Grupy dyskusyjne   »   Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczn ą i nadkolami

Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczn ą i nadkolami



1 Data: Kwiecien 14 2008 15:18:12
Temat: Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami
Autor:

Witam.

jakis miesiąc temu kupiłem 360 spider i dzisiaj mam z nim dwa dość
poważne problemy. Pojechałbym so serwisu w Berlinie, ale słyszałem, że
któryś z serwisów Volvo w W-ie serwisuje kilka takich samochodów oraz,
że jakiś jeszcze inny punkt w W-ie się tym zajmuje (ale nie pamiętam
jak się ten zakład nazywał).

1) Problem pierwszy to skrzynia automatyczna. Czasami kiedy jade w
trybie automatycznym (jest jeszcze tryb "F1", z ktorego nigdy nie
korzystam), to skrzynia samowolnie wchodzi na luz i zamiast aktualnie
uzywanego biegu pojawia się na wyświetlaczu "N" i trzeba za pomoca
przełączników "F1" wprowadzić ją spowrotem na jakiś bieg. Znajomy,
którego znajomy zna się na rzeczy napisał mi na gg, że to mogą byc
"starte baryłki mocujące wybieraki" albo sprzęgło.



2) Problemem drugim jest to, że w ów 360 spider mam załozone koła od
nowszego modelu F430 i - niby, że mam jakieś specjalne atesty na to,
że koła pasują ok - to kiedy jednocześnie skręcam i wjeżdżam na dziurę
koła podginają mi końcówki nadkoli i w rezultacie nadkola wyglądają
jak na tym zdjęciu:

http://img252.imageshack.us/my.php?image=rozne167tt2.jpg



Fajnie byłoby, jakby ktoś mi doradził co mam zrobić: czy powinienem go
oddać gdzieś w Polsce (na przykład w Mercedesie w Bydgoszczy
powiedzieli, że zrobią mi te nadkola za 1000 PL, ale chcieli je
przemalowywać, a ja boję sie, ze kolor nie będzie taki jak
oryginalny), czy jechać od razu do berlina. Czy - jadąc tam powinienem
zabrać ze sobą 5k Eur, czy raczej 50 k Eur ?

Post ten zamieściłem równocześnie tu i na autogaleria.pl. Będę
wdzięczny za odp.



2 Data: Kwiecien 14 2008 18:39:26
Temat: Re: Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami
Autor: Pete S. 


 wrote in message

<Witam.
<jakis miesiąc temu kupiłem 360 spider i dzisiaj mam z nim poważne problemy.

Kiedyś Hinek napisał:
"W kraju mamy cztery czy piec Matrixow. Z tego trzy w wersji bez
komputera. Nie liczyl bym na odpowiedz :)"
Więc może mu się z Ferrari pomyliło...

Pozdro
Pete

3 Data: Kwiecien 15 2008 08:50:02
Temat: Re: Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami
Autor: nowy140 



komputera. Nie liczyl bym na odpowiedz :)"


Ten post to faktycznie moze byc blad matrixa ale zakladajac ze nie to
Przemek V powinien te rzeczy wiedziec.

4 Data: Kwiecien 15 2008 08:53:21
Temat: Re: Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami
Autor: jasio 


Kiedyś Hinek napisał:
"W kraju mamy cztery czy piec Matrixow. Z tego trzy w wersji bez
komputera. Nie liczyl bym na odpowiedz :)"
Więc może mu się z Ferrari pomyliło...


Co to za jakies brednie?

5 Data: Kwiecien 15 2008 08:57:36
Temat: Re: Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami
Autor: Noel 

Użytkownik  napisał:


to kiedy jednocześnie skręcam i wjeżdżam na dziurę
koła podginają mi końcówki nadkoli i w rezultacie nadkola wyglądają
jak na tym zdjęciu:

Ten samochód nie jest przystosowany do jazdy po dziurach i krawężnikach.
Tu trzeba by założyć chyba 17'' felgi.

