Grupy dyskusyjne   »   F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm

F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm



1 Data: Kwiecien 23 2009 19:47:06
Temat: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Autor: dmk 

witam grupę, dzień dobry;

zgodnie z obyczajem, pozwólcie ze sie przedstawię: 31 lat, W-wa, facet, 182cm, waga waha się od 90 do 95 kilo, w zależności od pory roku

chcę kupic motocykl - pierwsze moto od dawna - kiedyś jeździłem na sprzętach typu etz, jawa, lecz to było dawno temu, nie za wiele i bez prawka. Zainteresowany jestem wspomnianymi w temacie motocyklami, dodatkowo biorę pod uwagę jakieś supermoto (np. drz400)

przeznaczenie moto: codzienne dojazdy do pracy przez warszawskie korki - z Ursynowa na daleką Wolę, raz w tygodniu na działeczkę 50km, od czasu do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski - chwilowo bez szczególnego hardcore'u. Raz do roku większa trasa, zdecydowanie przez dwa sezony bez plecaczka

głównie, pytanie moje dotyczy różnic pomiędzy bmw 650 gs w wersji "zwykłej", a wersją Dakar. Guglałem conieco, dowiedziałem się że różnice to wyższe zawieszenie w Dakarze, wyższa szyba, większe przednie koło - generalnie, bardziej uterenowiony

czy dla takiego kogoś jak ja, bez doświadczenia jeśli chodzi o jazdę, Dakar to dobra opcja, główniejeśli chodzi o wysokośc, czy może skoncentrowac się na zwykłym gs? czy może najlepszą propozycję jest kupic Suzuki DRZ?

cena - max 20000 pln - razem z ciuchami, kaskiem, ubezpieczeniem itd - czyli na moto zostanie jakieś 15-16000.

dziękuję i pozdrawiam
dmk



2 Data: Kwiecien 23 2009 20:50:07
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Autor: Piotr Rezmer 

dmk pisze:

przeznaczenie moto: codzienne dojazdy do pracy przez warszawskie korki - z Ursynowa na daleką Wolę, raz w tygodniu na działeczkę 50km, od czasu do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski - chwilowo bez szczególnego hardcore'u. Raz do roku większa trasa, zdecydowanie przez dwa sezony bez plecaczka

głównie, pytanie moje dotyczy różnic pomiędzy bmw 650 gs w wersji "zwykłej", a wersją Dakar. Guglałem conieco, dowiedziałem się że różnice to wyższe zawieszenie w Dakarze, wyższa szyba, większe przednie koło - generalnie, bardziej uterenowiony

czy dla takiego kogoś jak ja, bez doświadczenia jeśli chodzi o jazdę, Dakar to dobra opcja, główniejeśli chodzi o wysokośc, czy może skoncentrowac się na zwykłym gs? czy może najlepszą propozycję jest kupic Suzuki DRZ?

Cześć,

Jeżdżę co dzien Dakarem. Jesli chodzi o wymiary, spokojnie dasz sobie radę, ja mam około 180 cm/80kg. Jeśli jeszcze znajdziesz wersję z ABS, zaliczysz mniej gleb przy nieumiejętnym używaniu hamulców.

Minusy:
-W korkach jest problem z szerokością kierownicy + lusterka, dużo lepiej radzą sobie skutery :).
-zapomnij o piaskach, łąkach - nie nadaje się. Oczywiście ktoś może powiedzieć że daje radę, ale wolę w teren jechać motocyklem 80 kg lżejszym, w którym w razie upadku nie wydaje sie kilkuset złotych na naprawy.


Plusy:
-wyższa szyba naprawdę pomaga, to maleństwo w zwykłym gsie bardzo męczy.

W razie czego pytaj :)

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

3 Data: Kwiecien 24 2009 07:42:35
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Autor:

On 23 Kwi, 20:50, Piotr Rezmer  wrote:

dmk pisze:

Minusy:
-W korkach jest problem z szerokością kierownicy + lusterka, dużo lepiej
radzą sobie skutery :).

a rowery jeszcze lepiej

-zapomnij o piaskach, łąkach - nie nadaje się. Oczywiście ktoś może
powiedzieć że daje radę, ale wolę w teren jechać motocyklem 80 kg
lżejszym, w którym w razie upadku nie wydaje sie kilkuset złotych na
naprawy.

a konno jeszcze lepiej

przecie pisal ze bez hardcora czyli sie nada. To akurat taki w miare
uniewrsalny pojazd.Nie nadaje sie do terenowych szalenstw ale do
przejechania przez pola laki lasy jak najbardziej.

pzdr
krzychut

4 Data: Kwiecien 24 2009 18:04:30
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Autor: Piotr Rezmer 

 pisze:

przecie pisal ze bez hardcora czyli sie nada. To akurat taki w miare
uniewrsalny pojazd.Nie nadaje sie do terenowych szalenstw ale do
przejechania przez pola laki lasy jak najbardziej.

Moim zdaniem dakar dobrze się sprawdza w jednoosobowej turystyce.

Pytanie co dmk ma na myśli pisząc:
....od czasu do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski

Jeśli chodzi tylko o to by przebić się z punktu A do B drogą inną niż asfalt, to można
Jeśli chodzi o zabawę to nie bardzo ( IMO )

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

5 Data: Kwiecien 24 2009 20:53:21
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Autor: dmk 

Piotr Rezmer pisze:

 pisze:

przecie pisal ze bez hardcora czyli sie nada. To akurat taki w miare
uniewrsalny pojazd.Nie nadaje sie do terenowych szalenstw ale do
przejechania przez pola laki lasy jak najbardziej.

