awaria, co moze być?
1 | Data: Wrzesien 23 2009 08:44:23 |
Temat: awaria, co moze być? | |
Autor: mariuszmo | objawów wcześniejszych brak, jadę sobie dziś rano spokojnie matizem do pracy 2 |
Data: Wrzesien 23 2009 10:51:55 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: krzysiek82 | mariuszmo pisze: cewka, czujnik położenia wału to takie dwa typy na początek. Sprawdź czy jest iskra jeśli jest cewka jest raczej ok. Potem pod kompa sprawdzić co pokazuje. -- krzysike82 3 |
Data: Wrzesien 23 2009 11:01:49 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2009-09-23 10:51, *krzysiek82* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: mariuszmo pisze: Jeśli ten silnik ma pasek to na jego zerwanie bym najbardziej stawiał. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 4 |
Data: Wrzesien 23 2009 11:07:30 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: krzysiek82 | Mirek Ptak pisze:
Czułby raczej, że to pasek pękł. Chociaż jak miał głośno radio włączone ;D ..... -- krzysiek82 5 |
Data: Wrzesien 23 2009 11:30:20 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: Marcin J. Kowalczyk | krzysiek82 pisze: > Jeśli ten silnik ma pasek to na jego zerwanie bym najbardziej stawiał. Ee to raczej zalezy od silnika - jak mi w polonezie pasek strzelil to pooprostu silnik zgasl. 6 |
Data: Wrzesien 23 2009 19:29:17 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: Czarek Daniluk |
Dnia 2009-09-23 10:51, *krzysiek82* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby Ma, ja też obstawiłbym pasek lub coś w zapłonie, ewentualnie jakieś immo, choć z opisu może być wszystko ;) Pozdrawiam !! 7 |
Data: Wrzesien 23 2009 11:15:22 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: Agent |
mariuszmo pisze: Miałem przypadek w Fabii że iskra była na wszystkich świecach a auto pracowało jakby na 2 lub 3 cylindry i jednak to była cewka. 8 |
Data: Wrzesien 23 2009 11:32:55 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: Kuba (aka cita) | Agent wydusił z siebie te słowy:
bo nie wystarczy, zeby była iskra, ona musi być jeszcze odpowiednia. Ale tu należy sie zacząć zaglębiać w jej barwe i ... dzwięk (ktory musi być wyraźnie słyszalny) -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S 03r.-> _NA SPRZEDAŻ_ | B5 1,9TDI 97r -> _NA SPRZEDAŻ_ Omega A R6 3,0 24V 9 |
Data: Wrzesien 23 2009 11:40:57 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: Agent |
Agent wydusił z siebie te słowy:Aż takim melomanem efektów barwnych i dźwiekowych wydawanych przez iskrę świecy nie jestem :) Wolałem sprawdzić na innych świecach a potem na innej cewce. 10 |
Data: Wrzesien 23 2009 12:58:00 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: Cyneq | Kuba (aka cita) pisze: Agent wydusił z siebie te słowy: Wystarczy sprawdzić między przewodem a jakimś odsłoniętym kawałkiem metalu (połączonym z masą of kors), ustawiać przewód w odległości około 1-2 cm. Jeśli iskra nadal jest, w cylindrze raczej też będzie. Tak, wiem, każda instrukcja serwisowa mówi że tak nie wolno. -- Cyneq 11 |
Data: Wrzesien 23 2009 19:25:34 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | Cyneq pisze: Wystarczy sprawdzić między przewodem a jakimś odsłoniętym kawałkiem metalu (połączonym z masą of kors), ustawiać przewód w odległości około 1-2 cm. Jeśli iskra nadal jest, w cylindrze raczej też będzie.To tak bardzo nie lubisz modułów zapłonowych, że im robisz krzywdę? Takie sprawdzanie może skończyć się spaleniem elektroniki. Należy w "fajkę" włożyć świecę (jakąkolwiek "pewną") i tą świecę przytknąć do bloku silnika. Dopiero wtedy można uruchamiać rozrusznik. -- Wojciech Smagowicz http://www.ebaja.pl zabawki, które Twoje dziecko pokocha 12 |
Data: Wrzesien 29 2009 12:26:45 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: Cyneq | Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze: Cyneq pisze: Wiem, stąd ostatnie zdanie to raz. Dwa - jak iskra przeskoczy nic nie spalisz (jak zrobisz zwarcie albo nie przeskoczy -to co innego), trzy- znasz kogoś co spalił coś w ten sposób? Należy w "fajkę" włożyć świecę (jakąkolwiek "pewną") i tą świecę przytknąć do bloku silnika. Udzieliłeś odpowiedzi matematyka - 100% prawidłowej i 100% bezużytecznej. Możesz sobie tak sprawdzać do woli, iskra będzie, a w cylindrze i tak nie będzie zapłonu. Takie to cuda, Panie. Ja podałem sposób *w miarę* wiarygodnego sprawdzenia, -- Cyneq 13 |
Data: Wrzesien 23 2009 10:00:32 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: kamil |
objawów wcześniejszych brak, jadę sobie dziś rano spokojnie matizem do We francuzie mialem dokladnie to samo, paliwo bylo ale kopulka i palec do wymiany. Koszt dwoch piw.. 14 |
Data: Wrzesien 23 2009 13:33:15 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: Feniks | mariuszmo wrote: objawów wcześniejszych brak, jadę sobie dziś rano spokojnie matizem Kilka tygodni temu miałem podobny problem z Matizem. Samochód stał nieuruchamiany przez dwa tygodnie. Po tym czasie odpalił bez problemów. Przejechał jakieś 4km przez miasto i silnik zaczoł się dławić po czym zgasł. Przy próbie odpalenia świecił się check engine, zaskakiwał na bardzo niskich i nierównych obrotach po czym gasł. Po kilku próbach odpalenia rozrusznik przestał kręcić, akumulator całkiem padł. W serwisie próbowali naładować akumulator ale nie dało rady, był do wyrzucenia (9 letni oryginał). Po włożeniu nowego silnik odpalił i działa normalnie. Ładowanie akumulatora prawidłowe (14,3-14,6V) więc sprawa dosyć dziwna. Może zwarły się cele w aku, nie wiem ale ciesze się że to nie walnięty aparat zapłonowy :) -- Pozdrawiam Feniks 15 |
Data: Wrzesien 23 2009 11:50:43 | Temat: Re: awaria, co moze być? | Autor: Massai | Feniks wrote: Może zwarły się cele w aku, Kiedyś mi w starym samochodzie aku padł po 2 dniach stania... na słońcu. Mocno grzało i się pozwierało. -- Pozdro Massai |