Grupy dyskusyjne   »   Fabia Kombi

Fabia Kombi



1 Data: Marzec 17 2008 21:27:19
Temat: Fabia Kombi
Autor: Bart 

Co sądzicie o tym samopchodzie?
A dokladniej o takim:
      Marka, model: Skoda FABIA Z GWARANCJĄ 1.2 KLIMA Kombi
      Pojemność: 1200
      Typ silnika: BENZYNA
      Przebieg: 136000 (w km)
      Rok: 2003

Cena 19 900
Czy to duży przebieg na ten rocznik?
Czy w ogóle warto Skodę Fabie kupowac? Czy koszty eksploatacji marki Skoda
sa relatywnie tanie czy tak mi sie tylko wydaje?

Pozdrawiam



2 Data: Marzec 17 2008 21:30:36
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Grzechu 

1.2 w fabii to chyba 3 cylindry.
Nie mam nic przeciwko bo miałem podobny w corsie (bardzo dobrze sie spisywał),
ALE na kombi zdecydowanie za mały i zbyt słaby.

3 Data: Marzec 17 2008 14:26:59
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: arek 


      Marka, model: Skoda FABIA Z GWARANCJĄ 1.2 KLIMA Kombi
      Pojemność: 1200
      Typ silnika: BENZYNA
      Przebieg: 136000 (w km)
      Rok: 2003

Cena 19 900
Czy to duży przebieg na ten rocznik?
Czy w ogóle warto Skodę Fabie kupowac? Czy koszty eksploatacji marki Skoda
sa relatywnie tanie czy tak mi sie tylko wydaje?

fabie jako model ogolnie moge polecic, koszty eksploatacji
rzeczywiscie sa bardzo niskie ze wzgledu tani serwis nawet w ASO ale
ten silnik o ktorym piszesz to porazka.
znam dobrze dwa takie samochody, jeden firmowy, ktorym troche
jezdzilem (1,2) a drugi uzywany od nowości przez moich rodzicow (1,4
68KM), oba z 2002r. awaryjnosc znikoma ale 1,2 pali wiecej i
praktycznie nie jedzie. 1.4 jest juz lepszy ale tez nie gwarantuje
sensownych osiągow.
reasumujac obawiam sie ze 1.2 przy tym przebiegu moze miec juz
wiekszosc zycia za soba.

pozdrawiam,
arek

4 Data: Marzec 17 2008 23:23:58
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Zajcol 

arek pisze:

znam dobrze dwa takie samochody, jeden firmowy, ktorym troche
jezdzilem (1,2) a drugi uzywany od nowości przez moich rodzicow (1,4
68KM), oba z 2002r. awaryjnosc znikoma ale 1,2 pali wiecej i
praktycznie nie jedzie. 1.4 jest juz lepszy ale tez nie gwarantuje
sensownych osiągow.
reasumujac obawiam sie ze 1.2 przy tym przebiegu moze miec juz
wiekszosc zycia za soba.


Prędzej obawiałbym się tego po tym 1,4 - własna konstrukcja skody wywodząca sie z felicji, wczesniej favorita, wcześniej...

pozdrawiam
--
Zajcol

5 Data: Marzec 18 2008 07:34:13
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: zdan 

Zajcol pisze:

Prędzej obawiałbym się tego po tym 1,4 - własna konstrukcja skody wywodząca sie z felicji, wczesniej favorita, wcześniej...

I tu Cię zaskoczę. Felicia z silnikiem 1.3 (ta sama konstrukcja)
robi 300 000 bez żadnego remontu silnika.
Ale w Fabii chyba coś popsuli, bo czytałem o wymianie uszczelki
pod głowicą przy przebiegach kilkudziesięciu tysiącach km.


--
Pozdrawiam
  ___   __   ____  _   _
|__ | |  \ |    || \ | | Piotr Zdankiewicz
   / / | | || || ||  \| | zdan at interia.pl
  / /  | | ||    || |\  | http://www.zdan.prv.pl
|___| |__/ |_||_||_| \_| Poprzyj akcje: http://www.pajacyk.pl

6 Data: Marzec 18 2008 07:43:15
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik zdan napisał:

Zajcol pisze:

Prędzej obawiałbym się tego po tym 1,4 - własna konstrukcja skody wywodząca sie z felicji, wczesniej favorita, wcześniej...


I tu Cię zaskoczę. Felicia z silnikiem 1.3 (ta sama konstrukcja)
robi 300 000 bez żadnego remontu silnika.
O ile jej wczesniej ruda nie zje - karoseri :-)
Ale w Fabii chyba coś popsuli, bo czytałem o wymianie uszczelki
pod głowicą przy przebiegach kilkudziesięciu tysiącach km.
Szwagier przy przebiegu 17kkm mial remoncik silnika w fabi 1,2 - szlag trafil panewki i cos tam jeszcze w silniku/trzy cylindrowej kosiarce (dwa tygodnie auto stalo w ASO i czekalo na naprwe a niecaly miesiac wczesniej bylo na przegladzie rocznym w serwisie :-) )
pozdrawiam


--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
       Oskar Wilde

7 Data: Marzec 18 2008 13:17:20
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Scyzoryk 


Szwagier przy przebiegu 17kkm mial remoncik silnika w fabi 1,2 - szlag
trafil panewki i cos tam jeszcze w silniku/trzy cylindrowej kosiarce (dwa
tygodnie auto stalo w ASO i czekalo na naprwe a niecaly miesiac wczesniej
bylo na przegladzie rocznym w serwisie :-) )

to mial pecha. Znam 2szt flotowe z tym silnikiem. Z 2003r, obie ponad 300kkm
i smigaja bez problemu


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

8 Data: Marzec 18 2008 19:43:48
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Gabriel'Varius' 

Użytkownik Scyzoryk napisał:

Szwagier przy przebiegu 17kkm mial remoncik silnika w fabi 1,2 - szlag
trafil panewki i cos tam jeszcze w silniku/trzy cylindrowej kosiarce (dwa tygodnie auto stalo w ASO i czekalo na naprwe a niecaly miesiac wczesniej bylo na przegladzie rocznym w serwisie :-) )


to mial pecha. Znam 2szt flotowe z tym silnikiem. Z 2003r, obie ponad 300kkm i smigaja bez problemu
Raczej dwa szczescia a nawet trzy:-)
1-auto na gwarancji wiec naprawa za free
3-stanelo pod domem po pracy :-)
2-chial do tej kosiarki zalozyc LPG w ASO, ale teraz to pojedzi do konca gwarancji i zmienia auto(kasa zostala w kieszeni) :-)
pozdrawiam

--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

9 Data: Marzec 17 2008 15:20:43
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: mw 


1,2 zamontowany w kombi, fajnie, ale zeby przyspieszyc jakos szybciej
przy wyprzedzaniu chyba bedziesz musial wysiasc i popchnac. Fabie
kombi lepiej kupic z 1.9, do malej 1.4 wystarcza.

10 Data: Marzec 18 2008 06:51:43
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: /// Kaszpir /// 

Czy w ogóle warto Skodę Fabie kupowac? Czy koszty eksploatacji marki Skoda
sa relatywnie tanie czy tak mi sie tylko wydaje?

Kombi z takim silnikiem ? I jeszcze klima ?
Daj sobie spokój.
Taki silniczek jest dobry dla samochodu wielkości fiat panda/punto a nie do
kombiaka ...

Kombii powinno mieć silnik minimum 1.6 a tak naprawdę optymalny jest 2.0 ...

Sam mam Nubirę II 2.0 Kombii (silnik 2.0) i uwierz jest to optymalny silnika
jak na masę auta i klimę :)

Sam zastanawiam się nad sensem montażu tak małych silników które nadają się
tak naprawde do bardzo małych/lekkich wozidełek ...
Napewno są trochę tańsze przy opłatach (OC) , ale spalanie wcale nie jest
dużo niższe (jeśli wogóle jest) od takich samych samochodów ale z większymi
silnikami , nie wpominając o tym że aby taki malutki silnik "rozpędzić"
trzeba nieźle wcisnąć pedał gazu a co za tym idzie hałas jest niesamowity ,
a poza hałasem - przyśpieszenia brak ;)

Według mnie fabia tak ! , ale nie z takim pseudosilnikiem ...

11 Data: Marzec 18 2008 04:59:53
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: hamberg 

Kombii powinno mieć silnik minimum 1.6 a tak naprawdę optymalny jest 2..0 ...

