Grupy dyskusyjne   »   FFI - kontrolka ladowania akumulatora

FFI - kontrolka ladowania akumulatora



1 Data: Maj 14 2010 11:41:55
Temat: FFI - kontrolka ladowania akumulatora
Autor: Maciek 

Walcze od paru dni z kontrolka ladowania w Fordzie Focusie I - 1.8 Zetec. Poczatkowymi objawami bylo jej mruganie podczas jazdy. Przypuszczenia padly na kable od alternatora, brak styku, masy lub zeby zwierza. Napiecie ladowania mierzone na akumulatorze wahalo sie od 14V-16V do tego widac bylo delikatne drzenie jasnosci podswietlania deski.
Po kilku jazdach stan ulegl zmianie. Po odpaleniu auta i uplywie kilku sekund kontrolka zapala sie na stale, pomiar napiecia ladowania oscylował ~12.6V w max w porywach do 13V. Samochod trafil do warsztatu, ogledziny wykazaly, ze alternator ok, kable ogolnie ok - przy regulatorze napiecia utworzla sie korozja do tego regulator niesprawny, zostal wymieniony na nowy.
Odebralem samochod z warsztatu, przejechalem z 15km - wszystko ok. Robie zadowolony kolejny kurs a po kilku minutach jazdy zapala sie kontrolka ladowania, zatrzymuje samochod, odpalam na nowo, jest ok jade i znowu po kilku minutach zapala sie kontrolka. Tak w kolko, problem jest powtarzalny. Nie wiem jakie jest obecnie napiecie ladowania, nie mialem czasu pomierzyc ale zakladam, ze w warsztacie zostalo to sprawdzone i powinno byc ok, chyba, ze cos sie znowu schrzanilo (ale dlaczego?! zostala usunieta usterka a nie przyczyna usterl)

Zglupialem i zaczynam kombinowac...
Czy po wymianie regulatora trzeba specjalnie kasowac jakies bledy w komputerze samochodu?
Czy w tym przypadku zwykle odpiecie akumulatora moze nie wystarczac?
Jezeli tak i zostaly nieskasowane bledy czy moga miec wplyw na obecne zachowanie sie kontrolki?
Zagwostka co moze byc nie tak?

Pozdrawiam
Maciek



FFI - kontrolka ladowania akumulatora



Grupy dyskusyjne