlaczego miałoby się nie zdarzać ? USA to jest państwo bardzo policyjne - jak gonią zająca to nie odpuszczają. Poza tym napisałem już - oprócz służb stanowych są jeszcze federalne, a tych nie dotyczą żadne ograniczenia. -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Nie zawsze nadchodzi to, czego się spodziewamy. Ważne jest to, co jest teraz. Stanisława Fleszarowa - Muskat: Czterech mężczyzn na brzegu lasu" 43 |
Data: Maj 12 2008 16:13:09 | Temat: Re: automat i | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tadeusz, I co maja do tego polskie drogi?Podaj parę przykładów gdzie możesz w PL np. 1 (słownie: A4 od Gliwic do Wrocka? Oczywiście w dniach, gdy jest zakaz ruchu TIRów ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 44 |
Data: Maj 12 2008 23:00:57 | Temat: Re: automat i | Autor: Mario | Tadeusz pisze:
100$ http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?N=700+115+306480&D=306480 Powiedzmy, przesylka + zalozenie (mozna samemu) wyjdzie jakies 400pln. Duzo? Jak porownac do tego remont skrzyni.... pozdrawiam mario 45 |
Data: Maj 12 2008 23:02:28 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Mario | w realiach polskich dróg PO CO? :) ja dawno temu dobilem skrzynke w Firebirdzie, jadac z Wawy do Bielsko-Bialej caly czas prawie 140-150kmh. (pozno bylo i daawno temu) pozdrawiam mario 46 |
Data: Maj 12 2008 16:38:50 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Szczepan Majdański | Jak to jest z wrzucaniem N przy zjeździe z górki? 47 |
Data: Maj 12 2008 18:32:30 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: scream | Dnia Mon, 12 May 2008 16:38:50 +0200, Szczepan Majdański napisał(a): w instrukcji od peugeot 406 autoamt 2.0 pisza ze zabronione jest wrzucannie Cholera wie. Z tego co wiem, jezeli predkosc nie bedzie rosla to wrzucenie N podczas jazdy nie zaszkodzi skrzyni (czyli odpada wrzucanie na zjeździe z górki). -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. 48 |
Data: Maj 12 2008 17:29:09 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Brzezi | pon, 12 maj 2008 o 18:32 GMT, scream napisał(a): w instrukcji od peugeot 406 autoamt 2.0 pisza ze zabronione jest wrzucannieCholera wie. Z tego co wiem, jezeli predkosc nie bedzie rosla to wrzucenie Tylko jest problem, bo najlepiej zeby wrzucic spowrotem D trzeba sie zatrzymac lub conajmniej zwolnic sie do predkosci toczenia sie... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ Ta sygnatura zostala automagicznie ] [ Ekg: #3781111 ][ wygenerowana programem Signify v1.14. ] [ LinuxUser: #249916 ][ Po ten i inne super programy, ] [ zajrzyj na http://www.debian.org/ ] 49 |
Data: Maj 12 2008 16:38:16 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Michal k. | jak to jest w automatach, czy stojąc w korku lub na swiatłach, moge sobie mozna robic tak, ale nie jest to zalecane - bo w jakis tam sposob obciaza sie skrzynie generalnie taka zmiana to jakas zmiana cisnienia oleju itd. i teoretycznie moze sie zuzyc bardziej niz trzyamjac tylko nige na hamulcu... M 50 |
Data: Maj 12 2008 18:27:35 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: kuba (aka cita) | komar wrote: Witam, bo jets w tym ziarnko prawdy Czy to prawda? czasem wygodniej nie robi sie czegoś takiego anie w manualu, ani w automacie (zwłaszcza w automacie). Dlaczego nie w manualu przeczytasz wiele wypowiedzi na pms i internecie ogolnie, poza tym powinieneś wiedzieć z kursu na prawo jazdy, a w automacie ponadto ze wzgledu na budowe skrzyń i to, ze nie są przystosowane to takich nagłych zmian cisnienia oleju, który to steruje skrzynią w czasie pracy. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg - do znalezienia we własnym zakresie www.cita.pl www.autoeden.com.pl 51 |