Sam mam Nubirę II 2.0 Kombii (silnik 2.0) i uwierz jest to optymalny silnika
jak na masę auta i klimę :)


stary - gdzie Rzym gdzie Krym - do fabii chcesz wsadzac 2.0 benzyne?
zeby cala bude rozwalilo... jak mozna porownywac nubire kombi do fabii
kombi?

12 Data: Marzec 18 2008 19:16:52
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: J.F. 

On Tue, 18 Mar 2008 04:59:53 -0700 (PDT),  hamberg wrote:

Kombii powinno mieć silnik minimum 1.6 a tak naprawdę optymalny jest 2.0 ...
Sam mam Nubirę II 2.0 Kombii (silnik 2.0) i uwierz jest to optymalny silnika
jak na masę auta i klimę :)

stary - gdzie Rzym gdzie Krym - do fabii chcesz wsadzac 2.0 benzyne?
zeby cala bude rozwalilo... jak mozna porownywac nubire kombi do fabii
kombi?

Myslisz ze z grubszej blachy zrobiona ? :-)

Nubira ma 133KM i to jest .. no, dla jednych za duzo, dla innych za
malo, ogolnie moze byc.

Tymczasem silnik 1.2 .. no kreca te silniki rozniscie, fiat mial chyba
80KM, byloby 100 to w jakims mniejszym i lzejszym kombiaczku byloby
sensownie ..
Ale skoda chyba kiepsko kreci..

J.

13 Data: Marzec 18 2008 13:59:29
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: hamberg 

>stary - gdzie Rzym gdzie Krym - do fabii chcesz wsadzac 2.0 benzyne?
>zeby cala bude rozwalilo... jak mozna porownywac nubire kombi do fabii
>kombi?

Myslisz ze z grubszej blachy zrobiona ? :-)

chodzilo mi o to ze bez sensu jest pisanie ze jak kombi to skoda ma
miec 2 litry i zestawianie tego z przykladem nubiry - auta 2 klasy
wyzej

14 Data: Marzec 18 2008 22:54:13
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: J.F. 

On Tue, 18 Mar 2008 13:59:29 -0700 (PDT),  hamberg wrote:

>stary - gdzie Rzym gdzie Krym - do fabii chcesz wsadzac 2.0 benzyne?
>zeby cala bude rozwalilo... jak mozna porownywac nubire kombi do fabii
>kombi?

Myslisz ze z grubszej blachy zrobiona ? :-)

chodzilo mi o to ze bez sensu jest pisanie ze jak kombi to skoda ma
miec 2 litry i zestawianie tego z przykladem nubiry - auta 2 klasy
wyzej

Hm, ten tego .. astra 2.0 byla.

A tak by sie trzeba przyjrzec tej fabii kombi o ile ona nubirce
ustepuje wymiarami i masa,  ale nie sadze zeby duzo.

J.

15 Data: Marzec 18 2008 23:33:28
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

J.F. pisze:

On Tue, 18 Mar 2008 13:59:29 -0700 (PDT),  hamberg wrote:
stary - gdzie Rzym gdzie Krym - do fabii chcesz wsadzac 2.0 benzyne?
zeby cala bude rozwalilo... jak mozna porownywac nubire kombi do fabii
kombi?
Myslisz ze z grubszej blachy zrobiona ? :-)
chodzilo mi o to ze bez sensu jest pisanie ze jak kombi to skoda ma
miec 2 litry i zestawianie tego z przykladem nubiry - auta 2 klasy
wyzej

Hm, ten tego .. astra 2.0 byla.

Fabia seryjnie też była. Z vagowskim 2.0 8V 115KM.




--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

16 Data: Marzec 19 2008 00:17:35
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor:

//Czy to duży przebieg na ten rocznik?

jak na benzynke dosc powazny, ciekawe czy prawdziwy

//Czy w ogóle warto Skodę Fabie kupowac?

pytanie z serii egzystencjonalnych :-) odpowiedz tak lub nie, obie
prawidlowe

//Czy koszty eksploatacji marki Skoda sa relatywnie tanie czy tak mi
sie tylko wydaje?

w porownaniu do czego ? jak ktos szuka czesci po zlomowiskach to drogo
a jak serwisuje w ASO BMW to tanio jak barszcz

tesc ma takiego potwora poj. 1.2 (sedana) jezdzi sobie spokojnie po
miescie, autko pali malo, nie psuje sie, juz po gwarancji ale nadal
serwis w ASO bo koszta umiarkowane, nie ukradna no chyba ze kolpaki,
zaladowany na maxa na trasie wymaga dobrego kierowcy bo dynamit to to
nie jest, sedan jest bardzo wrazliwy na podmuchy boczne ...

P.

17 Data: Marzec 19 2008 00:44:57
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: hamberg 

Fabia seryjnie też była. Z vagowskim 2.0 8V 115KM.

heh kurde - i nie obracalo buda przy przygazowaniu? ;)

18 Data: Marzec 18 2008 13:18:24
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Scyzoryk 


Taki silniczek jest dobry dla samochodu wielkości fiat panda/punto a nie
do
kombiaka ...

no akurat fabie gabarytowo od punto nie odbiega


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

19 Data: Marzec 18 2008 09:02:23
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Robert J. 

     Przebieg: 136000 (w km)
     Rok: 2003
Cena 19 900

20.000 za 2003 rok z takim cherlawym motorkiem???

20 Data: Marzec 18 2008 04:58:32
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: hamberg 

20.000 za 2003 rok z takim cherlawym motorkiem???

no co - za to ma byc tanie w eksploatacji ;)

Ludzie opanujcie sie - przeplacacie grubo za uzywane auto bo to w
sumie VW a potem liczycie na tania eksploatacje - przez sama cene auta
ta eksploatacje nie jest tania

W tej cenie kupisz Xsare albo inne auto o niebo lepiej wyposazone,
wygodniejsze, bezpieczniejsze z lepszym silnikiem - po co Ci ta
skoda!!!!

21 Data: Marzec 18 2008 10:07:04
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: jarry 


Użytkownik "Bart"  napisał w wiadomości

Co sądzicie o tym samopchodzie?
A dokladniej o takim:
     Marka, model: Skoda FABIA Z GWARANCJĄ 1.2 KLIMA Kombi
     Pojemność: 1200
     Typ silnika: BENZYNA
     Przebieg: 136000 (w km)
     Rok: 2003

Cena 19 900
Czy to duży przebieg na ten rocznik?
Czy w ogóle warto Skodę Fabie kupowac? Czy koszty eksploatacji marki Skoda sa relatywnie tanie czy tak mi sie tylko wydaje?


Właśnie w roku 2003 przymierzałem się do Fabii nowej kombii i akurat jako polecaną nowość demonstrowano 1.2 silniczki (wszystkie demo musiały takie mieć, zalecenie Skody). Sprzedawca zachwalał bardzo, że moment duży i spalanie małe, po krótkiej przejażdżce stwierdziłem że to TRAGEDIA. Silnik jak mu nie depniesz to w ogóle nie rusza (gaśnie) a nawet wracając z jazdy do salonu na małej prędkości wrzuciłem dwójkę i lekko w gaz i zgas(ł) :D

Obecny przy tym sprzedawca przyznał w końcu że Skoda każe im zachwalać te silniki ale tak naprawdę prywatnie to on nie rozumie tej konstrukcji, więcej wad niż zalet.

Ja w końcu kupiłem Focusa z 1.8TDCI bo była fajna cena na nowego ale sąsiad mojego ojca kupił z tym silnikiem Fabię kombi. No cóż, dość długo chwalił sobie bo wstyd mu było się przyznać do błędu, teraz już otwarcie mówi że nigdy więcej takiej konstrukcji, trzeba gazować, głośny, słaby, paliwożerny. Mój ojciec ma Fabkę kombi ze skodowskim 1.4 50kW i to są podobnież najlepsze silniki. Jak mówią znawcy tematu Skoda od zawsze robiła znakomite silniki, i VW też sporo skorzystał konstrukcyjnie z tych silników, w VW silnikach lepszy był tzw. osprzęt.

Reasumując ja ODRADZAM ten silnik przynajmniej w tym aucie, może w jakimś dużo lżejszym się sprawdzi.

j.