--
Tomek "Noel" B.

6 Data: Kwiecien 15 2008 09:06:20
Temat: Re: Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami
Autor: Agent 


Użytkownik "Noel"  napisał w wiadomości

Użytkownik  napisał:


to kiedy jednocześnie skręcam i wjeżdżam na dziurę
koła podginają mi końcówki nadkoli i w rezultacie nadkola wyglądają
jak na tym zdjęciu:

Ten samochód nie jest przystosowany do jazdy po dziurach i krawężnikach.
Tu trzeba by założyć chyba 17'' felgi.

Może i nie jest tak dobrze przystosowany do dziur jak terenówka ale w dziurę powinien wjeżdżać bez uszkodzenia nadkoli. Ja bym porównał parametry kól oryginalnych z tymi zmienionymi. Może są szersze, większe, inne ET - słowem cała masa wymiarów które moga powodować takie zagniatanie nadkoli.

7 Data: Kwiecien 15 2008 09:58:00
Temat: Re: Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami
Autor: P_ablo 


Użytkownik  napisał w wiadomości


Fajnie byłoby, jakby ktoś mi doradził co mam zrobić: czy powinienem go
oddać gdzieś w Polsce (na przykład w Mercedesie w Bydgoszczy
powiedzieli, że zrobią mi te nadkola za 1000 PL, ale chcieli je
przemalowywać, a ja boję sie, ze kolor nie będzie taki jak
oryginalny), czy jechać od razu do berlina. Czy - jadąc tam powinienem
zabrać ze sobą 5k Eur, czy raczej 50 k Eur ?

Co do skrzyni niestety nie podpowiem bo ferrari czesciej sie u nas rozbijaja
niz ja je na ulicy spotykam :) Ale z nadkolami mialem podobny problem i
zalatwilem go tak, ze ranty zostaly zagiete do gory - obylo sie bez
lakierowania. Prawdopodobnie fega ma inne ET i podczas pracy nie chowa sie.
Obcinac nie polecam bo blotnik straci swoja sztywnosc.
Jesli zabierzesz blotnik na pomiar koloru (np do CSV) to dobiora Ci tak
kolor, ze nic nie bedzie widac wiec tego nie trzeba sie specjalnie bac.

Picasso

8 Data: Kwiecien 15 2008 10:53:49
Temat: Re: Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami
Autor: Robert Rędziak 

On Mon, 14 Apr 2008 15:18:12 -0700 (PDT),
  wrote:

jakis miesiąc temu kupiłem 360 spider i dzisiaj mam z nim dwa dość
poważne problemy. Pojechałbym so serwisu w Berlinie, ale słyszałem, że
któryś z serwisów Volvo w W-ie serwisuje kilka takich samochodów oraz,
że jakiś jeszcze inny punkt w W-ie się tym zajmuje (ale nie pamiętam
jak się ten zakład nazywał).

 Trax Racing opiekuje się wyścigową Modeną Ghizziego.

Fajnie byłoby, jakby ktoś mi doradził co mam zrobić:

 Tu ewentualnie może Ci doradzić tylko jedna osoba: Przemek
 Vonau. Reszta, łącznie ze mną, może wstrząsać powietrze.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak    mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl
   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

9 Data: Kwiecien 19 2008 01:49:16
Temat: Re: Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami
Autor: Przemek V 


Użytkownik  napisał w wiadomości


Ten serwis Volvo to Skancar. Znajomy serwisuje u innego znajomego Mondiala
ale to jest kompletnie inna bajka niż 360 ze skrzynią F1. Ten drugi punkt to
tak jak Robert napisał zapewne Trax Racing - oni już prędzej będą ogarniali
360 bo ścigają się takim.