Data: Maj 12 2008 19:51:44 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Lewis |
jak to jest w automatach, czy stojąc w korku lub na swiatłach, moge Dobra a ja mam z kolei inne pytanie. Jak się przedstawia sprawa zmiany D na 3 jak sobie jade za jakąś zawalidrogą (np80km/h co daje 2000obr) i chcem wymusić zrzucenie biegu bez dodawania gazu, zeby zwiększyć obroty nie zwiększając prędkości? Mozna tak? -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 52 |
Data: Maj 12 2008 23:45:34 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Lewis* napisał: Dobra a ja mam z kolei inne pytanie. W jakim celu chcesz tak zrobić? Krzysiek Kiełczewski 53 |
Data: Maj 12 2008 23:55:04 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Lewis |
Dobra a ja mam z kolei inne pytanie. Ano w takim ze jak jade za rzeczonym zawalidrogą i jak widze ze będe miał lukę do wyprzedzenia to chcem wcześniej zrzucić bieg i mieć 3500obr zeby odrazu zabrać sie do wyprzedzenia, bez wciskania pedału w podłoge tuż przed manewrem zeby komp sam zrzucił bieg (co wg mnie mniej obciąża skrzynie niż zrzut biegu przy kickdownie), a gdy będe juz blizej końca manewru spowrotem wrzucam D i jade sobie dalej. Tylko czy takie ręczne wrzucenie 3 a później D w trakcie jazdy jest humanitarne dla samochodu. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 54 |
Data: Maj 13 2008 03:31:37 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Lewis* napisał: Ano w takim ze jak jade za rzeczonym zawalidrogą i jak widze ze będe miał Przecież od tego jest automatyczna skrzynia, by redukcję zrobić za Ciebie... Jak chcesz samemu mieszać to weź manuala. A co do obciążeń skrzyni: IMO sterowanie skrzynią lepiej wie co jej służy niż kierowca, który chce ją traktować jak manualną. Pozdrawiam, Krzysiek Kiełczewski 55 |
Data: Maj 13 2008 08:46:50 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Lewis |
Przecież od tego jest automatyczna skrzynia, by redukcję zrobić za Z tym ze automat robi to w momęcie jak wciskam mu gaz. Moge to zrobić jedynie w momęcie jak znajde sie na przeciwnym pasie gdy zawalidroga jest obok mnie bo inaczej wjade rzeczonemu w dupsko. Nie chcem robić z automatu manuala a jedynie w sytuacjach bardziej stresowych jak jest ciasno przewidzieć sytuajce i pomóc komputerowi skrzyni pomyśleć. To jak dopuszcza sie takie manewrowanie D->3->D? -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 56 |
Data: Maj 13 2008 01:02:04 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: | Lewis napisał(a): To jak dopuszcza sie takie manewrowanie D->3->D? Dopuszcza pod warunkiem, że prędkość jest na tyle niska, iż pozwala na jazdę na "trójce". Ale w czym problem wcisnąć gaz w podłogę chwilę przed wyprzedzeniem? Automatem też trzeba nauczyć się jeździć, a nie powielać schematy znane z manuala ;-) -- Gom 57 |
Data: Maj 13 2008 12:03:49 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Lewis |
Dopuszcza pod warunkiem, że prędkość jest na tyle niska, iż pozwala na O i o to mi chodziło. Czasami są sytuacje ze nie chcem wciskać pedału w podłoge. Daje to w efekcie niezłe wcisnięcie w fotel a wioze małe dziecko czy starszą osobe, które akurat nie lubią takich mocnych przyspieszeń a jednocześnie chcem w miare szybko wykonać manewr wyprzedzania. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 58 |
Data: Maj 13 2008 10:26:03 | Temat: Re: automat i | Autor: DoQ | Lewis napisał(a): Czasami są sytuacje ze nie chcem wciskać pedału w podłoge. Daje to w efekcie (...) CHCĘ ! Pozdrawiam Pawel -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 59 |