22 Data: Marzec 18 2008 13:19:53
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Scyzoryk 


Właśnie w roku 2003 przymierzałem się do Fabii nowej kombii i akurat jako
polecaną nowość demonstrowano 1.2 silniczki (wszystkie demo musiały takie
mieć, zalecenie Skody). Sprzedawca zachwalał bardzo, że moment duży i
spalanie małe, po krótkiej przejażdżce stwierdziłem że to TRAGEDIA. Silnik
jak mu nie depniesz to w ogóle nie rusza (gaśnie) a nawet wracając z jazdy
do salonu na małej prędkości wrzuciłem dwójkę i lekko w gaz i zgas(ł) :D

ojciec ma taka. Troche pojezdzilem i nie zgasla ani raz. Moze wiecej
szkolenie z ruszania :D


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

23 Data: Marzec 18 2008 10:21:57
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor:

On Mon, 17 Mar 2008 21:27:19 +0100, "Bart"  wrote:

Co sądzicie o tym samopchodzie?
A dokladniej o takim:
     Marka, model: Skoda FABIA Z GWARANCJĄ 1.2 KLIMA Kombi
     Pojemność: 1200

     Kumpel takim czyms jezdzi,nie psuje sie ale to straszny dupowoz
jest,silnik za slaby.

RS

24 Data: Marzec 18 2008 10:29:52
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: /// Kaszpir /// 

    Kumpel takim czyms jezdzi,nie psuje sie ale to straszny dupowoz
jest,silnik za slaby.

Ale po co się w takie "coś" ładować ? Nie będzie to ani oszczędne , a do
tego mułowate ...

PS.

Ciekawy jestem kiedy wymyślą jakieś kombii z silnikiem 0,8 l :)

Myślę że dużo by się znalazło chętnych :) Tanie OC :) A to żeby ruszyć
trzeba by trzymać pedał gazu w ziemi a do tego "niskie spalanie" (bo
przecież mały silnik).
Tyle że to nijak ma się do rzeczywistości. Aby w miarę dynamicznie takim
wozidełkiem jechać trzeba samochód trzymac na baardzo wysokich obrotach a co
za tym idzie spalanie wzrasta drastycznie ...
I "oszczedności" szlak trafia , a silnik ze względu że za słaby do masy
samochodu i tak nie daje rady i lepiej takim samochodem nie wyjeżdzać za
miasto aby nie trzeba było wykonywać manewru wyprzedzania ;)

25 Data: Marzec 18 2008 13:22:45
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Scyzoryk 


Czy to duży przebieg na ten rocznik?
Czy w ogóle warto Skodę Fabie kupowac? Czy koszty eksploatacji marki Skoda
sa relatywnie tanie czy tak mi sie tylko wydaje?


bardzo tanie w esploatacji i bezawaryjne autko. Silnik 1,2 do miasta jest OK
bo ma moment dostepny juz od niskich obrotow. Niestety w trasie brakuje mu
mocy. Tzn  jesli jezdzisz spokojnie to daje rade. Jesli lubisz jezdzic
dynamicznie to odpusc ten silnik.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

26 Data: Marzec 18 2008 19:59:35
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Sebastian Ciesielski 

bardzo tanie w esploatacji i bezawaryjne autko. Silnik 1,2 do miasta jest OK bo ma moment dostepny juz od niskich obrotow. Niestety w trasie brakuje mu mocy. Tzn  jesli jezdzisz spokojnie to daje rade. Jesli lubisz jezdzic dynamicznie to odpusc ten silnik.



trafny głos wg mnie  :-)
po mieście jeździ fajnie i pali niewiele,

ale naładowany i z 4 osobami na pokładzie, jadąc 160+ pali ponad 9 litrów

przejechałem 91 kkm, nic nie cieknie, olej ubywa w śladowej ilości

S.

27 Data: Marzec 18 2008 20:08:52
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor:

On Tue, 18 Mar 2008 19:59:35 +0100, "Sebastian Ciesielski"
 wrote:

po mieście jeździ fajnie i pali niewiele,

    Kombiak jako auto miejskie?Czysta udreka ;)

RS

28 Data: Marzec 19 2008 06:59:40
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: /// Kaszpir /// 

ale naładowany i z 4 osobami na pokładzie, jadąc 160+ pali ponad 9 litrów

Zapewne hałas jak w odrzutowcu ...
I to ma być komfort jazdy ?

Miałem SC z silnikiem 1.1. Auto mniejsze i lżejsze od Fabii Kombii.
Przy pełnym załadunku (4 osoby) musiałem mieć wciśnięty pedał gazu do ziemi
a ruszyć z miejsca a jazda z takim obciążeniem była tragedią ....

Po tej nauczce już odechciało mi się samochodu z malutkim silniczkiem ...

przejechałem 91 kkm, nic nie cieknie, olej ubywa w śladowej ilości

Spoko.
Dla mnie takie samochody to wymysł dla "oszczednych" ludzi którzy myślą że
samochód z takim malultim silnikiem będzie bardzo mało palił. Tyle że
gabaryty i masa auta powodują że aby taki samochód rozpedzić wymagane jest
mocne wciskanie pedału gazu i jazda na wysokich obrotach a co za tym idzie
oszczędności w paliwie szlak trafia ...
Jedyna zaleta to niższe OC ...

Zastanawiam sie kto pierwszy zrobi kombii z silnikiem 0,8 ...
Zapewne sporo ludzi by kupiło , bo tanie OC i napewno mało pali , bo mały
silnik ...

A potem będziemy mieli na drogach nastepne zawalidrogi ;(

29 Data: Marzec 19 2008 14:39:01
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Sebastian Ciesielski 

Zapewne hałas jak w odrzutowcu ...
I to ma być komfort jazdy ?

hmm, cicho nie było, jednak nie głośniej niż w wielu innych autach


Miałem SC z silnikiem 1.1. Auto mniejsze i lżejsze od Fabii Kombii.
Przy pełnym załadunku (4 osoby) musiałem mieć wciśnięty pedał gazu do ziemi a ruszyć z miejsca a jazda z takim obciążeniem była tragedią ....

Po tej nauczce już odechciało mi się samochodu z malutkim silniczkiem ...

ten silnik w fabce / polo działa nieco inaczej, znaczniejszy moment obrotowy ma przy niedużych obrotach


przejechałem 91 kkm, nic nie cieknie, olej ubywa w śladowej ilości

Spoko.
Dla mnie takie samochody to wymysł dla "oszczednych" ludzi którzy myślą że samochód z takim malultim silnikiem będzie bardzo mało palił. Tyle że gabaryty i masa auta powodują że aby taki samochód rozpedzić wymagane jest mocne wciskanie pedału gazu i jazda na wysokich obrotach a co za tym idzie oszczędności w paliwie szlak trafia ...
Jedyna zaleta to niższe OC ...


fabiowe kombi jest bardzo umownym kombi,
nie jest dużo cięższe od wersji krótkiej,
należy pamiętać, że samo auto też nie jest drogie, przy czym dość praktyczne,
przy jeździe samemu, z rozsądnymi prędkościami spalanie w okolicach 6,5 litra,
w sprzyjających warunkach bywa poniżej 6

S.

30 Data: Marzec 20 2008 07:00:24
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: /// Kaszpir /// 

hmm, cicho nie było, jednak nie głośniej niż w wielu innych autach

To znaczy przy jakich obrotach da się komfortowo jechać ?

ten silnik w fabce / polo działa nieco inaczej, znaczniejszy moment
obrotowy ma przy niedużych obrotach

Dane dla Fabii 1.2 Kombii ...

http://www.nowe.mojeauto.pl/index_2.php?marka=Skoda&model=Fabia&klasa=Ma%B3y&wersja=1.2+HTP+40kW+Active&rodzaj=Osobowy&nadwozie=kombi

Przyśpieszenie do 100Km/h - 18,8s !!! (Moje SC miało chyba 10s do
100km/h...)
Ten jeden parametr wystarcza aby zobaczyć z jakim mułem mamy do czynienia
....

Co do masy to fabia 1.2 Kombii jest o 210kg lżejsza od Nubiry II 2.0 Kombii.

przy jeździe samemu, z rozsądnymi prędkościami spalanie w okolicach 6,5
litra,
w sprzyjających warunkach bywa poniżej 6

Producent podaje spalanie w mieście 7,8l benzyny ...

31 Data: Marzec 20 2008 10:03:15
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Scyzoryk 


Przyśpieszenie do 100Km/h - 18,8s !!! (Moje SC miało chyba 10s do
100km/h...)

ten slabszy ma 18s. 64KM ma 15,9s. Nie wiem jakie to seicento miales, moze
turbo :D bo wg. danych producenta 900 ma 18s do setki, 1,1 15s a sporting
14s. Jesli miales zwykle 1,1 to roznica wychodzi 0,9 sek. Jesli odczuwales
to jako przepasc to niezle wyczulony jestes :D

Ten jeden parametr wystarcza aby zobaczyć z jakim mułem mamy do czynienia
...

