Grupy dyskusyjne   »   F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowi e boją się zdecydować

F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowi e boją się zdecydować



1 Data: Kwiecien 19 2009 09:19:36
Temat: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Marcin Narzynski 

Niezła lipa.

Wszyscy kierowcy przez radio mówią, że warunki są ok, a samochód bezpieczeństwa i tak nie zjeżdża...

Długo tak można?



2 Data: Kwiecien 19 2009 09:42:44
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Tomasz Pyra 

Marcin Narzynski pisze:

Niezła lipa.

Wszyscy kierowcy przez radio mówią, że warunki są ok, a samochód bezpieczeństwa i tak nie zjeżdża...

Długo tak można?

No i tym razem Kubica ujechał 18 okrążeń...
Bo raczej mu tego w boksie nie wyklepią na poczekaniu.

3 Data: Kwiecien 19 2009 09:44:39
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Tomasz Pyra 

Tomasz Pyra pisze:

No i tym razem Kubica ujechał 18 okrążeń...
Bo raczej mu tego w boksie nie wyklepią na poczekaniu.

A jednak :)

4 Data: Kwiecien 19 2009 10:17:27
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Ludvigus 

Dnia Sun, 19 Apr 2009 09:44:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Tomasz Pyra pisze:

No i tym razem Kubica ujechał 18 okrążeń...
Bo raczej mu tego w boksie nie wyklepią na poczekaniu.

A jednak :)

Wyklepać się udało, ale auto nie jedzie za dobrze, bo Robertowi ciężko
utrzymać pozycję przed Adrianem Sutilem.

A teraz widać, że nos powoli odpada.... jeśli dojedzie w 10-tce to będzie
sukces.

Pozdr.,

--
| |   "IEFBR14. Elegant and clearly the most reliable code on the planet."
| |    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
| |__  v0.9  [cobol programmer / electronic music lover / AR156 driver ]
|____ UDVIGUS greetz you!   me_gg: 783307   me_mail: ludvigus AT op DOT pl

5 Data: Kwiecien 19 2009 10:19:53
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: icek2 

Ludvigus pisze:

Dnia Sun, 19 Apr 2009 09:44:39 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

Tomasz Pyra pisze:

No i tym razem Kubica ujechał 18 okrążeń...
Bo raczej mu tego w boksie nie wyklepią na poczekaniu.
A jednak :)

Wyklepać się udało, ale auto nie jedzie za dobrze, bo Robertowi ciężko
utrzymać pozycję przed Adrianem Sutilem. A teraz widać, że nos powoli odpada.... jeśli dojedzie w 10-tce to będzie
sukces. Pozdr.,
zatrzymać sie i oszczedzac silnik :)
nos podkrecili :)

--
pozdros
icek

6 Data: Kwiecien 19 2009 11:20:21
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości

Tomasz Pyra pisze:

No i tym razem Kubica ujechał 18 okrążeń...
Bo raczej mu tego w boksie nie wyklepią na poczekaniu.

A jednak :)

Najlepszy wynik w tym sezonie osiągnął.
Nie ma co, niemieckie ciężarówki coraz lepiej pokazują swoją wartość.
Razem z włoskimi zresztą. ;-)

7 Data: Kwiecien 19 2009 14:38:59
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Niezła lipa.

Wszyscy kierowcy przez radio mówią, że warunki są ok, a samochód
bezpieczeństwa i tak nie zjeżdża...

Długo tak można?

zwróc uwage ze o tym dobrym stanie toru mowili generalnie ci ktorym
zalezalo na szybkim starcie wyscigu.

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

8 Data: Kwiecien 19 2009 17:22:20
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: moje_przedmioty 


Użytkownik "Budzik"  napisał w
wiadomości

Osobnik posiadający mail  napisał(a)
w poprzednim odcinku co następuje:

Niezła lipa.

Wszyscy kierowcy przez radio mówią, że warunki są ok, a samochód
bezpieczeństwa i tak nie zjeżdża...

Długo tak można?

zwróc uwage ze o tym dobrym stanie toru mowili generalnie ci ktorym
zalezalo na szybkim starcie wyscigu.