Data: Maj 13 2008 12:30:11 | Temat: Re: automat i | Autor: Lewis | CHCĘ ! Ale ja nie ;) Dobra dobra już dowiedziałem sie czego chciałem. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 60 |
Data: Maj 13 2008 12:32:32 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Boombastic | Czasami są sytuacje ze nie chcem wciskać pedału w podłoge. Daje to w efekcie niezłe wcisnięcie w fotel a wioze małe dziecko czy starszą osobe, które akurat nie lubią takich mocnych przyspieszeń a jednocześnie chcem w miare szybko wykonać manewr wyprzedzania. To wystarczy się tylko nauczyć jeździc autem z ASB by pedałem gazu zredukować o jeden bieg, a nie o dwa. 61 |
Data: Maj 13 2008 03:34:27 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: | Lewis napisał(a): Czasami są sytuacje ze nie chcem wciskać pedału w podłoge. Daje to w efekcie Automat w moim aucie (W202) potrafi zredukować bieg podczas mocniejszego wciśnięcia pedału gazu, nie muszę od razu naciskać do oporu (kick down). Podejrzewam, że inne automaty też mają taką możliwość. Z wachlowaniem lewarkiem zmiany biegów trzeba uważać, W202 ma co prawda blokadę wrzucenia niższego biegu, jeśli obroty silnika są za wysokie. Ale nie wiem, czy jest tak w innych skrzyniach. -- Gom 62 |
Data: Maj 14 2008 19:28:55 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Brzezi | wto, 13 maj 2008 o 12:03 GMT, Lewis napisał(a): Czasami są sytuacje ze nie chcem wciskać pedału w podłoge. Daje to w efekcie Podczas jazdy autoamtem zapominasz ze masz biegi, masz tylko pedal gazu ktory przeklada sie na przyspieszenie: dziala to tak: wciskasz gaz lekko: lekko przypieszasz wciskasz gaz mocno: przyspieszasz mocno jezeli wcisniesz gaz jeszcze mocniej, to znaczy ze chcesz przypieszyc jeszcze mocniej, jezeli obroty spelniaja odpowiednie warunki, skrzynia autoamtycznie zredukuje bieg, jezeli wcisniesz jeszcze mocniej, moze zredukowac o kolejny bieg, czyli w sumie dwa, w ekstremalnych przypadkach jezeli wcisniesz do konca i jeszcze kickdown moze zredukowac o jeszcze jeden bieg, ale to zalezy od konkretnej skrzyni... czyli jeszcze raz wbij sobie do glowy: zapominasz o biegach -> pedal gazu odpowiada przyspieszeniu jakie chcesz osiagnac... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ ] [ Ekg: #3781111 ][ ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 63 |
Data: Maj 13 2008 12:40:14 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Krzysiek Kielczewski | Sami popatrzcie co *Lewis* napisał: Z tym ze automat robi to w momęcie jak wciskam mu gaz. Moge to zrobić Najpier naucz się wyprzedzać, tak w ogóle, bez wnikania w rodzaj skrzyni. Nie chcem robić z automatu manuala a jedynie w sytuacjach bardziej On to zrobi lepiej od Ciebie. Krzysiek Kiełczewski 64 |
Data: Maj 13 2008 08:42:02 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: scream | Dnia Mon, 12 May 2008 23:55:04 +0200, Lewis napisał(a): Ano w takim ze jak jade za rzeczonym zawalidrogą i jak widze ze będe miał Co za bezsens. Kup sobie auto z manualną skrzynią... Sterownik skrzyni wie lepiej od Ciebie kiedy zrzucic bieg, takze uzywaj kickdownu bo do tego on sluzy. -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. 65 |
Data: Maj 13 2008 22:01:13 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: kuba (aka cita) | Lewis wrote:
Mozesz, do tego (m.in) to jest. Musisz tylko uwazac, zeby nie wrzucić biegu w momencie, kiedy obroty silnika na biegu wyższym są zwbyt wysokie, zeby włączyć niższy (choć większośc skrzyń jest już przed tym zabezpieczona) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg - do znalezienia we własnym zakresie www.cita.pl www.autoeden.com.pl 66 |
Data: Maj 13 2008 22:34:54 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Lewis |