Co do masy to fabia 1.2 Kombii jest o 210kg lżejsza od Nubiry II 2.0
Kombii.

przy jeździe samemu, z rozsądnymi prędkościami spalanie w okolicach 6,5
litra,
w sprzyjających warunkach bywa poniżej 6

Producent podaje spalanie w mieście 7,8l benzyny ...

w miescie i 5-6 poza. Tak mniej wiecej wychodzi w praktyce. Sejem 900 w
miescie spalalem 8L, na trasie tez mozna podobne wyniki uzyskac. Tylko co to
za porownanie, Sej w zestawieniu z Fabia to syf.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

32 Data: Marzec 20 2008 11:08:24
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: /// Kaszpir /// 

14s. Jesli miales zwykle 1,1 to roznica wychodzi 0,9 sek. Jesli odczuwales
to jako przepasc to niezle wyczulony jestes :D

Miałem SC 1.1 ...

Według katalogu miało 11s do 100km/h .
Ale nie ważne ;)

w miescie i 5-6 poza. Tak mniej wiecej wychodzi w praktyce. Sejem 900 w
miescie spalalem 8L, na trasie tez mozna podobne wyniki uzyskac. Tylko co
to za porownanie, Sej w zestawieniu z Fabia to syf.

Seicento 1108. Instalacja II-generacji.
Miasto spalanie 8-8,5L LPG , trasa - 6-6.5L LPG.

Seicento podałem jako przykład że do takiego małego samochodu silnik 1.1
(czy nawet 1.2) to minimum.
Fabia Kombii jest większym i cięższym samochodem a sama dopiska "Kombii"
oznacza że silnik powinien byc dostosowany do większego obciążenia ...

A tutaj sprawa wygląda jak z "pseudo" terenowcami. Niby terenowe ale do
typowej jazdy ternowej się nie nadają ...
I tak samo jest z Fabią Kombii 1.2. Niby Kombii , ale nikt przy zrowych
zmyslach jako typowego "kombiaka" jej nie będzie używał , no chyba że chce
szybko silnik wykończyć i zawieszenie ;)

33 Data: Marzec 20 2008 23:11:12
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Zajcol 

/// Kaszpir /// pisze:

14s. Jesli miales zwykle 1,1 to roznica wychodzi 0,9 sek. Jesli odczuwales to jako przepasc to niezle wyczulony jestes :D

Miałem SC 1.1 ...

Według katalogu miało 11s do 100km/h .
Ale nie ważne ;)

Tia, sam ten katalog narysowales?
http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=774&model=241&typ=11051

--
Zajcol

34 Data: Marzec 21 2008 07:03:27
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: /// Kaszpir /// 

Tia, sam ten katalog narysowales?
http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=774&model=241&typ=11051

Ok.

Teraz nie pamiętam , ale widziałem inne dane i tam były bardzi optymistyczne
, ale ok niech będzie ...

Ale nie zmienia to faktu że Seicento 1.1 szybciej przyśpiesza od Fabii 1.2
Kombii ;-)

35 Data: Marzec 21 2008 17:35:52
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Maverick 

Zajcol wrote:

/// Kaszpir /// pisze:
14s. Jesli miales zwykle 1,1 to roznica wychodzi 0,9 sek. Jesli odczuwales to jako przepasc to niezle wyczulony jestes :D

Miałem SC 1.1 ...

Według katalogu miało 11s do 100km/h .
Ale nie ważne ;)

Tia, sam ten katalog narysowales?
http://www.motofakty.pl/testy_i_porownania/dane_techniczne/?marka=774&model=241&typ=11051
Ale w tym katalogu to maja jakies dziwne dane, bo np mojego (Nissan BB 2.0 SLX) w ogole nie ma, a te przyspieszenia dla modelu sa z d... wziete - wiem bo mam (0-100 ok 10 sec, a to zwykly 2.0 benzyna) - w tym katalogu dieselek ma 19,8 sec - a ja mowie ze max 13 bedzie mial - testowane na kilku modelach dieselka 2.0 w tym modelu.

Wiec sie nie zdziwie jak SC ma 15sec , a w praktyce to w 11 sec sie zmiesci

36 Data: Marzec 19 2008 20:48:54
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Radek Ł. 

Scyzoryk pisze:
  >

bardzo tanie w esploatacji i bezawaryjne autko.
Prawda, bo mam i potwierdzam (aktualnie 68kkm po 4 latach, zobaczymy co bedzie dalej :) ).


Silnik 1,2 do miasta jest OK bo ma moment dostepny juz od niskich obrotow.
Jeśli niskie obroty, to 2500, to ja podziękuję. Poniżej tego silnika nie ma. No chyba, że ktoś lubi wibracje, to moze cisnąć już od 1800, ale poniżej to juz naprawdę nie ma silnika, chociaż potrafię ruszyć pod górkę  wolnych obrotów (700), a normalnie ruszam przy 1000-1200

Niestety w trasie brakuje mu mocy. Tzn  jesli jezdzisz spokojnie to daje rade. Jesli lubisz jezdzic dynamicznie to odpusc ten silnik.

I tutaj się zgadzam w 100%, ale jako ojciec dwójki dzieci nie potrzebuję dynamicznej jazdy, a do 120km/h auto sobie radzi.
Jak byłem trochę młodszy, to też miałem mocniejsze auta, żeby "przypierdolić" można było,  teraz potrzeby zweryfikowałem i też jest ok.

Klimatyzacja w trasie pali ok. 0,5 litra więcej na stówkę.
Dwa rowery na dachu i klimatyzacja to większe spalanie nawet do 1,8L.
Małe miasto (małe przebiegi jednostkowe - 1,5km, gaszenie , sklep itd) to około 10L/100km z klimą latem i tyleż samo zimą. Bez klimy ok, 1,2L mniej, a po Warszawie latem, to nawet 6,5 spali.
Trasa z prędkościami do 100km/h (rzeczywiste, nie licznikowe) to 5,3/100 i ok. 5,8 z klimą.

Ogólnie auto zgrabne, wszędzie wjedzie, obsługa prosta jak konstrukcja cepa, tani serwis.
Brakuje mi silnika 1,4 75KM, albo wogóle diesla 1,9, ale kupiłem to, na co mnie było wtedy stać.

Pozdrawiam

37 Data: Marzec 20 2008 07:14:35
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: /// Kaszpir /// 

I tutaj się zgadzam w 100%, ale jako ojciec dwójki dzieci nie potrzebuję
dynamicznej jazdy, a do 120km/h auto sobie radzi.
Jak byłem trochę młodszy, to też miałem mocniejsze auta, żeby
"przypierdolić" można było,  teraz potrzeby zweryfikowałem i też jest ok.

Sam jestem ojcem 2 dzieci i w wakacje jechaliśmy na urlop na Słowację. Nie
jestem młodzikiem i nie "szaleję".
Jednak po nauczce z SC 1.1 chciałem samochód z dużym silnikiem aby nie było
problemów z "mocą" . Samochód był całkowicie zapełniony (2 malutkicyh dzieci
, więc i trzeba sporo pierdółek zabrać ;) i uwierz że moc silnika przydaje
się nonstop.
Jadę sobie trasą a tu widze że wlecze się tir a za nim matiz , jadą sobie
spokojnie 90KM/h , ale żaden nie ma ochoty mnie przepuścić ...
Wciskam pedał gazu , chwila i manewr wyprzedzania wykonany błyskawicznie ...

Według mnie właśnie duża moc silnika i duże przyśpieszenie jest najważniesze
w trasie gdzie trzeba często wykonywać manewry wyprzedzania , a jadąc mułem
takie manewry są bardzo niebezpieczne bo sam proces wyprzedzania zajmuje
sporo więcej czasu ...
Do tego można w trasie jechać z niezbyt dużych obrotach a co za tym idzie
poziom hałasu a co za tym idzie komfort jazdy wzrasta ...

Małe miasto (małe przebiegi jednostkowe - 1,5km, gaszenie , sklep itd) to
około 10L/100km z klimą latem i tyleż samo zimą. Bez klimy ok, 1,2L

Wcale nie mało ... Do tego małe miasto , więc zapewne brak korków ...