--
A co zaróżnica czy pada mniej cyz mocniej
oni są od tego żeby się ścigać
A jak nie dają rady to niech zwolnią
Kiedy w latach 80 jezdziłem na kartach to nikt nie zatrzymywał wyścigu z
powodu deszczu i nie ważne jak wielki by był
Zupełnie tego nie rozumimem.
Foti

9 Data: Kwiecien 19 2009 19:44:09
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: J.F. 

On Sun, 19 Apr 2009 17:22:20 +0200,  moje_przedmioty wrote:

A co zaróżnica czy pada mniej cyz mocniej
oni są od tego żeby się ścigać
A jak nie dają rady to niech zwolnią
Kiedy w latach 80 jezdziłem na kartach to nikt nie zatrzymywał wyścigu z
powodu deszczu i nie ważne jak wielki by był
Zupełnie tego nie rozumimem.

Te samochody nie potrafia tak wolno jezdzic zeby w duzym deszczu daly
rade.

J.

10 Data: Kwiecien 19 2009 22:27:58
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Tomasz Pyra 

J.F. pisze:

On Sun, 19 Apr 2009 17:22:20 +0200,  moje_przedmioty wrote:
A co zaróżnica czy pada mniej cyz mocniej
oni są od tego żeby się ścigać
A jak nie dają rady to niech zwolnią
Kiedy w latach 80 jezdziłem na kartach to nikt nie zatrzymywał wyścigu z powodu deszczu i nie ważne jak wielki by był
Zupełnie tego nie rozumimem.

Te samochody nie potrafia tak wolno jezdzic zeby w duzym deszczu daly
rade.

Etam nie potrafią.
Tak długo jak wszystkim pada tak samo, tak długo rywalizacja ma sens.
Choćby nawet śnieg zaczął padać.

11 Data: Kwiecien 19 2009 21:25:16
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Robert Rędziak 

On Sun, 19 Apr 2009 22:27:58 +0200, Tomasz Pyra
 wrote:

Etam nie potrafią.

 No nie potrafią. Bolid musi jechać z pewną prędkością minimalną,
 by:

 - mieć dogrzane opony,
 - mieć dogrzane hamulce,
 - wystarczająco wydajnie chłodzić silnik.

 Jak jest za wolno, zaczynają się cyrki.

Tak długo jak wszystkim pada tak samo, tak długo rywalizacja ma sens.

 I potem są takie sceny, jak w Malezji, że nawet za SC kręcili
 bąki?

Choćby nawet śnieg zaczął padać.

 Próbowałeś kiedyś kuć ścianę szpilką?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

12 Data: Kwiecien 20 2009 09:08:55
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Tak długo jak wszystkim pada tak samo, tak długo rywalizacja ma sens.

 I potem są takie sceny, jak w Malezji, że nawet za SC kręcili
 bąki?

przyznasz ze jest to efektowne i pokazuje kto rzeczywiscie jest dobrym
kierowca.
A moze wtedy wygrałby Kazuki.... :)

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z
książki, nie stosuj systemu Braille'a."  T. Bernard

13 Data: Kwiecien 20 2009 19:08:58
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Tomasz Pyra 

Robert Rędziak pisze:

Tak długo jak wszystkim pada tak samo, tak długo rywalizacja ma sens.

 I potem są takie sceny, jak w Malezji, że nawet za SC kręcili
 bąki?

Niedostosowanie prędkości do warunków jazdy ;)

Jak trzeba spoilerem pchać przed sobą wodę, to trudno - niech się kulają 80km/h jak się szybciej nie da. Czas wyścigu jest ograniczony do 2h, więc nie ma ryzyka że to potrwa dobę.


Choćby nawet śnieg zaczął padać.

 Próbowałeś kiedyś kuć ścianę szpilką?

To że generalnie jest to bez sensu nie zmienia faktu że się można i w tej dyscyplinie ścigać - jak dwóch będzie kuło ścianę szpilką i miało na to 2h czasu, to zawsze będzie ten jeden (lepszy w tych warunkach) który dokuje się głębiej.

14 Data: Kwiecien 20 2009 19:57:56
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Tomasz Nowicki 

Problem w tym, że te samochody są tak skonstruowane, że (1) po prostu psują
się przy zbyt długiej jeździe z małą prędkością, (2) nie hamują przy
zimnych hamulcach - już <120° jest niebezpieczne, (3) nie mają
przyczepności przy zbyt chłodnych oponach, co w połączeniu z kilkuset Nm
momentu przy dotknięciu gazu i tylnym napędem jest po prostu niebezpieczne,
wreszcie - (4) są tak nisko zawieszone, że w kałużach o głębokości 3 cm
zamieniają się w motorówki - po prostu przestają jechać, a zaczynają
pływać, ponadto (5) niebezpiecznie łykają wodę - w końcu dolot jest prosty,
krótki i "bez filtra" - a to już nieraz skończyło się zniszczeniem silnika.
Samochód bezpieczeństwa jedzie na granicy swoich możliwości i Mailander
ledwo jest w stanie wyrobić na łukach, a jadące za nim bolidy z trudem
walczą o utrzymanie się na czarnym. Dlatego wyścig w takich warunkach jest
pozbawiony sensu. Po prostu za mocno padało i szkoda rozwalać drogie auta,
kiedy o wyniku nie decydują umiejętności kierowców, ale czysty przypadek

T.