Mozesz, do tego (m.in) to jest. Dzieki. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 67 |
Data: Maj 15 2008 11:04:40 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Massai | Lewis nastukał(-a):
Można. Jeden mój stary automat zamiast trybu D3 ma po prostu guzik włączajacy/wyłączający używanie 4 biegu. Pyk, chwila zastanowienia czy można zredukowac i sam zmienia. Drugi mój automat, nowszy, ma opcję "ręcznej" zmiany biegów i tu też to samo - zmienia jak uzna że można. A co do zmiany w trakcie jazdy - do tego właśnie jest to stworzone. Np. jazda pod górę, na 4 sobie nie radzi, na 3 jedzie ale ciągle usiłuje wrzuć 4. Wtedy włączasz D3. Aha, i do wyprzedzania to sie CZASAMI przydaje. Ot, żeby szybciej wystartować do wyprzedzania. Tylko czasami, w ciągu paru ostatnich dni na trasie 1500 km tylko raz tak tego użyłem. -- Pozdro Massai 68 |
Data: Maj 15 2008 16:24:51 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Lewis |
Aha, i do wyprzedzania to sie CZASAMI przydaje. Ot, żeby szybciej Nie mam zamiaru tego używać za każdym razem jak będe chciał kogoś wyprzedzić. Ale dobra nie będe się produkować niech będzie ze nie umiem jeździć automatem, nie umiem wyprzedzać, wogóle prawko to za masło dostałem. Chodziło mi tylko o sam fakt możności zmiany D->3->D odpowiedź już znam, dzięki wielkie wszystkim. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 69 |
Data: Maj 15 2008 15:15:41 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Brzezi | czw, 15 maj 2008 o 16:24 GMT, Lewis napisał(a): Nie mam zamiaru tego używać za każdym razem jak będe chciał kogoś No z tego co pisales to nie umiesz wyprzedzac.... jezeli chcesz wykonac manerw wyprzedzania, to nie siedzisz komus 30cm za bagaznikiem(z tego co piszesz takie cos wynika), tylko conajmniej kilkanascie metrow..., jak widzisz ze z naprzeciwka nadjezdza ostatni samochod, to juz zaczynasz przyspieszac, jak juz przejedzie, zjezdzasz na lewy pas majac juz wieksza predkosc od samochodu wyprzedzanego..., w taki sposob wykonasz duzo szybciej i bezpieczniej wyprzedzanie... Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ GEEK CODE [Version: 3.12]: GCM dpu s+:- ] [ Ekg: #3781111 ][ a-- - C+++ UL++ P+ L+++ E-- - W+++ N+++ ] [ LinuxUser: #249916 ][ o-- K- w-- - O-- M- V- PS PE Y PGP-- - t+ ] [ 5- X++ R* tv+ b- DI- D+ G+ e- h! r y-- ] 70 |
Data: Maj 15 2008 17:30:32 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Lewis | jezeli chcesz wykonac manerw wyprzedzania, to nie siedzisz komus 30cm za Nie chodziło mi o siedzenie na dupie aczkolwiek mogło to tak wyglądać, chodziło mi sytuacje gdy jest ciasno z przeciwka, naciskając lekko gaz owszem zredukuje bieg ale jednocześnie przyspieszy i wtedy wsiąde komuś na dupe, bo się okaże ze brakuje jeszcze kilku m zeby koleś z przeciwka mnie miną. Mi cały czas chodzi o zwiększenie obr bez przyspieszenia przed wyprzedzeniem ot cała filozofia. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 71 |
Data: Maj 15 2008 17:53:43 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Boombastic | Nie chodziło mi o siedzenie na dupie aczkolwiek mogło to tak wyglądać, chodziło mi sytuacje gdy jest ciasno z przeciwka, naciskając lekko gaz owszem zredukuje bieg ale jednocześnie przyspieszy i wtedy wsiąde komuś na dupe, bo się okaże ze brakuje jeszcze kilku m zeby koleś z przeciwka mnie miną. Mi cały czas chodzi o zwiększenie obr bez przyspieszenia przed wyprzedzeniem ot cała filozofia. Znaczy się dalej nie łapiesz o co chodzi z automatem. Jeśli masz zamiar wyprzedzic auto, widzisz lukę, to wrzucasz kierunek, naciskasz gaz w podłogę i skrzynia w zalezności redukuje o jeden bieg lub o dwa biegi i jazda - wyprzedzasz. A nie jakies tam przygotowywanie, wcześniejsze redukcje, etc. Ważne by pedał gazu nacisnąć pewnie, bo to pedałem gazu redukujesz biegi, masz dać pewny sygnał do redukcji. 72 |