Trasa z prędkościami do 100km/h (rzeczywiste, nie licznikowe) to 5,3/100 i
ok. 5,8 z klimą.

Ogólnie auto zgrabne, wszędzie wjedzie, obsługa prosta jak konstrukcja
cepa, tani serwis.

Tani serwis i części to ma daewoo ;)

Brakuje mi silnika 1,4 75KM, albo wogóle diesla 1,9, ale kupiłem to, na co
mnie było wtedy stać.

Trzeba było wziąć używkę ;)

38 Data: Marzec 20 2008 10:08:02
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Scyzoryk 

Sam jestem ojcem 2 dzieci i w wakacje jechaliśmy na urlop na Słowację. Nie
jestem młodzikiem i nie "szaleję".
Jednak po nauczce z SC 1.1 chciałem samochód z dużym silnikiem aby nie
było problemów z "mocą" . Samochód był całkowicie zapełniony (2 malutkicyh
dzieci , więc i trzeba sporo pierdółek zabrać ;) i uwierz że moc silnika
przydaje się nonstop.
Jadę sobie trasą a tu widze że wlecze się tir a za nim matiz , jadą sobie
spokojnie 90KM/h , ale żaden nie ma ochoty mnie przepuścić ...
Wciskam pedał gazu , chwila i manewr wyprzedzania wykonany błyskawicznie
...


no widzisz czyli jedzisz szybko. Mi osobiscie tez nie wystarcza silnik Fabii
bo staram sie utzymywac na trasie 120-130, czasem nawet moje 110KM nie
wystarcza ale sa ludzie ktorym nic wiecej do szczescia nie potrzeba. Jak
widzi tita ktorego nie moze wyprzedzic to jedzie za nim te 90 i juz, zaden
problem. Wyprzedza na spokojnie za 10km kiedy ma duzo miejsca albo drugi
pas. Jesli jedzie cos wolniejszego to wyprzedza normalnie, nie ma z tym az
takiej tragedii, do 120 1,2HTP jakos jedzie.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550



Według mnie właśnie duża moc silnika i duże przyśpieszenie jest
najważniesze w trasie gdzie trzeba często wykonywać manewry wyprzedzania ,
a jadąc mułem takie manewry są bardzo niebezpieczne bo sam proces
wyprzedzania zajmuje sporo więcej czasu ...
Do tego można w trasie jechać z niezbyt dużych obrotach a co za tym idzie
poziom hałasu a co za tym idzie komfort jazdy wzrasta ...

Małe miasto (małe przebiegi jednostkowe - 1,5km, gaszenie , sklep itd) to
około 10L/100km z klimą latem i tyleż samo zimą. Bez klimy ok, 1,2L

Wcale nie mało ... Do tego małe miasto , więc zapewne brak korków ...

Trasa z prędkościami do 100km/h (rzeczywiste, nie licznikowe) to 5,3/100
i ok. 5,8 z klimą.

Ogólnie auto zgrabne, wszędzie wjedzie, obsługa prosta jak konstrukcja
cepa, tani serwis.

Tani serwis i części to ma daewoo ;)

Brakuje mi silnika 1,4 75KM, albo wogóle diesla 1,9, ale kupiłem to, na
co mnie było wtedy stać.

Trzeba było wziąć używkę ;)




39 Data: Marzec 20 2008 10:16:27
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Scyzoryk 


Według mnie właśnie duża moc silnika i duże przyśpieszenie jest
najważniesze w trasie gdzie trzeba często wykonywać manewry wyprzedzania
, a jadąc mułem takie manewry są bardzo niebezpieczne bo sam proces
wyprzedzania zajmuje sporo więcej czasu ...

to fakt. Dla niektorych nie jest to istotny argument

Do tego można w trasie jechać z niezbyt dużych obrotach a co za tym idzie
poziom hałasu a co za tym idzie komfort jazdy wzrasta ...


nie bardzo. Fabia HTP ma płaski moment obrotowy i miedzy 2500-4500 nie ma
wielkiej roznicy.


Małe miasto (małe przebiegi jednostkowe - 1,5km, gaszenie , sklep itd)
to około 10L/100km z klimą latem i tyleż samo zimą. Bez klimy ok, 1,2L


u ojca wychodzi ciut mniej. W Kielcach ok 8L i raczej ponad to nie
wyskakuje. Tyle ze do pracy ma z 7km wiec nie tak czesto gasi i zapala.


Wcale nie mało ... Do tego małe miasto , więc zapewne brak korków ...

Trasa z prędkościami do 100km/h (rzeczywiste, nie licznikowe) to 5,3/100
i ok. 5,8 z klimą.


tak wychodzi

Ogólnie auto zgrabne, wszędzie wjedzie, obsługa prosta jak konstrukcja
cepa, tani serwis.

Tani serwis i części to ma daewoo ;)


koszty utrzymania Fabii nie sa wieksze niz Lanosa ktorego wczesniej mial
ojciec. Wszystko robione w ASO. Tak naprawde wszystko, czyli 4-ty rok tylko
przeglądy. Jeden odprysk lakieru, wadliwa sprezyna fotela i wymieniony
wlacznik swiatel. Wszystko jeszcze w ramach gwarancji, to wszystko.

Brakuje mi silnika 1,4 75KM, albo wogóle diesla 1,9, ale kupiłem to, na
co mnie było wtedy stać.

Trzeba było wziąć używkę ;)

niestety te silniki były sporo drozsze. Uzywka pewnie bylaby rozwiazaniem
ale nowka to nowka. Szczegolnie dla kogo kto jezdzi spokojnie i silnik jest
ostatnia rzecza na ktora patrzy. W 2004r w wyprzedazy rocznika to autko
kosztowało 42tys z maksymalnym wyposazeniem jaki mozna bylo kupic z HTP. Tak
samo skonfigurowany diesel kosztował 10tys drozej.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

40 Data: Marzec 20 2008 10:30:50
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: krzysn 

Scyzoryk pisze:

Według mnie właśnie duża moc silnika i duże przyśpieszenie jest
najważniesze w trasie gdzie trzeba często wykonywać manewry wyprzedzania , a jadąc mułem takie manewry są bardzo niebezpieczne bo sam proces wyprzedzania zajmuje sporo więcej czasu ...

to fakt. Dla niektorych nie jest to istotny argument

Do tego można w trasie jechać z niezbyt dużych obrotach a co za tym idzie poziom hałasu a co za tym idzie komfort jazdy wzrasta ...


nie bardzo. Fabia HTP ma płaski moment obrotowy i miedzy 2500-4500 nie ma wielkiej roznicy.


Małe miasto (małe przebiegi jednostkowe - 1,5km, gaszenie , sklep itd) to około 10L/100km z klimą latem i tyleż samo zimą. Bez klimy ok, 1,2L

u ojca wychodzi ciut mniej. W Kielcach ok 8L i raczej ponad to nie wyskakuje. Tyle ze do pracy ma z 7km wiec nie tak czesto gasi i zapala.


Wcale nie mało ... Do tego małe miasto , więc zapewne brak korków ...

Trasa z prędkościami do 100km/h (rzeczywiste, nie licznikowe) to 5,3/100 i ok. 5,8 z klimą.

tak wychodzi

Ogólnie auto zgrabne, wszędzie wjedzie, obsługa prosta jak konstrukcja cepa, tani serwis.
Tani serwis i części to ma daewoo ;)


koszty utrzymania Fabii nie sa wieksze niz Lanosa ktorego wczesniej mial ojciec. Wszystko robione w ASO. Tak naprawde wszystko, czyli 4-ty rok tylko przeglądy. Jeden odprysk lakieru, wadliwa sprezyna fotela i wymieniony wlacznik swiatel. Wszystko jeszcze w ramach gwarancji, to wszystko.

Brakuje mi silnika 1,4 75KM, albo wogóle diesla 1,9, ale kupiłem to, na co mnie było wtedy stać.
Trzeba było wziąć używkę ;)

niestety te silniki były sporo drozsze. Uzywka pewnie bylaby rozwiazaniem ale nowka to nowka. Szczegolnie dla kogo kto jezdzi spokojnie i silnik jest ostatnia rzecza na ktora patrzy. W 2004r w wyprzedazy rocznika to autko kosztowało 42tys z maksymalnym wyposazeniem jaki mozna bylo kupic z HTP. Tak samo skonfigurowany diesel kosztował 10tys drozej.


