Grupy dyskusyjne   »   Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy

Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy



1 Data: Kwiecien 30 2010 21:01:44
Temat: Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
Autor: Jarek P. 

Kupiłem właśnie Skodę Fabię, samochód pochodzi z Niemiec, sprowadzony w 2008r. W Polsce miał on dwóch właścicieli: sprowadzacza (musiał go zarejestrowac na siebie) i osobę od której go odkupiłem.

I teraz zagwozdka: samochód ma hak holowniczy, zainstalowany na stałe. Sprzedajuący twierdzi, że hak jest "od zawsze". Tymczasem podobno w Niemczech stałe haki są zakazane prawnie już od lat i nie ma takiej możliwości, żeby hak był niemiecki. Tak mi powiedziano, tak wyczytałem w internecie. Hak tymczasem ma niemiecką tabliczkę, jest do niego niemiecka książeczka, instrukcja obsługi czy jakieś takie dziwo. Więc gdzie jest w końcu prawda? Niemcy nie przestrzegają tego zakazu zbyt restrykcyjnie, samochód nie jest niemiecki, hak nie jest niemiecki, czy może nie ma żadnego haka, a mi się zdawało?

Druga zagwozdka - czy ten hak da się u nas zarejestrować? W dowodzie rejestracyjnym sprzedawcy nie był wpisany, sprzedawca zdziwił się, kiedy o to pytałem, podobno nie wiedział, że trzeba. W urzędzie przy wyrabianiu miekkiego dowodu panienka powiedziała mi, że jak zobaczy zaświadczenie ze stacji diagnostycznej, to wbije że jest hak i nie ma problemu. Pytanie jednak, co powie mi diagnosta? Czego zarząda? I czy wogóle zarejestruje mi stały hak? Wolno, czy nie wolno?

J.



2 Data: Kwiecien 30 2010 21:37:05
Temat: Re: Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
Autor: AL 

Jarek P. pisze:

Druga zagwozdka - czy ten hak da się u nas zarejestrować? W dowodzie rejestracyjnym sprzedawcy nie był wpisany, sprzedawca zdziwił się, kiedy o to pytałem, podobno nie wiedział, że trzeba. W urzędzie przy wyrabianiu miekkiego dowodu panienka powiedziała mi, że jak zobaczy zaświadczenie ze stacji diagnostycznej, to wbije że jest hak i nie ma problemu. Pytanie jednak, co powie mi diagnosta? Czego zarząda? I czy wogóle zarejestruje mi stały hak? Wolno, czy nie wolno?

J.


diagnosta zarzada tabliczki homologacyjnej - masz ja na haku nabita i zrobi ogledziny tego haka (jakie, to juz zalezy od stacji ;)
- wystawi kwitek i z tym kwitkiem do WK po wpis do dowodu.
To wszystko


--
pozdr
Adam (AL)
TG

3 Data: Kwiecien 30 2010 22:38:04
Temat: Re: Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
Autor: Jarek P. 


Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości

diagnosta zarzada tabliczki homologacyjnej - masz ja na haku nabita i zrobi ogledziny tego haka (jakie, to juz zalezy od stacji ;)
- wystawi kwitek i z tym kwitkiem do WK po wpis do dowodu.
To wszystko

Super, dzięki. Kwestia homologacji niemieckiej, nie polskiej nie będzie wadzić?

Co do pierwszego mojego pytania zaś - znalazłem gdzieś w necie dość konkretną informację, wg której wszelkie problemy, jakie na zachodzie robią hakom dotyczą haków zdejmowalnych, hak stały, jeśli ma papiery, jest integralną częścia pojazdu i nikomu nic do niego. Wypowiedź brzmi przekonująco, jednak była tylko wypowiedzią na jakimś forum, dlatego drążę temat dalej.

J.

4 Data: Maj 01 2010 07:46:44
Temat: Re: Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
Autor: AL 

Jarek P. pisze:


Użytkownik "AL"  napisał w wiadomości
diagnosta zarzada tabliczki homologacyjnej - masz ja na haku nabita i zrobi ogledziny tego haka (jakie, to juz zalezy od stacji ;)
- wystawi kwitek i z tym kwitkiem do WK po wpis do dowodu.
To wszystko

Super, dzięki. Kwestia homologacji niemieckiej, nie polskiej nie będzie wadzić?

Co do pierwszego mojego pytania zaś - znalazłem gdzieś w necie dość konkretną informację, wg której wszelkie problemy, jakie na zachodzie robią hakom dotyczą haków zdejmowalnych, hak stały, jeśli ma papiery, jest integralną częścia pojazdu i nikomu nic do niego. Wypowiedź brzmi przekonująco, jednak była tylko wypowiedzią na jakimś forum, dlatego drążę temat dalej.

J.

jesli hak dokladal producent - to jest to czesc integralna - ale nie znam producenta, ktorzy dokladaja fabrycznie (nie w ASO) hak w aucie osobowym.
Jesli hak byl dokladany przez wlasciciela po kupnie to MUSI miec tabliczke homologacyjna. Na tabliczce masz numer homologacji/normy jaka spelnia (nie ma znaczenia czy bedzie tam PN-EN/ISO czy TUV) oraz max dop. nacisk z gory haka.

Jeszcze uzupelnienie do poprzedniej wypowiedzi:  nie kazda stacja diagnostyczna robi badanie hakow.  Musisz znalezc w swojej okolicy taka, ktora to robi.  Np. stacje o statusie 'wojewodzka' (to tylko przyklad) takie badania robia.  Zreszta spytasz w dowolnej stacji, to Ci pewnie powiedza, ktora stacja ma takie uprawnienia.

--
pozdr
Adam (AL)
TG

5 Data: Maj 04 2010 10:08:07
Temat: Re: Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy
Autor: Dominik & Co 

Jarek P. rzecze:

Druga zagwozdka - czy ten hak da się u nas zarejestrować? W dowodzie

Bez problemu. Stacja diagnostyczna, z zaświadczeniem, wnioskiem,
dowodem rejestracyjnym i kartą pojazdu do WK- i tyle.

Diagnosty pochodzenie haka nie będzie interesować.

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Fabia sprowadzona z Niemiec i hak holowniczy



Grupy dyskusyjne