Znajomy z takim autem jak Twoje regularnie go woził lawetą do Scuderia
Berlin właśnie ze względu na ciągłe dłubania przy skrzyni. Raz mu coś tam
źle złożyli, musiał drugi raz wysyłać do poprawek i generalnie nie był z
nich zachwycony co nie zmienia faktu, że większość nowszych polskich Ferrari
jest tam serwisowanych. 50k EUR raczej nie ale tak z 10k EUR mieć pod ręką
będzie dobrze i jak pewnie wyjdzie 5k - 7k to się będziesz cieszył, że tak
tanio i na t-shirta jeszcze zostanie ;). Chyba trochę mniej szpanerski a mam
wrażenie, że lepszy merytorycznie i tańszy jest serwis w Poczdamie - Auto
Ehrl.  Poza tym jest polecany serwisant niezależny pod Wiedniem i to jest
podobno najlepsza opcja. Jak byś chciał się podzielić kosztem lawety albo
jakoś wspólnie tam auta dostarczyć to byłbym chętny:
http://www.modena-motorsport.at/start.html

Co do obcierania - częsta przypadłość przy Twojej kombinacji, offset felgi w
430 jest chyba minimalnie inny i obciera - zobacz:
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=184707

Rozwiązanie to podwinięcie nadkoli opisane zresztą w tym linku powyżej.
Jakiś gramotny blacharzo-lakiernik powinien być w stanie to zrobić... jeśli
przełamiesz się, żeby oddać auto w ręce takowego i wierzysz, że cały serwis
nie będzie testował Twojego nowego autka. Ja się jeszcze nie przełamałem
podobnie jak nie przełamałem się żeby ktoś w PL się uczył 328 na moim akurat
aucie stąd planuję teraz przegląd w tym Modena w Austrii ale nie mogę się
zebrać do wyjazdu.

Generalnie www.ferrarichat.com  to kopalnia wiedzy o tych autach - "search"
da odpowiedzi na wszystko co cię tylko może nurtować. Ja się zawsze bardziej
interesowałem starszymi egzemplarzami ale o 360 jest mnóstwo.

10 Data: Kwiecien 19 2008 02:05:51
Temat: Re: Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Przemek V"  napisał w
wiadomości

Co do obcierania - częsta przypadłość przy Twojej kombinacji, offset felgi
w 430 jest chyba minimalnie inny i obciera - zobacz:
http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=184707

Myślałem, że masz fabrycznie rekomendowane rozmiary opon ale zobaczyłem
jeszcze zdjęcia, które dałeś na autogalerii i mądrze ktoś tam pisze żebyś
wrócił do fabrycznie rekomendowanych rozmiarów. Te 355Rcośtam na tyle to
naprawdę jest przegięcie i podjrzewam, że na typowej polskiej drodze myślisz
sobie "co ja kur** kupiłem, tym się nie da jeździć bo lata jak żyd po pustym
sklepie". Wróć do normalnych rozmiarów i pewnie nic już nie będzie obcierać
a i zobaczysz, że auto się będzie zupełnie inaczej prowadziło. Gdyby tam
miały być takie walce to na takich by wyjechało z Maranello. . Po tych
cudach z oponami jak już będziesz miał normalne (zakładam, że wejdą na te
felgi) to niech koniecznie ustawią geometrię.

Gdybyś jednak został na tych walcach to to co zaoszczędzisz na nowych
węższych oponach prawdopodobnie za rok wydasz z nawiązką na zawieszenie.

11 Data: Kwiecien 20 2008 20:58:46
Temat: Re: Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami
Autor: P_ablo 


Użytkownik "Przemek V"  napisał w
wiadomości


jest tam serwisowanych. 50k EUR raczej nie ale tak z 10k EUR mieć pod ręką
będzie dobrze i jak pewnie wyjdzie 5k - 7k to się będziesz cieszył, że tak
tanio


Czy serwisy ferrari do kawy w poczekalni dokladaja konska dawke prozacu ? ;)

Picasso

Ferrari 360 spider problem z skrzynią automatyczną i nadkolami



Grupy dyskusyjne