Dorzuce swoje 3 grosze - mam fabie kombi, z silnikiem 1,4 75KM. Pomijajac bardzo zadowalajaca, jak dla mnie, dynamike uwazam fabie za swietne auto. Dla 4 osob (2+2) wystarczajaca ilosc miejsca, bagaznik super (426 l jesli dobrze pamietam).

Znajomy ma f. kombi z silnikiem 1.2 HTP tym mocniejszym i rowniez bardzo chwali. Sporo jezdzi na wakacje po europie i nie slyszalem aby narzekal na osiagi auta. A w miescie (Lublin) pali mu 7-8 l czyli okolo 2 litry mniej niz mi. Widac, ze poziom zadowolenia zalezy od oczekiwan i temperamentu :-)

Bardzo polecam kupno tego samochodu

pozdr, krzysn

41 Data: Marzec 20 2008 11:31:11
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: /// Kaszpir /// 

Znajomy ma f. kombi z silnikiem 1.2 HTP tym mocniejszym i rowniez bardzo
chwali. Sporo jezdzi na wakacje po europie i nie slyszalem aby narzekal na
osiagi auta. A w miescie (Lublin) pali mu 7-8 l czyli okolo 2 litry mniej
niz mi. Widac, ze poziom zadowolenia zalezy od oczekiwan i temperamentu
:-)

Mało kto powie że jest niezadowolony z samochodu który kupił , co najwyżej
powie jak sprzeda go i kupi coś innego ;)

Ja też byłem zadowolony z Seicento 1.1. Był dla mnie dynamiczny , wygodny ,
oszczedny , tani ...
Po wymianie na Nubirę II 2.0 Kombii opinia o Seicento całkowicie się
zmieniła :)

Okazało się że Fiacik miał bardzo niewygodne fotele , zupełny brak miejsca
(nawet przy używaniu go tylko w 2 osoby) , bardzo głośny , mała masa
powodowała że był bardzo podatny na podmuchy wiatru i itd ... ...
Dla porównania 2 lata temu jechaliśmy nad morze Fiacikiem i po 3 godzinach
jazdy "wywlokłem" się zmęczony i obolały (kręgosług,nogi,tyłek) z samochodu
z boląca głową (hałas) ...
Dla porównania podczas jazdy Nubirą na Słowację (10godzin jazdy) wyszedłem z
samochodu bez żadnego zmęczenia (klima ma tez tu swój udział) ...
Ja wiem że Fiatem bym mniej spalił paliwa i wyszło by mi taniej ...

Ale liczy się komfort jazdy , a nie tylko ile pali ;)

42 Data: Marzec 20 2008 12:07:12
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: J.F. 

On Thu, 20 Mar 2008 11:31:11 +0100,  /// Kaszpir /// wrote:

Ja też byłem zadowolony z Seicento 1.1. Był dla mnie dynamiczny , wygodny ,
oszczedny , tani ...
Po wymianie na Nubirę II 2.0 Kombii opinia o Seicento całkowicie się
zmieniła :)

Okazało się że Fiacik miał bardzo niewygodne fotele , zupełny brak miejsca
(nawet przy używaniu go tylko w 2 osoby) , bardzo głośny , mała masa
powodowała że był bardzo podatny na podmuchy wiatru i itd ... ...

Ty nie klam ze nubira jest cicha i jedzie jak po szynach nie baczac na
wiatr :-)

Dla porównania 2 lata temu jechaliśmy nad morze Fiacikiem i po 3 godzinach
jazdy "wywlokłem" się zmęczony i obolały (kręgosług,nogi,tyłek) z samochodu
z boląca głową (hałas) ...
Dla porównania podczas jazdy Nubirą na Słowację (10godzin jazdy) wyszedłem z
samochodu bez żadnego zmęczenia (klima ma tez tu swój udział) ...

Gdzie Ty mieszkasz, bo moze i faktycznie przy 70 nubira jest cicha :-)

J.

43 Data: Marzec 20 2008 12:17:52
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: /// Kaszpir /// 

Ty nie klam ze nubira jest cicha i jedzie jak po szynach nie baczac na
wiatr :-)

W porównaniu do Seicento jest :)

Gdzie Ty mieszkasz, bo moze i faktycznie przy 70 nubira jest cicha :-)

Koło Torunia (wiesz miasto Rydzyka i Kopernika ;).
Najcichsza nie jest napewno. Do tego mam bardzo głośne opony , ale i tak
jest sporo lepiej niż w Seicento :)

Można ją wyciszyć , ale jakoś nie mam ochoty ani kasy na to :)

44 Data: Marzec 20 2008 13:25:59
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: J.F. 

On Thu, 20 Mar 2008 12:17:52 +0100,  /// Kaszpir /// wrote:

Ty nie klam ze nubira jest cicha i jedzie jak po szynach nie baczac na
wiatr :-)
W porównaniu do Seicento jest :)

No nie wiem jak w seju, ale nubirka 2.0 glosna jest, bardzo glosna :-)


Gdzie Ty mieszkasz, bo moze i faktycznie przy 70 nubira jest cicha :-)
Koło Torunia (wiesz miasto Rydzyka i Kopernika ;).
Najcichsza nie jest napewno. Do tego mam bardzo głośne opony,

Nie, to nie tylko opony, wszystko tam halasuje :-)

ale i tak jest sporo lepiej niż w Seicento :)

Hm, 10h na Slowacje .. to chyba sie nie spieszyles ?
No to moze i sporo lepiej :-)

Tatry czy dalej ?

J.

45 Data: Marzec 21 2008 06:45:43
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: /// Kaszpir /// 

Hm, 10h na Slowacje .. to chyba sie nie spieszyles ?
No to moze i sporo lepiej :-)

Wiesz jechałem z 2 malutkimi córeczkami (4-miesiące) więc co około 2-3
godziny postój na przewinięcie i karmienie :) + jeszcze wizyta w Krakowie w
Decathlonie ;)

Tatry czy dalej ?

Wysokie Tatry (Poprad).

Nie ma jak uzależnienie od gór ;) Nawet z 4 miesięcznymi maluchami łaziliśmy
po górach :-)

46 Data: Marzec 20 2008 04:44:40
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: hamberg 

On Mar 20, 10:30 am, krzysn  wrote:

Scyzoryk pisze:

>>> Według mnie właśnie duża moc silnika i duże przyśpieszenie jest
>>> najważniesze w trasie gdzie trzeba często wykonywać manewry wyprzedzania
>>> , a jadąc mułem takie manewry są bardzo niebezpieczne bo sam proces
>>> wyprzedzania zajmuje sporo więcej czasu ...

> to fakt. Dla niektorych nie jest to istotny argument

>>> Do tego można w trasie jechać z niezbyt dużych obrotach a co za tym idzie
>>> poziom hałasu a co za tym idzie komfort jazdy wzrasta ...

> nie bardzo. Fabia HTP ma płaski moment obrotowy i miedzy 2500-4500 nie ma
> wielkiej roznicy.

>>>> Małe miasto (małe przebiegi jednostkowe - 1,5km, gaszenie , sklep itd)
>>>> to około 10L/100km z klimą latem i tyleż samo zimą. Bez klimy ok, 1,2L

> u ojca wychodzi ciut mniej. W Kielcach ok 8L i raczej ponad to nie
> wyskakuje. Tyle ze do pracy ma z 7km wiec nie tak czesto gasi i zapala.

>>> Wcale nie mało ... Do tego małe miasto , więc zapewne brak korków ...

>>>> Trasa z prędkościami do 100km/h (rzeczywiste, nie licznikowe) to 5,3/100
>>>> i ok. 5,8 z klimą.

> tak wychodzi

>>>> Ogólnie auto zgrabne, wszędzie wjedzie, obsługa prosta jak konstrukcja
>>>> cepa, tani serwis.
>>> Tani serwis i części to ma daewoo ;)

> koszty utrzymania Fabii nie sa wieksze niz Lanosa ktorego wczesniej mial
> ojciec. Wszystko robione w ASO. Tak naprawde wszystko, czyli 4-ty rok tylko
> przeglądy. Jeden odprysk lakieru, wadliwa sprezyna fotela i wymieniony
> wlacznik swiatel. Wszystko jeszcze w ramach gwarancji, to wszystko.