15 Data: Kwiecien 20 2009 20:07:52
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: JG 

Tomasz Nowicki pisze:

Problem w tym, że te samochody są tak skonstruowane, że (1) po prostu psują
się przy zbyt długiej jeździe z małą prędkością,
Co do wszystkiego innego - zgadzam się.
Ale skąd wysnuwasz taki wniosek?

(...)

pozdrawiam,
JG

16 Data: Kwiecien 20 2009 20:31:36
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Mon, 20 Apr 2009 20:07:52 +0200, JG na pl.misc.samochody napisał(a):

Tomasz Nowicki pisze:
Problem w tym, że te samochody są tak skonstruowane, że (1) po prostu psują
się przy zbyt długiej jeździe z małą prędkością,

Co do wszystkiego innego - zgadzam się.
Ale skąd wysnuwasz taki wniosek?

Chociażby chłodzenie :]

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Pocałunek jest ostatnim przejawem ludożerstwa. Elizabeth Taylor"

17 Data: Kwiecien 20 2009 22:16:36
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Tomasz Nowicki 

Dnia Mon, 20 Apr 2009 20:07:52 +0200, JG napisał(a):

Tomasz Nowicki pisze:
Problem w tym, że te samochody są tak skonstruowane, że (1) po prostu psują
się przy zbyt długiej jeździe z małą prędkością,
Co do wszystkiego innego - zgadzam się.
Ale skąd wysnuwasz taki wniosek?

Z wypowiedzi fachowców :)
Przede wszystkim jest problem z chłodzeniem podzespołów (poza hamulcami).
Poza tym nieoptymalnie pracuje hydraulika i pneumatyka - te układy są
optymalizowane do pracy przy wysokich prędkościach obrotowych. Dlatego też
"siadają" wówczas skrzynie i w ogóle przeniesienie napędu. Nie wiem jak
jest ze smarowaniem - ale można w ciemno założyć, że układ smarowania też
woli nieco wyższe obroty.

Do poprzedniego postu zapomniałem dołożyć kwestii aerodynamiki - przy
wolnej jeździe nie występują odpowiednie dociski, co na suchym nie ma
znaczenia, ale za to ma na mokrym - to też wpływa na łatwość zerwania
przyczepności

T.

18 Data: Kwiecien 20 2009 23:46:23
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: JG 

Tomasz Nowicki pisze:

Z wypowiedzi fachowców :)
Przede wszystkim jest problem z chłodzeniem podzespołów (poza hamulcami).
Poza tym nieoptymalnie pracuje hydraulika i pneumatyka - te układy są
optymalizowane do pracy przy wysokich prędkościach obrotowych. Dlatego też
"siadają" wówczas skrzynie i w ogóle przeniesienie napędu. Nie wiem jak
jest ze smarowaniem - ale można w ciemno założyć, że układ smarowania też
woli nieco wyższe obroty.
(...)
OK, dzięki za wyjaśnienie.

pozdrawiam,
JG

19 Data: Kwiecien 20 2009 09:08:55
Temat: Re: F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować
Autor: Budzik 

Osobnik posiadający mail  napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Niezła lipa.

Wszyscy kierowcy przez radio mówią, że warunki są ok, a samochód
bezpieczeństwa i tak nie zjeżdża...

Długo tak można?

zwróc uwage ze o tym dobrym stanie toru mowili generalnie ci ktorym
zalezalo na szybkim starcie wyscigu.

A co zaróżnica czy pada mniej cyz mocniej
oni są od tego żeby się ścigać

nie zrozumiałes mnie.
Ja tez sie ciesze jak pada, bo wtedy sa najciekawsze wyscigi.
I teaz bym ich nie zalował.
Moja wypowiedz tyczyła sie tylko i wylacznie tego, iz uwagi o dobrym stanie
toru nie musiały byc w 100% obiektywne - zauwaz ze jak wypowiadał sie ktos
komu zalezało aby SC by jak najdłuzej na torze to twierdził ze nie da sie
jechac i ze nic nie widac....

--
Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu
1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!"

F1 Chin - kierowcy chcą się ścigać, a sędziowie boją się zdecydować



Grupy dyskusyjne