Data: Maj 15 2008 17:59:02 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Lewis |
Znaczy się dalej nie łapiesz o co chodzi z automatem. Jeśli masz zamiar Dobra nagram filmik o co mi chodzi. -- Pozdrawiam Lewis red GSF 400 na sprzedaż Audi A6 C4 2.8 V6 142kW 73 |
Data: Maj 16 2008 06:08:03 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Massai | Lewis nastukał(-a):
Nie nagrywaj, dobrze kombinujesz. Ostatnio była tu dyskusja na ten temat. TAK - masz rację, można w ten sposób "ułatwić" sobie wyprzedzanie. Jedziesz za kimś, przerzucasz na D3 (ale już nie na D2, to co innego), skrzynia wrzuca trójkę. Masz dzięki temu od razu np. 3000 obrotów i nie czekasz na redukcję po kickdownie. Czasem rzeczywiście nie ma czasu/miejsca żeby tak wycelować z przyspieszaniem, żeby się napędzić przed zmianą pasa. Ma to jeszcze jedną zaletę - unikasz redukcji w trakcie manewrów, np. zmiany pasa. Na D może się zdarzyć tak że sandał w podłogę, skręt kierownicy i w tym momencie redukcja - i tym samym zmiana momentu na kołach. W 99,99% przypadków nie ma to znaczenia, ale przy niepewnej/śliskiej nawierzchni taka zmiana MOŻE miec wpływ. Przyznam że na śniegu wolę mieć np. jakiś tam stały uślizg kół, wiem czego się spodziewać, dlatego używam "manualnej" zmiany biegów przy wyprzedzaniu, w ekstremalnych warunkach, w ogóle przez cały czas jadę na 3. Na śniegu, na D, można się ciut zdziwić przy ostrzejszej jeździe. Automaty różnie reagują na gaz, niektóre sa bardzo precyzyjne, inne wprowadzają więcej swojego widzimisię do zmian biegów. -- Pozdro Massai 74 |
Data: Maj 16 2008 06:22:03 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Brzezi | pią, 16 maj 2008 o 08:08 GMT, Massai napisał(a): TAK - masz rację, można w ten sposób "ułatwić" sobie wyprzedzanie. Ale nie wiem po co piszesz o kickdownie, wiele samochod w ogole nie ma kickdowna, i nie jest on w zadnym wypadku wymagany do redukcji..., ja u siebie kickdowna uzywam bardzo rzadko, w ekstremalnych przypadkach jak na prawde musze "dac w rure..." Ma to jeszcze jedną zaletę - unikasz redukcji w trakcie manewrów, np. z kickdownem owszem moze byc to niebezpieczne, przynajmniej u mnnie przy kickdownie wlacza sie tryb sportowy, bardzo agresywanie i szybko redukuje i mocno szarpie jak wkreca sie na 5krpm, dlatego malo kiedy uzywam kicdowna, w 95% przypadkow wystarczy przyspieszanie bez kickdowna i zmiana biegow jest plynna... jedynie kwestia wyczucia jak operowac pedalem gazu Pozdrawiam Brzezi -- [ E-mail: ][ ] [ Ekg: #3781111 ][ ] [ LinuxUser: #249916 ][ ] 75 |
Data: Maj 18 2008 12:19:57 | Temat: Re: automat i "N" na postoju z włączonym silnikiem | Autor: Michal_K | Our newsgroup friend Brzezi wrote: Potwierdzam. Nawet 30 letnie automaty w Mercedesach działały tak (o ileMa to jeszcze jedną zaletę - unikasz redukcji w trakcie manewrów, np. były sprawne!) że miały sterowanie albo podciśnieniowe albo przez cięgna gazu i redukowały biegi nie tylko w pozycji kick- down. Jeśli automat jest sprawny to kumaty kierowca powinien dosłownie po kilku minutach/kilometrach jazdy z różnymi prędkościami doskonale czuć silnik, skrzynię i to jak trzeba wcisnąć gaz żeby uzyskać pożądane przyspieszenie i ile czasu to zajmie. Jeździłem bardzo różnymi samochodami z automatem, od skrajnie mułowatych (MB 200D) do umiarkowanie szybkich (Honda Legend SH-AWD 295KM) i nigdy nie miałem problemu z wyczuciem tego, co potrafi samochód. Jeśli przedpiszca nie potrafi wyczuć automata to albo coś nie tak ze skrzynią i jej sterowaniem albo sam jest za bardzo narwany i wtedy 300KM w manualu mu nie pomoże :D -- Michał |