>>>> Brakuje mi silnika 1,4 75KM, albo wogóle diesla 1,9, ale kupiłem to, na
>>>> co mnie było wtedy stać.
>>> Trzeba było wziąć używkę ;)

> niestety te silniki były sporo drozsze. Uzywka pewnie bylaby rozwiazaniem
> ale nowka to nowka. Szczegolnie dla kogo kto jezdzi spokojnie i silnik jest
> ostatnia rzecza na ktora patrzy. W 2004r w wyprzedazy rocznika to autko
> kosztowało 42tys z maksymalnym wyposazeniem jaki mozna bylo kupic z HTP. Tak
> samo skonfigurowany diesel kosztował 10tys drozej.

Dorzuce swoje 3 grosze - mam fabie kombi, z silnikiem 1,4 75KM.
Pomijajac bardzo zadowalajaca, jak dla mnie, dynamike uwazam fabie za
swietne auto. Dla 4 osob (2+2) wystarczajaca ilosc miejsca, bagaznik
super (426 l jesli dobrze pamietam).

Bardzo polecam kupno tego samochodu

"bedzie chwalil owce kto nie zaznal kobiety..."

47 Data: Marzec 20 2008 22:24:24
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Radek Ł. 

hamberg pisze:


Bardzo polecam kupno tego samochodu

"bedzie chwalil owce kto nie zaznal kobiety..."

No, to jest argument :D
Ja mam to auto i mam do tego ambiwalentny stosunek.
JAk ktoś chce, niech kupi "nowe E39" ze 100kkm przebiegu.
Ja wolę nowe, małe ale jak coś się spierdoli, to przynajmniej stać mnie na naprawę, a nie na kowalskie łatanie.
R.

48 Data: Marzec 25 2008 14:59:39
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: hamberg 

No, to jest argument :D
Ja mam to auto i mam do tego ambiwalentny stosunek.
JAk ktoś chce, niech kupi "nowe E39" ze 100kkm przebiegu.
Ja wolę nowe, małe ale jak coś się spierdoli, to przynajmniej stać mnie
na naprawę, a nie na kowalskie łatanie.

to nie tak - chociaz sam jezdze duzo wiekszym autem to jednak rzeczona
fabie ktora ma miec 130kkm wczesniej zestawilem z xsara - auto pod
kazdym wzgledem lepsze. Chodzi mi tylko o to ze nie rozumiem
zachwalania fabii ktora jest w tym przypadku mocno przeplaconym autem
w porownania do wiekszego, wygodniejszego, mocniejszego auta o
porownywalnch kosztach eksploatacji.

49 Data: Marzec 26 2008 21:30:19
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Radek Ł. 

hamberg pisze:


to nie tak - chociaz sam jezdze duzo wiekszym autem to jednak rzeczona
fabie ktora ma miec 130kkm wczesniej zestawilem z xsara - auto pod
kazdym wzgledem lepsze.

Słuchaj, rozumiem Ciebie, ale rozumiem też tych, co jeżdżą Fabiami. Każdy ma jakiś swój powód. Pandy i Matizy też mają swój target i tyle.

W kwestii francuza, to raz miałem, przejechałem 50kkm i więcej (raczej) miał nie będę, co dalej nie oznacza, że Fabia to super auto. Na moje potrzeby jest ok.
W poniedziałek wracałem z Olsztyna i od Olsztynka jechałem siódemką. Koło Mławy "łyknęło" mnie kliku klientów w samochodach z segmentu D.
Wszyscy spotkaliśmy się w Łomiankach

> Chodzi mi tylko o to ze nie rozumiem
zachwalania fabii ktora jest w tym przypadku mocno przeplaconym autem
w porownania do wiekszego, wygodniejszego, mocniejszego auta o
porownywalnch kosztach eksploatacji.

Ja akurat nie zachwalam, ale francuz, którego miałem był sporo droższy w eksploatacji (z naprawami) od Fabii. Nawet głupi termostat był dwa razy droższy, chociaż grosze (jak dla mnie) kosztował.

Pozdrawiam
R.

50 Data: Marzec 27 2008 15:15:58
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Scyzoryk 

kazdym wzgledem lepsze. Chodzi mi tylko o to ze nie rozumiem
zachwalania fabii ktora jest w tym przypadku mocno przeplaconym autem
w porownania do wiekszego, wygodniejszego, mocniejszego auta o
porownywalnch kosztach eksploatacji.

z tym porównywalnie to chyba mocno przesadziłes. Z Xara konkretnie nie
mialem nic do czynienia ale mam w rodzinie dwa autka kupione w tym samym
czasie. Fabia i Pug 307. Podobne przebiegi, rocznik itd. W skodzie kazdy
wjazd na serwis kosztuje srednio 300zł mniej. Narazie wszystko było robione
"gratis" w ramach gwarancji ale Fabia w srewisie była tylko na okresowych
przegladach, Pug na 3 akcjach serwisowych + naprawie wibrujacych hamulcow,
nierownej pracy silnika, wymianie szyby...

Po okresie gwarancyjnym czesci do skody sa smiesznie tanie i raczej nie ma
co porownywac kosztow eksploatacji.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

51 Data: Marzec 27 2008 09:21:18
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: hamberg 

z tym porównywalnie to chyba mocno przesadziłes. Z Xara konkretnie nie
mialem nic do czynienia ale mam w rodzinie dwa autka kupione w tym samym
czasie. Fabia i Pug 307. Podobne przebiegi, rocznik itd. W skodzie kazdy

tyle ze xsara ma sie nijak do 307 - i kto tu przesadzil? elementy
ktore sie sypia w 307 AFAIK nie sa wspolne z Xsara

52 Data: Marzec 27 2008 21:49:27
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Scyzoryk 


tyle ze xsara ma sie nijak do 307 - i kto tu przesadzil? elementy
ktore sie sypia w 307 AFAIK nie sa wspolne z Xsara

mowie tylko o kupnie autka wiekszego, niby fajniejszego za te same
pieniadze. Fabia jest droga bo jest w caloksztalcie dobra mimo pewnych
minusow. Kupno autka na F to spore ryzyko jak widac. O Xarze nie pisalem bo
jak mowie nie mialem do czynienia ale z opinii ludzi na grupie ktorzy
uzytkowali wychodzi ze jest 50% szansy kupienia dobrego egzemplarza.
Niektorzy byli zadowoleni, inni przeklinali i pisali ze pierwszy i ostatni
samochod Citroena w ich zyciu. O Fabii nie slyszalem zlych opinii pomijajac
te pisane przez osoby ktore za wiele od niej wymagaja (komfort, jakosc
wykonania) Od strony technicznej i awaryjnosci nie ma jej co zarzucic.


--
Pozdr
Scyzoryk
Corolla e11
GSX 550

53 Data: Marzec 27 2008 22:45:43
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

Scyzoryk pisze:

Po okresie gwarancyjnym czesci do skody sa smiesznie tanie i raczej nie ma co porownywac kosztow eksploatacji.

Śmiesznie tanie części to są - ale do Favoritki i Felicii. Do Fabii czy Octavii już potrafią niemile zaskoczyć ceną.


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

54 Data: Marzec 20 2008 22:18:25
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Radek Ł. 

/// Kaszpir /// pisze:


Sam jestem ojcem 2 dzieci i w wakacje jechaliśmy na urlop na Słowację. Nie jestem młodzikiem i nie "szaleję".

Według mnie właśnie duża moc silnika i duże przyśpieszenie jest najważniesze

Widzisz, wyprzedzać można w kazdym miejscu i z każdym silnikiem, ale trzeba robić to z głową, a nie z mocą :)
Ja, z 1,2 64KM sobie radzę, więc każdy może.
wystarczy odrobina praktyki i umiejętnosci.


Małe miasto (małe przebiegi jednostkowe - 1,5km, gaszenie , sklep itd) to około 10L/100km z klimą latem i tyleż samo zimą. Bez klimy ok, 1,2L

Wcale nie mało ... Do tego małe miasto , więc zapewne brak korków ...
I tutaj Cię zaskoczę. Małe miasto to duże korki, bo "warszawiacy " muszą gdzieś mieszkać, więc miszczowie kratkowozów do "domów" jeżdżą, więc potrzebują czasu na reakcję pod swiatłami. Wbrew pozorom powoduje to zwiększone zużycie paliwa.


Tani serwis i części to ma daewoo ;)
Nie wiem, gdzie jest serwis tej firmy, ale za to wiem, że serwis skody da mi za darmo (ich benzyna) zastępcze auto do pracy na czas serwisu i zrobi to, co od niego oczekuję bez naciągania na sztuczne naprawy.
Poza tym jest naprawdę niewiele droższy (jeśli wogóle) od miejscowego "Pana Miecia"

Brakuje mi silnika 1,4 75KM, albo wogóle diesla 1,9, ale kupiłem to, na co mnie było wtedy stać.