Moim zdaniem dakar dobrze się sprawdza w jednoosobowej turystyce.

Pytanie co dmk ma na myśli pisząc:
...od czasu do czasu zeskoczy z asfaltu i nie by specjalnie ograniczonym jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju szutry, pola, łąki czy piaski

Jeśli chodzi tylko o to by przebić się z punktu A do B drogą inną niż asfalt, to można
Jeśli chodzi o zabawę to nie bardzo ( IMO )


czesc
nie chce skakac, taplac sie w blocie, jezdzic po kolana w wodzie czy po osie w piachu - ale miec mozliwosc wjechania droga gruntowa na lake czy gorke (tam gdzie np. rowerem da rade - bez jego przenoszenia rzecz jasna ;) czy zjechania z asfaltu w takich Bieszczadach - ale, jak pisalem wczesniej, bez hardcora

turystyka - w planach (czy raczej marzeniach) - jakas Rumunia, Ukraina - miejsca gdzie asfalt niekoniecznie musi byc gladki jak stol a miejsce pod namiot nieco dalej od drogi

predkosc przelotowa nie gra roli - wazne zeby dalo sie te 100-120 trzymac w trasie, wiecej mi chwilowo nie trzeba

moze lepszym wyborem bylby "zwykly" gs - z zamontowana szybka z Dakara? czy "zwykly" ma np. wezsza kierownice - odnosnie uwagi o przeciskaniu sie w korkach? jakie roznice (poza wymienionymi wczesniej) wystepuja miedzy tymi dwoma motocyklami?

pzdr
dmk

6 Data: Kwiecien 24 2009 21:35:35
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Autor: Piotr Rezmer 

dmk pisze:

czesc
nie chce skakac, taplac sie w blocie, jezdzic po kolana w wodzie czy po osie w piachu - ale miec mozliwosc wjechania droga gruntowa na lake czy gorke (tam gdzie np. rowerem da rade - bez jego przenoszenia rzecz jasna ;) czy zjechania z asfaltu w takich Bieszczadach - ale, jak pisalem wczesniej, bez hardcora

Tyle to zniesie nawet chopper :)

turystyka - w planach (czy raczej marzeniach) - jakas Rumunia, Ukraina - miejsca gdzie asfalt niekoniecznie musi byc gladki jak stol a miejsce pod namiot nieco dalej od drogi

predkosc przelotowa nie gra roli - wazne zeby dalo sie te 100-120 trzymac w trasie, wiecej mi chwilowo nie trzeba

Z szybką w dakarze zaczyna być niewygodnie od 140-150, zatem spoko.

moze lepszym wyborem bylby "zwykly" gs - z zamontowana szybka z Dakara? czy "zwykly" ma np. wezsza kierownice - odnosnie uwagi o przeciskaniu sie w korkach? jakie roznice (poza wymienionymi wczesniej) wystepuja miedzy tymi dwoma motocyklami?

Różnice:

skok zawieszenia  przód 170 210
skok zawieszenia tył 165 210
opona przód 100/90-19 90/20/ -21
wysokość 1265 1412
wys kanapy 780 870
rozstaw kół 1479 1489

wygląda na to, że kierownice są w obu modelach identyczne. Zawsze jednak możesz zamontować kierownicę akcesoryjną, wtedy trzeba jednak pamiętac o otworkach na kabelki do podgrzewanych manetek a także o mocowaniu cięzarków lub rezygnacji z nich.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

7 Data: Kwiecien 25 2009 10:47:41
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Autor: All 


Użytkownik "Piotr Rezmer" w /.../


Wątkodawcy polecam zwrócenie uwagi na KLE 500.
Parametry identyczne z Dakarem GS 650 (z wyjątkiem silnika nieco
bardziej lubiącego obroty, ale bez przesady), osiągi i możliwości
równie ciekawe. A ceny bardziej przyjazne...


pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar


All
Kellis&KLE 500 Klara

8 Data: Kwiecien 25 2009 22:40:23
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Autor: dmk 

All pisze:

Wątkodawcy polecam zwrócenie uwagi na KLE 500.
Parametry identyczne z Dakarem GS 650 (z wyjątkiem silnika nieco
bardziej lubiącego obroty, ale bez przesady), osiągi i możliwości
równie ciekawe. A ceny bardziej przyjazne...

a spalanie? z tego co czytałem, kle potrafi spalic sporo, a f650gs - całkiem niewiele - nie jest to decydujące, ale nie bez znaczenia

czy to tylko legenda taka?

pzdr
dmk

9 Data: Kwiecien 25 2009 23:25:10
Temat: Re: F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm
Autor: All 


"dmk" w /.../

Wątkodawcy polecam zwrócenie uwagi na KLE 500.
/.../

a spalanie? z tego co czytałem, kle potrafi spalic sporo, a f650gs - całkiem niewiele - nie jest to decydujące, ale nie bez znaczenia

czy to tylko legenda taka?

Sam byłem zaskoczony - pozytywnie. Z pewnością zależy to
od techniki jazdy, niemniej faktem jest, że moja Klara pali 4,2/100.
Sprawdzone również na dzisiejszej imprezie w Jaworzynie!

Polecam :)


pzdr
dmk

All

F650GS / F650GS Dakar / Suzuki drz-400 sm



Grupy dyskusyjne