Trzeba było wziąć używkę ;)

Widzisz, nówka ma tą niezaprzeczalną zaletę, że  nikt Ci wcześniej nie pierdział w fotel, nie wymiotował na niego i nie odkręcił o 10kkm silnika.
Natomiast z używką bywa różnie. Abstrahuję tutaj od twierdzeń "znawców", którzy wiedzą że każde auto spadło z lawety i było piłowane na teście fabrycznym. Jeśli to poprawi im humor, to  powodzenia życzę.
Następny samochód też będzie nowy, choćbym ponownie stracił 50% w 4 lata, ale zamierzam zmieniać auto raz na 7-8 lat, więc uważam,że nowe auto jest ok.

55 Data: Marzec 20 2008 22:28:44
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: J.F. 

On Thu, 20 Mar 2008 22:18:25 +0100,  Radek Ł. wrote:

/// Kaszpir /// pisze:
Sam jestem ojcem 2 dzieci i w wakacje jechaliśmy na urlop na Słowację. Nie
jestem młodzikiem i nie "szaleję".
Według mnie właśnie duża moc silnika i duże przyśpieszenie jest najważniesze

Widzisz, wyprzedzać można w kazdym miejscu i z każdym silnikiem, ale
trzeba robić to z głową, a nie z mocą :)
Ja, z 1,2 64KM sobie radzę, więc każdy może.
wystarczy odrobina praktyki i umiejętnosci.

A jezdziles autem co ma 164KM ?

w jednym aucie kierowcy glowa mowi "nie ma miejsca, tu sie nie da
wyprzedzic", a w drugim mowi "zdazysz dwa razy".

A ze drogi mamy w kraju jakie mamy, to przyspieszenie jest istotne.
A moze bylo, bo teraz taki tlok ze i 200KM nie starczy ..

J.

56 Data: Marzec 21 2008 06:09:56
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Radek Ł. 

J.F. pisze:


A jezdziles autem co ma 164KM ?

Tak, ale nie stać mnie na jego eksploatację :)


w jednym aucie kierowcy glowa mowi "nie ma miejsca, tu sie nie da
wyprzedzic", a w drugim mowi "zdazysz dwa razy".

A ze drogi mamy w kraju jakie mamy, to przyspieszenie jest istotne.
A moze bylo, bo teraz taki tlok ze i 200KM nie starczy ..

Racja

R.

57 Data: Marzec 21 2008 12:54:14
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: J.F. 

On Fri, 21 Mar 2008 06:09:56 +0100,  Radek Ł. wrote:

J.F. pisze:
A jezdziles autem co ma 164KM ?

Tak, ale nie stać mnie na jego eksploatację :)

No wiesz, jak sie nie wykorzystuje tej mocy czesto, to
eksploatacja nie jest duzo drozsza  ...

w jednym aucie kierowcy glowa mowi "nie ma miejsca, tu sie nie da
wyprzedzic", a w drugim mowi "zdazysz dwa razy".

A ze drogi mamy w kraju jakie mamy, to przyspieszenie jest istotne.
A moze bylo, bo teraz taki tlok ze i 200KM nie starczy ..

Racja

A komfort jazdy jednak duzo wyzszy :-)

A po zagazowaniu odwrotnie - komfort nadal wysoki, a jazda tansza :-)

J.

58 Data: Marzec 21 2008 06:57:53
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: /// Kaszpir /// 

Nie wiem, gdzie jest serwis tej firmy, ale za to wiem, że serwis skody da
mi za darmo (ich benzyna) zastępcze auto do pracy na czas serwisu i zrobi
to, co od niego oczekuję bez naciągania na sztuczne naprawy.
Poza tym jest naprawdę niewiele droższy (jeśli wogóle) od miejscowego
"Pana Miecia"

Częsci do Nubiry są śmiesznie tanie.
Np. amortyzator - sprężyna - odbój - poduszka amortyzatora - łożysko
poduszki (cały komplet) mozna mieć nówkę za 160zł ...
I to wszystko oryginalne :)
Mozna tak dalej wymieniać :)

Co do naprawy w ASO. To Daewoo Nubira jest samochodem bardzo znanym i
niezbyt ciężkim w naprawach i niemalże każdy zwykły serwis z tym samochodem
sobie poradzi ...

Z ASO też korzystałem. Ceny bardzo atrakcyjne , ale i tak taniej jest w
"zwykłym" serwisie ..

Następny samochód też będzie nowy, choćbym ponownie stracił 50% w 4 lata,
ale zamierzam zmieniać auto raz na 7-8 lat, więc uważam,że nowe auto jest
ok.

Nie no ok.
Na nowe mnie nie stać. A nie kupię jakiegoś golasa , z mini silnikiem ...
Oczywiście kupno używki to spory problem ...
Dlatego ja dałem sobie spokój z Ałdi , Folkswagenami , Łoplami i innymi
cudami z zachodu ;-) bo trafienie na jakiegoś nie bitego , nie złożonego z
dwóch , w dobrym stanie technicznym to niemalże rzecz nie możliwa ...
Choć oczywiście niektórzy mają szczęście ..
Dlatego kupiłem Nubirę.
Nubirka z 2000r w wersji bardzo bogatej (CDX) wyniosła mnie 10500zł ...

Szukałem auta na które (eksploatacja) mnie będzie stać i właśnie dla mnie
Nubira była świetnym wyborem.
Auto duże , przestronne , bardzo wygodne , części tanie , świetnie
wyposażone i tanie :)

59 Data: Marzec 21 2008 17:25:20
Temat: Re: Fabia Kombi
Autor: Radek Ł. 

/// Kaszpir /// pisze:


Częsci do Nubiry są śmiesznie tanie.
Np. amortyzator - sprężyna - odbój - poduszka amortyzatora - łożysko poduszki (cały komplet) mozna mieć nówkę za 160zł ...
> I to wszystko oryginalne :)

Nie twierdziłem, że części do Nubiry są drogie.
Nie wiem ile kosztuje taki zestaw do Fabii, bo nie miałem takiej potrzeby, żeby się dowiadywać.

Mozna tak dalej wymieniać :)

Tak, tylko po co?
Nie zamierzam się licytować.

Co do naprawy w ASO. To Daewoo Nubira jest samochodem bardzo znanym i niezbyt ciężkim w naprawach i niemalże każdy zwykły serwis z tym samochodem sobie poradzi ...

Z ASO też korzystałem. Ceny bardzo atrakcyjne , ale i tak taniej jest w "zwykłym" serwisie ..

Niestety u mnie zwykłe serwisy uprawiają różne odmiany kowalstwa, więc nie korzystam z ich usług, poza tym, jak pisałem, w ASO jest taniej.


Następny samochód też będzie nowy, choćbym ponownie stracił 50% w 4 lata, ale zamierzam zmieniać auto raz na 7-8 lat, więc uważam,że nowe auto jest ok.

Nie no ok.
Na nowe mnie nie stać. A nie kupię jakiegoś golasa , z mini silnikiem ...
No tak, golasa nie kupiłem, ale mikrosilniczek mam :)

Oczywiście kupno używki to spory problem ...

Fakt

Dlatego kupiłem Nubirę.
Nubirka z 2000r w wersji bardzo bogatej (CDX) wyniosła mnie 10500zł ...
Szukałem auta na które (eksploatacja) mnie będzie stać i właśnie dla mnie Nubira była świetnym wyborem.
Auto duże , przestronne , bardzo wygodne , części tanie , świetnie wyposażone i tanie :)

Zgadzam się z taniością, też kiedyś rozglądałem się za czymś takim, ale ostatecznie padło na nowy.
Jeździłem Nubirą kombi kolegi z takim samym silnikiem (tą po liftingu, ale nie wiem jaki rocznik). Względnie duże auto, dla rodziny w sam raz. Nie podobało mi się bujanie w zakrętach, ale to kwestia gustu. Ta sztuka kolegi miała burchle dookoła przedniej szyby (podobnie miałem w Vectrze), a podobno naprawiana nie była.

Każdy kupując auto kieruje się wieloma kryteriami, m.in. ceną i wielkością. Twoje auto spełnia Twoje warunki, a moje jest wystarczające moim potrzebom.

Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt
R.

Fabia Kombi



Grupy dyskusyjne